köyhyys ja ulosotto

trouble maker

En muista tarkallee milloin kierteeni alkoi mutta siitä on jo vuosia aikaa.
Otin työttömänä pikavippejä elin sillon pelkkien kelan rahojen varassa ja pikavipeillä. En tuolloin viellä ollut sossun asiakas.
Mutta työttömyyteni on jatkunut ja minut on todettu varattomaksi.

En pysty millään maksamaan noita velkoja pois.
Mutta kerran vuodessa ne lyhenevät minulla veronpalautusrahoista.

Pahinta tässä on se että edelleen joka viikko minulla tulee postissa eri perintä firmojen kirjeitä ja välillä myös ulosottovirastosta tulee kirjeitä.

Olen niistä niin masentunut ollut että en ole avannut kirjeitä ollenkaan vaan heittänyt suoraan lehtikeräys laatikkoon avaamattomana.

Jos joku ihmettelee miten luottotiedottamalla köyhällä voi olla vuokra asunto minäpä kerron ennen kun sain ensimmäisen luottotietomerkinnän vuokrasin nykyisin asuntoni jossa edelleen asun. Muutosta en voi haaveilla.

En ole tästä kertonut vanhemmilleni enkä ystävilleni.

kukaan ei käytännössä tiedä tilanteestani paitsi minä itse.


Välillä tämä tilanne saa minut ahdistumaan ja saatan pelätä mitä jos menettäisin nykyisin vuokra asunnon.

60

1223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6*6

      https://asiointi.oikeus.fi/web/asiointi/maksukieltolaskuri



      Velallisen suojaosuus 1.1.2014 lähtien:
      Suojaosuus = 22,59 € / pv
      Huollettava = 8,11 € / pv

      Määräajoin maksettava palkka
      1. Jos palkka on pienempi kuin suojaosuus, siitä ei ulosmitata mitään.
      2. Jos palkka ylittää suojaosuuden, ulosmitataan suojaosuuden ylittävästä palkasta kaksi kolmasosaa (tulorajaulosmittaus 2/3 x (palkka – suojaosuus)).
      3. Jos palkka on suurempi kuin kaksi kertaa suojaosuus ulosmitataan yksi kolmasosa (1/3) palkasta.
      4. Jos palkka on suurempi kuin neljä kertaa suojaosuus, palkasta ulosmitataan yksi kolmasosa (1/3) neljä kertaa velallisen suojaosuuden määrää vastaavasta palkanosasta ja lisäksi neljä viidesosaa (4/5) sen ylittävästä palkanosasta. Palkasta ulosmitataan kuitenkin enintään puolet.

      Muu kuin määräajoin maksettava palkka
      Muusta kuin määräajoin maksettavasta nettopalkasta ulosmitataan 1/3. Suojaosuutta ei oteta huomioon.
      Summasta vähennetään vielä velalliselle lisäksi jätettävä summa (jää kuitenkin vähintään 0)
      .
      Onneksi on suoja.
      .

    • korkotappio

      No ei tuskin saat niin paljon veronpalautusta että velka vähenisi.
      Perintä toimisto ottaa "kulujaan" laskun summasta riippumatta je ne kasvavat korkoa korolle.

    • Peli poikki nyt

      Elikkä olet itse sössinyt koko homman ja vielä lisäät ongelmiasi, kun et avaa laskujasi, vaan heität ne lehtikeräyslaatikkoon. Onko hei järkee??

      Ota yhteyttä oman paikkakuntasi velkaneuvontaan. http://www.takuu-saatio.fi/hae_apua/talous-ja_velkaneuvonta/

      Tilanteesi tuskin on mitenkää toivoton, etteikö siitä selviäisi kuiville.

      Ihan ensiksi avaat laskusi ja koetat päästä sopimukseen velkojiesi kanssa maksujärjestelyistä.

      Oman taloutesi kulut pistät niin pieniksi, kuin vain on mahdollista, että saat laskujasi maksettua, ettei lisää velkaa pääse enään tulemaan.

      Yrität etsiä/keksiä töitä itsellesi, että saat rahaa velkojen maksuun. Tuskin sinulla kuitenkaan satoja tuhansia euroja sitä velkaa kontollasi on, niin normaalilla työllä pystyy kyllä hoitamaan kohtuullista velkaa.

    • kokenut dzsnhnzx

      ääääh. ulaa ukko ei kiinnostu susta 6 kk mikälli oot työtön heinäkuu- joulukuu/tammi kesäkuu. perintäriistofirmoihin ei penniäkään kannata maksaa. terve tuloa vastuun pakoilijoiden kasvavaan sakkiin. :D silpputyön sankarit, aikamme ikonit. niin karmeelta kuin se kuullostaakin kannataa maksaa ulosoton kautta.

      • toinen kokenut

        "ulaa ukko ei kiinnostu susta 6 kk mikälli oot työtön heinäkuu- joulukuu/tammi kesäkuu. "

        Minä olen ollut työtön vuodesta 2008 tähän päivään saakka, ulosotossa varattomaksi todettu ja tulot alle suojaosuuden ja eipä ole ulaa ukko tehnyt muuta kun kerran vuodessa lähettänyt laskun perinnässä olevista veloista. Mitään muuta yhteyttä Ulosotto ei ole pitänyt viiteen vuoteen kun lähettänyt kirjeen kerran vuodessa.

        "terve tuloa vastuun pakoilijoiden kasvavaan sakkiin. :D silpputyön sankarit, aikamme ikonit. niin karmeelta kuin se kuullostaakin kannataa maksaa ulosoton kautta. "

        On sitä elämässä tärkeämpiäkin asioita kun miettiä sitä tuleeko jokainen lasku maksettua eräpäivänä. Huolehtikoon ne ketkä kokevat laskujen eräpäivien kyttäämisen elämäntehtäväkseen.


      • Eipä ole hääppöstä
        toinen kokenut kirjoitti:

        "ulaa ukko ei kiinnostu susta 6 kk mikälli oot työtön heinäkuu- joulukuu/tammi kesäkuu. "

        Minä olen ollut työtön vuodesta 2008 tähän päivään saakka, ulosotossa varattomaksi todettu ja tulot alle suojaosuuden ja eipä ole ulaa ukko tehnyt muuta kun kerran vuodessa lähettänyt laskun perinnässä olevista veloista. Mitään muuta yhteyttä Ulosotto ei ole pitänyt viiteen vuoteen kun lähettänyt kirjeen kerran vuodessa.

        "terve tuloa vastuun pakoilijoiden kasvavaan sakkiin. :D silpputyön sankarit, aikamme ikonit. niin karmeelta kuin se kuullostaakin kannataa maksaa ulosoton kautta. "

        On sitä elämässä tärkeämpiäkin asioita kun miettiä sitä tuleeko jokainen lasku maksettua eräpäivänä. Huolehtikoon ne ketkä kokevat laskujen eräpäivien kyttäämisen elämäntehtäväkseen.

        ..elämä sullakaan, joten en menis kehumaan. Ei vissiin yritystäkään parempaan, sen kun vain luuseroit!


      • Pitkäaikatyötön
        toinen kokenut kirjoitti:

        "ulaa ukko ei kiinnostu susta 6 kk mikälli oot työtön heinäkuu- joulukuu/tammi kesäkuu. "

        Minä olen ollut työtön vuodesta 2008 tähän päivään saakka, ulosotossa varattomaksi todettu ja tulot alle suojaosuuden ja eipä ole ulaa ukko tehnyt muuta kun kerran vuodessa lähettänyt laskun perinnässä olevista veloista. Mitään muuta yhteyttä Ulosotto ei ole pitänyt viiteen vuoteen kun lähettänyt kirjeen kerran vuodessa.

        "terve tuloa vastuun pakoilijoiden kasvavaan sakkiin. :D silpputyön sankarit, aikamme ikonit. niin karmeelta kuin se kuullostaakin kannataa maksaa ulosoton kautta. "

        On sitä elämässä tärkeämpiäkin asioita kun miettiä sitä tuleeko jokainen lasku maksettua eräpäivänä. Huolehtikoon ne ketkä kokevat laskujen eräpäivien kyttäämisen elämäntehtäväkseen.

        "On sitä elämässä tärkeämpiäkin asioita kun miettiä sitä tuleeko jokainen lasku maksettua eräpäivänä. Huolehtikoon ne ketkä kokevat laskujen eräpäivien kyttäämisen elämäntehtäväkseen."

        Totta kai tärkeämpiäkin asioita on. Toisaalta saahan ne laskut maksaa myös ennen eräpäivää, jos sinä päivänä näyttää olevan maksaminen jotenkin vaikeampaa.


      • hyvä maksaa heti
        toinen kokenut kirjoitti:

        "ulaa ukko ei kiinnostu susta 6 kk mikälli oot työtön heinäkuu- joulukuu/tammi kesäkuu. "

        Minä olen ollut työtön vuodesta 2008 tähän päivään saakka, ulosotossa varattomaksi todettu ja tulot alle suojaosuuden ja eipä ole ulaa ukko tehnyt muuta kun kerran vuodessa lähettänyt laskun perinnässä olevista veloista. Mitään muuta yhteyttä Ulosotto ei ole pitänyt viiteen vuoteen kun lähettänyt kirjeen kerran vuodessa.

        "terve tuloa vastuun pakoilijoiden kasvavaan sakkiin. :D silpputyön sankarit, aikamme ikonit. niin karmeelta kuin se kuullostaakin kannataa maksaa ulosoton kautta. "

        On sitä elämässä tärkeämpiäkin asioita kun miettiä sitä tuleeko jokainen lasku maksettua eräpäivänä. Huolehtikoon ne ketkä kokevat laskujen eräpäivien kyttäämisen elämäntehtäväkseen.

        Kun maksaa laskut heti, niin ei tarvitse yhtään miettiä, tuleeko eräpäivänä maksettua.

        Minä aina laskun saatuani annan heti pankille toimeksiannon ja pankki hoitaa jokaisen laskun maksun juuri eräpäivänä. Ei tarvitse huolehtia muusta kuin että tilillä on aina rahaa. Mutta onhan tilillä joka tapauksessa oltava aina jonkin verran rahaa.

        Minusta laskut on hyvä maksaa ajallaan jo senkin vuoksi, että usein jo pienikin myöhästyminen aiheuttaa lisäkuluja. Mutta ehkä köyhimmät, jotka yhteiskunta elättää, eivät semmoisesta piittaa.


    • dasau

      Voi miten rehellinen ilmoitus. :D Itselläni on muuten sama tilanne, mutta avaan kyllä kaikki kirjeet ja _revin_ ne. Tietysti säästän kuitit siitä, että ulosotto vie veronpalautukset.
      Vanhempiesi ei tarvitse asioistasi tietää - ellet itse halua heille kertoa.

      Minulle velkaneuvoja sanoi että älä ala lyhentämään velkojasi äläkä tee mitään maksusopimuksia, koska silloin elämästä tulisi liian niukkaa ja voisi ruveta syntymään lisävelkaa. Muutoin tilanne on ollut stabiili jo pitkään eikä uutta velkaa ole syntynyt.

      Jos menettäisitkin asuntosi, niin etkö voisi mennä esim. vanhempiesi luokse väliaikaisesti?

    • trouble maker

      No luulen että pystyn asumaan tässä asunnossani ihan hyvin
      olen aina maksanut vuokran ajallaan.

      Mutta en pysty välttämättä töiden perässä muuttamaan kun luottotiedottoman on mahdoton saada asuntoa uudesta asuinpaikasta.

      en tiedä kuinka paljon minulla on velkaa mutta luulen että reippaasti päälle 10tuhatta euroa on velkaa.

      Työttömyyteni takia minut on todettu varattomaksi.

      • Peli poikki nyt

        Siis jos sulla on velkaa ainoastaan 10000€ taikka vähän yli, kuitenkin alle 20000€, summa on niin pieni, että sen vuoksi ei kannata alkaa elämäänsä tekemään vaikeaksi, eli maksamalla tuon summan selviät kuiville, eikä tarvitse olla huolissaan asunnon ym. asioiden vuoksi.

        Saat jo yhteiskunnalta erilaisinaa tukina ym. vastikeettomina rahoina sen verran, että maksat tuollaiset velat pois n. viidessä vuodessa, sen jälkeen pidät elämäntyylisi vielä samanlaisena muutaman vuoden, niin sinulla on jo rahaakin käytettävissä.


      • dasau

        Minulla on enemmän... 3 x enemmän. Enkä minäkään tiedä tarkalleen. Hain yksityiseltä vuokra-asuntoa ja hän kysyi saako tarkistaa luottotiedot. Siellä oli kolmisenkymmentä merkintää ja hyvä ettei sylkenyt päälleni.

        Jotkut uskonnolliset yhteisöt ehkä vuokraavat hyvää hyvyyttään. Voihan sitä kysellä vaikka ei muuttaisikaan.


      • näi o

        Täyttä tuubaa. Jos olet työtön ollut jo kauan niin mistään et voi saada veronpalautusta.


      • Pitkäaikatyötön
        näi o kirjoitti:

        Täyttä tuubaa. Jos olet työtön ollut jo kauan niin mistään et voi saada veronpalautusta.

        Minä saan joka vuosi veronpalautusta, vaikka olen ollut kokonaan työttömänä jo kuusi vuotta putkeen. Kun asuu kohtuullisesti verottavassa kunnassa ja ei kuulu kirkkoon, jää maksettavaa veroa vähemmän kuin työttömyyspäivärahan kiinteä 20 % vie ennakkoon.

        Yle-vero pienentää kyllä palautusta: Viime vuonna saamani palautus pieneni tänä vuonna yli 50 eurolla reiluun 200 euroon.


      • kahjatorvelo
        Pitkäaikatyötön kirjoitti:

        Minä saan joka vuosi veronpalautusta, vaikka olen ollut kokonaan työttömänä jo kuusi vuotta putkeen. Kun asuu kohtuullisesti verottavassa kunnassa ja ei kuulu kirkkoon, jää maksettavaa veroa vähemmän kuin työttömyyspäivärahan kiinteä 20 % vie ennakkoon.

        Yle-vero pienentää kyllä palautusta: Viime vuonna saamani palautus pieneni tänä vuonna yli 50 eurolla reiluun 200 euroon.

        ”Suomen yleinen arvonlisäveroprosentti on vuoden 2013 alusta 24 %, mutta joillakin hyödykkeillä on alennettu verokanta, 14 % ( ruoat ja rehut )
        tai 10 % (lääkkeet, kulttuuripalvelut, tilatut lehdet. ”

        Peruspäiväraha:
        702 €/kk maksaa suoraan pidätettynä -20 % veroa,
        ja lopusta lisää -arvonlisävero
        ruoka vaatteet -14 %
        ja kaikki muu -24 %
        702 € - 20 % = 140 €/kk
        Ruoka 223€ -14 % = 32 €/kk
        Sekä lopusta 338 €/kk -24 % = 81 €

        Eli 702 €/kk tuloista menee 253 €/ kk veroihin, on 36 % tuloista.

        Tuo mikä jää 449 €/kk, menee markkinatalouden yrityksille, maataloudelle. Tulojen katsotaan riittävän elämiseen,
        kun käteen jää 449 €/ kk nettona, tekee 5 388 € /vuodessa.

        12x 140€ = 1680 € vaikka saisit kaikki takaisin ei sillä velkaa lyhennetä.


      • näi o
        Pitkäaikatyötön kirjoitti:

        Minä saan joka vuosi veronpalautusta, vaikka olen ollut kokonaan työttömänä jo kuusi vuotta putkeen. Kun asuu kohtuullisesti verottavassa kunnassa ja ei kuulu kirkkoon, jää maksettavaa veroa vähemmän kuin työttömyyspäivärahan kiinteä 20 % vie ennakkoon.

        Yle-vero pienentää kyllä palautusta: Viime vuonna saamani palautus pieneni tänä vuonna yli 50 eurolla reiluun 200 euroon.

        Sittenhän sun pitää palautta se 200 egee naapureillesi jotka maksavatkin verosi.


      • Pitkäaikatyötön
        näi o kirjoitti:

        Sittenhän sun pitää palautta se 200 egee naapureillesi jotka maksavatkin verosi.

        Eivät naapurit verojani maksa. Ihan hassuja kirjoittelit :-D


    • trouble maker

      Saan tällä hetkellä kelasta työmarkkinatukea, asumistuen ja sossusta vasta vuosi sitten uskaltasin hakea ensimmäisen kerran rahaa.

      Mutta nyt olen vakituisesti ruvennut joka kuukausi sossusta hakemaan vähän lisärahaa joka on 150euroa.

      pieni raha sekin.

      • dasau

        No kiitos tästäkin tiedosta. Itse saan enemmän. :)


    • Siis halooooo!!!!

      Onko mitään järkeä laskea tilanne tuohon pisteeseen, että lentää asunnostakin pihalle, taikka ei saa enään mistään uutta asuntoa? Köyhä voi olla, mutta ei tarvitse tyhmäillä!
      Velkaneuvontaa ja apua kyllä löytyy, jos vaan vähänkin viitsii hoitaa asioitaan.

      Suomessa on niin hyvä tukiverkko, että ei luulisi kenenkään päästävän asioitaan noin huonoon malliin.

      • dasau

        Minä velkaannuin kun lainasin yrittäjälle rahaa eikä hän maksanut takaisin. Sitten oli laiton irtisanominen. Rikoksen kohteeksi joutuminen useita kertoja ilman että vakuutus korvaa.
        Enää en ole yhtään mukava ihminen.


    • miäkäläinen

      Olisi hyvä jos pystyisit säätämään verotuksen niin että ei tulisi palautuksia. Veronpalautus taitaa olla ainut asia mikä saa velkasi pysymään koko ajan "vireillä". Ja niin kauan kun se pysyy vireillä se myös kasvaa. Korot ja perintäkulut suurentavat velkaasi jatkuvasti. Jos sinulta ei saataisi mitään perittyä velka vanhenisi muutamassa vuodessa. Asia raukeaisi ja velkasaldo nollaantuisi.

      • Eipä vanhene

        Eipä vanhene velka ihan helposti, periaatteessa velkojat voivat vaatia rahojaan loputtomiin, kun eivät päästä niitä vanhenemaan.http://www.takuu-saatio.fi/tietoa_veloista/velkojen_vanhentuminen/ Tiedän monta kaveriani, jotka ovat olleet veloissaan koko ikänsä ja perillisetkin ovat joutuneet ilmoittamaan, etteivät huoli perintöä, siis velkoja perinnöksi. Jos velkojat eivät päästä saataviaan vanhenemaan, niin velkaa voidaan periä periaatteessa niin pitkään, kunnes velallisen perilliset ilmoittavat, etteivät huoli perintöä.
        "Mikäli velallinen ei maksa velkaa vapaaehtoisesti, velkoja lähettää saatavansa ulosottoon. Jos velalliselta ei löydy ulosmittauskelpoista tuloa tai varallisuutta, ulosotto päättyy velallisen varattomaksi toteamiseen (varattomuuseste) ja velka palautuu takaisin velkojalle. Velkojan on tällöin huolehdittava velan vanhentumisen katkaisemisesta vähintään viiden vuoden välein. Käytännössä tämä tapahtuu siten, että velkoja lähettää velan uudestaan ulosottoon ennen kuin viisi vuotta on kulunut edellisestä varattomuusesteestä."
        Perillistenkin kannattaa olla tarkkoina, etteivät lähde ottamaan perinnöksi velkaa, vaan ilmoittavat perunkirjoituksessa, etteivät huoli perintöä. http://fi.wikipedia.org/wiki/Perinnöstä_luopuminen

        Myös velallisen kannattaa olla tarkkana, jos sattuu olemaan perintöjä tiedossa ja on suuria velkoja, kannattaa perinnöistä luopua esim. lapsiensa hyväksi.

        Muutama kaverini hommasivat itsensä täydelliseen liriin ja ovat nyt velkaa melkoiset summat, yhdellä on vahingonkorvauksia satojentuhansien eurojen edestä n. 35 vuoden takaisesta onnettomuudesta, miehellä ikää nyt 67 vuotta ja vain kuolema eroittaa tuosta velasta. Yhdella kaverilla on velkaa eri vakuutusyhtiöille satojatuhansia euroja, yksikään vakuutusyhtiö ei anna velkoja hänelle anteeksi, joten ne seuraavat lopun elämää. Yhdellä kaverilla on nuoruuden hölmöilyjä tilillään ja maksamattomia juttuja, kasvaneet korkoa korolle, ikää miehellä alle 40 vuotta, joten odottelemista on vielä kuolemaan, jolla hän ainoastaan pääsee veloistaan eroon, ellei saa lottovoittoa ja maksa velkojaan sillä pois.

        Joten kannattaa miettiä näitä hölmöilyjä ennen hölmöilyjä.


      • Näin meni mulla
        Eipä vanhene kirjoitti:

        Eipä vanhene velka ihan helposti, periaatteessa velkojat voivat vaatia rahojaan loputtomiin, kun eivät päästä niitä vanhenemaan.http://www.takuu-saatio.fi/tietoa_veloista/velkojen_vanhentuminen/ Tiedän monta kaveriani, jotka ovat olleet veloissaan koko ikänsä ja perillisetkin ovat joutuneet ilmoittamaan, etteivät huoli perintöä, siis velkoja perinnöksi. Jos velkojat eivät päästä saataviaan vanhenemaan, niin velkaa voidaan periä periaatteessa niin pitkään, kunnes velallisen perilliset ilmoittavat, etteivät huoli perintöä.
        "Mikäli velallinen ei maksa velkaa vapaaehtoisesti, velkoja lähettää saatavansa ulosottoon. Jos velalliselta ei löydy ulosmittauskelpoista tuloa tai varallisuutta, ulosotto päättyy velallisen varattomaksi toteamiseen (varattomuuseste) ja velka palautuu takaisin velkojalle. Velkojan on tällöin huolehdittava velan vanhentumisen katkaisemisesta vähintään viiden vuoden välein. Käytännössä tämä tapahtuu siten, että velkoja lähettää velan uudestaan ulosottoon ennen kuin viisi vuotta on kulunut edellisestä varattomuusesteestä."
        Perillistenkin kannattaa olla tarkkoina, etteivät lähde ottamaan perinnöksi velkaa, vaan ilmoittavat perunkirjoituksessa, etteivät huoli perintöä. http://fi.wikipedia.org/wiki/Perinnöstä_luopuminen

        Myös velallisen kannattaa olla tarkkana, jos sattuu olemaan perintöjä tiedossa ja on suuria velkoja, kannattaa perinnöistä luopua esim. lapsiensa hyväksi.

        Muutama kaverini hommasivat itsensä täydelliseen liriin ja ovat nyt velkaa melkoiset summat, yhdellä on vahingonkorvauksia satojentuhansien eurojen edestä n. 35 vuoden takaisesta onnettomuudesta, miehellä ikää nyt 67 vuotta ja vain kuolema eroittaa tuosta velasta. Yhdella kaverilla on velkaa eri vakuutusyhtiöille satojatuhansia euroja, yksikään vakuutusyhtiö ei anna velkoja hänelle anteeksi, joten ne seuraavat lopun elämää. Yhdellä kaverilla on nuoruuden hölmöilyjä tilillään ja maksamattomia juttuja, kasvaneet korkoa korolle, ikää miehellä alle 40 vuotta, joten odottelemista on vielä kuolemaan, jolla hän ainoastaan pääsee veloistaan eroon, ellei saa lottovoittoa ja maksa velkojaan sillä pois.

        Joten kannattaa miettiä näitä hölmöilyjä ennen hölmöilyjä.

        Velkoja ei kuitenkaan voida ulosottoteitse periä kun on kulunut 15 tai 20 v siitä, kun veloista on tehty Käräjäoikeuden päätös. Minulla ainakin isot velat vanheni 15 v Käräjäoikeuden päätöksestä (ei ole enää ulosotto niitä karhunnut).


      • Sulla vaan...
        Näin meni mulla kirjoitti:

        Velkoja ei kuitenkaan voida ulosottoteitse periä kun on kulunut 15 tai 20 v siitä, kun veloista on tehty Käräjäoikeuden päätös. Minulla ainakin isot velat vanheni 15 v Käräjäoikeuden päätöksestä (ei ole enää ulosotto niitä karhunnut).

        velkojat luovuttivat, että velka pääsi vanhenemaan. Jos velkaa on todistettavasti peritty ennen vanhenemista, niin velkasuhde pysyy voimassa.


      • Näin meni mulla
        Sulla vaan... kirjoitti:

        velkojat luovuttivat, että velka pääsi vanhenemaan. Jos velkaa on todistettavasti peritty ennen vanhenemista, niin velkasuhde pysyy voimassa.

        Laki on muuttunut ulosoton perimisen osalta niin, että ulosotto voi periä max. 15 v ajan saataviaan tai jos kyseessä on rikosasia ulosoton perimisaika on 20 v sen jälkeen ulosotto ei voi saatavia periä. Ennen uo sai periä velkoja koko velallisen eliajan.


      • No on se 20 vuotta
        Näin meni mulla kirjoitti:

        Laki on muuttunut ulosoton perimisen osalta niin, että ulosotto voi periä max. 15 v ajan saataviaan tai jos kyseessä on rikosasia ulosoton perimisaika on 20 v sen jälkeen ulosotto ei voi saatavia periä. Ennen uo sai periä velkoja koko velallisen eliajan.

        pitkä aika ihmisen elämässä pakoilla ja väistellä ulosottoa...


      • dasau
        No on se 20 vuotta kirjoitti:

        pitkä aika ihmisen elämässä pakoilla ja väistellä ulosottoa...

        Miten niin pakoilla ja väistellä? Kysymyshän on urasta. Sitä on luonut itselleen uran, jota pitkin kulkea.


      • hyväuskoinen
        Näin meni mulla kirjoitti:

        Laki on muuttunut ulosoton perimisen osalta niin, että ulosotto voi periä max. 15 v ajan saataviaan tai jos kyseessä on rikosasia ulosoton perimisaika on 20 v sen jälkeen ulosotto ei voi saatavia periä. Ennen uo sai periä velkoja koko velallisen eliajan.

        Kelju homma jos olet itse velkoja. Minulla olisi saamista vanhoista urakoista kymmeniä tuhansia eli vuosien palkat.


      • Täti tiukkaa!!
        No on se 20 vuotta kirjoitti:

        pitkä aika ihmisen elämässä pakoilla ja väistellä ulosottoa...

        Harva nyt varsinaisesti rikoksia tekee? Kyllä nämä on marginaaliporukoiden hommia. Kyllä se 15v menee yllättävänkin nopeasti! Itsellä ei ole UO-ongelmia, mutta lähipiirissä on. Perhettä on eronneella isällä ja se noin 454€ mitä jää neljältä viikolta ja 28pv. menee kyllä monesti jos ei itseen, niin lapsiin. Tämäkin siinä tapauksessa että netti, sähkö, vesi on ilmaiset! Laskujakaan ei ylettömästi tule. Rahan menot ovat aina keskuudessamme!


      • 9*%
        Sulla vaan... kirjoitti:

        velkojat luovuttivat, että velka pääsi vanhenemaan. Jos velkaa on todistettavasti peritty ennen vanhenemista, niin velkasuhde pysyy voimassa.

        http://www2.kuluttajavirasto.fi/page/9555cd83-ddd5-4986-a41a-19bab3e4dc62.aspx

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20070705#L13p2
        Hakijan saatava

        Hakijan saatavalla tarkoitetaan ulosottoperusteessa vahvistettua pääomaa, pääomalle ulosottoperusteen mukaan laskettavaa korkoa sekä ulosottoperusteessa maksettavaksi määrättyjä kuluja korkoineen taikka sitä osaa edellä mainituista, johon hakija on rajoittanut hakemuksensa.

        Jopa se ettei mitää peritävää ollut; lasku oli maksettu ja lisälähetykset palautettu ottaen postista todisteen palautuksesta, jätti velvollisuuden maksaa perintä kulut.
        Yhtiön oma laki mies ilmoitti; ei kannata alkaa käräjöimään muutamasta satasesta, lasku on sitten tuhnsia kun juttu päättyy. Me emme ole perimässä hintaa tuotteista, vaan omista kuluistamme.

        Maksoin 148 € jonkun muun huolimatomuudesta perintätoimistolle, eli ei oltu edes tarkastettu lasku on maksettu ja tuotteet palautettu. Tapahtui 2002.


      • 10*3
        9*% kirjoitti:

        http://www2.kuluttajavirasto.fi/page/9555cd83-ddd5-4986-a41a-19bab3e4dc62.aspx

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20070705#L13p2
        Hakijan saatava

        Hakijan saatavalla tarkoitetaan ulosottoperusteessa vahvistettua pääomaa, pääomalle ulosottoperusteen mukaan laskettavaa korkoa sekä ulosottoperusteessa maksettavaksi määrättyjä kuluja korkoineen taikka sitä osaa edellä mainituista, johon hakija on rajoittanut hakemuksensa.

        Jopa se ettei mitää peritävää ollut; lasku oli maksettu ja lisälähetykset palautettu ottaen postista todisteen palautuksesta, jätti velvollisuuden maksaa perintä kulut.
        Yhtiön oma laki mies ilmoitti; ei kannata alkaa käräjöimään muutamasta satasesta, lasku on sitten tuhnsia kun juttu päättyy. Me emme ole perimässä hintaa tuotteista, vaan omista kuluistamme.

        Maksoin 148 € jonkun muun huolimatomuudesta perintätoimistolle, eli ei oltu edes tarkastettu lasku on maksettu ja tuotteet palautettu. Tapahtui 2002.

        Kummaa, eikös sen toimeksiantajan olisi pitänyt maksaa lasku. ?
        No en jaksanut asian puitteissa, saato ulosotto periä sen molemmilta en tiedä.
        Kaikkein epäluottevimmat yritykset ovat ulosotto ja pikavipit.
        Pikavippiä on kyllä ole ksokaan käyttänyt..


      • laki tämä
        Eipä vanhene kirjoitti:

        Eipä vanhene velka ihan helposti, periaatteessa velkojat voivat vaatia rahojaan loputtomiin, kun eivät päästä niitä vanhenemaan.http://www.takuu-saatio.fi/tietoa_veloista/velkojen_vanhentuminen/ Tiedän monta kaveriani, jotka ovat olleet veloissaan koko ikänsä ja perillisetkin ovat joutuneet ilmoittamaan, etteivät huoli perintöä, siis velkoja perinnöksi. Jos velkojat eivät päästä saataviaan vanhenemaan, niin velkaa voidaan periä periaatteessa niin pitkään, kunnes velallisen perilliset ilmoittavat, etteivät huoli perintöä.
        "Mikäli velallinen ei maksa velkaa vapaaehtoisesti, velkoja lähettää saatavansa ulosottoon. Jos velalliselta ei löydy ulosmittauskelpoista tuloa tai varallisuutta, ulosotto päättyy velallisen varattomaksi toteamiseen (varattomuuseste) ja velka palautuu takaisin velkojalle. Velkojan on tällöin huolehdittava velan vanhentumisen katkaisemisesta vähintään viiden vuoden välein. Käytännössä tämä tapahtuu siten, että velkoja lähettää velan uudestaan ulosottoon ennen kuin viisi vuotta on kulunut edellisestä varattomuusesteestä."
        Perillistenkin kannattaa olla tarkkoina, etteivät lähde ottamaan perinnöksi velkaa, vaan ilmoittavat perunkirjoituksessa, etteivät huoli perintöä. http://fi.wikipedia.org/wiki/Perinnöstä_luopuminen

        Myös velallisen kannattaa olla tarkkana, jos sattuu olemaan perintöjä tiedossa ja on suuria velkoja, kannattaa perinnöistä luopua esim. lapsiensa hyväksi.

        Muutama kaverini hommasivat itsensä täydelliseen liriin ja ovat nyt velkaa melkoiset summat, yhdellä on vahingonkorvauksia satojentuhansien eurojen edestä n. 35 vuoden takaisesta onnettomuudesta, miehellä ikää nyt 67 vuotta ja vain kuolema eroittaa tuosta velasta. Yhdella kaverilla on velkaa eri vakuutusyhtiöille satojatuhansia euroja, yksikään vakuutusyhtiö ei anna velkoja hänelle anteeksi, joten ne seuraavat lopun elämää. Yhdellä kaverilla on nuoruuden hölmöilyjä tilillään ja maksamattomia juttuja, kasvaneet korkoa korolle, ikää miehellä alle 40 vuotta, joten odottelemista on vielä kuolemaan, jolla hän ainoastaan pääsee veloistaan eroon, ellei saa lottovoittoa ja maksa velkojaan sillä pois.

        Joten kannattaa miettiä näitä hölmöilyjä ennen hölmöilyjä.

        "Myös velallisen kannattaa olla tarkkana, jos sattuu olemaan perintöjä tiedossa ja on suuria velkoja, kannattaa perinnöistä luopua esim. lapsiensa hyväksi."

        Nyt on laki vaan sellainen, että perinnöstä ei voi luopua velkojan vahingoksi.


    • Jos velalliselta ei ole saatu perittyä mitään 15 vuoden aikana, niin on aika epätodennäköistä, että tuloja tai omaisuutta alkaisi myöhemminkään kertyä. Poikkeuksia tietysti on. Ketkuilijalle 15 vuotta on aika pitkä aika vältellä töitä ja ulosottoa.
      Koska velka ei kuitenkaan vanhene, niin velallinen voi maksaa sen pois, jos vauraus yllättää hänet ulosottoperusteen lakkaamisen jälkeen - ilman pelkoa siitä, että aiheuttaa velkojalle lahjavero- yms. seuraamuksia.
      Mutta kenelle/minne maksaa venha velka, jos alkuperäinen velkoja on esimerkiksi toimintansa lopettanut yritys?

    • miäkäläinen

      Olin aviossa 80-luvun alussa ja myös mieheni perustaman firman ääbetön osakas. Hän haki konkurssiin itsensä ja yrityksen -82. Varat ja velat menivät pesänhoitajan hoidettavaksi. Erosin ukosta samaan syssyyn. Minulla oli uusi perhe -87 kun ulosottomies tuli ovelle. Peri minulta yhtä pankkilainaa jonka ex ukkoni oli ottanut ja minä taannut. Sanoin että ei ole maksukykyä nyt eikä varmaan vielä moneen vuoteen koska aion pitää hoitovapaat eikä ole työpaikkaa tiedossa. Velka vanheni viidessä vuodessa. Koskaan sitä ei sen jälkeen yritetty minulta periä Kyllä kuulostaa aika hurjalta tuo koko iän kestävä velkavankeus..

      • Aina ei käy niin

        Pankki oli vain armelias ja kirjasi velkasi luottotappioihin. Näin ei välttämätä aina käy, takaajan asema on joskus aika hurja. Jos pankki olisi uudistanut saatavansa aina ennen vanhenemista, olisit ollut pidempään tai vieläkin velkaa pankille.

        Pankeissa ja ulosotossakin on töissä sentään vain ihmisiä, heillä voi olla inhimillisiä tunteita asiakkaita kohtaan. Setäni toimi nimismiehenä ja hoiti ulosottoon liittyviä tehtäviä paljon, seurasin hänen toimintaa vuosia. Hän järjesti töitä velallisille ja taloille ostajia, yhdenkin lapsiperheen talon hän pelasti pakkohuutokaupasta juuri takausten vuoksi.


    • Miten työtön saa

      veronpalautuksia?

      • mokoma

        Työmarkkinatuki 816,00 e/kk ja siitä vero 20%, niin palautuksia tulee parisataa vuodessa.


      • Kyykkyjaska

        Minulla on työmarkkinatuki keskimäärin 550 euroa kuussa kun siitä on ensin otettu huikeat 20% veroa. Lisäksi joka vuosi verotuksesta menee kohdallani pieni invalidivähennys. Kyllähän noista veronpalautusta tulee, mutta ei tosiaan niin paljon että sillä juhlisi. Itselläni menevät laskuihin (sähkö ja vakuutukset vievät aika paljon) ja lääkärikuluihin.


      • Kuinka voi saada
        mokoma kirjoitti:

        Työmarkkinatuki 816,00 e/kk ja siitä vero 20%, niin palautuksia tulee parisataa vuodessa.

        816e /kk työmarkkinatukea?


      • Pitkäaikatyötön

    • isoraha

      Peruspäivärahan määrä

      Peruspäiväraha on 32,66 e/pv, ja sitä maksetaan 5 päivältä viikossa (myös arkipyhiltä).

      Peruspäivärahaa korotetaan huollettavina olevien alle 18-vuotiaiden lasten perusteella. Lapsikorotus on

      yhdestä lapsesta 5,27 e/pv
      kahdesta lapsesta yhteensä 7,74 e/pv ja
      kolmesta tai sitä useammasta lapsesta yhteensä 9,98 e/pv.

      Lapsikorotus maksetaan lapsen syntymäpäivästä lähtien. Sinulla on oikeus lapsikorotukseen myös avio- tai avopuolisosi alaikäisestä lapsesta, jos tämä asuu kanssasi samassa taloudessa.

      Lisäksi peruspäivärahaan voidaaan maksaa korotusosaa 4,78 e/pv.

      Ilman korotuksia peruspäivärahan suuruus on keskimäärin 702 e/kk (21,5 x 32,66 e).

      Peruspäiväraha on veronalaista tuloa.

      Työttömyysaikana ansaitsemasi työtulot vähentävät peruspäivärahaa, samoin saamasi muut sosiaalietuudet.

      Voit arvioida peruspäivärahasi määrän laskurilla.

      Viimeksi muokattu 29.11.2013
      Sivu päivitetty 01.01.2014
      http://www.kela.fi/peruspaivaraha_maara

      Millä saat tuo ? 114 €/kk?

    • elämää juoksuhaudois

      Ulosottoon kun joutuu niin ei muuta kuin nahkurin orsille. Lusia 15 vuotta, jatkuva asunnottomuusuhka päällä, et saa vuokra-asuntoa, et kännykkää, edes liikennevakuutusta että voisit värjötellä jossain romussa talvikuukaudet jos sattuu niin että asunnon omistaja myy neukkuluukun altasi pois. Murhaajakin pääsee vähemmällä. Ihme ettei tuossa tilanteessa juuri kukaan tapa uo-miestä saadakseen lämpimän yksiön ja ruokaa.

      • Pitkäaikatyötön

      • Pitkäaikatyötön kirjoitti:

        Kunnat ovat velvollisia järjestämään jopa päihderiippuvaisille asunnon, kun eivät vapailta markkinoilta saa. Pelkkä ulosoton asiakkuus ei tarkoita lumihankeen päätymistä, joten murhatouhut saa jättää mielestään. http://www.asuntoensin.fi/asunto_ensin/irti_asunnottomuudesta/jatkoasuttaminen/paihdekayttajat

        "asunnon saamisen edellytyksenä on ollut kuntoutuminen päihteettömäksi, tai ainakin sitoutuminen kuntoutukseen ja siihen liittyvään päihteettömyyden kontrollointiin"

        Entä jos ei sitoudu?


      • vakavajuttu
        ml77 kirjoitti:

        "asunnon saamisen edellytyksenä on ollut kuntoutuminen päihteettömäksi, tai ainakin sitoutuminen kuntoutukseen ja siihen liittyvään päihteettömyyden kontrollointiin"

        Entä jos ei sitoudu?

        Saa paleltua kuoliaaksi, jos ei löydä lämmintä yösijaa. Oma valinta se on se sitoutuminen tai sitoutumatta jättäminen seurauksineen. Valinnan vapaus on. Vai eikö pitäisi olla?


      • vakavajuttu kirjoitti:

        Saa paleltua kuoliaaksi, jos ei löydä lämmintä yösijaa. Oma valinta se on se sitoutuminen tai sitoutumatta jättäminen seurauksineen. Valinnan vapaus on. Vai eikö pitäisi olla?

        Tilastokeskuksen, median tai thl:n n mukaan nämä valinnan vapaukset ovat aika harvinaisia.
        Yritin etsiä pointtia siihen että jätetäänkö ihminen hankeen makaamaan.


      • vain ihminen
        vakavajuttu kirjoitti:

        Saa paleltua kuoliaaksi, jos ei löydä lämmintä yösijaa. Oma valinta se on se sitoutuminen tai sitoutumatta jättäminen seurauksineen. Valinnan vapaus on. Vai eikö pitäisi olla?

        Harvemmin vakavat sairaudet, joita päihderiippuvuudet ovat, on valinta. Otetaan alkoholi koska se on noista yleisimmin käytetty, se on yhdeksälle kymmenestä elinikäinen sairaus kaikista katkoista ja vaikka mistä huolimatta. Jätetäänkö sinut itsesi hankeen jos saat vanhana sydänkohtauksen, sanotaan vain että oma valinta, olisi jättänyt rasvaisen sapuskan pois, sopiiko tämä?


      • Pitkäaikatyötön
        ml77 kirjoitti:

        "asunnon saamisen edellytyksenä on ollut kuntoutuminen päihteettömäksi, tai ainakin sitoutuminen kuntoutukseen ja siihen liittyvään päihteettömyyden kontrollointiin"

        Entä jos ei sitoudu?

        "Entä jos ei sitoudu?"

        Perustuslaki oikeuttaa riittäviin sosiaali- ja terveyspalveluihin, ja sosiaalihuoltolain mukaan kunnan on ne tuotettava.

        Sosiaalihuoltolaki:
        "17 §
        Kunnan on jäljempänä säädetyin tavoin huolehdittava seuraavien sosiaalipalveluiden järjestämisestä:
        ..
        4) asumispalvelut;"

        "22 §
        Asumispalveluilla tarkoitetaan palvelu- ja tukiasumisen järjestämistä.
        23 §
        Asumispalveluja annetaan henkilölle, joka erityisestä syystä tarvitsee apua tai tukea asunnon tai asumisensa järjestämisessä."
        http://finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1982/19820710#a710-1982


      • ml77
        Pitkäaikatyötön kirjoitti:

        "Entä jos ei sitoudu?"

        Perustuslaki oikeuttaa riittäviin sosiaali- ja terveyspalveluihin, ja sosiaalihuoltolain mukaan kunnan on ne tuotettava.

        Sosiaalihuoltolaki:
        "17 §
        Kunnan on jäljempänä säädetyin tavoin huolehdittava seuraavien sosiaalipalveluiden järjestämisestä:
        ..
        4) asumispalvelut;"

        "22 §
        Asumispalveluilla tarkoitetaan palvelu- ja tukiasumisen järjestämistä.
        23 §
        Asumispalveluja annetaan henkilölle, joka erityisestä syystä tarvitsee apua tai tukea asunnon tai asumisensa järjestämisessä."
        http://finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1982/19820710#a710-1982

        Se oli se pointti että lain mukaan ketään jätetä kinokseen.


      • vakavajuttu
        ml77 kirjoitti:

        Se oli se pointti että lain mukaan ketään jätetä kinokseen.

        Niin, siis lain mukaan ketään ei jätetä kinokseen. Mutta kun se hyypiö mieluummin jää kännissä kinokseen kuin sitoutuu hillitsemään juopottelua ja asumaan ihmisten tavalla.

        Jotenkin on vaikea verrata tuota sydänkohtaukseen. Myös se kännikala voi saada sydänkohtauksen ja sinäkin, joka olet syönyt viimeisen päälle terveellisesti ja hoitanut kuntoasi huolellisesti. Mutta se kännikala paleltuu sinne hankeen vain, koska ei korjaa tapojaan. Hän välttyisi lähes 100 % varmasti sinne hankeen joutumasta, jos korjaisi tapansa. Mutta sydänkohtaus iskee myös niihin, joiden elintavoissa ei ole vikaa.


    • ent_ORJA

      tuossa tilanteessa on turha edes ajatella maksavansa mitään takaisin, itse olen ollut työkyvyttömyyseläkkeellä jo 12v olen 48v minulla ulosottoja yli 30.000 tonnia ja lisää tulee kun ei pysty kaikkia laskuja maksamaan veronpalautuksia ei tule koskaan ei vouti saa mitään välistä koska lasken prosentin aina niin tarkkaan, eläkkeestäni ei voi periä koska se jää alle lain määräävän summan asun kaupungin asunnossa sossu maksaa osan ja kela asumistukea yleiset terveydenkulut ja resepti lääkkeet... en omista mitään vanha kannettava, puhelin, 26 tuumainen tv käytän prepaid liittymää koska en saa mitään kun on ulosottomerkintä, riittää kun saa ruokaa joskus haen tiistaisin ns leipäjonosta kassin mutta en aina, mulle jää kaiken jäkeen käyttörahaa n600€/kk joskus tulee vähän ylimääräistä hankittua vedonlyönnillä jne... olen vuosien mittaan oppinut elämään oikein ja olen tietoinen mitä kannattaa milloinkin tehdä ja mitä ei, minulla ei ole perhettä eikä sukulaisia tai on mutta en ole varmaan 15vuoteen ollut missään tekemisissä pari kertaa on tullut seurusteltua mutta anyway se siitä....pääsen toisinaan reissaamaan ulkomailla pari kertaa vuodessa tulee käytyä jossainpäin, pisin reissu oli parivuotta sitten olin Thaimaassa parikuukautta viimeksi kävin Briteissä katsomassa fudista olin 10päivää, neuvoni on kaikille samanlaisille ihmisille kuin minä älkää kadehtiko työssäkäyviä, Audin omistajia Lol :) siis auton omistajia turhaa elekroniikkaa uusia älypuhelimia jne.....ne ovat kaikki turhia keskittykää oman elämän tarpeisiin ja siihen mitä on oikeasti tärkeää ja mikä ei, huomaatte että se tärkeä ei sittenkään ole tärkeää, minä olen ihan onnellinen en kaipaa työtä todellakaan enää, en halua autoa (mitä sillä tekisin?) en halua uutta iphone kutosta en halua mitään ylimääräistä turhaa, joskus pelottakin ajatus kun pelailen että jos voitankin todella paljon rahaa ei ole mitään ostettavaa no todennäisesti muuttaisin pois Suomesta tai ainakin viettäisin suurimman ajasta jossain Etelä-Euroopan maissa jne... niin ja vielä minulta ei jää mitään rahallista arvoa kuin kuolen joskus asunnontoni kamat ovat n 300€ arvoiset joten kuluja tulee enemmän siihä vaiheessa kuin tuloja :) vanhemmat ovat jo kuolleet joten perintöjä ei tule mistään koskaan joten voin huoleti aina tarvittaessa jättää ns turhat maksut maksamatta, en käytä alkoholia enkä polta hyödynnän yhteiskunnan palveluita tavalla tai toisella mitä voin, opiskelen kieliä käyn salilla toisinaan kävelemässä ja uimassa jne...... laskin että minun pitäisi tienata noin 3000€/kk että minulla olisi sama tilanne kuin nyt, ei kiitos näin on parempi ja sitäpaitsi olen työkyvytön loppuelämäni.....tsemppiä

      • tallirenki

        Maatilan töissä tulet nopeasti toisiin ajatuksiin raikkaassa talvisäässä. Kohta ne alkavat, ei tarvitse odottaa enää pitkään. Tsemppiä.


      • Pieni oikaisu
        tallirenki kirjoitti:

        Maatilan töissä tulet nopeasti toisiin ajatuksiin raikkaassa talvisäässä. Kohta ne alkavat, ei tarvitse odottaa enää pitkään. Tsemppiä.

        Ei työkyvyttömyyseläkeläisiä laiteta orjatöihin maatiloille, vaan me työttömät sinne joudutaan.


      • tuhatta tonnia

        "minulla ulosottoja yli 30.000 tonnia ja lisää tulee"

        On se tosi paljon. Luulisi jo toimittajien keksineen 30 miljoonan ulosottosumman.


      • hulluporo22

        Et vaikuta ollenkaan työkyvyttömältä. Itse asiassa voisit mennä töihin ja lopettaa tukien kanssa lorvailun. Et sä tänne kirjoittaisi ja ulkomailla reissaisi jos olisit työkyvytön. Veikkaan että sulla joku masisdiagnoosi.


      • tallirenki
        Pieni oikaisu kirjoitti:

        Ei työkyvyttömyyseläkeläisiä laiteta orjatöihin maatiloille, vaan me työttömät sinne joudutaan.

        Kun sinä et ole työkyvyttömyyseläkkeellä niin kantsii etsiä jo lämpimiä vaatteita kasaan.


      • vastaus...
        hulluporo22 kirjoitti:

        Et vaikuta ollenkaan työkyvyttömältä. Itse asiassa voisit mennä töihin ja lopettaa tukien kanssa lorvailun. Et sä tänne kirjoittaisi ja ulkomailla reissaisi jos olisit työkyvytön. Veikkaan että sulla joku masisdiagnoosi.

        Oikaisu Hullulle porolle....jo tästä viestiketjusta ilmenee se miten kateellisia ja ilkeitä Suomalaiset ovat ei mitään yhteishenkeä silloin ei mitään muutostakaan voi odottaa,
        ja vielä minulla en käytä kuin masis lääkkeitä en tarvitse niitä luulen että työssäkäyvät tarvitsevat niitä paljon enemmän nykyaikana, käytän vain verenohennuslääkkettä ja tarvittaessa särkylääkettä :) eipä minulle tarvitse kateellinen olla missään olosuhteissa olen oppinut elämään näin vuosien saatossa...oikestaan yksinäisyys ja ihmisten ennakkoluulot laittavat toisinaan ajattelemaan asioita, ok olen köyhä mutta olen elämääni kuitenkin tyytyväinen olosuhteisiin nähden vieläpä hyvin tyytyväinen :) Tsemppiä kaikille myös kateellisille ja katkerille :)


      • ettäs kehtaat
        vastaus... kirjoitti:

        Oikaisu Hullulle porolle....jo tästä viestiketjusta ilmenee se miten kateellisia ja ilkeitä Suomalaiset ovat ei mitään yhteishenkeä silloin ei mitään muutostakaan voi odottaa,
        ja vielä minulla en käytä kuin masis lääkkeitä en tarvitse niitä luulen että työssäkäyvät tarvitsevat niitä paljon enemmän nykyaikana, käytän vain verenohennuslääkkettä ja tarvittaessa särkylääkettä :) eipä minulle tarvitse kateellinen olla missään olosuhteissa olen oppinut elämään näin vuosien saatossa...oikestaan yksinäisyys ja ihmisten ennakkoluulot laittavat toisinaan ajattelemaan asioita, ok olen köyhä mutta olen elämääni kuitenkin tyytyväinen olosuhteisiin nähden vieläpä hyvin tyytyväinen :) Tsemppiä kaikille myös kateellisille ja katkerille :)

        Vuosien saatossa??? Olet siis syönyt vuosikausia tavallisten veronmaksajien pöydissä ja olet vieläpä tyytyväinen siihen. Voi luoja mikä tyhmyys.
        Kyllä on sitten jo koekea aika lähteä maatilalle töihin maksamaan takaisin yhteiskunnalla siltä riistettyä rahaa. Häpeä kelvoton.


    • Anonyymi

      Miksi ulosottovirasto saa lähettää velkaiselle postissa kirjeen, josta näkyy kuka
      on lähettäjä. Hiukan inhimillisyyttä. muutenkin vaikeaan tilanteeseen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1476
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1233
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe