Olenko täällä ainoa ainut lapsi?

aloitin.

Usein saa lukea kirjoittajien hyvistä suhteistä omiin sisariinsa ja veljiinsä.
Toivon mukaan suhteet ovat hyvät, eivät aina.
Ainoana lapsena en ole ole osannut kaivata sellaista, mitä koskaan ei ole ollut.

Ainoat ajat, kun sisarusten apua olisi kaivannut, oli, kun vanhemmat sairastivat, olisi ollut helpompaa itselle saada jakaa huolenpito toisen kanssa.
Mutta, niillä mennään, mitä saatu on.

8

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • al.

      Taidan olla, voi nyyh.

    • zxwå

      Sisko on monta vuotta nuorempi,mutta olisin kaivannut veljeä. Isä oli sodassa naisten piti tehdä kaikki maatilan raskaat työt. Naisia oli mummi ja äiti ja minä lapsi, sisareni syntyi sodan jälkeen.

      Kotikyläni oli harvaan asuttuna, ei niitä naapurin lapsia ollut joten kasvoin aikuisten mukana työn tekoon.

      • aloittaja.

        Oudolta tuntuu, etten kai ihan ainut ainokainen palstalla lie?

        Ei minulta koskaan kavereita puuttunut, asuttiin vuokralla talossa, jossa oli paljon lapsia.
        Koulukavereita asui heti aidan takana.
        Osaan hyvin olla yksin, olen aina osannut. Aika ei ole koskaan tullut pitkäksi, nuorena olin oikea kirjaston suurkuluttaja.


    • Väärä palsta

      Kyllä taidat olla ainut lapsi täällä, muut ovat eläkeiässä, kuten otsikkokin sanoo.

      • ,,,,

        Jokainen on jonkun lapsi, vai itsekö itsesi munit.


    • neljäs kivi auring.

      Onhan se nyt eläkeäissä oleva kerran ollut lapsi. Sosiaaliset ihmiset ottavat samasta pentueesta kaksi pentua, että niillä olisi seuraa toisistaan.
      Koko syksyn ole kuunnellut yksi koppiinsa jätetyn pikku koiran ikävän vinkumista naapurissa. Isäntäväellä ei ole aikaa pikkukaverille, siitä se valitus

    • Toiseksi nuorin

      Luulin ennen, että olin jotenkin siskojeni hoitaja.

      Toiseksi viimeinen kun lapsikatraasta olin, niin äiti aina kuopusta odottaessaan sanoi minulle 1 -2 vuotiaalle, että meidä vauva on täällä vatsassa ja sitten kun se syntyy saat sitä hoitaa ja kattoa perään. Että se on sinun vauva.

      Minua vanhempi sisko oli sairastellut pienenä, äidin maito ei sen vatsalle sopinut, joku toinen äiti otti sen imettääkseen. Myöhemmin sitä kiusattiin koulussa. Keuhkokuumeeseen se sairastui, ja makasi sängyssä siinä kotona. Sitä passattiin.

      Minä hoidin kaikki pitkät matkat pakkasellakin, muun muassa kauppamatkat, myöskin vein kutojalle 5 kilometrin päähän joko kirkonkylän suuntaan tai toiseen suuntaan, metsään päin villalangat, isot kassit täynnä villalankoja, joista kutoja teki koneellaan sukkien pitkät varret ja miesten saapassukkien varret, villapuserotkin.
      Ekalla kerralla oli vaikeuksia löytää sieltä metsän takana kilometrien päässä olevasta vieraasta kylästä se kutoja pelkkien neuvojen perusteella.
      . Äiti sanoi, että jos se nainen vastaa oikein kimiällä äänellä, kun sanot päivää ovella, niin olet oikeassa paikassa.
      Näin kyllä niiatessani heti sen kutomakoneenkin siellä pöydällä, ja kyllä se täti kimeällä äänellä sanoi: "No mutta hyvää päivää! Mistä asti sinä oikein olet tullut?"
      Näki varmaan pakkasesta ja kantamisesta punaiset poskeni.

      Tätä ajatusta on jatkunut melkein koko elämäni ajan, sen sairastaneen vanhemman siskoni kanssa kävin oppikoulua 6 vuotta ja pääsimme ylioppilaiksi molemmat. Jälkeenpäin tuo sisko sanoi: "Sinä aikana minua ei kiusattu!"
      En viitsinyt muistuttaa, että alkuun kyllä, mutta sain sen loppumaan. Myöhemminkin joskus yrityksiä, jotka sain tukahdutettua.

      Nyt olen lukenut "vahvuuteen sairastumisesta", ja sen mukana olen tajunnut, etten ollut oikein lapsi koskaan.

      Mutta en sure, näillä mennään hamaan loppuun asti.

    • kivikylä 1

      Keskimmäisenä isommat katsoivat ettei se mitään älyttömyyksiä tee, pikkumies saappaanvarren korkuinen. Sitten minäkin pääsin nuorempia paapoon nääs.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1283
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe