Mikä mulla on

täräjää

Olen kärsinyt masennuksesta vaikeasta elämäntilanteesta johtuen kuusi vuotta, sekä unettomuudesta. Elämäntilanteeni selkeytyi.. masennukseni lieventyi, uneni paranivat.

Valitettavasti tuona kuuden vuoden aikana tuli runsaasti poissaoloa töistä (voi kunpa olisinkin kyennyt tekemään työni, kova pala ihmiselle, joka on aiemmin kyennyt ne tekemään ja halunnut tehdä töitä).

Esimieheni vaihtui. Uusi esimieheni ei sietänyt poissaoloja lainkaan. (En minäkään sietänyt niitä mutta olen alalla jossa turvallisuus on otettava huomioon todella). Kun asiani selkeytyivät ja sain elämääni korjattua, iski työnantaja seuraavan kortin pöytään. -> Työkykyarvio.

Kävin vaativat psykologiset testit lävitse. Mitkä olivat turhia koska siellä ei kuunneltu minua lainkaan. Väittivät että valehtelen kaikesta. Psykologisissa testeissäkin olin kuulemma huijannut. Miiten niissä pystyy edes huijaamaan?

Lisäksi siellä vedettiin menneisyydessä tapahtuneet asia nykypäivään ja asetettiin diagnoosi sen perusteella. Testit tehtiin mutta ei oikein. Diagnoosia sain korjattua mutta silti se aiheuttaa tuskaa.

Tuon jakson jälkeen.. olen ollut todella epävarma itsestäni. Tuntuu kuin leima olisi lyöty otsaan.

Nykyään.. kun valmistaudun lähtöä julkiselle paikalle.. kädet alkavat täristä jo laittautuessa ja mietin että miten selviydyn. Julkisella paikalla.. esim. kaupassa myyjän kanssa koen kamalaa järkytystä. Vältän katsekontaktia ja kädet täristen kaivelen ko. kaupan bonuskorttia ja maksukorttia. Töihin mennessä koen samaa tuskaa.. olen ihmisten kanssa tekemisissä töissäni. Ennen ei näin ollut.

Kysymys kuuluu...

Onko minulla paniikkihäiriö tai sosiaalisten tilanteiden pelko ja miksi se on tullut tuon vaativan psykologisen arvion jälkeen?

En uskalla enää puhua asioista ammattilaiselle. Nytkin mietitään, ettei yksi kriisin aikana asetettu diagnoosi sovi minulle. SIitä todella olen samaa mieltä, mutta pitikö senkin tajuamiseen mennä psykiatreilta se kuusi vuotta. :( Melkoiseen riepotteluun senkin takia jouduin. Mitä auttaa kannella edes kun ei ole henki uhattuna. Sitäkin enemmän kärsimystä kyllä. :/

Noh. toivon asiallisia kommentteja ja näkemyksiä. Jotta uskallan edes lukemaan tulla. Kärsimystä jo ihan tarpeeksi.

(täytyy kuitenkin luojaa kiittää.. minulla on vielä työpaikka. eriasia kykenenkö enää tekemään alani töitä. )

1

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelkkiä ajatuksia

      Sulla on itsetunto jotenkin tippunut sen jälkeen kun "leima" lyötiin otsaan....
      Ei muuta kun unohdat tai ainakin yrität unohtaa huonot asiat ja siirryt asiassa eteenpäin...älä mieti itseäsi ja tuntemuksiasi liikaa vaan seuraa muita enemmän. tarkoitan tuota kassajonossa jännittämistä yms... ilmeisesti olet aika yksinäinen tai paljon yksin ja sinkku......niin sitä jää tälläsii asioita vatvomaan ja tekee niistä liian suuria mitä ne oikeesti on....eikö ?
      No en ole mikään paras neuvomaan tälläsii asioita, mutta itsekkin olen joskus ollut i´han kusisessa paikassa just tollasissa julkisissa paikoissa ja niistä olen hyvin päässyt eroon, mutta aina välillä sitä huomaa että taasko mua alkaa jännittää ja tulee pieni paniikki, mutta nykyään en anna pelkkien ajatuksien viedä itseäni mennessään..... muista tämä: "ne on pelkkiä ajatuksia !"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe