Eurooppa kutsuu

reissari57

Etsin karavaanariseuruetta joko pariskuntaa tai yksinäistä, yhdessä ajamaan Via-Balticaa Espanjaan. Itse lähden yksin asuntoautolla (nainen). Ajanut paljon Via-Balticaa, Eurooppaa, mutta Espanja on vieras maa ja olisi kiva saada vinkkejä minne voisi auton kanssa majoittua turvallisesti. Tarkoitus on viettää tuolla talvikuukaudet ja sitten jatkaa aikaisin keväällä (helmikuusta) muualle, Italia kiinnostaa tietysti, katsella tutut maat kuten Ranska (linnat), Belgia, Hollanti (asunut sillä). Vuoden kuluttua palaan takaisin Suomeen mutta sen verran aikaisin että ehdin käydä Hurtigroeten risteilyn.

Autossani on tilaa yhdelle (mielummin iäkkäälle heteronaiselle kuten itsekin) jakamaan kustannukset.

5

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkakuumeinen

      Koska olet lähdössä ja miten sinuun saa yhteyden? Ajaa en osaa, mutta muuten olen ehtosi täyttävä ja ihan tolkullista ja kielitaitoistakin matkaseuraa. Tuo turvallinen majoittautuminen on tärkeää, ehkä Autoliitosta saa tietoa.

    • SuperTiiviste

      Hei, reissari, kuulostaapa hienolta. Harmi, että varasin juuri lennot Espanjaan, olisin muuten voinut ehdottaa itseäni menomatkalle apukuskiksi.

      Espanjassa on minun vähäisen kokemukseni mukaan aika mukava ajella. Isot motarit ovat usein maksullisia, mutta kiertoreittejä löytyy. Monissa pikkukaupungeissa liikennettä ohjataan paljon liikenneympyröiden kautta. Sakoista saa puolet anteeksi, jos ne maksaa nopeasti takaisin. Jalankulkija on kuningas, joten jarrujalka valmiina. Jalankulkijana pikkukaupungissa olen nähnyt, miten eräs äiti työnsi lapset edellään suojatielle autojen sekaan. Koko liikenne tietenkin pysähtyi ja päästi perheen yli hymyillen ja vilkutellen. Suomessahan noin ei kukaan uskalla tehdä :)

      Hurtigruten-reitistä: tiedäthän, että laivat kulkevat jokaisena päivänä vuoden ympäri.

    • Perdone.

      Voi että olisi tuollainen reissu mielenkiintoinen!
      Muutama vuosi aiemmin olin vähällä lähteä samanlaiselle "apukuskimatkalle", mutta auton omistajan matkan alkamisajankohta siirtyi niin myöhäiseen, etten sitten enää voinut lähteä, kun aloitin muita hommia.
      Rahaakin melkoisesti vaatii vuoden reissuaminen, mutta puolet kustannuksista poistuu matkailuauton avulla.
      Omat kokemukseni Espanjasta ovat usealta alueelta, saaret mukaan lukien.
      Ensimmäisen reissun ajoin Barcelonaan yhden saarille suuntautuneen lentomatkan jälkeisenä vuonna, aika kauan sitten. Torrevieja ja La Mangan seutu on sittemmin tutkailtu. Ovat turvallisia alueita siinä missä Espookin.
      Mutta kaikkiallahan on epämääräistä nuorehkoa ainesta yrittämässä erityylisiä rosvoamisia.
      Monissa Euroopan maissa joutuu autonkuljettaja vahtimaan jalan törmäilijöitä poikkeuksellisen huolellisesti.
      En vaan ymmärrä, miksi ihmisiä opetetaan luottamaan että "kyllä se toinen on velvollinen minusta huolehtimaan"!!!!!
      Hauskaa matkaa toivotan!

    • matkakuumeinen

      Kuka osais mulle kertoa, minkälainen on tällainen ihminen, joka näkee sen vaivan, että aloittaa keskustelun, mutta ei viitsi sitten enää vastata? Olen ihan tosissani kiinnostunut ja tarjolla reissari57:n etsimäksi matkaseuraksi. Ärsyttää tällainen touhu, ettei vastata!

    • lauri linna

      Jos espanjan jälkeen pähkäilet mihin,..suosittelen portugalian rannikoa,uskomattomat rannat ja hyvät tiet ajella. Itse asustelen portimaon alueella..kannattaa käydä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1265
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe