Onko hamsterit iha tylsiä? hamsu vai marsu

auttakaa mua c:

Olisin todella kiitollinen avusta :)
Hei. Kumpi on teidän mielestänne kivempi lemmikki, hamsteri vai marsu sillä itse toivoisin jyrsiää joka omistaa seuraavat ominaisuudet:
Päiväaktiivinen (marsu)
Seurallinen (marsu)
Isompi ja helposti sylissä pidettävä (marsu)
Jotain seuraa eläimestä omistajalleen (?)
Aika halpa (hamsu)
Helppo ottaa mukaan reissuun (hamsu)
Ei vie paljoa tilaa (hamsu)
Äänetön (hamsu)
Helposti saatavilla (ainakin hamsteri..)
Kummat teistä ovat mielenkiintoisempia ja kummat ominaisuudet teistä ovat tärkeämpiä sillä se vähän häiritsee, että hamsu on kuitenkin niin pieni ja liikkuu vain hämärällä. Matkailun takia hamsteri on kyllä kokonsa puolesta ainoa ratkaisu, mutta mitä niiden kanssa voi tehdä? Voiko mitään.. Kysymys: Onko hamsterit tylsiä?

4

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tästä matkailusta voisi vielä lisätä,, että tosiaan kummatkin matkustaa omassa kantokopassaan, marsuille käy esim pieni kissankoppa. Jos matkailee autolla eikä julkisilla, marsuille on saatavilla myös kokoon taittuvia häkkejä, jotka saa helpommin mukaan.

      "Helposti saatavilla (ainakin hamsteri..)"
      -Kumpikin kannattaa ottaa kasvattajalta :) Riippuu vähän missä asut, mutta kasvattajat saa usein järjestettyä poikasille kyytejä pitkälti ympäri Suomen.

    • Mulla itselläni on 2 poika marsua ja 2 tyttö hamsteria. Ja kaikillahan on aivan eri persoonat. No tässä vähän vinkkejä ja hyviä ja huonoja puolia molemmista :D :
      Tässä nyt on ihan kaksi eri ääripäätä (hamsteri ja marsu).
      Marsut ovat kalliimpia monella tavalla, ne tarvitsevat isomman häkin, enemmän ruokaa ja enemmän purua jn.. Ja itsessään marsukin maksaa n.30-50 euroa. Nämä pojat jotka minulla on eivät ole niin rohkeita, aika arkoja. Ja ne ovat jo aikas vanhoja, ne ovat olleet minulla jo 5 vuotta. Eli siis marsuni eivät tule niin mielellään syyliin kun hamsterit. Mutta niinkuin sanoin kaikilla marsuilla on eri persoonat, eli valmistaudu siihen (jos päätät ottaa marsuja) että ne voivat olla joko arkoja tai hellyydenkipeitä eli valmistaidu siihen että marsusi tarvitsevat ehkä tottuttelemista ihmiseen tai jotain sinne päin. Hamsterit taas ovat halvempia, jos päätät esim. ottaa dunan se maksaa alle 50 euroa, kun taas marsujen häkit maksavat yli 50 niitä pitää olla aina 2, eli iso häkki pitää olla, vähintään 100 cm pituudeltaan. Jos päätät dunan sijasta ostaa hamsterille esim terraarion (mikä on hyvin hiljainen ratkaisu) itse ostin sellaisen 30 eurolla ekotorilta. Hamsterin ruuat ovat myös halvempia koska niitä on vähemmän ja tarkoitettu vain yhdelle.
      En tunne sinua yhtään, eli en osaa niinkään varmistaa että sopiiko tämä sinulle, mutta jos kerran etsit päiväaktiivista, seurallista, isoa ja helposti sylissä pidettävää, melkein äänetöntä ja aika helposti saatavilla olevaa eläintä, ehdottaisin sinulle 2 rottaa. Mainitsit kirjoitelmassasi että halpa eläin olisi hyvä. Rotta ei ole niin halpa kuin hamsteri, vähän sitä marsun luokkaa. Rotat maksavat 22-40 euroa mitä olen itse nähnyt. Ja ne elävät pari, kolme vuotta, niinkuin hamsterit. Se mikä rotissa maksaa eniten on häkki, sillä rotat rakastavat kiipeilyä!
      Mutta kyllä semmoisen voi tehdä vaikka mistä (muistaa kuitenkin että rotta on jyrsijä). Mutta kun olit valinnut juuri marsun ja hamsterin, ajattelin että etkö pidä siitä hännästä. Voin olla täysin väärässä, mutta kyllä näitä lemmikkejä on vaikka kuinka paljon, eli valinnanvaraa riittää! Valitse ihan oma mieluisin lemmikkisi ja pidä sen kanssa ihanaa aikaa, marsu vai hamsteri, vai kenties vaikka rotta.
      Huh huh, tästä tuli pitkä mutta toivottavasti oli jotain apua tai jotain.. kiitoos! 0.0

    • kokemustaon:'(

      Toivon ettet tee samaa virhettä kuin minä kun hankin jyrsijää aikoinaan:( Mietin noita samoja juttuja, ja päädyin marsuun. Luin niistä tolkuttoman paljon jne. mutta kun ne kaksi ihanaa palleroa tulivat, olin tietysti onnellinen ja innoissani. Mutta kun marsut olivat olleet minulla 2kk ja marsut eivät olleet sopeutuneet, kiinnostus alkoi hiipua pois, koska marsut olivat niin arkoja ja pelokkaita. Vaikka minulle sanottiin että pitää ottaa syliin jne. en halunnut, sillä en pitänyt että ne pelkäävät. Sitten kun marsut olivat olleet 3kk en voinut muuta kuin myöntää että osaamiseni ei riitä. Marsut olivat pelokkaita ja erittäin arkoja.... lopuksi päätin että luovutan marsut osaaviin käsiin... ja niin tapahtui.
      tällä stoorilla haluan vain muistuttaa kuinka tärkeää on tutustua lemmikkiin jne. Eikä vain ottaa sitä ilman sen kummempaa ajattelemista.

    • Sedä

      ^ Niin, jyrsijästä riippumatta ne pitäisi ostaa hyvältä kasvattajalta joka on käsitellyt niitä kunnolla, jolloin ne on jo valmiiksi kesyjä :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      28
      1387
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe