Olen ajatellut.

Vanha ja rahaton.

Tänä jouluna en osta yhtään lahjaa kellekään,kun ei ole rahaa.Mutta miten ihmeessä selitän sen lapsilleni,joilla on jo isoja lapsia,koska luulen että suuttuvat?.Onko jollain hyviä neuvoja tilanteeseen?.

12

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikuiset vai.

      Jos aikuinen ihminen suuttuu, niin...
      Älä osta, tee jotain... Näinhän ne neuvovat.

    • Näin tekisin.

      Mikäli olet mies niin tee jokaiselle perheelle sinappipurkki ,pilttipurkista.
      Pyydät jonkun säästämään niitä sinulle.
      Mikäli olet nainen niin leivo kaikille perheille vaikka maustekakku.
      Roskiin ne kaikki varmasti menevät joten eipä ole laadullakaan niin väliä.

    • Ei mummo vielä

      Anna suuttua itsekkäitä sukulaisia.Ymmärrän että pienille voit ostella pitkin vuotta alennus laatikoista löytyy jo kesällä isompia kannattaa ostella ja jos ei näy lasten lasten päällä älä osta mitään.Miksi tehdä joulusta stressi paras olis kun ne lapset kutsuu jouluna syömään olethan lastesi eteen aikoinasi varmasti paljonkin tehnyt.Olisi se kohtuus kutsua sinutkin valmiiseen pöytään.Lellittyjä on aikuiset lapsesi jos kehtaavat vielä tulla eläkeläisen pöytään jouluna passattavaksi.Voi ne lapsen lapsetkin jotain tehdä iso vanhempiensa eteen luulenpa että mummi hoidellutkin kun vanhemmat kesällä töissä ja ei mitään makseltu edes sapuskoja.Miksi pitäis lahjoa aikuisia lapsiaan voi sitä yhteisiä pyhiä muutenkin pitää ja tavaraa on ihmisillä jo liiaksikin.

    • joopa ,joo

      miten vanhalla voi olla niin nuoria lapsia ,että pettyvät jollei pukki tuu käymään?

    • LahjojaOnMonenlaisia

      Hei vanha ja rahaton,

      käytä noita kahta ominaisuuttasi hyväksi: kirjoita lahjaksi vaikka muistojasi, sukuhistoriaa tai vinkkejä siitä, miten pärjää vähällä.

      Tai järjestä jonkinlainen elämyspäivä: kirjoita mummin parhaat reseptit, joista sitten yhdessä kokkaatte ruokaa jne. Lastenlapsista voi joku kuvata siitä vaikka videon, joka jää muistoksi kaikille.

      Parhaat asiat ovat ilmaisia!

      • MonenlaistaLahjaa

        Ajattelin siis sinut mummiksi, mutta et viestissäsi kertonutkaan niin, mutta sama se, siis vaikka vaarin parhaat reseptit jne. Tai onko sinulla joku taito, jonka voisit opettaa?

        Mutta siis voit antaa monenlaista lahjaa ilman käärepaperia, ymmärrät varmasti, mitä tarkoitan?

        Nyt vain mietintämyssy päähän!


      • Vanha ja rahaton.
        MonenlaistaLahjaa kirjoitti:

        Ajattelin siis sinut mummiksi, mutta et viestissäsi kertonutkaan niin, mutta sama se, siis vaikka vaarin parhaat reseptit jne. Tai onko sinulla joku taito, jonka voisit opettaa?

        Mutta siis voit antaa monenlaista lahjaa ilman käärepaperia, ymmärrät varmasti, mitä tarkoitan?

        Nyt vain mietintämyssy päähän!

        Olen mummu ja vanha ,rahaton ,kaikki rahat menee lääkkeisiin ja lääkäreihin.Olen niin monisairas ,että hyvä kun saan päivän työt kotona tehtyä.Ruuatkin ostan valmiina ja mikroon,ei jaksa enää valmistaa,kun on aina väsynyt.Ennnen askartelin ,nyt en saa mitään aikaiseksi.Päivä kerrallaan."Vanhalla nuoria lapsia"-tarkoittaa lasten lapsia.Ja kun ovat vielä poikia,niin niille on vaikeampi keksiä mitään.Ja ne mitä sen ikäiset haluavat,maksaa paljon kun usealle ostaa.Ei ne enää mitään "yhteispeliä"enää pelaa,niinkuin "pienenä".


      • MonenlaistaLahjaa
        Vanha ja rahaton. kirjoitti:

        Olen mummu ja vanha ,rahaton ,kaikki rahat menee lääkkeisiin ja lääkäreihin.Olen niin monisairas ,että hyvä kun saan päivän työt kotona tehtyä.Ruuatkin ostan valmiina ja mikroon,ei jaksa enää valmistaa,kun on aina väsynyt.Ennnen askartelin ,nyt en saa mitään aikaiseksi.Päivä kerrallaan."Vanhalla nuoria lapsia"-tarkoittaa lasten lapsia.Ja kun ovat vielä poikia,niin niille on vaikeampi keksiä mitään.Ja ne mitä sen ikäiset haluavat,maksaa paljon kun usealle ostaa.Ei ne enää mitään "yhteispeliä"enää pelaa,niinkuin "pienenä".

        Valmisruokien, mikron ja kemianteollisuuden tuotteiden (lääkkeet) käyttö on varma tapa sairastua.

        Lapsesi ja lastenlapsesi saisivat antaa sinulle lahjaksi alusta loppuun asti tehtyä luomuruokaa, niin vointisikin kohenisi. Mikro pois.

        Mutta mitä voisit antaa pojille lahjaksi? Kalliiden pelejen sijaan annat joulusukat yllätyksellä: ostat vaikka Tokmannilta edullisen viiden sukkaparin paketin (tai sukkapareja niin monta kuin on lapsia), ja laitat jokaiseen yllätyksen.

        Yllätys on yksilöllisesti paperille kirjoitettu viesti, joissa kaikissa on kuitenkin sama tarina: mitä sinun ikäisesi pojat tekivät silloin, kun mummi oli pieni/nuori?

        Pidetään päivä ennen Internetiä, pelejä jne. Tai voit käyttää nettiä muistojen esittämiseen: http://www.youtube.com tuolta löytyvät Saariston lapset, Suomisen perhe, musiikkia, mainoksia jne. suomeksi ihan miltä ajalta vain.


        Että voikin olla noin uusavuton mummi! Syö einesruokaa mikrossa lämmitettynä ja ihmettelee kun voi niin huonosti...


    • joulu pelkää bisnest

      Ostakoot vanhemmat niitä kalliita pelejä ei mitään velvollisuutta enää mummin hankkia.Lasten vanhemmat ovat itsekkäitä jos vielä odottavat että mummi pienillä tuloillaan hankkii kannattaisi vaan nyt itseään ajatella ja omaa hyvin vointiaan.Tämä on minun neuvoni itse olen perus pv.elävä ja en osta kun jotain pientä siskoni 3 lasten lapselle omia ei vielä ole.SIlloin kun tulee voin aikaani antaa siis joskus hoitaa mutta tavaroita en pysty ostamaan.Tärkeintä onkin mielestäni ne yhteiset hetket lasten kanssa.Vanhemmat opettaneet lapsensa kuluttajiksi ja pitää näyttää että menee hyvin vaikka ei olis jää kaapissa ruokaa sitä kulissia.Voimia arjessa elämiseen toivottaa yks 58v.nainen Satakunnasta.

    • koti ja valmis ruoka

      Typerää haukkua masentunutta ihmistä jokaisen oma asia mitä suuhunsa mättää.Luomu on törky kallista vaikka luulis olevan halvempaa kun ei ole käytetty lisä aineita.Ei nyky kakarat sukista piittaa käsi pitkällä se mani on tärkein juuri teinit kuluttaa eniten kun ei tartte itse sen iteen mitään nykyisin tehdä.Kyllä valmis mikro riisi puuro on välillä hyvää kun jugurteihinkin kyllästyy.Hyvä kun keksitty noita puuroja varsinkin vanhat miehet voi syödä kun ei ne lapset käy on niin harrastuksissaan kiinni.Juupa juu lapsen lapset vois tulla mulle tekeen puuroja mutta eivät uus avuttomat osaa ja osaan mä itekkin.Mua ei onneksi kukaan arvostelevaikka välillä syön valmistakin sapuskaa mutta meitähän on moneksi.

    • ei lahjoja

      Mitä ilkeyttä täällä on kun kertoo syövänsä valmis ruokia.Vois ne lapset kutsua sunnuntaina syömään,aika epäoikeuden mukaista jos vielä kehtaavat odotella joulu lahjoja ja tehdä vanhalle sairaalle äidilleen stressiä ja syyllisyyttä.Jos olis fiksut lapset vois ilmoittaa että hoida nyt vain itteäs ja tule sunnuntainasyömään tietty vois sillä velkasella autolla mummin hakea kotoaan.Mutta kun ei tajuta eikä haluta sitä köyhää äitiä kattoa nurkissa.No onneksi on meitä jotka ollaan tajuttu että se mummikin joskus on täältä poissa ja ei olla oltu ainakaan pelkästään sitä perintöä odottamassa.Minun äitini täyttää jo 86v.en pysty kun matkaa on yli 200km käymään,mutta kun käyn kattomassa niin siivoan ja teen lemppari ruokia.Suomessa matkustaminen on kallista kun ei tuo halpa bussikaan kulje joka suuntaan.Sinun ei tartte mitään niille kakaroilles selittää tuntuu että ovat tyhmää sakkia tai niitä itsekkäitä moukka ihmisiä.Voi olla että olet käsittänyt väärinkin.Sano suoraan että nyt on elämässäsi paljon menoja jos eivät tajua niin älä pidä yhteyksiä.

    • Itara mummo

      Minä en ole vuosiin ostanut lahjoja lapsille enkä lastenlapsille, joista osa on jo aikuisia.
      Nuorisolle ei mikään kelpaa, kaikki pitäisi olla jotain äärettömän kallista.
      Olen vain ilmoittanut, että olen päättänyt olla ostamatta lahjoja silloin aikoinaan.
      Mutta saatan ostaa vuoden mittaan jos sattuu jotain kivaa ja yllättänyt sillä jonkun heistä vuorollaan.
      Jouluna yleensä tulee lahjoja niin paljon ja yleensä kaikki ei ole edes mieleistä vaan rahat menevät niiden osalta aivan hukkaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1476
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1233
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe