pyydän apua!!

pelokas yksin

Minua pelottaa että olen raskaana ja tiedän etten halua vielä lasta. Miten luotettavia raskaustestit on? Yhdyntä tapahtui heti menkkojen loputtua ja nyt siitä on n.5 viikkoa. Raskaustestejä olen tehnyt jo kolme kotona (oli negoja) ja yksi katsottiin verestä ja hcg oli alle 1. Eli mitä tämä tarkoittaa? Yhdet menkat oli kuun alussa, mutta niukemmat ja lyhyemmät kuin ennen (valemenkatko?). On niin oudosti vihlonut alavatsasta jo parin viikon ajan. En tiedä enää mitä tehdä... Kauhistuttaa noi tarinat missä on kerrottu että ovat saanet plussia niin myöhäisissä vaiheissa. Onko minulle käymässä samoin...

37

280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lflrl

      Kyllä veritestissä pitäisi jo raskaus näkyä. Arvon pitäisi olla tuossa vaiheessa jo muutaman sadan luokkaa. Kotitestit on asia erikseen. Ne kun ei ole niin herkkiä.

    • pelokas yksin

      Pitäisikö se muka hcg olla jo niin korkea? Tuntuu että olen aivan avuton näihtin kanssa. Oon yrittänyt netistä katsoa noita arvoja, mutta en yhtään osaa katsoa mitä niistä tulkita.

    • pelossa yksin

      Mutta kun minä en ymmärrä mitä kohtaa minun täytyy katsoa taulukosta?

      • taas...

        Miksi et voi uskoa että et ole raskaana?


      • Lele,d

        Jos olisit raskaana, olisit nyt kuudennella viikolla. Eli sun arvot olisi jo huomattavan korkeat. Ja niin kuin huomaat, alle 5 tarkoittaa sitä, että et ole raskaana.


    • pelossa yksin

      Mutta mites kun hedelmöittymiseen menee aikaa. Eikö sillä ole vaikutusta taulukkoon? Ikinä ei ole ollutbtämmösiä kipuja ja tuntemuksia. Testit ja kokeet tehty. En osaa nyt luottaa mihinkään, kun mistään ei syytä löydy.

      • juupajuujuu

        Sukupuolitauti!


      • esimerkki.

        Jos harrastat seksiä päivä 1, saatat tulla raskaaksi päivänä 5 jos siittiöt elää niin kauan odottamassa munasolua. Kun 5. päivä munasolu sitten hedelmöittyy, alkaa sen matka kohtuun. Tämä matka kestää 4-10 päivää. Pitkän kaavan mukaan pvä 15 tapahtuisi kiinnittyminen. Kun on kiinnittynyt, alkaa hcgn erittyminen elimistöön. Sanotaan että sinulla menisi viikko että näkyisi testeissä. Olisi siis mennyt 22 päivää yhdynnästä siihen että testi näyttää positiivista.
        Jos testi on negatiivinen, eikäveressäkään näkyy raskaushormonia, vielä 5vkoa yhdynnän jälkeen, et ole raskaana.


    • pelossa yksin

      Ei ole mikään sukupuolitauti!! Olen käynyt testeissä kuten jo aiemmin sanoin. Verikokeita yms on otettu niin paljon ja kaikki on kunnossa niiltä osin.

    • ultraan.

      Mitä enemmän mietit mahdollista (joskin tapauksessa hyvin epätodenäköistä) raskautta, sitä enemmän oireita kehosi kehittää.
      Mahan vihalisut yms ovat sellaisia mitä naisille nyt vain tulee, niihin ei vain yleensä edes kiinnitä huomiota.
      Jos et voi mitenkään uskoa että et ole raskaana, voit varata rahaa pari sataa euroa ja käydä yksityisellä gynellä ultrassa katsomassa että kohtu on tyhjä.

    • pelossa yksin

      En alussa ajatellutkaan näitä vihlomisia ja luulin että kohta häviäisi pois. Kunnes ne todellakin muuttui todella kipeiksi ja viiltäviksi kivuiksi. Kävisin kyllä yksityisellä, mutta ei ole moiseen varaa. Ja muuten luottaisin näihin lukemiin, mutta olen niin monelta palstalta lukenut että raskaus on näkynyt niin myöhäisessä vaiheessa (esim viikolla 7 tai myöhemmin).

      • ll34

        Kyllä se näkyy veritestissä kaikilla tuossa vaiheessa, älä usko kaikkea mitä luet joltain foorumeilta, usko vain faktatiedot.
        Et ole raskaana, UÄ toki pitäisi ottaa sair.poissulkemiseksi. Mitä kaikkea ja miten on tutkittu?


      • Kdmdm

        Joo, joillakin näyttää kotitestit vasta useamman viikon jälkeen oikean tuloksen, mutta verikoe on luotettava. Kyllä ne osaa asiansa siellä labrassa.


    • Älä pelkää, moni

      lapseton voisi haluta lapsesi, jos et itse sitä halua pitää. Vauvaikäisiä harvoin esim. sijaisvanhemmatkaan saavat.

    • piksinirkka.

      Minkäikäinen olet?
      Jos et halua lasta ja luulet olevasi raskaana, niin soita terveyskeskukseen ja sano että haluat abortin. Pääset lääkäriin jolle perustelet miksi et halua lasta, saat lähetteen naistentautienpolille missä ultraavat ja toteavat raskauden keston, sinun tapauksessa ihmettelmään kun kohtu onkin tyhjä eikä tarvetta aborttiin ole.
      Sitten menet tyytyväisenä kotiin, ja luotat siihen ettet ole raskaana.

    • pelossa yksin

      Viime viikolla kävin uä tutkimuksessa, jossa tutkittiin johtimet,kohtu ja olikohan se vasen mahakammio tai jokin semmoinen. Kystia eikä mitään muutakaan löytynyt. Kaikki sukupuolitaudit testattu ja nego oli. Tulehdusarvot, maksa-arvot ja yms kaikki tämmöset ja arvot olleet todella hyvät.

    • pyhä simppeliys

      Sitten et ole todellakaan raskaana jos on jo ultrattu.
      Nyt unohdat tuon ajatuksen.

    • pelossa yksin

      Siis tiedän että kuulostaa hurjalta, mutta en vaan saa mielenrauhaa. Sillä voihan se olla että silloin ei vielä mitään näkyisikään. Ottaen huomioon hedelmöittymiseen menevän ajan.

      • hmmm, hmmm

        Mene psykiatrille. Vika oireisiin taitaa löytyä päästäsi.


    • lyöpäätäseinään

      ottaen huomioon hedelmöittymiseen menevän ajan jos nyt on 5vko yhdynnästä ja ultrasta vko niin munasolu olisi ollut kiinnittyneenä jo viikon ultran ajankohtana jollin se kyllä olisi näkynyt siinä jo.
      Miten kauan luulet että hedelmöittymiseen menee? Kuinka paksu kallo sinulla on?

    • pelossa yksin

      Eli hakkaan vielä päätä seinään. Jos alkio ollut kiinnittyneenä viikon verran, niin eihän sitä silloin voi vielä nähdä. Vai olenko muka aivan väärässä? Monet kuiteskin puhuvat useista viikoista ennenkuin moista voi nähdä.

      • huooooooh.....

        Ultrassa voi nähdä munarakkulatkin ja sen ovatko kypsyneet/irronneet. Ultraaja näkisi kyllä jos kohdussa on jotain. Kuudennella viikolla, vau.fi-sivuston mukaan rv5 2 sydän alkaa lyödä, mutta ennen sirä on jo havaittavissa ruskuaispussi. Ei välttämättä osata sanoa onko sen sisällä elävää alkiota, mutta näkee kyllä että siellä on jotain.


    • hakataan vielä päätä

      Entäs on mennyt kaikki tuon esimerkki kaavan mukaan. Eli siittiöit on eläneet pitkään odottamassa ja kiinnittymiseen menisi tuo pidempi aika. Eli yhteensä 15 päivää. Mitenkä se vaikuttaisi sitten testeihin tai ultrassa käyntiin? Oon jo niin sekaisin näihtin laskujen kanssa kun on niin monia vaihtoehtoja. Niin ja entäs jos edelliset menkat mitkä oli, niin olikin kiinnitysvuotoa?

    • matikkaa.

      5vko on 7x5=35. Nyt on 19. päivä.
      35-19=16.
      On kyllä aika hiinä ja hiinä ja hyvin epätodennäköistä että yhsynnästä kiinnittymiseen menisi 16 päivää, olettaen että kuun alulla tarkoitat kuun enimmäistä päivää.
      Jos oli kuun kolmas tai neljäs päivä väli on jo niin pitkä että on hyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyvin vaikeaa uskoa että kyseessä olisi kiinnittymisvuoto.

    • hakkaan joo

      No nyt tämmönen lisäys. Eli yhdet kuukautiset loppuivat 7.10 ja 8.10 oli tämä murheellinen yhdyntä. Viimeisimmät kuukautiset alkoi 6.11 (tai mitkä olikaan kun oli niin niukat ja lyhyet). Ja viimeisin raskaustesti siis verestä 13.11 ja ultra myös. Vaikutusta mihinkään?

      • Lemffm

        Mä huomaan, että sä olet tosi stressaantunut tämän asian vuoksi, etkä pääse nyt tästä yli. Eli sinuna menisin uudestaan lääkärille ja pyytäisin päästä uudelleen verikokeeseen.


      • voisiko olla?

        Ehkä kierto oli anovulatorinen ja siksi menkat niin niukat ja lyhyet.


      • matikka.

        Jos 8.10 siittiöt olis selvinny hengissä vaikkapa 7 päivää hedelmöitys olisi tapahtunut 15.10. Kiinnittyminen sanotaan vaikka 25.10. Todellakin olisi näkynyt jo 13.11 testissä ja ultrassa. Kiinnittyminen ei olisi mitenkään voinut tapahtua 6.11 jos yhdyntä on ollut 8.10.


    • samoilla mennään

      Kyllä olen ja olenkin menossa lääkäriin. Nyt vain kysynkin näitä kysymyksiä että saisi edes pienen mielenrauhan.

    • en tiiä en

      Voiko se sitten aiheuttaa myös mahakipuja?

    • pelossa yksin

      Joo, juuri itse tajusin saman. En tosiaan ole tyhmä enkä mitään, kovia kokenut ja hieman sekaisin. Mutta oikeesti iso kiitos teille kaikille vastanneille ja neuvoja antaneille!! ♡

    • yksi vielä

      Anteeksi kerran vielä häiritsen ja sitten lopetan. Kun sanoit että jos vaikka kiinnitys ois tapahtunut 25.10, niin se olisi näkynyt 13.11 ultrassa. Niin onko se aivan varmaa ja kuinka se olisi näkynyt?

      • viel kerran

        Rv 5 2 vau.fi-sivuston mukaan sydänlyönnit alkavat. Tässä tapauksessa hedelmöittymisestä on kulunut n. 3vkoa. 25.10-13.11 on 18 päivää, sydänlyöntejä ei ehkä näkyisi mutta ainakin ruskuaispussia voisi nähdä. Kohtu ei ainakaan olisi tyhjä.


    • sama vain

      Ok, halusin vaan varmistaa kun en tosiaan tiedä näistä mitään. Miten viikot lasketaan yms. Itsestä tuntuu vaan niin vähältä tuo aika, että mitään voisi nähdä. Varsinkin jos kiinnittyminen on tapahtunut 25.10 ja miten sen voisi jo nähdä 18 päivän jälkeen. Mutta kiitos vastauksesta!

    • aaaargggh...

      ei kuukaustisten pois jääminen tarkoita aina raskautta, siihen on monta muutakin syytä, mm tuo sun kauhea stressia asian suhteen.
      Luottaisit nyt ihan todennäköisyyksiin ja lääketieteelliseen faktaan näissä asioissa.
      sinulta on otettu kaikista luotettavin raskaustesti, hcg;n määritys verestä ja se on ollut negatiivinen.
      Tätä raskaushormoonia alkaa erittyyn välittömästi kiinnittymisen jlk, virtsassa jo voidaan todeta jopa 3vrk, veressä vielä aikasemmin.
      Ja olisi myöhemminkin kiinnittynyt niin näkyisi silti ja lukema olisi jo suuri ja edellisestä kierrosta et ole voinut raskautua, koska se olisi näkynyt sinulle tehdyssä ultra tutkimuksessa.

      Ja on epätodennäköistä että olisit heti menkkojen loputtua tullut raskaaksi, on se toki mahdollista. MUTTA SINÄ ET OLE RASKAAN.

      niin ja jos kiinnittyminen tapahtuisi 25.10 niin kyllä se näkyy reilun kahden viikon kuluttua.
      Mun molemmat raskaudet ovat näkyneet rv 4 1, eli vain viikko kiinnittymisestä, silloin näkyy ensimmäiset kaiut, sikiöpussista, siitä viikko näkyy ruskuainen. sinulla siis pitäisi näkyä, sikiö sykkeineen tuossa vaiheessa.
      Ja ei todellakaan 16 vuorokautta se munasolu seikkaile sinun johtimissa.
      keskimääräinen kiinnittyminen tapahtuu 6-10vrk välissä, olen jostain lukenut jopa että 12vrk, mutta raskauden onnistuminen ja jatkuminen on jo harvinaista.

      ja vaikka sitä ei ultralla nähtäisikään, on todennäköisesti sitten keskenmenevä raskaus jokatapauksessa, mutta verikokeessa kyllä nähdään se on aian 100% varma asia, oli jatkuva tai keskenmenevä raskaus.

    • olisit iloinen

      olisit iloinen jos olisit raskaana kun monilla naisilla on vaikeuksia tulla raskaaksi jotka haluaisivat lasta voitko synnyttää sellaiselle naiselle joka ei voi saada lasta? siinä tekisit todella hyvän työn

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1826
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      46
      1608
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1497
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1485
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe