Tässä alkanu miettimään,

Oonkohan... (n)

että onkohan sitä sillain niinkun semialkkis... Mikä se on oikeasti sen alkoholistin määrite? Olenkohan alkoholisti, mutta en vaan sitä tunnista tai kieltäydyn sitä tekemästä...

13

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oonkohan... (n)

      Nytkin siis tässä vapailla pikku hönössä pohdiskelen...

    • Omat mittarit

      Jätä kaikki netin kyselyt sikseen. Ole satunnaisesti 1 - 2 kk kokonaan juomatta. Jos et silloin kovin paljon viinaa ajattele, niin silloin et ole.

    • päihdeterapeutti

      Kokeile työntää löylykauha peräsuoleesi. Jos se ei sovi sinne olet alkoholisti tai aa-kerhossa käyvä penkinhaistelija pervo, en kuitenkaan usko että niin pahaksi löylykauhalismi on päässyt syntymään. Olet ehkä luokan 1-alkoholisti,

      • yhyyy

        Mä kerran työnsin löylykauhan perseeseen rupes vaan enemmän tekeen mieli tärpättiä


      • kerhon jäsen
        yhyyy kirjoitti:

        Mä kerran työnsin löylykauhan perseeseen rupes vaan enemmän tekeen mieli tärpättiä

        voitele se margariinilla ja työnnä oikein syvälle. aah sitä nautintoa mitä me aa-kerholaiset saamme tuosta rituaalista kun työnnämme löylykauhoja peräaukkoomme. uuh sitä euforiaa


    • kodin psykologi

      Olet alkkis jos vähänkään epäilet asiaa.

      Valitettavasti alkoholismista ei voi parantua vaan korkeintaan toipua hiljalleen päivä kerrallaan, koko loppuelämän ajan.

      Kerholla kuulee viimeiset juorut ja kahvi on vahvaa. Jalkahien haju ei puske läpi niin voimakkaasti jos laittaa nahkakengät.

    • Joskus liikaa

      Ilmeisesti kodin psykologin kohdalla menee noin, mutta itselläni ei mene. Olen käyttänyt viinaa aina ja jo nuorena tunsin syyllisyyttä ja pohdin otanko liikaa, liian usein. Pitäisikö olla ottamatta kokonaan? Luulen sen olevan kotikasvatuksen tulos, eikä huono ollenkaan.

      Juuri tämä miettiminen on saanut minut pysymään tolkullisessa viinanotossa. Eli aloittaja on ihan fiksu jos pohtii asiaa. Kyllä pohdinnan tuloksena itse saa selville, ottaako liikaa. Toivon että pystyt tekemään korjausliikkeen jos liikakäyttöä on. Se on ihan välttämätöntä selviytyäksesi. Onneksi on näin lähellä, tällä palstalla pelotteet: päihdeterapeutti, yhyy ja kerhon jäsen. Kirjoittakaapa lisää, ehkä se on aloittajan pelastus.

    • tikkuja perseessä

      Olet vaan ilmiselvä homo, kun et tunnustaudu löylykauhakerholaiseksi.
      Reippaasti vaan löylykauhaa suoleen, kyllä se siitä.

    • Joskus liikaa

      Terve tikkuja.., Ei ole mitään homoja vastaan, mutta olen virkeä virkanainen. Iloista päivää sinulle ja kaikkea hyvää.

      • myös virka...

        Tuli mokattua sosiaalisissa tilanteissa kännissä.
        Tuttavat tunsivat myötähäpeää..se vasta masensi.
        Lopetin vuosia sitten kokonaan.
        Tullut uusia tuttavia vanhojen lisäksi ja nykyään
        vapaa-aika menee muissa harrastuksissa.
        Ihmettelen, että alkoholi lisäisi sosiaalisuutta.
        Ainakin akateemiset 35 tuttavani nykyään miltei raittiita.


    • PöPi Tampereelta

      PÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ

    • PöPi Helsingistä

      Mielestäni ratkaiseva kysymys on se, pystytkö lopettamaan helposti ottamisen sanotaan viiden alkoholiannoksen jälkeen. Mikäli tuo tekee jatkuvasti tiukkaa ja ilta menee niin överiksi, ettet aamulla oikein tiedä, miten olet nukkumaan tullut, niin sanoisin, että merkit ovat ainakin aika vahvat. Mikäli vielä seuraavana päivänä on pakonomainen tarve saada alkoholia, niin vastaus on selvä: olet alkoholisti. Esimerkiksi omalla kohdallani alkoholismi kehittyi pikku hiljaa ensimmäisestä tasosta toiselle ja nyt olen myöntänyt itselleni olevani alkoholisti, jonka on yksinkertaisesti kierrettävä korkki kiinni loppuelämän ajaksi.

    • Joskus liikaa

      Mikä se ensimmäinen taso oli? Siis viisi annosta illassa ja lopetit siihen, etkä ottanut seuraavana päivänä? Niinko vai jotenkin muuten?

      Mikä sitten seuraava taso? Overiksi silloin tällöin viiden annoksen jälkeen vai aina?

      Testailen tasojani. Itse olen jo tuntenut syyllisyyttä niistä viidestä, koska suositusten mukaan sekin on liikaa. Mutta syyllisyyteni uinuu illan aikana ja on pahimmillaan vasta seuraavana päivänä, kun en ole viidessäkään pysynyt.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe