Miksi Jumala ei pysty järjestämään työtä?

Mitä voisin todistaa

Olen Kristitty ja rukoillut työtä 5-vuotta. Kun Pastori on saarnassaan todennut
että kannattaa rukoilla lakkaamatta ja uskollisesti vaikka Jumala ei vastaisikaan koskaan. Etsikää Jumalaa älkää työtä, Jumala kyllä järjestää sen työn ja toimeentulonkin sitten.

Meidän seurakunnassa Rikkaaseen mahtisukuun kuuluva henkilö kertoi rukoilleensa jotakin työmatkallaan ja kun töihin pääsi niin jo vastaus hänelle tuli puhelimitse. Vastaako Jumala rikkaille ainoastaan. (joku rukoilee kadonneen vihkisormuksen
perään ja johan se löytyy bussipysäkiltä.)

Täällä Kotkassa on paljon köyhiä sekä asunnottomia Seurakunnan ruokajonoissa.
Mitä minä heille sanoisin kun sääliksi käy, Rukoilkaa niin teidän asianne järjestyvät kun anotte apua Jumalalta!? He saattavat kysyä onko minulle vastattu tai olenko saanut apua Jumalalta? Minun olisi vastattava totuuden mukaisesti että
en ole saanut vastausta 7-vuoteen kun kastettiin, menetin työni samoin mieheni menetti työnsä ja olemme eläneet leipää jonottamalla.

43

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hannu a

      Käytä tervettä järkeäsi ja elä sen mukaan, siksi ihmisellä onkin järki olemassa.
      Eräällä miehellä oli suuri usko. Hän asui entisessä kanalassa, josta oli tehty ihmis asunto. Siellä vilisi torakoita ja luteita paljon. Hän kiusaantui niistä ja puremista, joita sai. Hän alkoi rukoilemaan seuraavaa: Auta sinä hyvä Jumala minua ja lastani ja aja kaikki luteet ja torakat pois tästä "Mörskästä", johon pääsin tulemaan, kun ei kunnollista asuntoa ollut tarjolla minulle, köyhälle miehelle. Aja sinä hyvä Jumala
      kaikki torakat ja luteet pois asunnostani, pane ne jonoon ja anna niitten marssia, kun sotilaat ulos majastani, niin minä luotan sinuun!

      Minä annoin hänelle neuvon, onhan sinulle järki annettu. Mene kauppaan ja osta tuholaismyrkkyä, äläkä tällä Jumalaa vaivaa. Äläkä tee hänestä palvelijaa itsellesi!
      Monet saamattomat menettelevät samoin, ikävä kyllä.

    • kysyvä.

      "en ole saanut vastausta 7-vuoteen kun kastettiin, menetin työni samoin mieheni menetti työnsä ja olemme eläneet leipää jonottamalla."

      Menitkö 7-vuotta sitten kastattamaan itsesi uudestaan jossain uskonlahkossa, vaikka olit jo lapsena saanut kristillisen kasteen?

      • Huomenta.

        Teuvo. En ole näköjään ainut aamuvirkku.


      • Huomenta. kirjoitti:

        Teuvo. En ole näköjään ainut aamuvirkku.

        Huomenta! Aukaisin koneen juuri hetki sitten, ja jo eilen ajattelin kysyä tuota samaa, jota joku totuudesta perillä oleva ehti kysyä ensin.

        Olisin kysynyt näin:

        "Kun puhut pastorista, olet ilmeisesti kastattanut itsesi uudelleen helluntailaiseksi, sillä helluntailaisen pastorin poika on täällä meitä valistanut, ettei heillä ole pappeja, vaan ainoastaan pastoreita."

        Jos olet tuohon Paholaisen ansaan itsesi johdattanut, älä sotke siihen enää Jumalaa.

        Nyt olet omien syntiesi lisäksi myöskin osallisena helluntailaisten synteihin:

        "Kaikkihan me tiedämme, ettei Jumala kuuntele syntistä, mutta sellaista hän kuulee, joka elää hänen tahtonsa mukaisesti."

        Raamatussahan on kaksi kastekäskyä:

        1. Kaikkivaltiaan Jumalan ja hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen kastekäsky:

        Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

        2. Tämän maailman jumalan, Saatanan, ja hänen Antikristus poikansa kastekäsky:

        Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille.

        Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä.

        He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat."

        Tämän on joku alkuseurakunnan totuuden hylännyt ihminen onnistunut lisäämään Markuksen evankeliumin loppuun.

        Sillä alkuperäisen Markuksen evankeliumin 16. luku päättyy jakeeseen 8:

        "Ulos tultuaan naiset pakenivat haudalta järkytyksestä vapisten. He eivät kertoneet kenellekään mitään, sillä he pelkäsivät."

        Ei tosin ole mahdotonta sekään, että Paavali itse, tai joku hänen seuraajansa olisi onnistunut tämän Markuksen evankeliumin loppuun lisäämään.

        Sitä puoltavat myös Paavalin nuotiosta nostama käärme, kielillä puhuminen, pahojen henkien pois ajaminen ja hänen rättisulkeisensa.


      • Huomenta. kirjoitti:

        Teuvo. En ole näköjään ainut aamuvirkku.

        Voisitko kertoa, minkälaisen orgasmin Saa-tana pystyy sinulle antamaan tuollaisten valheiden levittämisestä?

        Miten voit kuvitella, etten pystyisi tarpeeksi kirjoittamaan totuutta omalla nimelläni, vaan kirjoittelua pitää vielä jatkaa puskasta käsin?

        Oletko sinä ainoa, joka olet tuota naljailua jatkanut vuodesta toiseen, vai onko teitä muitakin, koska Saa-tanalla ei palvelijoista ole puutetta?


      • Höperö olet
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Voisitko kertoa, minkälaisen orgasmin Saa-tana pystyy sinulle antamaan tuollaisten valheiden levittämisestä?

        Miten voit kuvitella, etten pystyisi tarpeeksi kirjoittamaan totuutta omalla nimelläni, vaan kirjoittelua pitää vielä jatkaa puskasta käsin?

        Oletko sinä ainoa, joka olet tuota naljailua jatkanut vuodesta toiseen, vai onko teitä muitakin, koska Saa-tanalla ei palvelijoista ole puutetta?

        jos luulet että uskomme ettet puskasta kirjoittele. Se asia on päivänselvä, miten ilkeätkin kiistää sen?


      • Höperö olet kirjoitti:

        jos luulet että uskomme ettet puskasta kirjoittele. Se asia on päivänselvä, miten ilkeätkin kiistää sen?

        Älä luule, että minä teistä puskateologeista sellaista luulisin, että voisitte uskoa muutakin kuin valhetta.


      • Uskon kaste

        Ei lapsikaste ole uskonkaste! Ihminen kastetaan kun tulee uskoon ja vastaanottaa Jeesuksen Vapahtajakseen! Oli siten Helluntalainen tai Adventisti tai vaikka Vapari.


    • das

      Tee asialle jotain, vaikka mol.fi ei se työ paikka kädet ristis mutisemalla tule! Tyhmä!

      • Ryssät jyrää

        Se tässä onkin kun en osaa Venäjää eikä ole ajokorttia niin tällä paikkakunnalla ei työllisty.
        Maahanmuuttajia kotoutetaan vanhusavustajiksi ja hoiva avustajiksi ei meitä Suomalaisia.(meille ei ole kursseja kun ei ole varoja kouluttaa oman maan kansalaisia.


    • Tämä on tämän keskustelun aloittajalle.

      Älä enää syytä miehesi kanssa Jumalaa työttömyydestä, jonka Jumalan tahdon vastaisella teolla itsellenne aiheutitte.

      Ja vaikka uskot, ettei Jumala teitä kuule. älkää kuitenkaan vaipuko epätoivoon.

      Vaan toivon, että pystytte ottamaan todesta tämän neuvon:

      Polvistukaa yhdessä hänen eteensä, ja anokaa anteeksiantoa hänen tahtonsa vastaiselle tielle lähtemisestä, jonka epäuskon vallassa teitte.

      Rukoilkaa voimaa, että mahdollisimman pian pystyisitte jättämään tuon helluntailaisen porton eksytyksen sanoutumalla siitä täydellisesti irti.

      Ja sen jälkeen voimaa jäädä rauhallisesti odottamaan tätä Jumalan tahdon toteutumista teidän kummankin elämässä:

      "Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua.

      Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

      • Ja sen jälkeen

        Sunilaisuuden porton helmoihin.


      • Ja sen jälkeen kirjoitti:

        Sunilaisuuden porton helmoihin.

        Kylläpä on Saa-tana sinulle vahvan hurmahengen antanut, kun nimittelet Kaikkivaltiasta Jumalaakin Sunilaisuuden portoksi.

        Eivät mitkään Raamatun varoitukset ole saaneet uhoasi sammumaan:

        "Niin kävi myös Sodoman ja Gomorran ja muiden sen seudun kaupunkien, jotka samalla tavoin antautuivat siveettömyyden ja luonnonvastaisten himojen valtaan: niiden saama rangaistus on varoittava esimerkki, joka muistuttaa ikuisesta tulesta.

        Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat henkivaltoja."

        "Joka kuulee teitä, kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut. Mutta joka hylkää minut, hylkää sen, joka on minut lähettänyt."


      • Ei sinua
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Kylläpä on Saa-tana sinulle vahvan hurmahengen antanut, kun nimittelet Kaikkivaltiasta Jumalaakin Sunilaisuuden portoksi.

        Eivät mitkään Raamatun varoitukset ole saaneet uhoasi sammumaan:

        "Niin kävi myös Sodoman ja Gomorran ja muiden sen seudun kaupunkien, jotka samalla tavoin antautuivat siveettömyyden ja luonnonvastaisten himojen valtaan: niiden saama rangaistus on varoittava esimerkki, joka muistuttaa ikuisesta tulesta.

        Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat henkivaltoja."

        "Joka kuulee teitä, kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut. Mutta joka hylkää minut, hylkää sen, joka on minut lähettänyt."

        ainakaan alemmuuskomleksi vaivaa kun nyt olet jo "kaikkivaltias Jumala".


      • Ei sinua kirjoitti:

        ainakaan alemmuuskomleksi vaivaa kun nyt olet jo "kaikkivaltias Jumala".

        Jos löydät sieltä pimeästä puskasta vielä jonkun sinua viisaamman, niin pyydä häntä selittämään sinulle, minkälainen yhteys jokaisella Jumalan valitulla on hänen Poikansa kautta itse Jumalaan.

        "Joka kuulee teitä, kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut. Mutta joka hylkää minut, hylkää sen, joka on minut lähettänyt."

        Liian helppoako, ollakseen totta?


      • Olet.
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Jos löydät sieltä pimeästä puskasta vielä jonkun sinua viisaamman, niin pyydä häntä selittämään sinulle, minkälainen yhteys jokaisella Jumalan valitulla on hänen Poikansa kautta itse Jumalaan.

        "Joka kuulee teitä, kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut. Mutta joka hylkää minut, hylkää sen, joka on minut lähettänyt."

        Liian helppoako, ollakseen totta?

        porttovalittu saa,tanalle.


      • Olet. kirjoitti:

        porttovalittu saa,tanalle.

        Jos noin olisi, niin todella se vasta merkillistä olisi että yksi ainoa Saa-tanan porttovalittu saa nauttia vapaudesta, kun kaikki muut kaltaisesi, kintut pelosta vavisten nuokkuvat hänen syntivankilassaan.


      • Mistä vapaudesta
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Jos noin olisi, niin todella se vasta merkillistä olisi että yksi ainoa Saa-tanan porttovalittu saa nauttia vapaudesta, kun kaikki muut kaltaisesi, kintut pelosta vavisten nuokkuvat hänen syntivankilassaan.

        sinäkin nautit? Olethan itse sanonut että sinun käy köpelösti jos et alati ole täällä palstalla herjaamassa uskovaisia.


      • 14 heidän suunsa on
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Jos noin olisi, niin todella se vasta merkillistä olisi että yksi ainoa Saa-tanan porttovalittu saa nauttia vapaudesta, kun kaikki muut kaltaisesi, kintut pelosta vavisten nuokkuvat hänen syntivankilassaan.

        14 heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta.


      • Mistä vapaudesta kirjoitti:

        sinäkin nautit? Olethan itse sanonut että sinun käy köpelösti jos et alati ole täällä palstalla herjaamassa uskovaisia.

        Paljonpa olen Raamatun opetuksiin pystynyt vaikuttamaan jopa tuhansia vuosi ennen syntymääni, kun tämäkin on tulkittu minun sanomiseksi, vaikka olen ainoastaan ilmoittanut sen, minkälainen vastuu on Totuuden Hengen saaneella:

        "Kun minä sanon jumalattomalle, että hänen on kuoltava, asetan sinut vastuuseen hänestä.

        Ellet sinä puhu hänelle, ellet varoita häntä hänen jumalattomuudestaan pelastaaksesi hänet, hän kuolee syntiensä tähden -- ja hänen kuolemastaan minä vaadin tilille sinut.

        Mutta jos sinä varoitat jumalatonta eikä hän silti luovu jumalattomuudestaan, ei käänny pahoilta teiltään, hän kyllä kuolee syntiensä tähden mutta sinä pelastat elämäsi.

        "Ja jos vanhurskas kääntyy vanhurskaudestaan, jos hän tekee sellaista mikä on väärin, kun panen hänet koetukselle, sinä olet vastuussa hänestä.

        Ellet sinä varoita häntä, hän kuolee syntiensä tähden, eikä kukaan muista hänen vanhurskauttaan, ei hänen hyviä tekojaan. Ja hänen kuolemastaan minä vaadin tilille sinut."


      • Ei ylpeä vaan rikki

        Minä ainakin katson että Jumala on sallinut nämä koettelemukset meille, kaikkia koetellaan joko työttömyyden köyhyyden ja kurjuuden kautta tai sitten sairauden ja kuoleman koskettaessa perhekuntaa.

        Koettelemukset siksi ettemme olisi ylpeitä ja kävelisi kurjien ja köyhien ohi, kiirehtiessämme töihin. Niin moni tekee ettei huomaa kadunkulmassa seisovaa kurjaa jolla on vain tyhjät kädet ja paljon aikaa mutta kukaan ei häntä halua edes lähestyä auttaakseen.

        Jumala on ylpeitä vastaan.


      • Teuvo on erimaata
        Ei ylpeä vaan rikki kirjoitti:

        Minä ainakin katson että Jumala on sallinut nämä koettelemukset meille, kaikkia koetellaan joko työttömyyden köyhyyden ja kurjuuden kautta tai sitten sairauden ja kuoleman koskettaessa perhekuntaa.

        Koettelemukset siksi ettemme olisi ylpeitä ja kävelisi kurjien ja köyhien ohi, kiirehtiessämme töihin. Niin moni tekee ettei huomaa kadunkulmassa seisovaa kurjaa jolla on vain tyhjät kädet ja paljon aikaa mutta kukaan ei häntä halua edes lähestyä auttaakseen.

        Jumala on ylpeitä vastaan.

        Hän myi talonsa ja jakoi rahat köyhille.


    • Antero Onninpoika

      En tiedä varmasti, osaanko sinulle vastata oikein, mutta mieti Joosefin elämää ja niitä vaiheita, joita hän kävi läpi. Hänkin oli Jumalan tahdossa, mutta sai kokea monia kärsimyksiä, lähtien siitä, kun häntä halveksivat veljet myivät hänet orjaksi. Se ei näyttänyt kovin suurelta menestykseltä, ei todella. Mutta lopuksi Jumala käänsi kaiken siunaukseksi.
      Olisiko ehkä niin, että Jumala tahtoisi teidän vaikuttavan muiden työttömien keskuudessa? Olisiko siinä elämäntehtävää joksikin aikaa, että voisitte olla jollekin epäonnistuneelle siunaukseksi?
      Uskon, että Jeesus kuitenkin teistä huolen pitää, sillä sen hän on luvannut. Ja vie perille Isän kotiin, kun tämä taival kyynelten laakson kautta päättyy.

      • Parempi olisi ollut, jos olisit ollut vaiti, kuin sitoa heidät entistä enemmän tuon saatanallisen kasteen helmaan.

        Jossa ilmeisesti itsekin olet sulkemassa ihmisiltä taivasten valtakunnan ovet, kun heidät saadaan houkuteltua tuohon Saa-tanan kastealtaaseen.


      • Antero Onninpoika
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Parempi olisi ollut, jos olisit ollut vaiti, kuin sitoa heidät entistä enemmän tuon saatanallisen kasteen helmaan.

        Jossa ilmeisesti itsekin olet sulkemassa ihmisiltä taivasten valtakunnan ovet, kun heidät saadaan houkuteltua tuohon Saa-tanan kastealtaaseen.

        Kuulehan Teuvo. Asia on niin, etten sinulta lupaa kysele, mitä kellekin vastailen, vaan luotan, että Pyhä Henki vaikuttaa minussa hänen mielensä mukaisia vastauksia.
        Kasteesta saat parhaan selvyyden Apostolien teoista. Siellä on monta tapausta, jotka opastavat siinä kysymyksessä.
        Jos olet taas riitaa haastamassa, kuten vahvasti vaikuttaa, pyydän, etsi itsellesi joku siihen halukas. Jospa kyläraitiltasi sellaisen löydät. Tai sitten netistä, kyllähän teikäläisiä riidanhaluisia riittää, koska maailma on pahan vallassa.


      • Antero Onninpoika kirjoitti:

        Kuulehan Teuvo. Asia on niin, etten sinulta lupaa kysele, mitä kellekin vastailen, vaan luotan, että Pyhä Henki vaikuttaa minussa hänen mielensä mukaisia vastauksia.
        Kasteesta saat parhaan selvyyden Apostolien teoista. Siellä on monta tapausta, jotka opastavat siinä kysymyksessä.
        Jos olet taas riitaa haastamassa, kuten vahvasti vaikuttaa, pyydän, etsi itsellesi joku siihen halukas. Jospa kyläraitiltasi sellaisen löydät. Tai sitten netistä, kyllähän teikäläisiä riidanhaluisia riittää, koska maailma on pahan vallassa.

        Pyhä Henki ei elä menneisyydessä, vaan jokaisessa hetkessä valittujensa kanssa.

        Minua ei pelastanut tuolta Saa-tanan kasteelta mikään muu Raamatun kastetapahtuma, kuin se lapsena saatu kaste, ja Pyhän Hengen varjelus, etten epäuskon vallassa tuota kastetta hylännyt - vaikka läheltä piti:

        Kun elin 40 vuotta, 48 vuotiaaksi saakka Jumalan vihan alla, en ollut minkään uskon, enkä minkäänlaisen kasteen kannattaja. Kasteesta tiesin sen, että minut oli keväällä 1937 kastettu: "Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen."

        Luterilaisen opin mukaan, kuten maassa tapana on ollut.

        Elämä muuttui täysin, kun Jumala vihan pitonsa päätteeksi näki hyväksi antaa Poikansa ilmestyä 11.8.1985, parantaa menneisyyden haavat, ja johdattaa Raamatun ääreen hänen totuuttaan tutkimaan.

        Ja totuus johdatti minut lopulta siihen paikkaan, missä Kristus omansa synnistä puhdistaa, ja puhdistettuun sydämeen iankaikkisuuden sinetiksi Pyhän Henkensä antaa, ja näin toteutui elämässäni tämä Jumalan ilmoitus:

        "Yksi on Herra, yksi Henki, yksi usko, yksi kaste."

        Kun Pyhä Henki sitten johdatti luterilaisen seurakunnan kaikkiin toimintoihin viideksi vuodeksi, näyttääkseen vain toteen sen, ettei tämäkään mikään Jumalan seurakunta ole, niin eräänä päivänä ajattelin mennä Raaheen katsomaan minkälaista uskoa se helluntailaisten usko oikein on. Istuin autoon, ja kun oli pihatieltä kääntymässä vasemmalle kohti Raahea, sanoi Pyhä Henki:

        "Sinut on jo kastettu!" Eikä autoni suostunut kääntymään vasemmalle kohti Raahea, vaan minun oli vastakkaista tiehaaraa hyväksi käyttäen käännyttävä oikean U-käännöksen kautta takaisin kotiin.

        Tuo auto oli muuten ranskalaisvalmisteinen, väriltään valkoinen ja rekisterinumero OPH-374, jonka ostin 7.1.1989 käytettynä, kun ensin pitkään mietin, otanko tämän vaiko kokonaan uuden, kunnes Pyhä Henki Saarnaajan sanoin hylkäsi uuden hankinnan:

        "Kun omaisuus karttuu, karttuvat sen syöjätkin. Mitä iloa siitä on omistajalleen, paitsi, että saa nähdä sen kuluvan."

        O = on
        P = paimenena
        H = Herra
        374 = virsi: "Mitä silloin multa puuttuu, kun Herra huolen kantaa?"

        Joten sen pituinen se.

        Ja ota huomioon, ettei tälläkään palstalla ole tähän päivään mennessä ilmestynyt ainuttakaan ihmistä, ei miestä eikä naista, joka tuon saatanallisen upotuskasteen jälkeen olisi vielä päässyt ahtaasta portista sisälle ja saanut Pyhän Hengen.


      • Siinä näet
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Pyhä Henki ei elä menneisyydessä, vaan jokaisessa hetkessä valittujensa kanssa.

        Minua ei pelastanut tuolta Saa-tanan kasteelta mikään muu Raamatun kastetapahtuma, kuin se lapsena saatu kaste, ja Pyhän Hengen varjelus, etten epäuskon vallassa tuota kastetta hylännyt - vaikka läheltä piti:

        Kun elin 40 vuotta, 48 vuotiaaksi saakka Jumalan vihan alla, en ollut minkään uskon, enkä minkäänlaisen kasteen kannattaja. Kasteesta tiesin sen, että minut oli keväällä 1937 kastettu: "Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen."

        Luterilaisen opin mukaan, kuten maassa tapana on ollut.

        Elämä muuttui täysin, kun Jumala vihan pitonsa päätteeksi näki hyväksi antaa Poikansa ilmestyä 11.8.1985, parantaa menneisyyden haavat, ja johdattaa Raamatun ääreen hänen totuuttaan tutkimaan.

        Ja totuus johdatti minut lopulta siihen paikkaan, missä Kristus omansa synnistä puhdistaa, ja puhdistettuun sydämeen iankaikkisuuden sinetiksi Pyhän Henkensä antaa, ja näin toteutui elämässäni tämä Jumalan ilmoitus:

        "Yksi on Herra, yksi Henki, yksi usko, yksi kaste."

        Kun Pyhä Henki sitten johdatti luterilaisen seurakunnan kaikkiin toimintoihin viideksi vuodeksi, näyttääkseen vain toteen sen, ettei tämäkään mikään Jumalan seurakunta ole, niin eräänä päivänä ajattelin mennä Raaheen katsomaan minkälaista uskoa se helluntailaisten usko oikein on. Istuin autoon, ja kun oli pihatieltä kääntymässä vasemmalle kohti Raahea, sanoi Pyhä Henki:

        "Sinut on jo kastettu!" Eikä autoni suostunut kääntymään vasemmalle kohti Raahea, vaan minun oli vastakkaista tiehaaraa hyväksi käyttäen käännyttävä oikean U-käännöksen kautta takaisin kotiin.

        Tuo auto oli muuten ranskalaisvalmisteinen, väriltään valkoinen ja rekisterinumero OPH-374, jonka ostin 7.1.1989 käytettynä, kun ensin pitkään mietin, otanko tämän vaiko kokonaan uuden, kunnes Pyhä Henki Saarnaajan sanoin hylkäsi uuden hankinnan:

        "Kun omaisuus karttuu, karttuvat sen syöjätkin. Mitä iloa siitä on omistajalleen, paitsi, että saa nähdä sen kuluvan."

        O = on
        P = paimenena
        H = Herra
        374 = virsi: "Mitä silloin multa puuttuu, kun Herra huolen kantaa?"

        Joten sen pituinen se.

        Ja ota huomioon, ettei tälläkään palstalla ole tähän päivään mennessä ilmestynyt ainuttakaan ihmistä, ei miestä eikä naista, joka tuon saatanallisen upotuskasteen jälkeen olisi vielä päässyt ahtaasta portista sisälle ja saanut Pyhän Hengen.

        Kuinka huonoja ranskalaiset autot ovat.


      • Siinä näet kirjoitti:

        Kuinka huonoja ranskalaiset autot ovat.

        Minä näin paljon enemmän:

        Kaikkivaltias Jumala on huonojenkin autojen Herra.

        Kun tästä kotiini saastumatta selvisin palautti Pyhä Henki mieleen vastaavan tapahtuman Vanhan liiton ajalta, miten hän silloin pisti Bileamin kulkuneuvon, aasin tottelemaan, kun Bileam ei totellut:

        Aamulla Bileam satuloi aasinsa ja lähti moabilaisten sananviejien mukaan.

        Mutta Jumala vihastui hänen lähdöstään, ja kun Bileam sitten ratsasti aasillaan kahden palvelijansa saattamana, Herran enkeli asettui hänen tielleen.

        Kun aasi näki Herran enkelin seisovan tiellä paljastettu miekka kädessään, se poikkesi tieltä pellolle. Mutta Bileam löi aasia ja pakotti sen takaisin tielle.

        Kun aasi näki Herran enkelin, se painautui aitaa vasten, ja Bileamin jalka jäi puristuksiin. Silloin Bileam taas löi aasia.

        Kun aasi näki Herran enkelin, se laskeutui makuulle Bileam selässään, ja Bileam löi vihoissaan aasia kepillä.

        Bileam sanoi aasille: "Sinä vikuroit! Jos minulla nyt olisi miekka, tappaisin sinut heti paikalla!"

        Aasi sanoi Bileamille: "Minähän olen sinun aasisi, jolla olet ratsastanut iät ja ajat. Olenko minä koskaan ennen vikuroinut?" Bileam vastasi: "Et ole."

        Silloin Herra avasi Bileamin silmät, niin että hän näki Herran enkelin seisomassa tiellä paljastettu miekka kädessään. Bileam polvistui ja lankesi kasvoilleen maahan.

        Silloin Bileam sanoi Herran enkelille: "Minä olen tehnyt väärin, mutta en tiennyt, että sinä seisoit tiellä minun edessäni. Jos et hyväksy tätä matkaa, niin minä käännyn takaisin."


      • Antero Onninpoika
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Pyhä Henki ei elä menneisyydessä, vaan jokaisessa hetkessä valittujensa kanssa.

        Minua ei pelastanut tuolta Saa-tanan kasteelta mikään muu Raamatun kastetapahtuma, kuin se lapsena saatu kaste, ja Pyhän Hengen varjelus, etten epäuskon vallassa tuota kastetta hylännyt - vaikka läheltä piti:

        Kun elin 40 vuotta, 48 vuotiaaksi saakka Jumalan vihan alla, en ollut minkään uskon, enkä minkäänlaisen kasteen kannattaja. Kasteesta tiesin sen, että minut oli keväällä 1937 kastettu: "Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen."

        Luterilaisen opin mukaan, kuten maassa tapana on ollut.

        Elämä muuttui täysin, kun Jumala vihan pitonsa päätteeksi näki hyväksi antaa Poikansa ilmestyä 11.8.1985, parantaa menneisyyden haavat, ja johdattaa Raamatun ääreen hänen totuuttaan tutkimaan.

        Ja totuus johdatti minut lopulta siihen paikkaan, missä Kristus omansa synnistä puhdistaa, ja puhdistettuun sydämeen iankaikkisuuden sinetiksi Pyhän Henkensä antaa, ja näin toteutui elämässäni tämä Jumalan ilmoitus:

        "Yksi on Herra, yksi Henki, yksi usko, yksi kaste."

        Kun Pyhä Henki sitten johdatti luterilaisen seurakunnan kaikkiin toimintoihin viideksi vuodeksi, näyttääkseen vain toteen sen, ettei tämäkään mikään Jumalan seurakunta ole, niin eräänä päivänä ajattelin mennä Raaheen katsomaan minkälaista uskoa se helluntailaisten usko oikein on. Istuin autoon, ja kun oli pihatieltä kääntymässä vasemmalle kohti Raahea, sanoi Pyhä Henki:

        "Sinut on jo kastettu!" Eikä autoni suostunut kääntymään vasemmalle kohti Raahea, vaan minun oli vastakkaista tiehaaraa hyväksi käyttäen käännyttävä oikean U-käännöksen kautta takaisin kotiin.

        Tuo auto oli muuten ranskalaisvalmisteinen, väriltään valkoinen ja rekisterinumero OPH-374, jonka ostin 7.1.1989 käytettynä, kun ensin pitkään mietin, otanko tämän vaiko kokonaan uuden, kunnes Pyhä Henki Saarnaajan sanoin hylkäsi uuden hankinnan:

        "Kun omaisuus karttuu, karttuvat sen syöjätkin. Mitä iloa siitä on omistajalleen, paitsi, että saa nähdä sen kuluvan."

        O = on
        P = paimenena
        H = Herra
        374 = virsi: "Mitä silloin multa puuttuu, kun Herra huolen kantaa?"

        Joten sen pituinen se.

        Ja ota huomioon, ettei tälläkään palstalla ole tähän päivään mennessä ilmestynyt ainuttakaan ihmistä, ei miestä eikä naista, joka tuon saatanallisen upotuskasteen jälkeen olisi vielä päässyt ahtaasta portista sisälle ja saanut Pyhän Hengen.

        Kokemuksiin ei kannata luottaa läheskään niin kuin Jumalan sanaan, sillä ne ovat aina subjektiivisia. Sanoihan sen jo Pietarikin:

        2. Piet. 1:19
        "Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne."

        Pietarilla, jos kenellä oli väkeviä kokemuksia, mutta hän piti Sanan luotettavana ja varmempana. Hän olikin tosi uskovainen.


      • Antero Onninpoika kirjoitti:

        Kokemuksiin ei kannata luottaa läheskään niin kuin Jumalan sanaan, sillä ne ovat aina subjektiivisia. Sanoihan sen jo Pietarikin:

        2. Piet. 1:19
        "Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne."

        Pietarilla, jos kenellä oli väkeviä kokemuksia, mutta hän piti Sanan luotettavana ja varmempana. Hän olikin tosi uskovainen.

        Eikö sinua yhtään huolestusta se, että olet jäänyt tällaiseksi kirjoitusten tutkijaksi:

        "Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta.

        Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän

        En minä ole ihmisten kiitoksen tarpeessa. Minä tunnen teidät, teissä ei ole rakkautta Jumalaan.

        Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan. Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä olette vastaanottavaisia.

        Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta."

        Miksi tämä Jeesuksen ilmoitus ei ole päässyt elämässäsi toteutumaan, vaikka tämä minun kohdalla on käynyt toteen:

        "Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua.

        Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."


      • kysyvä.
        Antero Onninpoika kirjoitti:

        Kokemuksiin ei kannata luottaa läheskään niin kuin Jumalan sanaan, sillä ne ovat aina subjektiivisia. Sanoihan sen jo Pietarikin:

        2. Piet. 1:19
        "Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne."

        Pietarilla, jos kenellä oli väkeviä kokemuksia, mutta hän piti Sanan luotettavana ja varmempana. Hän olikin tosi uskovainen.

        Voitko vastata helluntailaisuutta puolustava "Antero Onninpoika" ja "Pastorin Poika" seuraavaan kysymykseen.

        Mikä henki helluntailaisuudessa oikein vaikuttaa?

        1500 helluntailaista väitti kokeneensä ihmeparanemisen Niilo Ylivainion kokouksissa. Lääk.tri M.Miettinen tutki lääketieteen väitöskirjaansa varten kaikki ilmoitetut tapaukset. Lopputulos oli: ei yhtään ihmeparanemista löytynyt tutkittujen helluntailaisten tapausten joukosta!!!!!


      • Toteavainen
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Eikö sinua yhtään huolestusta se, että olet jäänyt tällaiseksi kirjoitusten tutkijaksi:

        "Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta.

        Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän

        En minä ole ihmisten kiitoksen tarpeessa. Minä tunnen teidät, teissä ei ole rakkautta Jumalaan.

        Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan. Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä olette vastaanottavaisia.

        Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta."

        Miksi tämä Jeesuksen ilmoitus ei ole päässyt elämässäsi toteutumaan, vaikka tämä minun kohdalla on käynyt toteen:

        "Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua.

        Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

        Sunilaisuuden perusolemukseen on aina kuulunut Raamatun väheksyntä ja jopa halveksunta ( Teuvo: Paavalin kirjoitukset suurelta osin valhetta ), paitsi silloin, kun he itse sitä siteeraavat.


      • Toteavaiselle
        Toteavainen kirjoitti:

        Sunilaisuuden perusolemukseen on aina kuulunut Raamatun väheksyntä ja jopa halveksunta ( Teuvo: Paavalin kirjoitukset suurelta osin valhetta ), paitsi silloin, kun he itse sitä siteeraavat.

        Tässä toimii se sunilainen porsaanreikäteologia, kaikki käy niin kauan kun se pelaa Teuvon pussiin.


    • Minä ajattelen niin että kun rukous sitten lopulta vastataan niin se Siunaus joka annetaan on kestävä ja ulottuu jopa kolmanneen sukupolveen suvuille joilla ei ole harma-avistus mistä heidän onni on potkaistu . Vain sentakia että joku on luottanut Jumalaan.

      • Siis kittäkäämme Jumala ja lopettakaamme nyrkillä pystyssä kysyä mix jumalalta joka nauraa meille säälittäviä raukkoja kumminkin....
        Eihän korva lotkahda meidän vaativille mix kysymyxille yhtään.


    • myyrä

      Hohhoijaa näitä juttuja! Ainakin yksi kirjoittaja on selvästi häiriintynyt eikä hänelle kannata vastata mitään. Aloittajalle sanoisin, että et sinä rukoilemalla työtä saa, jos et mitään tee itse asian hyväksi. Jos kaikesta yrittämisestä huolimatta sinua ei kuitenkaan huolita työmarkkinoille, voit kyllä saada rukouksesta voimaa kestää kurjan tilanteesi.

    • Minä ite

      Ei kaikkia työttömiä voi palkata Papeiksi Jumalakaan

      • Yksi pappi

        Kaikki uskovat ovat pappeja ja palkka tulee perillä. Se on varmaa.


      • aivan,
        Yksi pappi kirjoitti:

        Kaikki uskovat ovat pappeja ja palkka tulee perillä. Se on varmaa.

        Montako vaimoa ajattelit perillä saavasi palkaksi?


      • Yksi pappi
        aivan, kirjoitti:

        Montako vaimoa ajattelit perillä saavasi palkaksi?

        Mitä höpiset? Pelastuneet ovat taivaan kirkkaudessa kuin enkelit. Siellä ei enää mennä naimisiin. Saatko sinä työstäsi vaimoja palkaksi kun noin kyselet?


      • Minä ite
        Yksi pappi kirjoitti:

        Kaikki uskovat ovat pappeja ja palkka tulee perillä. Se on varmaa.

        Mutta eväs maksaa Euroja joita saa kun on palkattuna Papiksi täällä ajassa.


      • Kidutettu tyttö
        Yksi pappi kirjoitti:

        Mitä höpiset? Pelastuneet ovat taivaan kirkkaudessa kuin enkelit. Siellä ei enää mennä naimisiin. Saatko sinä työstäsi vaimoja palkaksi kun noin kyselet?

        Minulla on outo muistikuva hetkestä ennen syntymääni. Olin taivaissa jossa oli paljon sateenkaaren värejä ja sellaisia värisävyjä joita ei maanpäällä ole.
        Oli "henkiolentoja" Sieluja tai jotain mitä en käsitä, ruumista ei ollut kenelläkään eikä kasvoja eikä suuta vain valoon pukeutuneita hahmoja, Ja minulle annettiin käsky mennä maailmaan ja että menisin syntymäkotiini jossa minua odotti jo vuotta vanhempi sisar ja että elämäni olisi kärsimystä, mutta kärsimykseni kestäisi vain aikansa. Jumalan silmissä 70-vuotta voi olla 7 päivää.
        Tätä kärsimystä elämä onkin ollut, pahoinpitelyjä ja kidutusta. Isovanhempia ei ollut joten kukaan ei tiennyt. Tuo oli 60-70 lukua jolloin ruumiillinen kuritus oli laillista.
        Joka vitsaa säästää se lastansa vihaa!
        Vaikeina hetkinä muistan että joskus täältä pääsee pois siihen kirkkauteen jossa ei ole kipua , ei riitaa ei toraa.


    • ..........

      Tarvitset yksityisyyttä, neuvot voivat olla huonoja.
      Liian monet ihmiset ovat stressitilassa nykyään.
      Muistakaa Paavalin ohjeet perustuksen rakentamisesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1476
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1233
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe