apua avoerossa, saako jostain apua jos asioita ei voi sopia?

avoeronnut

Elikkä erosta on nyt n. 10kk, olimme yhdessä 9 vuotta josta avoliitossa n. 6vuotta. Meillä on kaksi pientä lasta ja uusi omakotitalo johon vain exmieheni otti lainan, sitä maksoi ja talon rakensi (minä nyt jossain autoin missä pystyin) Kysymykseni koskeekin nyt lähinnä tavaroiden jakoa ja sitä kuuluuko minulle talosta tai muusta yhtään mitään? minä lähdin talosta vuokra-asuntoon, asuin ensin pari viikkoa äitini\mummoni luona jona aikana ex mieheni pakkasi tavarani (siis vain osan tavaroista jotka omistin). Exä kysyi pakatessaan mitä minä haluan mukaani kun lähden, ja kun silloin kiirreellä vain halusin pois niin enhän minä osannut luetella joka ikistä nippeliä ja nappelia mitä omistan ja mukaani haluan. Ostin kaiku huonekalut uuteen asuntoon itselle sekä lapsille. Kun olen tavaroideni perään myöhemmin kysellyt on exä vain tuumannut että kaupastahan nuita saa lisää ja että silloin kun lähdin niin oli kysynyt mitä mukaani otan, joten en enää tavaroitani häneltä saa. Minä ostin silloin sinne lähestulkoon kaikki astiat, koriste-esineet, kaikki lasten vaatteet\sängyt\tavarat ja tarvikkeet sekä pihalle kaikkia koristejuttuja ja lyhtyjä yms. Nyt en saa niitä enää mitään sieltä hakea.... Onko minulla mitään oikeuksia saada edes tavaroitani tai mitään talosta johon kuitenkin työpanokseni pistin ja palkkatyön menetin koska olin lasten kanssa kotona reilu kolme vuotta...??? Kaikki avut nyt esiin ja käytettäväksi. Nyt ex mieheni yrittää saada vielä lapsetkin itselleen, puhunut jo pitkään että mitä jos lapset olisivatkin hänellä koko ajan ja minulla vain joka toinen viikonloppu. Tähän mennessä olemme toimineet viikko isällä ja viikko äidillä periaatteella.

3

267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mek

      Otappa paei svun miestä mukaas ja kun olette olleet avoliitossa niin kaikki mtiä' sinä olet osatnut voit ottaa mukaan ja ex ei ole siihen mitään sanomista. Jos haluat hyvitystä yhteiselämän ajalta ja ex ei halua suosiolle maksaa niin oikeuden kautta pitää hakea mutta sinulla pitää olla jotain näyttöä että ex miehesi on vaurastunut sinun yhteisleämän aikana. Avoliitossa on tärkeää että asunnot ovay molempien nimissä ettei vain toisen ja erossa moelempien nimissä oleva omaisuus menee jakoon.

    • ennakoiva

      En muilta osin puutu sotkuunne (muuta kuin että juristi asiallesi laitettakoon) mutta menet ensi viikolla face-to-face lastenvalvojalle kertomaan oma kantasi ja oikaisemaan eksäsi todennäköisesti asiaan kirjauttamat totuuden vääristelyt. Eihän lapsia (leikki-ikäisiä) anneta isälle lähihuoltajana ellei äidin huoltajuutta vastaan ole esitetty syitä (kuten psyykkinen epävakaus, allkoholismi, epäsäännölliset elämäntavat tms.).

      Että pidät huolen sekä avoliittolain mukaisesta osituksesta kuin myös lastenvalvojan tietojen oikeellisuudesta. Pidä siis puolesi, niin et kadu loppuikääsi. Esim. vieraannutettuja lapsia jotka kutsuvat sinulle outoa naista "äidiksi".

    • mies lähti toisen matkaa

      Uusi avioliittolaki vuodelta 2011 antaa selkeät toimintaohjeet. Itse palkkasin lakimiehen tekemään yhteisen omaisuuden jaon. Eipähän jää sitten mitään epäselväksi. Parempaa jatkoa sinulle

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe