Täällä lukemani kertomukset petetyksi tulemisesta

eräsex

saa minut surulliseksi.
Omasta tapauksestani on jo vuosia ja elän uutta elämää, mutta en voi olla ihmettelemättä miksi niin monet syyllistyvät pettämiseen?
Millämielin on avioliitto solmittu?--- Kuinka tosissaan halutaan/tahdotaan elää avioliito valan mukaisesti?....Kuinka moni pettäjä ajattelee, että lupasin TAHTOA rakastaa tätä ihmistä, aina, kunnes kuolema erottaa.
MIksi petturit unohtavat lupauksen ja sen velvoittavan sisällön.

Ihmettelen myös valtavasti sitä syyttävää sormea jota täälläkin osotetaan petettyä kohti. Petetyt jotka tekevät kaikkensa saadakseen suhteen toimimaan, antavat anteeksi koska heitä vihkivalassa annettu lupaus TAHDON rakastaa niin myötä kuin vastoinkäymisissä velvoittaa (minuakin aikoinaan).
Ymmärrän myös sen, että jos petturi pettää kerta kerran jälkeen on petetylläkin viisainta suojata itseään ja erota petturista. Petettyä ei pidä missään tapauksessa osottaa syyttävällä sormella. . PEtetty syyttää itseään aivan tarpeeksi muutenkin.

Virhe onkin siinä, että petetty tekee kaikkensa, petturi ei mitään. Ehkä hetkellisesti lupaa ponnistella liittonsa puolesta mutta unohtaa senkin lupauksen heti.

Mielestäni pitäisi petturin puolisonsa kanssa jutella vihkipappinsa kanssa ja käydä läpi se lupaus joka kerran annettiin.
Kuinkahan moni siinätilanteessa sanoisi tehneensä virheen. En usko että kukaan.

Pettämisellä alkaneet liitot ovat yhtälailla avioliittoja jota solmittaessa on luvattu tahtoa. Toivon, että yhdenkään ykköstyneen kakkosen ei tarvitsisi käydä läpi aioita joista edellistä exää mollaa.

31

290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • outomaniaa

      Eräsex, luin tuon sinun tekstisi ja ajattelin, että olet pääsemässä sinne uuteen elämään mistä jo alussa mainitsitkin. Tarkoitan pääsemisellä, että olet nyt siinä pisteessä jossa voit antautua elämälle ja kenties kohtaamaan uuden ihmisenkin täysillä.

      Mutta sitten tuli tuo viimein lause "Toivon, että yhdenkään ykköstyneen kakkosen ei tarvitsisi käydä läpi aioita joista edellistä exää mollaa. " Se vesitti minun ajatukset, olet kuitenkin se katkera ex joka ei osaa jäsentää miksi pettäminen tai ero tuli, se joka syyttää ykköstynyttä kakkosta jne jne

      • fgddgdff

        Minusta olet juuri sellainen narsistinen palstatrolli, joka etsii paikkaa jossa puukkoaan kääntää. Olet ällöttävä. Näen miten ruma ja vastenmielinen olet ihmisenä. Saat elämääsi tarkoitusta täältä, kaivamalla verta petetyistä. Olet etova ja haiseva!


    • että näin

      Juuri näin "outo mania"! Ja aloittajalle sanoisin, että mietippä, oletko oikeasti muistanut RAKASTAA puolisoasi niin kuin olet vihkivalassa LUVANNUT? Ei pettäminen ole ainoa merkki siitä, että ei enään tahdo rakastaa! Niitä on niin monia muitakin asioita: itsestään selvyytenä pitäminen, syyttely, jatkuva toisen ihmisen kiusaaminen, jatkuvat raivo- ja vihakohtaukset, toisen alistaminen ja tukistaminen, uhkan ilmapiirin luominen omaan yhteiseen kotiin, jossa myös lapset yrittävät selviytyä jne.

      On niin helvetin helppoa osoittaa toisen ihmisen syntiä ja omia unohtaa. Itseäsi lainaten Tukehdu sontakasaasi!

      • fgddgdff

        Kaiken lisäksi olet jakomielitautinen, vai kuuluuko se palstatrolliminääsi. Naurettava paska, joka hakee merkityksensä lyömällä lyötyä ja keksimällä satuja. Sontaa olet. Eikö sinulla ole todella muuta tekemistä? Ap ei ole kuten sinä itse, joka syylistyy syyttelyyn, jatkuva toisen ihmisen kiusaamiseen, jatkuvaan raivo- ja vihakohtauksiin, petetyn alistaminen.


      • että näin

        outo mania iski


    • Vain elämää

      Nämä on surullisia asioita. Ja vaikeita ja raskaita käsitellä ja puhua. Nostavat usein pintaan isoja negatiivisia tunteenpurkauksia, jopa raivoa, kostonhalua ja kovaa katkeruutta.

      Miksi on niin paljon pettämistä? Ehkä se johtuu tästä nykyajan "kaikkimullehetinyttässä" mentaliteetista? Ei osata arvostaa eikä pitää yllä sitä, mitä on, vaan koko ajan pitäisi saada jotain lisää tai enemmän tai uutta? Joku ehkä kokee, että on jotenkin hienoa ja coolia pettää, koska niin kuvitellaan kaikkien muidenkin tekevän? Tai että on jotekin hienoa ja muodikasta olla jonkun salarakas tai että pitää itsellään salasuhteita? Media on osaltaan yllyttänyt tätä "hienouden" ja "cooliuden" surullisen säälittävää harhakuvaa.

      Ihmiset ovat jotenkin niin hukassa itsensä kanssa, epätasapainoisia ja itsekkäitä, että kun pienetkin vastoinkäymiset tai vaikka normaali pienten lasten kanssa elettävä perhe-elämä kaikkine vaatimuksineen, vastuineen ja siten täysin normaalirasitteineen tuntuvat hallitsemattomilta, niin petytään, kun elämä ei ollutkaan yhtä ruusuilla tanssimista. Ja silloin aletaan syyttelemään sitä puolisoa ja hakemaan lohtua muualta. Missään kun ei ole koskaan kenellekään luvattu, etteikö elämään kuuluisi myös vastoinkäymisiä huonoja hetkiä ja pettymyksiä, niin niitä kohdattaessa pitäisi aikuisen ihmisen osata ajatella järjellään ja pyrkiä ratkaisemaan ongelmia eikä kehittämään niitä lisää.

      Sitten on tietysti olemassa ihmisiä, jotka yksinkertaisesti ovat sitoutumiskyvyttömiä, luonnehäiriöisiä tms. eivätkä kerta kaikkiaan pysty normaaliin parisuhteeseen.

      • eräsex

        Vain elämää. todella hyvä kirjoitus.
        Tämänpäivän yhteiskunta on hukassa muutenkin. Täällä kelpaa vain terveet, sairaita ei arvosteta. Eläkeikääkin nostetaan ja vaaditaan suorittamista vaikka ihminen ei jaksaisi enää suorittaa.
        Olen itse vammainen enkä todellakaan jaksa tämänpäivän pyörteissä mukana enää. Avioliittonikin kaatui juuri kun olin heikoimmillani. En enää syytä exää pettämisestä koska olen ymmärtänyt häneltä puuttuneen kyky yhteistyöhön ongelmien ratkomiseksi. Hän ei kertakaikkiaan ymmärtänyt mitä oli avioliittoon mennssä luvannut/vannonut minulle.


    • omakehu

      YÄK!

      • tsestään selvyytenä

        Häivy palstatrolli!


      • unohtuiko lääkitys?
        tsestään selvyytenä kirjoitti:

        Häivy palstatrolli!

        Ota pillleri


      • Näin että..
        unohtuiko lääkitys? kirjoitti:

        Ota pillleri

        ...tosi outo mania iski :D


    • Väärä polku

      Pettäjät ovat usein toisella tai kolmannella kierroksella eli kynnys pettämiseen madaltuu suhde suhteelta! Heidän mielestään pettäminen ja uusi suhde on ratkaisu jokaiseen parisuhdeongelmaan.

      • mörkö.

        Aika raju yleistys. Sulla varmaan tutkimustietoa asiasta? Saisinko linkin?


    • yykaakolineli

      "Virhe onkin siinä, että petetty tekee kaikkensa, petturi ei mitään."

      Tiedät syvällä sisimmässäsi, ettei se noin mene läheskään aina. Hyvin usein petetty lähtee pettäjän tielle (joka on raskas) nimenomaan sen vuoksi, ettei puoliso tee mitään. Etenkin vaimot eivät halua olla pelkkiä miestensä kotiorjia ja seksiobjekteja.

      • pettäjä 4 ever

        Kyllä se on se jatkuva intohimon tunteen hakeminen mikä alkaa lakastua muutaman vuoden jälkeen. Itse olen pettänyt liian monta kertaa.. saanut anteeksi ja taas pettänyt. Jatkuvaa silmä peliä, varattujen ja vapaiden naisten kanssa. Sairasta ehkä. Silti haluan olla monen naisen mies. Vaimoni on silti elämäni nainen. En koskaan jättäisi häntä toisen naisen takia.

        Olen ihastunut usein toiseen, ja silti palannut vaimoni luo. Vaikka kakkonen olisi halunnut toisin.

        Kenties.. joskus lopetan. Ehkä en...


      • end of Story

        Mies on kuin se kätevän emännän kylkiäinen jos ei sovi kalustoon voidaan ulkoistaa.
        Mutta annahan olla jos mies onkin jonkun toisen naisen mielestä kiinnostava johan kiinnostuu puolisokin.
        Ne itseään petetyksi kutsuvat ensin oman miehensä ns.jättäneet ovat kaikkein pahimpia toisten naisten vihaajia.
        Kyllähän se kyrsii kun huomaa oman puolison arvon liian myöhään.
        Ei siinä enää auta mikään ehkä suhde lämpenee uudelleen väliaikaisesti mutta mies on päässyt makuun...ja ei luota enään rouvaansa ja syystäkin.


    • eräsex

      end of story. niin tyypillinen ajattelutapa kakkoselle.

      Monet muuttavat aviokriisin kohdatessa erilleen, pysyen avioliitossa.

      Esim, Me muutimme erilleen koska (ex) ei tullut, eikä edes halunnut tulla toimeen kehitysvammaisen lapseni kanssa. Hän asetti ehdon jonka mukaan kaikki kunnossa heti kun hankin lapselle oman asunnon. Avioliittoneuvoja(mies) oli exän kans samaa mieltä ja kun aloin itsekkiin uskoon heidän olevan oikeassa, tein niinkuin mies tahtoi.
      KAkkosen olemassaolosta en todella tiennyt mitään. Olin kyllä ihmetellyt puolison käytöksen muuttumista lastani kohtaan. Ennen niin hauska ja kiltti mies oli muuttunut kärsimättömäksi lasta inhoavaksi tätä idiootiksi haukkuvaksi pökkelöksi. En kertakaikkiaan voinut hyväksyä hänen käytöstään lastani kohtaan ja käskin laittaa oman asunnon, eroa emme aikoneet hakea. varsinkaan mies ei sitä halunnut. Aiottiin miettiä ja käytiin avioliittoneuvojalla. Päätettiin yrittää uudestaan ja hän muutti takas kotiin.

      N.vuoden kuluttua halusi kuitenkin muuttaa kun oli niin hukassa itsensä kanssa. kulki paljon yksin ulkona, minä sairastelin, olin sairaalassa.

      Silläkin kertaa tuli mies itse takasin itkein kontasi keittiöni lattialla ja sanoi tehneensä elämänsä suurimman virheen. JOsta kakkonen sitten suuttui, ja käräytti miehen ja vasta silloin minulle selvisi kaikki tapahtumat ja vaatimukset. En vain ollut osannut ajatella kun itse sairastelin ja huoli lapsen pärjäämisestä täytti ajatukseni.
      Loput onkin historiaa.

      • eräsex

        Niin olen kertonut monesti kuinka käräytettyään miehen kakkonen purki itseään, suruaan ja kertoi jopa taannensa lainan miehelle helpottaakseen tämän muuttoa omaan asuntoon. Kun mies palasi kotiin niin kakkonen yritti saada minut ottamaan vastuun takauksesta johon en tietenkään suostunut.


      • detaljit
        eräsex kirjoitti:

        Niin olen kertonut monesti kuinka käräytettyään miehen kakkonen purki itseään, suruaan ja kertoi jopa taannensa lainan miehelle helpottaakseen tämän muuttoa omaan asuntoon. Kun mies palasi kotiin niin kakkonen yritti saada minut ottamaan vastuun takauksesta johon en tietenkään suostunut.

        Minä takasin lainan ystävälleni joka oli avun tarpeessa, emme muuttaneet yhteen. Molemilla oma asunto rahat yms. Mitä ihmeellistä on jos takaa lainan ystävälle?


      • mies hlönä säälin sua
        eräsex kirjoitti:

        Niin olen kertonut monesti kuinka käräytettyään miehen kakkonen purki itseään, suruaan ja kertoi jopa taannensa lainan miehelle helpottaakseen tämän muuttoa omaan asuntoon. Kun mies palasi kotiin niin kakkonen yritti saada minut ottamaan vastuun takauksesta johon en tietenkään suostunut.

        Miten kävi asunnolle kun mies palasi kotiin? Menikö myyntiin?

        About 5v sitten luin näitä keskusteluja ahkerasti. Olitko silloin jo täällä? Juttut tuntuvat tutuilta.
        Onko edelleen sama mies kyseessä siis pettäjä.
        Kelaatko samoja asioita vuosia? Haluatko tulla tunnistetuksi? Olet jo varmaan jo tullutkin?
        Kyseinen exmiehesi on ilmeisesti sen verran järkevä että ei tule antamaan koskaan vastinetta eli totuutta näihin narsistisiin sekoiluihin.


      • eräsex
        mies hlönä säälin sua kirjoitti:

        Miten kävi asunnolle kun mies palasi kotiin? Menikö myyntiin?

        About 5v sitten luin näitä keskusteluja ahkerasti. Olitko silloin jo täällä? Juttut tuntuvat tutuilta.
        Onko edelleen sama mies kyseessä siis pettäjä.
        Kelaatko samoja asioita vuosia? Haluatko tulla tunnistetuksi? Olet jo varmaan jo tullutkin?
        Kyseinen exmiehesi on ilmeisesti sen verran järkevä että ei tule antamaan koskaan vastinetta eli totuutta näihin narsistisiin sekoiluihin.

        Älä lue. Täällä keskustellaan kokemuksista. Koetut asiat ovat totuutta vielä sadankin vuoden kuluttua. (silloin en ole itse enää niistä kertomassa) Kaikki hirmuteot elävät ne kokemeiden ihmisten muistissa koko loppuelämän.
        Jotkut kertoo jotkut ei.Täällä se purkaa itseään ykköstynyt kakkonenkin, jota säälin koko sydämestäni.
        Toivoisinkin rehellistä keskustelua exänkin kanssa, toivoisin joskus saavani selityksen miksi teki niin kuin teki. Miksi loukkasi kahta naista niin sanomattoman pahasti.


      • se edel.
        eräsex kirjoitti:

        Älä lue. Täällä keskustellaan kokemuksista. Koetut asiat ovat totuutta vielä sadankin vuoden kuluttua. (silloin en ole itse enää niistä kertomassa) Kaikki hirmuteot elävät ne kokemeiden ihmisten muistissa koko loppuelämän.
        Jotkut kertoo jotkut ei.Täällä se purkaa itseään ykköstynyt kakkonenkin, jota säälin koko sydämestäni.
        Toivoisinkin rehellistä keskustelua exänkin kanssa, toivoisin joskus saavani selityksen miksi teki niin kuin teki. Miksi loukkasi kahta naista niin sanomattoman pahasti.

        Eli sinä kirjoitat samoja asioita sata vuotta koska uskot ja haluat ykköstyneen kakkosen myös kirjoittavan täällä.
        Tämä selvä ihmettelinkin miksi on niin tärkeää yrittää kertoa asioita joista sinut voidaan tunnistaa.
        5 vuotta on kyllä pitkä aika. Onkohan sinulla kakki muumit laaksossa?


      • unohtui
        se edel. kirjoitti:

        Eli sinä kirjoitat samoja asioita sata vuotta koska uskot ja haluat ykköstyneen kakkosen myös kirjoittavan täällä.
        Tämä selvä ihmettelinkin miksi on niin tärkeää yrittää kertoa asioita joista sinut voidaan tunnistaa.
        5 vuotta on kyllä pitkä aika. Onkohan sinulla kakki muumit laaksossa?

        ai niin kuinka tuon asunnon sit kun mies palasi kotiin?


      • eräsex
        se edel. kirjoitti:

        Eli sinä kirjoitat samoja asioita sata vuotta koska uskot ja haluat ykköstyneen kakkosen myös kirjoittavan täällä.
        Tämä selvä ihmettelinkin miksi on niin tärkeää yrittää kertoa asioita joista sinut voidaan tunnistaa.
        5 vuotta on kyllä pitkä aika. Onkohan sinulla kakki muumit laaksossa?

        Kuulehan se edel. Minä kirjoitan erittäin harvoin enää omista kokemuksistani, Tämäkin ketju käsitteli aivan muuta kuin omia kokemuksiani kunnes,.... niin kunnes ihminen joka tiesi meidän harkinta-ajasta heitti väitteen joka ei meidän tapauksessa ollut totuus. Väitteen heittäjäkin tietää sen, mutta kun aina pitää yrittää mustamaalata petettyjä kuinka muka kutsuvat itseään petetyiksi vaikka lusikat ovat menneet jo jakoon.

        SAmoin lainan takajaa. OLen pahoillani että siitä kiisteltiin. Asiathan päättyivät kuitenkin kaikkien kannalta hyvin. Vai mitä.

        En edes kutsu itseäni petetyksi sanan siinä merkityksessä vaan elämän voittajana vaikka tie tähän on ollut pitkä ja kivikkoinen.

        Tahdon kertomuksillani lohduttaa, luoda uskoa tulevaan sekä jos mahdollista luoda itseluottamusta henkilölle jolta se pettämisellä, kieroilulla ja turhalla panettelulla on yritetty riistää.


      • unohtui
        eräsex kirjoitti:

        Kuulehan se edel. Minä kirjoitan erittäin harvoin enää omista kokemuksistani, Tämäkin ketju käsitteli aivan muuta kuin omia kokemuksiani kunnes,.... niin kunnes ihminen joka tiesi meidän harkinta-ajasta heitti väitteen joka ei meidän tapauksessa ollut totuus. Väitteen heittäjäkin tietää sen, mutta kun aina pitää yrittää mustamaalata petettyjä kuinka muka kutsuvat itseään petetyiksi vaikka lusikat ovat menneet jo jakoon.

        SAmoin lainan takajaa. OLen pahoillani että siitä kiisteltiin. Asiathan päättyivät kuitenkin kaikkien kannalta hyvin. Vai mitä.

        En edes kutsu itseäni petetyksi sanan siinä merkityksessä vaan elämän voittajana vaikka tie tähän on ollut pitkä ja kivikkoinen.

        Tahdon kertomuksillani lohduttaa, luoda uskoa tulevaan sekä jos mahdollista luoda itseluottamusta henkilölle jolta se pettämisellä, kieroilulla ja turhalla panettelulla on yritetty riistää.

        jaa nyt en ymmärrä tästä yhtään mitään heitin vain kyssärin asunnosta koska sinulle tuo takaaminen oli iso asia
        mutta et halua kertoa myikö mies asunnon ja takausasia raukesi vai? sanoit hänen palanneen kotiin


      • eräsex
        unohtui kirjoitti:

        jaa nyt en ymmärrä tästä yhtään mitään heitin vain kyssärin asunnosta koska sinulle tuo takaaminen oli iso asia
        mutta et halua kertoa myikö mies asunnon ja takausasia raukesi vai? sanoit hänen palanneen kotiin

        Ensimmäisen kerran möi asunnon kun muutti takaisin kotiin. Vuoden kuluttua uusi muutto. Sitä asuntoa ei myynyt, koska olin hänen muutettua muuttanut lapseni takasin kotiin niin mies piti oman asunnon saadakseen olla rauhassa aina kun haluaa. Järjestely tuntui hyvältä. En vain käsittänyt että hän petti kahta naista kokoajan, ennekuin kakkonen paljasti olemassaolonsa ja kertoi tuosta takauksestakin, ja niin paljon muusta.
        En nyt enää viitsi enää jauhaa tätä joten jätän tämän aiheen tähän. Puolisoni odottelee kainaloonsa. Heippa tältä erää.


      • ei voi olla
        se edel. kirjoitti:

        Eli sinä kirjoitat samoja asioita sata vuotta koska uskot ja haluat ykköstyneen kakkosen myös kirjoittavan täällä.
        Tämä selvä ihmettelinkin miksi on niin tärkeää yrittää kertoa asioita joista sinut voidaan tunnistaa.
        5 vuotta on kyllä pitkä aika. Onkohan sinulla kakki muumit laaksossa?

        viisi vuotta ? uskottomuus24 sta?


      • sdfvasvgsga
        se edel. kirjoitti:

        Eli sinä kirjoitat samoja asioita sata vuotta koska uskot ja haluat ykköstyneen kakkosen myös kirjoittavan täällä.
        Tämä selvä ihmettelinkin miksi on niin tärkeää yrittää kertoa asioita joista sinut voidaan tunnistaa.
        5 vuotta on kyllä pitkä aika. Onkohan sinulla kakki muumit laaksossa?

        Sinulla ei ole ainuttakaan muumia laaksossa, jos palstaoilla viettämiesi vuosien aikana et ole tajunnut, miten läheisen ihmisen petos vaurioittaa. Ja koska olet tuonkin ajan mätänyt täällä petettyjä kiusaten, olet juuri se mätisäkkitrolli.Hyi mikä saavutus ihmiseltä, mutta ei kai sinua sellaiseksi voi lukea, koska ette tunne muuta kuin vihaa ja välinpitämättömyyyttä. Täällä sai elää ihmisiä härnäten. Mene yökötys pois.


      • eräsex
        sdfvasvgsga kirjoitti:

        Sinulla ei ole ainuttakaan muumia laaksossa, jos palstaoilla viettämiesi vuosien aikana et ole tajunnut, miten läheisen ihmisen petos vaurioittaa. Ja koska olet tuonkin ajan mätänyt täällä petettyjä kiusaten, olet juuri se mätisäkkitrolli.Hyi mikä saavutus ihmiseltä, mutta ei kai sinua sellaiseksi voi lukea, koska ette tunne muuta kuin vihaa ja välinpitämättömyyyttä. Täällä sai elää ihmisiä härnäten. Mene yökötys pois.

        sdfvasvgsga----kiitos. Minä luulen, että tämäkin kiusaajan takana on erittäin onneton ihminen jolla itsellä vaikeuksia ymmärtää ja hyväksyä omiakaan tekojaan.
        Juuri tällaiset henkilöt tarvitsevat keskustelua, ymmärrystä ja anteeksiantoakin.
        OLen huomannut moneen kertaan täällä keskustellessani, että on monia petettyjä(itseni mukaan lukien) jotka osaa ymmärtää toistakin osapuolta mutta joitakin se näkyy ärsyttävän tuhottomasti.Sekin halutaan kääntää negatiiviseksi.


      • elämän moraali
        detaljit kirjoitti:

        Minä takasin lainan ystävälleni joka oli avun tarpeessa, emme muuttaneet yhteen. Molemilla oma asunto rahat yms. Mitä ihmeellistä on jos takaa lainan ystävälle?

        detaljit.. ystäville lainataan rahaa, hammastahnaa, autoa, saatetaan jopa taata laina. Ystävien kanssa jaetaan kaikki asiat, itketään surut ja anuretaan ilot yhdessä. Sitä on ystävyys.
        Ystävän kanssa ei petetä tämän puolisoa. Eikä ystävän puolison kanssa vehdata.
        Itse en alkaisi edes seurustella ihmisen kanssa joka joskus olisi ollut ystäväni puoliso.


    • eräsex

      Niin ystävät ovat eri asia kuin toisen kansa naimisissa oleva ihminen jonka kanssa pettää tämän aviopuolisoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1402
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1149
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe