Onko jollain tietoa Seven Prinses merkisestä veneestä .On yks prjekti myynnis . Mikälaiset mahtaa kulku ominaisuudet olla meren aalloilla ???
Seven:
20
1729
Vastaukset
- fyfan
Ruma se ainakin on.
- Joakim1
Meillä oli monta vuotta (20?) Seven 7, joka on tuon edeltäjä. Lasikuituosiltaan nuo ovat tietääkseni identtiset (ainakin runko on sama), mutta Princess on sisustetumpi ja hieman painavampi. Seven 7 oli lähinnä iso HT-vene. Ei suljettavia ovia eikä vessaa.
Tuo on tehty kulkemaan pienelle teholla. Meillä oli Mercruiser 165 hv suora kutonen 70-luvulta ja sillä vene kulki n. 35 solmua ja kulutus matka-ajossa 1 l/mpk. Tietysti enemmän tehoa vaativiin pohjiin ja painavampiin veneisiin verrattuna kulku aallokossa ei ollut pehmeää, mutta ei se mielestäni mitenkään huonokaan ollut. Tuolloin väitettiin, että poliisi oli ottamassa Seveniä partioveneeksi, mutta Vator sai suhteilla kaupan. En tiedä oliko totta.
Vene kesti muuten hienosti, mutta punkkien alla olevien säilytystilojen väliseinät hajosivat. Lisäksi veneeseen tuli n. 15 vuotiaana vuoto, kun pohjaan tuli pieni repeämä nousulistan kohdalle (ei pohjakosketusta). Syynä lienee laminointivirhe. Ainakin meidän vene oli tehty Köyrän (tjsp.) työsiirtolossa eli ilmeisesti vankien työvoimalla.- hjj
OK , ai sitä tehtiin sielläkin , no ominaisuudet mua kiinnostaa et kui menee allokos , tulis yhteys veneeks saareen :
- hjj
Ominaisuudet ratkasee , Kauneus on katsojan silmas ,sanotaan . se tul yhteysveneeks saareen ,ei se näkö NIIN tärkee oo ...
- Itäinen Suomenlahti
Hinta/laatu-suhteeltaan Seven Princesit ovat olleet aina ykköstasoa.
Naapurikaijassa on vanha Seveni ja näyttää siltä, että kun muut tulevat kovan kelin vuoksi takaisin maihin, lähtee tämä paatti aina vesille. Asuttavuuskin on jonkinlainen, väittävät ja onkin ominn silmin arvioituna Marinoa parempi toteutus.
Soveltuu yhtyesveneeksi, kalapaatiksi ja retkiveneeksi, ei toki enää Tanskan salmien jälkeiselle merialueelle. - Salaiittoteotia
Sevenin selityksestä siitä, että hävisi Vatorille on myös esitetty, että selitys keksittiin koska on helpompaa tehdä selitys kuin parempi vene. Salaliiittoteorioiden unelmamaassa selitys myös vetää puoleensa foliohattuisia asiakkaita.
- hjj
No juu noit juttui viranomais veneist liikkuu monestakin paateist ,Esim: Finmar Magnum ,ja monest muus .Joidenkin veneitten kohdal ne pitää paikkansa ,joitenkin ei .Kyllä valmistaja ratkaisee se on varmaa asia , pieni valmistaja putoo kilpailuit pois isomma tielt . Sevennii on aina valmistanut ymmärtääkseni pienet yrittäjät . Se hinta/laatu suhde täytyy aina huomioida . Käyttäytyminen tuules kiinnostaa , esim : liukuun nousukyky - millä vauhdilla putoaa liuusta - nostaako keulaansa paljon / kulku asento ,ja tollast .....
- Joakim1
hjj kirjoitti:
No juu noit juttui viranomais veneist liikkuu monestakin paateist ,Esim: Finmar Magnum ,ja monest muus .Joidenkin veneitten kohdal ne pitää paikkansa ,joitenkin ei .Kyllä valmistaja ratkaisee se on varmaa asia , pieni valmistaja putoo kilpailuit pois isomma tielt . Sevennii on aina valmistanut ymmärtääkseni pienet yrittäjät . Se hinta/laatu suhde täytyy aina huomioida . Käyttäytyminen tuules kiinnostaa , esim : liukuun nousukyky - millä vauhdilla putoaa liuusta - nostaako keulaansa paljon / kulku asento ,ja tollast .....
Me ostettiin vene käytettynä yksityiseltä, joten ei tuo poliisijuttu myyntipuheisiin liittynyt.
Siitä on yli 10 vuotta kun veneellä viimeksi ajoin, joten muisti voi pettää. Muistaakseeni pienin jonkinlainen järkevä liukunopeus oli 14-15 solmun paikkeilla. Silloin varmaan piti käyttää trimmitasoja. Yli 30 solmun vauhdeissa veneen sai laukkaamaan trimmaamalla ylös, mutta ei laukannut trimmi alhaalla. Matkanopeutena oli yleensä hiukan yli 20 solmua, mutta tarvittaessa lähes 30 solmuakin meni mukavasti. Sivutuulessa kallistui selkeästi eli oli hyvä käyttää trimmitasoja. Liukuunnostossa nosti keulaa varmaankin nykystandardeilla aika paljon, mutta ihan ripeästi lähti liikkeelle tuolla 165 hv koneella trimmilevyjä käyttämättäkin ja suurella kuormallakin. Noissa Princesseissä taisi olla jossain vaiheessa aika pieniä (BMW?) dieseleitä, joilla saattoi olla nihkeämpää. - tuohon väliin
Joakim1 kirjoitti:
Me ostettiin vene käytettynä yksityiseltä, joten ei tuo poliisijuttu myyntipuheisiin liittynyt.
Siitä on yli 10 vuotta kun veneellä viimeksi ajoin, joten muisti voi pettää. Muistaakseeni pienin jonkinlainen järkevä liukunopeus oli 14-15 solmun paikkeilla. Silloin varmaan piti käyttää trimmitasoja. Yli 30 solmun vauhdeissa veneen sai laukkaamaan trimmaamalla ylös, mutta ei laukannut trimmi alhaalla. Matkanopeutena oli yleensä hiukan yli 20 solmua, mutta tarvittaessa lähes 30 solmuakin meni mukavasti. Sivutuulessa kallistui selkeästi eli oli hyvä käyttää trimmitasoja. Liukuunnostossa nosti keulaa varmaankin nykystandardeilla aika paljon, mutta ihan ripeästi lähti liikkeelle tuolla 165 hv koneella trimmilevyjä käyttämättäkin ja suurella kuormallakin. Noissa Princesseissä taisi olla jossain vaiheessa aika pieniä (BMW?) dieseleitä, joilla saattoi olla nihkeämpää.Noita näkyi olevan myynnissä 130 hp:n koneilla, mutta tuohon runkoon ja jo vähäiseenkin kuormaan väittävät aneemiseksi koneeksi. Aikoinaan nettiveneessä oli useampikin 220 hp:n koneella, joka voi olla jo ylimitoitettu.
- hjj
Mä olen miettinyt et onko toi 165hv Dieselinä liian painava kone ,kun niis on moneski ohjaamo siel takakannel ,taakse tulee painoo väkisinkin ,Moottori -2henkeä takan "ohjaamos ja tankikin oli viel moottoritilan etuosas ,tais siin kyl olla väliseinä . no tuo versio mitä ajattelen on vast lasikuitu valmis versio ,ja siihen ohjaamo tulis tuulilasin taakse "perinteiseen tapaan " ...
- Joakim1
Eikai moderni 165 hv diesel paina sen enempää kuin tuo meidän vanha suora kutonen? Vai puhutko jostain vanhasta dieselistä?
Ohjaamo oli katon takareunan kohdalla eli penkki ulkona ja varsin kaukana tuulilasista. Ei tuossa mitään ongelmaa ollut painopisteen kannalta ja yleensä matkustajatkin oli ulkotiloissa. - hjj
Joakim1 kirjoitti:
Eikai moderni 165 hv diesel paina sen enempää kuin tuo meidän vanha suora kutonen? Vai puhutko jostain vanhasta dieselistä?
Ohjaamo oli katon takareunan kohdalla eli penkki ulkona ja varsin kaukana tuulilasista. Ei tuossa mitään ongelmaa ollut painopisteen kannalta ja yleensä matkustajatkin oli ulkotiloissa.Siin oli aika paino takan sit , juu ei uudet diiselit niin pal pal kui nuo vanhat kuuspyttyset . Mut mää ajattelin takaseinä mallii suljetul ovella ,takaosa ilman pressuu .....
- Joakim1
hjj kirjoitti:
Siin oli aika paino takan sit , juu ei uudet diiselit niin pal pal kui nuo vanhat kuuspyttyset . Mut mää ajattelin takaseinä mallii suljetul ovella ,takaosa ilman pressuu .....
Tarkennukseksi vielä, että meillä oli siis bensakone ei diesel.
- merten ferrarit
Nettiveneessä on 3 seviniä myynnissä, mutta niistä yksikään ei ole Princess vaan kaikki on niitä vanhoja Seven seiskoja, jossa ratti ulkona, ei keskihytissä. Tuota kun kiihdytti ja alkaa nokan nosto, eteen et näe mitään.
- hjj
Onko toi fakta tietoo vai kuulopuhetta ?? Voi olla et varmempi vaihtoehto olis Jurmo Capin .....?????
- kasari paatit
hjj kirjoitti:
Onko toi fakta tietoo vai kuulopuhetta ?? Voi olla et varmempi vaihtoehto olis Jurmo Capin .....?????
Ainakin laituriparlamentin mukaan Jurmo Cabin 7 ja Seven Princess on tehty samaan muottipohjaan. Jokainen on sitten sisustanut mielenkä mukaan, kuten 80-luvun veneet tehtiin.
- Veri nais simsuite
kasari paatit kirjoitti:
Ainakin laituriparlamentin mukaan Jurmo Cabin 7 ja Seven Princess on tehty samaan muottipohjaan. Jokainen on sitten sisustanut mielenkä mukaan, kuten 80-luvun veneet tehtiin.
Kuten yleensäkin, laituriparlamentti väärässä ;)
- hjj
kasari paatit kirjoitti:
Ainakin laituriparlamentin mukaan Jurmo Cabin 7 ja Seven Princess on tehty samaan muottipohjaan. Jokainen on sitten sisustanut mielenkä mukaan, kuten 80-luvun veneet tehtiin.
Ei pidä paikkansa ,pituus ero 40sm,pahjan V kulma eri ,nousulistat erilaiset . Ihan silmämääräisestikin huomaa eron ,on ollut mahdollisuus telakal tutkii kun olivat lähes vierekkäin ......
- Joakim1
hjj kirjoitti:
Onko toi fakta tietoo vai kuulopuhetta ?? Voi olla et varmempi vaihtoehto olis Jurmo Capin .....?????
Saattoihan siinä sekunti pari olla heikentynyt näkyvyys, mutta en kokenut ongelmaksi.
- halpaa retkivenettä
Onko kellään tietoa, mistä löytyisi diesel koneella myynnissä oleva Seven Princess ? Google ei löydä.
Netitveneessä on näitä Seiskoja tosiaan 3 kpl, ja kaikki bensakoneella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mielessäni vieläkin T
Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän201303Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k71272- 51186
Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.21184Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis11163Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,11161Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p421157Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin21154Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä31129Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta21120