Jatkuva päänsärky!

Meneehermot

Eli ajattelin tulla täältä kysymään, josko löytyisi kohtalontovereita.

Mulla on noin vuoden tiedostetusti jatkunut päivittäinen päänsärky.
Kuukaudessa saattaa olla muutama päivä, jolloin ei särje.

Lekurit olisi sitä mieltä, että on jännityspäänsärkyä, neurologi sanoi olevan sekä jännityspäänsärkyä että migreeniä.
Magneettikuvista ei löytynyt mitään kummallista.

Tilanne on se, että en pysty olemaan työelämässä enkä opiskella päänsäryn takia.

Tällä hetkellä käytössä on Triptyl, aiemmin ollut Dolan, Burana, Panadol yms..

Särky on siis niin häiritsevää, ettei oikein mihinkään pysty keskittymään. Kotona ollessa särky on siedettävää laatua, mutta kauppaan lähtiessä menee jo raivostuttavan pahaksi.

Muilla kokemuksia?

Lisätään vielä, että itse koen säryn enemmän liittyvän psyykkisiin "ongelmiin", mielessä pyörii paljon asioita.

9

1948

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kroonikko

      Täällä kohtalotoveri. Pääoireilu alkoi ensimmäisen kerran pari vuotta sitten, oli hetken tauolla, mutta nyt ollut ihan jatkuvana päivittäisenä seuralaisena vuoden ajan. Useamman kerran käynyt vaivan takia tk-lääkäreillä, monenlaista jo kokeiltu, mutta tuloksetta. Nyt muutama päivä sitten kävin vihdoin neurologin vastaanotolla. Minulla on siis kroonistunut niskajännityspäänsärky, kroonistunut purentasärky ja kroonistunut migreeni. Kiva kolmen kimppa. :( Lääkitykseksi kokeillaan nyt Candesartania. Vimovoa ja Sumatriptania. Aika näyttää onko niistä mitään apua, jos ei, niin sitten kokeillaan jotain muuta. Melkoisen invalidisoiva tämä päänsärky kyllä on, että ei puhettakaan työelämästä, saati oikeastaan minkäänlaisesta normaalista elämästä. Aikamoista sinnittelyä kivun kanssa koko olo ja elo. :(

    • Meneehermot

      Kroonikko, kiitos vastauksesta!
      Neurolle pääsin näin nopeasti kun jouduin menemään päivystykseen älyttömän kivun takia. Olikin sitten kuulemma paha migreenikohtaus. Neurolle oli jo lähete, mutta ei aikaa, lähetteen vuoksi kuitenkin pääsin sitten heti seuraavana päivänä.

      Tuntuu todella tyhmältä sen takia, ettei tälläinen päänsärky tunnu miltään oikealta sairaudelta, varmaan ymmärrät mitä tarkoitan. Hävettää aina sanoa, että päänsäryn takia oon saikulla..

      Mulla on tulossa uusi aika neurolle, ja psykiatriselle puolellekin, varmistetaan ettei sieltä löydy mitään ihmeellisyyksiä, itse voisin kuvitella sieltäkin syyn löytyvän.

      Arvailua tämä on, ärsyttävää.

      Moni ajattelee, että no hei, sähän voit tehä vapaapäivinäs mitä vaan! Juu, "vapaapäivinä", ja kun mä en haluais olla tälläsillä "vapaapäivillä"!
      Varmasti tuosta tuleva stressikin vaan lisää särkyä. :D

    • 15+14

      Olen huomannut kylkien venyttelyn ja yleensä vatsalihasten jumppaamisen auttavan, ainakin muutamaksi tunniksi, niin että olo on edes siedettävä. Olen ihmetellyt asiaa, ja ajatellut että onko kyljissä ja vatsassa joitakin hermopinteitä, jotka säteilevät päähän kipuna. Koska en ole lääkäri en osaa muuta kuin ihmetellä ja venytellä. Venytelyn jälkeen ihan kuin alkaisi veri taas kiertämään päässäkin. Mene ja tiedä, jatkan venyttelyä.

    • Hei!

      Kuvaamiesi oireiden perusteella on vaikea sanoa, mikä tarkalleen on päänsärkysi taustalla. Yleensä kuitenkin pitkittyneen päänsäryn taustalta löytyy joko niska-hartiaseudun lihaskireyksiin liittyvää jännityspäänsärkyä tai migreeniä. Toki myös purentaperäisiä tai silmistä johtuvia päänsärkytyyppejä on olemassa. Tarkemmin päänsäryn eri aiheuttajista, oireista ja hoidosta voit lukea esim. osoitteesta: http://klinik.fi/terveysinfo/paansarky

      Päänsäryn hoito räätälöidään siis kunkin potilaan oireiden mukaiseksi. Jännityspäänsäryssä (http://klinik.fi/terveysinfo/jannityspaansarky) keskeistä on sopivien liikeharjoitteiden löytyminen. Myös kipulääkitystä tai lääkärin määräämiä reseptilääkkeitä voidaan käyttää (esim. mainitsemaasi Tripyliä). Pitkittyneessä migreenissä (http://klinik.fi/terveysinfo/migreeni) puolestaan estolääkityksen käyttäminen saattaa olla tarpeen. Yleisimmin estolääkkeenä käytetään verenpainetaudin hoitoon tarkoitettuja lääkkeitä (kuten beetasalpaajia), mutta varsinkin neurologit voivat kirjoittaa myös muita estolääkkeitä.

      Toivottavasti apu päänsärkyyn löytyy! Terveisin:

      -Klinikin lääkäritiimi

      Klinik - terveyspalvelusi netissä
      www.klinik.fi

    • oivatar

      Kirjoitin osioon "migreenikko" nim. Oivatar. Olisiko apua.

    • kipukipulääke

      sama. ostin kipulääkkeen ja johan hellitti. kohta valitan vatsakipua mutta sillehän on toinen aihealue

    • Anonyymi

      Alkaa olla liian myytyä tietoa,tämä lasinsiru reitit ja pääkipu,kädet jotka osaavat ja ovat vain öitä varten Kähtävä malli on aikansa elänyt Vartian käynnit nyrkit pystyssä jne Tokmanni on nyt liikaa polkupyörä reitit sabotointi listalla.

    • Anonyymi

      Mulla särkenyt päätä jo kohta kolmekymmentä vuotta päivittäin ja tähän lisäksi migreenejä viikoittain

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2013
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      55
      1731
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1634
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1535
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe