Järki Tunteet

Hajottavaa

Kamala sekasotku pään sisällä, ei mitään ulospääsyä. Keltään ei voi pyytää apua kun on itse avuton kaiken keskellä. Tyhjä tila missä ei voi edetä eteen eikä taakse. Sydän leviää atomeiksi, aivot takoo kallon kuorta vasten. Sellasta Järki Tunteet taistoa...

66

1209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitäkö se on?

      Kuullostaa sydänsurulta? mitä kaikkea siellä aatoksissa risteilee?

      • ap.

        Sitäkin, sydän on palasina kun on voimakkaat tunteet sellaiseen kohteeseen kenen kanssa ne tunteet eivät saa koskaan kohdata. Järki sanoo hidasta,rauhoitu,pakene...sydän sanoo mene, kokeile juokse kohti! Se on surullista.


      • mikä estää?
        ap. kirjoitti:

        Sitäkin, sydän on palasina kun on voimakkaat tunteet sellaiseen kohteeseen kenen kanssa ne tunteet eivät saa koskaan kohdata. Järki sanoo hidasta,rauhoitu,pakene...sydän sanoo mene, kokeile juokse kohti! Se on surullista.

        Miksi ei saa kohdata?


      • Monia syitä...
        mikä estää? kirjoitti:

        Miksi ei saa kohdata?

        Siksi kun se on eettisesti ja moraalisesti väärin. Mutta mun tunteet on kyllä oikeat.


      • pysypaikoillasi!
        Monia syitä... kirjoitti:

        Siksi kun se on eettisesti ja moraalisesti väärin. Mutta mun tunteet on kyllä oikeat.

        Pysyt siis hetken paikallasi etkä hievahda kumpaankaan suuntaan


      • pysyn...
        pysypaikoillasi! kirjoitti:

        Pysyt siis hetken paikallasi etkä hievahda kumpaankaan suuntaan

        No pakko mennä johonkin suuntaan joskus...aika auttaa. Ja tässä nyt ei ole kysymys mistään laittomuuksista kuitenkaan...


      • Onkohan?
        pysyn... kirjoitti:

        No pakko mennä johonkin suuntaan joskus...aika auttaa. Ja tässä nyt ei ole kysymys mistään laittomuuksista kuitenkaan...

        Jompikumpi varattu?


      • Niin...
        Onkohan? kirjoitti:

        Jompikumpi varattu?

        Sitäkin.


      • paikoillasirauhassa
        pysyn... kirjoitti:

        No pakko mennä johonkin suuntaan joskus...aika auttaa. Ja tässä nyt ei ole kysymys mistään laittomuuksista kuitenkaan...

        Siis tarkoitin sitä että pysy siis siinä missä olet nyt kun et tiedä kumpaan suuntaan pitäisi lähteä. Aika auttaa, olet oikeassa, joten pysy siis hetkinen siinä missä olet ja selvitä ajatuksesi.


      • yksi suhde kerrallaan
        Niin... kirjoitti:

        Sitäkin.

        Jos on varattu ni parempi jättää väliin.


      • Levotonmielijasydän
        paikoillasirauhassa kirjoitti:

        Siis tarkoitin sitä että pysy siis siinä missä olet nyt kun et tiedä kumpaan suuntaan pitäisi lähteä. Aika auttaa, olet oikeassa, joten pysy siis hetkinen siinä missä olet ja selvitä ajatuksesi.

        Mä olen nyt tehnyt tätä ajatustyöskentelyä jo aika kauan. Kyse on lähinnä siitä että ne asiat pitäisi selvittää irl, kun mun mieli ei saa rauhaa. Ei pysty nukkumaan, eikä olemaan normaali kun vaikuttaa liikaa kaikkeen...perusrehellisenä on vaikea olla jos ei saa avattua salaisuuksien verhoa.


      • joskus pitää vaieta
        Levotonmielijasydän kirjoitti:

        Mä olen nyt tehnyt tätä ajatustyöskentelyä jo aika kauan. Kyse on lähinnä siitä että ne asiat pitäisi selvittää irl, kun mun mieli ei saa rauhaa. Ei pysty nukkumaan, eikä olemaan normaali kun vaikuttaa liikaa kaikkeen...perusrehellisenä on vaikea olla jos ei saa avattua salaisuuksien verhoa.

        Jos on varattu olisiko sit kuitenki parempi olla sotkematta toisen suhdetta.


      • Se osapuoli.
        joskus pitää vaieta kirjoitti:

        Jos on varattu olisiko sit kuitenki parempi olla sotkematta toisen suhdetta.

        Minä olen. en vaan pysty olemaan omaitseni jos en saa purettua tilannetta. siis mitään ei ole tapahtunut, mutta ne tunteet...argh.


      • miksi
        Se osapuoli. kirjoitti:

        Minä olen. en vaan pysty olemaan omaitseni jos en saa purettua tilannetta. siis mitään ei ole tapahtunut, mutta ne tunteet...argh.

        Miksi pysyt suhteessa jos halajat toista?


      • Lupauksia...
        miksi kirjoitti:

        Miksi pysyt suhteessa jos halajat toista?

        Koska ihminen ei voi aina olla itsekäs ja ajatella pelkästään omia tunteitaan, jos riskinä on rikkoa monen muun ihmisen elämä, ei voi toimia omien tunteiden varassa. En tiedä onko nykyään yleistä hajottaa koti sillä syyllä että ihastuu/rakastuu toiseen, ilman että eden tietää tunteeko toinen mitään? Sekin on väärin. Kaikki tässä nyt menee ihan metsään.


      • rakastatko vielä?
        Lupauksia... kirjoitti:

        Koska ihminen ei voi aina olla itsekäs ja ajatella pelkästään omia tunteitaan, jos riskinä on rikkoa monen muun ihmisen elämä, ei voi toimia omien tunteiden varassa. En tiedä onko nykyään yleistä hajottaa koti sillä syyllä että ihastuu/rakastuu toiseen, ilman että eden tietää tunteeko toinen mitään? Sekin on väärin. Kaikki tässä nyt menee ihan metsään.

        Anna ajan kulua. Ihastuskin voi laimeta ja loppua. Yritä panostaa olemassa olevaan suhteeseen. Kun kerran on perheestäsi kyse, ei kannata hätiköidä.


      • En hätiköi...
        rakastatko vielä? kirjoitti:

        Anna ajan kulua. Ihastuskin voi laimeta ja loppua. Yritä panostaa olemassa olevaan suhteeseen. Kun kerran on perheestäsi kyse, ei kannata hätiköidä.

        Niin, hyvä kysymys...Kyllä, omalla tavallani, en kuitenkaan niin miten pitäisi. Mutta tiedän että loppuun asti seison vierellä, sen olen vannonut. Eroaminen ei ole tässä tilanteessa vaihtoehto, paljon seikkoja joita en tänne voi kirjoittaa. Mutta suhde ei ole sellainen kuin parisuhde yleensä. Siksi tämä tilanne luultavasti nyt on mikä on.


      • take care
        En hätiköi... kirjoitti:

        Niin, hyvä kysymys...Kyllä, omalla tavallani, en kuitenkaan niin miten pitäisi. Mutta tiedän että loppuun asti seison vierellä, sen olen vannonut. Eroaminen ei ole tässä tilanteessa vaihtoehto, paljon seikkoja joita en tänne voi kirjoittaa. Mutta suhde ei ole sellainen kuin parisuhde yleensä. Siksi tämä tilanne luultavasti nyt on mikä on.

        Olen pahoillani puolestasi! Toivottavasti asia kääntyy kuitenkin parhain päin.


      • erikoinen asetelma
        En hätiköi... kirjoitti:

        Niin, hyvä kysymys...Kyllä, omalla tavallani, en kuitenkaan niin miten pitäisi. Mutta tiedän että loppuun asti seison vierellä, sen olen vannonut. Eroaminen ei ole tässä tilanteessa vaihtoehto, paljon seikkoja joita en tänne voi kirjoittaa. Mutta suhde ei ole sellainen kuin parisuhde yleensä. Siksi tämä tilanne luultavasti nyt on mikä on.

        Kenen rinnalla ja oot jo vannonutkin sen? Eli puolisosi tietää hörhöilystäsi?Oot tosiaan aika hukassa.


    • Älä mieti

      Juokse kohti jos ei muuta voi tulla ainakin ystäviä.

      • Kun et tiedä...

        Voi tulla myös ongelmia, luultavasti vain niitä olisi luvassa.


      • joopati joo joo
        Kun et tiedä... kirjoitti:

        Voi tulla myös ongelmia, luultavasti vain niitä olisi luvassa.

        Ei noista sekasotkuista oikein pääse kuin selvittelemällä tilanteita. Ja sittenhän se kivaa on, jos vastassasi on nykyinen jäärä ja ihastuksesi jäärä.
        yritä siinä sitten selvitellä asioita. Siinä ei varmaan kannata valita, kun joku ihan muu, sellainen joka välittää ssinunkin tunteistasi


    • mitäsjos

      ap rohkenisit kertoa ihastuksellesi asiasta? Selittäisit oman tilanteesi, kuten "Mun on pakko kertoa sulle yks juttu, menetän järjeni jos en saa tätä sanotuksi. Tän ei tarvii johtaa mihinkään, jos et halua. Oma järkeni sanoo, etten sais tehdä tätä mut sydän on eri mieltä, joten mun täytyy sanoa olevani ihastunu suhun." Tai miten sen nyt itse muotoilisit. En tosin tiedä tilannettas kovin tarkkaan, mut toivon, et saat selvitettyä tilanteen. Voimia ja rohkeutta mitä elämäsi tuokaan tullessaan.

      • ap.

        Niin sitä pitäis...tää on vaan hirmu monisyinen juttu...pitäisi olla varma että hän pitäisi tunteeni omana tietonaan, ettei tulis kamalaa härdelliä...


      • Logiikka?

        Entä jos sillä toisella onkin tunteita, mutta ei näköjään mahdollisuutta "saada" ap:tä tämän omien valintojen takia? Ap, keventäisit vain omaa mieltäsi. Mutta mitä iloa sille toiselle olisi siitä, että kertoisit hänelle tunteistasi, jotka eivät kuitenkaan johtaisi mihinkään? Mitä sen toisen pitäisi silloin ajatella? Nyt kärsii vain yksi, miksi kaksinkertaistaa kärsimys? Jos välität, älä kerro. Helppoa, vai mitä?


      • mitäsjos
        Logiikka? kirjoitti:

        Entä jos sillä toisella onkin tunteita, mutta ei näköjään mahdollisuutta "saada" ap:tä tämän omien valintojen takia? Ap, keventäisit vain omaa mieltäsi. Mutta mitä iloa sille toiselle olisi siitä, että kertoisit hänelle tunteistasi, jotka eivät kuitenkaan johtaisi mihinkään? Mitä sen toisen pitäisi silloin ajatella? Nyt kärsii vain yksi, miksi kaksinkertaistaa kärsimys? Jos välität, älä kerro. Helppoa, vai mitä?

        niistä tulis vaikka hyviä ystäviä. Itse ainakin tahtoisin kuulla ihastuksellani olevan tunteita mua kohtaan vaikkei pystyisi muuta tekemään kuin sanomaan sen ajatuksen tasolla. En haluais ainakaan sitä, että ihastukseni sekoaisi sen takia ettei ole saanut selvittää tilannetta. Tahdon ihastukseni kohteeni olevan onnellinen, jos hän on sitä jonkun muun kanssa niin sitten mun on aika jatkaa elämääni etsien joku toinen lähelleni. Voikaamme siis kaikki hyvin.


    • mitäsjos

      Kysy alkuun vielä jotain, vaikka "voinko mä luottaa suhun 110 %, ettet kerro tästä kellekään olitpa mitä mieltä tahansa? Tarkoituksenani on saada oma pääni selvitettyä ja kaipaan sun apua, voitko auttaa mua kuuntelemalla?...jatkuu edellisestä". Sitten sun on vaan luotettava ittees, että kaikki päättyy hyvin ja luotettava siihen toiseen, jos yhtään osoittaa luottamusta, että pitää siis asian omana tietonaan, jos niin haluat.

      • ap.

        Ensin pitäs löytää sellainen tilanne jossa tuohonkin olisi mahdollisuus...


    • mitäsjos

      itse luot sen tilanteen?

    • Ap.

      En osaa. :(

      • elämäää

        No jonkinlaisissa tilanteissa olet luultavasti tätä kyseistä ihmistä aiemmin tavannut? niin mitäpä jos tekisit siitä tilanteesta sellaisen, että voisit hänelle tunteistasi jotenkin ilmaista...


      • ap.
        elämäää kirjoitti:

        No jonkinlaisissa tilanteissa olet luultavasti tätä kyseistä ihmistä aiemmin tavannut? niin mitäpä jos tekisit siitä tilanteesta sellaisen, että voisit hänelle tunteistasi jotenkin ilmaista...

        Tapaan useinkin. Mutta en 2kesken...


      • elämää...
        ap. kirjoitti:

        Tapaan useinkin. Mutta en 2kesken...

        Onko hän kaverisi kenties? Onko paikalla ihmisiä joiden seurassa et voi tunteitasi näyttää...?


      • Ap.
        elämää... kirjoitti:

        Onko hän kaverisi kenties? Onko paikalla ihmisiä joiden seurassa et voi tunteitasi näyttää...?

        No ei, paikalla on aina muita...aina korvat seinilläkin jos ei muuta :)


      • Älä ressaa

        AP soita töistä töihin?


    • Been there

      Mitä ihmettä saavuttaisit sillä että kertoisit toiselle olevasi ihastunut/rakastunut mutta et voi kuitenkaan erota nykyisestä puolisostasi? "Hei, olen rakastunut sinuun mutta en aio erota".

      Jos tuo ihastuksesi kohde tuntisi samoin sinua kohtaan olisitko valmis miettimään muuta ratkaisua kuin nykyinen liittosi?

      • niin tai näin

        Pohtikaa vaan. Mitään ei saa been there, jos ei edes yritä.


      • ap.
        niin tai näin kirjoitti:

        Pohtikaa vaan. Mitään ei saa been there, jos ei edes yritä.

        Mielenrauha olis ihana asia. Ja muutenkin...emmä tiedä mitä tämä on.


      • fcgtrfgfrtc
        ap. kirjoitti:

        Mielenrauha olis ihana asia. Ja muutenkin...emmä tiedä mitä tämä on.

        Missä te tapaatte


      • ap.
        fcgtrfgfrtc kirjoitti:

        Missä te tapaatte

        No sitähän minä en voi täällä paljastaa.


      • tcxdfhuyt
        ap. kirjoitti:

        No sitähän minä en voi täällä paljastaa.

        Höh no kerro nyt jotain mistä voi tunnistaa itsensä. Tiä vaikka toiveesi toteutuisi


      • ap.
        tcxdfhuyt kirjoitti:

        Höh no kerro nyt jotain mistä voi tunnistaa itsensä. Tiä vaikka toiveesi toteutuisi

        No kerro sinä jotain mistä voisin tunnistaa sinut, niin ettei "ne muut" tunnistais :)


      • gvcfrdnk
        ap. kirjoitti:

        No kerro sinä jotain mistä voisin tunnistaa sinut, niin ettei "ne muut" tunnistais :)

        Melko kimura mun pitäs paljastua mutta sinä vain lymyilet.


      • Ap.
        gvcfrdnk kirjoitti:

        Melko kimura mun pitäs paljastua mutta sinä vain lymyilet.

        No niinpä niin...siis paljastua minulle, ei muille ;)


      • ?arvaan?
        Ap. kirjoitti:

        No niinpä niin...siis paljastua minulle, ei muille ;)

        Oliskohan se talo, jossa on ovi, katto ja ikkunoitakin tarpeeksi?


      • juujuu..
        ?arvaan? kirjoitti:

        Oliskohan se talo, jossa on ovi, katto ja ikkunoitakin tarpeeksi?

        Just sellanen joo...


      • ?arvaan?
        juujuu.. kirjoitti:

        Just sellanen joo...

        Olin tosissaan;) olisko muita tuntomerkkejä tapaamispaikalle?


      • Jaahas.
        ?arvaan? kirjoitti:

        Olin tosissaan;) olisko muita tuntomerkkejä tapaamispaikalle?

        No hitto...juuri tällä hetkellä ei tuu mieleen muuta. Tuleeks sul?


    • mm...

      aijjai.. anna palaa vaan.

      • sattuu.

        auauauuuuuu


    • mm...

      nii mikä?

    • viimekeväästä

      Mä olen ihastunut mun opiskelukaveriini ja meillä molemmilla on perheet. Luulen, että tunne on molemminpuolinen. Emme tee mitään, kestämme... :(

    • mitäsjos

      ap, miten menee?

      • ap.

        Tässä tää...


    • mitäsjos

      mietin sitä, et kuinka hyvin tunnette toisenne ihastuksenne kanssa? Lähtisin ite miettimään, et mitä tietäisin hänestä? Miten hän mahdollisesti reagoisi tilanteeseesi. Suuttuisko, olisko neutraali vai ilahtuisko kuullessaan mikä sua vaivaa koska on huomannu sun käytöksen muuttuneen? Mut miettisin ensiks kans, et miten tahtoisin hänen reagoivan tilanteeseen? Päätös on täysin sun mitä teet tai oot tekemättä, niin ku meillä kaikilla on oman elämämme päätäntävalta. Luulen kuitenkin, et tiedät mitä haluat muttet uskalla tehdä lopullista päätöstä. Muista elää myös tätä hetkeä, äläkä liikaa mieti tulevaa. Yritä tehdä mukavia asioita, antaa aivojen levätä niin ratkaisut voi tulla kuin itsestään.

      • ap.

        Kimuranttia juu...minä oon kyllä melekosen sopan hämmentänyt hetkessä elämällä... on tää sellasta, huh! Yhtään en tiedä miten reagoisi, sen tiedän etten voi asiaa koskaan hänelle ääneen sanoa.


      • HMMMH
        ap. kirjoitti:

        Kimuranttia juu...minä oon kyllä melekosen sopan hämmentänyt hetkessä elämällä... on tää sellasta, huh! Yhtään en tiedä miten reagoisi, sen tiedän etten voi asiaa koskaan hänelle ääneen sanoa.

        Sanoisit vaan... Olisi munkin helpompi.


      • ap.
        HMMMH kirjoitti:

        Sanoisit vaan... Olisi munkin helpompi.

        Niin varmaan...varsinki ku en tiedä kuka olet. :)


    • mitäsjos

      eli oot tehny päätöksen, ettet kerro hänelle asiasta. vai onks tää nyt just sitä et haluaisit mut joku muu asia estää sen kertomisen. jos se este on oikeesti sellanen mihin et voi vaikuttaa niin sit sun täytyy kai tyytyä tilanteeseen tai päästettävä lopullisesti irti. mut niin ku sanoin, elä elämääs hetki hetkeltä eteenpäin.

    • tsemppiä!

      Saanko udella missä päin Suomea tämä tapahtuu ap? Pystyisitkö yhtään paljastamaan millaisia esteitä suhteellanne on (nykyisen suhteesi lisäksi siis)? Itse rohkaisisin sinua kertomaan tunteistasi, usko pois ei se kaikkea pilaisi vaan päinvastoin kertominen voisi jopa helpottaa oloasi ja tuoda selkeyttää asioita :)

    • Ap.

      Esteitä on myös suhteen lisäksi. Mies voisi itse kirjoittaa kyllä tunnistettavasti niin että vain me tunnistaisimme. Mutta olen jo tajunnut ettei hän palstalla pyöri. Ja kuten sanoin tilanne on sellainen etten minä kykene kertomaan.

    • cocacolaa123

      Lopuksi kaikki päätökset ovat helppoja ja vain pelko on
      se mikä pelottaa. Ihmisen päätökset ovat rationalisia ja
      järkeä ohjaa tunteet.

      Ota tai jätä helppo juttu..Paperia ja kynä käteen ja plussat
      ja miinukset ylös ja kumpia on enemmän niin sen mukaan etenet.

    • Ymmärrän!

      Niin, varatulla on varmasti aina vaikeaa näissä jutuissa.

      • Itsellenikin..

        Niimpä. Ollaan tavallaan varattuja. Taustalla voi olla esimerkiksi suhteessa petetyn henkilön pyrkimys päästä ulos vuosia kestäneestä piinasta. ..narsismia, alkoholisoitumista ym.


        Tällöin soisin kyllä alistetulle uuden elämän alun, vaikkakin se lähtisi käyntiin näillä ihastumisilla ja salaisilla tapaamisilla.


      • flikka.....
        Itsellenikin.. kirjoitti:

        Niimpä. Ollaan tavallaan varattuja. Taustalla voi olla esimerkiksi suhteessa petetyn henkilön pyrkimys päästä ulos vuosia kestäneestä piinasta. ..narsismia, alkoholisoitumista ym.


        Tällöin soisin kyllä alistetulle uuden elämän alun, vaikkakin se lähtisi käyntiin näillä ihastumisilla ja salaisilla tapaamisilla.

        Vaikuttaa hyvältä ketjulta. Lukisin mielelläni aiheesta lisää. Olen itse huono skriivailemaan, mutta elän samankaltaisten tunteiden kanssa. Joka päivä toivon ihmettä, että kohtaisin ihastukseni kahdenkesken. Saisimme katsoa nitä meistä' jää, vai sulammeko lattialle pieneksi puroksi... Niin on tietynlaista kemiaa.


    • Ap.

      Elämä on joskus vain vaikiaa...tunteet on kamalan kimurantteja. Täytyy vaan luovia läpi tuulen ja jään...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2003
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      54
      1725
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      58
      1629
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe