raskaus + hiustenvärjäys.

tuleva mamma28

Hei. Olen vkolla 8 raskaana. Uskallanko kestovätjätä hiukset blondivärillä?? Hiukseni ovat ohuet ja muutoinkin on alkanut lähteä tavallista enempi hiuksia päästä. Mutta en kestä tätä kamalaa maantieharmaa 3 sentin juurikasvua. Onko siitä haittaa sikiölle entä lähtevätköhän hiukseni lopullisesti.. :'( Itse olisin värjäämässä kaupan väriaineella "garnier nutrisse" värillä.

7

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rv 17

      No jotkut värjäävät jotkut ei..mie en ainakaan aio värjätä koko raskausaikana tukkaa,kerkeää sitä sit sen jälkeenki:) ne on aikamoiset myrkyt mitä päähän laittaa,seku vielä imeytyy verenkiertoon..

    • Naturalhead

      Itsekään en lähtisi värjäämään ihan jo myrkkyjen ja kasvaneen allergiariskin vuoksi (TEE ainakin se allergiatestaus ennen koko pään värjäämistä!!). Hiuksesi kun ovat jo valmiiksi ohuet ja niitä lähtee tavallista enemmän ja hiusten vaalentaminen on hiuksille rankin prosessi jota voi tehdä. Huomioi myös, että raskauden jälkeen niitä hiuksia vasta alkaakin putoilemaan, varsinkin jos imetät.

      Kai syöt raskausaikana jotain (moni-)vitamiinivalmistetta? Tarkistahan sisältääkö se biotiinia (en ole varma sisältävätkö ne kaikki), jonka sanotaan ravitsevan juuri hiuksia, ihoa ja kynsiä. Menee kyllä vähintään 2-3kk, riippuen kasvuvauhdista, ennen kuin biotiinin vaikutukset alkavat hiuksissa näkyä :).

      Jos nyt kuitenkin päädyt hiuksesi värjäämään, olisiko pelkän tyvikasvun värjääminen vaihtoehtona? Tai koko kuontalon värjääminen mahdollisimman "oman hiuksen väriseksi" ja sitten antaa vaan kasvaa? Näin tuleva juurikasvu ei olisi niin silmiinpistävä :).

    • wendy_

      Moi,

      AIVAN SAMA TILANNE!! haluttas värjätä hiukset mut ei pysty...... :(
      mut parempi olla värjäämättä ja ajatella pikkuisen hyvinvointia.

      täällä raskaus alussa ja tupakoimatta ollaan oltu reilu 2vk näin melkein 10 vuoden jälkeen.

    • blondimyös

      Mä en edellisessä raskaudessa värjännyt päänahkaan asti, otin vain raitoja muutaman kerran. Nyt tässä raskaudessa juurikasvu oli jo ennen raskautta päässyt pahaksi ja muutenkin väri haalistunut, niin uskaltauduin äskettäin ekan kolmanneksen ohitettuani kerran värjäämään juurikasvun kunnolla ja muutakin väriä kirkastettiin. Tuskailin asiaa vielä kampaajan tuolissakin, mutta jotenkin vaan sitten sain iskostettua päähäni, että ei maailma kaadu jos nyt tämän kerran värjään ja sitten vaikka loppuaika taas niillä raidoilla. Mietin useita kavereitani, jotka ovat värjänneet koko raskauden ajan säännöllisesti ja normaalisti ja saaneet terveitä lapsia. Mutta itse en siis aio värjätä kuin tämän kerran tuollai perusteellisesti.

      • voit värjätä

        Minä värjäsin ja terve pieni käärö nyt vieressä. Tee miltä itsestäsi tuntuu. Jokainen itse päättää mitä tehdä.


      • vielä...
        voit värjätä kirjoitti:

        Minä värjäsin ja terve pieni käärö nyt vieressä. Tee miltä itsestäsi tuntuu. Jokainen itse päättää mitä tehdä.

        Jatkoa vielä edelliseen että vaelennusaineethan tietenkin sisältävät enemmän myrkkyjä. Itse värjäsin mustalla. Mutta jokainen itse tekee päätöksen.


    • rv29

      Itse olen värjännyt raskauden aikana nyt kahteen eri kertaan hiuksiani. Viimeksi laitoin uutta väriä päähän viikko sitten ja nyt rv 29 aluillaan. En usko että hiustenvärjäys vaikuttaa lapsen kasvuun tms. Mutta tämä vain oma mielipiteeni...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe