Kunnollinen vai kiltti mies?

Sanojen merkitys

Kumpiko herättää enemmän epäilyksiä miehen suhteen, jos hän kehuu olevansa kunnollinen vai kiltti?

21

256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksinkertaista

      Riippuu miehestä.

      • Vielä yksinkertaisempaa; riippuu naisesta joka tuota ihmettelee.
        Jos mies kertoo olevansa kunnollinen, kiltti tai jotain, niin hän luultavasti myös on sitä ellet anna aihetta olla tuhma.


      • ><><
        robert_mckeancy kirjoitti:

        Vielä yksinkertaisempaa; riippuu naisesta joka tuota ihmettelee.
        Jos mies kertoo olevansa kunnollinen, kiltti tai jotain, niin hän luultavasti myös on sitä ellet anna aihetta olla tuhma.

        Just: "Jos mies kertoo olevansa kunnollinen, kiltti tai jotain, niin hän luultavasti myös on sitä ellet anna aihetta olla tuhma." Toisin sanoen: mies lopettaa "kiltteytensä" ja "kunnollisuutensa" heti kun nainen lakkaa mielistelemästä häntä. Herääkin kysymys: Onko mies pohjimmiltaan kiltti ja kunnollinen koskaan ollutkaan?


      • ><>< kirjoitti:

        Just: "Jos mies kertoo olevansa kunnollinen, kiltti tai jotain, niin hän luultavasti myös on sitä ellet anna aihetta olla tuhma." Toisin sanoen: mies lopettaa "kiltteytensä" ja "kunnollisuutensa" heti kun nainen lakkaa mielistelemästä häntä. Herääkin kysymys: Onko mies pohjimmiltaan kiltti ja kunnollinen koskaan ollutkaan?

        Minä ajattelin kiltteydellä hieman eri asiaa kuin sinä. ;)

        Jos miestä täytyy mielistellä, niin kannattaa juosta pakoon.

        Minulla on käsitys, että jos mies joutuu hakemaan seuraa netistä, niin hän tosiaankaan ei välttämättä ole koskaan ollut kunnollinen.

        Live-elämä ja seuranhakupalstat ovat elämänalueiden ääripäitä, noin pääsääntöisesti. En tosin ole koskaan käynyt deittipalstoilla, joten siinä mielessä olen jäävi arvostelemaan, mutta ehkä hyvä arvailemaan?

        Livessäkin löytyy äärimmäisen sikamaisia miehiä, todellisia kusettajia jotka valehtelevat enemmän kuin puolet sanomisistaan, mutta eikö tällaisen erota jo lyhyen tuttavuuden perusteella?

        Tuleeko mies tapaamisiin myöhään ja lähtee aikaisin "töihin", onko hän eronnut mutta ei vie sinua kotiisi? Kysy maistraatista miten asia on.

        Onko hän "eroamassa"? Miten kauan se prosessi onkaan kestänyt?

        Kysyykö hän koskaan päivästäsi ja kuunteleeko mitä sanot? Käyttäytyykö hän ylipäätään kohteliaasti sinua kohtaan ja onko sinun hyvä olla hänen seurassaan?

        Valitettavan moni haluaa vain seksiä ja sitä saadakseen tekee mitä merkillisempiä asioita, mutta ei ole sydämellään lainkaan mukana suhteessa.
        Tässä ei kannata pettää itseään ja olla uskovinaan niitä omakehuja.

        Se, että joutuu kysymään tällaista, on vahva merkki siitä, että kaikki ei ole sitä miltä näyttää.


      • ><><
        robert_mckeancy kirjoitti:

        Minä ajattelin kiltteydellä hieman eri asiaa kuin sinä. ;)

        Jos miestä täytyy mielistellä, niin kannattaa juosta pakoon.

        Minulla on käsitys, että jos mies joutuu hakemaan seuraa netistä, niin hän tosiaankaan ei välttämättä ole koskaan ollut kunnollinen.

        Live-elämä ja seuranhakupalstat ovat elämänalueiden ääripäitä, noin pääsääntöisesti. En tosin ole koskaan käynyt deittipalstoilla, joten siinä mielessä olen jäävi arvostelemaan, mutta ehkä hyvä arvailemaan?

        Livessäkin löytyy äärimmäisen sikamaisia miehiä, todellisia kusettajia jotka valehtelevat enemmän kuin puolet sanomisistaan, mutta eikö tällaisen erota jo lyhyen tuttavuuden perusteella?

        Tuleeko mies tapaamisiin myöhään ja lähtee aikaisin "töihin", onko hän eronnut mutta ei vie sinua kotiisi? Kysy maistraatista miten asia on.

        Onko hän "eroamassa"? Miten kauan se prosessi onkaan kestänyt?

        Kysyykö hän koskaan päivästäsi ja kuunteleeko mitä sanot? Käyttäytyykö hän ylipäätään kohteliaasti sinua kohtaan ja onko sinun hyvä olla hänen seurassaan?

        Valitettavan moni haluaa vain seksiä ja sitä saadakseen tekee mitä merkillisempiä asioita, mutta ei ole sydämellään lainkaan mukana suhteessa.
        Tässä ei kannata pettää itseään ja olla uskovinaan niitä omakehuja.

        Se, että joutuu kysymään tällaista, on vahva merkki siitä, että kaikki ei ole sitä miltä näyttää.

        Mitä sinä sillä kilteydellä sitten tarkoitit?


      • ><>< kirjoitti:

        Mitä sinä sillä kilteydellä sitten tarkoitit?

        Sitä ettei ihan heti ala vonkaamaan seksiä.
        Minulla on oletusasetuksena, että ihminen on kiltti niin kauan kuin hän itse toisin todistaa. Jos näin käy, niin siitä selviää kun panee kantapäät vastakkain.

        Luin joskus aforismin, että "se mitä eniten pelkäät, on jo tapahtunut". Pitää valitettavan usein paikkansa. Se tuossa aloituksessa mietityttää, että ylipäätään täytyy kysyä tuollaista.

        Meillä ihmisillä vain on vajavaisuutemme ja toiset ovat vähän enemmän kaukana täydellisestä kuin toiset. Mitä kukin sitten sietää, on kimurantti juttu.


    • 11ja13

      "Jos mies kertoo olevansa kunnollinen, kiltti tai jotain, niin hän luultavasti myös on.."

      Varaskin kertoo aina olevansa rehellinen ennen varastamista. On sulla logiikka.

      • 5 pv ja nappasi

        Ei tuollaisia asioita tarvitse kertoa. Sitä paitsi jos nettitreffeille eksyy kunnollinen ja/tai kiltti mies, ei se siellä niin kauan roiku että kukaan ehtisi ihmetellä.


      • pettynyt tyttönen
        5 pv ja nappasi kirjoitti:

        Ei tuollaisia asioita tarvitse kertoa. Sitä paitsi jos nettitreffeille eksyy kunnollinen ja/tai kiltti mies, ei se siellä niin kauan roiku että kukaan ehtisi ihmetellä.

        Ei roiku ei. Pistin samantien kotiinsa hemmetin vonkaajan keskellä päivää kun ilmeni että kotona olikin vaimo ja pien lapsonen. Tosi kiltti ja kunnollinen koulutettu mies, my ass.


    • jep jep

      Eikö nuo ole sellaisia piirteitä jotka automaattisesti olettaa ihmisissä olevan? Ei niitä tarvitse erikseen korostaa ja kehua. Mulle nousee aina karvat pystyyn jos joku kertoo olevansa kiltti, kunnollinen, uskollinen ja luotettava. Heti herää epäilys että näinköhän on. Ja miksi sitä pitää mainostaa.

      • Kokemusta

        Varokaa, netissä pyörii huijarimies, joka mainostaa olevansa "takuuluotettava".


    • 1+1

      Siitä tiedätte että mies on kunnollinen ja kiltti jos ette tunne viidessä sekunnissa sitä kuuluisaa kemiaa.

      • Lierot ovat oppivaisia, sadan suhteen jälkeen tietää kyllä mitä nainen haluaa kuulla. En luottaisi liikaa näihin pika-analyyseihin.


    • määmy

      Kumpiki juoruu, et o itsetunto hakuses.

    • Näin tällä kertaa

      En välitä kehuista. Molempi paha. Mielenkiintoisempaa kuunneltavaa on miehen ajatukset ja mistä tämä on kiinnostunut elämästään ja ennen kaikkea miksi on. Niistä selviää paljon enemmän kuin lauseesta, "olen kunnollinen" tai "olen kiltti".

      • Jos joutuu kyselemään toisen päivästä niin minusta se on jo oire jostain. Kummankin tulisi automaattisesti kertoa lyhyesti tärkimmät ja toisen on oltava ainakin sen verran kiinnostunut, että kuuntelee.

        Tässä linkissä jotain yleisluonteista parisuhteista.
        http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-1288753627506.html

        Onko järkevää roikkua parisuhteessa jos joutuu jatkuvasti miettimään homman mielekkyyttä ja turvautumaan jopa ammattiapuun?

        Suhteen pitäisi olla hyvällä tavalla itsestäänselvää, mutta siitä pitää huolehtia, että se voi hyvin.

        Paha olo tai jatkuva pinnistely on kaukana luonnollisesta olotilasta. Pitkään huonossa suhteessa ollut ja siitä eronnut on harvemmin tyytymätön kun saa lopettaa jännittämisen tai jopa pelkäämisen.


    • Rehti ruipelo

      Kunnollinen ja kiltti on asioita, jotka nyt oletuksena ovat ominaisuuslistassa jossain määrin joten itse en (mielestäni) kunnollisena ja kilttinä miehenä edes mainitsisi noita treffi-ilmossa. Sana "rehti" on parempi kuin "kunnollinen" muutenkin, jotenkin maskuliinisempi ja jykevämpi - aikaansaava siis! Sitä naiset arvostaa.

      Lisäksi vielä "kiltti" on vähän negatiivinen sana miehelle, vrt. sinisilmäinen. Se tuo mieleen heikkouden - fyysinen ja henkinen - joka on ehdoton turn-off naisille, I know koska olen ruipelo ruumiinrakeenteeltani vaikka muuten parasta A-luokkaa (no vähän liioitetluna) mutta vartalon vuoksi en kelpaa A-luokan naisille.

      On ehkä kilttiä (tai suloista) viedä kukkia sairaalle tädille, mutta enimmäkseen se on miehillä vähän heikkouden osoitus, riskinä on että palvelee aina toisia eikä itse saa vastapalvelua = kiltti on usein hyväksikäytetty...

    • miesmie

      Narsistista alkaa miettimään itseä ns. hyvänä ihmisenä... siis olemaan kiltti tai kunnollinen.

      Itse olen kerran kohdannut ikäiseni naisen, joka ekana henkilökohtaisena sanomisenaan sanoi suoraan ajatukset. Ei siis mitään kaveruutta tai muuta, vaan aivan suoraan asiaan.

      Tätäkin olisi voinut voinut miettiä sillä, että olisiko tullut pakit, jos asiat eivät olisi meneetkään niinkuin ajatus.

    • Sinkut-palstaa luettuani olen tullut siihen johtopäätökseen, että itseään kiltiksi ja kunnolliseksi nimittävät ovat sosiaalisesti rajoittuneita vätyksiä.

      Kiltteys ja kunnollisuus ovat oletusarvoja, joiden korostaminen saa epäilemään jotain aivan muuta. Vähän kun kaveri, joka katsoo tarpeelliseksi korostaa, ettei ikinä hakkaisi naisia. Selvästi potentiaalinen naisenhakkaaja siis.

      • Pohojanmaa

        "Mitään en oo ottanu..."


    • Rakkaani on...

      Mieheni on mielestäni sekä kunnollinen että kiltti sekä myös kohtelias ja fiksu. Eikä hän ole koskaan itseään noin kuvaillut. Kai se olisi sama, jos joku viisas kertoisi olevansa viisas; ei mitään järkeä ja eihän hän olisi tuolloin viisas.

      Oikeasti jotakin olevilla ihmisillä ei ole tarvetta kertoa moista.

      Kiltti ja kunnollinen mies on hot!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe