Losartan ja hikoilu

Lossutus

Onko kenelläkään muulla tullut Losartanista outoa hikoilua. Ensimmäinen puoli vuotta meni hyvin, mutta sitten se alkoi. En ole koskaan hikoillut paljon mitään. Tuon puolen vuoden jälkeen aivan olematon liikunta ja liikkuminen sai minut hikoilemaan. Hikoilin lakkaamatta. Jos olin lähdössä jonnekin, ennen kuin pääsin kotoa lähtemään, olin jo aivan hikinen. Lopulta lääkäri onneksi vaihtoi lääkkeen, vaikkei tuollaista sivuvaikutusta pitäisi olla.

7

1903

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Losartan vaihtoon

      Itselläkin hikoilu lisääntynyt vuoden käytön aikana ja lisäksi on outoa rintakipua. Mitä sait korvaavaksi lääkkeeksi?

    • ­­¢

      olen syönyt tuota 10 vuotta 50 mg päivässä. Ei mitään haittavaikutuksia. Verenpaine pysynyt hyvin kohdillaan.

    • Lossutus

      Sain alkujaan korvaavaksi lääkkeeksi Linatil. Hikoilu loppui kuin seinään. Siinä oli sivuvaikutuksena jonkin verran kuivaa yskää, joka oli kuitenkin häiritsevää. Se vaihdettiin sitten pois.

      Nyt oon kuukauden syönyt Amplodipin-lääkettä. Siitä oikeastaan ei ole sivuvaikutuksia muuta kuin, että olen huomannut nyt käsissä ihottumaa. En vain ole varma, onko se siitä. Lisäksi verenpaineet ei ollenkaan riittävän matalalla tuolla lääkkeellä, mutta kontrollia odotellessa.

    • Eipä ollut tullut mieleen, että Losartan aiheuttaisi hikoilua, mutta nyt tajusin yhdistää nämä asiat.

    • losari--

      Vajaa kaksivuotta niitä syönny, mutta en ole huomannut minkäänlaisia sivuvaikutuksia.

    • Losartan aiheutti minulla aamuyöstä tajutonta hikoilua ja samalla tuli rytmihäiriöt. Syke saattoi yllättäen jopa päiväsaikaankin pudota 30-36 välille. Nyt kokeillaan Linatil ja ainakin aamu ja päiväsaikaan se heitehuimauskin pysynyt pois, samoin hikoilut ja rytmihäiriöt. Jospa selviäisin ilman sitä yskää. Ihan alussa vasta tämän lääkkeen kokeilu..

    • Lossutus

      Juuh, no Linaitil ei sopinut. Lopulta oli ihottumaa kaikkialta, eikä paineet laskenut. Lopulta sain Kandesartaania (Candomox), ja kertakaikkiaan lähti paineet kunnolla laskuun. Olo on ollut jo yli puoli vuotta niin hyvä ja rentoutunut, ettei kuvailla osaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1631
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1289
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1277
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe