Tänään minulla on "tilipäivä" :) voi sitä juhlan määrää :)

Ilmassa on suuren...

Maksoin juuri kaikki laskut ja jäljelle jäi kuukaudeksi 150e ruokarahaa :) On taas kova duunaaminen että miten tuolla taas selvitään ja mistä haen tarjoukset pöytään, nyt näyttää pyykkipulveritkin loppuneen, se tietää heti n 6-7e ylimääräisen menoerän kassaan. Leipäjonossa on taas pakko vierailla ahkeraan, muuten tästä pitkästä pimeästä kuukaudesta ei selvitä hengissä.

15

204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osaa ottava

      Otan osaa.

      • Mitä ihmeen laskuja

        sinulla oikein on maksettavana? Toimeentulolain perusteella sinulle pitää jäädä kuukaudeksi käyttörahaa noin 480 euroa. Jos olet tuhlannut rahasi ties mihin läppäreihin ym. sellaisiin niin älä sitä täällä itke. Vai meneekö rahasi kaljaan?

        Jokainen leipäjonoon joutunut on joutunut sinne omaa tyhmyyttään.


      • 7789yhj
        Mitä ihmeen laskuja kirjoitti:

        sinulla oikein on maksettavana? Toimeentulolain perusteella sinulle pitää jäädä kuukaudeksi käyttörahaa noin 480 euroa. Jos olet tuhlannut rahasi ties mihin läppäreihin ym. sellaisiin niin älä sitä täällä itke. Vai meneekö rahasi kaljaan?

        Jokainen leipäjonoon joutunut on joutunut sinne omaa tyhmyyttään.

        Ei kantsi kiroitella jos ei tajuu mitään mitään! Ei tule automaattisesti sossurahaa ainakaan täällä jos on vähänkään omaisuutta. Itselläni oma pieni mummonmökki ja autonrämä takaa sen ettei senttiäkään tule sossusta! Mihinkään kannetaviin tai kaljoihin ei rahat mene. Edes tupakkiin mutta rahaa ei vain todellakaan ole 480 euroa käytettäväksi kuussa. Noin 100-200 euroa kuussa jää käyttövaraa ruokaan jos eiole pahemmin laskuja odottamassa.


    • mitä tämä on?

      Mitä ovat nämä laskut, joita vain tulee? Laskujen syyksi pannaan, ettei muuhun jää rahaa. En käsitä.

      Minulle ei tule yhtäkään odottamatonta laskua. Hankinnat ja niitä seuraavat laskut olen mitoittanut sellaisiksi, että rahaa jää muuhunkin.

      • vakiolaskut

        Tietysti tulee laskuja! polttoaine, nettiliittymä, puhelinliittymä, auton liikennevakuutukset, auton trafimaksut, elatusmaksu, vuokra, autopaikka, vesimaksu....nämä tulee ainakin minulle, ja täällä ei ilman autoa voi asustella.


      • 14+3=17
        vakiolaskut kirjoitti:

        Tietysti tulee laskuja! polttoaine, nettiliittymä, puhelinliittymä, auton liikennevakuutukset, auton trafimaksut, elatusmaksu, vuokra, autopaikka, vesimaksu....nämä tulee ainakin minulle, ja täällä ei ilman autoa voi asustella.

        Vuokraan ja vesimaksuun olet saanut perusosan lisäksi lisää toimeentulotukea, joten niihin sinun ei tarvitse käyttää yhtään tuosta kuukausittaisesta 480 eurostasi. Kännykkä- ja nettilaskuihin voi omalla käytöllä vaikuttaa huomattavasti, yleensä noihin ei mene normaali ihmisellä yhteensä yli 30 euroa kuukaudessa ja autopaikkakin irtoaa melkein kaikkialta alle 15 eurolla kuussa.

        Elatusmaksuista pääset ainakin eroon ihan sillä keinolla että kiikutat sen toimeentulotukipäätöksesi lastenvalvojalle niin saat elatusmakuista ns. nollasopimuksen eikä sinun sen jälkeen tarvitse elatusmaksuja makselle niin kauan kuin olet toimeentulotuen saajana.

        Ja mitä tulee autosta aiheutuviin maksuihin, niin jos se auto on ihan pakko pitää niin kannattaa vähän jakaa noita maksuja eri kuukausille. Auton voi myös vaihtaa halvempaan ja sellaiseen missä on pienemmät maksut, eikä autolla kannata ihan joka paikkaan kulkea jos pääsee esim, pyörällä tai vaikka kävelemälläkin sinne.


      • trtt27898i

        Miten mitoitat yllättävät laskut? Terveys, särkyvät silmälasit, auton hajaminen ym.? Oletpa todella viisat kun osaat ennustaa tulevaa. Kerrohan minulle tulevan viikon lottonumerot siinä tapauksessa!


    • passeli summa

      ei vaadi mitään ihmeitä että tuolla summalla pärjää.tekee halpoja ruokia ja ostaa säästöpakkauksia.itselläni ei mene koskaan enempää kauppaan kuukaudessa ja on juustot ja kinkut ja suklaat sun muut.ja aina wc-paperit ja saippuat ja pesuaineetkin. ei mun tarvi käydä leipäjonoissa.

      • 150e juu,u

        Aijaa? Onko nyt siis ymmärrettävä että me tulemme ihan hyvin toimeen n 150e ruokarahalla? No sittenhän kaikki on ok ja marinat pois?


      • Rahaa on
        150e juu,u kirjoitti:

        Aijaa? Onko nyt siis ymmärrettävä että me tulemme ihan hyvin toimeen n 150e ruokarahalla? No sittenhän kaikki on ok ja marinat pois?

        Toimeentulotuesta (480,20e/kk) on puolet ruokarahaa, ei siis vain 150e. Kyllä sillä 240,00e/kk jo jokainen yksin asuva kokkaan ihan hyvät sapuskat.


      • passeli summa
        150e juu,u kirjoitti:

        Aijaa? Onko nyt siis ymmärrettävä että me tulemme ihan hyvin toimeen n 150e ruokarahalla? No sittenhän kaikki on ok ja marinat pois?

        ruokaan se riittää ja muihin pakollisiin mutta itse kyllä olen siitä onnekas että mulle jää laskujen jälkeen 400-500 euroa.mutten laita ruokaan kuin sen 150.mulla menee sitten bensaan rahat. kyllä toivoisin että kaikille jäis laskujen jälkeen vähintään se 480 mutta on ihmisellä muutakin kuin ne asumismenot.


    • f5656

      Ole kiitollinen että teillä on niitä leipäjonoja. Meillä ei ole edes niitkään vaan sytö mitä satut pilkkahintaan saamaan ja kaverilta saan joksus pottuja ilmaiseksi kun viljelee niitä. Mutta ankeeta on koko ajan pelkät perunat!

      Viisatelijoille tiedoksi että kone vanha romu lahjakama ja naapuri salliin ilmaisen langattoman yhteyden käytön kun itsellä käyttö vähäistä. En edes pystyis mitän nettejä maksamaan.

    • tsemppiä!!

      Googlettkaa Hurstia, laittavat pakettej maaseudullekin. Itse olen saanut ja siinä oli teetä, kahvia, suklaata, purkkilihaa, keksejä jne jne mihin itsellä ei ole varaa aina, nuudeleita, shampoota, ham.tahnaa, riisiä, kaikenlaista!
      Pelastusarmeijalta pyytäkää kaavake jolla haette jouluavustusta, jos ette saa jouluna, voitte saada esim joulun jälkeen.
      Kotiin lähettävät lahjakortin jolla voitte ostaa mitä tarvitsette. Muitakin paikkoja on, mutta tässä nyt ne muutamat. Kirkon diakonia myös yksi vaihtoehto mutta Hursti paras ja Pel.armeija koska kumpikaan taho ei nöyryytä eikä jeesustele.

    • Cockmagic

      Mene Lidliin, muuten ei rahat riitä. Viikon sapuskat kahdella/kolmellakympillä.

    • wgrgrqew

      Lidliä ei löydy maaseudulta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      17
      1225
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe