Teetkö orjatyötä

orjaaaa

TE-keskukset lykkäävät työttömiä kaikenmaailman tukitöihin peruspäivärahaa tai työmarkkinatukea vastaan. Tuntikorvaus on lähestulkoon orjatyön luokkaa. Miksi tähän ei puututa??!! Pelkkä työn tekemisen ilo ei elätä. Ei sillä leipä levene että olet työharjoittelussa ja teet samaa työtä mitä yrityksen palkkalistoillakin olevat mutta lähes ilmaiseksi.

8

287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wqwwqwdd3

      Parempi että rahan eteen joutuu tekemään töitä. Raha ilman työtä passivoi ihmisen. Tuollainen kutsumasi "orjatyö" kannustaa hakemaan oikeisiin töihin.

      • näytäsmallia

        No mitäs jos sitten itse menisit sinne ns. "orjatöihin" ja vaihtaisit palkkasi niihin tukiin mitä sieltä saa, kun kerran työehdot ja palkka ovat niin hyvät että pitäisi jokaiselle sopia? Pitäisi olla sinulle helppoa näyttää mallia ja mennä vaikka työkokeiluun 3 kertaa peräkkäin, eikä tuottaa mitään ongelmia, jos olet sitä muille valmis ehdottamaan. Hopi hopi.


    • ex-työtön

      Olin kerran orjaharjoittelussa työmarkkinatuella, enkä todellakaan tehnyt samoja töitä kuin vakituiset. Joko töitä ei ollut ollenkaan, tai sitten minulle työnnettiin aivan pilipalihommia tyyliin roskakorin tyhjennys ja lomakkeiden arkistoimista. Siis oikeasti, hitto mitä pelleilyä koko touhu oli:) Ymmärtäisin vielä miten kuten tuon touhun, jos olisin juoppo tai muu vajaakuntoinen, mutta kun en edes ole kumpaakaan. Toisaalta, työkkärin mielestä pitkäaikaistyötön= vajaakuntoinen, siksi kai tuota harjoittelua tarjottiinkin.

      Onneksi pääsin oikeaan työelämään kiinni vähän myöhemmin, olisin varmaan nykyisin jo ikikarensissa jos työttömänä olisin. Tuohon harjoittelukierteeseen kun joutuu, niin hyvin usein siihen jääkin loppuiäkseen.

    • en enää

      En tee enää,työkyky menetty kokonaan. Ja kyllä niissä paikoissa joissa olin työkokeilussa,tein ihan yhtälailla hommia kuin ne jotka oli palkattunakin,ei siellä sormia ehtinyt pyöritellä.

    • 55v mies ilman rahaa

      Minä en ole päässyt edes orjatöihin. - Mun täytyisi suorittaa 5kk toimenpide
      ( rangaistus.. ), että pääsisin pois karenssista. Mutta kun en edes sen 5kk ajaksi löydä toimenpidettä. Ja työvoimatoimisto ei auta enää kun olen karenssissa. Olen kuin ilmaa. En pääse mihinkään ns. toimenpiteeseen. olen paljo hakenut kyllä..
      - Miten karenssista pääsee pois ??? - neuvot tarpeen.

    • ybh

      se karenssi on se toimenpide jonka olet suorittanut kun se aika on kulunut.

      • rangaistus

        osa karensseita ei kulu pois ja karenssi ei ole toimenpide. vaan jollain toimenpiteellä voi suorittaa karenssin pois. ( sen karenssi rangaistuksen ).


    • Kysyn vaan

      Ketjuotsikko kysyy teetkö orjatyötä. Minä kysyisin minkälaista työtä suomen gallup tarjoaa puhelinhaastattelijoille. Onko kellään kokemusta ? Onko tekijälle kannattavampaa kuin esim. Puh myyntityö vaikka lehdenmyyjänä ?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe