Alkuraskaus, ja rv laskeminen

Kaikki_jännittää_

Hei kaikki,
Olen pitkään toivonut lasta ja kuukautiskierto tietenkin epäsäännöllinen.
Nytten viime vkl tein 3 raskaustestiä ja kaikkien mukaan olen raskaana. Tähän vielä lisäyksenä tein Clear Blue (viikkonäyttö) raskaustestejä kaksi. Toisen lauantaina päivällä joka näytti hedelmöittymisestä 1-2 vk ja toinen testi sunnuntaina aamusta saman 1-2vk. nojoo, onko näihin luottaminen? :(

Tituttaa iha hirveänä kun haluaisin tietää miten pitkällä raskaus on :( Olen käynyt neuvolassa juttelemassa asiasta ja kuulin että raskauden alkua on hankala selvittää kun en ole pitänyt yllä kuukautisiani missään... Onko yksityisestä apua? kai tässä maailmassa on lääketiede edistynyt sen verran että jotain kautta saan tietoon raskauden alkamisajankohdan? :(

Jos joku ihana osaa neuvoa niin olisin enemmän kuin kiitollinen.
Lisäksi haluan vielä kysyä että miten raskasta työtä tekevät, odottavat äidit jaksoivat töissä raskaana ollessa? Itse olen hoitaja ammatiltani ja työskentelen vanhustenhoitokodilla.. itse olen ollut hirveän väsynyt ja tuntuu että stressi ei koskaan hellitä :( Huolettaa ihan hirveänä :( mietin kuinka kauan jaksan.. en ole kertonut raskaudestani kenellekkään muulle kun neuvolan tädille ja miehelleni..

Olen todella onnellinen kuitenkin että pitkän yrittämisen jälkeen olen raskaana :) Haluan myöskin sanoa jos joku lapsesta haaveileva lukee kirjoitukseni niin minulla kesti melkein vuoden tulla raskaaksi. Sain kaksi vuotta sitten "tuomion" etten tulisi koskaan saamaan lapsia, koska minulle kerrottiin että minulla olisi PCOS (munasarjojen monirakkulaisuus, oireyhtymä) ja tästä tietenkin melkein masennuin. Onneksi kyseenalaistin silloisen lääkärin puheet, vaikka tietenkin tulin todella surulliseksi. Olin kaksi vuotta siinä uskossa etten saa lapsia.. Siis tarinan opetus, älkää luovuttako :)

2

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • outoa..

      Hei! Jos et tiedä, milloin sulla viimeksi menkat olleet niin raskaudenkesto pitäisi selvittää ihan ultraamalla alakautta ja katsoa masuasukin mitat. Näin itselläni selvitettii missä vaiheessa raskaus on, kun menkat ei ollu vielä alkanu edellisen lapsen syntymän jälkeen. Ihme ettei neuvola laittanut lähetettä menemään..

    • A-p-u-v-a

      Hei, ja paljon kiitoksia vastauksestasi!:)
      Joo itsekkin hieman olen ihmetellyt miksei neuvolanväki ole pukannut mua eteenpäin jonnekkin :( Mutta jospa enskuussa selviäisi jotain enemmän :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1515
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1247
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe