Kauppa purettiin!

Croguis

11

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Picture
    • Ei ilman sanktioita!

      Jos kyseinen taiteilija olisi Kuvaston jäsen, hän olisi vahvoilla. Kyseinen, jo tehty sopimus velvoittaa molempia osapuolia.

      • Picture

        Miten kuvaston jäsenyys asiaan vaikuttaa, jos sopimus kerran velvoittaa molempia osapuolia?


      • Kuvasto hoitaa...
        Picture kirjoitti:

        Miten kuvaston jäsenyys asiaan vaikuttaa, jos sopimus kerran velvoittaa molempia osapuolia?

        ...yleensä taiteilijan sopimuspuolen ja lakiasiat. Tulee äärettömän kalliiksi tuollaisille "feikkitilaajille" ja sopimusrikkojille. Kokemusta todellakin on.

        Kuvasto on meidän kuvataiteilijoiden "Teosto" -jonka jäsen muuten myös olen. ;)


      • 30.000 euroa?

        Mutta miksi ko. taiteilija on niin kallis? 30.000 euroa? Jos olisi pitänyt halvempaa hintaa, olisi tullut kaupat ja rahaa.


      • Se on....
        30.000 euroa? kirjoitti:

        Mutta miksi ko. taiteilija on niin kallis? 30.000 euroa? Jos olisi pitänyt halvempaa hintaa, olisi tullut kaupat ja rahaa.

        ...nähtävästi hänen "taksansa" eikä ollenkaan tavatonta täällä suomessa. :)
        Itse olen yleensä tehnyt tuollaisia "viralllisempia muotokuvia" yhtä nollaa halvemmalla ja jopa sekin jostakin tilaajasta on ollut kallis. Mieli muuttui sen jälkeen kun kehoitin heitä kyselemään muiltakin taiteilijoilta. Jopa eräs- niin ikään kuvaston listoilla oleva kollega oli sitä mieltä että teen liian halvalla.
        Mikä on halpaa ja mikä ei, riippuu paljolti myös taiteilijan sijainnista malliin nähden. Niitä "istuntoja" saattaa olla useampia jonkun mallin kohdalla.


      • "viralllisempia...
        Se on.... kirjoitti:

        ...nähtävästi hänen "taksansa" eikä ollenkaan tavatonta täällä suomessa. :)
        Itse olen yleensä tehnyt tuollaisia "viralllisempia muotokuvia" yhtä nollaa halvemmalla ja jopa sekin jostakin tilaajasta on ollut kallis. Mieli muuttui sen jälkeen kun kehoitin heitä kyselemään muiltakin taiteilijoilta. Jopa eräs- niin ikään kuvaston listoilla oleva kollega oli sitä mieltä että teen liian halvalla.
        Mikä on halpaa ja mikä ei, riippuu paljolti myös taiteilijan sijainnista malliin nähden. Niitä "istuntoja" saattaa olla useampia jonkun mallin kohdalla.

        ...muotokuvia". Niinpä. Juuri noita muotokuvia ei yleensä tehdä valokuvasta. Koko työn hinta juurikin koostuu paljolti niistä maalaustyöhön liittyvistä toimista ja asioista.
        Noita "viralllisempia muotokuvia" ei myöskään saa mitkään harrastelijamaalarit vaan sellaiset taiteilijat joilla on jo "nimeä" taiteilijana ja se on yksi peruste tuollaiseen "suolaiseen hinnoitteluun". Ihmettelen vaan suuresti että tämä taiteilija Soile Yli-Mäyry ei ole Kuvaston listoilla jos on noinkin nimekäs tuosta hinnoittelustaan päätellen!? Luulisi hänellä olevan intressiä turvata taiteensa tekijänoikeudet edes jälkipolville ja varsinkin näin internetin aikakaudella. Verkossa on kaikenlaista yrittäjää ja kuvankaappareita.
        Tai voihan olla että häntä ei edes ole kelpuutettu Kuvaston jäseneksi, mistä mä sen tiedän.


    • Nippes

      Tulee varmaa herättämää keskusteluu tuo muotokuva ku se julkastaa, eihä Ylimäyry ole varsinaisesti muotokuvamaalari..

      Ihmetyttää tällaset tilaajat, varmaa hyväkki tuttu ylimäyryn kans?

      • Kyllähän noi...

        ...tilaukset yleensäkin tulee taidemuseoiden kautta taiteilijoille. Ainakin minulle on tullut niitä sieltä.


    • rtkk

      Muotokuvan suositus hintahan oli reilut 10000 euroina ei 80000 markkoina.

    • No, toi 10000 €...

      ...on "viitteellinen" mutta yleensä hinnat nousee keskimäärin 15-20000 €. Mutta toi 30000 € on jo härskiä rahastusta! Itse hinnoittelen aina alle kymppitonnin alkaen 6000 - 9000. Noin tulee parhaiten tilauksia. Sekin on hyvä tuntipalkka kun yleensä työ minulla kestää 1 - 2 viikkoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1555
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1331
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1267
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1265
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1243
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1224
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe