Olen nuori mutta silti...

epätietoisuus

Olen nuori.. Eli 18v... tiedän mutta mua pelottaa että olen raskaana! Mulla on ollut 6kk seksisuhde yhen jätkän kanssa joka mua ei oikeestaan edes kiinnosta! Kuitenkin nyt on tuntunut jo jonkin aikaan ettei kaikki oo kunnossa! On ollu huono olo ja oon oksentanu.. Vatsaa nipistää ja mitä näitä kaikkia nyt on mistä kaikki aina täälä selittää... Ja nyt kun tuntuu et se oiskin mahdollista niin en todellakaan haluais lasta! En oo valmis siihen eikä elämäntilanne olis ees hyvä siihen mut taas toisaalta en vois kuvitella et tekisin aborttiaan.. Ahdistava tilanne.. En tiiä mitä teen ja en tiiä voinko keltään saada tukeekaa.. Kunhan jonnekin saa edes avautua niin helpottaa:) ja ei siis olla käytetty ehkäisyä kertaakaan( olen tyhmä)
Tiiän et moni kritisoi mua ja sanoo että miks et oo käyttäny ja näin.. Mut tidetään. Oma ongelma.. Jos joku vastaa nii toivottavasti asiallisesti! Jos oonkin raskaana ( vaikka aina ajattelee ettei omalle kohalle satu mitään) nii miten voin koskaan selvitä abortista? Ähh.. Kuolen

5

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ollakko vaiko eikä olla

      Hei!
      Meikäläisellä sama juttu! Olen 19 vuotias ja olen nyt alkanut epäilemään joskos olisin raskaana. Kerran tuli harrastettua jätkän kanssa joka ei edes mua kiinnosta ja ilman suojia. Siitä on nyt viikko mutta on alkanu oireilee. Maha on kipee ja tuntuu oudon jämäkältä. Vessassa pitää rampata jatkuvasti vaikka yleensä miulla on tosi hyvä rakko. Aamu huonovointisuuttakin on hieman. Lisäksi herään yöllä siihen että on kamala nälkä vaikka illalla on tullut vedettyä kunnon iltapala. En pysty edes nukkuu kunnolla, kun ei kestä olla mahallaan.
      Mua pelottaa, olen liian nuori hoitamaan lasta, mutta en todellakaan haluaisi tehdä aborttia.

      Voidaanko pitää yhteyttä? Tuettaisiin toinen toistamme?

    • Varmistusta asiaan

      Nyt ihan pikapikaa ostamaan raskaustesti ja sitten aamuvirstasta katsot oletko raskaana vai et. Yleensä testit näyttävät positiivista siinä vaiheessa kun oireitakin on alkanut jo ilmaantua. Ota yhteys äitiysneuvolaan heti, jos testi näyttää plussaa niin pääset mahdollisimman nopeasti keskustelemaan tilanteestasi ammattilaisen kanssa.

      Koska olet yli 17-vuotias ja alle 40-vuotias, mahdollisen abortin saamiseksi joutuisit perustelemaan syysi aborttiin. Syyksi ei kelpaa se, ettet halua (pitää) lasta tai ettet ymmärtänyt suojaamattoman seksin mahdollisesti johtavan raskauteen sinun kohdallasi.

      Jos päädyt aborttiin ja sinulle sellainen myönnetään, niin se tulee suorittaa ennen rv12. Raskausviikkojen laskeminen alkaa viimeisten kuukautisten ensimmäisestä päivästä, eli olet jo raskausviikolla 4 kun menkkojesi pitäisi alkaa ja todennäköisesti rv6-8 kun pääset ensimmäisen kerran neuvolaan.

      Jos kuukautistesi olisi jo pitänyt alkaa, tee ihmeessä raskaustesti. Niitä myydään marketeissa muutamalla eurolla ja netistäkin niitä saa tilattua alle 5e/3kpl kotiintoimitettuna huomaamattomassa kirjekuoressa. Tilanteessasi haluaisin ainakin mahdollisimman nopeasti tietää olenko turhaan ollut peloissani vai ihan syystä. Tsemppiä sinulle :).

    • vanha äiti

      Mitäs se "jätkä" tähän tuumii? Asiahan kuuluu myös hänelle mitä suurimmassa määrin.
      Nopeasti lääkärille! Jos et ole raskaana, niin kiitä onneasi ja hanki heti kunnon ehkäisy. Sinuna lopettaisin seksisuhteen sen jätkän kanssa, joka ei oikeastaan edes sinua kiinnosta.
      Jos taas olet raskaana, joudut miettimään, pidätkö tulevan lapsen itse, annatko sen adoptoitavaksi vai teetkö abortin. Siinä vaiheessa kannattaa keskustella myös lapsen isän ja oman äitisi kanssa. Jos oma tyttäreni olisi tuossa tilanteessa, tarjoutuisin ilman muuta huolehtimaan lapsesta, jos tyttäreni ei siihen pystyisi.
      Mutta et sinä tähän kuole. Raskaus on luonnollinen tila ja raskaaksi tuleminen terveyden merkki!

      • tulevateinimamma

        Minä en ainakaan voi kritisoida kun ite oon 15-vuotias ja esikoinen syntyy enskuussa. Oon yhen abortin tehny samanlaisessa tilanteessa mitä sinä olet eikä yli vuodessa ole ollut päivääkään ettenkö ois aborttia katunu! No abortin jälkeen alkoin seurustelemaan nykyisen kihlattuni kanssa,enkä vieläkään sitä ehkäsyä oppinut käyttämäämän. Mutta nyt kun olen viimeisilläni niin asia on pelkästään ilonen vaikka aluksi olin sillain että voi perkele. Hyvästi nuoruus,tervetuloa perhe elämä!♡ mun mielestä lapsen tappaminen ei ole oikein ja sen takia kadunkin ikuisesti pienen tappamista...


    • onnellinen21

      Oon nyt 21v nainen.
      18v:nä seurustelin yhden pojan kanssa ja ajattelin että hän on se mun elämäni mies eikä me käyetty ehkäisyä. Sitten kun tulin raskaaksi niin tajusin ettei se ole se mitä haluan ja tein abortin.
      Hetkeäkään en ole katunut ja tuo mieskin on nyt historiaa.
      Valmistuin toisen asteen koulusta viime keväänä ja nyt olen vakituisesti töissä, ottanut asuntolainan ja seurustelen aivan ihanan miehen kanssa jonka kanssa joskus tulevaisuudessa haluan perustaa perheen.
      Tsemppiä valitsemallesi tielle!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      17
      1225
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe