15-vuotias

15-vuotias

Mun äiti ja isä lyö mua. Mitä teen?

20

278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemusssssssssss

      Tärkeintä on muistaa ettei se ole sinun vikasi. Kerro asiasta jollekin aikuiselle, vaikka koulun terveydenhoitajalle tai koulukuraattorille. Älä jää asian kanssa yksin, puhuminen asiasta helpottaa. Tiedän sen kokemuksesta.

    • tylsä trolli

      Syö nyt vihdoin ja viimein se pääs.
      Onko lääkkeet loppu?

      • 15-vuotias

      • 15-vuotias

    • Hei 15-vuotias,

      Tuo on hirveä tilanne. Asiasta kannattaa ehdottomasti kertoa jollekin aikuiselle, esimerkiksi terveydenhoitajalle. Toinen vaihtoehto on ottaa yhteyttä esimerkiksi Turvakotiin:

      https://www.turvakoti.net/site/?lan=1&page_id=9

      Tärkeää on, että älä jää yksin miettimään mitä pitäisi tehdä. Ulkopuolisen aikuisen kanssa tilannetta voidaan lähteä selvittämään. Apua kyllä löytyy.


      Vilppu H.
      pappi

      • Jeesucks

        Vilppi pappi, kunnon uskis raiskaa, ei lyö


      • 15-vuotias
        Jeesucks kirjoitti:

        Vilppi pappi, kunnon uskis raiskaa, ei lyö

        Olen saanut kokea lyömistä, potkimista, haukkumista, tukistamista, tavaroihin menemistä, yhden kerran tylsällä veitsellä tökkäämistä, puristamista ja puremista.


      • 15-vuotis
        15-vuotias kirjoitti:

        Olen saanut kokea lyömistä, potkimista, haukkumista, tukistamista, tavaroihin menemistä, yhden kerran tylsällä veitsellä tökkäämistä, puristamista ja puremista.

        Mun äiti just äsken sano: " Haluatko puukosta", kun tulin vaan olohuoneeseen. Sit se on sanonu, ettet osaa tehdä muuta ku vaa... Sit se sano, että jos mä en tottele, se lyö mua. Eikö mun vanhemmilta löydy mitään muuta keinoa ku vaan uhkailla?


      • mek
        15-vuotis kirjoitti:

        Mun äiti just äsken sano: " Haluatko puukosta", kun tulin vaan olohuoneeseen. Sit se on sanonu, ettet osaa tehdä muuta ku vaa... Sit se sano, että jos mä en tottele, se lyö mua. Eikö mun vanhemmilta löydy mitään muuta keinoa ku vaan uhkailla?

        Teeppä vanhemmistasi rikosilmoitus niin jos ei muut niin poliisi laittaa heidät kuriin ja se siitä. jos sinulla on kännykkä niin nauhoita todsitusaineistoa niin pääset helpommalla.


      • 15-vuotias
        mek kirjoitti:

        Teeppä vanhemmistasi rikosilmoitus niin jos ei muut niin poliisi laittaa heidät kuriin ja se siitä. jos sinulla on kännykkä niin nauhoita todsitusaineistoa niin pääset helpommalla.

        Tänä iltana kun pikkusiskoni ei malttanut laittaa päätänsä tyynyyn, en poistunut huoneestani. Olisin poistunut sitten kun hän olisi laittanut päätänsä tyynyyn. Äitini tuli huoneeseen ja siirsi siskoni sänkyä. Sitten hän varmaan torui häntä jotenkin huitomalla ja puhumalla rumia. Sitten äiti löi ja repi minut pois huoneesta. Hän jahtasi minua ja haukkui minua. Hän laittoi huoneen oven kiinni. Sitten hän ei päästänyt minua huoneeseeni, koska siskoni koitti nukahtaa siellä. Sitten kun hän käski minua menemään sinne, hän otti huoneen oven irti.

        Ei ole yhtään kivaa kun minulla on tämmöinen elämä ja kuulemma se on minun syytä, ettei siskoni nuku. Äitini puristi minua täysillä kädestä, vaikka hän itse pyysi minua aukaisemaan parvekkeen oven Hän suuttui siitä. Tekisi mieli lähteä pois kotoa. Syyslomani meni pilalle. Aina mua haukutaan esim. lehmäksi, koiraksi, akaksi ja moneksi muuksi. Pikkusiskoni haukkuu minua laiskamadoksi, tyhmäksi ja typeräksi. Multa jää jopa illan elokuva katsomatta. En uskalla tehdä rikosilmoitusta. Eläisin mielummin sellaisessa perheessä, jossa ei olisi väkivaltaa ja jossa minua kohdeltaisiin oikeana ihmisenä. Toivoisin, että minulla ei olisi noin ärsyttävää siskoa, jonka kanssa joudun jakamaan huoneen.


      • 15-vuotias
        15-vuotias kirjoitti:

        Tänä iltana kun pikkusiskoni ei malttanut laittaa päätänsä tyynyyn, en poistunut huoneestani. Olisin poistunut sitten kun hän olisi laittanut päätänsä tyynyyn. Äitini tuli huoneeseen ja siirsi siskoni sänkyä. Sitten hän varmaan torui häntä jotenkin huitomalla ja puhumalla rumia. Sitten äiti löi ja repi minut pois huoneesta. Hän jahtasi minua ja haukkui minua. Hän laittoi huoneen oven kiinni. Sitten hän ei päästänyt minua huoneeseeni, koska siskoni koitti nukahtaa siellä. Sitten kun hän käski minua menemään sinne, hän otti huoneen oven irti.

        Ei ole yhtään kivaa kun minulla on tämmöinen elämä ja kuulemma se on minun syytä, ettei siskoni nuku. Äitini puristi minua täysillä kädestä, vaikka hän itse pyysi minua aukaisemaan parvekkeen oven Hän suuttui siitä. Tekisi mieli lähteä pois kotoa. Syyslomani meni pilalle. Aina mua haukutaan esim. lehmäksi, koiraksi, akaksi ja moneksi muuksi. Pikkusiskoni haukkuu minua laiskamadoksi, tyhmäksi ja typeräksi. Multa jää jopa illan elokuva katsomatta. En uskalla tehdä rikosilmoitusta. Eläisin mielummin sellaisessa perheessä, jossa ei olisi väkivaltaa ja jossa minua kohdeltaisiin oikeana ihmisenä. Toivoisin, että minulla ei olisi noin ärsyttävää siskoa, jonka kanssa joudun jakamaan huoneen.

        Toivoisi, että minulla ei olisi

        - väkivaltaiset vanhemmat

        - ärsyttävä sisko

        - paska elämä

        Toivoisin, että minulla olisi

        - rakastavat vanhemmat, ei väkivaltaiset

        - mukava, minua vanhempi sisarus

        - oma rauha

        - onnellinen elämä


      • 15-vuotias
        15-vuotias kirjoitti:

        Toivoisi, että minulla ei olisi

        - väkivaltaiset vanhemmat

        - ärsyttävä sisko

        - paska elämä

        Toivoisin, että minulla olisi

        - rakastavat vanhemmat, ei väkivaltaiset

        - mukava, minua vanhempi sisarus

        - oma rauha

        - onnellinen elämä

        Mun äiti ruiskutti mua pesuaineella jalkaan ja kaulan. Mitä teen? Lisäksi äiti tukisti mua aamulla.


      • En usko
        15-vuotias kirjoitti:

        Mun äiti ruiskutti mua pesuaineella jalkaan ja kaulan. Mitä teen? Lisäksi äiti tukisti mua aamulla.

        Mä en usko sua sä oot joku 10-13v pentu joka keksii tommosta koska jos toi olis totta sä olisit jo kertonut tosta esim.poliisille. Mee muualle keksimään noita sun satujas!!


      • 15-vuotias
        En usko kirjoitti:

        Mä en usko sua sä oot joku 10-13v pentu joka keksii tommosta koska jos toi olis totta sä olisit jo kertonut tosta esim.poliisille. Mee muualle keksimään noita sun satujas!!

        En uskalla kertoa poliisille. Olen 15v enkä mikään 13v. Sori, jos kuulostan siltä. En todellakaan ole keksinyt tätä. En kirjoittele huvikseni tälle palstalle, vaan ihan oikeasta ongelmasta.
        Toivoisin, että uskoisitte, sillä tämä ei ole yhtään kivaa.


      • ????!¡¡!
        15-vuotias kirjoitti:

        En uskalla kertoa poliisille. Olen 15v enkä mikään 13v. Sori, jos kuulostan siltä. En todellakaan ole keksinyt tätä. En kirjoittele huvikseni tälle palstalle, vaan ihan oikeasta ongelmasta.
        Toivoisin, että uskoisitte, sillä tämä ei ole yhtään kivaa.

        Jos kerran et mee poliisille ni sähän oikein haluut et sua hakataan se on totuus


      • __naali
        ????!¡¡! kirjoitti:

        Jos kerran et mee poliisille ni sähän oikein haluut et sua hakataan se on totuus

        No huhhuhh on pokkaa jollaki taas sanoa noin. Ei taas osata miettiä tilannetta yhtään omalle kohdalle...

        15-vuotias, tilanteesi kuulostaa hyvin epäoikeudenmukaiselta ja vaaralliselta. Sinun täytyy hakea apua, vaikka se tuntuisi kuinka vaikealta. Sisaruksesi joutuu myös kärsimään. Omassa kotona pitää saada olla rauhassa ja pystyä elämää ilman jatkuvaa uhkaa. Vanhempasi tarvitsevat ulkopuolista apua ja sinä ja siskosi turvallisen kodin. Voit esimerkiksi puhua koulussa terveydenhoitajalle, kuraattorille tai muulle luotettavalle aikuiselle. Tai hakea apua turvakodista, josta jo aiemmassa kommentissa puhuttiin. Tai soittaa vaikka aluksi esimerkiksi mll:n auttavaan puhelimeen. (lisätieto sivulla www.mll.fi ) On hienoa, että olet uskaltautunut tulla tälle palstalle kertomaan hankalasta tilanteestasi. Nyt on tärkeää että uskallat hakea apua muualtakin, sinua lähempänä olevilta tahoilta, jotta tilanteesi muuttuu paremmaksi.


      • 15-vuotias
        __naali kirjoitti:

        No huhhuhh on pokkaa jollaki taas sanoa noin. Ei taas osata miettiä tilannetta yhtään omalle kohdalle...

        15-vuotias, tilanteesi kuulostaa hyvin epäoikeudenmukaiselta ja vaaralliselta. Sinun täytyy hakea apua, vaikka se tuntuisi kuinka vaikealta. Sisaruksesi joutuu myös kärsimään. Omassa kotona pitää saada olla rauhassa ja pystyä elämää ilman jatkuvaa uhkaa. Vanhempasi tarvitsevat ulkopuolista apua ja sinä ja siskosi turvallisen kodin. Voit esimerkiksi puhua koulussa terveydenhoitajalle, kuraattorille tai muulle luotettavalle aikuiselle. Tai hakea apua turvakodista, josta jo aiemmassa kommentissa puhuttiin. Tai soittaa vaikka aluksi esimerkiksi mll:n auttavaan puhelimeen. (lisätieto sivulla www.mll.fi ) On hienoa, että olet uskaltautunut tulla tälle palstalle kertomaan hankalasta tilanteestasi. Nyt on tärkeää että uskallat hakea apua muualtakin, sinua lähempänä olevilta tahoilta, jotta tilanteesi muuttuu paremmaksi.

        Mun äiti uhkas äsken potkasta mua, jos en mene nukkumaan. Onko tämä oikein lasta kohtaan?


      • Hyvää yötä.
        15-vuotias kirjoitti:

        Mun äiti uhkas äsken potkasta mua, jos en mene nukkumaan. Onko tämä oikein lasta kohtaan?

        Ei ole. Siskosi kärsii suunnattomasti siitä, että sinä aina vain jaksat riidellä vanhempiesi kanssa.

        Kerro nyt hyvä ihminen jollekin joka voi tuon tilanteen ratkaista, jotta siskosi saa rauhaisan elämän.

        Ja vanhempiesi rääkkäys loppuu.

        Johonkin nuorisokotiin joudut. Siellä on SÄÄNNÖT tuollaisille kaltaisillesi pissiksille.


    • Sannnnnnni

      Hyvä nimimerkki "Hyvää Yötä", Että kehtaat nimitellä "pissikseksi" pientä tyttöä jolla ei ole edes vielä ollut kunnollista mahdollisuutta, ja joka silti mitä ilmeisimmin yrittää parantaa omaa ja siskonsa tilannetta. Mene itseesi ja huomaa että olet paha ihminen.

      OP, ei tuo ole normaalia. Maailmassa on aika paljon ikävää porukkaa ja voi hyvinkin käydä niin että ensimmäinen kuraattori tms jolle kerrot on jotain "aikuiset tietävät aina kaiken, pikkuhuora hiljaa" tyyppiä. Sellaista sattuu. Ansaitset kuitenkin parempaa, puolusta itseäsi ja siskoasi, teille käy vielä hyvin jos pidät pääsi pystyssä. On olemassa kaikenlaisia seurakunnan, koulun yms palveluita joista löytyy myös täyspäisiä aikuisia. Soita vaikka http://www.mll.fi/mll/auttavatpuhelimet/lnpn/

      • Minä vaan

        Luin, AP, linkkaamasi aiemmankin keskustelun. Siinä tässä keskustelussa tuntuu oudolle, että muut kirjoittajat kommentoivat, etteivät usko. Ja epäilevät ikääsi - en ymmärrä miksi. Miksi ihmiset ovat tuollaisia?

        Sinulla on kamala äiti ja kamala isä. Olen valtavan pahoillani että he toimivat noin. En ymmärrä, miten kukaan voi satuttaa toista, erityisesti omaa lastaan. Ottaisin sinut meille jos voisin:).

        Mitä pelkäät siinä rikosilmoituksessa? Sitäkö, että vanhempasi suuttuvat? Ja että tulisi vaan ikäviä kuulusteluita ja pelkkää huolta ja sotkua? Vai pelkäätkö nolaavasi vanhempasi julkistamalla heidän ongelmansa? Ymmärrän hyvin tunteesi, mutta muista, että tuo on vanhempiesi häpeä, ei sinun. Et sinä ole pyytänyt heitä kohtelemaan sinua noin, et sinä ole sitä valinnut. Vanhempasi sen tekevät.

        Mutta kun sinä tarvitsisit rauhaa ja rakkautta, jotta voisit keskittyä omaan elämääsi. Uskomatonta, että kaiken tuon keskellä hoidat vielä läksysi ja koulutyösi!

        Olisiko se koulukotiin muutto sinusta paha? Siellä saisit ainakin olla rauhassa. Joka tapauksessa - koulusi terveydenhoitajalle, jollekin luotettavan tuntuiselle opettajalle puhuminen ei ole mikään rikosilmoitus, se ei ohjaa mihinkään toimenpiteisiin. Mutta saattaisit saada apua heiltä.

        Täällä kirjoittaminen on ihan hyvä. Mutta niinkuin täälläkin näkee, ihmisillä on monenlaisia reagointitapoja tällaisiin ongelmatilanteisiin. Toivon kohdallesi oikeita, hyviä ihmisiä, jotka voisivat auttaa, ja rauhallista ja onnellista elämää:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe