Lomittajan tarpeet

pulmani

Auttakaa olen uusi alalla.miten lomittaja voi käydä vaikka kakalla,jos ei o navetassa vessaa eikä taloon pääse.Sama jos pissattaa.sitten vielä monissa navetoissa kamerat!Kun on monta tuntia niin minua ainakin pissattaa aina kovin. :/Olen nuori nainen.

15

544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muamuija

      Jos navetassa on kamerat niin liehän tuolla jo vessakin? Meillä on kaksikymmentä vuotta sitten laitettu vessa vanhaan parsinavettaan remontissa, sitä ennenkin oli kymmenen vuotta toimiva pytty, mutta seiniä ei tullut tehtyä ympärille...laajennuksessa tehtiin sitten uuteen paikkaan ja toimii myös pukuhuoneena. Kai se talonväkikin vessaa tarvitsee, tai sitten teet tarpeet ritilään tai käyt ulkona nurkan takana, ei sinne kamerat yllä. Omilta lomittaja-ja karjantarkkailija-ajoilta muistan monenkinlaisia vessakokemuksia, mutta eniten minua on häirinnyt nyt omassa navetassa mieslomittajan yllättävä vaatteenvaihto alusvaatteita myöten samassa maitohuoneessa, jossa olin juuri laittamassa koneita pesuun. Pukuhuone oli kahden metrin päässä.

    • Vaatimuksia riittää

      "... liehän tuolla jo vessakin?"

      Niin, ja liekö maatiloille vielä levinnyt se vaatimus, joka teollisuuden työpaikojen kohdalla on pakollinen, että naisille ja miehille täytyy olla eri vessat; siis vaikka ei aina olisi molempia sukupuolia edes töissä.

    • kyykkypaska

      Mitä tuosta ongelmaa tekemään.housut kinttuun ja paskalle.Ja jos on kamera niin sinne vaan alle kyykkimään.Minä voin kokemuksesta sanoa että jos ongelmana on minne paskalle navetassa niin kannattaa vaihtaa alaa.Navettatyö on rohheitten akkojen työtä.Ei muuta kun rehusäkistä pala paperia ja kyykkimään.

    • Tukiaisgubbe

      Onkos niitä semmoisiakin tiloja missä pitää käydä lomittamassa, joissa ei ole työntekijöille omaa wc:tä järjestettynä?
      Eikös se nyt kuulu ihan perusjuttuihin, että ainakin jonkinlainen mahdollisuus on käydä tarpeillaan. Missä ihmeessä talonväki itse käy tarpeillaan navettatöiden ohessa, jos navetalla taikka karjarakennuksessa ei ole wc:tä?? Ei kait kukaan ole NIIN törkymöykky, että p*skaisilla vaatteilla tulee asuintiloihin tarpeilleen!

      Se nyt on niin helppo järjestää asiallinen wc navettaan taikka piharakennuksiin, ettei luulisi olevan mikään ongelma tehdä.

    • juu juu

      Kun kaikissa paikoissa ei ole edes pukukoppia, edes uusissakaan navetoissa ei välttämättä ole edes toimistoa, vessaa eikä mitään muutakaan sosiaalitilaa karjakeittiön (sitäkään ei ole kaikissa) tai maitohuoneen märälle lattialle levitetyn lypsymellisäkin tai säkin päällä moottorikopissa huutavan lypsykoneen vieressä vaatteet vaihtaa. Kylmää ja vaatteille ei välttämättä edes naulaa seinässä. Vessana toimii jossain ulkohuussi, joissain uskaltaa pyytää talon vessa käyttää. Lantakuurto tai jokin lähipusikko on ehkä kaikkein tutuin, kivointa on jos joku talonväestä paukkaa navetan ovesta juuri kun on hajareisin kuurton päällä pyllistämässä. Sanomalehti, heinätuppo, käsipaperi jonka sitten häveliäisyydestä peittää lantaan. Että juu, on työssä omat haasteet, ehkä se vessa-asia on pienemmästä päästä mutta toisaalta tärkeä sekin.

      • Monenlaista nähnyt

        Entäs, kun meillä on vessa-pukuhuone, mutta nämä vanhat lomittajajäärät tuppaa vaatteenvaihtoon maitohuoneeseen ja jättää sinne lantaiset kumpparit väliajoiksi. Kun huomautin meillä olevan pukuhuoneenkin, tuumasi, että "enhän minä nyt sinne"...Itse ainakin tykkäisin vaihtaa työvaatteet pois ja jättää ne tilalle väliajoiksi, mutta muutama miespuolinen vaihtaa vaan kengät ja ajaa työvaatteissaan kotiinsa. Mahtaa se auto haista? Kerran yksi tuli suoraan kaupunkiasioilta töille, veti vaan farkkujen ja kauluspaidan päälle haalarit ja siitä töihin, ei vaikuttanut kovin loppuunharkitulle sekään. Turvakenkiä ei myöskään kaikki näy raskivan laittaa, yksikin kehui Kontiot jalassa, miten kahteenkymmeneen vuoteen ei ole vielä kertaakaan kukaan lehmä varpaita polkenut. Teki niin mieli sanoa, että kerta se on ensimmäinenkin...


    • juu4

      Joo, sen verran on kokemusta.jos kamera on,tissirätti viskasin linsin suojaks. Sit pissille ja paskalle. Omat wc rullakin itellä mukana. Mietin sitäkin kesken lypsyy sitäniin lähetä vessaan.

      • maajussila

        Itse en ainakaan uskaltaisi kesken lypsyn ruveta paskantamaan tai kuselle ja sitten ilman käsienpesua huolehtimaan niinkin herkästä elintarvikkeesta kun maito. Toiset kun ei vaivaudu pesemään käsiään muutenkaan lypsyn aikana, jos ne likaantuu, paskassa on lehmät, utareet, kädet, lypsimet, se ainoa lypsyliina ämpärissä jonka sisällön luulisi olevan kuralammikosta... Ja illalla tuleekin meijeriltä bakteerihälytys jota sitten suureen ääneen ihmetellään, että mistä johtuu...


      • Mitää bakteereja...
        maajussila kirjoitti:

        Itse en ainakaan uskaltaisi kesken lypsyn ruveta paskantamaan tai kuselle ja sitten ilman käsienpesua huolehtimaan niinkin herkästä elintarvikkeesta kun maito. Toiset kun ei vaivaudu pesemään käsiään muutenkaan lypsyn aikana, jos ne likaantuu, paskassa on lehmät, utareet, kädet, lypsimet, se ainoa lypsyliina ämpärissä jonka sisällön luulisi olevan kuralammikosta... Ja illalla tuleekin meijeriltä bakteerihälytys jota sitten suureen ääneen ihmetellään, että mistä johtuu...

        Käsienpesu kuuluu ihan perus hygieniaan. Ei ole kummoinen juttu rakentaa kunnollinen wc navettaan omaksi eriöksi ja käsienpesu mahdollisuus pitäisi olla jo ollut vuosikymmeniä sitten navetoilla.

        Mitä ihmeen törkymöykkyjä jotkut on, wc on niin helppo tehdä vaikka navetan ulkopuolelle ylimääräiseen kuistiin sisäänkäyntiin, jos ei muualla saa sitä tehtyä. Pieni sähköpatteri pitää lämpimänä ja siinä on mahdollista vaihtaa vaatteitakin tarvittaessa. Lumetkaan tule katolta niskaan, jos tekee harjakaton sopivasti siihen. Vedet ja viemärit on niin helppoja vedellä nykyään muoviputkilla, ettei mikään ongelma vanhempaankaan rakennukseen.

        Itse tein wc:n aikoinan vanhaan maitohuoneeseen, oli valmis viemäröinti ja sopivasti ulko-oven vieressä, että heti navettaan sisään tulessa pääseen wc tilaan. Pytty ja lavuaari kierrätyksestä ilmaiseksi, viemäriputket rakennusliikkeen roskalavalta kerrostalon pihalta, samoin putkenosia. Laatat lattiaan ja seiniin rautakaupan näyttelylaatoista "uloskantohintaan", peilikaappi ja sähköpatteri vakuutusyhtiöltä. Kattopanelit ostin II-laatua sen vähän mitä sitä meni. Viimeset 20 vuotta on ollut käytössä.


      • hoxhoi

        Eihän sitä lehmän looriin mennä paskalle, sitähän voi tuoda tilalle vaikka salmonellatartunnan! Lomituspalveluiden palvelusuunnitelmassa on kohta, missä määritellään missä lomittajan on mahdollisuus käydä vessassa, eli taloon on päästävä vessa-asialle, jos navetassa ei ole vessaa!


      • Anonyymi
        hoxhoi kirjoitti:

        Eihän sitä lehmän looriin mennä paskalle, sitähän voi tuoda tilalle vaikka salmonellatartunnan! Lomituspalveluiden palvelusuunnitelmassa on kohta, missä määritellään missä lomittajan on mahdollisuus käydä vessassa, eli taloon on päästävä vessa-asialle, jos navetassa ei ole vessaa!

        Ennenmuinoin kun emännät kävi kylmän ulkohuussin sijaan navetassa pussillä, oli heillä myls yhteinen bakteeri lehmien kanssa. Stafylokokkus aureus aiheuttaa sekä ihmiselle virtsatietulehduksia että lehmille sitkeitä utaretulehduksia.


    • Anonyymi

      Viimeisinä vuosina,ennen eläkkeelle jäämistä,illalla Laxoberon,niin onnistui aamulla suolen tyhjennys,niin ettei työpäivän aikana tarvinnut vessaa.......
      Missä muussa ammatissa tarvitaan muuten tällaista taiteilua?

    • Anonyymi

      Pyytää toimistolta vaippahousut

    • Anonyymi

      Ja sitten, jos vessa on, käyttäkää sitä myös, eikä kuseksita navetan nurkalle! Yhdelle venäläiselle lomittajalle teki juuri tiukkaa tajuta, että jos auton ajaakin navetan oven pieleen, kuseminen sen ja navetan välissä tupakassa ollessa hankeen ei ole ollenkaan ok toimintaa. Itse asiassa ei se tupakointikaan, 5min vähintään viidesti joka työjaksolla, eli aamuin illoin. Ja väliajatkin hermoillen ja täsmäillen, milloin pääsisi tupakalle. Jopa Avantilla ajaessa pysähtyi jonnekin nurkan taa tupakalle, ja kurkki kuin pikkukakara, että eihän vaan kukaan huomaa...kyllä huomasi, ja ilmastointi veti hajun navettaan takuuvarmasti.

      • Anonyymi

        Juu,se on raskasta tupakan tuskassa ellää,olisit ehdottanut sille nuuskaan tai,purutupakkaan siirtymistä.
        Itse aikoinaan selvisin,työjaksot välillä tupakoimatta,jos oli aamu ja iltarupeama,koko päivän kestävissä rupeamissa,tarvitsi saada kahvin päälle sauhut.
        Nyttemmin olen tupakoimatta,jo pidemmän aikaa,lähinnnä siitä syystä että,sitten se vasta hyvälle maistuukin,kun on jonkun aikaa ilman.😎😎


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe