Yritättekö edes parantua?

Tässä ja nyt

Täällä on toistuvasti keskustelua, jossa haukutaan kaikki: lääkkeet, psykiatrit, hoitajat, koko systeemi. usein jopa ihan aiheesta.

Mutta keskustelu on hyvin haukkumispainotteista. Juuri koskaan ei keskustella siitä, mitä itse kukin on tehnyt ja voi tehdä oman mielenterveytensä eteen. Siltikin, vaikka olisi useampia diagnooseja.

Omat ongelmat siis ulkoistetaan. Onhan se mukavaa, kun syy on aina jossain muualla, että en voi paremmin.

23

230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pilvilinnat.

      Mistä sinä tiedät mitä ihmiset tekevät oman mielenterveytensä eteen. Ehkä ihmiset juuri siksi ovatkin vihaisia kun _haluaisivat_ apua mutta eivät sitä saa. Ainakaan kunnollista. On helpompi ajatella ettei mitään vikaa ole missään, että se syy johtuu aina ihmisestä itsestään jos joku hänellä elämässä on pielessä. Tottakai joskus se johtuukin ihmisestä itsestään (osaltaan tai kokonaan), mutta ei aina. Moni ei halua uskoa missä kunnossa mielenterveyshoito oikeasti on, joten he kuten sinä syyllistävät potilaat että potilaat ovat vain kiittämättömiä ja valittavat turhasta, eivät ota vastuuta omasta paranemisestaan ja syyllistävät muita. Satutko olemaan terveydenhoitoalalla?

      Minä ainakin otan vastuun omasta paranemisestani sillä tavalla, että en halua enää olla psykiatrisen hoidon kanssa tekemisissä muuta kuin sen mikä on oikeasti pakko koska näyttää siltä että se olo on mennyt vain huonommaksi epäpätevässä ja riittämättömässä hoidossa. Kaikista eniten ärsyttää juuri tälläiset kommentit jotka vähättelevät ihmisten kokemuksia ja syyllistävät. Jos ihmiset tietäisi oikeasti millaista kohtelua monet saavat olisivat he järkyttyneitä, mutta näistä asioista ei julkisuudessa juurikaan puhuta. Enkä väitä etteikö olisi olemassa hyvää hoitoa ja hyviä tyyppejä mielenterveyspuolella. Olen minä niitäkin tavannut ja sellaista hoitoa joskus saanut, mutta myös suorastaan täysin alentavaa, vähättelevää, töykeää ja syyllistävää kohtelua, pakottamista, kontrolloimista ja määräilyä josta traumatisoituu vielä enemmän. On nyt sinun oma valintasi mihin haluat uskoa. Voit elää niissä pilvilinnoissa ja kieltää todellisuuden, se on oma valintasi. Nämä jutut mistä ihmiset puhuvat ovat kuitenkin suurimmaksi osaksi totta eivätkä itsessään kiellä sitä ettäkö siellä mielenterveyshoidossa myös hyvää olisi. Ei muuta.

    • 4+20

      En minä sen kummempaa tee kuin syön prosessoimatonta lihaa ja kasviksia. Maitotuotteita lähes olemattoman määrän ja viljaakin todella todella harvoin. Kahvia juon ja vettä janoon. Nukun 9-10 tuntia yössä, koska minulla on suuri unentarve. Liikuntaa harrastan 8-10 tuntia viikossa. Näillä eväillä pystyn elämään ilman neurolepteja. Masennuslääkkeitä syön. Päivä kerrallaan. Ei minusta työhön ole vaikka ei masentaisikaan. Neuroleptit söi muistin. En muista edes eilistä päivää ilman apuja tai olenko aamulla ottanut lääkkeeni ilman listaa johon merkitsen ottamani lääkkeet. Kännykässä lukee mihin mennä ja mitä olen tehnyt. En sitten tiedä miten voisin tahtomalla taikoa itseni terveeksi..

      • trust me

        jätä tuo kahvi pois...
        olo paranee...


      • 4+20
        trust me kirjoitti:

        jätä tuo kahvi pois...
        olo paranee...

        Meikäläiselle ei mitään merkitystä jättää pois kahvia. Ei tee mitään olotilalle. Jää vaan sekin mukava hetki aamusta pois ja tietysti vieraaksi jatkuva ummetus.


      • segertwarma
        4+20 kirjoitti:

        Meikäläiselle ei mitään merkitystä jättää pois kahvia. Ei tee mitään olotilalle. Jää vaan sekin mukava hetki aamusta pois ja tietysti vieraaksi jatkuva ummetus.

        4 20

        Ummetus on oire liian vähästä kuitujen määrästä, samoin ripulointiherkkyys. Riittävä kuidunsaanti paraantaa elämänlaatua, jopa elinkaaren pituutta.
        Mm. Vi-siblin tuote voi olla apu. Saa apteekista ja ehkä luontaistuoteliikkeistä. Minulla vatsantoiminta rauhoittui em. tuotteenkäytöllä.


      • 4+20
        segertwarma kirjoitti:

        4 20

        Ummetus on oire liian vähästä kuitujen määrästä, samoin ripulointiherkkyys. Riittävä kuidunsaanti paraantaa elämänlaatua, jopa elinkaaren pituutta.
        Mm. Vi-siblin tuote voi olla apu. Saa apteekista ja ehkä luontaistuoteliikkeistä. Minulla vatsantoiminta rauhoittui em. tuotteenkäytöllä.

        En halua käyttää laksatiiveja. Kuituja saan kyllä kasviksista ihan tarpeeksi. Eikä minun ole paha olla niin miksi jättäisin kahvin pois? Menisi sekin ilo kun kaveri pyytää kahville niin alkaisi vängätä että kun mä en voi kun en juo kahvia. Tuunpa istuun ja juomaan vettä sun kanssa. Jippii... ihminen ilman addiktiota on sairas ja outo.


      • Ärsyttävä idiootti
        trust me kirjoitti:

        jätä tuo kahvi pois...
        olo paranee...

        Aloita sinä kahvin juonti...
        kirjoitat järkevämpiä kommentteja...


    • sdkfhgkughuyuhy

      Yrirttkö itse parantua? Se ei varmasti sinun kohdallasi vaadi mitään muuta, kuin että lopetat tahallisen sättivän spämmäilyn Suomi24-palstalla ja jokaisen tätä palstaa lukevankin herjaamisleimaamisen mielenterveysongelmaisiksi.


      Minä voin ainakin sanoa, että en halua olla missään tekemisissä minkäänlaisten psykiatrien tai psykologien kanssa. Ne leimaa verraten terveetkin sairaiksi vähän liian helpolla, enkä koskaan ole kokenut saaneeni mitään apua mistään psykologille tai psykiatrille juttemisesta. Tietysti jos minulla olisi vakava mieleternveysongelma, sitten hakisin itselleni apua ihan julkisesta terveydenhuollosta, mutta ei ole. Enemmän minun mielenterveyttäni ovat aina auttaneet pitkät keskustelut omien rakkaiden läheisteni ja ystävieni kanssa, kuin mikään psykologien kanssa keskusteleminen. Yritin talvellakin hakea apua läheisen vakavan fyysisen sairastumisen aiheuttamaan ahdistumiseen ja ihan normaaliin ahdistukseen, joka koskee taloudellista selviytymistä lähitulevaisuudessa. Oli virhe suostua menemään keskustelemaan myös psykiatrin kanssa: tyyppi alkoi ensimmäisenä sättiä minua lääkekielteiseksi ( psyykkisesti terveenkin siiskö, jonka masennus johtuu vain rankasta elämäntilanteesta, muka vai pitisi alkaa syödä psyykenlääkkeitä, ei kiitos!), pelotteli minua että oliisin muka vakavamminkin sairas ( no en taida olla, kun kyseinen tyyppi oli sitä ennen elämässäni alle tunnin kanssani jutellut, tai maksimissaan kaksi tuntia) ja lisäksi kehtasi ehdottaa jotakin arviointijaksoa jossakin psykiatrian yksikössä, missä vaiheessa jo kiehuin sisäisesti raivosta ja meinasin nousta siitä tuolista samantien ja häipyä. Oletan, että psykiatrin viha johtui siitä, että olin mennyt pyytämään, siis kehdannut edes ehdottaa, itselleni sairauslomaa, kun en jaksanut opiskella elämäntilanteeni vuoksi ja oli varmaan sen koulukunnan ihmisiä, joiden mielestä muka kaikki on vaan laiskoja pummeja, jotka sairauslomaa pyytää. Liikaa silti, että joku psykiatri uhkailee, että jos hän myöntäisi normaalia sairauslomaa, että kohta olisin minä verraten nuori ihminen muka samaa tietä eläkkeellä. Kertoi, että monille potilailleen on niin käynyt - no v*ttuako se mun ongelma on, että miten sairaita ihmisiä maailmassa on. Jos minä menen minkä tahansa lääkärin pakeille, haluan, että minua kohdellaan asiallisesti ja normaalisti. Tapauksessani olisi kyllä pitänyt valita mennä tk- lääkärin pakeille, eikä minkään kallonkutistajan, mutta oletin, että kallonkutistajat ovat ja osaavat sanoa jotakin ja auttaa,jos ihmisellä on vaikea elämäntilanne ja vain siitä johtuvaa esim. masennusta.


      Mihin aiot käyttää tätä tekstiäni?


      Mitä tulee psykiatristen niiden oikeiden potilaiden kaltoinkohteluun, niin YLE- Teemalta tuli taannoin oikein hyvä hollantilainen dokumentti aiheesta, puistatti katsoakin sitä ohjelmaa.


      Miksi muuten esimerkiksi psykologot eivät voi pitää niitä tuolejan normaalisti siten, että he katsovat niitä, jotka heille jorisevat asioita ihan samanarvoisina.


      Mä en ainakaan hauku mitään hoitajia tai lääkäreitä nimiltä netissä. Taitaa sekin juttu olla toisinpäin, kun vähän turhan liikaa nykyisin ihmisten yksityisasioita retostellaan internetissä.


      Jos olet terveydenhuoltoalalla, mitä teet tässä Suomi24:ssa leimailemassa aloitukseesi kirjoittavaa mielisairaaksi? En tiedä onko sadistiseen nettikiusaamiseen vielä mitään psykiatrista diagnooosia olemasa, mutta minusta pitäisi olla. Ei uteliaisuus nyt ihan noissa mitoissa voi ja saa olla.

    • skitsofr. shirim

      No empä edes tiedä
      onko kaikissa sairaustiloissa
      yleensäkään mitään parannuskeinoja olemassa
      varsinkaan etenevissä.

      Useilla ihmisillä on niin rankkoja elämänkokemuksia mitä ei koskaan ole saanut
      toisille kertoa, nielee vaan kiltisti tuskansa, surunsa, häpeänsä, kaikki ihmisoikeusloukkaukset ja fyysisen ja henkisen vajavuutensa ja tekee raskaan työuran kuin aikamiehet ennenmuinoin. En tiedä mistä johtuu että jossain elämänvaiheessa tunteetkin alkavat elää ja nousevat myös pintaan kuin puhkeavat paiseet.
      Miksi yleensä pitäisi ihmisiä jotka mielenterveystyötä tekevät, haukkua?
      Ennemmin kiittäisin avusta jota on saanut.
      Maailma ja elämä on mitä on. Suuri on myös kadehtijoiden joukko, jotka aina
      ovat hyökkäämässä mt-potilaiden kimppuun pilkaten ja ivaten ihmisiä.
      Siitäkään hommasta ei koskaan puutu sortamisen, vainon ja ihmisoikeuksien
      loukkausten ja väkivallan ainekset.

      • ksdhrugthguyhyuhu

        Sori mutta sellainen korjaus, että mistään koskaan ja lievästäkään ( sinusta en tiedä) mielenterveysongelmasta kärsineet eivät levittele mielenterveysongelmiaan internetissä. Kukaan ei halua, että omat sairautensa tai sairaushistoriansa olisi tuntemattomien tiedossa. Mullekin kun mä sairastuin elinikäiseen fyysiseen ( ei elintapa-) sairauteen pikkusen päälle parikymppisenä ja erittäin kunnianhimoisena opiskelijana ja kun sairastuminen harvinaiseen sairauteen tuli mulle shokkina terveelle silloin melko urheilullisellekin nuorelle joka juosin viikossa yli 50 kilometriä esim. juoksulenkkejä; kun sairastuin vakavaan fyysiseen sairauteen johon en kuole, mutta josta en myöskään toivu, tai ainakin paksusuolenpoistoleikkaus kirurgien mielestä odottaa ennen viittäkymmentä ikävuotta jokatapauksessa, niin mulle yksikin ihan erikoiskääkäri sanoi, että älä missään kerro, että sulla on tuo sairaus, tai tulet saamaan kaikissa työpaikkahaastatteluissa B- paperit. Sellainen taakka siis sysättiin vähän päälle parikymppisen harteille, että pitäisi vielä salata vakava sairautensa josta en ennen sairastumistani ollut edes kuullut, jos meinaan koskaan työtä saada. Samaan aikaan olisi pitänyt opiskella hupenevien opintotukikuukausien kanssa oikeasti muovikassin kokoinen lääkesäkki todella vahvoja lääkkeitä kanssa ( mm. Sandimmun, kortisoni, solusalpaajat jne.), olla niin kuin ei mitään ja vielä valmistua ajallaan, ettei natsivaltionsyytä luumunaamaksi joka laiskottelee tai joka ei osaa. Omia valtion mulle takaamia opintolainojanikin mun piti käyttää lääkkeisiini, verikokeet testattiin kahden viikon välein Helsingissä asti ja nukkuakaan ei olisi saanut tai voinut, vaikka nukuin lähes väsymyksestä pystyyn opintoalan tutkielmaseminaareissa. Siinä uupumuksessa menin sitten epätoivoisena hakemaan masennuspaperit eräältä täysnollapalvelua antavalta ylioppilaiden terveydenhoitosäätöltä, että saisin edes yhdeksän kuukautta lisäopintotukea, josta asiasta sitten vielä vuosiakin myöhemmin sätittiin sivulauseissa kun samaan paikkaan uudelleen menin tyyliin, että mitäs vielä olet opiskelija, vaikken ole elämässäni saanut edes alinta työttömyykorvausta työmarkkinatukea kuin alle puoli vuotta isänmaaltani ja olen kohta nelikymppinen. Lisäksi omaan yhden korkeakoulututkinnon. Jouduin sairaana vakavasti täysin vaille yhteiskunnan elämiskustannukset kattavaa mitään tukea.


        Varmaan mielenterveystyötä tekevissä on ihan asiallisiakin, mutta ei vaikuta asialliselta mikään ilkeämielinen ihmisten yksityisasioiden levittely, mitä internemaailmaan tulee. Pitäis olla netissä lista lääkäreistä ja yhteisöistä, jotka eivät käytä Facebookia, niihin luottaisin. Mieluiten olis ja vois olla myös niin, että valtion virallinen kanava YLE ei käyttäisi Facebookia ja että poliitikot eivät käyttäisi sitä.


        Ikävä kyllä sanoa näin, mutta siihenkin sitten kyllä osin uskon tai voisi uskoa, että osa alle kolmikymppistä hakee masennus- ja eläkepaperit ihan laiskuutensa vuoksi, tai jos ei ole niin, niin lääkäreiden ja lääkefirmojen ahneudesta vaihtoehtoisesti kyse, jos jopa joitakin eläkkeitäkin myönnetään työikäisille tyypeille, joiden päässä tai fyysisessä terveydessä ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta jotka tykkäisivät vain chillailla ja jotka ovat uusavuttomia. Siinä kun kärsivät ne, joilla oikeasti voi olla jokin fyysinen kivuliaskin sairaus ja ne jotka oikeasti eivät huvikseen masennusta valita tai sairauslomaa lääkäreiltä pyytele.


      • 11+14
        ksdhrugthguyhyuhu kirjoitti:

        Sori mutta sellainen korjaus, että mistään koskaan ja lievästäkään ( sinusta en tiedä) mielenterveysongelmasta kärsineet eivät levittele mielenterveysongelmiaan internetissä. Kukaan ei halua, että omat sairautensa tai sairaushistoriansa olisi tuntemattomien tiedossa. Mullekin kun mä sairastuin elinikäiseen fyysiseen ( ei elintapa-) sairauteen pikkusen päälle parikymppisenä ja erittäin kunnianhimoisena opiskelijana ja kun sairastuminen harvinaiseen sairauteen tuli mulle shokkina terveelle silloin melko urheilullisellekin nuorelle joka juosin viikossa yli 50 kilometriä esim. juoksulenkkejä; kun sairastuin vakavaan fyysiseen sairauteen johon en kuole, mutta josta en myöskään toivu, tai ainakin paksusuolenpoistoleikkaus kirurgien mielestä odottaa ennen viittäkymmentä ikävuotta jokatapauksessa, niin mulle yksikin ihan erikoiskääkäri sanoi, että älä missään kerro, että sulla on tuo sairaus, tai tulet saamaan kaikissa työpaikkahaastatteluissa B- paperit. Sellainen taakka siis sysättiin vähän päälle parikymppisen harteille, että pitäisi vielä salata vakava sairautensa josta en ennen sairastumistani ollut edes kuullut, jos meinaan koskaan työtä saada. Samaan aikaan olisi pitänyt opiskella hupenevien opintotukikuukausien kanssa oikeasti muovikassin kokoinen lääkesäkki todella vahvoja lääkkeitä kanssa ( mm. Sandimmun, kortisoni, solusalpaajat jne.), olla niin kuin ei mitään ja vielä valmistua ajallaan, ettei natsivaltionsyytä luumunaamaksi joka laiskottelee tai joka ei osaa. Omia valtion mulle takaamia opintolainojanikin mun piti käyttää lääkkeisiini, verikokeet testattiin kahden viikon välein Helsingissä asti ja nukkuakaan ei olisi saanut tai voinut, vaikka nukuin lähes väsymyksestä pystyyn opintoalan tutkielmaseminaareissa. Siinä uupumuksessa menin sitten epätoivoisena hakemaan masennuspaperit eräältä täysnollapalvelua antavalta ylioppilaiden terveydenhoitosäätöltä, että saisin edes yhdeksän kuukautta lisäopintotukea, josta asiasta sitten vielä vuosiakin myöhemmin sätittiin sivulauseissa kun samaan paikkaan uudelleen menin tyyliin, että mitäs vielä olet opiskelija, vaikken ole elämässäni saanut edes alinta työttömyykorvausta työmarkkinatukea kuin alle puoli vuotta isänmaaltani ja olen kohta nelikymppinen. Lisäksi omaan yhden korkeakoulututkinnon. Jouduin sairaana vakavasti täysin vaille yhteiskunnan elämiskustannukset kattavaa mitään tukea.


        Varmaan mielenterveystyötä tekevissä on ihan asiallisiakin, mutta ei vaikuta asialliselta mikään ilkeämielinen ihmisten yksityisasioiden levittely, mitä internemaailmaan tulee. Pitäis olla netissä lista lääkäreistä ja yhteisöistä, jotka eivät käytä Facebookia, niihin luottaisin. Mieluiten olis ja vois olla myös niin, että valtion virallinen kanava YLE ei käyttäisi Facebookia ja että poliitikot eivät käyttäisi sitä.


        Ikävä kyllä sanoa näin, mutta siihenkin sitten kyllä osin uskon tai voisi uskoa, että osa alle kolmikymppistä hakee masennus- ja eläkepaperit ihan laiskuutensa vuoksi, tai jos ei ole niin, niin lääkäreiden ja lääkefirmojen ahneudesta vaihtoehtoisesti kyse, jos jopa joitakin eläkkeitäkin myönnetään työikäisille tyypeille, joiden päässä tai fyysisessä terveydessä ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta jotka tykkäisivät vain chillailla ja jotka ovat uusavuttomia. Siinä kun kärsivät ne, joilla oikeasti voi olla jokin fyysinen kivuliaskin sairaus ja ne jotka oikeasti eivät huvikseen masennusta valita tai sairauslomaa lääkäreiltä pyytele.

        Ei mulle tuota mitään vaikeuksia puhua missään, että mulla on 112 ja olen siis "hullu". Äitini on vielä pahemmin päästään sekaisin ja on harhainen kaikkine salaliittoteorioineen. Se ei kyllä halua puhua. Tosin luulee olevansa terve, että silleen..


    • Muualla se onkin

      "Täällä on toistuvasti keskustelua, jossa haukutaan kaikki: lääkkeet, psykiatrit, hoitajat, koko systeemi. usein jopa ihan aiheesta.

      Mutta keskustelu on hyvin haukkumispainotteista. Juuri koskaan ei keskustella siitä, mitä itse kukin on tehnyt ja voi tehdä oman mielenterveytensä eteen. Siltikin, vaikka olisi useampia diagnooseja.

      Omat ongelmat siis ulkoistetaan. Onhan se mukavaa, kun syy on aina jossain muualla, että en voi paremmin. "



      Syy onkin jossain muualla.
      Ei ole normaalia että yhteiskunta leimaa ihmisen papereissa ja hyökkii niskoille riistäen ihmisoikeuksia.

    • ärrimurri

      No, mutta eikö siinä hoitotahon haukkumisasenteessa ole jotakin hyvääkin.

      Ihmiset varmaan kokevat, että kun hoidot päättyy ja pääsee pois terapiasta ym., niin olo paranee huomattavasti.

      Ratkaisukeskeistä!

    • sulle kysymyksiä ap!

      Entäs jos ne kertomukset psykiatreista ovat totisinta totta? Onko se tabu, josta ei saisi puhua?
      Kuuluuko mielestäsi esim skitsofreenikon parantaa itse itsensä? Tuskin on itse itseään sairastuttanutkaan.

    • tasan ei käy..

      Myöskin niissä sairaissa kodeissa kohdellaan niitä lapsia
      eriarvoisesti, toinen saa ihan eri kohtelun kuin toinen.

      Myöhemmin tämä systeemi mikä täällä on vastassa joka paikassa,
      sielläkin toiset saavat ihan eri kohtelun kuin toiset.
      Eriarvoinen kohtelu, se selittää paljon.

      Että kun sen sairaan kodin isäukon suosikkipoika, minkä se
      valjastaa jonkun toisen poikansa vainoamiseen, tekee siitä
      itselleen liittolaisen myyräntyölleen, kun sitä hänen suurta
      salaisuutta ei saa julki tuoda, se pitää keinolla millä hyvänsä saada pidettyä piilossa.

      Myöhemmin kun tämä vainoamiseen valjastettu suosikkipoika menee
      kouluihin ja alkaa siellä saman pelin, mitä tekee ne systeemit siellä?
      No ne lykkää sen mt-toimistoille, missä sitä sitten pönkitetään
      erinäisimmin tavoin vaihtelevin väliajoin kymmenen vuotta, se käy
      lukiot, armeijan johtajakoulutuksia, insinööriopinnot ja myöhemmin
      akottuu elämään - juppielämää kylläkin - koht. hyvätuloisena
      kiltakuntalaisjäsenenä nykyelämää keräten omaa kattoa pään
      päälle ja maallista mammonaa siinä sivussa.

      Kun taas tämä jo kotona vainottu poika kun menee kouluihin, sen
      tarina onkin melko toisenlainen. Se jää loppujen lopuksi siellä
      kouluissa myös siihen vainotun rooliin, ei sitä pönkitetä missään
      mt-toimistoilla millään tavoilla, sillä jää koulut kesken ja siitä sillä
      alkaakin se "peräkammarin pojan" eriytynyt elämä pikkuhiljaa
      kehkeytymään.

      Ei tule mitään kiltakuntajäsenyyksiä, koulutuksia, vähääkään parempi
      palkkaisia töitä, niitä akkoja, vain ja ainoastaan nuppi täyteen
      pas.ka muistoja eletystä pas.ka elämästä.
      Sitten se paskotun rooli, mikä siellä on sille ikäänkuin luonnostaan
      varattu, se jatkuu siellä hyvin kauan aikaa.
      Niin niissä sairaissa kodeissa kuin myös niillä paikkakunnilla.

      Ja jos se joskus alkaa hankalammaksi ihmiseksi, alkaa vähitellen
      kylvää niitä ilkeitä iskuja takaisinkin päin, nämä entisiin roolituksiin
      jo tottuneet alkaa meuhkata, tuohan on aivan hullu, pitäis toimittaa
      pakkohoitoon tuommoiset.

      Näitäkin sairaita sukukuntia on mettäperät täynnä, talot täynnä niitä
      peräkammarin poikia, mitä sitten irvitään sontalouskujen toimesta
      suurimman osaa niiden elämästä.

      Se syy, miksi minä kiroan systeemeitä, on juuri tuo eriarvoinen
      kohtelu. Sairaiden seutujen elämäntarinat, missä toiset pönkitetään
      elämään paremmin ja toiset pas.kotaan sitten vastaavasti enemmän
      elämään paskempi elämä. Jos se olis samaa pas.kaa kaikille
      alusta loppuun, että ei eriarvoistettais systeemien toimesta, mä olisin
      valittamatta. Mutta kun se ei mene niin.

      Tuo muuten jatkuu sitten tuo eriarvoistaminen terveydenhoidon
      suhteenkin, se mielenterveysongelmainen peräkammarin poika ei
      käytännössä omaa minkäänlaista terveydenhoitoakaan, tai ainakin
      se vähä on melko ala-arvoista.

    • luovuttanut

      Aloitus oli aivan asiallinen. En tajua, miksi siitä vedettiin herneet neniin.

      Minä en tee juuri mitään mielenterveyteni eteen, koska olen päättänyt tappaa itseni.

      • Tässä ja nyt

        Minä olen tehnyt ja teen, vaikkakin omat rajat ja aika tulevat vastaan. Mutta näillä mennään, mitä on.

        Ehdottaisin, että älä ainakaan nyt vielä tapa itseäsi, katso muutama vuosi. Tee vaikka jotain pientä itsesi eteen, jotain mistä tulee hyvä mieli. Ja jos voit, niin jätä tekemättä sitä, mistä et pidä. Siitä se alkaa.


    • terve.

      Jos ainoat vaihtoehdot sinulla on joko tuo kertomasi tai sitten mt-hoito niin valitse ensimmäinen.

      tai älä valitse mitään.

      • luovuttanut

        Jos tuo oli tarkoitettu minulle, niin taidat olla minuakin sairaampi. Kukaan terve ihminen ei kehota toista itsemurhaan. Eikä noi itsemurha ja mt-hoito ole edes vaihtoehtoja toisilleen. Vai meinaatko, että mt-hoito kestää ikuisesti ja estää kuoleman? Eikö sitten kaikkien ihmisten kannaisi mennä mt-hoitoon? Vaikka ihan varmuuden vuoksi.


    • ei.

      yritin sanoa vain sitä että mt-hoito on p erseestä.

      en kehoita mihinkään typerään vaan parempi että yrität tulla toimeen ilman mt-hoitoja.... niistä kun ei seuraa mitään hyvää.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe