Mokkula

deennaaa

Purin Dna mokkula asennuksen eli poistin "ohjelmat ja toiminnot" tilasta kaiken DNAan liittyvän. Kun nyt sitten asennan mokkulaa uudestaan niin ohjainohjelmisto asentuu kyllä, mutta siitä homma ei etene.. ?? Mitä teen?

73

291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • !!!

      Osta toinen prepaid - DNA on täysi fiasko!

    • Asenna uusin versio siitä.

    • ei enää ikinä DNA:ta

      Mullahan tapahtui juuri noin ja en keksi mitään keinoa edetä. Ohjelmahan on se, mikä siinä tikussa sattuu olemaan.

      Ensin se toimi, mutta sitten uudelleen käynnistyksen jälkeen meni ihan elottomaksi - ei mikään toiminut DNA-ikkunassa, klikkasipa mistä kohdasta tahansa!

      Toisella kerralla ei toiminut sitten sitä ensimmäistäkään yhteydenotto-kertaa. Silloin eka kerralla se vielä otti yhteyden.

    • mitämitäon

      "Purin Dna mokkula asennuksen eli poistin "ohjelmat ja toiminnot""
      Siis heivasit tikulta ajurit / ohjelmiston joita windows tarvii?
      Meinaat ruveta linux käyttäjäksi?

    • deennaaa

      "mitämitäon".. ; Näin viisaat joskus neuvoivat, että jos poistaa mokkulan pois käytöstä esim. kokeillakseen toista operaattoria, niin kaikki sen (poistettavan) tiedot kannattaa poistaa että uusi asentuu oikein..

      VAPUNEN; Mulla siis Dnan mokkula joka ollut poissa käytöstä jonkin aikaa eikä se enää asennu uudestaan.. Kuinka asentaa uusin versio, sillä luulin että kun mokkulan kytkee takaisin koneeseen, niin kaikki asentuu uudestaan???

      Eikä kyseessä ole prepaid!!

    • Mistä mokkulamallista on kyse?

    • ei enää ikinä DNA:ta

      Ehkä se on niin, että DNA:n mokkula tarvitsee linkkiyhteyden toimiakseen ja sitähän ei nyt välttämättä ole, kun on tullut tuota tykkylunta niin paljon - ainaskin täällä Itä-Suomessa?

    • deennaaa

      Mokkula musta DNAn Huawei mokkula, muuta en nyt siitä osaa sanoaa

    • Mokkulamallista riippuu onko siihen saatavilla yleensä parempaa päivitettyä versiota sen hallintaohjelmasta.

    • deennaaa

      Kuinka sinne sen hallintaohjelmaan pääsee käsiksi?

      • Se on se ohjelma mikä asennetaan mokkulasta koneelle.


    • toni.
    • deennaa

      Toni, dna-mokkulat esittely oli hyvä. Sieltä löysin omman mallini E3131 ja myös ohjeet asennusvirheisiin. Niitä tulkitsemalla sain kaiken asennettua uudelleen. Miksi hitossa näitä mokkuloita pitää olla niin montaa mallia!!?? Kiitokset vastanneille!

      • "Miksi hitossa näitä mokkuloita pitää olla niin montaa mallia!!??"

        Samasta syystä kuin autojakin on useampi malli kuin Lada ja Volga - eri käyttötarkoituksiin eri laitteet ja vapaa kilpailu. Ei eletä suunnitelmataloudessa.


      • mieoonmeiltä
        timekillerx kirjoitti:

        "Miksi hitossa näitä mokkuloita pitää olla niin montaa mallia!!??"

        Samasta syystä kuin autojakin on useampi malli kuin Lada ja Volga - eri käyttötarkoituksiin eri laitteet ja vapaa kilpailu. Ei eletä suunnitelmataloudessa.

        Kehitys menee mokkuloissakin (pääsääntöisesti) eteenpäin.


    • Usb mokkulat eivät toimi niin luottavasti kuin wlan mokkulat.

      • Eiköhän kyse ole siitä, että halvat eivät toimi yhtä hyvin kuin kalliit.
        Paljon luotettavampaa se on, että on yksi radiosignaali kuin kaks.


      • timekillerx kirjoitti:

        Eiköhän kyse ole siitä, että halvat eivät toimi yhtä hyvin kuin kalliit.
        Paljon luotettavampaa se on, että on yksi radiosignaali kuin kaks.

        On siitäkin.


      • vapunen kirjoitti:

        On siitäkin.

        No ei ole. Väitätkö WLANia luotettavammaks kuin USB:tä?


      • Kakkaa.
        timekillerx kirjoitti:

        Eiköhän kyse ole siitä, että halvat eivät toimi yhtä hyvin kuin kalliit.
        Paljon luotettavampaa se on, että on yksi radiosignaali kuin kaks.

        Kalliissa mokkulassakin alkaa signaalit heikkenemään ajan myötä, jopa parissa vuodessa.


      • timekillerx kirjoitti:

        No ei ole. Väitätkö WLANia luotettavammaks kuin USB:tä?

        Kyllä.


      • vapunen kirjoitti:

        Kyllä.

        No sitten olet mielipiteesi (huom, nimenomaan mielipide, ei tekninen fakta) kanssa yksin.

        USB kulkee suoraan metallipinnat yhdistämällä, WLAN ilman yli radioaaltoina, jolloinka mahdollinen häiriötekijä voi olla vaikka mikroaaltouuni, ulkoilmalla huono sää, muut vastaavaa taajuutta käyttävät laitteet (naapurin WLAN) sekä pentujen häirintälelut.

        Lisäkseen USB on nopeampi.


      • timekillerx kirjoitti:

        No sitten olet mielipiteesi (huom, nimenomaan mielipide, ei tekninen fakta) kanssa yksin.

        USB kulkee suoraan metallipinnat yhdistämällä, WLAN ilman yli radioaaltoina, jolloinka mahdollinen häiriötekijä voi olla vaikka mikroaaltouuni, ulkoilmalla huono sää, muut vastaavaa taajuutta käyttävät laitteet (naapurin WLAN) sekä pentujen häirintälelut.

        Lisäkseen USB on nopeampi.

        Mutta mokkuloiden hallintaohjelmat ja ajurit haittaavat nopeutta ja vakautta. 4G mokkula ei mokomia tarvitse.


      • vapunen kirjoitti:

        Mutta mokkuloiden hallintaohjelmat ja ajurit haittaavat nopeutta ja vakautta. 4G mokkula ei mokomia tarvitse.

        Ai meinaat, että USB porttiin tuleva 4G mokkula ei sellaista tarvi?
        Ja samalla tavalla ne hallintaohjelmat ovat niissä erillisissä reitittimissä, niissä on vaan enemmän tehoa ja vastaavasti hintaa, jonka takia toimivat paremmin ja varmasti myös antennit.
        Tällä ei tosin ole mitään tekemistä sen kanssa, että ne "liitetään" koneeseen WLANin eikä USB:n kautta.

        WLAN tarvitsee myös "hallintaohjelman" käyttöjärjestelmään ja vaikka ideaaliolosuhteissa WLAN onkin melko toimiva on se silti melko altis häiriöille ja silloin vasta vakausongelmia tuleekin. Puhumattakaan nopeudesta jos kyseessä on vanha kone, jossa vaikkapa 54Mbps WLAN.


      • timekillerx kirjoitti:

        Ai meinaat, että USB porttiin tuleva 4G mokkula ei sellaista tarvi?
        Ja samalla tavalla ne hallintaohjelmat ovat niissä erillisissä reitittimissä, niissä on vaan enemmän tehoa ja vastaavasti hintaa, jonka takia toimivat paremmin ja varmasti myös antennit.
        Tällä ei tosin ole mitään tekemistä sen kanssa, että ne "liitetään" koneeseen WLANin eikä USB:n kautta.

        WLAN tarvitsee myös "hallintaohjelman" käyttöjärjestelmään ja vaikka ideaaliolosuhteissa WLAN onkin melko toimiva on se silti melko altis häiriöille ja silloin vasta vakausongelmia tuleekin. Puhumattakaan nopeudesta jos kyseessä on vanha kone, jossa vaikkapa 54Mbps WLAN.

        Tarvitsee yleensä.


      • vapunen kirjoitti:

        Tarvitsee yleensä.

        Juurihan ylempänä sanoit, että ei tarvitse. Nyt tarvitseekin. Noh, se on hyvä, että aina opit uutta.


    • Entäs puritko siihen mokkulaan liittyvän? Mokkulavalmistajan sotkut pitää myös poistaa ja käynnistää tietokone välissä uusiksi.

      Tämähän ei ole mikään DNA:ssa oleva vika. Kyllä ne vanhat ohjelmat pitää tietysti poistaa asianmukaisesti ja kannattaa myös muistaa sekin, että jos käyttää jotain Windowsia niin sitähän ei ole suunniteltu sellaiseen käyttöön että kaikkea lisäillään, poistellaan ja "kokeillaan".

      • Tubutin.

        Aivan kuten Ubuntuakaan ei ole suunniteltu siihen että siihen asennettaisiin oikeasti hyödyllisiä ja ammattimaisia kaupallisia sovelluksia.


      • Tubutin. kirjoitti:

        Aivan kuten Ubuntuakaan ei ole suunniteltu siihen että siihen asennettaisiin oikeasti hyödyllisiä ja ammattimaisia kaupallisia sovelluksia.

        Kyllä on. Siksi sitä pidetään vakaana ja siksi Ubuntulle on valtavasti sovelluksia ammattikäyttöön.


      • dna mokkulisti

        Aloittajan ongelma on tainnut jo ratketa, mutta jatkossa jos mokkula ei asennu, niin kannattaa tarkistaa onko edellisestä asennuksesta jäänyt joku ajuri yms. ohjelma koneeseen.?
        pelkkä dna:an sovelluksen poisto ei välttämättä poista kaikkea mokkulaan liittyviä ohjelmia esim. dna / huawei mokkula tekee c:\program files\emotum nimisen kansion..


      • Tubutin.
        M-Kar kirjoitti:

        Kyllä on. Siksi sitä pidetään vakaana ja siksi Ubuntulle on valtavasti sovelluksia ammattikäyttöön.

        Ei oikeastaan ensimmäistäkään oikeaa kaupasta saatavaa ohjelmaa ole mitä ammattilaisetkin suosii kuten harrastajatkin.


      • win tubutin
        Tubutin. kirjoitti:

        Ei oikeastaan ensimmäistäkään oikeaa kaupasta saatavaa ohjelmaa ole mitä ammattilaisetkin suosii kuten harrastajatkin.

        Windowssiin on tarjolla vaikka kuinka paljon "ilmaisia" haittaohjelmia jotka voivat muuttua "maksullisiksi".


      • Tubutin. kirjoitti:

        Ei oikeastaan ensimmäistäkään oikeaa kaupasta saatavaa ohjelmaa ole mitä ammattilaisetkin suosii kuten harrastajatkin.

        Ammattilaisten ohjelmia ei yleensä myydä kaupassa.


      • Tubutin.
        M-Kar kirjoitti:

        Ammattilaisten ohjelmia ei yleensä myydä kaupassa.

        Kyllä myydään, vai eikö Photoshop ja Protools esimerkiksi ole ammattilaisohjelmia?

        Niitä on tuhansia, montako Ubuntuun?


      • Tubutin. kirjoitti:

        Kyllä myydään, vai eikö Photoshop ja Protools esimerkiksi ole ammattilaisohjelmia?

        Niitä on tuhansia, montako Ubuntuun?

        "Kyllä myydään, vai eikö Photoshop ja Protools esimerkiksi ole ammattilaisohjelmia?"

        Yleensä ei, ja ei millään Protoolsilla tehdä mitään tietokoneohjelmia.


      • Tubutin.
        M-Kar kirjoitti:

        "Kyllä myydään, vai eikö Photoshop ja Protools esimerkiksi ole ammattilaisohjelmia?"

        Yleensä ei, ja ei millään Protoolsilla tehdä mitään tietokoneohjelmia.

        Kuka sellaista on väittänytkään?


      • kuvaajaX
        M-Kar kirjoitti:

        "Kyllä myydään, vai eikö Photoshop ja Protools esimerkiksi ole ammattilaisohjelmia?"

        Yleensä ei, ja ei millään Protoolsilla tehdä mitään tietokoneohjelmia.

        M-Kar ei ole ammatilainen. M-Kar ei tiedä mistä ne ammattilaiset hankkivat ohjelmansa.
        Itse olen ammatiltani freelancer valokuvaaja (ihan totta) ja minä ostin sen Photoshopin samasta valokuvausliikkeesta kuin sen järjestelmäkameranikin lisävarusteineen.
        Eihän sitä kuvankäsittelyohjelmaa kirjoittanut (koodannut) valokuvausliikkeen myyjä eikä omistaja vaan ne välittivät (myivät) sen ohjelmaan minulle.
        Ohjelma maksoi sen mitä maksoi, se on toinen juttu.
        Windows tietokoneessani käytän tuota Photoshoppia ja toisessa koneessa jossa on linuxdistro käytän ilmaista Gimppiä.
        Minulle, ammattilaiselle, kelpaa siis molemmat ohjelmat; Photoshop ja Gimp. Ei toisen käyttö sulje toisen käyttöä kokonaan pois. Tämä digitaalinen aika nyt on vaan tälläistä.
        Jos olisin palkkatyössä niin työnantajani olisi varmasti hankkinut sen Photoshopin käyttööni joten en olisi sitä joutunut itse ostamaan. Mutta nyt freelancerinä toimimisen vuoksi se oli itse ostettava.


      • Tubutin. kirjoitti:

        Kuka sellaista on väittänytkään?

        Ubuntua käytetään yleensä ohjelmistoalalla, olen ohjelmistoalan ammattilainen ja tiedän tasan tarkkaan mistä ne ammattisovellukset oikein saadaan.

        Nyt sinä sitten lässytät jostain Protoolsista ja muista leluista millä ei tehdä ohjelmistoja eikä hallita palvelimia eikä tehdä mitään muutakaan ohjelmistoalaan liittyvää.


      • Tubutin. kirjoitti:

        Kyllä myydään, vai eikö Photoshop ja Protools esimerkiksi ole ammattilaisohjelmia?

        Niitä on tuhansia, montako Ubuntuun?

        Naurattaa tuo sana "ammattilaisohjelma". Kelle mikäkin on "ammattilaisohjelma".
        Yhdelle se on palvelinohjelmistoja ja tiedelaskentaa (joita ei muuten Windowsille juurikaan saa tai jos saa niin totaalisia leluja ja sillä Linux- pohjaisillä käyttiksillä onkin ~90% markkinaosuus servuissa, supertietokoneissa ja tiedealalla), toiselle se voi olla vaikka nettiselain, jolla hakee tietoa.

        Aivan naurettavaa puhua jostain "ammattilaisohjelmista" ikäänkuin se olis vain ja ainoastaan Photoshop.


      • kuvaajaX kirjoitti:

        M-Kar ei ole ammatilainen. M-Kar ei tiedä mistä ne ammattilaiset hankkivat ohjelmansa.
        Itse olen ammatiltani freelancer valokuvaaja (ihan totta) ja minä ostin sen Photoshopin samasta valokuvausliikkeesta kuin sen järjestelmäkameranikin lisävarusteineen.
        Eihän sitä kuvankäsittelyohjelmaa kirjoittanut (koodannut) valokuvausliikkeen myyjä eikä omistaja vaan ne välittivät (myivät) sen ohjelmaan minulle.
        Ohjelma maksoi sen mitä maksoi, se on toinen juttu.
        Windows tietokoneessani käytän tuota Photoshoppia ja toisessa koneessa jossa on linuxdistro käytän ilmaista Gimppiä.
        Minulle, ammattilaiselle, kelpaa siis molemmat ohjelmat; Photoshop ja Gimp. Ei toisen käyttö sulje toisen käyttöä kokonaan pois. Tämä digitaalinen aika nyt on vaan tälläistä.
        Jos olisin palkkatyössä niin työnantajani olisi varmasti hankkinut sen Photoshopin käyttööni joten en olisi sitä joutunut itse ostamaan. Mutta nyt freelancerinä toimimisen vuoksi se oli itse ostettava.

        "Itse olen ammatiltani freelancer valokuvaaja (ihan totta) ja minä ostin sen Photoshopin samasta valokuvausliikkeesta kuin sen järjestelmäkameranikin lisävarusteineen"

        Ja Ubuntua käytetään enemmän ohjelmistoalalla, joten Photoshopilla ei siis ole mitään merkitystä Ubuntulle saatavien ammattiohjelmistojen kanssa.

        Jos jotain Photoshopia nimenomaisesti haluaa niin eiköhän se Mac OS ole se sopivin käyttöjärjestelmä tälle. Sillä ei ole mitään tekemistä ammattiohjelmistojen saatavuuden kanssa Ubuntulle. Ubuntulle löytyy erittäin hyvin ammattiohjelmistoja.

        Olen itsekin työstänyt kuvia ja grafiikoita WWW-sivuille, käyntikortteihin, tietokoneohjelmien käyttöliittymiin jne. GIMP:llä ja se on oikein pätevä ammattiohjelmisto.


      • timekillerx kirjoitti:

        Naurattaa tuo sana "ammattilaisohjelma". Kelle mikäkin on "ammattilaisohjelma".
        Yhdelle se on palvelinohjelmistoja ja tiedelaskentaa (joita ei muuten Windowsille juurikaan saa tai jos saa niin totaalisia leluja ja sillä Linux- pohjaisillä käyttiksillä onkin ~90% markkinaosuus servuissa, supertietokoneissa ja tiedealalla), toiselle se voi olla vaikka nettiselain, jolla hakee tietoa.

        Aivan naurettavaa puhua jostain "ammattilaisohjelmista" ikäänkuin se olis vain ja ainoastaan Photoshop.

        "Aivan naurettavaa puhua jostain "ammattilaisohjelmista" ikäänkuin se olis vain ja ainoastaan Photoshop. "

        Totta. Tai jostain Protoolsista tai muista leluista millä ei tehdä mitään ohjelmistoja. Ei liity ohjelmistoalaan millään tavalla, eikä tutkijat jotka murskaa numeroita laskimillaan myöskään tee tuollaisilla ihmisten viihdyttämiseen tehdyillä "hupiohjelmilla" hevonpa5kaakaan. Marginaalipuuhaa tuollaiset.


      • Tubutin.
        M-Kar kirjoitti:

        Ubuntua käytetään yleensä ohjelmistoalalla, olen ohjelmistoalan ammattilainen ja tiedän tasan tarkkaan mistä ne ammattisovellukset oikein saadaan.

        Nyt sinä sitten lässytät jostain Protoolsista ja muista leluista millä ei tehdä ohjelmistoja eikä hallita palvelimia eikä tehdä mitään muutakaan ohjelmistoalaan liittyvää.

        Eikö ammattilaiset käytä Protoolssia äänitysstuidiossa?
        Eikö ammattilaiset käytä Photshoppia kuvankäsittelyssä?

        Sinä olet vuoden päivät lässyttänyt puutaheinää ja muka ylistät tietäväsi jostakin jotain.
        Kuka on ohjjelmistojen tekemisestä puhunut, horiset aina, ihan aina omiasi, etkö oikeasti tajua kuinka naurettavaa tuo jo on?


      • Tubutin.
        M-Kar kirjoitti:

        "Itse olen ammatiltani freelancer valokuvaaja (ihan totta) ja minä ostin sen Photoshopin samasta valokuvausliikkeesta kuin sen järjestelmäkameranikin lisävarusteineen"

        Ja Ubuntua käytetään enemmän ohjelmistoalalla, joten Photoshopilla ei siis ole mitään merkitystä Ubuntulle saatavien ammattiohjelmistojen kanssa.

        Jos jotain Photoshopia nimenomaisesti haluaa niin eiköhän se Mac OS ole se sopivin käyttöjärjestelmä tälle. Sillä ei ole mitään tekemistä ammattiohjelmistojen saatavuuden kanssa Ubuntulle. Ubuntulle löytyy erittäin hyvin ammattiohjelmistoja.

        Olen itsekin työstänyt kuvia ja grafiikoita WWW-sivuille, käyntikortteihin, tietokoneohjelmien käyttöliittymiin jne. GIMP:llä ja se on oikein pätevä ammattiohjelmisto.

        Hohhoijakkaa, tajuatko edes mistä me puhumme?
        Koti "ammattilainenko" olitkaan nykyään, en muista?


      • Tubutin.
        M-Kar kirjoitti:

        "Itse olen ammatiltani freelancer valokuvaaja (ihan totta) ja minä ostin sen Photoshopin samasta valokuvausliikkeesta kuin sen järjestelmäkameranikin lisävarusteineen"

        Ja Ubuntua käytetään enemmän ohjelmistoalalla, joten Photoshopilla ei siis ole mitään merkitystä Ubuntulle saatavien ammattiohjelmistojen kanssa.

        Jos jotain Photoshopia nimenomaisesti haluaa niin eiköhän se Mac OS ole se sopivin käyttöjärjestelmä tälle. Sillä ei ole mitään tekemistä ammattiohjelmistojen saatavuuden kanssa Ubuntulle. Ubuntulle löytyy erittäin hyvin ammattiohjelmistoja.

        Olen itsekin työstänyt kuvia ja grafiikoita WWW-sivuille, käyntikortteihin, tietokoneohjelmien käyttöliittymiin jne. GIMP:llä ja se on oikein pätevä ammattiohjelmisto.

        Kuuleppa Mkar, ei GIMP:llä tehdä ohjelmistoja joten se ei ole ammattilaisohjelma.

        Nyt sinä sitten lässytät jostain Gimpistä tubuttimeen ja muista leluista millä ei tehdä ohjelmistoja eikä hallita palvelimia eikä tehdä mitään muutakaan ohjelmistoalaan liittyvää.


      • Tubutin. kirjoitti:

        Kuuleppa Mkar, ei GIMP:llä tehdä ohjelmistoja joten se ei ole ammattilaisohjelma.

        Nyt sinä sitten lässytät jostain Gimpistä tubuttimeen ja muista leluista millä ei tehdä ohjelmistoja eikä hallita palvelimia eikä tehdä mitään muutakaan ohjelmistoalaan liittyvää.

        "Kuuleppa Mkar, ei GIMP:llä tehdä ohjelmistoja joten se ei ole ammattilaisohjelma."

        Sitä käytetään ohjelmistojen tekemisessä. Ohjelmistoissa on kuvia ja grafiikkaa käyttöliittymissä.

        Microsoftin tubuttimet ei kiinnosta.


      • Tubutin. kirjoitti:

        Eikö ammattilaiset käytä Protoolssia äänitysstuidiossa?
        Eikö ammattilaiset käytä Photshoppia kuvankäsittelyssä?

        Sinä olet vuoden päivät lässyttänyt puutaheinää ja muka ylistät tietäväsi jostakin jotain.
        Kuka on ohjjelmistojen tekemisestä puhunut, horiset aina, ihan aina omiasi, etkö oikeasti tajua kuinka naurettavaa tuo jo on?

        Ubuntua käytetään paljon ohjelmistojen tekemisessä, ja jos puhutaan ammattiohjelmistoista ja Ubuntusta niin silloin tietysti puhutaan oikeasta toimialasta.

        Jos kerran putuhaan ammattiohjelmistoista niin turha lässyttää mistään marginaalivirityksistä. Ubuntulle saa valtavasti ammattiohjelmistoja ja juurikin niille toimialoille missä Ubuntua paljon käytetään.

        Etkö oikeasti tajua kuinka naurettavaa on selittää jostain marginaalileluista kuten Protoolsista kun puhutaan ammattiohjelmistoista ja Ubuntusta? Ubuntua käytetään paljon ohjelmistojen tekemiseen ja ohjelmistoalalla käytetyt ammattisovellukset on saatavilla Ubuntulle.


      • Tubutin.
        M-Kar kirjoitti:

        Ubuntua käytetään paljon ohjelmistojen tekemisessä, ja jos puhutaan ammattiohjelmistoista ja Ubuntusta niin silloin tietysti puhutaan oikeasta toimialasta.

        Jos kerran putuhaan ammattiohjelmistoista niin turha lässyttää mistään marginaalivirityksistä. Ubuntulle saa valtavasti ammattiohjelmistoja ja juurikin niille toimialoille missä Ubuntua paljon käytetään.

        Etkö oikeasti tajua kuinka naurettavaa on selittää jostain marginaalileluista kuten Protoolsista kun puhutaan ammattiohjelmistoista ja Ubuntusta? Ubuntua käytetään paljon ohjelmistojen tekemiseen ja ohjelmistoalalla käytetyt ammattisovellukset on saatavilla Ubuntulle.

        Vain sinä puhut sellaisia, jos puhutaan ammattilais ohjelmista, kuten Photoshopista niin se ei tarkoita ohjelmiston kehitystyökaluja yms.


      • Tubutin.
        M-Kar kirjoitti:

        Ubuntua käytetään paljon ohjelmistojen tekemisessä, ja jos puhutaan ammattiohjelmistoista ja Ubuntusta niin silloin tietysti puhutaan oikeasta toimialasta.

        Jos kerran putuhaan ammattiohjelmistoista niin turha lässyttää mistään marginaalivirityksistä. Ubuntulle saa valtavasti ammattiohjelmistoja ja juurikin niille toimialoille missä Ubuntua paljon käytetään.

        Etkö oikeasti tajua kuinka naurettavaa on selittää jostain marginaalileluista kuten Protoolsista kun puhutaan ammattiohjelmistoista ja Ubuntusta? Ubuntua käytetään paljon ohjelmistojen tekemiseen ja ohjelmistoalalla käytetyt ammattisovellukset on saatavilla Ubuntulle.

        Et muuten vastannut kysymyksiini, etkö osaa?


      • Tubutin. kirjoitti:

        Vain sinä puhut sellaisia, jos puhutaan ammattilais ohjelmista, kuten Photoshopista niin se ei tarkoita ohjelmiston kehitystyökaluja yms.

        Eikö ohjelmistokehitys, palvelin ylläpito tai tiedelaskenta ole ammatteja?
        Pelkkä äänittäminenkö on? Eikö se olekkaan sossuhippien harrastusvirityksiä?


      • tubutin.
        timekillerx kirjoitti:

        Eikö ohjelmistokehitys, palvelin ylläpito tai tiedelaskenta ole ammatteja?
        Pelkkä äänittäminenkö on? Eikö se olekkaan sossuhippien harrastusvirityksiä?

        Mistä se sinäkin horiset, olenko sellaista väittänyt?
        Meinaat sitten että ääniammattilaisia ei ole ja ammattimuusikoita tai ammattikuvaajia.

        Eikö täällä oikeasti osata lukea tai ymmärretä enää lukemaansa vaan höpötetään ihan puuta heinää.
        Edelleen odotan vastausta.


      • "ammattiais" kar
        M-Kar kirjoitti:

        "Kuuleppa Mkar, ei GIMP:llä tehdä ohjelmistoja joten se ei ole ammattilaisohjelma."

        Sitä käytetään ohjelmistojen tekemisessä. Ohjelmistoissa on kuvia ja grafiikkaa käyttöliittymissä.

        Microsoftin tubuttimet ei kiinnosta.

        Miten Gimpillä tehdään musiikintekoohjelma?


      • Tubutin.
        timekillerx kirjoitti:

        Naurattaa tuo sana "ammattilaisohjelma". Kelle mikäkin on "ammattilaisohjelma".
        Yhdelle se on palvelinohjelmistoja ja tiedelaskentaa (joita ei muuten Windowsille juurikaan saa tai jos saa niin totaalisia leluja ja sillä Linux- pohjaisillä käyttiksillä onkin ~90% markkinaosuus servuissa, supertietokoneissa ja tiedealalla), toiselle se voi olla vaikka nettiselain, jolla hakee tietoa.

        Aivan naurettavaa puhua jostain "ammattilaisohjelmista" ikäänkuin se olis vain ja ainoastaan Photoshop.

        Nuo kaikki ammattilaisohjelmat tehdään gimpillä.

        Jokainen studioammattilainen äänittää, kuten M-Kar myös studioammattilaisena tietää niin gimpillä.

        Ubuntu on marginaalinen hupiohjelma jolla ammattilaiset äänittää musiikkia, tietenkin Gimpillä.
        Gimp on muuten kaikissa firmoissakin se tekstinkäsittely ja taulukkolaskentasovellus, sillä myös peliammattilaiset tekee kaikki pelit mitä myydään.


      • tubutin. kirjoitti:

        Mistä se sinäkin horiset, olenko sellaista väittänyt?
        Meinaat sitten että ääniammattilaisia ei ole ja ammattimuusikoita tai ammattikuvaajia.

        Eikö täällä oikeasti osata lukea tai ymmärretä enää lukemaansa vaan höpötetään ihan puuta heinää.
        Edelleen odotan vastausta.

        "Meinaat sitten että ääniammattilaisia ei ole ja ammattimuusikoita tai ammattikuvaajia."

        Ihan samalla tavalla kun meinaat, että kuvanmuokkaus ja äänitys on ainoita ammatteja mitä koneella tehdään, koska vain Windowsille on ammattiohjelmia eikä Linuxilla, vaikka hyvin monia ammattiohjelma on vain ja ainoastaan Linuxille.


      • Tubutin. kirjoitti:

        Nuo kaikki ammattilaisohjelmat tehdään gimpillä.

        Jokainen studioammattilainen äänittää, kuten M-Kar myös studioammattilaisena tietää niin gimpillä.

        Ubuntu on marginaalinen hupiohjelma jolla ammattilaiset äänittää musiikkia, tietenkin Gimpillä.
        Gimp on muuten kaikissa firmoissakin se tekstinkäsittely ja taulukkolaskentasovellus, sillä myös peliammattilaiset tekee kaikki pelit mitä myydään.

        Kas kun sille Linuxille saa muitakin ohjelmia kuin GIMPin ja nimenomaan niitä ammattilaisohjelmia, joilla ohjelmoidaan, ylläpidetään servereitä, tehdään tieteislaskentaa ja vastaavaa. Windows onkin marginaalinen hupiohjelma, jolla ei tehdä mitään noista ainakaan tosissaan.


      • "ammattiais" kar kirjoitti:

        Miten Gimpillä tehdään musiikintekoohjelma?

        Sillä voi tehdä musiikinteko-ohjelman grafiikat.

        Musiikinteko-ohjelman voi tehdä vaikka sellaisella ammattiohjelmistolla kuin Qt.


      • Tubutin.
        timekillerx kirjoitti:

        "Meinaat sitten että ääniammattilaisia ei ole ja ammattimuusikoita tai ammattikuvaajia."

        Ihan samalla tavalla kun meinaat, että kuvanmuokkaus ja äänitys on ainoita ammatteja mitä koneella tehdään, koska vain Windowsille on ammattiohjelmia eikä Linuxilla, vaikka hyvin monia ammattiohjelma on vain ja ainoastaan Linuxille.

        En ole sellaista väittänyt, pitäisikö sullekin kaikki maailman sovellukset luetella, käytä nyt järkeä.

        Edelleen joudun toteamaan että eikö täällä oikeasti osata lukea tai ymmärretä enää lukemaansa vaan höpötetään ihan puuta heinää.
        Edelleen odotan vastausta.


      • Tubutin.
        M-Kar kirjoitti:

        Sillä voi tehdä musiikinteko-ohjelman grafiikat.

        Musiikinteko-ohjelman voi tehdä vaikka sellaisella ammattiohjelmistolla kuin Qt.

        Horiset jostakin ohjelmiston kehitystyökaluista.
        Minä ja me muut emme, paitsi tuo yks.

        Eikö Photoshop ja Protools ole ammattilaisohjelmia?
        Eikö ammattilaiset käytä Protoolssia äänitysstuidiossa?
        Eikö ammattilaiset käytä Photshoppia kuvankäsittelyssä?

        Kyllä vai ei?


      • Tubutin.
        timekillerx kirjoitti:

        Kas kun sille Linuxille saa muitakin ohjelmia kuin GIMPin ja nimenomaan niitä ammattilaisohjelmia, joilla ohjelmoidaan, ylläpidetään servereitä, tehdään tieteislaskentaa ja vastaavaa. Windows onkin marginaalinen hupiohjelma, jolla ei tehdä mitään noista ainakaan tosissaan.

        Ubuntu on marginaalinen hupiohjelma viritys joka on marginaalinen eikä pääse koskaan samanlaiseen suosioon kuin Windows ja MacOs, siksi siihen ei myöskään tule ikinä kunnollisia ohjelmistoja.


      • Tubutin. kirjoitti:

        Horiset jostakin ohjelmiston kehitystyökaluista.
        Minä ja me muut emme, paitsi tuo yks.

        Eikö Photoshop ja Protools ole ammattilaisohjelmia?
        Eikö ammattilaiset käytä Protoolssia äänitysstuidiossa?
        Eikö ammattilaiset käytä Photshoppia kuvankäsittelyssä?

        Kyllä vai ei?

        Edelleenkin jotain marginaalipuuhaa. Miksi niitä pitäisi Ubuntussa käyttää? Ubuntussa voi käyttää ammattilaisohjelmia, kuten vaikka Qt:tä.


      • Tubutin. kirjoitti:

        Ubuntu on marginaalinen hupiohjelma viritys joka on marginaalinen eikä pääse koskaan samanlaiseen suosioon kuin Windows ja MacOs, siksi siihen ei myöskään tule ikinä kunnollisia ohjelmistoja.

        Ubuntulle tehdään enemmän ohjelmistoja kuin Mac OS:lle ja Windowsille. Amazonin, Rackspacen yms. pilvi on täynnä Ubuntua jotka ajavat nimenomaan Ubuntulle tehtyjä ohjelmistoja.


      • Tubutin. kirjoitti:

        En ole sellaista väittänyt, pitäisikö sullekin kaikki maailman sovellukset luetella, käytä nyt järkeä.

        Edelleen joudun toteamaan että eikö täällä oikeasti osata lukea tai ymmärretä enää lukemaansa vaan höpötetään ihan puuta heinää.
        Edelleen odotan vastausta.

        Et tunnu käsittävän sitä että ketään ei kiinnota joku marginaaliohjelma.

        Ubuntulle on valtavasti ammattisovelluksia, saan hyvin hommat tehtyä. Ei kiinnosta joku marginaaliroska.


      • Tubutin. kirjoitti:

        En ole sellaista väittänyt, pitäisikö sullekin kaikki maailman sovellukset luetella, käytä nyt järkeä.

        Edelleen joudun toteamaan että eikö täällä oikeasti osata lukea tai ymmärretä enää lukemaansa vaan höpötetään ihan puuta heinää.
        Edelleen odotan vastausta.

        En mä käytä järkeä kun et sinäkään käytä ja höpötät puuta heinää.
        Aihe oli DNA:n myymä mokkula, johon M-Kar vastas ja sinä alotit tämän aiheeseen liittymättömän väittelyn seuraavin sanoin:

        "Aivan kuten Ubuntuakaan ei ole suunniteltu siihen että siihen asennettaisiin oikeasti hyödyllisiä ja ammattimaisia kaupallisia sovelluksia. "

        Että kukas täällä on puuta heinää vailla järkeä höpöttämässä...


      • Tubutin. kirjoitti:

        Ubuntu on marginaalinen hupiohjelma viritys joka on marginaalinen eikä pääse koskaan samanlaiseen suosioon kuin Windows ja MacOs, siksi siihen ei myöskään tule ikinä kunnollisia ohjelmistoja.

        Ubuntua en käytä, muita Linux-distroja toki. Mites tuolla serveri-, supertietokone-, tiede-, ja nettipuolella. Onko Windowsilla 1% markkinaosuus tai jotain?


    • ei toimi ei

      Asutko edes DNA:n kuuluvuusalueella? Jospa yrität muodostaa nettiyhteyksiä juuri siinä katvealueella jossa mikään ei toimi.

    • tyhjän toimittaaja
    • deennaa

      Joo, no mukava lukea kun ammattilaiset kinastelee keskenään. Kuuluvuus todellakin huono ja ulkoantenni käytössä. Noista kansioista en juurikaan tiedä, poistin vaan kaiken missä Dna mainittiin. Eikös poisto-ohjelma sitten poista kaiken siihen liittyvän?

      Sitä vaan mietin kun operaattorit myyvät liittymiä, niin he eivät edes esittele muita mokkulamalleja, vaan varmaan siis sen halvimman vain.. jolla luultavasti tavan tallaaja pärjää.

      Mitäs mieltä porukat valokuidusta, joka ryminällä tulossa meidänkin suuntaan? 100megaa myyvät.. mitähän siitä seuraa?

      • "Mitäs mieltä porukat valokuidusta, joka ryminällä tulossa meidänkin suuntaan? 100megaa myyvät.. mitähän siitä seuraa? "

        Mä olen ollu todella tyytyväinen, tasan luvattu nopeus ja halpa hinta. Modeemin joutu ostamaan kun käyttää VDSL2 tekniikkaa niin ei vanha ADSL2 purkki käyny.

        Nopeus sitä mitä luvattu, matala pingi, halpa hinta, ei voi olla tyytymätön.


      • cheep ei halpa
        timekillerx kirjoitti:

        "Mitäs mieltä porukat valokuidusta, joka ryminällä tulossa meidänkin suuntaan? 100megaa myyvät.. mitähän siitä seuraa? "

        Mä olen ollu todella tyytyväinen, tasan luvattu nopeus ja halpa hinta. Modeemin joutu ostamaan kun käyttää VDSL2 tekniikkaa niin ei vanha ADSL2 purkki käyny.

        Nopeus sitä mitä luvattu, matala pingi, halpa hinta, ei voi olla tyytymätön.

        Halpaa, liittyminen parin tonnin nurkilla tai vuokraliittymä n. 20€/kk liittymähinta
        ( n.20€/kk - - - useampi satku gigabittisestä).


      • cheep ei halpa kirjoitti:

        Halpaa, liittyminen parin tonnin nurkilla tai vuokraliittymä n. 20€/kk liittymähinta
        ( n.20€/kk - - - useampi satku gigabittisestä).

        Ilmaseks Turussa vedettiin kaikkiin kaupungin asuntoihin, 10/2 ilmainen, 50/10 ~10€/kk ja 100/10 ~20€/kk. Halpaa on. Pikkukylät asia erikseen, kukaan ei pakota asumaan siellä.


      • EU-tukea
        timekillerx kirjoitti:

        Ilmaseks Turussa vedettiin kaikkiin kaupungin asuntoihin, 10/2 ilmainen, 50/10 ~10€/kk ja 100/10 ~20€/kk. Halpaa on. Pikkukylät asia erikseen, kukaan ei pakota asumaan siellä.

        Jos on maatila, josta saa elinkeinonsa, niin on se vaan melkein pakko asua.
        Alle 2 km. kaapelin vetoon on mahdollista hakea EU:n tai valtionapua.

        http://www.lvm.fi/c/document_library/get_file?folderId=334377&name=DLFE-6654.pdf


      • cheep ei halpa
        timekillerx kirjoitti:

        Ilmaseks Turussa vedettiin kaikkiin kaupungin asuntoihin, 10/2 ilmainen, 50/10 ~10€/kk ja 100/10 ~20€/kk. Halpaa on. Pikkukylät asia erikseen, kukaan ei pakota asumaan siellä.

        Minä en asukkaan kaupungin asunnossa. :D
        Satko vielä vuokratukeakin?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1241
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1130
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1124
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1115
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe