miten tästä eteenpäin

särkynyt sydän

Olen mieheni kanssa avioliitossa ja meillä on perhe. Maailmani romahti kun tuli ilmi, että hän on mahdollisesti pettänyt minua. Mieheni ei asiaa myönnä vaan on antanut minulle hieman ontuvan selityksen, joka silti voi pitää paikkansa. Eli hän voi yhtä hyvin olla täysin syytön tai sitten hän on pettänyt. Mahdollinen pettäminen ajoittuu aikaan, kun meillä oli todella vaikeaa yhdessä ja avioero oli hyvin lähellä. Koska avioliiton tilanne oli silloin vaikea ja voisin hyvin kuvitella miehen etsineen jonkinlaista lohtua tms toiselta naiselta, niin ajan kanssa varmasti voin antaa anteeksi. Yritämme korjata liittoamme yhdessä ja lähentyä ja osoittaa rakkautta puolin ja toisin....mutta miten voin tietää, liittyykö tuo mahdollinen tapahtuma vain vaikeaan aikaan eli oli tavallaan kertahairahdus...vai onko kyseessä jatkuva tilanne tai miehen taipumus. Nyt sitä koko ajan miettii, että kenelle hän soittaa ja missäköhän ja kenen kanssa viettää aikaa. Myös on ihan hirveä ajatus kuvitella hänet hellimässä toista naista ja kun hän koskettaa niin sitä miettii, että onko kosketus aito vai olenko sittenkin huono ja riittämätön.

23

315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Ymmärrän ap:ta, luottamus mennyt ja mies ei suoraan tunnusta asiaa. Nyt vaan rakentamaan liittoa uudelta pohjalta, miehenkin on sitouduttava ja osoitettava luottamuksesi ansainta. Työtä se vaatii, kummaltakin. Voimia!

    • Nellianna

      Hei, minä olen varmaan vähän väärä henkilö ottamaan kantaa tähän kun en ole vielä avioliitossa, mutta jotain ajatuksia tuli mieleen. Itselläni on kaukosuhde emmekä ole sopineet mitään ettei muita saa tavata tai vastaavaa, mutta kerran kun tuli ilmi että miehellä oli ollut jotain juttua, niin kyllä se ärsytti aika paljon vaikka ei ollutkaan mitään oikeutta suuttua. No tätä ei voi verrata avioliittoon mikä on ihan toisella tasolla oleva suhde, mutta sitä vain että kyllä tällaiset asiat herättää voimakkaita tunteita helposti. Ja avioliitossa on tietty oletus että ollaan uskollisia. Ei varmaan kukaan osaa sanoa onko kyseessä kertahairahdus, teidän kannattaisi varmaan vielä puhua asia selväksi ettei se jää vaivaamaan sinua ja kun on lapsiakin. Ja helpostihan tuossa voi tulla ajatus että teen itse samoin, eli jos toinen pettää niin pettää itsekin.

      • särkynyt sydän

        Koville tämä on ottanut ja olen kertonut miehelleni, että asia satutti minua todella paljon. Hän ei ole myöntänyt asiaa (mahdollisesti avioeron pelossa?) vaan pitäytynyt ontuvassa selityksessään mutta olemme keskustelleet pettämisen satuttavuudesta ja uskollisuuden tärkeydestä ja sen tärkeydestä, että kykenemme lähentymään ja olemaan jatkossa toisillemme läheisemmät (ettei sitä kolmatta tarvitse tulla väliin). Mutta sen tietää miehenikin, että minä en petä häntä. Ei tulisi mieleenkään pettää häntä, vaikka hän olisi pettänyt minua. Se liittyy omaan omatuntooni, jonka haluan pitää puhtaana Jumalan edessä. Ajatuskin vieraasta miehestä tuntuu ällöttävältä.


      • Nellianna
        särkynyt sydän kirjoitti:

        Koville tämä on ottanut ja olen kertonut miehelleni, että asia satutti minua todella paljon. Hän ei ole myöntänyt asiaa (mahdollisesti avioeron pelossa?) vaan pitäytynyt ontuvassa selityksessään mutta olemme keskustelleet pettämisen satuttavuudesta ja uskollisuuden tärkeydestä ja sen tärkeydestä, että kykenemme lähentymään ja olemaan jatkossa toisillemme läheisemmät (ettei sitä kolmatta tarvitse tulla väliin). Mutta sen tietää miehenikin, että minä en petä häntä. Ei tulisi mieleenkään pettää häntä, vaikka hän olisi pettänyt minua. Se liittyy omaan omatuntooni, jonka haluan pitää puhtaana Jumalan edessä. Ajatuskin vieraasta miehestä tuntuu ällöttävältä.

        Älä vain anna miehesi käyttää hyväkseen sitä että olet uskonnollisempi kuin hän. Siis tämä tuli mieleen kun kuvaat miehesi tietävän ettet pettäisi häntä uskontosi vuoksi ja ilmeisesti miehesi ei ole itse yhtä uskonnollinen kun katsoo että voi pettää. Kun yleensä kai ihmiset tietää, että jos itse pettää niin on aika todennäköistä että toinen voi tehdä samoin.


      • särkynyt sydän
        Nellianna kirjoitti:

        Älä vain anna miehesi käyttää hyväkseen sitä että olet uskonnollisempi kuin hän. Siis tämä tuli mieleen kun kuvaat miehesi tietävän ettet pettäisi häntä uskontosi vuoksi ja ilmeisesti miehesi ei ole itse yhtä uskonnollinen kun katsoo että voi pettää. Kun yleensä kai ihmiset tietää, että jos itse pettää niin on aika todennäköistä että toinen voi tehdä samoin.

        Mieheni on hyvin uskonnollinen. Ei hyväksynyt esiaviollista suhdetta edes "kihlauduttuamme". Ongelmat alkoivat eräiden sinkkukavereiden tultua kuvioihin.


      • sirjeliini
        särkynyt sydän kirjoitti:

        Mieheni on hyvin uskonnollinen. Ei hyväksynyt esiaviollista suhdetta edes "kihlauduttuamme". Ongelmat alkoivat eräiden sinkkukavereiden tultua kuvioihin.

        Ei taida olla hyvin uskonnollinen, kun kerta pettämistä kuvioissa. Mutta voihan sitä pyytää Jumalalta anteeksi ja sitten taas menoksi, tällaisia kokemuksia minulla mieheni kanssa.


      • Nellianna
        särkynyt sydän kirjoitti:

        Mieheni on hyvin uskonnollinen. Ei hyväksynyt esiaviollista suhdetta edes "kihlauduttuamme". Ongelmat alkoivat eräiden sinkkukavereiden tultua kuvioihin.

        Ai jaa, eivätkö uskonnolliset ihmiset ole nimenomaan pettämistä vastaan eli jotenkin ristiriitaista. Miten ne sinkkukaverit tähän asiaan kuuluu, eikö jokainen vastaa itse omista tekemisistään. No ei kuulu yhtään minulle, mutta älä nyt anna miehesi käyttää hyväkseen anteeksiantavaisuuttasi. Että pidä ihmeessä puolesi ettei sama meno jatku tulevaisuudessa.


      • Nellianna
        sirjeliini kirjoitti:

        Ei taida olla hyvin uskonnollinen, kun kerta pettämistä kuvioissa. Mutta voihan sitä pyytää Jumalalta anteeksi ja sitten taas menoksi, tällaisia kokemuksia minulla mieheni kanssa.

        No Jumalalta voi aina pyytää anteeksi mutta voiko vaimolta, niin eikö se ole vähän toinen juttu?


      • Nellianna
        Nellianna kirjoitti:

        Ai jaa, eivätkö uskonnolliset ihmiset ole nimenomaan pettämistä vastaan eli jotenkin ristiriitaista. Miten ne sinkkukaverit tähän asiaan kuuluu, eikö jokainen vastaa itse omista tekemisistään. No ei kuulu yhtään minulle, mutta älä nyt anna miehesi käyttää hyväkseen anteeksiantavaisuuttasi. Että pidä ihmeessä puolesi ettei sama meno jatku tulevaisuudessa.

        Siis jos minä sain jotenkin aikaan alkuperäisen keskustelun loppumisen, niin olen pahoillani ei tosiaan ollut tarkoitus, innostuin vähän liikaa sanomaan mielipiteitäni, vaikka ei ole mitään kokemusta avioliitosta.


      • särkynyt sydän
        Nellianna kirjoitti:

        Siis jos minä sain jotenkin aikaan alkuperäisen keskustelun loppumisen, niin olen pahoillani ei tosiaan ollut tarkoitus, innostuin vähän liikaa sanomaan mielipiteitäni, vaikka ei ole mitään kokemusta avioliitosta.

        Kun sinkkukaverit tulivat kuvioihin niin mieheni alkoi olla kerta viikossa poissa todella myöhään. Sitä ennen hän tuli aina ihmisten aikaan kotiin. Sen lisäksi näiden kavereiden myötä tuli mukaan baarit ja alkoholi. Aiemmin hän ei ollut voinut edes syödä suklaata, jossa on hitunen alkoholia. Koska maksan perheen puhelimet niin näe puhelutiedoista, että sinne ilmaantuu koko ajan uusia puhelinnumeroita. Näitä numeroita alkoi tulla tietoihin noin vuosi takaperin. Nämä puhelut ovat outoja. Tulee aina uusi numero johon soitetaan lyhyitä puheluita kerran tai joitakin kertoja lyhyen ajan sisällä. Nämä puhelutiedot ovat ahdistaneet minua jo pitkään. Sen lisäksi Badoolta on oikein "kunniamaininta" aktiivisuudesta, mutta mieheni kiertää asian vakuuttamalla, että käyttää deittipalvelua vain ja ainoastaan mieskavereiden kanssa jutteluun. Kuvakin sinne oli päivittynyt mutta teksti "sinkku" ja "lapseton" eivät näytä päivittyvän. Kaiken mies selittää pois. Tämä kaikki noin taustana sille varsinaiselle huolelleni, jonka esitin aloituksessa.


      • Nellianna
        särkynyt sydän kirjoitti:

        Kun sinkkukaverit tulivat kuvioihin niin mieheni alkoi olla kerta viikossa poissa todella myöhään. Sitä ennen hän tuli aina ihmisten aikaan kotiin. Sen lisäksi näiden kavereiden myötä tuli mukaan baarit ja alkoholi. Aiemmin hän ei ollut voinut edes syödä suklaata, jossa on hitunen alkoholia. Koska maksan perheen puhelimet niin näe puhelutiedoista, että sinne ilmaantuu koko ajan uusia puhelinnumeroita. Näitä numeroita alkoi tulla tietoihin noin vuosi takaperin. Nämä puhelut ovat outoja. Tulee aina uusi numero johon soitetaan lyhyitä puheluita kerran tai joitakin kertoja lyhyen ajan sisällä. Nämä puhelutiedot ovat ahdistaneet minua jo pitkään. Sen lisäksi Badoolta on oikein "kunniamaininta" aktiivisuudesta, mutta mieheni kiertää asian vakuuttamalla, että käyttää deittipalvelua vain ja ainoastaan mieskavereiden kanssa jutteluun. Kuvakin sinne oli päivittynyt mutta teksti "sinkku" ja "lapseton" eivät näytä päivittyvän. Kaiken mies selittää pois. Tämä kaikki noin taustana sille varsinaiselle huolelleni, jonka esitin aloituksessa.

        Ei varmaan olisi pitänyt alunperinkään vastata kun ei ole kokemusta ja hyvä että olet saanut muilta järkeviä vastauksia. Meillä on jotenkin tosi erilainen ajatusmaailma ja elämänpiiri että minun on vaikea tajuta tätä juttua. Minusta vaikuttaa siltä että miehesi pyörittää sinua miten haluaa ja sinä vain annat sen tapahtua. En tunne ketään kuka jaksaisi tuollaista perhe-elämää. Älä anna miehesi polkea oikeuksiasi, voit vain itse laittaa rajat siihen kuinka sinua saa kohdella. Ja älä loukkaannu mutta vaikutat jotenkin tosi voimattomalta, hae ulkopuolista apua jos et muuten jaksa ryhdistäytyä, kannattaa nyt heti toimia.


      • htdkvfip
        särkynyt sydän kirjoitti:

        Kun sinkkukaverit tulivat kuvioihin niin mieheni alkoi olla kerta viikossa poissa todella myöhään. Sitä ennen hän tuli aina ihmisten aikaan kotiin. Sen lisäksi näiden kavereiden myötä tuli mukaan baarit ja alkoholi. Aiemmin hän ei ollut voinut edes syödä suklaata, jossa on hitunen alkoholia. Koska maksan perheen puhelimet niin näe puhelutiedoista, että sinne ilmaantuu koko ajan uusia puhelinnumeroita. Näitä numeroita alkoi tulla tietoihin noin vuosi takaperin. Nämä puhelut ovat outoja. Tulee aina uusi numero johon soitetaan lyhyitä puheluita kerran tai joitakin kertoja lyhyen ajan sisällä. Nämä puhelutiedot ovat ahdistaneet minua jo pitkään. Sen lisäksi Badoolta on oikein "kunniamaininta" aktiivisuudesta, mutta mieheni kiertää asian vakuuttamalla, että käyttää deittipalvelua vain ja ainoastaan mieskavereiden kanssa jutteluun. Kuvakin sinne oli päivittynyt mutta teksti "sinkku" ja "lapseton" eivät näytä päivittyvän. Kaiken mies selittää pois. Tämä kaikki noin taustana sille varsinaiselle huolelleni, jonka esitin aloituksessa.

        Tajuat kai itsekin miehen valehtelevan sinulle 5-0 ja muita naisia on kuvioissa luultavasti useita. Roolisi on olla lompakko, oleskeluluvan ayy ja varmarako. Kannattaisiko heivata mies pellolle ja hakea terve suhde jonkun muun kanssa?


      • särkynyt sydän
        htdkvfip kirjoitti:

        Tajuat kai itsekin miehen valehtelevan sinulle 5-0 ja muita naisia on kuvioissa luultavasti useita. Roolisi on olla lompakko, oleskeluluvan ayy ja varmarako. Kannattaisiko heivata mies pellolle ja hakea terve suhde jonkun muun kanssa?

        Ajattelen siten, että tuo selitys on tietysti helpoin. Mutta kuten en suoraan osta sitä, että mies puhuu täyttä totta, niin en osta sitäkään, että hän on täysi valehtelija ja naistennaurattaja. Ennen minua miehelläni ei ollut mitään naisia kuvioissa. Miten ihmeessä niitä naisia sitten avioliiton solmimisen jälkeen löytyisi yhtäkkiä useita? Ja miten ihmeessä mies heittäisi yhtäkkiä kaiken moraalinsa kaivoon? Avioero on myös suuri asia ja rikkoo samalla myös lasten kodin. Miestä ei voi heivata pellolle noin vain. Olen pohtinut asiaa monelta kannalta, ja ajattelen ainakin tällä hetkellä siten, että jätän tuomion Jumalalle. Hän tuomitkoon minun ja mieheni välillä ja ohjatkoon mieheni oikealle tielle. Tällä hetkellä tärkeintä olisi se, että mieheni toivottavasti on toiminut siten, että ei ole altistanut minua sukupuoliteitse tarttuville taudeiille, ja se, että hän tästä eteenpäin ymmärtää vastuunsa, ja jos on turmellut avioliittoa, niin kääntää kelkkansa ja ymmärtää jättää kaiken väärän menneeseen. Hän on kuitenkin aviomieheni Jumalan edessä. Katsotaan mitä lähitulevaisuus tuo tullessaan ja osoittaako mies merkkejä avioliiton uudelleenrakennuksesta vai ei...se ratkaisee sitten asian...


      • Heh,heh
        särkynyt sydän kirjoitti:

        Ajattelen siten, että tuo selitys on tietysti helpoin. Mutta kuten en suoraan osta sitä, että mies puhuu täyttä totta, niin en osta sitäkään, että hän on täysi valehtelija ja naistennaurattaja. Ennen minua miehelläni ei ollut mitään naisia kuvioissa. Miten ihmeessä niitä naisia sitten avioliiton solmimisen jälkeen löytyisi yhtäkkiä useita? Ja miten ihmeessä mies heittäisi yhtäkkiä kaiken moraalinsa kaivoon? Avioero on myös suuri asia ja rikkoo samalla myös lasten kodin. Miestä ei voi heivata pellolle noin vain. Olen pohtinut asiaa monelta kannalta, ja ajattelen ainakin tällä hetkellä siten, että jätän tuomion Jumalalle. Hän tuomitkoon minun ja mieheni välillä ja ohjatkoon mieheni oikealle tielle. Tällä hetkellä tärkeintä olisi se, että mieheni toivottavasti on toiminut siten, että ei ole altistanut minua sukupuoliteitse tarttuville taudeiille, ja se, että hän tästä eteenpäin ymmärtää vastuunsa, ja jos on turmellut avioliittoa, niin kääntää kelkkansa ja ymmärtää jättää kaiken väärän menneeseen. Hän on kuitenkin aviomieheni Jumalan edessä. Katsotaan mitä lähitulevaisuus tuo tullessaan ja osoittaako mies merkkejä avioliiton uudelleenrakennuksesta vai ei...se ratkaisee sitten asian...

        " Ennen minua miehelläni ei ollut mitään naisia kuvioissa."
        En usko.


      • pensselitäti
        särkynyt sydän kirjoitti:

        Ajattelen siten, että tuo selitys on tietysti helpoin. Mutta kuten en suoraan osta sitä, että mies puhuu täyttä totta, niin en osta sitäkään, että hän on täysi valehtelija ja naistennaurattaja. Ennen minua miehelläni ei ollut mitään naisia kuvioissa. Miten ihmeessä niitä naisia sitten avioliiton solmimisen jälkeen löytyisi yhtäkkiä useita? Ja miten ihmeessä mies heittäisi yhtäkkiä kaiken moraalinsa kaivoon? Avioero on myös suuri asia ja rikkoo samalla myös lasten kodin. Miestä ei voi heivata pellolle noin vain. Olen pohtinut asiaa monelta kannalta, ja ajattelen ainakin tällä hetkellä siten, että jätän tuomion Jumalalle. Hän tuomitkoon minun ja mieheni välillä ja ohjatkoon mieheni oikealle tielle. Tällä hetkellä tärkeintä olisi se, että mieheni toivottavasti on toiminut siten, että ei ole altistanut minua sukupuoliteitse tarttuville taudeiille, ja se, että hän tästä eteenpäin ymmärtää vastuunsa, ja jos on turmellut avioliittoa, niin kääntää kelkkansa ja ymmärtää jättää kaiken väärän menneeseen. Hän on kuitenkin aviomieheni Jumalan edessä. Katsotaan mitä lähitulevaisuus tuo tullessaan ja osoittaako mies merkkejä avioliiton uudelleenrakennuksesta vai ei...se ratkaisee sitten asian...

        Et kai aio olla miehesi kanssa ainakaan suojaamattomassa sukupuoliyhteydessä ennen kuin asia on selvinnyt?
        Naisia löytyy, kumma kyllä, melkein miehelle kuin miehelle, ainakin tilapäissuhteisiin.
        Mitä Jumalan tuomioon tulee, niin olen luullut sen tapahtuvan vasta tuonpuoleisessa. Täällä nykytilanteessa jokainen aikuinen ihminen on itse vastuussa toilauksistaan, eikä kuumia kiviä putoile pahimpienkaan törkeilijöiden päähän.
        Minäkään en kannata avioeroa, jos pariskunnalla on yhteisiä lapsia, mutta jos toiseen ei voi luottaa ollenkaan, tulee elämästä melko ikävää kaikille osallisille.


      • särkynyt sydän
        pensselitäti kirjoitti:

        Et kai aio olla miehesi kanssa ainakaan suojaamattomassa sukupuoliyhteydessä ennen kuin asia on selvinnyt?
        Naisia löytyy, kumma kyllä, melkein miehelle kuin miehelle, ainakin tilapäissuhteisiin.
        Mitä Jumalan tuomioon tulee, niin olen luullut sen tapahtuvan vasta tuonpuoleisessa. Täällä nykytilanteessa jokainen aikuinen ihminen on itse vastuussa toilauksistaan, eikä kuumia kiviä putoile pahimpienkaan törkeilijöiden päähän.
        Minäkään en kannata avioeroa, jos pariskunnalla on yhteisiä lapsia, mutta jos toiseen ei voi luottaa ollenkaan, tulee elämästä melko ikävää kaikille osallisille.

        Tämä nyt poikkeaa aiheesta tosi sivuun enkä tiedä, kuuluuko se tälle palstalle, mutta itse ajattelen niin, että joskin kirjauskonnoissa ajatellaan, että viimeinen tuomio toteutuu vasta tuonpuoleisessa, niin samoissa uskonnoissa on myös ymmärrys siitä, että jo tässä elämässä kohtaamme tuomion. Se ei tietenkään ole viimeisen tuomion kadotustuomio tms vaan se voi olla jokin tapahtuma, johon Jumala johdattaa ihmisen, että ihmisen silmät aukenisivat ja hän tekisi parannuksen. Vanhassa Testamentissa siitä on paljonkin esimerkkejä...vedenpaisumus, Sodoman tuho jne. Yksittäisen ihmisen kohdalla se on todennäköisesti jotain "pienimuotoisempaa". Se voi olla vaikka vaan jatkuvasti kolkuttava omatunto. Mutta niin kauan kuin ihminen kuuntelee omatuntoaan, on toivoa.
        Meillä on avioliitossa tapahtunut asioita parempaan, joista olen onnellinen. Aiemmin olin nääntyä avioerouhkausten alla, mutta mieheni on nyt pääosin lopettanut uhkailut. Jopa riitatilanteessa hän on kyennyt sanomaan, että ei ole ottamassa avioeroa. Tuntuu ensi kertaa oikeasti siltä, että uskallan miettiä tulevaisuutta mieheni kanssa...tarkoitan tässä pitkän ajan tulevaisuutta. Ja ensi kertaa olen voinut puhua miehelleni vaikeista asioista ilman, että hän on heti ottamassa avioeroa. Se on minulle suuri asia. Hän on myös hyväksynyt sen, että "kontrolloin" ja soitan hänet kotiin ajoissa. Aiemmin suuri tuskani oli se, että hän tuli aina kotiin kovin myöhään ilmoittaen, että siihen ei ole muutosta odotettavissa. Mutta nyt näen muutosta. Hän on tullut kotiin jo lasten iltaruoan aikaan! Ja ensimmäisiä kertoja pitkiin aikoihin hän on huomioinut minua nukkumaanmennessä eikä ole ollut välinpitämätön minua kohtaan. Se on tehnyt minut suunnattoman onnelliseksi ja se varmasti näkyy minusta...olen taas nauranut ja vitsaillut ja olen vähän enemmän se nainen, jonka kanssa hän meni aikoinaan naimisiin.


      • Chom chom
        särkynyt sydän kirjoitti:

        Tämä nyt poikkeaa aiheesta tosi sivuun enkä tiedä, kuuluuko se tälle palstalle, mutta itse ajattelen niin, että joskin kirjauskonnoissa ajatellaan, että viimeinen tuomio toteutuu vasta tuonpuoleisessa, niin samoissa uskonnoissa on myös ymmärrys siitä, että jo tässä elämässä kohtaamme tuomion. Se ei tietenkään ole viimeisen tuomion kadotustuomio tms vaan se voi olla jokin tapahtuma, johon Jumala johdattaa ihmisen, että ihmisen silmät aukenisivat ja hän tekisi parannuksen. Vanhassa Testamentissa siitä on paljonkin esimerkkejä...vedenpaisumus, Sodoman tuho jne. Yksittäisen ihmisen kohdalla se on todennäköisesti jotain "pienimuotoisempaa". Se voi olla vaikka vaan jatkuvasti kolkuttava omatunto. Mutta niin kauan kuin ihminen kuuntelee omatuntoaan, on toivoa.
        Meillä on avioliitossa tapahtunut asioita parempaan, joista olen onnellinen. Aiemmin olin nääntyä avioerouhkausten alla, mutta mieheni on nyt pääosin lopettanut uhkailut. Jopa riitatilanteessa hän on kyennyt sanomaan, että ei ole ottamassa avioeroa. Tuntuu ensi kertaa oikeasti siltä, että uskallan miettiä tulevaisuutta mieheni kanssa...tarkoitan tässä pitkän ajan tulevaisuutta. Ja ensi kertaa olen voinut puhua miehelleni vaikeista asioista ilman, että hän on heti ottamassa avioeroa. Se on minulle suuri asia. Hän on myös hyväksynyt sen, että "kontrolloin" ja soitan hänet kotiin ajoissa. Aiemmin suuri tuskani oli se, että hän tuli aina kotiin kovin myöhään ilmoittaen, että siihen ei ole muutosta odotettavissa. Mutta nyt näen muutosta. Hän on tullut kotiin jo lasten iltaruoan aikaan! Ja ensimmäisiä kertoja pitkiin aikoihin hän on huomioinut minua nukkumaanmennessä eikä ole ollut välinpitämätön minua kohtaan. Se on tehnyt minut suunnattoman onnelliseksi ja se varmasti näkyy minusta...olen taas nauranut ja vitsaillut ja olen vähän enemmän se nainen, jonka kanssa hän meni aikoinaan naimisiin.

        Kyky antaa anteeksi on ihailtava ominaisuus, mutta se ei saisi tapahtua oman hyvinvoinnin kustannuksella. Sinun ei tarvitse sietää kaikkea, ja jos miehesi on luottamuksesi pettänyt, häneltä sopii odottaa toimia tilanteen korjaamiseksi. Teillä on lapsiakin, joita kohtaan miehellä on isänä velvollisuuksia.

        Itseään pitää oppia rakastamaan. Jos ei omana itsenään toiselle kelpaa tai riitä, ei sitten. Rakkaus on vapautta: vaikka olisi vaihtoehtoja, kaksi ihmistä valitsevat toisensa omasta tahdostaan. Ei siksi, että he tarvitsevat toisiaan, vaan siksi, että he haluavat jakaa elämänsä.


    • Tiedän....

      Mies pihalle ja äkkiä kanssa, se on päässyt vapauden makuun ja se ei lopu, usko vaan, ei ikinä tule muuttumaan paremmaksi, pahemmaksi vaan menee kun sulle menee kaikki läpi, selitykset ja valheet. Älä usko mitään mitä kaveri kertoilee epämääräisesti menoistaan ja tekemisistään, ne ei ole totta.
      Vaikka kuinka vakuuttelee ja selittelee, pelkkää valhetta kaikki, menet itsekin jo sekaisin niistä selityksistä, etkä muista mitä sanonut ja onko oikeesti tätä tarkoittanut.
      Tuttuja juttuja menneestä elämästä, jonka sitten lopetin ja laitoin miehen pihalle.
      Enkä ole katunut päivääkään, koko elämä selkeytyi sen jälkeen, ei tarvinnut näitä asioita murehtia, sillä siitä meinasi tulla hulluksi.

      • särkynyt sydän

        No minulla on sama tunne...että tämä elämä ajaa hulluksi, kun ei voi elää sydän rauhassa ja luottavaisena...silti tuntuu todella vaikealta ajatella avioeroa. On todella vaikea uskoa mitään pahaa miehestä, jonka kanssa on avioitunut ja elänyt. On vaikea ajatella, että rakkaus ei olisikaan totta.


      • myönnä totuus

        Sanonpa vaan noin sinkkukaverina, että avioliitto on loppusuoralla jo siinä vaiheessa, kun sinne diskoon päädytään. Siellä ne naimisissa olevat pussailee, ei ehkä petä, mutta odotas vaan kun vapaus koittaa, sitten se vasta alkaakin. Uusi deitti joka viikko. Sinkun ja naimisissaolleen ero on siinä, että sinkku osaa elää yksinkin.


    • Tiedän...

      Uskon että vaikeata miettiä eroa jos lapsiakin, mutta juuri sinun pitääkin ajatella lapsia, sinun mielialasi heittelee nyt etkä voi ajatella tai toimia niidenkään kanssa normaalisti kun mietit vain tätä miehesi käytöstä, et ole ollenkaan normaali ja siitä ne lapset enemmän kärsivät kun joutuvat katselemaan huonoa liittoa ja mikä esimerkki teidän olosta on niille, tosi huono.
      Minullakin kesti aikani ennen kuin sain lopullisesti päähäni taottua ettei siitä mitään tule, oli tehnyt paljon vahinkoa omalle mielelle siihen mennessä se kaikki nöyryyttävä paska jonka olin saanut kokea ennen kuin sitten tosiaankin laitoin henkilön ulos.
      Vielä senkin jälkeen mietin teinkö oikein ja olinko raaka, meni oleskeluluvatkin siinä samassa, mutta siten makaa kuin petaa,.
      Ei jaksanut käyttäytyä edes sitä vaadittua aikaa kunnolla, kun luonto niillä sellainen ja kun luulevat että suomalainen nainen suvaitsee mitä tahansa, mutta huomasipa ettei se niinkään aina ole, saa yrittää seuraavaan.
      Älkää alkako niihin leikkeihin näiden tyyppien kanssa, se satuttaa montaa ihmistä.
      Tulet pärjäämään paljon paremmin ilman häntä.

    • Chom chom

      Joskus vasta menettäessään kaiken tajuaa, mitä olikaan saanut. Ja sitä on vaikea takoa toisen päähän, ainakaan ajoissa. En tiedä...olisiko aviokriisi saanut miehen katselemaan ympärilleen ja näkemään vaihtoehtoja, ehkä hakemaan itsetunnon kohotusta? Ja onko syyllä loppujen lopuksi väliä vai sillä, mitä tapahtuu seuraavaksi? Vaikea tilanne: vaikka mies puhuisi totta, sinä epäilet, ja vaikka mies valehtelisi, haluat uskoa. Salailu loukkaa, koska silloin kokee, ettei itse ole puolisonsa luottamuksen, rehellisyyden arvoinen.

      Kaverit voivat antaa hyviä tai huonoja vaikutteita, mutta viime kädessä ihminen itse päättää, mihin ryhtyy. Jos avioliitto/parisuhde tuntuukin joskus vaikealta, se ei yleensä helpotu sillä, että kääntää huomionsa poispäin suhteesta.

      Jos miehesi haluaa hylätä liittonsa, se ei tee sinusta huonoa tai riittämätöntä! Et voi aikuista ihmistä määrätä tai rajoittaa, mutta omat johtopäätökset voit hänen toimistaan vetää. Toimiiko mies perheen hyväksi? Millaisen suhteen ja perhe-elämän haluat? Voitko saada sen tämän miehen kanssa?

      Pidä huoli itsestäsi. Älä ripustaudu mieheen. Nuo selitykset kuulostavat kummallisilta. Mielestäni perheellisellä miehellä ei ole mitään tekemistä Badoossa. Sinulla on täysi oikeus olla pettynyt, surullinen, vihainen, mutta älä hätiköi. Kirjoita vaikka tuntemuksiasi (ja miehen selityksiä) ylös. Olisko lähipiirissä joku, jonka kanssa voisit puhua? Tai joku, joka voisi puhua miehelle ns. järkeä? Aseta vaikka aikaraja, johon asti katsot, muuttuuko tilanne paremmaksi.

    • Alanya Side Kemer

      Badoossa ei tosiaan jutella ja etsitä mieskavereita. Oma suhteeni turkkilaisen miesystäväni kanssa loppui juuri tähän kun sain hänet kiinni sivuhistorian perusteella ja otin feikkiprofiililla Badoossa yhteyttä ja heti ehdotteli seksiä ja halusi tavata.
      Badoo ei ole mikään muu kuin seuran ja seksin etsimisen palsta.
      Oma turkkilaiseni, selitti ihan samaa kuin sinun miehesi.
      Anteeksi, mutta tämä vaan on totta. Erosimme.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1412
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1193
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe