MITEN??

apua tarvitseva tytsy

Moikka moikka moi

8

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Akva tyttö

      Meillä ainakin vesi vaihdetaan lapolla.
      Lappo on sellainen "letku", jolla vettä otetaan pois akvaariosta. Sitä käytetään niin, että:
      1.Laitetaan lappo akvaarioon siten, että se täyttyy kokonaan vedestä.
      2.sitten lapion toinen pää nostetaan pois vedestä sillä tavalla, että se pää tukitaan peukalolla.
      3.se pää mikä on ylhäällä vedestä nostetaan kokonaan pois akvaariosta esim. jonkun sangon päälle.
      4. Sitten kun päästät peukalon irti vettä alkaa tulla letkusta sankoon, mutta letkun pään pitää olla alempana kuin akvaario.

      Lappoja myydään akvaario kaupoissa.

    • Määä.

      Opiskelua kannattaa jatkaa vielä pitkään ennen vesien laittoa akvaarioon. Jos ei tiedä miten vesi vaihdetaan akvaarioon veikkaan ettei paljon muutakaan tiedetä. Kun nyt selvisi miten vesi vaihdetaa seuraavaksi voit opetella akvaarion kypsyttämisen. Sitten selvität mitkä kalat käy minkäkin kokoiseen akvaarioon ja mitkä kalat voivat olla samassa akvaariossa. Selvität eri kalojen vaatimat vesiarvot ettet hanki vääriä kaloja akvaarioosi.

      Veden vaihto onnistuu parhaiten letkulla

      • apua tarvitseva tytsy

        Kiitti avusta:) ja joo tiedän että on vielä oppimisen varaa on paljon :) ja eiks kypsyttäminen oo se et ku niinku akvaarion annetaan vaan seistä ennen ku sinne voi vaan laittaa yhtään mitää? En oo oikeestaan varma kannaatks mun ollekkaan hankkia akvaa ku siit on niin paljon "huolta" ja oon vielä niin "nuori et en tiiä onko musta kantamaan niin iso vastuu:]


    • koovsdgsd

      En tiedä ikääsi mutta jos perehdyt rauhassa akvaarioharrastukseen niin pärjäät kyllä mutta nyt taitaa olla niin ettet tiedä akvaarion pidosta juuri mitään. Netistä nöytyy tietoa aloittelijalle ja kirjastosta voi lainata kirjoja luettavaksi.

      Kypsyttäminen ei tarkoita veden seisottamista akvaariossa. Jos et muuta tee kuin seisotat vettä akvaariossa saa se vesi seisoa siellä vaikka vuoden niin ei se kypsy mihinkään.

      • apua tarvvitseva tytsy

        Ok:)) juuri viime viikolla lainasin akvaario kirjoja kirjastosta ja olen nyt lukenut niitä mutta enmpä paljoa oo oppinut... Mutta liisää vinkkejä otan kyllä vastaan akvaarion pideosta:)
        PS: oon 11.v


      • Akva tyttö
        apua tarvvitseva tytsy kirjoitti:

        Ok:)) juuri viime viikolla lainasin akvaario kirjoja kirjastosta ja olen nyt lukenut niitä mutta enmpä paljoa oo oppinut... Mutta liisää vinkkejä otan kyllä vastaan akvaarion pideosta:)
        PS: oon 11.v

        Mäkin oon vasta 11v, mutta huolehdin silti omasta akvaariosta itse.
        Vinkkinä vaan että kannattaa perehtyä asiaan kunnolla ennen kuin ottaa akvaarion. Ja tässä on yks hyvä linkki:
        http://www.faunatar.fi/akvaario


      • apua tarvitseva tytsy
        Akva tyttö kirjoitti:

        Mäkin oon vasta 11v, mutta huolehdin silti omasta akvaariosta itse.
        Vinkkinä vaan että kannattaa perehtyä asiaan kunnolla ennen kuin ottaa akvaarion. Ja tässä on yks hyvä linkki:
        http://www.faunatar.fi/akvaario

        Kkitis linkistäsi:) tuo sivu oki erittäin hyvä luin kokonaan


    • Tytti96

      Hei. Akvaario ei ole pelkästään allas, jossa on vettä ja kaloja. Jotta saat akvaarion toimimaan sun täytyy saada aikaan siihen biologinen tasapaino, eli tila missä kalojen kakat ja ruuan tähteet pohjasoraan hukkuessaan eivät muutu myrkyiksi. Kasvit puhdistavat akvaarion vettä sekä hyödylliset bakteerit, semmoiset pikkuriikkiset kaverit, jotka asuu suodattimessa ja pohjassa tuhoaa myrkyt. Siksi sun pitää kypsyttää akvaario ensin että saat niitä bakteereja sinne. Älä ainakaan hommaa alle 100 litraista akvaariota! :) Silloin menee helposti pilalle koko homma kokemattomilta aloittelijoilta. Mä kun olin 11 vuotias niin sain akvaarion, ja aloitin kypsyttämään sitä. Luulin kanssa että veden pitää vaan seisoa siinä. Halusin heti kaloja siihen ja sain kaverilta miljoonakaloja jo samana päivänä kun laitoin vedet siihen! :( ei ne siinä kauan elänyt, kun ei niitä hyviä bakteereja ollut ollenkaan tuhoamassa niitten kakasta tulleita myrkkyjä. Joten, nyt pyydät vaikka äitiä avuksi ja yhdessä opettelette akvaariomaailmasta enemmän! <3

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1346
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe