Ei ole Kaarisiltamme voittanutta

tanhio_takatalvi

http://yle.fi/uutiset/kymmenen_siltaa_saa_oman_postimerkin_-_missa_on_suomen_romanttisin_silta/7542714

Eikun vain joukolla tuomaan nyt Kaarisiltaamme esille. Tehdään siitä Suomen kaunein ja romanttisin silta sillä sitä se todellakin on.

38

181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maan tasalle rottelo

      Ruma kuin mikä. Räjäyttää pitäisi, sais joki vapaana juosta.

      • Kaarisilta

        Vai on joki noussut jo niin ylös. Voe voe voe harhojasi.


      • Allah1

        Isis käy räjäyttämässä kaarisillan. Kuuluu vaan Allah akbar huuto ja siitäkin päästään eroon


      • prypo

        okei


    • kaarisilta

      Eipä tuo paljon joenjuoksua estele.

    • Olen täysin sitä mieltä, että Kaarisilta on kaunein silta mitä maastamme löytyy.

      • panostaja kehiin

        Poistettva rahaa kuluttamasta, moinen rumilus. Vai kaunein silta, salli mun nauraa.


      • Arkkitehtitär
        panostaja kehiin kirjoitti:

        Poistettva rahaa kuluttamasta, moinen rumilus. Vai kaunein silta, salli mun nauraa.

        Silta on todella kaunis, ei siitä pääse mihinkään ja panostaja voi nauraa itselleen hölmöyttään ja mauttomuuttaan.


    • Eikös tuon sillan suunnitellut tanskalainen professori A Ostenfeld joskus 1930.
      Muistelen nähneeni matkoillani Savukoskella samanlaisen.

      Siltaa oli rakentamassa muutama Lieksalainen legenda.

      • dilbert

        Ei ole tanskalainen vaan on C L Engelin piirtämä ja suunittelema kuten oli kirkko


      • minä olen legenda

        Kerro kamuttaja yksikin legenda. Et voi tietää mistään ketä siellä oli rakntamassa se on saletti niin


      • Nuorisiltalainen
        minä olen legenda kirjoitti:

        Kerro kamuttaja yksikin legenda. Et voi tietää mistään ketä siellä oli rakntamassa se on saletti niin

        Taisi olla kuuluisa Otto Parikka inssinä siellä.


      • dilbert kirjoitti:

        Ei ole tanskalainen vaan on C L Engelin piirtämä ja suunittelema kuten oli kirkko

        Kyllä sillan suunnitteli Tanskalainen


      • hilarius itse
        minä olen legenda kirjoitti:

        Kerro kamuttaja yksikin legenda. Et voi tietää mistään ketä siellä oli rakntamassa se on saletti niin

        Kuuluisa Hilarius Sorjonen oli siellä töissä. Hänestähän tuli maankuulu joskus 1950-luvun alussa.


      • simppa hurtta
        hilarius itse kirjoitti:

        Kuuluisa Hilarius Sorjonen oli siellä töissä. Hänestähän tuli maankuulu joskus 1950-luvun alussa.

        jaa hilarius -hiiri oli siellä. heino kaski kärräsi hiekkaa, lonntta taavi oli kirjuri ja erä-eemeli oli piiskiurina


      • hilarius itse kirjoitti:

        Kuuluisa Hilarius Sorjonen oli siellä töissä. Hänestähän tuli maankuulu joskus 1950-luvun alussa.

        Kyllä tuo tieto Hilarius Sorjosesta oli aivan oikea.
        Hän oli silloin erittäin köyhä ja talvipakkasellakin oli vain huonot kumisaappaat jaloissa.
        Miehet säälivät ja antoivat välillä käydä nuotiolla lämmittelemässä.


      • hilarisorjo
        kamuttaja kirjoitti:

        Kyllä tuo tieto Hilarius Sorjosesta oli aivan oikea.
        Hän oli silloin erittäin köyhä ja talvipakkasellakin oli vain huonot kumisaappaat jaloissa.
        Miehet säälivät ja antoivat välillä käydä nuotiolla lämmittelemässä.

        Olitko töissä siellä kun non tarkkaan tiedät????????????????


      • hilarisorjo kirjoitti:

        Olitko töissä siellä kun non tarkkaan tiedät????????????????

        Tarkka havainto, ei voi kiistää.
        Se oli viimeinen työpaikkani josta siirryin vanhuuseläkkeelle.


    • vanha lieksalainen

      Vuonna 1866 syntynyt tanskalainen insinööri ja professori Asger Skovgaard Ostenfeld suunnitteli Lieksan kaarisillan. Siltaa rakennettiin vuosina 1928 - 1929 ja se valmistui vuonna 1930. Professori Ostenfeld kuoli vuonna 1931, mutta hänen poikansa Christen Ostenfeld jatkoi isänsä tapaan teräsbetonirakenteiden suunnittelua ja perusti yhtiön nimeltä COWI.

      Alla linkki Lieksan kaarisillan suunnitelleen professorin pojan perustamaan yhtiöön. Sen historia alkaa vuodesta 1930, jolloin Christen oli 30-vuotias. Tuona vuonna Lieksan silta vihittiin käyttöön. Poika Christen kuoli vuonna 1976, mutta yhtiö jatkaa edelleen toimintaansa.

      Lieksan kaarisillan rakentajat alkavat olla jo miehen iässä kuten siltakin. Silta täyttää 85 vuotta ensi vuonna, johon mennessä silta tulee ehostaa kevyen liikenteen käyttöön. Silta kaipaa Lieksan maamerkkinä kaariinsa vaaleanharmaan maalikerroksen tai pinnoitteen sekä kunnollisen kohdevalaistuksen, jolloin se erottuu edukseen ympäristöstään myös pimeällä.

      http://www.cowi.com/topmenu/aboutcowi/organisation/Pages/Organisation.aspx


      ,

      • kevytliikenne ok

        Samaa mieltä kanssasi nimim.vanha lieksalainen.


      • Onko kukaan sanonut sinulle Vanha lieksalainen, että olet oikea tietopankki, jos ei niin minä sanon nyt.
        Sinulla on paljon tietoa joka on kaiken lisäksi oikeaa.


    • silta hytkyy

      Eikö työttömät joutaisi valokurssille, eli valaisemaan pimeän aikaan taskulampuin hienoa siltaamme! Jos tulee vilu niin lämpimikseen voisi rolokutella letkajenkkaa eestaas siltaa!

      • ei hytky minulla

        Jos se hytkyy niin johtuu ihan siitä kun sinä olet niin sikaläski. Sillallahan on painorajoitus joten pysy pois, rajoitus koskee sinuakin ja ihan eritoten sinua, läski.


      • luuviulut mukaan!
        ei hytky minulla kirjoitti:

        Jos se hytkyy niin johtuu ihan siitä kun sinä olet niin sikaläski. Sillallahan on painorajoitus joten pysy pois, rajoitus koskee sinuakin ja ihan eritoten sinua, läski.

        Huomenna tulen tahallani hytkyttämään, tule hernekeppi mukaan! T. Läski!


    • te sikalöysät

      Te jotka vaaditte siltaa purettavaksi niin lienette sen verran reiluja, että ette sitä käytä. Menette joen yli ennemmin vaikka uimalla tai kävelette pohjaa pitkin, jookos?

    • kiertäkää runkkupell

      Nykyisin käytössä oleva silta riittää, jos kellä on kiire ettei jouda kiertämään niin lähteköön vähän aikaisemmin liikenteeseen että kerkiää!
      Ja vanha sillanromu romutettava, suotta tärvätä siihen enää rahaa ja varsinkaan kun sitä ei ole!

      • pysy etäällä

        Elä sinä kökkökasa tule minun kanssa sillalle sammaan aikaan, tulee nokkapokka ja joudut uimasillesi.


      • hintit kitisee
        pysy etäällä kirjoitti:

        Elä sinä kökkökasa tule minun kanssa sillalle sammaan aikaan, tulee nokkapokka ja joudut uimasillesi.

        Äläpäs hintti kitise, sinä et minun kävelyä hidasta jos tulet kohdalle, lähdet ambulanssilla joensuuhun teholle senjälkeen!


    • hytkyvät sillat
    • tra

      Silta on arvokas paikkakunnan tunnusmerkki ja se pitää pitää kunnossa kevyenliikenteen väylänä. Kauneus ja romanttisuus on vanhasta sillasta kyllä kaukana, mutta maisemaan se sopii.

      • ihmistavoille

        Nimenomaan noin, tarvitaan kevytväylänä. Ei kai ketään voida pakottaa kiertämään jalkaisin kantatien sillan kautta. Onhan siellä kovempi liikennekin että on vaarallinen myös. Nuo purkajakiihkot pitäisi laittaa pallo jalassa Kaarisiltaa korjaamaan ja heti.


    • Hah-hah-haaaa

      Sitä rötisköä nyt kukaan... Ai niin sehän olisikin vuosisadan vitsi.

    • Nuori opiskelija

      Tanhio takatalvi, voisitko poiket täällä useammin. sinulla on hyviä kirjoituksia jotka osoittaa syvällistä tietämystä.

      • rumilus pois

        Purkkaa pitäis. Esim. Riippusilta tilalle kävelysillaksi, siinä säästyisi monta euroa....


    • taivahan tosi

      Voisi tulla sillan purkaminenkin Lieksalle liian kalliiksi. Minkäänlaista siltaa ei ole varaa rakentaa.

    • tyydytään tähän

      Kyllä nykyinen silta kestää kävelijät. Puomit pois vain niin halvaksi tulee.

    • Nostoapu

      Tässä parempi juttu sillasta ja tässä on tietoa.

    • hljhljhlkj

      Hop.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1486
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1243
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe