Köyhä saa makkaraperunat Hesburgerista!

elämän_henkireikä

Kuopion sokoksen Hese on laittanut ruokalistalleen myös makkaraperunat, siellä oli ollut nyt joku tapahtuma että vanha mies oli kaatunut, makkaraperunat oli lentänyt lattialle ja henkilökunta ei ollut auttanut, mutta se että Hesessäkin voi saada grillimakkaraperunoita =)))

Olen aikaisemmin kirjoittanut tänne, että makkaraperunat pepsi joka toinen perjantai on käytännössä elämäni AINOA henkireikä. Elän äärimmäisen niukasti (saan minimityökyvyyttömyyseläkkeen josta maksan vielä vuokran) koko kuukauden jotta saan ostettua paikalliselta grilliltä makkaraperunat pepsin kera, tästä yhdestä ainoasta elämänilosta en luovu - maksoi mitä maksoi!

Muut köyhät: etsikää elämällenne edes joku pieni henkireikä vaikka se tarkoittaisi että joudutte kiristämään budjettianne entisestään, voitte paljon paremmin, uskokaa minua tässä asiassa.

Koko juttu tässä http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288741145091.html?pos=ok-nln

44

453

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reikä henki

      En syö makkaraa. Kävin kylläkin lauantaina Mäkkärillä syömässä kanapestosalaatin, kivennäisvettä ja jälkkäriksi jätski. Kyllä maistui!

    • 11+8

      sossurahoilla ei todellakaa ole varaa ostaa mitään perjantain smaggaraperunoita eikä ainakaan limpsan kanssa, joudun tyytymään itse paistettuihin pottuihin ja hedelmäveteen

      • itse tehdyt

        makkaraperunat voi tehdä itse halvemmalla, ostaa lidlistä halvinta makkaraa vaikka jotain uunimakkaraa tms. ja kuorii perunoita ja paistaa pannulla kokkirasvassa. Suolaa, sinappia, ketsuppia.... nam.


    • Treeniä treeniä

      No kyllä kuulostaa jotenkin ankealta jos elää vain pari kertaa kuukaudessa syödäkseen snagarin makkaraperunat. Rupea harrastamaan jotain kuntoliikuntaa, siitä kyllä piristyy ja saa hyvän mielen ja se on terveellistäkin. Uimaan pääsee eläkeläiset/työttömät monesti ale-hintaan ja hölkkä on ihan ilmaista. Löytyy varmaan jokin edullinen kuntosalikin?

    • : D

      Voi miten suloista!

      • Limaista

        Seksi on myös ilmaista.


      • D :
        Limaista kirjoitti:

        Seksi on myös ilmaista.

        Yök.


    • Voi eikäääää!1111111

      Ei tuo ole ruokaa, vaan kanannahkaa ja erilaisia kemikaaleja sekotettuna.

      Syökää köyhät oikeaa ruokaa, jossa on ravintoa älkääkä niitä lihottavia, kemikaaleja täynnä olevia ja KALLIITA eineksiä niin ette ole aina niin lihavia.

      • maggarat

        Mä oon niin köyhä et syön pelkkää pottuu ilman niitä makkaroi.


      • Voi eikääää!1
        maggarat kirjoitti:

        Mä oon niin köyhä et syön pelkkää pottuu ilman niitä makkaroi.

        Eli silti lihava koska pelkkiä hiiliksiä häpeä!


    • elämän_henkireikä

      Tässä nyt on kyse enemmänkin siitä että "suo" itselleen tämän "makkaraperunaluksuksen" krillistä vaikka se rikkoisikin köyhän ruokabudjetin.

      Se on se koko tapahtuma, että lähtee ulos saadakseen jotain miellyttävää virikettä, itse ostotapahtuma grillillä kun katto miten myyjä laittaa runsaasti kurkkusalaattia, sinappia, ketsuppia sun muuta aimo annokseen makkaraperunoita, ja siihen vielä perinteinen pieni muovihaarukka ja juomaksi Pepsi.

      Minulla on grilli vieressä joten voin kävellä makkaraperunoiden kanssa kotiin ja ehdin vielä syödä sen lämpimänä pe-iltana hyvää leffaa katsoessani. Tällä tavalla selviän taas henkisesti pari viikkoa kun on jotain mitä odottaa.

      • Mihin rahat??

        Mihin sulla sitten rahat kuluu? Eikö jokaiselle Suomen kansalaiselle kuulu jäädä 480 €/kk. Tuli vaan mieleen jos pari kertaa kuukaudessa on luksusta syödä makkaraperunat ja pepsi, siis eihän ne kovin paljon maksa??


      • dasau
        Mihin rahat?? kirjoitti:

        Mihin sulla sitten rahat kuluu? Eikö jokaiselle Suomen kansalaiselle kuulu jäädä 480 €/kk. Tuli vaan mieleen jos pari kertaa kuukaudessa on luksusta syödä makkaraperunat ja pepsi, siis eihän ne kovin paljon maksa??

        No voihan ihminen joutua asumaan vuokra-asuntonormit ylittävässä asunnossa, jolloin hän joutuu kustantamaan asumistaan perustoimeentulotuestaan. Luottotiedoton ei herkästi asuntoa saa.


      • dasau

        :D:D
        Sinulla on taito nauttia pienistä asioista.
        Minä ostin laatikollisen BonAquaa ja nyt harmittaa, kun en ostanut enempää, kun oli tarjouksessa. D:


      • elämän_henkireikä
        Mihin rahat?? kirjoitti:

        Mihin sulla sitten rahat kuluu? Eikö jokaiselle Suomen kansalaiselle kuulu jäädä 480 €/kk. Tuli vaan mieleen jos pari kertaa kuukaudessa on luksusta syödä makkaraperunat ja pepsi, siis eihän ne kovin paljon maksa??

        Saan työkyvyttömyyseläkettä n. 734€, verojen jälkeen jää käteen n. 600€, siitä maksan yksiöni vuokran 320€.

        Sossun kanssa olen tapellut niin monta vuotta että en enää jaksa, minulla on pieni 1/12 osuus jakamattomasta kuolinpesästä (mummin vanha omistusasuno, minun osuus siitä on ehkä 6000€) ja sossu ei tajua että en voi myydä osuuttani koska kukaan ei halua ostaa minua ulos eikä kukaan muu halua myydä asuntoa. Muut odottavat asunnon arvon nousevan lähivuosina kun lähelle rakennetaan iso ostoskeskus johon en kyllä itse usko pätkääkään.

        Lääkkeet on ainoa asia minkä sossu on tähän asti suostunut myöntämään rahaa, muuhun en saa rahaa ennen kuin osuuteni kuolinpesästä on realisoitu. Heidän mielestä minun pitäisi painokkaammin suostutella muut ostamaan minut ulos johon sanoin että ottakaa itse heihin yhteyttä ja kertokaa tilanne, siihen tuli vain tuhahduksia ja vihaisia katseita.

        Kyllä tämä on yhtä kädestä suuhun elämistä päivästä toiseen


      • dasau
        elämän_henkireikä kirjoitti:

        Saan työkyvyttömyyseläkettä n. 734€, verojen jälkeen jää käteen n. 600€, siitä maksan yksiöni vuokran 320€.

        Sossun kanssa olen tapellut niin monta vuotta että en enää jaksa, minulla on pieni 1/12 osuus jakamattomasta kuolinpesästä (mummin vanha omistusasuno, minun osuus siitä on ehkä 6000€) ja sossu ei tajua että en voi myydä osuuttani koska kukaan ei halua ostaa minua ulos eikä kukaan muu halua myydä asuntoa. Muut odottavat asunnon arvon nousevan lähivuosina kun lähelle rakennetaan iso ostoskeskus johon en kyllä itse usko pätkääkään.

        Lääkkeet on ainoa asia minkä sossu on tähän asti suostunut myöntämään rahaa, muuhun en saa rahaa ennen kuin osuuteni kuolinpesästä on realisoitu. Heidän mielestä minun pitäisi painokkaammin suostutella muut ostamaan minut ulos johon sanoin että ottakaa itse heihin yhteyttä ja kertokaa tilanne, siihen tuli vain tuhahduksia ja vihaisia katseita.

        Kyllä tämä on yhtä kädestä suuhun elämistä päivästä toiseen

        Voi hyvää päivää. Ala nyt väsäämään valitusta hallinto-oikeuteen (tai ensin oikaisupyyntö). Se määrää sossun maksamaan, koska tulot on otettava huomioon todellisen suuruisina. Onhan tuosta olemassa ennakkopäätöksiä. :)


      • no huhhuh
        elämän_henkireikä kirjoitti:

        Saan työkyvyttömyyseläkettä n. 734€, verojen jälkeen jää käteen n. 600€, siitä maksan yksiöni vuokran 320€.

        Sossun kanssa olen tapellut niin monta vuotta että en enää jaksa, minulla on pieni 1/12 osuus jakamattomasta kuolinpesästä (mummin vanha omistusasuno, minun osuus siitä on ehkä 6000€) ja sossu ei tajua että en voi myydä osuuttani koska kukaan ei halua ostaa minua ulos eikä kukaan muu halua myydä asuntoa. Muut odottavat asunnon arvon nousevan lähivuosina kun lähelle rakennetaan iso ostoskeskus johon en kyllä itse usko pätkääkään.

        Lääkkeet on ainoa asia minkä sossu on tähän asti suostunut myöntämään rahaa, muuhun en saa rahaa ennen kuin osuuteni kuolinpesästä on realisoitu. Heidän mielestä minun pitäisi painokkaammin suostutella muut ostamaan minut ulos johon sanoin että ottakaa itse heihin yhteyttä ja kertokaa tilanne, siihen tuli vain tuhahduksia ja vihaisia katseita.

        Kyllä tämä on yhtä kädestä suuhun elämistä päivästä toiseen

        No on aika kinkkinen tilanne! Tosi pienellä rahalla joudut elämään. Jaksamista sinne.


      • no huhhuh
        no huhhuh kirjoitti:

        No on aika kinkkinen tilanne! Tosi pienellä rahalla joudut elämään. Jaksamista sinne.

        Tuli mieleeni vielä, että sun kannattaa hakea asumistukea/eläkeläisen asumistukea! Kyllä luulisi noin pienillä tuloilla irtoavan! Kelan sivuilla on tietoa enemmän ja myös ns. laskuri, joka antaa summittaisen arvion mahdollisesta asumistuen määrästä.


      • elämän_henkireikä
        no huhhuh kirjoitti:

        Tuli mieleeni vielä, että sun kannattaa hakea asumistukea/eläkeläisen asumistukea! Kyllä luulisi noin pienillä tuloilla irtoavan! Kelan sivuilla on tietoa enemmän ja myös ns. laskuri, joka antaa summittaisen arvion mahdollisesta asumistuen määrästä.

        Voishan sitä aina kokeilla, en oikein osaa noiden laskureiden kanssa, mutta soitan KELAan vielä tänään ja kysyn


      • laskin puolestasi
        elämän_henkireikä kirjoitti:

        Voishan sitä aina kokeilla, en oikein osaa noiden laskureiden kanssa, mutta soitan KELAan vielä tänään ja kysyn

        Eläkkeensaajan asumistuen laskenta
        Arvio eläkkeensaajan asumistuen määrästä
        Arvio asumistuen määrästä 01.09.2014 alkaen

        Olen
        16-64 -vuotias, ja saan asumistukeen oikeuttavaa eläkettä tai korvausta

        Yhteenlasketut bruttotulot
        (vähennykset huomioituna)
        734,00 € / kk

        Omaisuus (velat vähennettynä)
        6000,00 €

        Ilmoittamanne omaisuus/velka ei vaikuta tuen määrään.

        Asuntoni sijaintikunta on
        KUOPIO

        Asun
        vuokra-asunnossa

        Asumismenot



        Vuokra
        320,00 € / kk

        Vesi
        10,00 € / kk

        Yhteensä
        330,00 € / kk

        Perusomavastuu ?

        51,28 € / kk
        Lisäomavastuu ?

        2,08 € / kk

        Yllä ilmoitetuilla tiedoilla
        ARVIOITU ELÄKKEENSAAJAN ASUMISTUKI
        235,14 € / kk

        Asumistuki on 85 prosenttia siitä huomioon otettavien asumismenojen määrästä, josta on vähennetty perusomavastuu ja lisäomavastuu.


      • laskin puolestasi
        laskin puolestasi kirjoitti:

        Eläkkeensaajan asumistuen laskenta
        Arvio eläkkeensaajan asumistuen määrästä
        Arvio asumistuen määrästä 01.09.2014 alkaen

        Olen
        16-64 -vuotias, ja saan asumistukeen oikeuttavaa eläkettä tai korvausta

        Yhteenlasketut bruttotulot
        (vähennykset huomioituna)
        734,00 € / kk

        Omaisuus (velat vähennettynä)
        6000,00 €

        Ilmoittamanne omaisuus/velka ei vaikuta tuen määrään.

        Asuntoni sijaintikunta on
        KUOPIO

        Asun
        vuokra-asunnossa

        Asumismenot



        Vuokra
        320,00 € / kk

        Vesi
        10,00 € / kk

        Yhteensä
        330,00 € / kk

        Perusomavastuu ?

        51,28 € / kk
        Lisäomavastuu ?

        2,08 € / kk

        Yllä ilmoitetuilla tiedoilla
        ARVIOITU ELÄKKEENSAAJAN ASUMISTUKI
        235,14 € / kk

        Asumistuki on 85 prosenttia siitä huomioon otettavien asumismenojen määrästä, josta on vähennetty perusomavastuu ja lisäomavastuu.

        Voit saada asumistuen takautuvasti enintään hakemuksen jättämistä edeltävän kuukauden alusta. Kela maksaa takautuvat asumistukierät päivittäin.

        Jos haet tässä kuussa saat elokuultakin asumistukea! YEAH!


      • asumistuki
        elämän_henkireikä kirjoitti:

        Saan työkyvyttömyyseläkettä n. 734€, verojen jälkeen jää käteen n. 600€, siitä maksan yksiöni vuokran 320€.

        Sossun kanssa olen tapellut niin monta vuotta että en enää jaksa, minulla on pieni 1/12 osuus jakamattomasta kuolinpesästä (mummin vanha omistusasuno, minun osuus siitä on ehkä 6000€) ja sossu ei tajua että en voi myydä osuuttani koska kukaan ei halua ostaa minua ulos eikä kukaan muu halua myydä asuntoa. Muut odottavat asunnon arvon nousevan lähivuosina kun lähelle rakennetaan iso ostoskeskus johon en kyllä itse usko pätkääkään.

        Lääkkeet on ainoa asia minkä sossu on tähän asti suostunut myöntämään rahaa, muuhun en saa rahaa ennen kuin osuuteni kuolinpesästä on realisoitu. Heidän mielestä minun pitäisi painokkaammin suostutella muut ostamaan minut ulos johon sanoin että ottakaa itse heihin yhteyttä ja kertokaa tilanne, siihen tuli vain tuhahduksia ja vihaisia katseita.

        Kyllä tämä on yhtä kädestä suuhun elämistä päivästä toiseen

        Jos saat työkyvyttömyyseläkettä takuueläkkeen verran, eli 743,38 euroa/kk, niin siitähän ei pitäisi mennä veroa lainkaan, että ainakaan minulla ei mene.

        Sitten oletko hakenut eläkeläisen asumistukea, jota haetaan kansaneläkelaitoksesta?
        Sitä pitää erikseen hakea, että ei tule automaattisesti.

        Et ainakaan mainitse asumistukea lainkaan, että sen takia päättelen, ettet asumistukea saa.


      • nuorempi ihminen
        dasau kirjoitti:

        Voi hyvää päivää. Ala nyt väsäämään valitusta hallinto-oikeuteen (tai ensin oikaisupyyntö). Se määrää sossun maksamaan, koska tulot on otettava huomioon todellisen suuruisina. Onhan tuosta olemassa ennakkopäätöksiä. :)

        EI auta mihinkään valittaa jos ei tajua hakea asumitukea jne. toimeentulotuki on se viimeinen keino. Jos ei osaa itse hakea, menee kelalle selittään ettei osaa. Siellä saa kaikki apua papereiden täyttämiseen ja kyllä menen itsekin sinne papereiden kanssa, täyttävät kyllä puolestani, kun en oikeasti aina edes käsitä kysymyksiä ja kuinka pitkältä ajalta niitä asioita pitää kaivella jne.


      • Hei haloo
        nuorempi ihminen kirjoitti:

        EI auta mihinkään valittaa jos ei tajua hakea asumitukea jne. toimeentulotuki on se viimeinen keino. Jos ei osaa itse hakea, menee kelalle selittään ettei osaa. Siellä saa kaikki apua papereiden täyttämiseen ja kyllä menen itsekin sinne papereiden kanssa, täyttävät kyllä puolestani, kun en oikeasti aina edes käsitä kysymyksiä ja kuinka pitkältä ajalta niitä asioita pitää kaivella jne.

        Mitä vaikeaa on noiden lappuben täytössä, niistä on selkeät ohjeet ja luettelot mahd. tarv. liitteistä. Ok, vanhukset tai mamut tsrttee apua mutta normi aikuinen, joka käynyt duunissa tarvii apua lapun täytössä ?


      • En ossoo
        Hei haloo kirjoitti:

        Mitä vaikeaa on noiden lappuben täytössä, niistä on selkeät ohjeet ja luettelot mahd. tarv. liitteistä. Ok, vanhukset tai mamut tsrttee apua mutta normi aikuinen, joka käynyt duunissa tarvii apua lapun täytössä ?

        Empä minä ainakaa ole kovin taitava noihen lippu lappusten täyttämisesä. 4viikon välein käyn kela toimistossa ja virkailija täyttää sen työtön tytön lappusen. Soskussa käyn kerran kuussa ja oma käsitteliiä samoin täyttää hakemuksen kuka nuita ossoonite tätelä.


    • dasau

      No niin. Nyt minun alkoi tekemään mieli makkaraperunoita. Ovatkohan ne erityisen hyviä siellä Sinun grillissäsi. D:

      • elämän_henkireikä

        Ne on todella hyviä ja myyjänä on sellainen lähellä eläkeikää oleva vanhempi rouva joka todella osaa tehdä maukkaat makkaraperunat, on pyörittänyt kyseistä grilliä jo parikymmentä vuotta.

        Sitä aina päivittelen hänelle että minne sitten menen kun hän lopettaa, tuskin kukaan jatkaa hänen jälkeensä kun katteet ovat kuulemma todella pienet. Seuraava grilli olisi jo liian pitkän matkan päässä (toisella paikkakunnalla). Kiva myös kun hän aina pistää mulle vähän ekstrapaljon mausteita, ei tarvitse edes sanoa hänelle enää mitä haluan kuhan vain nyökkään vuorollani.

        Todella ikävää että nämä vanhanajan grillit ovat häviämässä joka puolelta, minusta heset, mäkkärit (joita ei edes ole täällä) sun muut eivät ollenkaan vedä vertoja aidolle grilliruoalle, jonkunlainen "aitous" puuttuu


      • dasau
        elämän_henkireikä kirjoitti:

        Ne on todella hyviä ja myyjänä on sellainen lähellä eläkeikää oleva vanhempi rouva joka todella osaa tehdä maukkaat makkaraperunat, on pyörittänyt kyseistä grilliä jo parikymmentä vuotta.

        Sitä aina päivittelen hänelle että minne sitten menen kun hän lopettaa, tuskin kukaan jatkaa hänen jälkeensä kun katteet ovat kuulemma todella pienet. Seuraava grilli olisi jo liian pitkän matkan päässä (toisella paikkakunnalla). Kiva myös kun hän aina pistää mulle vähän ekstrapaljon mausteita, ei tarvitse edes sanoa hänelle enää mitä haluan kuhan vain nyökkään vuorollani.

        Todella ikävää että nämä vanhanajan grillit ovat häviämässä joka puolelta, minusta heset, mäkkärit (joita ei edes ole täällä) sun muut eivät ollenkaan vedä vertoja aidolle grilliruoalle, jonkunlainen "aitous" puuttuu

        Vai niin. Join pullon Aquaa ja nieleskelen tässä nyt olemattomia makkaraperunoita.

        No on minulla pakastimessa kaikenlaista. Myöskin on itse tehtyä mehua ja hilloa. Sieniäkin vähän suolattuna.


    • ei makkaraa

      Meillä olisi tänään ollut töissä uunimakkaraa ja perunamuussia (oikealla voilla), en syönyt kun en syö makkaraa koskaan. Onneksi hesellä saa muutakin syötävää kuin makkaraperunat, ja nyt mielensäpahoittajatkin pysyvät poissa, niin voi taas käydä sielläkin,

      • Kävin Burger Kingiss

        ulkomailla syömässä pitkän kanaburgerin, ranskalaiset sekä colajuoman. Oli oikein hyvää ja hinta yhteensä 3,99 €. Tämä siis Saksassa. Siellä rahalla saa yleensä enemmän kuin kotona kommunismissa.


    • Perunapolska

      http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288742336297.html

      Kaikesta huolimatta jos ei katso mihin rahansa käytää on entistä köyhempi.

      Makkaraperuna annos maksaa klikin mukaan 6 €.
      Toimeentulotuki hinnoittaa ruokaan koko päivälle 7,68 €.
      Peruna kilo maksaa n. 0,5 € makkarakilo alle 4 €..

      Jos ajattelisi huvittelen ja menen ulos syömään hinta laatu suhden on sieltä itsestään.

      Itse ostaisin vaikka hedelmiä 6 € n. 2-3 kg istuisin ulkona penkille ja söisin ne siinä... Hedelmien ulkona syöntiä harrastan muutenkin Omena tai banaani on hyvä välipala ja "mieliteon" karkoittaja.
      Omenan syön kyllä pesemättä ja vain kanta jää käteen. Banaanissa määrää hinta koska sen kuori painaa 45% on syödyn hinta toinen kuin myyntihinta.

      Voisi olettaa, että kuvattu Hesburger, joutuu siivoamaan vähän aikaa hieman enemmän. Maustekastikeet lipsahtaa niin helpolla.

      Ihmettelen kyllä kertomusta palautteesta, ettei kotiin ostettu annos sisältänyt mausteita eikä serviitiä?
      Ainakaan myynti ei sitä edellytä, ne ovat hinnoitettu annokseen.
      Tosin myynti ja työnantaja pitää itsestään selvänä hyvää asiakaspalvelua, tuski perusasioissa edes ohjistaa.
      .

    • voihan sillileipä

      Ai sieltä saa makkara perunatkin emmää oo ainakaa nähny sellasii menuu listalla voihan kalakukko, käppyrän olis pitäny tietää ei heses oo pöytiin tarjoiluu

      • Me kåyhät

        Meil aika harvoin ostetaa makkaraa ostetaa mielummin kanan munia ko ne usein tarjouskes euron 12kpl.! Sit tehää pottu munakast.


    • "– Käytös ei ole sopivaa, me otamme opiksemme."

      Toivottavasti otatte mutta en ikinä tule olemaan teidän asiakkaanne enkä ole ollut aikaisemminkaan.

    • "Lisäys 12:50: Hesburgerin Jari Vuoti halusi täydentää kommentiaan väärinkäsityksestä: "Henkilökunnan ei ole ollut tarkoitus nauraa asiakkaalle.""

      Turha enää selittää.

      • Jos olisit töissä

        Sinun ei tarvitsisi tuhlata aikaasi näiden joutavuiksien märehtimiseen...


      • Jos olisit töissä kirjoitti:

        Sinun ei tarvitsisi tuhlata aikaasi näiden joutavuiksien märehtimiseen...

        Eihän minun tarvitskekkaan märehtiä "Joutavuiksilla" Hese ja Vuoti teki sen ihan itse.


      • Mitä ihmettä
        ml77 kirjoitti:

        Eihän minun tarvitskekkaan märehtiä "Joutavuiksilla" Hese ja Vuoti teki sen ihan itse.

        Mitä ihmettä? Mistäpäin nyt tuulee? Alahan selittää!


      • hese paska

        Ajetaan hesburger ulos suomesta. poikotoikaa kaikki heseä. hesbuger taitaa kuulua narsistisiin yrityksiin, jotka iloitsevat toisen vahingoista. pistää niin vihaksi hesen tuollainen paska toiminta. kenkää noille työntekijöille ja ilmaiset ateriat loppuelämäksi miehelle.
        Poikotoikaa poikotoikaa.
        omahyväsiä paskiaisia.


      • juoppolalli9999
        hese paska kirjoitti:

        Ajetaan hesburger ulos suomesta. poikotoikaa kaikki heseä. hesbuger taitaa kuulua narsistisiin yrityksiin, jotka iloitsevat toisen vahingoista. pistää niin vihaksi hesen tuollainen paska toiminta. kenkää noille työntekijöille ja ilmaiset ateriat loppuelämäksi miehelle.
        Poikotoikaa poikotoikaa.
        omahyväsiä paskiaisia.

        Poikotoi sää vaa mutsiis, se on ollut joku paikallinen kännikala joka on toikkaroinu kankkusessa.


      • 8+17
        juoppolalli9999 kirjoitti:

        Poikotoi sää vaa mutsiis, se on ollut joku paikallinen kännikala joka on toikkaroinu kankkusessa.

        Ihaile sinä vaan Hesburgerin asiakkaita naureksekevia työntekiijöitä: olet siinä tapauksessa varmaan just sellainen sikaniskainen idiootti, joka lippis tanassa mässää joka työtauoilla "burgeeeria" ja joka kadehtii akateemisia ja joa mässää posket rouskuen "euron juustoja" tai sitkoisia friteerattuja kananpaloja Hesessä tai McDonaltdsissa joka viikko tai pahimmassa tapauksessa joka päivä ja joka nauraa ihmisille jotka eivät mässäile samoin ja siten, että ilman että sinua yhtään häiritsisi niiden Heset & Mäkit paikkojen huono sisustus, olematon asiakaspalvelu, asiakkaiden altistaminen kaupallisten radioiden korvia raastavalle oksettavalle häiritdsevälle melusaasteeelle tai mikään...


        Kyllä jossakin Hesessäkin pelkkää makkaraa ja laarissa seisonutta perunasta koostuva ateria maksaa yleensä sellaset tyypillisimmin ehköpä jopa KAHDEKSAN euroa juomineen, ja se on iso raha. Suomen markoissa 48 markkaa, nykyhinnoilla 50 markkaa, yhdet Hesen makkaraperunat. Tiedätkö, että monissa veronsa Suomeen maksavissa muissa- ei suurketjujen- suomalaisravintoloissa asiakas SAA KYMMENELLÄ eurolla ruoan ja asiakaspalvelun, missä asiakkaalle tuodaan pöytään ruoka, kysytään mitä asiakas haluaa juoda ruokajuomia alkoholittomia ja missä vähintäänkin monipuolinen salaattipöytä tulee aina lisäksi, vaikka asiakas haluaisi vain makkaraperunat ja juomaksi vettä ja totuus myös, että niissä paikoissa asiakkaan ei tarvitse itsensä viedä tarjotintaan roskiin syötyään?


        Mä koen inhoa ja vihaa, että kun en tiedä ketään, joka haluaisi suomalaisissa keskikokoisissakaan kaupungeissa syödä mitään mäkkäri- tai heseruokaa tai sämpyläää koko ajan jos voisivat valita, niin että silti etenkään ilta- aikaan EI OLE PARHAILLA LIIKEPAIKOILLA missään suomalaisissa kaupungeissa auki mitään muita paikkoja, kuin ne kuvottavat roskaruokamestat mäkithrsetburgeritabc:t, jotka tunkeneet joka paikkaan. Ehkä joitakin maahanmuuttajien pizzerioita saattaa olla lisäksi, mutta takuulla tavallista suomalaista kotiruokaa tyyliin perunamuusi & poronkäristys& tuoresalaatti tai perunamuusi & lohi& tuotresalaatti & leipä ei nykyisin saa yhdenkään suomalaiskaupungin keskustassa kohtuuhintaisesti mistään ravintolasta, ja se on se ruokapolitiikkaa, tuupata ihmisille vain burgeria ravinnoksi, ja estää se terve liiketoiminta, joa tuottaisi lopulta valtiolle, jos heset ja mäkit ei olis vallanneet liikepaikkoja. En ole liikemies ja en ole koskaan ollut liike-elämässä, mutta mun järki sanoo, että rahaa alkaisi valua Suomen oman valtionkin laariin, jos easimerkiksi ravintola-alalla sallittaisiin Suomessa pienyritystenkin yrittää.


        Uskon, että uskomaton menestys olisi Suomessa grilliruokaletju, joka myisi vain suomalaista arkiruokaa ja tottakai ilman hörhöilyä, eli ilman mitään Suomen lippuja tai kansalliskiihkoa. Mutta kun en ole miljonääri, mä en voi sellaista (tai mitään) liikeideaa lanseerata.


    • 13+16

      Vanhan ajan grilleistä sai Suomessa oikeasti hyvänmakuisia ranskanperunoita ja paikan päällä paistetut pihvit ja makkarat ja mausteita pyynnön mukaan samaan hintaan, eikä grillillä säästelty kurkkusalaatissa tai smetanaa tai valkosipulia tai salaattia, jos ihminen pyysi paljon mausteita ja salaattia. Meinasin oksentaa, kun taannoin kävin McDonaldsissa: amerikkkalaisten lempiburgeri oli kohtuullisen inhimillisen makuinen, mutta hyi v*ttu ne ranskanperunat - niihin ei saa mitään mausteita paitsi ketsuppia, suolaa ja pppuria. Ne päivän seisoneet ällöttävät perunamoskat, niin niitä jotkut nuoret sieltä tilaa "ruoaksi" ja ilmeisen tytyväisenä, että saavat syödä kylmiä perunoita ja ketsuppia.


      Hesburger yhtä mulkvisti paikka, kuin Mäkkäri: istumapaikat on tehty siten, että kukaan tasan tarkkaan ei voi melkein selkää venäyttämättä syödä maksamaansa ateriaa ja huono musiikki yleensä pauhaa niin lujaa, että kuka tahansa normaalijärkinen haluaa pihalle niistä mestoista heti...


      Vaikka työntekijöillä olisi pikarupkapaikooissa huono palkka, niin saman tien pitää roudata uus pottuperunasatsi ja sitkoinen pihviviritelmänsä Heset & Mäkkärit asiakkaan pöytään, jos asiakas pudottaa tarjottimensa, eikä siinä pidä sönkätä myymäpäällikköparalle imbesilille annettuja tulostavoitteita...


      Eniten vihaan noita p*skapaikkoja Mökkärit & Heset siitä, että huonosta ruoasta pitää maksaa melkein ravintolaruoan arvoinen hinta, ja ettöä asiakkaan pitäisi vielä siivota omat jälkensä viemällä tarjottimensa sine niiden roskikseen. Onkin positiivista kansalaistottelematomuutta, jos joku jättää sen tekemättä, koska "ruokaravintolaksi" itseään kutsuvissa paikoissa henkilökunnan asia on siivota pöydät siten, että asiakas ei pe4sseellään joudu istumaan edellisen valkosipulikastikkeen päälle.


      Muuten: Kotipizzassa nykyisin "salaatiksi" jota tulee asiakkaan ostaman sen pikkiriikkisen ja erityisen nisrosti täytteistetyn pizzan päälle, kutsutaan pelkkää nahjistunutta kaalimoskaa, missä ei ole mitään muuta kuin kaalia ja tyhj salaatinkastikepurkki. Ja sekään tuskin kotipizzayrittäjien vika, ne kun tilittää tuloistaan vissiin 80 % suuromistajille...

      • 1+9

        Ja kirjoitin, että vihaan MÄkkärit& Heset, enkä sanonut että "Mökkärit", korjaus.


    • rrsjyke

      Hartolan Hese sai makkaraperunat myyntiin viime perjantaina. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1545
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1233
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe