"voinhan minä jäädä vaikka auton alle"

Tupakalle EI!

Hmmm niin, tuon olen usein kuullut sanotavan tupakoitsian suusta? On toki totta että kaikki me joskus kuolemme, mutta miksi pitää yrittää aloittaa sen kuoleman tulon tietentahtoen? vertaisin sitä samaan asiaan että lähtisit kävelemään junanrataa pitkin ja tiedät että siltä tulee juna jossain kaukana vuosien päässä, mutta kävelet vain kiskoja pitkin kohti kuolemaa ja tiedät että sen kuoleman sinulle hyvin todennäköisesti järjestää juuri se "juna" ? Voisit kävellä kiskojen vieressä mielummin ja ainakin välttäisi tuon junan.

Ihan voit minun puolesta vaikka lisätä tupakointiasi sillä et sinä minulle merkitse yhtään mitään. Läheiset ja muut rakkaat ovat minulle elämä, et sinä! Kurjaa kun monesti rehennellään poltamista vuosista ja hyvästä kunnosta. Tiesitkö se että vaikka keuhkosi olikin nyt kutakuinkin terveen näköiset niin sellainen pienen pieni löydös siellä alkaa leviämään räjähdysmäisesti ja loppu on lähellä. Sinun pitäisi käydä kuvauksissa kerran kuussa jotta voisit olle varma terveydestäsi, mutta kukapa hapuaa säteitä noin runsaasti itseensä? Olet valitettavasti koukussa tupakkatuotteisiin ja luulet kaiken oleva hyvin ja elämän kohdillaan kun saat hetken savutella päivän saatossa.....voi sinua ja muita jotka ovat näin tietämättömiä ja sanoisin oikein että ihmeen tyhmiä. Olen itseeni niin tyytyväinen kun olen näin vahva luonne ja pystyn sanomaan ei tupakalle ja viinalle. Osoittaa ihmisen heikkoutta jos ei osaa sanoa EI!

Onko sinulla lapsia tai kenties jopa lapsenlapsia? Välitätkö heistä ja oletko kiinostunut mitä heidän elämässään tapahtuu kenties n 10-30v päästä? Oletko se henkilö joka on poissa lasten rippijuhlista, Yo-juhlista tai heidän lastensa monista kivoista juhlista ja oletko se henkilö joka ei nähnyt "Maijan" hienoa piirrustusta koulussa tai hyvää todistusta keväällä?? Mieti näitä kun sytytät tupakan huuleesi......

17

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vain ihminen

      Kaikilla meillä varmasti on omat paheemme. On riippuvuutta päihteistä, niiden tuomasta mielihyvästä. On pahoja/huonoja tapoja, joista voi myös olla riippuvainen.

      Toisten ihmisten väheksyminen/mollaaminen/haukkuminen on yksi pahimmista, ja tuottaa siitä riippuvaiselle ihmiselle äärimmäistä nautintoa. Tämän riippuvuuden heikkous piilee siinä, ettei ko ihminen tunnista sitä itsessään lainkaan.

      Kuka meistä on oikeutettu heittämään sen ensimmäisen kiven........?

      • 5+8

        " Kuka meistä on oikeutettu heittämään sen ensimmäisen kiven........?"

        Aloittaja, joka ei pilaa terveyttään vetämällä paskakäärylettä ja ryyppäämällä.


      • Oman elämänsä herra
        5+8 kirjoitti:

        " Kuka meistä on oikeutettu heittämään sen ensimmäisen kiven........?"

        Aloittaja, joka ei pilaa terveyttään vetämällä paskakäärylettä ja ryyppäämällä.

        Aloittaja on oikeutettu pitämään turpansa kiinni ja huomioitava, että tässä maailmassa on paljon muitakin ihmisiä. Hirvein ihminen on juuri tuollainen, kuin aloittaja, joka kuvittelee, että kaikki pyörii vain hänen oman napansa ympärillä.

        En itse polta enkä juo, enkä käytä muitakaan päihteitä ja olen hyvin pärjännyt koko elämäni ilman niitä. Minulle riittää päihtyminen rakkaudesta omiin läheisiini.
        Silti minun ei tarvitse kenenkään toisin valinneen elämää ryhtyä julkisesti arvostelemaan ja haukkumaan. Tosi törkeä kirjoitus aloittajalta.

        Jokainen valitsee tai on valitsematta. Kunnioitetaan jokaisen omia päätöksiä ja ollaan sekaantumatta toisten tekemisiin, sillä jokainen meistä elää itse oman elämänsä.


      • No smoking
        Oman elämänsä herra kirjoitti:

        Aloittaja on oikeutettu pitämään turpansa kiinni ja huomioitava, että tässä maailmassa on paljon muitakin ihmisiä. Hirvein ihminen on juuri tuollainen, kuin aloittaja, joka kuvittelee, että kaikki pyörii vain hänen oman napansa ympärillä.

        En itse polta enkä juo, enkä käytä muitakaan päihteitä ja olen hyvin pärjännyt koko elämäni ilman niitä. Minulle riittää päihtyminen rakkaudesta omiin läheisiini.
        Silti minun ei tarvitse kenenkään toisin valinneen elämää ryhtyä julkisesti arvostelemaan ja haukkumaan. Tosi törkeä kirjoitus aloittajalta.

        Jokainen valitsee tai on valitsematta. Kunnioitetaan jokaisen omia päätöksiä ja ollaan sekaantumatta toisten tekemisiin, sillä jokainen meistä elää itse oman elämänsä.

        Jotkut valinnat nyt vaan on paskempia kuin toiset ja sen saa sanoa. Esim tupakka vs kuntoilu.

        Toisaalta onko tupakan poltto enää oma valinta, kun on koukussa ja on pakko polttaa tai "kaatuu seinät" jos ei pääse tupakalle?


      • Oman elämänsä herra
        No smoking kirjoitti:

        Jotkut valinnat nyt vaan on paskempia kuin toiset ja sen saa sanoa. Esim tupakka vs kuntoilu.

        Toisaalta onko tupakan poltto enää oma valinta, kun on koukussa ja on pakko polttaa tai "kaatuu seinät" jos ei pääse tupakalle?

        Juu, kyllä saa sanoa silloin, kun puhuu/kirjoittaa omista valinnoistaan omassa elämässään.

        Huvittaa sinänsä aloittajan rähinä, mikä ihmeen tarve on tuollaiselle kirjoittamiselle, kun kuitenkin oikein huutomerkkien kera ilmoittaa, ettei pätkän vertaa kiinnosta?
        Onhan tuo melkoisen ristiriitaista käytöstä, heh.

        Taitaa ne "seinät kaatua" aloittajalla, jos ei omaa riippuvuuttaan/pahettaan, eli toisten ihmisten julkista haukkumista pääse toteuttamaan säännöllisin väliajoin.
        Voi raukkaa:(


      • No smoking
        Oman elämänsä herra kirjoitti:

        Juu, kyllä saa sanoa silloin, kun puhuu/kirjoittaa omista valinnoistaan omassa elämässään.

        Huvittaa sinänsä aloittajan rähinä, mikä ihmeen tarve on tuollaiselle kirjoittamiselle, kun kuitenkin oikein huutomerkkien kera ilmoittaa, ettei pätkän vertaa kiinnosta?
        Onhan tuo melkoisen ristiriitaista käytöstä, heh.

        Taitaa ne "seinät kaatua" aloittajalla, jos ei omaa riippuvuuttaan/pahettaan, eli toisten ihmisten julkista haukkumista pääse toteuttamaan säännöllisin väliajoin.
        Voi raukkaa:(

        Mitä haukkumista siinä oli? Tupakka tappaa ja sen tietää kaikki.


      • Oman elämänsä herra
        No smoking kirjoitti:

        Mitä haukkumista siinä oli? Tupakka tappaa ja sen tietää kaikki.

        "Mitä haukkumista siinä oli?"
        Sulla on luetun ymmärtämises jotaki vaikeutta, jos et näe aloittajan harjoittamaa toisten ihmisten haukkumista.

        Ai niin, sä ootki tuo aloittaja...:)


    • frbgdkj.z

      Ihan voit minun puolesta vaikka lisätä tupakointiasi sillä et sinä minulle merkitse yhtään mitään. Läheiset ja muut rakkaat ovat minulle elämä, et sinä!

      No mitäs sitten asiasta olet metelin nostanut jos sinua ei haittaa pätkänvertaa jonkun tupakointi?

    • homosapiens 06

      Aloittajan pahe on muiden haukkuminen, joillakin se pahe on tupakka, päihteet, makean himo, onhan näitä.
      Sinä sen sijaan lisäät omaa riskiäsi kuolla verisuonen puhkeamiseen jos noin kovasti stressaat muiden asioista. Nostan hattua jos omat asiat ovat kunnossa eikä ole huolta huomisesta.

    • oimiksi?

      Aloittaja on sama joka tossa toisessa ketjussa ihmettelee ihmisiä kotka ostavat oman asunnon.
      Ovat tyhmiä kun ostavat "ylihinnalla" asunnon johon heillä ei aloittajan mielestä ole varaa.
      Aloittaja on tyypillinen varmanpäälle pelaaja, asutaan vuokralla ettei vaan asunnon arvo putoa ei juhlita koskaan koska siihen menee rahat ja terveys yms..
      Mutta kuitenkin tuntuu olevan katkeruutta niitä kohtaan kotka uskaltaa elää?
      Älä suutu, kysyn vaan miksi?

      • Solvaaja

        Ei tuolle aloittajalle kannata ees mitää kommentoida. Se on just niitä tyyppejä, jotka näkee kaikissa muissa ihmisissä vaan vikoja. Itse on täysin viaton omasta mielestään.
        Se saa nautintoa siitä, kun sille kommentoidaan ja se saa lisää haukkua. Parempi ettei reagoi sen juttuihin mitenkään, sekös sitä harmittaa...


      • anni kalle
        Solvaaja kirjoitti:

        Ei tuolle aloittajalle kannata ees mitää kommentoida. Se on just niitä tyyppejä, jotka näkee kaikissa muissa ihmisissä vaan vikoja. Itse on täysin viaton omasta mielestään.
        Se saa nautintoa siitä, kun sille kommentoidaan ja se saa lisää haukkua. Parempi ettei reagoi sen juttuihin mitenkään, sekös sitä harmittaa...

        No nyt kyllä osuit naulankantaan! Aloittaja vähän saman oloinen kun tuolla ruokajako keskustelussa keskustelun aloittanut, saa jotain nautintoa siitä että sille vastataan ja sen jälkeen haukkuu pystyyn, kutsuu itseään voittajaksi.


      • Raivoraitis elämän ilo
        anni kalle kirjoitti:

        No nyt kyllä osuit naulankantaan! Aloittaja vähän saman oloinen kun tuolla ruokajako keskustelussa keskustelun aloittanut, saa jotain nautintoa siitä että sille vastataan ja sen jälkeen haukkuu pystyyn, kutsuu itseään voittajaksi.

        Sehän on hyvä vaan kun vedetään sätkää ja juopotellaan oikein urakalla, niin eläkkeen saajat vähenee.


      • Syöpäkääryle
        Raivoraitis elämän ilo kirjoitti:

        Sehän on hyvä vaan kun vedetään sätkää ja juopotellaan oikein urakalla, niin eläkkeen saajat vähenee.

        Aivan vapaasti saa kukin mun puolesta valita mitä kropalleen tekee.,Itsekin vedän keskaria nykki,mutta tuo tupakan haju on kerta kaikkiaan kuvottava.Esim. Anttilan pankkiautomaatin viereen on pantu oikeen haiseva tuhkaroskis.En pysty enää menemään sille automaatille.Oksettavaaaa,,,.Kuin myös cittarin automaatin vieres oikeen tuhkakuppi jotta tulkaa tänne tupakoimaan,YÖK. Ja miltä tupakoitsija haisee YÖK!


      • Röökii huuleen?
        Syöpäkääryle kirjoitti:

        Aivan vapaasti saa kukin mun puolesta valita mitä kropalleen tekee.,Itsekin vedän keskaria nykki,mutta tuo tupakan haju on kerta kaikkiaan kuvottava.Esim. Anttilan pankkiautomaatin viereen on pantu oikeen haiseva tuhkaroskis.En pysty enää menemään sille automaatille.Oksettavaaaa,,,.Kuin myös cittarin automaatin vieres oikeen tuhkakuppi jotta tulkaa tänne tupakoimaan,YÖK. Ja miltä tupakoitsija haisee YÖK!

        Aloittaja on kyllä melko oikeassa ja jotenkin nyt tuntuu että täällä on äänessä nyt vain tupakoitsijat, ainakin vastauksista päätellen, kertokaa jos arvasin oikein?


      • raha mies
        Röökii huuleen? kirjoitti:

        Aloittaja on kyllä melko oikeassa ja jotenkin nyt tuntuu että täällä on äänessä nyt vain tupakoitsijat, ainakin vastauksista päätellen, kertokaa jos arvasin oikein?

        Tervakeuhkoja keljuttaa kun rahat menee savuna ilmaan.


      • Maksasyöpäkilju
        Syöpäkääryle kirjoitti:

        Aivan vapaasti saa kukin mun puolesta valita mitä kropalleen tekee.,Itsekin vedän keskaria nykki,mutta tuo tupakan haju on kerta kaikkiaan kuvottava.Esim. Anttilan pankkiautomaatin viereen on pantu oikeen haiseva tuhkaroskis.En pysty enää menemään sille automaatille.Oksettavaaaa,,,.Kuin myös cittarin automaatin vieres oikeen tuhkakuppi jotta tulkaa tänne tupakoimaan,YÖK. Ja miltä tupakoitsija haisee YÖK!

        Ja yök, miltä keskarin kiskoja haisee! En hirveempää hajua tiedä, ku vanhan kaljan haju. Ihosta tulee läpi, Yök! Haisee samalle ku katupultsarit. Ne ei vaan itte sitä huomaa, vieruskaveri kyllä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1198
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe