Tietäisivätpä ihmiset

yx ex jt

mihin nokkansa laittavat kun liittyvät jehovantodistajiin?

Ensin houkutellaan maarittelevien ja lipevin sanoin ja odotuksin ja sitten kun olet alistunut uskonnon orjaksi, sinä olet vailla omaa identiteettiä ja olemusta.

Sinusta tulee robotti joka et saa kyseenalaistaa pienintäkään järjestön käskyä.

Jos järjestö sanoo että et saa käyttää aivojasi jonka Jumala on sinulle antanut ja kuitenkin käytät aivojasi olet kaikenlaisten sanktioiden uhri.

Pahimmassa tapauksessa sinut eristetään perheestäsi,olet sitten isä tai äiti,lapsi tai isomummi tai -faari.
Miten julmaa henkistä väkivaltaa joka saattaa johtaa myös fyysiseen oirehtimiseen.

Mistäkö sen tiedän?
Olin yli 30 vuotta jt ja takaisin en mene.

Varokaa hyvät ihmiset lipevää jt-puhetta ja lipevää heidän olemustaan.

Heidän ajattelunsa on myrkkyä.Käärmeen myrkkyä.

52

202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkennusta aiheesee

      yx ex jt:
      Jos järjestö sanoo että et saa käyttää aivojasi jonka Jumala on sinulle antanut ja kuitenkin käytät aivojasi olet kaikenlaisten sanktioiden uhri.

      Pistän tähän vielä hiukan tarkennusta. Aivoja saa käyttää, mutta vain järjestön hyväksymällä tavalla. Ei saa siis pohtia - ainakaan ääneen - sellaisia asioita mikä on jt-kristitylle epäsopivaa.

      Esim. jt-kristityn olisi sopimatonta pohdiskella filosofioita, kehitysoppia, maailman viisauksia niin että osittain uskoisi niihin.

      Esim kehitysoppia saisi pohtia vain niissä rajoissa, mitä on vt-matskussa kirjoitettu, mutta ei alkaa lukemaan maailmallisten kirjoittamia artikkeleita siitä.

      Tälla tavalla toteutuu se, että aivoja ei saa käyttää muuten kuin ainoastaan järjestön kirjallisuuden tutkimiseen ja järjestön määrittelemällä tavalla.

      Ts. se on uskon suojelua - sekä muiden että oman uskon - ettei joutuisi uskon haaksirikkoon

      • koulutuksen puolesta

        Niin ja vielä eräs asia, jonka katson hyväksi mainita tässä yhteydessä, on jehovan todistajien koulutustaso.

        Toisinaan jotkut jehovantodistaja nuoret menevät peruskoulun jälkeen lukioon, mitä ei katsota hyväksi asiaksi.

        Tuleehan Harmagedon sentään niin pian - miksi siis kouluttautua tämän maailman viisaudella.

        Osa jt-nuorista on kuitenkin keskimääräistä fiksumpia ja eivät anna järjestön ja toisten jehovantodistajien liiaksi vaikuttaa oman elämänsä valintoihin.

        Niinpä he fiksuudessaan ajattelevat, että kun korkeampi koulutus kiinnostaa ja tienraivaus höpsötyskään ei tunnu kovin hohdokkaalta, niin he ajattelevat että on vain järkevää kouluttautua pidemmälle.

        Näitä jt-nuoria on harvassa ja he ovat siis keskimääräistä älykkäämpiä - he eivät anna uskonnon sanella liikaa elämänsä valintoja.

        Mutta sitten älyltään vaatimattomammat jt:t, jotka jakavat aamulehteä - kyntäen vakoa polkupyörällään paksussa lumessa - katsovat velvollisuudekseen jakaa jumalista viisautta näille fiksuille lukiossa opiskeleville jt:ille.

        Tuo jumalinen viisaus kuuluu, että "lopeta se lukio kesken" siellähän uskosikin vain murentuu, se on Saatanan ansa ja maailman loisto vie sinut mukanaan.

        Onko fiksu jt sitten tarpeeksi fiksu jatkaakseen opintojaan siitä huolimatta, että jt-vanhempansa ovat vastustavalla kannalla tai sukulais jt:t tai muut tyhmemmät jt:t.

        Jotkut fiksut jt:t ovat lopettaneet lukion kesken ja myöhemmin katuneet, kun kaikki ovet menestymiseen eivät olekaan enää auki. Kiitos siitä näille älyltään vaatimattomille jt:ille, joiden päähän ei mahdu muuta kuin pian alkava Harmagedon.

        Aika vaan kuluu vuosikymmenestä toiseen ja Harmagedon alkaa aina yhtä pian, ja tuhoaa monen jt-nuoren elämänmahdollisuudet.

        Osa fiksuista jt-nuorista pystyvät seulomaan tämän kaiken vastustuksen läpi ja menevät jopa korkeakouluun, mutta näitä on todella harvassa ja hyvin vähän.


      • tuhlaajapoika
        koulutuksen puolesta kirjoitti:

        Niin ja vielä eräs asia, jonka katson hyväksi mainita tässä yhteydessä, on jehovan todistajien koulutustaso.

        Toisinaan jotkut jehovantodistaja nuoret menevät peruskoulun jälkeen lukioon, mitä ei katsota hyväksi asiaksi.

        Tuleehan Harmagedon sentään niin pian - miksi siis kouluttautua tämän maailman viisaudella.

        Osa jt-nuorista on kuitenkin keskimääräistä fiksumpia ja eivät anna järjestön ja toisten jehovantodistajien liiaksi vaikuttaa oman elämänsä valintoihin.

        Niinpä he fiksuudessaan ajattelevat, että kun korkeampi koulutus kiinnostaa ja tienraivaus höpsötyskään ei tunnu kovin hohdokkaalta, niin he ajattelevat että on vain järkevää kouluttautua pidemmälle.

        Näitä jt-nuoria on harvassa ja he ovat siis keskimääräistä älykkäämpiä - he eivät anna uskonnon sanella liikaa elämänsä valintoja.

        Mutta sitten älyltään vaatimattomammat jt:t, jotka jakavat aamulehteä - kyntäen vakoa polkupyörällään paksussa lumessa - katsovat velvollisuudekseen jakaa jumalista viisautta näille fiksuille lukiossa opiskeleville jt:ille.

        Tuo jumalinen viisaus kuuluu, että "lopeta se lukio kesken" siellähän uskosikin vain murentuu, se on Saatanan ansa ja maailman loisto vie sinut mukanaan.

        Onko fiksu jt sitten tarpeeksi fiksu jatkaakseen opintojaan siitä huolimatta, että jt-vanhempansa ovat vastustavalla kannalla tai sukulais jt:t tai muut tyhmemmät jt:t.

        Jotkut fiksut jt:t ovat lopettaneet lukion kesken ja myöhemmin katuneet, kun kaikki ovet menestymiseen eivät olekaan enää auki. Kiitos siitä näille älyltään vaatimattomille jt:ille, joiden päähän ei mahdu muuta kuin pian alkava Harmagedon.

        Aika vaan kuluu vuosikymmenestä toiseen ja Harmagedon alkaa aina yhtä pian, ja tuhoaa monen jt-nuoren elämänmahdollisuudet.

        Osa fiksuista jt-nuorista pystyvät seulomaan tämän kaiken vastustuksen läpi ja menevät jopa korkeakouluun, mutta näitä on todella harvassa ja hyvin vähän.

        Olin 25 vuotta Jehovan todistaja. Nyt erotettuna muutaman vuoden, luovuin pikkuhiltaa ja kävi niinkuin sinulle, menetin uskoni. - Aloin viettää hyvin huonoa elämää jouduin mahdottomaan kierteeseen. Kesällä aloin miettimään uudestaan hengellisiä asioita. Aoin kaivata takaisin seurakuntaan, Nyt olen luopunut huonosta elämäntavasta joka oli tehdä minusta lopun. - Olen nyt paljon onnellisempi ja kiitollinen Jehovalle, että Hän näki sydämeeni ja antoi mahdollisuuden palata takaisin.


      • Vaakapunnus
        tuhlaajapoika kirjoitti:

        Olin 25 vuotta Jehovan todistaja. Nyt erotettuna muutaman vuoden, luovuin pikkuhiltaa ja kävi niinkuin sinulle, menetin uskoni. - Aloin viettää hyvin huonoa elämää jouduin mahdottomaan kierteeseen. Kesällä aloin miettimään uudestaan hengellisiä asioita. Aoin kaivata takaisin seurakuntaan, Nyt olen luopunut huonosta elämäntavasta joka oli tehdä minusta lopun. - Olen nyt paljon onnellisempi ja kiitollinen Jehovalle, että Hän näki sydämeeni ja antoi mahdollisuuden palata takaisin.

        Tarkemmin selostamatontakaan huonoa elämää ei ole hyvä viettää. Lahkon huono elämä on umpioittaminen, ulkopuoliset jopa haukutaan. Omahyväisyyttä ja ulkokultaisuutta vilhjellään, mitä on havaittavissa jo tuhlaajapojallakin. alkoholismi on yksi ongelma, ja jostain syystä lahko on muuttanut ohjeensa sallivampaan suuntaan.

        Mutta ennenkaikkea, lahko tuottaa uskontojen uhrien tuki ry:n suurimman asiakasryhmän, itsemurhaluvut ovat pelottavat ja pelastus on menetetty kristillisyyden menettämisen myötä


      • tuhlaajapoika
        Vaakapunnus kirjoitti:

        Tarkemmin selostamatontakaan huonoa elämää ei ole hyvä viettää. Lahkon huono elämä on umpioittaminen, ulkopuoliset jopa haukutaan. Omahyväisyyttä ja ulkokultaisuutta vilhjellään, mitä on havaittavissa jo tuhlaajapojallakin. alkoholismi on yksi ongelma, ja jostain syystä lahko on muuttanut ohjeensa sallivampaan suuntaan.

        Mutta ennenkaikkea, lahko tuottaa uskontojen uhrien tuki ry:n suurimman asiakasryhmän, itsemurhaluvut ovat pelottavat ja pelastus on menetetty kristillisyyden menettämisen myötä

        " Jehova tuntee ne, jotka etsivät turvaa hänestä".


      • vappo
        tuhlaajapoika kirjoitti:

        Olin 25 vuotta Jehovan todistaja. Nyt erotettuna muutaman vuoden, luovuin pikkuhiltaa ja kävi niinkuin sinulle, menetin uskoni. - Aloin viettää hyvin huonoa elämää jouduin mahdottomaan kierteeseen. Kesällä aloin miettimään uudestaan hengellisiä asioita. Aoin kaivata takaisin seurakuntaan, Nyt olen luopunut huonosta elämäntavasta joka oli tehdä minusta lopun. - Olen nyt paljon onnellisempi ja kiitollinen Jehovalle, että Hän näki sydämeeni ja antoi mahdollisuuden palata takaisin.

        miksi pitää valita huonojen elintapojen ja uskon väliltä? siinäkö on vaihtoehdot?


      • vapaus valita
        tuhlaajapoika kirjoitti:

        " Jehova tuntee ne, jotka etsivät turvaa hänestä".

        Mistä luulet tuhlaajapoika johtuvan, että lähdit viettämään "huonoa elämää" ?
        Elit niin suljettua ja tarkkaan rajattua elämää, että et ymmärtänyt hakea muutosta elämääsi oikeilta raiteilta. Siinä juuri piilee vaara, kun ei tiedä muusta maailmasta oikeaa tiedoa. Sanotaan, että on helppo elää kun toiset sanelee mitä saat tehdä ja mitä et. Meille ihmisille on annettu vain yksi elämä ja se pitää elää niinkun itse parhaaksi näkee. Eikä kahleita kantaen ja koko ajan pelätä demoneja ja harmagedonia. Pelolla hallitseminen on vihon viimeinen keino.

        Ei pidä luovuttaa määräys valtaa omasta itsestään minkään laiselle järjestölle!


      • 5+66
        tuhlaajapoika kirjoitti:

        Olin 25 vuotta Jehovan todistaja. Nyt erotettuna muutaman vuoden, luovuin pikkuhiltaa ja kävi niinkuin sinulle, menetin uskoni. - Aloin viettää hyvin huonoa elämää jouduin mahdottomaan kierteeseen. Kesällä aloin miettimään uudestaan hengellisiä asioita. Aoin kaivata takaisin seurakuntaan, Nyt olen luopunut huonosta elämäntavasta joka oli tehdä minusta lopun. - Olen nyt paljon onnellisempi ja kiitollinen Jehovalle, että Hän näki sydämeeni ja antoi mahdollisuuden palata takaisin.

        >>- Aloin viettää hyvin huonoa elämää jouduin mahdottomaan kierteeseen.>>

        se on outoa ettei jotkut osaa elää kunnollista elämää ilman jotain kyttäävää ja valvovaa valehtelevaa uskontoa. suurin osa ihmisistä osaa. kannattaisi opetella.

        sinulla oli jo mahdollisuus luopua kokonaan valheessa elämisestä eli lahkosta mutta palasit takaisin. olen pahoillani puolestasi.


      • 4+5
        vappo kirjoitti:

        miksi pitää valita huonojen elintapojen ja uskon väliltä? siinäkö on vaihtoehdot?

        "miksi pitää valita huonojen elintapojen ja uskon väliltä? siinäkö on vaihtoehdot?"

        Jehovan todistajuuteen kuuluu voimakas vastakkainasettelu ja mustavalkoisuus. Heidän uskonto painottaa miten huonosti "maailmalliset" elää ja miten hyvin he elävät. Tällainen todellisuuskäsitys on kuitenkin valheellinen. Yhtä hyvin voisimme verrata täysin raittiita ateisteja täysin alkoholisteihin ja tupakoiviin ateisteihin.

        Jos ihminen ei saa pidettyä elintapojaan hallinnassa ilman uskonlahkoa, on ihmisellä jokin ongelma johon kannattaisi hakea apua.


      • 4+6
        vapaus valita kirjoitti:

        Mistä luulet tuhlaajapoika johtuvan, että lähdit viettämään "huonoa elämää" ?
        Elit niin suljettua ja tarkkaan rajattua elämää, että et ymmärtänyt hakea muutosta elämääsi oikeilta raiteilta. Siinä juuri piilee vaara, kun ei tiedä muusta maailmasta oikeaa tiedoa. Sanotaan, että on helppo elää kun toiset sanelee mitä saat tehdä ja mitä et. Meille ihmisille on annettu vain yksi elämä ja se pitää elää niinkun itse parhaaksi näkee. Eikä kahleita kantaen ja koko ajan pelätä demoneja ja harmagedonia. Pelolla hallitseminen on vihon viimeinen keino.

        Ei pidä luovuttaa määräys valtaa omasta itsestään minkään laiselle järjestölle!

        "Elit niin suljettua ja tarkkaan rajattua elämää, että et ymmärtänyt hakea muutosta elämääsi oikeilta raiteilta. Siinä juuri piilee vaara, kun ei tiedä muusta maailmasta oikeaa tiedoa. Sanotaan, että on helppo elää kun toiset sanelee mitä saat tehdä ja mitä et. "

        erittäin hyvä pointti. kun totuu siihen että joku lahko sanelee kaiken ei ihminen opi ottamaan VASTUUTA elämästään. kun sitten lähtee lahkosta joutuukin helposti huonoille raiteille koska ei ole elämänhallinnasta samaa kokemusta mitä muilla. sitten syntyy illuusio että lahkossa on onni ja muualla jotain muuta. eikä huomata katsoa ympärilleen rehellisesti että siellä on monella elämänhallinta kunnossa ja päihteetöntä elämää ilman lahkoja.


      • 8+9
        tuhlaajapoika kirjoitti:

        Olin 25 vuotta Jehovan todistaja. Nyt erotettuna muutaman vuoden, luovuin pikkuhiltaa ja kävi niinkuin sinulle, menetin uskoni. - Aloin viettää hyvin huonoa elämää jouduin mahdottomaan kierteeseen. Kesällä aloin miettimään uudestaan hengellisiä asioita. Aoin kaivata takaisin seurakuntaan, Nyt olen luopunut huonosta elämäntavasta joka oli tehdä minusta lopun. - Olen nyt paljon onnellisempi ja kiitollinen Jehovalle, että Hän näki sydämeeni ja antoi mahdollisuuden palata takaisin.

        jotenkin surkuhupaisaa ettei aikuinen mies kykene hallitsemaan elämäänsä ilman lahkoa. tekeekö lahko ihmisestä kuin aikuisen lapsen? sinähän se päätät elätkö huonoa elämää kierteessä vai et.

        oletko koskaan tullut ajatelleeksi että lahkon ulkopuolellakin jotkut käyttää päihteitä ja monet elää ilman päihteitä. valintoja voi tehdä ilman sitä lahkoakin. ja ilman lahkoa monet nousee vaikeistakin kierteistä.

        outoa jos näet hengellisyyden ja huonot elämäntavat toistensa vastakohtina. mikään ei estä vaikkapa ateistia elämään säntillisesti ja terveellisesti. erittäin moni tekeekin niin.


      • yx ex jt
        4+6 kirjoitti:

        "Elit niin suljettua ja tarkkaan rajattua elämää, että et ymmärtänyt hakea muutosta elämääsi oikeilta raiteilta. Siinä juuri piilee vaara, kun ei tiedä muusta maailmasta oikeaa tiedoa. Sanotaan, että on helppo elää kun toiset sanelee mitä saat tehdä ja mitä et. "

        erittäin hyvä pointti. kun totuu siihen että joku lahko sanelee kaiken ei ihminen opi ottamaan VASTUUTA elämästään. kun sitten lähtee lahkosta joutuukin helposti huonoille raiteille koska ei ole elämänhallinnasta samaa kokemusta mitä muilla. sitten syntyy illuusio että lahkossa on onni ja muualla jotain muuta. eikä huomata katsoa ympärilleen rehellisesti että siellä on monella elämänhallinta kunnossa ja päihteetöntä elämää ilman lahkoja.

        Tuhlaajapojalle:
        Minä en vietä huonoa elämää,päinvastoin.
        Olen jopa alkanut harrastaa hyväntekeväisyyttä köyhille mitä en tehnyt kun olin jt.
        Mutta jt:thän eivät sitä arvosta.
        En ryyppää.En edes nimeksi ota enää alkoholia.
        En tupakoi.
        Olen laillisessa avioliitossa.
        En kiroile.
        En valehtele.
        Mutta silti en kaipaa jt:n joukkoon.
        Minulla on usko Jeesukseen ja Jumalaan,entistä vahvempana.


      • ihQ perhesurmat
        vapaus valita kirjoitti:

        Mistä luulet tuhlaajapoika johtuvan, että lähdit viettämään "huonoa elämää" ?
        Elit niin suljettua ja tarkkaan rajattua elämää, että et ymmärtänyt hakea muutosta elämääsi oikeilta raiteilta. Siinä juuri piilee vaara, kun ei tiedä muusta maailmasta oikeaa tiedoa. Sanotaan, että on helppo elää kun toiset sanelee mitä saat tehdä ja mitä et. Meille ihmisille on annettu vain yksi elämä ja se pitää elää niinkun itse parhaaksi näkee. Eikä kahleita kantaen ja koko ajan pelätä demoneja ja harmagedonia. Pelolla hallitseminen on vihon viimeinen keino.

        Ei pidä luovuttaa määräys valtaa omasta itsestään minkään laiselle järjestölle!

        vapaus valita30.10.2014 14:47
        Meille ihmisille on ___annettu___ vain yksi elämä
        ja se pitää elää niinkun itse parhaaksi näkee-----------

        kuka sulle on ANTANUT sen elämän?
        mix sun napaa kaivaa jos jt uskoo elävänsä ikuisesti ,
        tulevassa Paratiisissa,

        sun vaivasen hikisen kivuliaan elämän täs p'skaMaailman sijaan?
        Onxe sulta jotain POIS jos jt iloitsee et kaikki vaivat ja paha, jopa Kuolema poistetaan,
        ja ihminen saa elää sellaisena täydellisenä ihmisenä
        kummosex Luoja sen loi Edeniin..

        sulla on kamalan paha mieli kun jt uskoo et on olemassa parempi Tulevaisuus kuin
        nää
        **Kotiäiti tappoi autolla Lapsensa **-otsikot?


      • vapaus valita
        ihQ perhesurmat kirjoitti:

        vapaus valita30.10.2014 14:47
        Meille ihmisille on ___annettu___ vain yksi elämä
        ja se pitää elää niinkun itse parhaaksi näkee-----------

        kuka sulle on ANTANUT sen elämän?
        mix sun napaa kaivaa jos jt uskoo elävänsä ikuisesti ,
        tulevassa Paratiisissa,

        sun vaivasen hikisen kivuliaan elämän täs p'skaMaailman sijaan?
        Onxe sulta jotain POIS jos jt iloitsee et kaikki vaivat ja paha, jopa Kuolema poistetaan,
        ja ihminen saa elää sellaisena täydellisenä ihmisenä
        kummosex Luoja sen loi Edeniin..

        sulla on kamalan paha mieli kun jt uskoo et on olemassa parempi Tulevaisuus kuin
        nää
        **Kotiäiti tappoi autolla Lapsensa **-otsikot?

        nimim. ihQ perhesurmat 31.10. 2014 klo 13.34
        "kuka sulle on Antanut sen elämän? mix sun napaa kaivaa jos jt uskoo elävänsä ikuisesti tulevassa Paratiisissa."

        Tiedän tarkalleen kuka on antanut miulle elämän. Tiedätkö Sinä?
        Eikä minun napaa eikä mieltäni kaiva mihin Sinä tai järjestösi ihmiset uskotte.
        Monesti käy niin, että joka luulee olevan ensimmäinen tuleekin viimeisenä.

        Emme me ihmiset tiedä minkä portin viimeisenä avaamme, onko se portti paratiisiin vai portti pimeyteen.

        Nöyryyttä meiltä Jumala vaatii ei nöyristelyä.


      • koulutettu
        koulutuksen puolesta kirjoitti:

        Niin ja vielä eräs asia, jonka katson hyväksi mainita tässä yhteydessä, on jehovan todistajien koulutustaso.

        Toisinaan jotkut jehovantodistaja nuoret menevät peruskoulun jälkeen lukioon, mitä ei katsota hyväksi asiaksi.

        Tuleehan Harmagedon sentään niin pian - miksi siis kouluttautua tämän maailman viisaudella.

        Osa jt-nuorista on kuitenkin keskimääräistä fiksumpia ja eivät anna järjestön ja toisten jehovantodistajien liiaksi vaikuttaa oman elämänsä valintoihin.

        Niinpä he fiksuudessaan ajattelevat, että kun korkeampi koulutus kiinnostaa ja tienraivaus höpsötyskään ei tunnu kovin hohdokkaalta, niin he ajattelevat että on vain järkevää kouluttautua pidemmälle.

        Näitä jt-nuoria on harvassa ja he ovat siis keskimääräistä älykkäämpiä - he eivät anna uskonnon sanella liikaa elämänsä valintoja.

        Mutta sitten älyltään vaatimattomammat jt:t, jotka jakavat aamulehteä - kyntäen vakoa polkupyörällään paksussa lumessa - katsovat velvollisuudekseen jakaa jumalista viisautta näille fiksuille lukiossa opiskeleville jt:ille.

        Tuo jumalinen viisaus kuuluu, että "lopeta se lukio kesken" siellähän uskosikin vain murentuu, se on Saatanan ansa ja maailman loisto vie sinut mukanaan.

        Onko fiksu jt sitten tarpeeksi fiksu jatkaakseen opintojaan siitä huolimatta, että jt-vanhempansa ovat vastustavalla kannalla tai sukulais jt:t tai muut tyhmemmät jt:t.

        Jotkut fiksut jt:t ovat lopettaneet lukion kesken ja myöhemmin katuneet, kun kaikki ovet menestymiseen eivät olekaan enää auki. Kiitos siitä näille älyltään vaatimattomille jt:ille, joiden päähän ei mahdu muuta kuin pian alkava Harmagedon.

        Aika vaan kuluu vuosikymmenestä toiseen ja Harmagedon alkaa aina yhtä pian, ja tuhoaa monen jt-nuoren elämänmahdollisuudet.

        Osa fiksuista jt-nuorista pystyvät seulomaan tämän kaiken vastustuksen läpi ja menevät jopa korkeakouluun, mutta näitä on todella harvassa ja hyvin vähän.

        Jokainen JT saa itse päättää koulutuksensa tason. Siitä ei joudu minkäänlaiseen "kuulusteluun" tms. Se on täysin henkilökohtainen asia.


      • tiedän käytännössä
        koulutettu kirjoitti:

        Jokainen JT saa itse päättää koulutuksensa tason. Siitä ei joudu minkäänlaiseen "kuulusteluun" tms. Se on täysin henkilökohtainen asia.

        Älä valehtele!!


      • ei noin yksinkertaista
        koulutettu kirjoitti:

        Jokainen JT saa itse päättää koulutuksensa tason. Siitä ei joudu minkäänlaiseen "kuulusteluun" tms. Se on täysin henkilökohtainen asia.

        Suhtautuminen vaihtelee seurakunnittain, suvuttain ja perheittäin. Ei se niinkään ole, että aina saisi vapaasti valita ilman painostusta. Joskus saa, joskus ei.

        Joka tapauksessa Vartiotorniseuran koulutuskielteinen manipulointi lisää todennäköisyyttä sille, että JT ei kouluttaudu kovin pitkälle, vaikka lukulahjoja olisikin. Tiedän tapauksia, joissa korkeakoulu on jätetty kesken tai sinne ei ole menty, syynä järjestön harrastama manipulointi.


    • Osta pois

      "miksi pitää valita huonojen elintapojen ja uskon väliltä? siinäkö on vaihtoehdot?"

      -Se kuuluu jehovantodistajuuteen. Kun he kävivät ovellani phumassa että eivät polta myöskään tupakkaa ja minä sanoin että en polta minäkään, vain vartiotorneja, he rupesivat väittelemään että minun tulisi sitten ruveta polttamaan tupakkaa myös kun en kerran ole todistajakaan.

      Se että tupakointia pidetään lääketieteessä riippuvaisuutena, jota voidaan hoitaa ei heitä vakuuta. Sitten he kiroavat tupakkarajoituslainsäädännön, koska he itse eivät äänestä ja äänestäminen, jota kautta lait tulevat, ei kuulu todistajain maailmaan, vaan maailmanlopun odottaminen, jolloin sitten tupakkamiehiltä linnut nokkivat silmät päästä, kun todistajat pidättelevät naurua vieressä. Siksi minunkin tuli ostaa vartiotorni sanoivat he lopuksi.

      • poliisiasia

        ***Siksi minunkin tuli ostaa vartiotorni sanoivat he lopuksi**

        vartiotornin sisäkannessa lukee,
        ettei julkaisu ole tarkoitettu myytäväksi.

        Mene ja ilmianna ne rikolliset ja vaadi rahasi takaisin jos annoit niille rahaa.


      • kilotieto
        poliisiasia kirjoitti:

        ***Siksi minunkin tuli ostaa vartiotorni sanoivat he lopuksi**

        vartiotornin sisäkannessa lukee,
        ettei julkaisu ole tarkoitettu myytäväksi.

        Mene ja ilmianna ne rikolliset ja vaadi rahasi takaisin jos annoit niille rahaa.

        Saattaa olla että Osta pois muisteli tuossa jotain vanhempaa kokemusta ajoilta, jolloin vartiotornista ja herätkää-lehdistä perittiin vielä maksu ovenavaajilta, jos he ostivat lehdet.


      • apua löytyy kun hake

        Vielä jt-koulutuksesta ja ennen kaikkea vanhempain eteen joutumisesta on ihme jos siitä tervejärkisenä selviää.

        Yritin saada apua elämäni kriisiin, mutta eihän siitä tullut mitään. He eivät edes ymmärtäneet mistä minä puhun.
        Lyötiin vain pumahka kirjoja käteen ja sanottiin, että lue nämät kyllä se siitä selviää. Uskalsin ehdottaa, että jos haen apua ulkopuoliselta asiantuntijalta, koska tarvitsen todella apua. Vastaus oli;"ei missään tapauksessa he ei osaa sinua auttaa." Vastasin heille, että ette tekään osaa ja marsin ulos siitä paikasta.
        Hain apua ulkopuoliselta auttajalta ja nyt voin hyvin.
        En kuulu enää kyseiseen järjestöön ja olen todella tyytyväinen.

        Miettikää mitä hallaa saatte aikaan, kun teillä ei ole ammatti koulutusta tälläisten asioiden kanssa.


      • .........

        Vai niin.


      • Pää pensaaseen
        poliisiasia kirjoitti:

        ***Siksi minunkin tuli ostaa vartiotorni sanoivat he lopuksi**

        vartiotornin sisäkannessa lukee,
        ettei julkaisu ole tarkoitettu myytäväksi.

        Mene ja ilmianna ne rikolliset ja vaadi rahasi takaisin jos annoit niille rahaa.

        Yess, olet löytänyt virheen! . Nyt sinun ei tarvitse ymmärtää eikä käsitellä mielessäsi sitä mitä edellinen oikeasti tahtoi sanoa. Kätevää


      • kyllä se siitä selvi
        apua löytyy kun hake kirjoitti:

        Vielä jt-koulutuksesta ja ennen kaikkea vanhempain eteen joutumisesta on ihme jos siitä tervejärkisenä selviää.

        Yritin saada apua elämäni kriisiin, mutta eihän siitä tullut mitään. He eivät edes ymmärtäneet mistä minä puhun.
        Lyötiin vain pumahka kirjoja käteen ja sanottiin, että lue nämät kyllä se siitä selviää. Uskalsin ehdottaa, että jos haen apua ulkopuoliselta asiantuntijalta, koska tarvitsen todella apua. Vastaus oli;"ei missään tapauksessa he ei osaa sinua auttaa." Vastasin heille, että ette tekään osaa ja marsin ulos siitä paikasta.
        Hain apua ulkopuoliselta auttajalta ja nyt voin hyvin.
        En kuulu enää kyseiseen järjestöön ja olen todella tyytyväinen.

        Miettikää mitä hallaa saatte aikaan, kun teillä ei ole ammatti koulutusta tälläisten asioiden kanssa.

        **Lyötiin vain pumahka kirjoja käteen ja sanottiin,
        että lue nämät kyllä se siitä selviää.'''''

        nykypäivänä veli Vanhin olis ehdottanut sulle
        että haet ammattapua mt-toimistosta ja masisreseptin.

        on ne ihan tietosia et ihmisillä on paljon mt-ongelmia
        johon ne serotoniini-respat antaa lievitystä


    • kantapään kautta oppinut

      Jehovan todistajat osaavat olla todella mukavia sellaiselle, jota yrittävät houkutella jäseneksi. Ja he osaavat olla todella tylyjä ja julmia sellaiselle, joka erotetaan tai eroaa järjestöstä. Ei uskoisi, että samat ihmiset pystyvät kumpaankin käytökseen. Mutta he pystyvät. Helpommalla pääset, jos uskot mitä sanon, mutta jos et usko, kokeile sitten itse. Sinua on varoitettu.

    • UM:aan uskova

      Minä olen ollut yli 70 vuotta jt , eli koko tämän ajan minua on tärkeimmissä uskon asioissa huijattu.
      On varmuudella luvattu harmakedonin tulevan "tämän sukupolven aikana" ja sen jälkeen parempi uusimaailma.
      Koko elämäni ajan olen tähän uskonut, mutta nyt olen pettynyt...varsinkin siihen "tuplasukupolviselitykseen".

      Olin varma, että jos ko. harmaria ei tulekkaan, niin jt järjestö ottaa kristitylle kuuluvan nöyrän asenteen, ja myöntää erehtyneensä odotuksissaan ja näinollen myös opetuksessaan ko asian suhteen.
      Mutta ei, ...nöyryydestä ei puhettakaan.... vaan vaatimus, että seurakunnan jäsenet uskoisivat hölmöön ja surkuhupaisaan "tuplasukupolveen".

      On tietysti niin, että jokainen saa uskoa...mihin haluaa ja minkä sydämmessään oikeaksi tuntee, mutta ihminen on päästettävä vapaaksi "orjuudestaan" ilman sanktioita, jos sydämmessään tuntee tuleensa petetyksi.

      Minä roikun vielä "kirjoissa ja kansioissa" vaimoni takia, koska hän sairastaa muistisairautta, eli altzheimeriä. Irrottautuminen seurakunnasta voisi merkitä hänelle sairautensa pahenemista,...kun menettää tuttavapiirinsä.

      • koita kestää

        Kestävyyttä sinulle "veli".Tarkoitan että tärkeintä on kohdella vaimoasi niin hyvin kun pystyt.
        Jos aika jättää vamostasi niin tiedät kyllä että saat uusia ystäviä jos haluat.
        Niin sain minäkin.
        Älä kuitenkaan "heitä lasta pesuveden mukana".Tarkoitan että vaikka tämä "ainoa oikea järjestö" tekeisi mitä tahansa ei se ole Jumalan ja Jeesuksen syy.
        Jumala EI todellakaan käytä tätä rahaa keräävää amerikanjärjestöä.


      • UM:aan uskova
        koita kestää kirjoitti:

        Kestävyyttä sinulle "veli".Tarkoitan että tärkeintä on kohdella vaimoasi niin hyvin kun pystyt.
        Jos aika jättää vamostasi niin tiedät kyllä että saat uusia ystäviä jos haluat.
        Niin sain minäkin.
        Älä kuitenkaan "heitä lasta pesuveden mukana".Tarkoitan että vaikka tämä "ainoa oikea järjestö" tekeisi mitä tahansa ei se ole Jumalan ja Jeesuksen syy.
        Jumala EI todellakaan käytä tätä rahaa keräävää amerikanjärjestöä.

        Nimimerkille "koita kestää".

        Kiitos kestävyyden toivotuksestasi.
        Kyllä kestän, ..ja siihen minulla mielestäni on juuri suuri apu ....rukousyhteys Luojaan Hänen Poikansa kautta, sitä kun kukaan ei voi ottaa minulta pois.

        En tule etsiytymään mihinkään toiseenkaan uskontoon, enkä myöskään ateismiin, enkä evoluutio-uskontoon.
        Kaikissa uskonnoissa ja ajatusrakennelmissa on omat heikkoutensa.

        On parempi olla "joustoluoton " kannattaja, elän tilanteen mukaan ja luottaa Jumalan kykyyn ohjailla ajatuskantaani omantuntoni kautta.

        Mielestäni olen jo löytänyt vastauksia kysymyksiini, jotka ovat mieltäni askarruttaneet, ja joihin ei ole mikään uskonto (ei edes jehovantodistajat) osanneet vastata, ja tästä syystä minulla on mielenrauha.

        Uskon uuteen ja parempaan maailmaan, jota me ihmiset Jumalan avulla rakennamme pikkuhiljaa.
        Hyviä ihmisiä on paljon maailmassa.
        Esim sinä olet sellainen.


      • todella upeetta

        yes box veli 70 et ole yksin kusetuksessa ollaan koska vaimo innokas on ja poikani toimia katson ettei vaan betel hullutukseen mene...! koksat on raskaitta mutta onneksi kynä tunnit pelastaa .. ELI eteenpäin sano mummo lumessa...!


    • Systeemikysymys

      nimim. UM:aan uskova, sinulla on lahkoiskulauseita tuolla viestissäsi.

      "evoluutio-uskontoon"
      -Lahkolle, oikeastaan seuralle, on suhtautuminen fanaattista. Esim. vartiotorni kysyi että missä on höyhenellinen liskofossiili, sellainen kuuluisi olla. Ja kun sellainen löytyi, ei lahko muuttanut suhtautumistapaansa. Seura ajattelee että todistajan on helpompi torjua evoluution ajatus "uskonnolla" ja keskustelukumppani lähtee herkemmin tiehensä. Onko tämä osa mustavalkoista maailmankuvaa ? Et osallistu juhliin, niin pidät juhlijoita pakanoina, ja lahko pitää otteensa. Maailma on saatanan vallassa, ja sen voit sanoa pettymykseesi

      Evoluutio on todettu miljooneista merkeistä, ja sellainen höyhenfossiilikin oli odotettavissa, vaikka mahdollisesti oli pieni mahdollisuus ettei sellaista olisi säilynyt, en ole asiantuntija. Mikä tästä tekee uskonnon ? Sekö, että seura haluaa käyttää sanoja, joilla todistaja ei epäilisi. Evoluutiolta puuttuu kuitenkin jumala, kirkko, paratiisi... pidätkö pyhinä kirjoituksina uutisia höyhenellisen liskofossiilin löytymistä vaiko vartiotornin huomautusta ettei sellaista ole löytynyt ? Pidätkö uskontona esim. SAE -järjestelmää ? (System of american engineers)

      "Kaikissa uskonnoissa ja ajatusrakennelmissa on omat heikkoutensa."
      -Todistajan odotetaan sanovan näin kun hän näkee keskustelukumppaninsa havainneen lahkon valehtelun.

      • UM:aan uskova

        Nimimerkille "Systeemikysymys".

        Tämä aloitus ei ole tarkoitettu evoluutiokysymyksen ratkomiseksi, joten ole hyvä ja tee oma aloituksesi evoluutiosta.

        Kysyit kuitenkin". Mikä tästä tekee uskonnon ?"

        Niin vastaan sen verran, että evoluutio, jos mikä.....vaatii kovaa uskoa, sillä siinähän on uskottava, että kaikki on lähtenyt tyhjästä...joka on tieteellisesti mahdoton ajatus.

        Jos joku on USKONTO, niin se on evoluutioajatus.

        Anna tämän aloituksen kuitenkin pysyä aloitetussa teemassa,eli "Tietäisivätpä ihmiset"


    • onko elämä luotu

      --------evoluutio, jos mikä.....vaatii kovaa uskoa,
      sillä siinähän on uskottava,
      että kaikki on lähtenyt tyhjästä...joka on tieteellisesti mahdoton ajatus.

      Jos joku on USKONTO, niin se on evoluutioajatus.----------------

      juurikin näin.
      ihastuin suuresti kun löysin jt-verkkokirjaston juttuja aiheesta;
      http://wol.jw.org/fi/wol/s/r16/lp-fi?q=onko elämä luotu&p=par

    • Niinpä
      Tietäisivätpä ihmiset m.m. millaista on istua n.s. oikeuskomiteassa ja jaella tuomioita,kysellä toisen yksityiselämästä sitä sun tätä.

      Minulle se oli ainakin hirveää.
      Yritin aina vältellä moisiin farsseihin osallistumisen,mutta kerran kävi niin etten siitä enää voinut kieltäytyä,vanhin kun olin.
      Sen istunnon ja tuomion jälkeen päätin etten enää ikinä osallistu sellaiseen toisen ihmisen halventamiseen.

      Kyllä se on niin että tälläisistä "komideoista" pitäisi kertoa jo siinä vaiheessa kun on n.s. kiinnostunut.Pitäisi kertoa,että niissä istunnoissa syytetyllä ei ole paljoa sananvaltaa.
      3 vastaan yks asetelma on pahempaa kuin maallisen oikeuden ristikuullustelu.Eihän siellä saa olla mukana ketään oikeusavustajaksi kelpaavaa,vaan siellä ollaan ihan yksin.
      Ja tälläiseen istuntoon voi joutua kuka vaan jt joka sanoo jotain sellaista mikä ei ole järjestön kanta.

      Se on kidutusta.Henkistä kidutusta.

    • Merkitys Hoi

      UM:aan uskova 31.10.2014 13:25

      "" että evoluutio, jos mikä.....vaatii kovaa uskoa, sillä siinähän on uskottava, että kaikki on lähtenyt tyhjästä...joka on tieteellisesti mahdoton ajatus.
      Jos joku on USKONTO, niin se on evoluutioajatus. ""

      -Annatpa erikoisen merkityksen uskonnolle, joka siis olisi ajatus, evoluutioajatus.
      Mutta mitään uskoa se ei vaadi, vaan todisteita. Kun fossiilien kehitysketju löytyy, niin siinähen se on. Kun löytyy höyhenellinen fossiili, niin se oli jo ymmärretty etukäteenkin, koska fossiilistoa oli riittävästi ja kehityspiirteet ja tulos ymmärrettiin. Paitsi vartiotorniseurassa, jossa asian ratkaisevat entiset todistajat, jotka ovat sinne nostetut, koska he ovat nähneet vuoden 1914 tapahtumat, muistelee lukeneensa.

      Evoluutioon ei kuulu tieto siitä miten elämä on syntynyt, kysymys on kehityksestä. Ja kristityt tutkijat tapaavat yhdistää big bang - tapahtuman Raamatun jakeeseen "tulkoon valkeus". (jossa ei muuten puhuta Pyhän Hengen voimasta). Tuo elämän synnyn sekoittaminen asiaan osoittaa aivopesuvaikutusta sikäli että todistajat ottavat sen toistuvasti esiin. Ei siksi että ymmärtäisivät väärin vaan koska se on vartiotornissa ja silloin se otetaan mukaan.

    • hölö hölö

      hölö hölö merkitys hoi

    • JSP
      • 2+5

        Olen ollut pitkään todistajana ja asiat ovat menneet aina vaan hullumpaan suuntaan. Nykyään kaikkien pitäisi olla tienraivaajia useita kuukausia vuodessa ja rahankeruu on räikeää. Tuhlaajapojalle voi olla yllätys kun joka viikko ilmoitetaan että taas olis lahjoitettava laskuihin ja kun väki on vähentynyt niin isoja summia pyydetään lahjoittamaan.


      • JSP...
        2+5 kirjoitti:

        Olen ollut pitkään todistajana ja asiat ovat menneet aina vaan hullumpaan suuntaan. Nykyään kaikkien pitäisi olla tienraivaajia useita kuukausia vuodessa ja rahankeruu on räikeää. Tuhlaajapojalle voi olla yllätys kun joka viikko ilmoitetaan että taas olis lahjoitettava laskuihin ja kun väki on vähentynyt niin isoja summia pyydetään lahjoittamaan.

        Tajuan kyllä että luomisesta voidaan olla montaa mieltä kristittyjen keskuudessa. Se (luominen) ei mielestäni kuulu uskon ydinkysymyksiin.

        "Neljä näkemystä luomisesta" paneelikeskustelu (Eero Junkkaala, Vesa Palonen, Juha Ahvio, Pekka Reinikainen) kuultiin Radio Patmoksen taajuuksilla 1.5.2014 Uskon Puolesta -ohjelmassa.

        Eero Junkkaala edustaa lähes samaa näkemystä kuin itsekin, ja Reinikainen puolestaan nuoren maan kreationismia.


        ps. Joku on rekisteröinyt JSP nimimerkin, näin ollen en enää voi käyttää sitä jatkossa.


      • JSP...
        JSP... kirjoitti:

        Tajuan kyllä että luomisesta voidaan olla montaa mieltä kristittyjen keskuudessa. Se (luominen) ei mielestäni kuulu uskon ydinkysymyksiin.

        "Neljä näkemystä luomisesta" paneelikeskustelu (Eero Junkkaala, Vesa Palonen, Juha Ahvio, Pekka Reinikainen) kuultiin Radio Patmoksen taajuuksilla 1.5.2014 Uskon Puolesta -ohjelmassa.

        Eero Junkkaala edustaa lähes samaa näkemystä kuin itsekin, ja Reinikainen puolestaan nuoren maan kreationismia.


        ps. Joku on rekisteröinyt JSP nimimerkin, näin ollen en enää voi käyttää sitä jatkossa.

        Tulihan todettua että "Nimimerkki JSP on jo varattu. Valitse toinen nimimerkki"

        Ei ollut vielä 31.10. eli arvata saattaa että kirjoittamani on ollut jollekin nähtävästi liikaa.


    • riviJt

      Itsekin, olen kiinnittänyt huomiota tuohon, että kaikkien pitää olla tienraivaajia. Meidän seurakunnassa ainakin siihen "kannustetaan" ylitehokkaasti.
      En miellä evoluutioteoriaa uskontona, koska siinä ei suoriteta palvontamenoja, eikä se lupaa pelastusta.

      • miten sen nyt ottaa

        Evoluutiota tapahtuu lajien sisällä,mutta ei hyppyjä toisestalajista toiseen.
        On siis mahdollista että Jumala on tehnyt lajien perusyksiköt jotka sitten ovat muuttuneet lajien sisällä.
        Karhut on karhuja,peipot on peippoja.Kissaeläimet kissaeläimiä.y.m.
        Mutta se että kaikki olisi nyhjästy tyhjästä on luokkaa1:100000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000,
        Ei siis 11.000.000.000 vuoden aikana.


      • Tapahtuu, mutta
        miten sen nyt ottaa kirjoitti:

        Evoluutiota tapahtuu lajien sisällä,mutta ei hyppyjä toisestalajista toiseen.
        On siis mahdollista että Jumala on tehnyt lajien perusyksiköt jotka sitten ovat muuttuneet lajien sisällä.
        Karhut on karhuja,peipot on peippoja.Kissaeläimet kissaeläimiä.y.m.
        Mutta se että kaikki olisi nyhjästy tyhjästä on luokkaa1:100000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000,
        Ei siis 11.000.000.000 vuoden aikana.

        Evoluutioteoria

        - Ei väitä, että laji muuttuisi yhtäkkiä toiseksi. Moinen väite on typerä olkinukke. Katsos, kertamuutokset ovat pieniä, sellaisia, joita me koko ajan näemme tapahtuvan "lajien" sisällä. Kun kaksi poulaatiota syystä tai toisesta joutuu erilleen, ja niissä tapauhtuu riittävästi näitä pieniä mutoksia, ne voidaankin jo määritellä eri lajeiksi. Niin, lajihan on pelkästään määritelmä- ja sopimusasia.

        - Ei ota kantaa siihen, miten elämä on saanut alkunsa. Siitä ei tiedetä. Jo ihmisiän lyhyys asettaa rajoituksen mahd


    • Extreme Mind

      >> Itsekin, olen kiinnittänyt huomiota tuohon, että kaikkien pitää olla tienraivaajia. Meidän seurakunnassa ainakin siihen "kannustetaan" ylitehokkaasti.

      Eikös seura ole juuri hiljattain lanseerannut aivan uuden 10 tunnin tieraivaajan tittelin?

      Taitavasti sunniteltu. Tuolla porkkanalla saa srk:sssa yleistä tunnustusta ja seura saa yhä enempi ahkeria ja kuuliaisia tahtonsa toteuttajia.

      Itse avauksen asiaan. Järjestön toimintamalli on todellisuudessa separatistinen ja totalitärinen.

      Rakastamme sinua niin kaukan kun alisut ehdoitta ja kyselemättä kulloisillekin voimassa oleville opeillemme ja vaatimuksilemme ja tämä jopa henkesi uhalla (mm. verioppi ja aiemmin voimassa ollut rokotus- ja elitensiirtokielto).

      Mikäli päädyt olemaan jostakin osittainkin eri mieltä, niin silloin ehdollinen, alistava, taakoittava, ja syyllistävä tiukan otteen rakkautemme loppuu kuin seinään ja sinusta tulee suorastaan saatanallinen ali-ihminen ja hylkäämme sinut ja eristämme myös kaikista läheisistäsikin jotka ovat organisaatiomme kuuliaisia jäseniä, sekä pidämme aktiivista mustaamaalauskampanjaa suhteesi.

      Kuinka moni hyvin aktivisesti jopa koko elämänsä järjestölle uhrannut on joutunut tomiokomitean eteen ajatus- ja omantunnonrikoksen vuoksi. Kuin käden käänteessä vuosikymmenien "läheinen rakas" veli tai sisar saakin erityisen kylmäkiskoisen ja epäinhimillisen kohtelun.

      Kristillinen rakkaus muuttuu hetkessä pyövelin tappavaksi kylmyydeksi ja välipitämättömyydeksi kanssaihmisestään.

      - http://fi.wikipedia.org/wiki/Raymond_Franz#Syyt.C3.B6kset_ja_karkottaminen

      Järjestön tomintamalli ja metodit ovat aivan vastavat kuin missä tahansa exteremistiliikkeessä, jossa absoluuttinen aate asetetaan karikatyrisesti kaikkea muuta vastaan ja jossa kaikki sanellaan yksiuuntaisesti ylhäältä päin ja jota varten on luotu hierarkiat sitä tarkoin valvomaan. Joko olet kanssamme tahdollemme ehdoitta alistuen tai olet vihollisemme.

      Vartiotorniseura kylvää vakavaa tuhoa kautta linjan. Seuran puitteissa kierto on suuri, sillä uusein vuositain kastettujen ja uusien jäsenlukujen ero on merkittävä, eli poistuma on suuri normali kuolleisuuskin huomioiden.

      Kautta maailman vuosittain suuri joukko entisiä todistajia menettää kerrasta kaikki ko. järjestössä olevat läheisensä. Järjestö käyttää henkisesti ja ihmisellisesti ajatellen suorastaan sadistisen raakoja ja häikäilemättömiä metodeja.

      • pahuuden henki

        Se tahtoo olla vähän samanlaista kaikilla niillä yhdistyksillä,uskonnoilla tai järjestöillä,sama henki kun menneisyydestä löytyy yhteys vapaamuurareihin.
        Vapaamuurareistakin on äärimäisen vaikeaa päästä eroon kunniallisesti.
        C.T.Russelilla ja m.m. Ellen Whitella oli yhteyksiä vapaamurareihin.

        Tosin tästähän voisi tehdä ihan oman aloitteen ja keskusteluaiheen.


      • Onko tietoo?
        pahuuden henki kirjoitti:

        Se tahtoo olla vähän samanlaista kaikilla niillä yhdistyksillä,uskonnoilla tai järjestöillä,sama henki kun menneisyydestä löytyy yhteys vapaamuurareihin.
        Vapaamuurareistakin on äärimäisen vaikeaa päästä eroon kunniallisesti.
        C.T.Russelilla ja m.m. Ellen Whitella oli yhteyksiä vapaamurareihin.

        Tosin tästähän voisi tehdä ihan oman aloitteen ja keskusteluaiheen.

        Nimimerkki "pahuuden henki" vinkkisi oli hyvä,
        jos sinulla on jotain parempaa tietoa asiasta, esim. vapaamuurareitten "samantapaisista" karttamissysteimeistä, niin asia tulisi silloin ymmärrettävämmäksi, koska todennäköisesti Russell oli näistä tietoinen ja loi pohjan nykyiselle käytännölle.


    • Extreme Mind

      >> Se tahtoo olla vähän samanlaista kaikilla niillä yhdistyksillä,uskonnoilla tai järjestöillä,sama henki kun menneisyydestä löytyy yhteys vapaamuurareihin.

      Ei pidä sekoittaa kaikkea mahdollista mielivaltaisesti ja villin simplissimesti keskenään.

      Vartiotorniseuran toimintamalleissa tapahtui selkeä muutos Russelin seuraajan (valla kaapanneen) lakimies Rutherfodin ajasta alkaen ja joka ei kunnioittanut edes Russelin jättämää testamenttia ja tahtoa toiminnan hoitamisen tavasta, vaan muokkasi Vartiotorniseurasta keskusjohtoisesti sanelevan kovan organisaation.

      Russelin aikana seurakunnat olivat täysin itsenäisiä ja ajattelulle, sekä dialogille oli tilaa.

      "The Four Presidents of the Watch Tower Society (Jehovah's Witnesses)"

      - http://www.amazon.com/Presidents-Watch-Society-Jehovahs-Witnesses/dp/1594671311/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1414851416&sr=1-1&keywords=presidents of watchtower

      Vastaavia ongelmia on toisaallakin fundamentalisissa uskonyhteisöissä, joskin Vartiotorniseuralla se korostuu ja tiivistyy koska sillä on erityisen mustavalkoiset vastakkainasettelut ja systemaattisesti ja sanktioiden uhalla vaadittu entisten uskontoverien karttamisen ja hylkäämisen ehdoton vaatimus.

      "Kriittinen katsaus helluntailaisuuteen ... Tule sellaisena kuin olet - mutta sen jälkeen et enää kelpaa sellaisena kuin olet."

      - http://www.james.pp.fi/helluntaikritiikki.html

      Fudamentalisista mieliä hallitsevista, manipuloivista ja dominoivista uskonliikkeistä irtaantuminen on useinkin erittäin vaikeaa, haastavaa, raskasta ja sillä on taipumus jättää lopunikäiset jäljet.

      "Paljon lukeva ja kyselevä tamperelaistyttö syyllistyi – fundamentalististen helluntailaisvanhempiensa mielestä – jo lapsena suureen syntiin: itsenäiseen ajatteluun. Kriittinen arvostelukyky merkitsi, että ”Saatana kuiskuttaa epäilyksiä Katriinan korvaan”."

      "Oman ajattelun demonisointiin kuuluu, että ihminen pumpataan täyteen toisten ajatuksia."

      - http://www.esse.fi/551-paha-tytto-lankesi-ajatteluun

      • UM:aan uskova

        Kirjoitit.....

        "Russelin aikana seurakunnat olivat täysin itsenäisiä ja ajattelulle, sekä dialogille oli tilaa."

        Uskon, että näin oli koska muistan, että isäni vanhempia sanottiin "Russelilaisiksi"
        koska heillä muistini mukaan oli erillsia käsityskantoja joistakin asioista.

        Isäni isä suorastaan "sairastui" siitä että "vapaa ajattelu" ja asioiden käsittely siirtyi "johonkin ameriikkaan".

        Eli Rutherfod oli se "vallankumouksellinen", joka vei "ajatteluvapauden" seurakuntalaisilta pois" oliko näin ?

        Isäni isä vaikutti raamatuntutkijoissa (nyk. jt) 1920-30 luvulla.

        Olisin kiitollinen mahdollisista lisätiedoista tai ainakin linkeistä. Miel. Suomeksi.

        Kiitos.


    • Platonin Sieluoppi

      Platonin ajatuksia toistelevat on myös pumpattu täyteen
      toisten ajatuksia

    • Extreme Mind

      >> Platonin ajatuksia toistelevat on myös pumpattu täyteen toisten ajatuksia

      Sillä erolla, että Platonin teorioiden avoin kyseenalaistaminen ja niistä eri mieltä oleminen ei johda alhaisen demonisena leimatuksi tulemiseen, eikä henkisesti epäihimisen systemaattiseen ja sadistiseen kohteluun, perheiden eliniäksi rikkirepimiseen ja hylätyksi tulemiseen jonkin uskonyhteisön totalitärisellä vaatimuksella.

    • Pistiäinen

      Russellin aikaan oli mm. seurakuntalailla äänioikeus ja kehotus äänestämällä valitsemaan vanhimmat Raamattuun viitaten. VArtiotorni kirjoittti Russellin aikaan myös että uskomme muissakin seurakunnissa ja lahkoissa olevan Jumalan lapsia.

      Tuo äänestysmenettely on täytynyt jo merkitä että kurinpito on täytynyt olla raamatullisempaa, "syntiin perustuva". Nykyään on pomoilla salainen kirja johtamistyötä varten "kiinnitä huomiota itseesi ja koko laumaan", myös tuntematon määrä salaista kirjeellistä johtamista tapahtuu USA:sta. Meikäläisellä ei ole tietoa että raamatuntutkijain aikaan olisi ollut salaista

      Lisätietoa löytyy varmasti sivulta veljesseura.org

      'Siellä on asiaa tutkineita ja harrastaneita. Aktiivinen foorumi

      • nettisurffari

        Pistiäinen2.11.2014 13:21
        Nykyään on pomoilla
        salainen kirja
        johtamistyötä varten "kiinnitä huomiota itseesi ja koko laumaan"-------


        ei se salainen ole enää vuosikausiin ollut.
        luettavissa netissäkin.

        Sisäministeri Räsänenkin on saanut sen todistajilta,
        eikä löytänyt sen sisällöstä moitittavaa.

        hemmetin paljon siinä on kyllä raamatunajakeita...


      • Pari kysymyspientä
        nettisurffari kirjoitti:

        Pistiäinen2.11.2014 13:21
        Nykyään on pomoilla
        salainen kirja
        johtamistyötä varten "kiinnitä huomiota itseesi ja koko laumaan"-------


        ei se salainen ole enää vuosikausiin ollut.
        luettavissa netissäkin.

        Sisäministeri Räsänenkin on saanut sen todistajilta,
        eikä löytänyt sen sisällöstä moitittavaa.

        hemmetin paljon siinä on kyllä raamatunajakeita...

        VArtiotorni on sen kirjan esitellyt salaisena, sitä ei saa rivijäsnet käsiinsä. Lahko on kieltänyt kirjan antamista nähtäville kirjastosta. Se on painovapauslain mukaan jättänyt kappaleen H:gin yliopiston kirjastolle, mutta sanotulla tavalla myös meikäläiselle kirjastoneiti vastasi. Kiellon mahdollisuus perustunee siihen, että kirjaa ei ole lain mielessä julkistettu.

        Mutta koska Jehova on halunnut kirjan nähtäville, niin lahkosta huolimatta se on tosiaan nykyään netissä nähtävissä.

        Onko nettisurfari tuonut vallitsevan lahkoselityksen esille ?
        Onko vielä lahkon virallinen kanta että eronneita ei karteta ?
        Missä vaiheessa on tietosuojavaltuutetun aloite uhkasakkoon määräämisestä sen johdosta että lahko velvoittaa jäsenensä lain vastaiseen henkilöreksiterin kokoamiseen ihmisten kotiovilla ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe