vika perintä toimistossa vai missä?

ei ymmärrä

Eli eli. Joskus 2000-2002 ihastuin näihin silloin uusiin, vasta tulleisiin pikavippeihin. Tiukkaa oli ja niitähän oli helppo sit ottaa sydämmen kyllyydestä. Vituksihan se homma sit meni. Kirjeitä tuli joka tuutista ja sitten oltiinki velkakierteessä. Ulosottoon pärähti laskut ja 5 vuoden maksuhäiriö merkintä napsahti. Pienet laskut muuttuki isoiksi n. 1000€ loppu lasku. Oli paljon silloiselle ilta ja vko -lopputyötä tekevälle opiskelijalle. Laskut kuitenki sain maksettua noin vuodessa, mutta merkintähän pysyi sen 5 vuotta, koska oli ensimmäinen laatuaan. Sit tuli "puhtaan paperit ". Velkaa en ole ottanut sen jälkeen penniäkään, en ostanut mitään osamaksulla... Nyt tänään, kaverini tarvitsi kipeästi rahaa, eikä minulla ollut varaa hänelle lainata, ajattelin että jospa ottaisin pikavipin ja lainaisin sen hänelle ( hän ei itse saa lainaa ) niin tein lainahakemuksen ferratum lainaan. Sieltä tuli viesti: Emme voi valitettavasti myöntää sinulle lainaa, koska sinulla on avoimia laskuja! AVOIMIA LASKUJA!!!! Vuodelta 2002!!! Miten vippifirmassa voi olla 12 vuotta vanhoja laskuja avoimina, jotka on ulosoton ja perintäfirmojen kautta hoidettu aikoja sitten? Hirvittää ajatuskin, missä kaikkialla olenkaan mustalla listalla, jos vielä 10 vuodenki jälkeen tälläiseen törmää. Onko jollakin kokemusta tälläisestä ja voisiko opastaa mitä tulisi tehdä?

10

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3+7

      "Onko jollakin kokemusta tälläisestä ja voisiko opastaa mitä tulisi tehdä?"

      Ferratum ei ilmeisesti ole vienyt velkojasi vielä oikeuteen. Ovatko he muistuttaneet sinua velastasi määrävälein? Kysy heiltä lisätietoja, maksa sitten velkasi ja hae pikavippiä myöhemmin uudestaan. Voi tosin olla mahdollista, että olet heidän mustalla listallaan lopun elämääsi.

      • Velkainen pesä

        Ferratum tekee näin. Ei laita velkoja oikeuteen. Miehelleni tuli 8 vuoden jälkeen laskuja Svealta. Oli maksusuunnitelma mukana. Väh.50€/kk.
        Yllätyimme myös näistä vanhoista laskuista. Aloimme maksamaan. Mies menehtyi kesken maksujen. Perukirjaan laitettiin kaikki velat. En tiennyt,että niitä oli niin paljon.
        Mies oli varaton,joten velkojat eivät saaneet kuin kopion perukirjasta. Perikunta ei onneksi vastaa vainajan veloista.
        Mielestäni kannattaa laittaa postia perintäfirmoihin ja kysyä onko velkaa.
        Pyytää kirjallisena vastauksen.
        Svea on yksi suurista perijöistä


    • Pyydä Ferratumista velkasaldoluettelo. Samalla kannataa kysellä miksei ilmoituksia velasta ole tullut vuosikausiin. Jos ovat unohtaneet niin heidän moka. Kyl se sit käräjillä todetaan.

    • 0+0

      Olet vaan saanut ikuisen lainakiellon tuohon paikkaan, ei ole kummemmasta kysymys

    • ei ymmärrä

      Ei ole tullut mistään mitään karhukirjeitä. Kaikki maksoin silloin 12 vuotta sitten. Olisiko mahdollista etteivät itse ole kirjanneet järjestelmäänsä, että olen suorittanut velan. Sinänsä sama, vaikka olisinkin heidän mustalla listalla. Eniten huolestuttaa se, että eihän sieltä enään tule mitään perintäkirjeitä korkoineen? Oishan se hienoa ku tulis postissa 100€ lasku kertaa 12v vuosi korolla. :/ Velkainen pesä, oliko teillä millaiset korot niisä laskuissa? Eikö nykyään ole 3v suoja, jos toimeksi antaja itse ei peri tai laita laskuja ulosottoon ne vanhentuvat itsestään?

    • 4+10

      Jaahas trolli taas kuvissa. Suomen ensimmäinen pikavippi on myönnetty keväällä 2005.

    • ei ymmärrä

      No vuosiluvulla ei oo niin välii. Mut silloin kuitenki otin ne vipit ku tulivat markkinoille. Jos se oli sit 2005. Se ei ole kuitenkaan asian pointti. On siitä siltiki 9v. Eli ei ihan viime päivinä.

    • 1+1

      Jos olet maksanut vipin perinnän tai ulosoton kautta, voi olla että Ferratum ei ole kuitannut vippiä järjestelmäänsä maksetuksi. Tässä tapauksessa olet siis joutunut Ferratumin mustalle listalle. Jos taas vippi on maksamatta, mutta kolmeen vuoteen ei ole asiasta muistutettu, on velka vanhentunut.

      • ei ymmärrä

        No, en voinut periaatteestakaan jättää asiaa tähän. On kuitenkin periaatekysymys, että jos laskuni maksan pois, niin ei minua mihinkään mustalle listalle tarvi tunkea. Sama ois ollu sit olla maksamatta koko lasku, jos se näin menis. Kaivoin esiin pankin tiliotteet ( jotka silloin tulivat vielä paperilla ja jotka ONNEKSI olin säästänyt ) ja rupesin käymään niitä läpi. Löysin otteet josta vippi oli minulle maksettu ja kohdan missä olin maksanut kyseisen laskun. Otin luurin korvaan ja soitin asiakaspalveluun ja selitin asiani. Minulle sanottiin että koneella näkyy että olen maksanut kyseisen laskun, mutta järjestelmä ei ole kirjannut saatavaa ja näkyy että on perinnässä. Ei mitään, sieltä sit kysyttiin et ei ole mitään estettä etteikö lainaa voisi hakea. Sano et voit nyt tehdä uuden lainahakemuksen ja rahat tilillä muutamassa minuutissa. Kiitin virkailijaa, sanoin ettei minulla ole tarvetta enään lainalle, pää-asia, että ns. Vääryys korjattiin. Nyt on huoli hartioilta pois, en ole enään heilläkään missään "mustalla listalla " :)


    • Jazkaaaa

      Itse maksoin Ferratumille vipin perinnän maksusuunnitelman kautta joskus vuonna 2008.

      Alkuvuodesta 2014 kokeilin saada uutta lainaa, ja Ferratum ilmoitti että minulla on avoin laina eräpäivä 00.00.2008.

      Laitoin sähköpostia ja kysyin mikä tämä on, niin poistivat sen.

      Eli kyseessä on vain Ferratumin järjestelmän virhe, ei mitään vaarallisempaa.

      Ota muuten mielummin vippi muualta, on huomattavasti halvempia ja joustavampia yrityksiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1619
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe