2600 euroa kuukaudessa on minimipalkka

kortistossa

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288752078815.html

Suomen suurimman puolueen, eli Kokoomuksen naisministeri on määritellyt että vähemmän kuin tuon summa tienaava työtä tekevä on lähinnä naurettava. Siksipä teen kaikkeni välttääkseni tuota huonommin palkatut työt vaikka koulutusta minulla ei olekaan. Minulle itselleni elämäni ja aikani on arvokasta joten en rupea kiusaaja kokkareita sen halvemmalla palvelemaan. Myöskään naiset eivät arvosta miestä joka tekee hanttihommia.

23

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kakajakajakalalal

      Kukaan ei arvosta työtöntä tai mitään hanttihommia tekeviä, oli nainen tai mies. Suomessa erityisesti ollaan niin "voittajan" puolella jo lapsesta alkaen, että...

      • rikas ätmi.

        Kohta te kaikki olette 9 euron päiväpalkalla orjahommissa jonkun mummon pyllyjä pyyhkimässä. Se osallistuva sosiaalikokeilu tulee ja sitten ootte kusessa.


      • tarkan markan mies
        rikas ätmi. kirjoitti:

        Kohta te kaikki olette 9 euron päiväpalkalla orjahommissa jonkun mummon pyllyjä pyyhkimässä. Se osallistuva sosiaalikokeilu tulee ja sitten ootte kusessa.

        Kyllä alennettua tukea saa vaikka kieltäytyisi kaikesta.


      • ei oo kyllä pakko
        rikas ätmi. kirjoitti:

        Kohta te kaikki olette 9 euron päiväpalkalla orjahommissa jonkun mummon pyllyjä pyyhkimässä. Se osallistuva sosiaalikokeilu tulee ja sitten ootte kusessa.

        Mä kyllä ajattelin kuolla siinä vaiheessa, kun rahat loppuu. Paskat tämä yhteiskunta ja ihmiset musta koskaan on välittäneet. Aina ollut selvä, ettei tulevaisuutta ole, vaikka tekis mitä. Tylsä ja ahdasmielinen maailma.


      • sen ajan murhe
        rikas ätmi. kirjoitti:

        Kohta te kaikki olette 9 euron päiväpalkalla orjahommissa jonkun mummon pyllyjä pyyhkimässä. Se osallistuva sosiaalikokeilu tulee ja sitten ootte kusessa.

        Tuollaista työtä ei ketään voi pakottaa tekemään, ajattele nyt mummo parkoja. Jotain siivousta voi ehkä olla tiedossa. Se 9 euroa päivässä plus työmarkkinatuki alkaa muuten olla jo lähellä esim. varastomiehen, myyjän tai taxikuskin palkkaa :D Laiskotellaan nyt kun vielä voidaan ja nautitaan pitkistä yöunista ja runsaasta vapaa-ajasta.


      • soopaa taas
        sen ajan murhe kirjoitti:

        Tuollaista työtä ei ketään voi pakottaa tekemään, ajattele nyt mummo parkoja. Jotain siivousta voi ehkä olla tiedossa. Se 9 euroa päivässä plus työmarkkinatuki alkaa muuten olla jo lähellä esim. varastomiehen, myyjän tai taxikuskin palkkaa :D Laiskotellaan nyt kun vielä voidaan ja nautitaan pitkistä yöunista ja runsaasta vapaa-ajasta.

        "sen ajan murhe" Millä matikalla teit laskutoimituksesi? Paljonko on työmarkkinatuki? Eikös noista molemmista mene verot?


      • sen ajan murhe
        soopaa taas kirjoitti:

        "sen ajan murhe" Millä matikalla teit laskutoimituksesi? Paljonko on työmarkkinatuki? Eikös noista molemmista mene verot?

        Kokopäiväisen varastomiehen nettopalkka on noin 1400 euroa kuukaudessa. Sillä ei paljoa juhlita tai tehdä naisiin vaikutusta.


      • 17+8
        rikas ätmi. kirjoitti:

        Kohta te kaikki olette 9 euron päiväpalkalla orjahommissa jonkun mummon pyllyjä pyyhkimässä. Se osallistuva sosiaalikokeilu tulee ja sitten ootte kusessa.

        Eiku mummoja hoitamaan koulutetaan työttömiä tohtoreita, sanottiin uutisissa. Jokin on koulutuksessa ihan helv€tin pielessässä, jos tohtoriksi asti koulutettu ei saa itseään työllistettyä sille alalle, johon jo koulutettu. Joten amikseen sitten käy tie. Tästä kaikesta tulee mieleen hölmöläisten peiton pidennys. Tosin heidänkin yritys näyttäytyy älykkäänä suomalaisen koulutuspolitiikan rinnalla.


      • hupsistasista
        17+8 kirjoitti:

        Eiku mummoja hoitamaan koulutetaan työttömiä tohtoreita, sanottiin uutisissa. Jokin on koulutuksessa ihan helv€tin pielessässä, jos tohtoriksi asti koulutettu ei saa itseään työllistettyä sille alalle, johon jo koulutettu. Joten amikseen sitten käy tie. Tästä kaikesta tulee mieleen hölmöläisten peiton pidennys. Tosin heidänkin yritys näyttäytyy älykkäänä suomalaisen koulutuspolitiikan rinnalla.

        pielessä* piti kirjoittamani mun..


      • Pyöveli
        ei oo kyllä pakko kirjoitti:

        Mä kyllä ajattelin kuolla siinä vaiheessa, kun rahat loppuu. Paskat tämä yhteiskunta ja ihmiset musta koskaan on välittäneet. Aina ollut selvä, ettei tulevaisuutta ole, vaikka tekis mitä. Tylsä ja ahdasmielinen maailma.

        Hyvä.


    • Jotain perää...

      Kyllä se jossain määrin pitää paikkansa... teen korkeastikoulutettuna miehenä työtä johon suositus/vaatimus käytännössä on ylempi korkeakoulututukinto ja josta saan 2500 €/kk käteen (oletan, että tuolla summalla tarkoitettiin palkkaa käteen koska bruttoluvut on perseestä, ei jaksa laskea veroprosentteja ja nettoja lennosta eri palkoille).

      Eikä korkeastikoulutetut naiset pidä minua minään - luuserina korkeintaan, status (ja sen myötä raha) on todella tärkeää korkeastikoulutettujen keskuudessa, kun taas ulkonäkö -erit. lihaksikas kroppa - matalasti koulutettujen naisten keskuudessa, joten on vaikeaa löytää mistään ryhmästä naista joka olisi minusta kiinnostunut...

    • Akkaska

      Olen itseni aina elättänyt pienellä palkalla, joka ei ole ollut lähellekään 2600 ekeä. Kummasti olen nauttinut elämästäni, työni on ollut innostavaa ja olen saanut jättää käden jälkeni tekemisiini. Lähtiessäni alaa opiskelemaan, ei palkka silloinkaan ollut tärkein.
      Miehille useinkin ammattini on kiehtova ja arvostettu. Kun tipautan heidät maan pinnalle euroja laskemaan, en enään kelpaakaan. Tienaankin liian vähän.
      En lähde elätettäväksi, enkä ketään ala elättämään.

      • 5+2

        Voitko kertoa vielä mikä ala/ammatti kyseessä?


    • Viduddaa

      4,5 vuotta ammattikorkeakoulussa ja palkka 2400€ / kk. Verojen ja laskujen jälkeen ei jää hirveästi käteen. Pitäisiköhän suosiolla ruveta soskupummiksi.

      • aasdddddd

        Montako vuotta työkokemusta? Eihän se koulusta valmistuminen korkeaa palkkaa takaa vaan kokemus.


      • Akkaska

        Se mitä palkasta jää käteen, riippuu veroprosentista ja mitä laskuja on maksettavana.
        Monella lähtee lapasesta elämän hallinta, kun muka on pakko olla sitä sun tätä. Siinä kun alkaa ynnäillä näitä asioita, huomaakin että tili tuli ja meni.
        Velkaneuvonnassa on ryysistä, juurikin tuhansia kk:ssa tienaavista. Se kertoo paljon, vaikka työpaikka olisikin.
        Miettikääpä esim toimeentulotukea joka on 480 euroa/kk. Virasto maksaa vain sähkölaskun, vuokran erotuksen asumistuen jälkeen, pakolliset yleiset terveydenhoito maksut ja repsulääkkeet. Kannattaa kateellisten kokeilla tulotiputus käytännössä. Virasto tuppaa laskemaan tuloja takautuvasti eli kysyvät, minne olet rahasi käyttänyt tienatessasi enemmän. Kaikki menot ja tulot on todistettava, eikä tileillä saa olla rahaa pahan päivän varalle. Kuulostaako herkulliselle vieläkin?
        "Viduddaa" kysynpä sulta, mihin kummaan sun rahasi menevät? Elätkö yli varojesi?
        Mä olen tyytyväinen jos jää 1100 euroa/kk käteen, siitä laskuja ja elämisen kuluja maksamaan. Arvaappa jääkö mulle hirveästi käteen?
        Miksi mä en valita. Siksi en, koska mun elämä ei ole materialistinen, rikas henkisesti kylläkin. On paljon asioita mitä ei rahallakaan saa ja moni asia on jopa ilmaista.


    • Assalam booty baby
      • melkein 30

        Liian myöhäistä.


      • 5+54
        melkein 30 kirjoitti:

        Liian myöhäistä.

        Omapa on valintasi. On moni opiskellut uuden ammatin päälle kolmekymppisenä.


      • melkein 30
        5+54 kirjoitti:

        Omapa on valintasi. On moni opiskellut uuden ammatin päälle kolmekymppisenä.

        Ei voi opiskell jos sosiaaliset suhteet ahdistavat ja kärsii masennuksesta. Työttömyys on siis parempi vaihtoehto kun tarjolla on vain matalapalkkaisia töitä.


      • 11+-32
        melkein 30 kirjoitti:

        Ei voi opiskell jos sosiaaliset suhteet ahdistavat ja kärsii masennuksesta. Työttömyys on siis parempi vaihtoehto kun tarjolla on vain matalapalkkaisia töitä.

        Niin tai sitten opiskelu parantaisi nuo molemmat vaivat, mutta tietty "helpompaa" vain lohnata kotona.


    • köyhä työllinen

      Palkka noin 1300e kuussa, voisi kokkaripellet tulla kokeileen työtä tällä palkalla (puutarhatyöntekijä).

    • Nöff Nöff

      saaha sil yheksäl eurolla bensakulut katettuu, mitä matkoihi päiväs menee...
      ja on jotai sosiaalista tekemistä, eikä yksin kotona murjota.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe