Lainan ottajaa?

Rehellinen lainaaja

Ehdottaisin seuraavaa. Joku ottaa esimerkiksi 5000€ lainan vaikkapa Santanderilta (tms.). Pitää itsellään siitä vaikkapa tonnin ja siirtää loput minulle. Minä hoidan luonnollisestikkin koko lainasumman maksut, kulut ja korot yms. Siirrän aina kuukausittaisen erän vaikkapa sinun tilillesi muutamaa päivää ennen laskun eräpäivää, joten voit varmistua että oman osuuteni hoidan.

[email protected]

53

306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hieno ehdotus!

      "Minä hoidan luonnollisestikkin koko lainasumman maksut, kulut ja korot yms."

      Heh heh heehhhhhhh! No luonnollisestikin hoidat kun kerran niin lupaat; sehän on selvä.

      Ja syy siihen että sinulla on luottohäiriömerkintä ja et pysty itse tuota 4000 euron lainaa Santanderilta ottamaan on tietystikin se että olet rehelliseti ja luotettavasti hoitanut myös aiemmat sitoumuksesi?

    • 3+1

      "Siirrän aina kuukausittaisen erän vaikkapa sinun tilillesi muutamaa päivää ennen laskun eräpäivää, joten voit varmistua että oman osuuteni hoidan."

      Miten voin muka varmistua? Entä jos yksinkertaisesti jätät maksamatta minulle?

    • Rehellinen lainaaja.

      Kuten tuossa ensimmäinen kirjoittaja jo muun pään aukomisensa seassa kirjoitikin, niin kyllä, minulla on maksuhäiriömerkintä, jonka vuoksi en itse kykene lainaa ottamaan. Maksuhäiriömerkintä tuli reilu vuosi sitten kun avioero meni niin sanotusti hieman hankalaksi ja loppujen lopuksi jouduin maksumieheksi, enkä tuolloin pystynyt tilannetta hallitsemaan.

      Mitä jälkimmäisen kirjoittajan kysymykseen tulee, niin eiköhän tuohon joku tapa keksittäisi. Laitat sitten vaikka jonkun mustan pakettiauton täynnä mukavia miehiä ajelemaan tätä kotikatuani edestakaisin kun eräpäivä lähestyy jos ei maksua ole kuulunut.

      [email protected]

      • 5+15

        Eikö olisi parempi, että maksaisit ensin vanhat velkasi pois - jollet ole jo tehnyt niin - ja antaisit tilanteesi rauhoittua ja odottaa luottotietojesi palautumista ja ottaa vasta sitten uutta velkaa? En sinun tilanteessa edes yrittäisi saada uutta lainaa luottotiedottomana. Lainan pyytäminen yksityiseltä tällä palstalla on jo aika epätoivoista. Sitä paitsi yhteystietojen jakaminen on Suomi24:n sääntöjen mukaan keskustelupalstoilla kiellettyä.


      • Rehellinen lainaaja
        5+15 kirjoitti:

        Eikö olisi parempi, että maksaisit ensin vanhat velkasi pois - jollet ole jo tehnyt niin - ja antaisit tilanteesi rauhoittua ja odottaa luottotietojesi palautumista ja ottaa vasta sitten uutta velkaa? En sinun tilanteessa edes yrittäisi saada uutta lainaa luottotiedottomana. Lainan pyytäminen yksityiseltä tällä palstalla on jo aika epätoivoista. Sitä paitsi yhteystietojen jakaminen on Suomi24:n sääntöjen mukaan keskustelupalstoilla kiellettyä.

        Tiedän, se on epätoivoista ja jopa säälittävää.

        Vanhat velkani olenkin jo maksanut pois, eli niiden maksamiseen en uutta velkaa tarvitse. Ihan työtä tekemällä ja vyötä kiristämällä on edellisen elämän haamut karistettu. Tuo merkintä kun vaan ei minnekkään katoa sillä samalla hetkellä kun hommat on hoidettu.

        Hienoa kuitenkin, että pidät säännöistä huolen.


      • Hieno ehdotus!

        "Laitat sitten vaikka jonkun mustan pakettiauton täynnä mukavia miehiä ajelemaan tätä kotikatuani edestakaisin kun eräpäivä lähestyy jos ei maksua ole kuulunut."

        Mitä ihmettä se auttaisi jos nämä mukavat miehet hakkaisivat sinut? Jos sinulla ei ole rahaa maksaa niin ei ole. Ei se siitä hakkaamalla muuksi muutu.


      • Rehellinen lainaaja
        Hieno ehdotus! kirjoitti:

        "Laitat sitten vaikka jonkun mustan pakettiauton täynnä mukavia miehiä ajelemaan tätä kotikatuani edestakaisin kun eräpäivä lähestyy jos ei maksua ole kuulunut."

        Mitä ihmettä se auttaisi jos nämä mukavat miehet hakkaisivat sinut? Jos sinulla ei ole rahaa maksaa niin ei ole. Ei se siitä hakkaamalla muuksi muutu.

        Hienoa, kun jengillä on huumorintajua. Jos todellakin ehdotukseni kaltaisen sopimuksen tekisin, niin aivan varmasti tuon lainaajan kanssa asiat sopisin siten, ettei hänen maksamistani pitäisi hetkeäkään miettiä. Se kun ei ole sinun murheesi, koska päällimmäinen tarkoituksesi on vain ja ainoastaan aukoa päätäsi.

        Maksukykyni lainaa ajatellen on tällä hetkellä aivan yhtä hyvä ellei parempi kuin monella teistä joilla merkintää ei ole, koska kahta työtä (vakituinen ja keikkaluonteinen) tällä hetkellä teen. Sille kun en mitään voi että tuota taakkaa joutuu määrätyn aikaa kantamaan ja vanhoista virheistään kärsimään. Mutta hienoa kuitenkin, että tiedät maksukykyni paremmin kuin minä itse.


      • 5+11

        Paljonkohan maksaa, jos lähetän jonnekinpäin Suomea pakettiautollisen mukavia miehiä eräpäivän lähestyessä? Ei ihan ilmaista.


      • Rehellinen lainaaja
        5+11 kirjoitti:

        Paljonkohan maksaa, jos lähetän jonnekinpäin Suomea pakettiautollisen mukavia miehiä eräpäivän lähestyessä? Ei ihan ilmaista.

        Edelliseen viestiini piti vielä lisätä, että olen ostanut omatieto-palvelun itselleni vuodeksi. Tuon myötä voin lähettää tuoreimman otteen omista tiedoistani todisteeksi, että kaikki aiempi on kuitattu maksetuksi eikä esimerkiksi ulosotto vieraile tilillä aina palkkapäivän koittaessa.


      • Hieno ehdotus!
        Rehellinen lainaaja kirjoitti:

        Hienoa, kun jengillä on huumorintajua. Jos todellakin ehdotukseni kaltaisen sopimuksen tekisin, niin aivan varmasti tuon lainaajan kanssa asiat sopisin siten, ettei hänen maksamistani pitäisi hetkeäkään miettiä. Se kun ei ole sinun murheesi, koska päällimmäinen tarkoituksesi on vain ja ainoastaan aukoa päätäsi.

        Maksukykyni lainaa ajatellen on tällä hetkellä aivan yhtä hyvä ellei parempi kuin monella teistä joilla merkintää ei ole, koska kahta työtä (vakituinen ja keikkaluonteinen) tällä hetkellä teen. Sille kun en mitään voi että tuota taakkaa joutuu määrätyn aikaa kantamaan ja vanhoista virheistään kärsimään. Mutta hienoa kuitenkin, että tiedät maksukykyni paremmin kuin minä itse.

        "Jos todellakin ehdotukseni kaltaisen sopimuksen tekisin, niin aivan varmasti tuon lainaajan kanssa asiat sopisin siten, ettei hänen maksamistani pitäisi hetkeäkään miettiä."

        Älä nyt jauha roskaa! Totuus on kun että et sellaista sopimusta kertakaikkiaan pystyisi tekemään. Ei ole mitään millä voit taata että oikeasti maksat takaisin.

        Minulla itse asiassa on huomattavasti suurempi oikeus aukoa päätäni kuin monella muulla täällä. Lainasin nimittäin yhdelle täällä (siis Suomi24:stä, mutta Lainat ja velka -palstalta) pyytäneelle tyypille rahaa. Tiedän, tiedän: äärettömän tyhmä temppu ja ihan vapaasti saa kutsua idiootiksi, olen siitä itsekin itseäni tarpeeksi haukkunut. En sentään 4000 euroa mutta neljäsosan siitä eli ihan sellaisen summan että olisi ollut itsellekin käyttöä. Tehtiin velkakirja ja kaikki; tyyppi oli töissä etc. joten kaiken piti olla okei.

        No ei se ollut. Ensimmäistäkään suoritusta ei tullut ajoissa; jouduin jatkuvasti kerjäämään rahojani. Paljon tuli kyllä lupauksia mutta sillkkaa roskaa aina. Muutama suoritus tuli silloin tällöin mutta kovan vaivan takana.

        Nyt on mennyt kolme kuukautta ilman äännähdystäkään tyypin taholta. Ei ota mitään kantaa sähköposteihini. Seuraava askel on tehdä hakemus oikeudellisesta perinnästä, mikä ketuttaa suunnattomasti koska siitä tulee paljon kuluja ja vaivaa eikä kaikkia kuluja velalliselta saa kuitenkaan pois.

        Sen olen jo tarkistanut Omatiedosta että tyypillä ei tällä hetkellä ole maksuhäiriöitä (silloin oli kun hänelle lainasin - juu tiedän olen idiootti!!) joten toivon että saan rahani kunhan tyypille kolahtaa ilmoitus oikeudellisesta perinnästä ja saa pelätä että luottotiedot menee uudestaan. Mutta jos hänellä ei rahaa ole nin tyhjästä sitä on paha nyhjäistä.

        Joten olen oppinut katkeran kokemuksen kautta että IKINÄ en lainaa kenellekään tuntemattomalle enää senttiäkään vaikka puhuisi enkelten kielellä. Oli sen verran hyvä opetus.


      • Rehellinen lainaaja
        Hieno ehdotus! kirjoitti:

        "Jos todellakin ehdotukseni kaltaisen sopimuksen tekisin, niin aivan varmasti tuon lainaajan kanssa asiat sopisin siten, ettei hänen maksamistani pitäisi hetkeäkään miettiä."

        Älä nyt jauha roskaa! Totuus on kun että et sellaista sopimusta kertakaikkiaan pystyisi tekemään. Ei ole mitään millä voit taata että oikeasti maksat takaisin.

        Minulla itse asiassa on huomattavasti suurempi oikeus aukoa päätäni kuin monella muulla täällä. Lainasin nimittäin yhdelle täällä (siis Suomi24:stä, mutta Lainat ja velka -palstalta) pyytäneelle tyypille rahaa. Tiedän, tiedän: äärettömän tyhmä temppu ja ihan vapaasti saa kutsua idiootiksi, olen siitä itsekin itseäni tarpeeksi haukkunut. En sentään 4000 euroa mutta neljäsosan siitä eli ihan sellaisen summan että olisi ollut itsellekin käyttöä. Tehtiin velkakirja ja kaikki; tyyppi oli töissä etc. joten kaiken piti olla okei.

        No ei se ollut. Ensimmäistäkään suoritusta ei tullut ajoissa; jouduin jatkuvasti kerjäämään rahojani. Paljon tuli kyllä lupauksia mutta sillkkaa roskaa aina. Muutama suoritus tuli silloin tällöin mutta kovan vaivan takana.

        Nyt on mennyt kolme kuukautta ilman äännähdystäkään tyypin taholta. Ei ota mitään kantaa sähköposteihini. Seuraava askel on tehdä hakemus oikeudellisesta perinnästä, mikä ketuttaa suunnattomasti koska siitä tulee paljon kuluja ja vaivaa eikä kaikkia kuluja velalliselta saa kuitenkaan pois.

        Sen olen jo tarkistanut Omatiedosta että tyypillä ei tällä hetkellä ole maksuhäiriöitä (silloin oli kun hänelle lainasin - juu tiedän olen idiootti!!) joten toivon että saan rahani kunhan tyypille kolahtaa ilmoitus oikeudellisesta perinnästä ja saa pelätä että luottotiedot menee uudestaan. Mutta jos hänellä ei rahaa ole nin tyhjästä sitä on paha nyhjäistä.

        Joten olen oppinut katkeran kokemuksen kautta että IKINÄ en lainaa kenellekään tuntemattomalle enää senttiäkään vaikka puhuisi enkelten kielellä. Oli sen verran hyvä opetus.

        No se on hyvä kuitenkin, että pystyt oman kokemuksesi kautta yleistämään tuon koskemaan ihan kaikkia.

        Varmasti syö miestä tuo, en epäile hetkeäkään. En siltikään tajua miksi minun kimppuuni olet alusta asti hyökännyt? En minä mitään pahaa ole tietääkseni sinulle tehnyt, enkä henkilökohtaisesti juuri sinulta mitään pyytänyt? Vai olenko?

        Mutta jos sinulla kerran on oikeus päätäsi aukoa, niin jatka toki. Toivottavasti helpottaa.


      • Hieno ehdotus!
        Rehellinen lainaaja kirjoitti:

        No se on hyvä kuitenkin, että pystyt oman kokemuksesi kautta yleistämään tuon koskemaan ihan kaikkia.

        Varmasti syö miestä tuo, en epäile hetkeäkään. En siltikään tajua miksi minun kimppuuni olet alusta asti hyökännyt? En minä mitään pahaa ole tietääkseni sinulle tehnyt, enkä henkilökohtaisesti juuri sinulta mitään pyytänyt? Vai olenko?

        Mutta jos sinulla kerran on oikeus päätäsi aukoa, niin jatka toki. Toivottavasti helpottaa.

        Tietenkään tuota kokemustani ei pysty yleistämään kaikkiin lainaajiin, mutta sanoisin että melkoisella varmuudella se indikoi aika hyvin sitä miten luultavasti käyttäytyy velallinen joka pyytää lainaa tuntemattomilta Suomi 24:ssä.

        Siihen on hyvä syy miksi joku pyytää lainaa täältä sen sijaan että pyytäisi sitä ystäviltään, sukulaisiltaan tai ihan keneltä hyvänsä jonka oikeasti tuntee.


      • Hieno ehdotus!
        Rehellinen lainaaja kirjoitti:

        Edelliseen viestiini piti vielä lisätä, että olen ostanut omatieto-palvelun itselleni vuodeksi. Tuon myötä voin lähettää tuoreimman otteen omista tiedoistani todisteeksi, että kaikki aiempi on kuitattu maksetuksi eikä esimerkiksi ulosotto vieraile tilillä aina palkkapäivän koittaessa.

        Joo, oli se minunkin velalliseni maksanut kaikki rästinsä jo pari vuotta sitten eikä ollut ulosotossa. Paljonpa sekin sitten auttoi.


      • Rehellinen lainaaja
        Hieno ehdotus! kirjoitti:

        Tietenkään tuota kokemustani ei pysty yleistämään kaikkiin lainaajiin, mutta sanoisin että melkoisella varmuudella se indikoi aika hyvin sitä miten luultavasti käyttäytyy velallinen joka pyytää lainaa tuntemattomilta Suomi 24:ssä.

        Siihen on hyvä syy miksi joku pyytää lainaa täältä sen sijaan että pyytäisi sitä ystäviltään, sukulaisiltaan tai ihan keneltä hyvänsä jonka oikeasti tuntee.

        Tiedän. Ongelmaksi omalla kohdallani vaan muodostuu se, että vanhemmat/isovanhemmat ovat molemmat menehtyneet, eikä sisaruksia ole koskaan siunaantunut. Lisäksi ystäväpiirini on useiden muuttojen vuoksi sen verran suppea, ettei varsinaisia sydänystäviä ole ehtinyt muodostumaan, joten aivan sama vaikka kysyisin tuntemattomalta.

        Taatusti suurin osa täällä rahaa pyytävistä on niitä, jotka maksaisivat vain velkojaan uusilla veloilla. Itse en heihin edelleenkään lukeudu, joten en edes oikeastaan ymmärrä miksi tätä keskustelua edes käyn?

        Ehkä juuri siksi, että en halua tuohon joukkoon kuuluvaksi leimaantua, vaan parhaani mukaan puolustella ja todistella sitä, että maksukykyni on tänä päivänä ihan normaali, vaikkei se sitä reilu vuosi sitten ollutkaan.


      • Rehellinen lainaaja
        Hieno ehdotus! kirjoitti:

        Joo, oli se minunkin velalliseni maksanut kaikki rästinsä jo pari vuotta sitten eikä ollut ulosotossa. Paljonpa sekin sitten auttoi.

        Niin se oli se. En minä. Edelleenkään en ole suoraan sinulta mitään pyytänyt, enkä ole sinun velallisesi, joten turhaan kohdistat enää yhtään enempää vihaasi minuun.

        Kiitos.


      • Ole hyvä
        Rehellinen lainaaja kirjoitti:

        Niin se oli se. En minä. Edelleenkään en ole suoraan sinulta mitään pyytänyt, enkä ole sinun velallisesi, joten turhaan kohdistat enää yhtään enempää vihaasi minuun.

        Kiitos.

        Jees minä lainasin tälle kaverille rahat, voitte hajaantua kaikki.

        Ole hyvä muuten! .)


      • 4+19
        Ole hyvä kirjoitti:

        Jees minä lainasin tälle kaverille rahat, voitte hajaantua kaikki.

        Ole hyvä muuten! .)

        Kannattaakin lainata sellaiselle, jonka nimimerkkinä on "Rehellinen lainaaja". :)


      • Ole hyvä
        4+19 kirjoitti:

        Kannattaakin lainata sellaiselle, jonka nimimerkkinä on "Rehellinen lainaaja". :)

        Kyllä tämä kaveri vaikuttaa rehelliseltä siksi lainasin. Menee rahat muutenkin hyvään tarkoitukseen eli sairaan äidin lääkärikuluihin.


      • 4+19
        Ole hyvä kirjoitti:

        Kyllä tämä kaveri vaikuttaa rehelliseltä siksi lainasin. Menee rahat muutenkin hyvään tarkoitukseen eli sairaan äidin lääkärikuluihin.

        Höpö höpö et ole mitään lainannut, trollailet vain.


      • Töihin mene
        4+19 kirjoitti:

        Höpö höpö et ole mitään lainannut, trollailet vain.

        Höpöhöpö itsellesi rölli!

        Olet vain kateellinen. Nyt ole hyvä ja mene töihin!


      • 4+19
        Töihin mene kirjoitti:

        Höpöhöpö itsellesi rölli!

        Olet vain kateellinen. Nyt ole hyvä ja mene töihin!

        Jaa sä meinaat, että joku normaali työssäkäyvä lainaa tuntemattomalle 4000 euroa, koska lainan pyytäjänä on "Rehellinen lainaaja", lainaajan vanhemmat ja isovanhemmat ovat kuolleet ja äiti tarvitsee silti rahaa lääkärinkuluihin?


      • valuuttakauppias.
        4+19 kirjoitti:

        Jaa sä meinaat, että joku normaali työssäkäyvä lainaa tuntemattomalle 4000 euroa, koska lainan pyytäjänä on "Rehellinen lainaaja", lainaajan vanhemmat ja isovanhemmat ovat kuolleet ja äiti tarvitsee silti rahaa lääkärinkuluihin?

        Trollihan tuo selvästi on. Tai aloittaja eri nimimerkillä.


      • Jeesus on suuri
        4+19 kirjoitti:

        Jaa sä meinaat, että joku normaali työssäkäyvä lainaa tuntemattomalle 4000 euroa, koska lainan pyytäjänä on "Rehellinen lainaaja", lainaajan vanhemmat ja isovanhemmat ovat kuolleet ja äiti tarvitsee silti rahaa lääkärinkuluihin?

        Lainan pyytäjä osoittautui TODELLA REHELLISEKSI kahdenkeskisessä keskustelussamme. Aivan ilomielin lainasin hänelle rahaa.

        Minä en arvota ihmisiä sinun tyyliisi, minä näen ihmisten sielun puhtauden ja sen onko siellä Jeesus Kristus. Raha ei pyöritä minun maailmaani. Siunausta sinulle ahne veli.


      • ala laputtaa
        Jeesus on suuri kirjoitti:

        Lainan pyytäjä osoittautui TODELLA REHELLISEKSI kahdenkeskisessä keskustelussamme. Aivan ilomielin lainasin hänelle rahaa.

        Minä en arvota ihmisiä sinun tyyliisi, minä näen ihmisten sielun puhtauden ja sen onko siellä Jeesus Kristus. Raha ei pyöritä minun maailmaani. Siunausta sinulle ahne veli.

        Joo, trollaaminen on hauskaa mutta menejän jos siitä.


      • Voi eikäää!
        ala laputtaa kirjoitti:

        Joo, trollaaminen on hauskaa mutta menejän jos siitä.

        Voi eikä miten on selkeästi osunut sua arkaan paikkaan kun et voi lopettaa postaamista. Menehän poju vaikkapa happihyppelylle rauhoittumaan.

        Ja sitten töihin mene!


      • ala laputtaa
        Voi eikäää! kirjoitti:

        Voi eikä miten on selkeästi osunut sua arkaan paikkaan kun et voi lopettaa postaamista. Menehän poju vaikkapa happihyppelylle rauhoittumaan.

        Ja sitten töihin mene!

        Alahan jo lampsia trollailemasta siitä.

        Tiedoksesi, kun et näytä muuten tietävän. Tänään on sunnuntai. Huomenna vasta menen töihin. Sinä kun röhnötät kaiket päivät verkossa trollailemassa, olet näemmä menettänyt tajun viikonpäivistä.


      • Töihin mene
        ala laputtaa kirjoitti:

        Alahan jo lampsia trollailemasta siitä.

        Tiedoksesi, kun et näytä muuten tietävän. Tänään on sunnuntai. Huomenna vasta menen töihin. Sinä kun röhnötät kaiket päivät verkossa trollailemassa, olet näemmä menettänyt tajun viikonpäivistä.

        Menepäs nyt hippi töihin siitä.


      • Rehellinen lainaaja.
        Töihin mene kirjoitti:

        Menepäs nyt hippi töihin siitä.

        Keskustelunavaaja ei ole tuo trolli joka tuossa kirjoittelee, koska keskustelunavaaja olen minä. Hienoa, että täällä on saatu tasokas jutustelu kuitenkin aikaiseksi.


      • Wanha-Pate
        Rehellinen lainaaja. kirjoitti:

        Keskustelunavaaja ei ole tuo trolli joka tuossa kirjoittelee, koska keskustelunavaaja olen minä. Hienoa, että täällä on saatu tasokas jutustelu kuitenkin aikaiseksi.

        Mitä yrität sanoa?


      • Rehellinen lainaaja
        Wanha-Pate kirjoitti:

        Mitä yrität sanoa?

        Hienoa, että viimeinkin sain 4000 euroa ja että minuun luotetaan. Yritän olla luottamuksen arvoinen.


      • Alkuperäinen
        Rehellinen lainaaja kirjoitti:

        Hienoa, että viimeinkin sain 4000 euroa ja että minuun luotetaan. Yritän olla luottamuksen arvoinen.

        Oletpa hauska.


      • Rehellinen lainaaja
        Jeesus on suuri kirjoitti:

        Lainan pyytäjä osoittautui TODELLA REHELLISEKSI kahdenkeskisessä keskustelussamme. Aivan ilomielin lainasin hänelle rahaa.

        Minä en arvota ihmisiä sinun tyyliisi, minä näen ihmisten sielun puhtauden ja sen onko siellä Jeesus Kristus. Raha ei pyöritä minun maailmaani. Siunausta sinulle ahne veli.

        Olen todella syvästi kiitollinen lainaamastasi rahasta. Eihän haittaa sinua, jos ensimmäinen maksuerä myöhästyy kaksi viikkoa?


      • Alkuperäinen
        Rehellinen lainaaja kirjoitti:

        Olen todella syvästi kiitollinen lainaamastasi rahasta. Eihän haittaa sinua, jos ensimmäinen maksuerä myöhästyy kaksi viikkoa?

        Huono trolli on huono trolli vaikka mitä tekisi.


      • yx vaan
        Rehellinen lainaaja kirjoitti:

        Tiedän, se on epätoivoista ja jopa säälittävää.

        Vanhat velkani olenkin jo maksanut pois, eli niiden maksamiseen en uutta velkaa tarvitse. Ihan työtä tekemällä ja vyötä kiristämällä on edellisen elämän haamut karistettu. Tuo merkintä kun vaan ei minnekkään katoa sillä samalla hetkellä kun hommat on hoidettu.

        Hienoa kuitenkin, että pidät säännöistä huolen.

        Millaiset tulot? Bondora voi auttaa. Aluksi sinun on toimitettava Suomen asiakastietoon merkinnät siitä että velat jo maksettu. Silloin siitä tulee merkintä tietoihin. (Automaattisesti ei). Samalla muuten merkintäajat lyhenee yhdellä vuodella.

        Ai niin, Bondora on virolainen vertailainapalvelu. Mutta sieltä voi saada lainaa vaikka merkintä on, kunhan merkintään johtavat velat on todistetusti maksettu.

        Ihan ensin suosittelen kyllä kysymään tilipankistasi. Voivat suostua, mutta voivat vaatia takuita.


      • Ole hyvä ja
        Alkuperäinen kirjoitti:

        Oletpa hauska.

        Mene töihin. Suomi ei ole oleskeluyhteiskunta. (C) Tasavallan presidentti sanoi muuan


      • Töihin mene
        Alkuperäinen kirjoitti:

        Huono trolli on huono trolli vaikka mitä tekisi.

        Sinä olet maailman huonoin röltsä vaikka mitä tekisit! Kuulikko? Vaikka mitä tekisit!


        Nyt on sinunkin aika mennä täältä raivoamasta töihin. Suomi EI OLE oleskeluyhteiskunta. Hus hus siitä pojuseni!


      • Rehellinen lainaaja
        Ole hyvä ja kirjoitti:

        Mene töihin. Suomi ei ole oleskeluyhteiskunta. (C) Tasavallan presidentti sanoi muuan

        Hienoa, että jaksatte herätä aikaisin.


      • Alkuperäinen
        Rehellinen lainaaja kirjoitti:

        Hienoa, että jaksatte herätä aikaisin.

        Vielä hienompaa on se, että jaksat päivästä toiseen käyttää nimimerkkiäni jolla tämän keskustelun avasin. Toivottavasti saat edes jotain nautintoa siitä ja koet olevasi jollain tavalla hauska. Jos saan arvat, niin seuraavaksi vaihdat nimimerkkisi siihen jota viimeisimpiin viestihini olen käyttänyt ja sittenhän sinä vasta ihan helvetin hauska oletkin. Omissa silmissäni olet vielä säälittävämpi kuin minä, joka tuota lainaa alunperin pyysin.


      • Alkuperäinen
        yx vaan kirjoitti:

        Millaiset tulot? Bondora voi auttaa. Aluksi sinun on toimitettava Suomen asiakastietoon merkinnät siitä että velat jo maksettu. Silloin siitä tulee merkintä tietoihin. (Automaattisesti ei). Samalla muuten merkintäajat lyhenee yhdellä vuodella.

        Ai niin, Bondora on virolainen vertailainapalvelu. Mutta sieltä voi saada lainaa vaikka merkintä on, kunhan merkintään johtavat velat on todistetusti maksettu.

        Ihan ensin suosittelen kyllä kysymään tilipankistasi. Voivat suostua, mutta voivat vaatia takuita.

        HUOMATKAA IHMISET!!! FIKSU VASTAUS!!! ENSIMMÄINEN LAATUAAN!!!

        Kiitokset Sinulle, tuollaisesta en tiennytkään. Aiemmat velat on kyllä maksettu ja omasta pankista on kysytty, tosin huonoin tuloksin. omatieto-palvelun kautta hankitussa rekisterissä kaikki näkyvätkin jo valmiiksi maksettuina, joten se kelvannee heille. Kokeilenpa piruuttani tuolta, eihän siinä mitään menetäkkään.

        Kiitos vielä kerran kun sain edes yhden asiallisen viestin tähän ketjuun. Kaikki muut voisikin samantien poistaa.


      • Alkuperäinen
        Töihin mene kirjoitti:

        Sinä olet maailman huonoin röltsä vaikka mitä tekisit! Kuulikko? Vaikka mitä tekisit!


        Nyt on sinunkin aika mennä täältä raivoamasta töihin. Suomi EI OLE oleskeluyhteiskunta. Hus hus siitä pojuseni!

        Itsehän en tuohon aikaan (09:23) kerinnyt täällä olemaan kirjoittamassa koska olin töissä. Missä itse olit kun tuo viesti kirjoitettiin?


      • Rehellinen lainaaja
        Alkuperäinen kirjoitti:

        Vielä hienompaa on se, että jaksat päivästä toiseen käyttää nimimerkkiäni jolla tämän keskustelun avasin. Toivottavasti saat edes jotain nautintoa siitä ja koet olevasi jollain tavalla hauska. Jos saan arvat, niin seuraavaksi vaihdat nimimerkkisi siihen jota viimeisimpiin viestihini olen käyttänyt ja sittenhän sinä vasta ihan helvetin hauska oletkin. Omissa silmissäni olet vielä säälittävämpi kuin minä, joka tuota lainaa alunperin pyysin.

        Hienoa, että sanoit mielipiteesi suoraan. Toivotaan, että Virosta tärppää ja saat sieltä sen 4000 €. Optimismia sinulla ainakin on.


      • Alkuperäinen
        Rehellinen lainaaja kirjoitti:

        Hienoa, että sanoit mielipiteesi suoraan. Toivotaan, että Virosta tärppää ja saat sieltä sen 4000 €. Optimismia sinulla ainakin on.

        Katsos kun ilman sitä harvemmin pärjää. Mieluummin säilytän tuon optimismin, kuin vaan auon päätäni ventovieraille ilman pienintäkään syytä.


      • Töihin mene
        Alkuperäinen kirjoitti:

        Itsehän en tuohon aikaan (09:23) kerinnyt täällä olemaan kirjoittamassa koska olin töissä. Missä itse olit kun tuo viesti kirjoitettiin?

        Sanoin että mene töihin! Puhutko suomea häh???!!!?


      • Alkuperäinen
        Töihin mene kirjoitti:

        Sanoin että mene töihin! Puhutko suomea häh???!!!?

        Yhdeltätoista illalla? Mihinkäs minä nyt sitten menisin siihen aikaan kyselemään töitä? Sinulla taitaa olla hiukan hatara käsitys työelämästä, jos kuvittelet että yritysten henkilöstöosastot rekrytoivat tuohon aikaan illasta.


    • valuuttakauppias.

      Aika erikoinen viritelmä avaajalla on kehitteillä. Tässähän siis on kyse siitä, että avaaja haluaa lainata 4000 euroa ja maksaisi siitä 1000 euroa korkoa. Muutama kysymys herää:

      - miksi avaaja ehdottaa tuollaista Santander-kuviota? Ajatteleeko hän lainaavansa joltakin toiselta persaukiselta, jolla ei olisi lainata suoraan tuota 4000? Onko tarkoitus luoda mahdolliselle lainaajalle harhakuvaa, että omaa rahaa ei olisi pelissä lainkaan ja luvassa vain 1000 euroa puhdasta voittoa?

      - miksi avaaja ei puhu mitään vakuuksista? Se on lainanantajalle hyvin olennainen tieto. Vakuudet loistavat kuitenkin poissaolollaan kokonaan.

      - miksi avaaja ei käytä foorumille rekisteröimäänsä nikkiä Mezmerized vaan kyselee irtonikin takaa lainaa?

      Muutenkin tuntuu aikamoiselta yhteensattumalta, että 33-v avaajalla ei ole vanhempia enää elossa, sisaruksia ole koskaan ollutkaan eikä ole sellaisia ystäviäkään ole joilta voisi tuollaisen summan lainata. Kas kun sattuukin olemaan mahdotonta saada lainaa muualta.

      Epäilyttävää on myös se, että avaaja yrittää esittää että on mahdollista tehdä sopimus joka takaisi lainanantajalle takaisinmaksun. Ei sellaista sopimusta ole mahdollista tehdä. Se olisi pelkkä paperinpala, jota lainanantaja voisi heilutella niin paljon kuin haluaa, rahojaan sillä ei saisi. Ainoastaan riittävät vakuudet olisi lainanantajan turva, mutta niistä avaaja ei puhu mitään. Outoa.

      Suosittelen avaajalle, että jos hän tekee kahta työtä niin säästää hiljalleen tuon 4000 euroa kasaan. Maksukykyä kun pitäisi riittää.

      • Keskustelunavaaja

        Hienoa, että olet kaivannut lähes henkilöllisyytenkin esiin, mahtavaa etsivättyötä, onnittelut siitä. Kyllä teen kahta työtä, mutta et tuota ihan hetkessä säästöön saa, jos tarve on juuri nyt. Onko täällä ylipäänsä lupa kaivaa ihmisen tietoja esille? Edes tuota rekisteröityä nikkiä?


      • valuuttakauppias.
        Keskustelunavaaja kirjoitti:

        Hienoa, että olet kaivannut lähes henkilöllisyytenkin esiin, mahtavaa etsivättyötä, onnittelut siitä. Kyllä teen kahta työtä, mutta et tuota ihan hetkessä säästöön saa, jos tarve on juuri nyt. Onko täällä ylipäänsä lupa kaivaa ihmisen tietoja esille? Edes tuota rekisteröityä nikkiä?

        Jos olet foorumille nikin rekisteröinyt, niin onhan se selvä että sinun nikkisi on käyttäjien nähtävillä. Turha sitä valittaa.

        Huomasin kuitenkin, että et vieläkään kertonut mitä sinulla on antaa lainasi vakuudeksi.

        Älkää hyvät ihmiset antako tuollaisiin pyyntöihin yhtään mitään ilman teidän haltuunne siirtyvää vakuutta, joka kattaa menetyksenne jos lainaaja ei maksa lainaansa takaisin. Millään sopimuspapereilla ei ole mitään arvoa, vakuudet vaan peliin jo kättelyssä. Tosin tuo keskustelunavaaja näemmä jo sai lainaa äitinsä lääkärinkuluihin.


      • Alkuperäinen
        valuuttakauppias. kirjoitti:

        Jos olet foorumille nikin rekisteröinyt, niin onhan se selvä että sinun nikkisi on käyttäjien nähtävillä. Turha sitä valittaa.

        Huomasin kuitenkin, että et vieläkään kertonut mitä sinulla on antaa lainasi vakuudeksi.

        Älkää hyvät ihmiset antako tuollaisiin pyyntöihin yhtään mitään ilman teidän haltuunne siirtyvää vakuutta, joka kattaa menetyksenne jos lainaaja ei maksa lainaansa takaisin. Millään sopimuspapereilla ei ole mitään arvoa, vakuudet vaan peliin jo kättelyssä. Tosin tuo keskustelunavaaja näemmä jo sai lainaa äitinsä lääkärinkuluihin.

        Kuka sanoo, että olen mitään saanut tai mihin rahani käyttäisin? Niin joo tuo yksi joka oli sen verran hauska että päätti kirjoittaa samalla tunnuksella, jolla keskustelun avasin.

        Jos joku tosissaan tähän lähtisi mukaan, kertoisin kyllä vakuuksista jne. hänelle henkilökohtaisesti. Tähän nyt on täysin turhaa kirjoittaa yhtään mitään, kun vastaukset ovat mitä ovat.


      • valuuttakauppias.
        Alkuperäinen kirjoitti:

        Kuka sanoo, että olen mitään saanut tai mihin rahani käyttäisin? Niin joo tuo yksi joka oli sen verran hauska että päätti kirjoittaa samalla tunnuksella, jolla keskustelun avasin.

        Jos joku tosissaan tähän lähtisi mukaan, kertoisin kyllä vakuuksista jne. hänelle henkilökohtaisesti. Tähän nyt on täysin turhaa kirjoittaa yhtään mitään, kun vastaukset ovat mitä ovat.

        Sinulla oli yksi mahdollisuus tehdä ensivaikutelma. Se ensivaikutelma olisi voinut sisältää oma-aloitteisen tarjouksen vakuuksista, mutta sitä sinä et tehnyt. Sen sijaan olet puhutellut palstalaisia melko ylimielisesti, mikä on hämmästyttävää ottaen huomioon, että käytännössä olet täällä polvillasi kuppi kädessä kerjäämässä meiltä rahaa.


      • Alkuperäinen
        valuuttakauppias. kirjoitti:

        Sinulla oli yksi mahdollisuus tehdä ensivaikutelma. Se ensivaikutelma olisi voinut sisältää oma-aloitteisen tarjouksen vakuuksista, mutta sitä sinä et tehnyt. Sen sijaan olet puhutellut palstalaisia melko ylimielisesti, mikä on hämmästyttävää ottaen huomioon, että käytännössä olet täällä polvillasi kuppi kädessä kerjäämässä meiltä rahaa.

        Niin ja luuletko tosiaan että täällä asenne olisi toinen jos olisin tehnyt kuten sanoin? Mielestäni en ole ollut missään vaiheessa ylimielinen. Vituttaa vaan ylikaiken ihmiset joilla ei ole keskusteluun yhtä mitään annettavaa, mutta silti on ehdoton pakko tulla pätemään/yleistämään/ihan muuten vaan vittuilemaan ja trollaamaan.


      • valuuttakauppias.
        Alkuperäinen kirjoitti:

        Niin ja luuletko tosiaan että täällä asenne olisi toinen jos olisin tehnyt kuten sanoin? Mielestäni en ole ollut missään vaiheessa ylimielinen. Vituttaa vaan ylikaiken ihmiset joilla ei ole keskusteluun yhtä mitään annettavaa, mutta silti on ehdoton pakko tulla pätemään/yleistämään/ihan muuten vaan vittuilemaan ja trollaamaan.

        "jos olisin tehnyt kuten sanoin?"

        Mahdollinen lainaaja huomannee tuon freudilaisen lipsahduksen :-)

        "Mielestäni en ole ollut missään vaiheessa ylimielinen. "

        Katsotaanpa:

        "ensimmäinen kirjoittaja jo muun pään aukomisensa seassa kirjoitikin"
        " Laitat sitten vaikka jonkun mustan pakettiauton täynnä mukavia miehiä ajelemaan tätä kotikatuani edestakaisin"
        "Hienoa kuitenkin, että pidät säännöistä huolen. "
        "HUOMATKAA IHMISET!!! FIKSU VASTAUS!!! ENSIMMÄINEN LAATUAAN!!!"
        "Mutta hienoa kuitenkin, että tiedät maksukykyni paremmin kuin minä itse. "
        "Mutta jos sinulla kerran on oikeus päätäsi aukoa, niin jatka toki. Toivottavasti helpottaa. "

        Kovasti tuo vaikuttaa ylimieliseltä v*ttuilunhalulta henkilöltä joka on pyytämässä rahaa. Ei oikein terve asenne lainaa kysyvällä.

        Mitä meille siis jää tästä käteen:
        - et käyttänyt palstalle rekisteröimääsi nimimerkkiä
        - et maininnut avauksessasi etkä pitkään aikaan sen jälkeenkään mitään vakuuksistasi lainalle
        - et myöskään avoimesti kertonut jo avauksessasi maksuhäiriömerkinnästäsi
        - ei mitään tietoa lainan käyttötarkoituksesta
        - outo Santander-viritelmä on edelleenkin selittämättä
        - tarjosit hölynpölyratkaisuja lainan takaisinmaksun turvaamiseksi, kuten sopimusta tai mukavia miehiä
        - pitkin matkaa tuli lisää ongelmia miksi normaalimmat kanavat eivät nyt voi toimia: (kuolleet vanhemmat, puuttuvat sisarukset, ei ystäviä)

        Ainakin minun hälytyskelloni kilkattavat lujaa tuollaiselle lainanpyytäjälle


    • Setiä vailla.

      Mistä niitä "mukaviasetiä" saa lainata pakettiautollisen ?

      Tarvitsisin erään asian hoitamiseksi nämä "erittäinmukavat" sedät.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1796
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1583
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      49
      1539
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      10
      1260
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1132
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe