Hiustenlähtö loppui näillä kokonaan

jees41

Mies 41 v, suvussa kaikki miehet kaljuja.Alkoi pahasti harvenemaan jo ennen 30 v. Aloin heti taistelemaan kun ekat merkit ilmaantui. Heti fina kuuri, sinkki-hiusvesi, Revivogen hoitoneste yöksi, shampoina Nizoral, Nisim ja syväpuhdistava noin 1-2 krt/2 vkoa. Hiusravinne-kapseli jossa aminohappoja, biotiinia, b-vitamiinit kunnossa jne. Ei ole tarvinnut sitten enää harmitella hiustenlähtöä, se loppui tosi äkkiä näillä. Ei vie paljoa aikaa päivässä, rahaa kuluu kuukaudessa ehkä parin parturissakäynnin verran, nopeaa ja vaivatonta. Nyt yli 4-kymppisenä tuuheat hiukset päässä! Ohimot ei ole enää vetäytyneet 10 vuoteen, päälaki karvoi umpeen hiuksia. Siinä se. Kaikkein tärkeintä on puuttua asiaan HETI kun harveneminen alkaa. Näin vaan on.

34

7275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikä on Finakuuri

      tuosta kun ei saa pysyvää hyötyä jos ei syödä jatkuvasti hamaan tappiin.

    • ikuisestikäytettävä

      Vähän samanlainen cocktail ollut käytössä vuosikausia. Joo pitää paikkansa että jos on perinnöllistä hiustenlähtöä ja se DHT niitä hiuksia ohentaa, jotain pitää tehdä pitkäaikaisesti hamaan tappiin asti, jos lopettaa kaikkien tuotteiden käytön niin hiukset alkaa ohenemaan uudelleen....aika pirullinen juttu, mutta näin se dihydrotestosteroni toimii.

      Tosin esim Nisim shampoota käytän ylläpitävänä, pelkästään sillä saan hidastettua hiusten putoamista niin paljon että muitakin tuotteita voi käyttää "ylläpitävinä" eli hieman vähemmän tai harvemmin. Nisim shampoo on ollut kaikkein paras tähän tarkoitukseen, siis sininen versio minulle sopii.

      Fina olisi tosi tehokas mutta ne sivuvaikutukset, perhanan tissit kun alkaa kasvaa monille miehille jne...kenellä on veijari pienentynyt kuurin aikana?
      Ulkoisesti käytetyistä muut (ainoat) joilla olen huomannut olevan jotain vaikutusta ainakin Revivogen, ohimot paljon paremmassa kunnossa kuin ennen ja uutta hiusta kasvaa. Hyvänä puolena että ulkoisesti käytetyissä ei ala tissit kasvamaan kuin finassa...

    • nisim shampoo

      non niin nyt on testattu että toi nisim shampoo siis jotain ainakin tekee,multa loppui se loppukesästä ja ostin vaan jonkun tavallisen kosteuttavan shampoon parturista kun en ehtinyt alkaa miettimään että haen nisimiä. Nyt on siis muutama kuukausi mennyt ja oli pakko ottaa nisimi uudestaan koska toisella shampoolla hiukset menneet huonoon kuntoon ja nisimillä ne oli paljon paremmassa kunnossa. en siis muuta tiedä vaikutuksista kuin että vertailutestillä tietää että on koukussa.


    • jiujitsu

      Revivogenin ja Nisimin voi tuosta poistaa. Niillä ei ole mitään merkitystä.

      Kaikilla muilla kyllä.

      Kaiken kokenut.

    • tosi on

      Perinnölliseen hiustenlähtöön ei voi itse vaikuttaa.

      Ja tämä on tosi.

    • Ompele itse

      Ompelen itse peruukkini. Kustannukset noin 7,5e/kk, hiuksia noin 3300. Lopputulos on loistava, kukaan ei huomaa eroa. 120 hiusta ompelen päivässä, eli noin tunti ja 4 vk siinä menee yhteensä. Peruukin kesto on arviolta 4-6 kk. Tuohon 7,5 e/kk kuuluu kaikki, teipit, vaalennusaine, jojoba öljyt, hiukset, tyllikangas.. En aatellu edes käyttää joka päivä, ehkä kerran viikossa, niin tuo 7,5e/kk putoaa jo ihan naurettavan pieneksi. Teippi kestää suihkut ja urheilusuoritukset. Suosittelen, jos joku kärsii hiustenlähdöstä ja haluaa päästä halvalla, nii eiku ompelemaan vaan.

      • ahahaa

        Ahahahaha ei helvetti, että repesin nauruun :D


    • perinnöllinen!!

      Tässäkin tuli esille yleinen harhaluulo perinnöllisestä hiustenlähdöstä-että siihen ei voisi vaikuttaa...väärin...lääketieteen asiantuntijana voin sanoa pari sanaa. Perinnöllisessä hiustenlähdössä on kysymys hiustupen perinnöllisestä kyvystä kestää DHT dihydrotestosteronia joka on ikäänkuin testosteronin metaboliitti tai sivutuote. Jos päänahassa dht:n määrää vähennetään myös perinnöllinen hiustenlähtö helpottuu tai hidastuu merkittävästi. Eli perinnöllinen hiustenlähtö voidaan pysäyttää tai ainakin hidastaa niin paljon että 50-60 v iässä on vielä tuuheathukset!!! Tosi on. Terveisin doctor x

      • geeni

        Hyvä doctor X
        Voisitteko yst. kertoa millä lailla estetään tästä perinnöllisestä hiustenlähdöstä erioten naisia auttaa?? Mitkä on keinot, siis lääketieteessä, onko tuo paljon puhuttava spirolaktoni nro 1 vai mikä muu tähän olisi paikallaan.
        En tarkoita nyt noita shampoita vaan sisäistä juttua, sieltähän se lähtee koko homma.
        Meitä on paljon naisia joilla alkaa hiukset harveta kun vaihdevuodet tulee ja varsinkin perinnöllisyys on pirullinen fakta tähän.
        Olen kuullut että myös kalsiumin ja rasvan polttaminen jää näillä hlöillä vähemmälle, pitääkö paikkansa?
        Kyselee yksi onneton geeniläinen.
        Kiitos!!


      • doctorX
        geeni kirjoitti:

        Hyvä doctor X
        Voisitteko yst. kertoa millä lailla estetään tästä perinnöllisestä hiustenlähdöstä erioten naisia auttaa?? Mitkä on keinot, siis lääketieteessä, onko tuo paljon puhuttava spirolaktoni nro 1 vai mikä muu tähän olisi paikallaan.
        En tarkoita nyt noita shampoita vaan sisäistä juttua, sieltähän se lähtee koko homma.
        Meitä on paljon naisia joilla alkaa hiukset harveta kun vaihdevuodet tulee ja varsinkin perinnöllisyys on pirullinen fakta tähän.
        Olen kuullut että myös kalsiumin ja rasvan polttaminen jää näillä hlöillä vähemmälle, pitääkö paikkansa?
        Kyselee yksi onneton geeniläinen.
        Kiitos!!

        Naisilla vaikuttaa vaihdevuosissa erityisesti samat tekijät kuin miehillä, DHT tärkein yksittäinen tekijä. Naiset voisivat kokeilla luonnon tuotteita myös, niistä on ollut apua. Lääkkeet ovat tietysti seuraava vaihtoehto. Mainitsit kalsiumin ja rasvan polttamisen...nämä kuulostavat kuuluvan yleisiin harhaluuloihin hiusten suhteen. Niillä on se yhteys liikunnallisuuteen että jos ei liiku, DHT:n määrä tutkitusti lisääntyy helpommin ja sitä kautta hiuksetkin voivat huonosti ja putoavat. Reipas kävelykin jossa pulssi nousee käy liikunnasta, en tarkoita supertreenejä. Olen nähnyt hyviä tuloksia naisilla beta-sitosterolilla ja sahapalmu-uutteen käytöllä. Molemmat kasviperäisiä luonnontuotteita. Blokkaavat DHT:n. Naisilla saadaan tuloksia näillä helpommin kuin miehillä. Beta-sitosterol on moninverroin potentimpi kuin sahapalmu, yhdistelmää käytetään myös luonnon rohtoina miesten eturauhasen liikakasvuun jossa sama DHT taustalla. Kannattaa kuitenkin käyttää puhtaita kasvirohtoja ja välttää erilaisia pillereitä joissa kaikkea sekoitettu. Beta-sitosterolia tutkimusten mukaan tarvitaan vähintään 300-400 mg ja sahapalmua 50-90mg vuorokaudessa, puhtaimpia tuotteita ovat eräät USAssa valmistetut tuotteet. Paikallisesti päänahkaan käyttäisin lisäksi jatkuvana hoitona esim Revivogenia joka sisältää myös em.rohtoja ja josta on lääkäreiden tuloksia ympäri maailmaa. Sisäisesti tehokas turvallinen lisäravinne on myös pellavansiemenöljy.


    • Öljyhoidot

      Tässä mainittu Revivogen hoiti ihanasti kutisevan päänahan kuntoon, vahvisti hiuksia ja sai ne taas kiiltämään. Suosittelen naislle joilla on vaihdevuosien ongelmia jolloin myös naisilla kuulemma on miestyyppistä hiustenlähtöä. Tuossa tuotteessa on jotain öljyjä mukana ymmärtääkseni jotka lievittävät tulehduksia ja ovat dht-blokkereita. Kaikkia hyviä tuotteita pitää jaksaa käyttää säännöllisesti ja pidempään ennenkuin huomaa eron. Sitten yksi vinkki hiusten vahvistamiseen ja hiusten lähdön lopettamiseen Revivogenin ohella: kananmuna-proteiinikapselit, ostin ulkomailta ja hiukset alkoivat vahvistua jo noin 1-2 viikon kuluttua.

      • Kananmunia

        Pari kananmunaa päivässä ja Nisim-shampoota pesuihin (kullanvärinen pullo rasvoittuvammille) on auttanut itselläni selvästi, myös D-vitamiinilisää otan päivittäin.


      • Kananmunia
        Kananmunia kirjoitti:

        Pari kananmunaa päivässä ja Nisim-shampoota pesuihin (kullanvärinen pullo rasvoittuvammille) on auttanut itselläni selvästi, myös D-vitamiinilisää otan päivittäin.

        ja lisäksi vielä soijaproteiinijauhetta pari kolme ruokalusikallista päivittäin.


      • Kananmunia
        Kananmunia kirjoitti:

        Pari kananmunaa päivässä ja Nisim-shampoota pesuihin (kullanvärinen pullo rasvoittuvammille) on auttanut itselläni selvästi, myös D-vitamiinilisää otan päivittäin.

        Ps.vielä. Syön kananmunat, en laita niitä päähäni. Vähärasvaista soijajauhoa saa joistakin ruokakaupoista halvalla, sekin syödään.


    • tuuhea tukka täällä

      Ei perinnöllistä hiustenlähtöä voi estää millään. Ei vaan voi.

      Kunnon ravinteikas ruoka on elinehto kokonaisterveydelle,mutta ei silläkään ihmeitä tee, jos hiukset lähtee.

      Ja D-vitamiinia 100µg / vrk

      http://personal.inet.fi/koti/remeli/hius.htm

    • Positiivimittari

      Kiitos linkistä!!
      Vielä jäi yksi kysymys tähän, siis olen nainen ja 66 v. Koko ikäni olen paljon liikkunut ja jopa tehnyt sellaista työkin aikoinaan, kunnes läsähdin toimistopöydän eteen yli 30 vuodeksi, siitä huolimatta kävelin melkein joka pv. n. 10 km, kun työmatka oli yli 5 km sivu. Kesällä ajelin pyörällä ja kävin kuntosalissa.
      Mutta iän kertyessä ja kaiken maailman istunnoissa tuli herkuteltua ja vieläkin se kahvipulla ja anteeksi namiakin mieli tekee. Ja en ole juuri ruokia mittaillut, käyn edelleen kuntosalissa ja paino on 69 kg, pituus 161cm. minulla on vissiin jonkun verran pakosta lihasta. Ajattelin tätä kun nuorena painoin 53-57 kg ja mulla oli paksu tukka vielä 50v, jolloin painoin 62 kg.
      Aattelin että tässä on joku yhteys, elimistö ei toimi kohdallani jos paino nousee.
      Nyt koetan pudottaa jotenkin tuonne 62 edes ja katson tuleeko tukkaa vai lähteeko se entinenkin. Ukko on 76 v, normi paino ja paksu tukka.
      Mulle sanoi aikoinaan gynelogi, että jos tulee liikaa painoa, niin se käy ihan joka kohtaan negatiivisesti. Tämä naisille tiedoksi, miehistä en osaa sen kummemmin sanoa.

    • TuuheaKuusikymppinen

      Paitsi, että perinnöllisen hiustenlähdön voi estää finasteridillä.

      Eikö tämä nyt ole selvää. Mistä kiikastaa.

    • snakeskinbalder

      Ajamalla kaljun säästäisit paljon vaivaa ja rahaa säästyisi samalla huomattava määrä vuodessa, jonka voisi käyttää johonkin aivan muuhun kun epätoivoiseen haaveiluun tuuheasta hiuspehkosta. Ymmärrän jos on alle 30 vuotias ja hiukset merkitsevät elämää enemmän. Jos kotonta löytyy vaimo joka hyväksyy kaljuuntumisen niin ei ole enään mitään syytä yrittää herätellä kuolleita hiusnystyjä elävien kirjoihin. Kalju täytyy vain hyväksyä ja olla ajattelematta mitä muut ihmiset siitä ajattelevat. Maailmassa on paljon kaljuja .. eteenkin Euroopassa tuo on hyvin yleistä. Pohjoisessa sentään hiusten pigmentti ei ole aina tummahkoa vaan vaaleaa maitohöyventä joten hevosenkenkä sisäkumi ei paista niin pahasti. Kiiltoa voi vähentää puuteroimalla päälakea tai pesemällä päivittäin fairyvedellä joka tuhoaa kaikean rasvan ja hien päänpinnalta. Jos tahtoo enemmän kiiltoa ja olla ylpeä kaljustaan niin suosittelen ostamaan käärmeöljyä jolla mulin saa loistamaan kuin auringon. Kaljuna on huoletonta olla. Itsetuntoa se nakertaa, mutta sille ei voi mitään. Se ei ole kumminkaan kuolemaa suurempi asia ollenkaan.

    • MonenTekijänSumma

      Kyllä perinnöllistä hiustenlähtöä voidaan hidastaa kun sen tärkein hormonaalinen tekijä DHT on tiedossa. Itse olen menestyksellisesti pitänyt miehenä tuuheat hiukset kun seuraava ikä-virstanpylväs alkaa olla jo 60..finan vaihdoin jo kauan sitten dudaan tai avodart vai mikä se on, ja Revivogen sekä lisäravinteet ym. Ihan yksinkertaista, ei ole stressiä koko aiheesta. Tosin sitten kun ikää alkaa tulla ei taida auttaa enää mikään litku kun lasissa on vaikka yli 70, vanhuusiän hiustenlähdössä hiustuppien tuotanto vaan loppuu kun se loppuu, ei auta finat eikä dudat eikä revivot. Mutta älkää peljätkö! Ainakin 60 v. asti voitte pitää tuuheat hiukset (siis suurin osa väestöstä, kaikki lääkkeet ja aineet ei auta tietylle porukalle ollenkaan...)

    • foligainrules

      Ite käyttänyt Foligain.P5 ja selvästi on ruvennyt tulemaan hiuksiä päälaelle, tosin olen säännöllisesti ja epäsäännöllisesti käyttänyt jo monta vuotta, hiusrajaan tullut lähinnä haiventa.

      • foligainrules

        En tiedä johtuuko tosta Foligainista niin muut karvat kyllä kasvaa helvetin äkkiä jos niitä sheivailee...tulis vaan päähän nuo! Ravintolisiin jne, ei kannata rahojaan tuhlailla, aikakaan Priorin kapseleihin. Jos haluaa noita syödä niin kannattaa ottaa piimaxia..tosi halpa ja ainakin kynnet kasvaa...


    • syytovatmonet

      itse olen keski-ikäinen nainen,. ja non 6 v sitten huomasin hiusten lähtevän. Kokeilin kaikkia tuotteita. Kuitenkin epäilen jotain sairautta, koska ääreisverenkierttoni on todella huono, olen aina kalpea. kävin verikokeissa.löytyi epänormaaleja arvoja, yksi etenkin yhteydessä hiustenlähtöön, kortisoli. P-Korsol oli kahdesti yli 700 kun viite on muistaakseni jotain alle 360. Tämä on stressihormooni, mutta sen voi aiheuttaa myös Cushingin sairaus, eli joko adrenaliinikasvain tai aivolisäkekasvain tai muu syöpä (keuhko ym.)joten ihan ekana menisin lääkärille ottamaan kaikki mahdolliset verikokeet ennen kuin tuhlaat rahojasi mihinkään. Cushingin syndrooman oireena nimenomaan mainitaan hiustenlähtö. Kalsiumarvotkin oli melko matalat veressäni ja D-vitamiini.Muutakin löytyi laktoosi-intoleranssi. myös olen lukenut että lakt.int. yhdistettynä hiustenlähtöön tarkoittaa keliakiaa. Itse en ollut koskaan elämäni aikana edes miettinyt voisiko mulla olla nämä! Lukemattomien sairauksien oireina on hiustenlähtöä. Samoin lääkkeiden sivuvaikutuksina.Myös kortisolilääkkeiden isot annokset tai pitkällinen käyttö (astmaan esim) aiheuttaa hiustenlähtöä (Cushingin sairautta).
      Diabeteskin kai voi ,testaappa paastosokerisi, sen poissulkemiseksi.

    • finamies2015

      Mulla samat käytössä. Muna ei seiso enää mutta onpas sentään haivenia päälaella. En mä koskaan mikään komistus ole ollutkaan joten naisista nyt on turha edes puhua.

    • tiiidididi

      Hei muuten minullakin on Kortisoli arvo 1200... viite 650... lääkärit vain sanovat, että se on "vähän" koholla. Cushingin tautia ei kuitenkaan ollut. Hiuksia tippuu ja ylikierroksilla käyn... Mitenköhän jatkossa?

    • tahtoohiuksettakas

      Revivogen on toiminut myös minulla. Tai ainakin päänahka tuntuu selvästi tervemmäältä. Ei se ehkä niin hyvin tehonnut kuin olisin odottanut joten tilasin itse Foligain kapseleita lisäksi. Ehkä jos molempia yhdessä, niin alkaisi tukka taas kasvamaan! Myös kuullut kehuja TRX2 kapseleista, mutta en itse ole kokeillut.. Kokemuksia niistä??

    • kamalaakaljuuntua

      mistä tilasit?

    • Hiuksetpysyvät

      Revivogenilla olen ylläpitänyt hiuksia jo yli 10 vuotta, ei ole edistynyt kaljuuntuminen vaan vielä ovat melko tuuheat hiukset päässä, koko pään alueella. Lopetin finan jo vuosia sitten sivuvaikutusten takia. Päälaella on ollut samanlainen pieni harva kohta jo yli 10 vuotta, se ei ole kovin näkyvä, hiuksia kasvaa silläkin alueella. eikä se ole edennyt täysin kaljuksi , käytän revivogenia noin 3-4 kertaa/viikossa, shampoota vaihtelen joskus muihinkin merkkeihin. Siis ylläptitävänä on toiminut loistavasti ja ikää on jo kohta 60,mies, kaikki kaverit jo täysin kaljuja.

    • fffffv

      finan ku aloittaa niin se tarkoittaa löysää munaa

    • ApuaKUTISTUU

      Tiesitkö yhden finan sivuvaikutuksen? Muna kutistuu! Peniksen lihaksissa on entsyymi joka on sidoksissa dht:n, kun DHT:n määrä pienenee selvästi elimistössä finan vaikutuksesta, tämä entsyymi pienenee myös, eli alkaa kalun "kutistuminen", etsi vaikka netistä! Se mainitaan yhtenä sivuvaikutuksena. Ei se mitään dramaattista ole, kyllä se muna siellä edelleen roikkuu jne...mutta itse olen huomannut selvästi tämän kutistumisen! Kammottavaa, vielä lisäksi kun kasvaa isot tissit ja jos muna pysyy löysänäkin. Mä aion nyt siirtyä kokonaan ulkoisesti käytettävään DHT:n estävään tuotteeseen ja hyvään ruokavalioon!!!!!!!

    • ryhävalas092

      Jos geenit on että hiuksen lähtee niin ne myös lähtee.Piste.

    • revivogenjaminoksidiili

      Revivogen yhdistettynä minoksidiiliin niin kyllä toimii mulla ainakin, en ole näin tyytyväinen ollut mihinkään litkuihin koskaan ennen.

    • kivenallajalkakauppa

      Mistä ostatte Nisimiä?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe