toivottomasti rakastunut opettajaan.

ihankuses

hei. oon 17-vuotias lukiolainen tyttö. oon ollut lukion alusta asti tosi ihastunut opettajaani. oon yrittänyt päästä yli siitä mutta se ei vaan tunnu onnistuvan.. varsinkin kun taidan olla sen "lempioppilas", ainakin muut kuittaillut siitä koko ajan. mikä voisi johtua esim siitä, kun oon saanut aineeseen motivaatiota, oon panostanut kunnolla, tehnyt läksyt aina ylihyvin ja muuta sellaista. hän sitten aina kehuu mua ja se on niin ihana muutenkin. oon todellakin yrittänyt päästä yli siitä (mm. siirtänyt hänen pitämiä kursseja myöhemmäksi)

mä tiiän että tää on ihan toivotonta.. mies on kuitenkin naimisissa ja ikä 40 eikä ikinä vois varmaan ihastua näin nuoreen......

JOTEN KERTOKAA jos teillä on jotain kokemuksia tällasesta. oon niin rakastunut siihen etten kestä tätä.. monesti valvon sen vuoksi kun en saa häntä pois mielestä..

miten voisin päästä eroon tällasesta niiin toivottomasta rakkaudesta? tuntuu, että oon yrittänyt jo kaikkeni.. ja asiaa ei tosiaan auta se kun hän huomioi mua tunneillansa.......

äääää auttakaaaa

p.s. anteeks sekava tekstini..

29

279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihankuses

      pliis joku!

      • opex

        Kukaan ei liene vastannut, koska vastaus on niin ilmiselvä. Ihastus kestää sen verran kuin se kestää ja se siitä. Jos suinkin kykenet, kannattaa välttää opettajaa ja hänen ajattelemistaan, jotta tunne menisi ohi nopeammin. Tai sitten vain nautit ihastuksen tunteesta, mutta et tietenkään tee mitään.

        Kuten otsikkosikin jo kertoo, mitään suhdetta ei ole tulossa. Jos tulisi, se olisi katastrofi opettajallesi. Et varmaan haluaisi rikkoa hänen perhettään ja tuhota hänen uraansa.

        Ihastuksia tulee ja menee tässä elämässä, varsinkin nuorena. Suurin osa ihastuksista ei johda mihinkään. Muutaman vuoden päästä ihastuksesi on vain hassu muisto.


      • ihankuses
        opex kirjoitti:

        Kukaan ei liene vastannut, koska vastaus on niin ilmiselvä. Ihastus kestää sen verran kuin se kestää ja se siitä. Jos suinkin kykenet, kannattaa välttää opettajaa ja hänen ajattelemistaan, jotta tunne menisi ohi nopeammin. Tai sitten vain nautit ihastuksen tunteesta, mutta et tietenkään tee mitään.

        Kuten otsikkosikin jo kertoo, mitään suhdetta ei ole tulossa. Jos tulisi, se olisi katastrofi opettajallesi. Et varmaan haluaisi rikkoa hänen perhettään ja tuhota hänen uraansa.

        Ihastuksia tulee ja menee tässä elämässä, varsinkin nuorena. Suurin osa ihastuksista ei johda mihinkään. Muutaman vuoden päästä ihastuksesi on vain hassu muisto.

        En tietenkään halua rikkoa hänen perhettään ja uraansa. En missään vaiheessa sanonut että yrittäisin jotain tehdä. Haluan vain päästä eroon tästä toivottomasta ihastuksesta.

        Oon yrittäny vältellä sitä mutta se ei onnistu koska mulla on joka päivä hänen tunteja.. sen vuoksi tää onkin niin vaikeaa.


    • Kihl

      Ei ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta...On johtanut vaikka mihin...

      • ihankuses

        Niinhän se on..


    • Neuvo 2014

      Älä ota sen kursseja enää ja välttele sen kohtaamista! Ajattele muuta, keksi jtn muuta tekemistä. Aloita esim. uusi harrastus. Ihastumisia tulee ja menee. Nauti tunteesta, se antaa voimaa. Mut älä tee asialle mitään.

      • ihankuses

        Kiitti paljon vastauksesta!!
        Välttely ei oikeen onnistu :( mulla on nyt sen kurssi ja olis toinenki jos en olis jättäny sitä pois. Ja ensvuonna vaan jatkuu..osa pakollisia ja osa sellasia mitä aion kirjottaa niin pakko käydä.. :/

        Tää just tästä tekeekin niin vaikeaa :(


      • kurrsit
        ihankuses kirjoitti:

        Kiitti paljon vastauksesta!!
        Välttely ei oikeen onnistu :( mulla on nyt sen kurssi ja olis toinenki jos en olis jättäny sitä pois. Ja ensvuonna vaan jatkuu..osa pakollisia ja osa sellasia mitä aion kirjottaa niin pakko käydä.. :/

        Tää just tästä tekeekin niin vaikeaa :(

        Olisiko mahdollista opiskella etänä ne kurssit mitä hän opettaa? Tai että tekisit toisessa lukiossa missä opetetaan illalla? nettiukiossa? Kannattaa tutkia ja kysellä aktiivisesti kaikkialta!

        ISO voimahali!


      • ihankuses
        kurrsit kirjoitti:

        Olisiko mahdollista opiskella etänä ne kurssit mitä hän opettaa? Tai että tekisit toisessa lukiossa missä opetetaan illalla? nettiukiossa? Kannattaa tutkia ja kysellä aktiivisesti kaikkialta!

        ISO voimahali!

        aw kiitti, oot ihana


    • sama täällä

      mäkin olin joskus ihastunu mun opettajaan :DD tosin en varmasti noin pahasti kuin sinä. tsemii sinulle :)

      • ihankuses

        En oo siis ainut :) ihana kuulla..
        musta tuntuu et oon nyt viime aikoina ihastunu siihe entistä enemmän.. en voi sille mitään.. nään sitä joka ikinen päivä D:


    • Älkää nyt olko tollasii

      Miks ihmeessä ihmiset käskee välttelemään? Siis joo, onhan se vähän kiusallista olla ihastunut opeen, mutta ei silloin opea tule vältellä. Itse olin ihastunut historian opettajaani joka oli kunnon milf ja kappas, nyt opiskelen itse historiaa yliopistossa. Opettaja motivoi minut tutkimaan aihetta lisää ja lopulta historia vetikin minut mukanaan.

      Ihastuminen on opeen on voimavara jota ei tule hukata, sillä parhaimmillaan se motivoi. Tunteet vain pitää pystyä pitämään kurissa ja ajatella open olevan hyvä ystävä.

      • seventeen

        Oi, ihana oot, kiitos!


      • ihankuses
        seventeen kirjoitti:

        Oi, ihana oot, kiitos!

        Oho, unohdin laittaa saman nimimerkin ku alotusviestissäni! Mutta alottaja olen siis. :)


    • Nuoruuden ihastuksia

      Itse olen 16-vuotias ja tavallaan samassa tilanteessa.
      Olen ihastunut yläasteen opettajaan, johon törmään koulun käytävillä, kun lukio jota käyn on samassa rakennuksessa kuin yläaste. En ole varma opettajan iästä (olen huono arvioimaan ikää, mutta ainakin alle 35) tai parisuhdetilanteesta, enkä oikeastaan edes aio viedä asiaa eteenpäin, tunteistani huolimatta.
      Haluaisin kumminkin tietää, että jos suhde(ikäni vuoksi ilman seksiä) muotoutuisi, olisiko se auktoriteetillisesti väärin, sillä kyseinen mies ei ole koskaan opettanut minua, eikä todennälöisesti tulekaan opettamaan?

      • Ehkäpä...

        Aina on tämä ajatus, että jopa vain viiden vuoden ikäero on pahasta varsinkin jos nainen on se vanhempi. Tyhmää minustakin. Mitään laitontahan suhteessa ei olisi paitsi että olet alaikäinen ja opettilla on kaikenmoisia lakipykäliä jotka tavallaan kieltävät oppilaan kanssa suhteen...


    • Been there

      Laita opelles sähköpostia ja ehdota tapaamista jossain. Kyllä elämästä saa ja pitääkin nauttia, eikä kenenkään tarvitse tietää, jos muutaman kerran tapailette "niissä merkeissä".

      • ihakuses

        No varmaan laittasinki, en mä siinä mitään menettäiskään, mutta en voi koska hän on naimisissa ..se olis aika vittumainen teko..

        mun pitää vaan jotenki yrittää päästä yli :/ vaikka se onki niin vaikeaa, tänäänki se oli niin ihana D:


    • itsetyydytystäpeliin

      Vedä sormeen samalla kun ajattelet sitä opea, ja näin pääset siitä yli.

      • ihankuses

        No just. Empä kuule usko että on mitään apua.


      • Ei todellakaan
        ihankuses kirjoitti:

        No just. Empä kuule usko että on mitään apua.

        Ei niitä tunteita voi nautinnon avulla unohtaa kuin ehkä hetkeksi.


      • ihankuses
        Ei todellakaan kirjoitti:

        Ei niitä tunteita voi nautinnon avulla unohtaa kuin ehkä hetkeksi.

        No niinpä..


    • ikjkk

      Kysympä vaan että kuinka kukaan nii nuori kuin 17 vuotias voi olla kusessa yli nelikymppiseen??

      • ihakuses

        No minkäs minä sille voin.. Ei sitä ite voi päättää kehen ihastuu.


    • pitkäteksti

      No huhuh, ku luin sun tekstiäs nii tuntu aivan ku oisin itte kirjottanu sen... Nii omakohtaselta se kuulosti. Tuntuupa helpottavalta ettei oo tilantees yksin.

      Mul on iha sama tilanne ollu viimeset pari vuotta, iha pohjattoman kuses entisee yläasteen maikkaa ja ei pysty vaa olee aattelematta sitä vaik kui yrittäis( oon siis lukion kakkosel ny). Välil tuntuu iha ku kyseinen henkilö ois syövyttäny mun aivot ku nii paljoo sitä aattelen. Oon käyny monta kertaa sen luon itkeskelemäs mun "paskaa" elämää ku oikeesti mul on vaa ollu naurettava ikävä, ei oo mtn mun valituksist harmistunu vaa on ain yhtä mukava ja ymmärtäväinen, mikä tietenkin aiheuttaa sen et rakastun siihe viel enemmän. Oon ain peruskoulun päättymisen jälkee (ja peruskouln aikanaki) itkeny itteni uneen tän toivottoman rakkauden suhtee ku tiiän ettei mtn voi koskaa tapahtuu meijän välil. Hän on toki paljo nuorempi kui sun opettajas ja ei taida olla ees parisuhtees mut silti uskon ettei tunne taida olla molemminpuolinen.

      Nyt lukios tilannetta hämmentää viel se et mun nykyne maikka joka opettaa kyseistä ainetta myös muistuttaa monelta osin häntä, mutta eroaa silti selvästi luonteeltaan. Ollaan lähennytty tämänki kaa tosi nopsaan (sellane merkilline magneettivaikutus taitaa mulla olla näihi kyseisii aineopettajii XD ) ja pelottaaki välillä, että rakastuisinkohan tähäänkin. En kyl toivois sitä, sillä kerta riitti mulle täysin, en haluis käydä tätä soppaa uudestaa läpi. Tää toine on taas jtn iha muuta kui se edelline, jost en oo päässy yli, ja nyt tuntuuki et oon kahen ihmisen välis. Mitää varsinaist ihastumist ei oo mut ihmeelline kutina on ain tän kursseil... Enpä oikee tiiä enää.

      Sun tapaan mäki olin tälläne opettajan lempilapsi, maikka ain huomioi mua tunneil ja vaihdeltii ihmeellisii katseit... Kerra ruokkiksel äkkäsin sen rysän päält tuijottamast mua. Katto ain ku käveli ohi tai tunneil ku selitti jtn. Sit kans kerto mulle etukätee yhen projektin arvosanan (ja näytti sen samaisen projektin muille mun tietämättä suurin kehuin, hämmennyin ja olin kans aik imarreltukki) Lukiossaki ykkösel pidettii yhteyttää mun kaverin välityksel, läheteltii terveisii ja muit kuulumisii kikin välityksel XD. Kakkosel panikoin ku kaveri lähti ite lukioo ja rupesin käymää tän luon useammin mitä erinäisimmist syist, mut oikeasti aina ikävän vuoksi
      Emt, tälläsii ihmeellist silmäpelii ja selvää suosimist kyl oli ja otin sen aik henkilökohtasena, emmä tienny oliko sen takana jtn tunteitki. Mut eihä tälläsist ikin tiiä ellei kysy suoraa, mihin en ainakaa itte pysty nyt, kosk pelko hänen menettämisestää on suuri ja pelottaa et se lopettaa yhteydenpidon tai jtn. Kans pelko torjutuksi tulemisestki on suuri.

      Mä ymmärrän täysin mitä sä koet, ja tällei sielunsiskona voin vaa sanoo et aika näyttää mitä tuleman pitää. Ku keskustelin tästä tän lukion maikan kaa, tajusin et pitää alkaa avartaa silmät ja kattoo muitki ihmisii ympäril. Toki sil voi olla tunteit kans, emmä sitä kiellä, mut parempi ois jos jatkaa eteenpäin hyväksyen omat tunteensa. Se on vaikeeta ja monia unettomia öitä ja ahdistavia päiviä tulee kyl, mut niist pitää päästä yli ja ei saa antaa houkuttelevien fantasioiden päästä niskan päälle. Trust me, it's worth it. Yritä vaik vaihteeks panostaa muihinki aineisii ja harrastaa jtn koulun ulkopuolel. Yritä viettää enemmän vapaata aikaa omanikäsies kaa tai tee jtn mikä sua innostaa. Mitä vähemmän hän on mieles, sitä parempi.

      Tsemppiä sulle todella paljo :)

      • ihankuses

        Moi! Olipas tosi kiva lukee sun tekstiä :) Kun vihdoin joku joka on samassa tilanteessa ja vielä saman ikänenki!
        Tekstin perusteella kyllä vaikuttaa että sillä opettajalla ois tunteita ollut sua kohtaan!

        Harmi jos ei mitään siitä jutusta voi tulla.. jos ei ikäeroakaan niin älyttömän paljon oo. Toisaalta eihä se enää oo sun opettaja ;D hehe

        Hmm jooo, oon sitä tässä yrittäny vältellä ja muuta. Se vaan on käyny tosi vaikeaks kun tässä nyt taoahtu vähän kaikenlaista, jouduin sille avautuu mun paniikkihäiriöstä, koska en pystynyt sen koetta mennö tekemään.. Eilen tein kokeen vihdoin pois alta ja pikaisesti juttelin hänen kans. Kuulemma niin huolissaan musta ja halus puhua D: Ei todellakaan seuraa tästä mitään hyväää ..Ehkä mä vaan yritän vielä vältellä sitä, ainakaan ei täsä jaksos ooo sen kurssii :) mut käytäväl kyllä näkee..

        Joo kiitti ! Tsemppii sullekki! :')


      • Pitkäteksti

        Terveppä terve!

        Mukavaa kuulla sun ja opettajas kuulumisia. Voinpa tässä ny päivitellä omianikin heheh ku kaikenlaista onki tapahtunu :D

        Kävin nimittäin 18-vuotis synttäreitteni kunniaks (joka alko masentavasti koeviikolla) taas tämän opettajarakkaani luona antamassa itelleni kaivatun syntymäpäivälahjan. Olin nimittäin tulos lähes hulluks ku en meinannu muuta ajatella kui tätä miestä ja kaikki kokeetki kusin nätisti (ei oo eka kerta ku on näin tapahtunu). Sainpa sit hänen luonaan selville et tällä onki tyttöystävä ja ne asuu yhessä. Esitin hänen edessään ilosta ja välinpitämätöntä mut kotona vedin nii hämmentävän itkuraivarimasiskohtauksen ettei mtn rajaa. Kaipa tunteeni eivät laannukkaan niin helpolla kuin luulin. Ku olin ain enne aatellu et MISSÄÄN NIMESSÄ EN RAKASTU VARATTUIHI MIEHII NII olinki täysin väärässä. On melkeinpä mahotonta päästä hänestä yli tällä hetkellä.

        En tiiä onks sulla ollu tätä samaa mut mulle tulee tälläne toivoton tunne hänen menettämisestä ain ku oon ollut näkemättä häntä yli 2-3kk. Lupasin joskus viime vuoden lopus et en kävis sen luon vuoteen, mut vituiks meni ku huomasin et KAIPUU VALTAS MUN SYDÄMMEN TÄYSIN JA LÖYSIN ITTENI ITKEMÄS JA KIROAMAS MUN RAKKAUTTA PARHAALLE KAVERILLENI PUHELIMES ja SIT MUN LUKION MAIKALLE KOULUN RAPPUSILLA. Mahottomaks tää touhu on kyl menny.

        Mut sanotaan näin et kouluhommat ja tulevat yo-kokeet pitää mut kiireisinä, jos mä niihi jaksan paneutua täysil. Pakko kai se ny on ku kirjotan kyseisen aineen syksyl jote pitää tehä hänet ylpeeks XDXD.

        Hassua muuten ku arvelit tekstini perusteel et hänellä ois ollu tunteit mua kohtaa. Aik monet on sanonu tota samaa (tai sit on vaa kuvitellu jtn höpöhöpöjä) mut ehken mä vaa anna ittelleni sitä vapautta antaa muiden rakastuu itteeni. Emt, kaikki on vaa nii sekavaa ku itte nii haluis hänet ittellee mut olosuhteet ja perhe ja kaikki näyttää hevonpeppua ja kaikki menee persiillee... Mä en vaa pysty kuvittelemaan itteäni todellisessa elämässä hänen kanssaan vaik siitä haaveilenki lähes joka päivä. Ehk awkwardeinta on se et se on tavannu mun vanhemmat pariin kertaan jote mun pitäis käytännös katsoen karata hänen kanssaan jos jtn tapahtuiski kosk mun vanhemmat on hyvin konservatiivisii ja ne ei hyväksy mtn tollast. Mä en oikeesti tiiä onks sil mtn tunteit, edellee uskoisin et ei oo kosk on kummiskin löytäny tyttöystävän ja asustelee tämän kanssaan. Mut toisaalt ain ku nähään nii se tapa millä me puhutaa toisillemme nii tuntuu ihanku oisin tuntenu hänet koko elämäni, et hän ois parhaimpia ystäviäni koko maailmassa. Oon tyylii läheisempi hänen kans kui porukoitteni, ja oonki avautunu täst hänelle. Sit emt onks tää ny normii vai ei mut me kiroillaan keskenämme kui merimiehet konsanaan. Kun olin viel sen oppilas nii sillo se oli viel sillei tsot tsot mut khyl kiroili itte kans vähä mut nytte ei se ees välitä. se ain alottaa keskustelun tyylii "voi vittu ku on kiire" tai jtn :D (joku sano mulle et kiroilu kuullemma meinaa et meil on pelkkää opettaja-oppilas-suhdetta syvempää nii sen takii mietin vaa)

        No johan oli pitkä romaani, mut hei näillä mennää! Kerro toki mite sulla menee nii vaihellaa kuulumisii!!


    • barbitesiin

      Koittakaa ny antaa niille ukoille p...paa niin pääsette siitä kiimasta ylitse! Ootte te kyllä helvetin lapsellisia ääliöitä. Leikkikää barbeilla ja sormileikkejä välillä jospa se helpottais!

      • tästäoli

        Varmasti apua aloittajalle. Törppö


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1779
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1575
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      47
      1529
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe