Eila Kaisla /it

686868

Onko teistä kukaan käynyt Helsingin suunnassa Eila Kaislan it-rekryissä.
Jessus sentään. Kerronpa oman tarinani.

Haastattelijana (vai pitäisikö sanoa haistattelija) toimi mieshenkilö jolla ego oli enemmän kuin kohdallaan. Kyseli ja kysymyksissään vähätteli työnhakijaa.

Intti asioista ja oli töykeä. Halusi ilmoittamatta kaikenmaailman todistukset lastentarhasta yliopistoon asti.

Ei osannut hymyillä tunnin kyselyjen aikana kertaakaan.

Kerrassaan yksi surkeimmista rekryfirmojen haastattelijoista joita olen kohdannut.
Tähän päivään mennessä ei ole ilmoittanut asiasta edes sähköpostitse mitään. Tosin en hänen toimestaan mihinkään näin jälkikäteen olisi menossakaan. Vituttaa vaan se turha ajan kuluttaminen.

Minulle tuo toiminta aiheutti sen että vanha ennakkoluuloni Eila Kaislaa vastaan sen kun syventyi. Ei ikinä enää tuohon toimistovirkailijoiden välitysfirmaan. Ja miten ihmeessä joku laittaa teknisen alan työhaun E,Kaislan hoidettavaksi. Erittäin omituista,

12

337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • import classes.Foo

      Ylipäätään rekryfirmat ovat nykyään lähinnä vitsi IT-alalla. Hae töitä omatoimisesti suoraan hakemalla paikkoihin, niin on ihan eri meininki! Oikein asiallista ja mukavia ovat olleet tähän asti haastattelutilanteet itsellä PK-seudulla. Valitettavasti paikkaa ei vielä ole irronnut, mutta se on eri asia. Nykyään ei ihan peruskoodaus tyyliin perus-OOP Javalla, web-koodaus Python/PHP, tai sulautetut C:llä enää riitä, vaan pitää olla jo kirkkaampaa kärkeä, että paikka tärppää. Johtunee viime aikojen isoista irtisanomisista.

      • lk090

        Olet tuossa kyllä ihan oikeassa. Rekryfirmat ovat vain pilaavana ja välistä vetävänä siinä työnhakijan sekä työnantajan välissä.


      • aksfösfkj

        Olen käynyt useiden eri rekryfirmojen ja suoraan työnantajien haastatteluissa ja vaihtelee kyllä se tyyli tosi paljon, osassa haastattelijat ovat olleet erittäin mukavia ja asiallisia, jopa yllättävän mukavia... Sitten totta kai löytyy myös tuota toista äärilaitaa. Aikoinaan joskus kävin suoraan Nokian HR-ihmisten haastattelussa ja olivat mielestäni varsin töykeitä, että ei ne suoratkaan haut aina mitään herkkua ole. Joten ikinä ei kyllä tiedä etukäteen että minkälainen tyyppi ja haastattelutyyli on vastassa kun menee jonnekin haastatteluun.

        Mielestäni kannattaa aina mennä haastatteluun, jos vain työpaikan kuvaus vastaaa omaa koulutusta ja työkokemusta.


      • pien korjaus
        aksfösfkj kirjoitti:

        Olen käynyt useiden eri rekryfirmojen ja suoraan työnantajien haastatteluissa ja vaihtelee kyllä se tyyli tosi paljon, osassa haastattelijat ovat olleet erittäin mukavia ja asiallisia, jopa yllättävän mukavia... Sitten totta kai löytyy myös tuota toista äärilaitaa. Aikoinaan joskus kävin suoraan Nokian HR-ihmisten haastattelussa ja olivat mielestäni varsin töykeitä, että ei ne suoratkaan haut aina mitään herkkua ole. Joten ikinä ei kyllä tiedä etukäteen että minkälainen tyyppi ja haastattelutyyli on vastassa kun menee jonnekin haastatteluun.

        Mielestäni kannattaa aina mennä haastatteluun, jos vain työpaikan kuvaus vastaaa omaa koulutusta ja työkokemusta.

        "Mielestäni kannattaa aina mennä haastatteluun, jos vain työpaikan kuvaus vastaaa omaa koulutusta ja työkokemusta. "
        -No mutta tuo nyt on loogisesti mahdotonta!
        Pitää joko vastata koulutusta TAI työkokemusta omalla kohdallani. Näistä valitsen tietysti paikan, joka vastaa koulutusta, koska työkokemus on sitä, mikä on hankittu hengen pitimiksi koulun käynnin ohella..


    • EI la

      Itse kävin kanssa vuosia takaperin kerran haastattelussa siellä it-hommiin littyen, palkassa yrittivät kitsastella, nauroin ja työllistyin toista reittiä sitten. Jos olisin nuori ja hakisin sitä ensimmäistä it-paikkaa niin mielummin vaikka manpowerille menisin.

      • aöskjfkls

        Itse sain taas Baronolta palkkatarjouksen, joka oli niin hyvä että olin ihan ihmeissäni...

        Kyseessä oli työpaikka Baronan kautta Tiedolle vuokrahenkilöksi.


      • Insssinööri
        aöskjfkls kirjoitti:

        Itse sain taas Baronolta palkkatarjouksen, joka oli niin hyvä että olin ihan ihmeissäni...

        Kyseessä oli työpaikka Baronan kautta Tiedolle vuokrahenkilöksi.

        Kyseessä on ns. ketjuttaminen. Laitonta hommaa. Kannattaa ilmoittaa ely keskukseen!


    • baroni666

      Itse en saa Baronalta mitään tarjouksia enää, kerran sain tarjouksen mutta olin käynyt jo heidän asiakasyrityksessään aikaisemmin haastattelussa samalla viikolla.

      • EilaKaista

        Kun hankit oman erikoisosaamisen ja teet työsi hyvin niin voitkin sitten vain ottaa vastaan head huntereiden puheluita, kilpailuttaa tarjoukset ja valita parhaista. Kannattaa hankkia ja arvostaa omaa osaamista sekä unohtaa Eilakaislat ja vastaavat amatööriputiikit.


      • ZeroToZero
        EilaKaista kirjoitti:

        Kun hankit oman erikoisosaamisen ja teet työsi hyvin niin voitkin sitten vain ottaa vastaan head huntereiden puheluita, kilpailuttaa tarjoukset ja valita parhaista. Kannattaa hankkia ja arvostaa omaa osaamista sekä unohtaa Eilakaislat ja vastaavat amatööriputiikit.

        Amatööriputiikki tuo kyllä onkin it-alalla.
        Eikös firma aikanaan ollut sellainen toimistosihteerin välittäjäfirma.

        Itse en tuonne lähtisi haastatteluun vaikka työpaikka tulisi olemaan missä.
        Kun se "missä" ei kovin hyvää lupaile.

        Suuria puheita, maine nolla.


    • hola-hola-hola-hola

      Ei kannata asioita kyseisen firman kanssa IT-asioista.
      Talo täynnä merkantteja ja muita paperin pyörittäjiä joilla ei ole mitään käsitystä - mistään!

    • RaskasMetalli

      Ihmetyttää myös se, että miten joku IT-firma rekrytoi Eila Kaislan kautta, toi lafkahan oli pikkupojille vitsi jo 70-80-luvulla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1545
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1233
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe