Evoluutio - ylpeiden uskonto

Suhtautumisessa Jumalaan, kaikki ihmiset voidaan jakaa kolmeen ryhmään: 1) Ihmiset, jotka tunnustavat Jumalan olemassaolon 2) Ihmiset, jotka kieltävät Jumalan olemassaolon 3) Epäilijät (agnostikot).
Tässä kirjoituksessa käsittelen vain kahta ensimmäistä.

Tässä jaossa on pohjimmiltaan kysymys myös luomiseen uskovien ja evoluutioon uskovien välisestä kiistasta. Kiista ei ole luomisen ja tieteen välillä, vaan kahden eri uskonnon välillä, joilla on vastakkainen asenne Jumalaan.
Kumpaankin uskontoon kuuluvia ihmisiä on kaikilla elämänaloilla, yhteiskuntaluokissa ja eri tieteenaloilla.

Kysymys on samalla siitä, onko ihminen nöyrä vai ylpeä. Nöyrät ihmiset tunnustavat Jumalan herrauden ja auktoriteetin ja haluavat alistua Hänen valtansa alle.

Ylpeät ihmiset eivät halua alistua minkään ihmisen yläpuolella olevan auktoriteetin alaisuuteen, vaan haluavat olla itse Jumalan asemassa ja määrätä itse itselleen säännöt, joiden mukaan saavat elää. Juuri siksi nämä ihmiset kieltävät Jumalan olemassaolon. He laskelmoivat, että jos he tunnustavat Jumalan olemassaolon, he välittömästi joutuvat myös vastuuseen Hänen edessään.

(En halua kuitenkaan olla niin mustavalkoinen, että väittäisin jokaisen uskovan olevan nöyrä ja jokaisen evolutionistin olevan ylpeä).

Ne, jotka tunnustavat Jumalan olemassaolon ymmärtävät myös, että Jumala on luonut maailmankaikkeuden ja kaiken, mitä siinä on.
Ne, jotka kieltävät Jumalan olemassaolon joutuvat keksimään jonkun muun selityksen kaiken olemassaololle. Tämän aukon peittämiseksi on sepitetty evoluutioteoria ja muut sekulaariseen, ateismiin pohjautuvat "tieteelliset" tutkimukset ja hypoteesit. Niillä yritetään korvata Jumala kaiken Luojana.

Jotta evoluutioteoria saataisiin uskottavaksi, se on puettu tieteen kaapuun, vaikka se ei mitenkään perustu rehelliseen tieteeseen, vaan Jumalan olemassaolon kiertämiseen ja kieltämiseen.

Kuitenkin, heti kun evoluutioon uskova oppii evankeliumin kautta tuntemaan Jumalan, Jeesuksen Kristuksen kautta, tuo valhekaapu ja naamio hänen yltään poistuu.

Jotkut kysyvät, miksi korkeasti oppineiden keskuudessa on enemmän evolutionisteja kuin kreationisteja. Yksi syy on varmasti juuri ylpeys. Mitä enemmän ihminen on saanut koulutusta, sitä matalampi kynnys on tulla ylpeäksi, "kaikkitietäväksi" ja sitä vaikeampi hänen on nöyrtyä tunnustamaan, että Jumala on häntäkin viisaampi.

"Nöyrtykää siis Jumalan väkevän käden alle, että Hän ajallansa teidät korottaisi." (1.Piet.5:6)

57

139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huutis.

      Suhtautumisessa Joulupukkiin, kaikki ihmiset voidaan jakaa kolmeen ryhmään: 1) Ihmiset, jotka tunnustavat Joulupukin olemassaolon 2) Ihmiset, jotka kieltävät Joulupukin olemassaolon 3) Epäilijät (agnostikot).
      Tässä kirjoituksessa käsittelen vain kahta ensimmäistä.

      Kysymys on samalla siitä, onko ihminen nöyrä vai ylpeä. Nöyrät ihmiset tunnustavat Joulupukin tuovan jouluna lahjoja ja haluavat alistua vastaanottamaan Häneltä saadut armonpalat.

      Ylpeät ihmiset eivät halua uskoa satuolentoihin, vaan haluavat antaa itse lapsilleen joululahjoja, haluavat siis asettua itse Joulupukin asemaan. Juuri siksi nämä ihmiset kieltävät Joulupukin olemassaolon.

      äh.. en mä jaksa enempää satuilla.

      • xxxxx Ylpeät ihmiset eivät halua uskoa satuolentoihin, vaan haluavat antaa itse lapsilleen joululahjoja, haluavat siis asettua itse Joulupukin asemaan. Juuri siksi nämä ihmiset kieltävät Joulupukin olemassaolon. xxxxxx

        Etsi Jumalaa, älä joulupukkia!


      • huutis.
        Jaakob kirjoitti:

        xxxxx Ylpeät ihmiset eivät halua uskoa satuolentoihin, vaan haluavat antaa itse lapsilleen joululahjoja, haluavat siis asettua itse Joulupukin asemaan. Juuri siksi nämä ihmiset kieltävät Joulupukin olemassaolon. xxxxxx

        Etsi Jumalaa, älä joulupukkia!

        »Etsi Jumalaa, älä joulupukkia!»

        Eli "etsi satuolentoa, älä satuolentoa"?

        Vielä kun jaksaisin päättää pitäiskö mun etsiä Allahia, Ukkoa, Taaraa, Viracochaa, Odinia, Izanagia, Kaaosta (tai Gaiaa), Atonia, Perunia, Brahmania (tai sen avattaria) vai jopa Baloria.


      • huutis. kirjoitti:

        »Etsi Jumalaa, älä joulupukkia!»

        Eli "etsi satuolentoa, älä satuolentoa"?

        Vielä kun jaksaisin päättää pitäiskö mun etsiä Allahia, Ukkoa, Taaraa, Viracochaa, Odinia, Izanagia, Kaaosta (tai Gaiaa), Atonia, Perunia, Brahmania (tai sen avattaria) vai jopa Baloria.

        xxxx Vielä kun jaksaisin päättää pitäiskö mun etsiä Allahia, Ukkoa, Taaraa, Viracochaa, Odinia, Izanagia, Kaaosta (tai Gaiaa), Atonia, Perunia, Brahmania (tai sen avattaria) vai jopa Baloria xxxxxx

        Älä etsi mitään niistä, vaan etsi Jumalaa!


      • huutis.
        Jaakob kirjoitti:

        xxxx Vielä kun jaksaisin päättää pitäiskö mun etsiä Allahia, Ukkoa, Taaraa, Viracochaa, Odinia, Izanagia, Kaaosta (tai Gaiaa), Atonia, Perunia, Brahmania (tai sen avattaria) vai jopa Baloria xxxxxx

        Älä etsi mitään niistä, vaan etsi Jumalaa!

        Tyhmä! Kaikki mainitsemani olivat jumalia.


      • kakkavaippajaakoppi
        Jaakob kirjoitti:

        xxxx Vielä kun jaksaisin päättää pitäiskö mun etsiä Allahia, Ukkoa, Taaraa, Viracochaa, Odinia, Izanagia, Kaaosta (tai Gaiaa), Atonia, Perunia, Brahmania (tai sen avattaria) vai jopa Baloria xxxxxx

        Älä etsi mitään niistä, vaan etsi Jumalaa!

        Opettele puhumaan suomea, juntti!


    • yritä edes ymmärtää

      Huutis sanoi oleellisen.

      Jaakob, voisitko näyttää jumalasi ihan livenä? Jos et, niin ymmärräthän että meillä on väitteistä vain sinun sanat. Väitteet ovat vaan niin uskomattoamia suhteessa todellisuuteen, että e niitä voi niellä ilman todisteta.

      • xxxxx Jaakob, voisitko näyttää jumalasi ihan livenä? Jos et, niin ymmärräthän että meillä on väitteistä vain sinun sanat. Väitteet ovat vaan niin uskomattoamia suhteessa todellisuuteen, että e niitä voi niellä ilman todisteta xxxxx

        Lähtökohtasi on väärä. Älä etsi todisteita, vaan etsi Jumalaa.


      • Jaakob kirjoitti:

        xxxxx Jaakob, voisitko näyttää jumalasi ihan livenä? Jos et, niin ymmärräthän että meillä on väitteistä vain sinun sanat. Väitteet ovat vaan niin uskomattoamia suhteessa todellisuuteen, että e niitä voi niellä ilman todisteta xxxxx

        Lähtökohtasi on väärä. Älä etsi todisteita, vaan etsi Jumalaa.

        "etsi Jumalaa. "

        Ei löytynyt, vaikka kuinka yritin.


      • huutis.
        twilicorn kirjoitti:

        "etsi Jumalaa. "

        Ei löytynyt, vaikka kuinka yritin.

        Minäkin lapsena yritin kun meille koulussa yritettiin sellaisen olemassaolosta selittää (ja tämä siis ennen kuin koulussa puhuttiin evoluutiosta), vaan edes lapsenuskossa en ollut enää niin lapsellinen, että olisin oikeasti pystynyt uskomaan satuihin.

        Ilmeisesti aivopesu ei ollut riittävän tehokasta.


      • twilicorn kirjoitti:

        "etsi Jumalaa. "

        Ei löytynyt, vaikka kuinka yritin.

        xxxxx Ei löytynyt, vaikka kuinka yritin xxxxx

        Etsi niin kauan, kunnes löydät Hänet, vaikka se veisi koko elämäsi ajan!
        Jumalan löytäminen on elämän ja kuoleman kysymys!


      • huutis.
        Jaakob kirjoitti:

        xxxxx Ei löytynyt, vaikka kuinka yritin xxxxx

        Etsi niin kauan, kunnes löydät Hänet, vaikka se veisi koko elämäsi ajan!
        Jumalan löytäminen on elämän ja kuoleman kysymys!

        En keksi paljon typerämpää ajatusmaailmaa: etsiä jotain, jonka olemassaolosta ei ole näkynyt merkkiäkään (paitsi joidenkin houreunissa) ja jonka olemassaolokin on parhaimmillaankin hyvin epätodennäinen.


      • Täysi kakara
        huutis. kirjoitti:

        Minäkin lapsena yritin kun meille koulussa yritettiin sellaisen olemassaolosta selittää (ja tämä siis ennen kuin koulussa puhuttiin evoluutiosta), vaan edes lapsenuskossa en ollut enää niin lapsellinen, että olisin oikeasti pystynyt uskomaan satuihin.

        Ilmeisesti aivopesu ei ollut riittävän tehokasta.

        "Minäkin lapsena yritin kun meille koulussa yritettiin sellaisen olemassaolosta selittää (ja tämä siis ennen kuin koulussa puhuttiin evoluutiosta), vaan edes lapsenuskossa en ollut enää niin lapsellinen, että olisin oikeasti pystynyt uskomaan satuihin."

        Ei, vaan sinun osamääräsi ei riittänyt evoluutioteorian pinnalliseenkaan ymmärtämiseen. Sellainen syventyminen evoluutioteoriaan, joka mahdollistaa teorian kriittisen arvioinnin, tapahtuu vasta yliopiston biologisen tiedekunnan ekologian ja evoluutiotieteen osastolla (useimmissa Euroopan yliopistoissa yhdistetty) maisterivaiheen jälkeen. Siihen ei todellakaan ole peruskoulun käyneellää mitään kompetenssia.

        Kyllä sinä olit lapsellinen ja olet sitä vieläkin, mitä ulosantiisi tulee.


      • huutis.
        Täysi kakara kirjoitti:

        "Minäkin lapsena yritin kun meille koulussa yritettiin sellaisen olemassaolosta selittää (ja tämä siis ennen kuin koulussa puhuttiin evoluutiosta), vaan edes lapsenuskossa en ollut enää niin lapsellinen, että olisin oikeasti pystynyt uskomaan satuihin."

        Ei, vaan sinun osamääräsi ei riittänyt evoluutioteorian pinnalliseenkaan ymmärtämiseen. Sellainen syventyminen evoluutioteoriaan, joka mahdollistaa teorian kriittisen arvioinnin, tapahtuu vasta yliopiston biologisen tiedekunnan ekologian ja evoluutiotieteen osastolla (useimmissa Euroopan yliopistoissa yhdistetty) maisterivaiheen jälkeen. Siihen ei todellakaan ole peruskoulun käyneellää mitään kompetenssia.

        Kyllä sinä olit lapsellinen ja olet sitä vieläkin, mitä ulosantiisi tulee.

        Tunnustan, etten alaluokilla ymmärtänyt evoluutiosta juuri sen enempää kuin palstakreationistit. Eihän meille sellaista edes opetettu vielä.
        Alaluokilla meille opetettiin kreationismia (tai ainakin Raamattua).


      • Jaakob kirjoitti:

        xxxxx Ei löytynyt, vaikka kuinka yritin xxxxx

        Etsi niin kauan, kunnes löydät Hänet, vaikka se veisi koko elämäsi ajan!
        Jumalan löytäminen on elämän ja kuoleman kysymys!

        En minä etsi yksisarvisiakaan niin kauan kunnes löydän semmoisen, vaikuttaa nimittäin vähän siltä että yksisarviset ovat satua. Sama pätee jumalaan.


    • ylpeyttäkö?

      Ylpeyskö?
      Saako ylpeys ihmisen astumaan Jumalan kuvasta muiden eläinten kanssa samaan luonnolliseen jatkumoon isojen apinoiden lähisukulaiseksi?
      Ylpeyskö saa ihmisen tuntemaan itsensä niin pieneksi maapallon eliöiden historiassa, että kun sitä historiaa vertaa koripalloilijaan kädet ojennettuna, niin koko ihmiskunnan historia lähtee parilla kynsiviilan pyyhkäisyllä?
      Entä kun mennään evoluutioteorian ulkopuolelle ja tunnustetaan maailmankaikkeuden olevan lähes 14 miljardia vuotta vanha. Sekö on tieteeseen luottavan ihmisen ylpeyttä?
      Kun todetaan maapallo yhdeksi pölyhiukkaseksi linnunradassamme, jossa samanlaisia planeettoja on satoja miljardeja, sekö on ylpeyttä?
      Entä kun todetaan, että universumissa on satoja miljardeja samanlaisia galakseja kuin linnunrata? Rintaako ihminen sen tajutessan röyhistää?

      Veikko Huovinen kirjoittaa melko hyvin. Silti väittäessään, että ihmisellä on universumissa kusiasien oikeudet, Veikko syyllistyi törkeään yliampumiseen.

      Ja sinä kuvittelet olevasi Jumalan kuva ja niin nöyrä, niin nöyrä...

      • huutis.

        Ei, kyllä ylpeyttä on kuvitella olevansa luomakunnan kruunu, jolla on oikeus hallita luontoa ja eläimiä (ja miesten näiden lisäksi naisia ja orjia).


      • Pahan pistit Jaskalle...:)


      • xxxxx Ylpeyskö?
        Saako ylpeys ihmisen astumaan Jumalan kuvasta muiden eläinten kanssa samaan luonnolliseen jatkumoon isojen apinoiden lähisukulaiseksi?.........xxxxxx

        Nöyrä ihminen alistuu siihen, mitä Jumala Raamatussa sanoo, ihmisen asemasta suhteessa eläimiin, maailmankaikkeuteen ja kaikkeen luomakuntaan.

        Ylpeä ihminen ei suostu siihen, mitä Jumalan sana sanoo, vaan kapinoi Jumalan sanaa vastaan sepittämällä omat teoriansa sen korvikkeeksi.


      • De Göthe
        Jaakob kirjoitti:

        xxxxx Ylpeyskö?
        Saako ylpeys ihmisen astumaan Jumalan kuvasta muiden eläinten kanssa samaan luonnolliseen jatkumoon isojen apinoiden lähisukulaiseksi?.........xxxxxx

        Nöyrä ihminen alistuu siihen, mitä Jumala Raamatussa sanoo, ihmisen asemasta suhteessa eläimiin, maailmankaikkeuteen ja kaikkeen luomakuntaan.

        Ylpeä ihminen ei suostu siihen, mitä Jumalan sana sanoo, vaan kapinoi Jumalan sanaa vastaan sepittämällä omat teoriansa sen korvikkeeksi.

        Mikä sitten tekee raamatusta sellaisen että nöyrä ihminen nöyrtyy juuri sen mukaan? Miksi ei esim Koraanin mukaan?


      • De Göthe kirjoitti:

        Mikä sitten tekee raamatusta sellaisen että nöyrä ihminen nöyrtyy juuri sen mukaan? Miksi ei esim Koraanin mukaan?

        xxxxx Mikä sitten tekee raamatusta sellaisen että nöyrä ihminen nöyrtyy juuri sen mukaan? Miksi ei esim Koraanin mukaan? xxxxx

        Raamattu on Jumalan sana ja siinä on yliluonnollinen Jumalan voima.


      • huutis. kirjoitti:

        Ei, kyllä ylpeyttä on kuvitella olevansa luomakunnan kruunu, jolla on oikeus hallita luontoa ja eläimiä (ja miesten näiden lisäksi naisia ja orjia).

        xxxxx Ei, kyllä ylpeyttä on kuvitella olevansa luomakunnan kruunu, jolla on oikeus hallita luontoa ja eläimiä (ja miesten näiden lisäksi naisia ja orjia). xxxxxx

        On todella ylpeyttä KUVITELLA olevansa luomakunnan kruunu, mutta ei ole ylpeyttä olla se, miksi Jumala on hänet luonut.


      • De Göthe
        Jaakob kirjoitti:

        xxxxx Mikä sitten tekee raamatusta sellaisen että nöyrä ihminen nöyrtyy juuri sen mukaan? Miksi ei esim Koraanin mukaan? xxxxx

        Raamattu on Jumalan sana ja siinä on yliluonnollinen Jumalan voima.

        Ja mistä sä tiedät sen?


      • Jaakob kirjoitti:

        xxxxx Mikä sitten tekee raamatusta sellaisen että nöyrä ihminen nöyrtyy juuri sen mukaan? Miksi ei esim Koraanin mukaan? xxxxx

        Raamattu on Jumalan sana ja siinä on yliluonnollinen Jumalan voima.

        Et voi millään todistaa että juuri raamattu olisi jumalan sana.

        Olen muuten lapsena lukenut raamattua, ei tuntunut yliluonnoliselta. Se yliluonnollisuus on sinun kuvittelemaasi.


      • huutis.
        Jaakob kirjoitti:

        xxxxx Ei, kyllä ylpeyttä on kuvitella olevansa luomakunnan kruunu, jolla on oikeus hallita luontoa ja eläimiä (ja miesten näiden lisäksi naisia ja orjia). xxxxxx

        On todella ylpeyttä KUVITELLA olevansa luomakunnan kruunu, mutta ei ole ylpeyttä olla se, miksi Jumala on hänet luonut.

        Ainakin kristityt väittävät ihmisen olevan luomakunnan kruunu. Ovatko he siis väärässä?


      • huutis. kirjoitti:

        Ainakin kristityt väittävät ihmisen olevan luomakunnan kruunu. Ovatko he siis väärässä?

        xxxx Ainakin kristityt väittävät ihmisen olevan luomakunnan kruunu. Ovatko he siis väärässä? xxxxx

        He eivät kuvittele, he tietävät ja he ovat oikeassa!


      • De Göthe kirjoitti:

        Ja mistä sä tiedät sen?

        xxxx Ja mistä sä tiedät sen? xxxx

        Koska tunnen sen kirjoittajan.


      • twilicorn kirjoitti:

        Et voi millään todistaa että juuri raamattu olisi jumalan sana.

        Olen muuten lapsena lukenut raamattua, ei tuntunut yliluonnoliselta. Se yliluonnollisuus on sinun kuvittelemaasi.

        xxxxx Olen muuten lapsena lukenut raamattua, ei tuntunut yliluonnoliselta. Se yliluonnollisuus on sinun kuvittelemaasi xxxxxx

        Se muuttuu yliluonnolliseksi kun uskot siihen.


      • huutis.
        Jaakob kirjoitti:

        xxxx Ainakin kristityt väittävät ihmisen olevan luomakunnan kruunu. Ovatko he siis väärässä? xxxxx

        He eivät kuvittele, he tietävät ja he ovat oikeassa!

        Uskovat tietävänsä. Mutta yhtä kaikki: koska sinä uskot olevasi luomakunnan kruunu, se on todellista ylpeyttä. Ei siis missään tapauksessa nöyryyttä.


      • huutis.
        Jaakob kirjoitti:

        xxxx Ja mistä sä tiedät sen? xxxx

        Koska tunnen sen kirjoittajan.

        Tunnetko kaikki Raamatun kirjoittajat? Vai yhden heistä? Kenet/ketkä?

        Minäkin tunnen monta kirjoittajaa, enkä silti usko läheskään kaikkea mitä he kirjoittavat. Minämuotoisessa kaunokirjallisuudessa yleensäkin minähenkilö kertoo vaikka minkälaisia asioita itsestään, eikä se silti muuta tekstiä todeksi.


      • huutis.
        Jaakob kirjoitti:

        xxxxx Olen muuten lapsena lukenut raamattua, ei tuntunut yliluonnoliselta. Se yliluonnollisuus on sinun kuvittelemaasi xxxxxx

        Se muuttuu yliluonnolliseksi kun uskot siihen.

        Kuten "Liisa Ihmemaassa"?


      • Jahan pistin pas...
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Pahan pistit Jaskalle...:)

        "Pahan pistit Jaskalle...:) "

        Vaan niin se valuu kuin vesi hanhen selästä. En tietenkään muuta odottanutkaan. Kun viimeinenkin järjen- ja logiikan ääni on hylätty ja hirttäydytty dogmeihin, kaikki todistelu on turhaa.


      • jahan paska...
        Jaakob kirjoitti:

        xxxxx Olen muuten lapsena lukenut raamattua, ei tuntunut yliluonnoliselta. Se yliluonnollisuus on sinun kuvittelemaasi xxxxxx

        Se muuttuu yliluonnolliseksi kun uskot siihen.

        "Se muuttuu yliluonnolliseksi kun uskot siihen. "
        Tämä pätee lähes mihin tahansa. Kun järjen ääni tapetaan, kaikki näyttää olevan mahdollista.


      • Jaakob kirjoitti:

        xxxxx Ylpeyskö?
        Saako ylpeys ihmisen astumaan Jumalan kuvasta muiden eläinten kanssa samaan luonnolliseen jatkumoon isojen apinoiden lähisukulaiseksi?.........xxxxxx

        Nöyrä ihminen alistuu siihen, mitä Jumala Raamatussa sanoo, ihmisen asemasta suhteessa eläimiin, maailmankaikkeuteen ja kaikkeen luomakuntaan.

        Ylpeä ihminen ei suostu siihen, mitä Jumalan sana sanoo, vaan kapinoi Jumalan sanaa vastaan sepittämällä omat teoriansa sen korvikkeeksi.

        >Ylpeä ihminen ei suostu siihen, mitä Jumalan sana sanoo, vaan kapinoi Jumalan sanaa vastaan sepittämällä omat teoriansa sen korvikkeeksi.

        Jos Jumala kuitenkin on selvästi rakentanut todellisuuden toisenlaiseksi kuin Hänen väitetään Sanassaan kertovan, järkevä ihminen tietysti luottaa todellisuuteen ja päättelee, että Sanassa on sitten inhimillisiä virheitä.


      • Jaakob kirjoitti:

        xxxxx Olen muuten lapsena lukenut raamattua, ei tuntunut yliluonnoliselta. Se yliluonnollisuus on sinun kuvittelemaasi xxxxxx

        Se muuttuu yliluonnolliseksi kun uskot siihen.

        >Se muuttuu yliluonnolliseksi kun uskot siihen.

        Mikä tahansa muuttuu, kun lujasti uskoo. Et sä tuolla nytkään todista yhtään mitään.


      • Jaakob kirjoitti:

        xxxxx Olen muuten lapsena lukenut raamattua, ei tuntunut yliluonnoliselta. Se yliluonnollisuus on sinun kuvittelemaasi xxxxxx

        Se muuttuu yliluonnolliseksi kun uskot siihen.

        Lapsena uskoin siihen, eikä se silti tuntunut yliluonnolliselta.


    • Olen haastanut jokaisen jumalan kaksintaisteluun, mutta yksikään jumala ei ole ilmaantunut paikalle. Voi viddu, mitä pelkureita!

      • xxxxxx Olen haastanut jokaisen jumalan kaksintaisteluun, mutta yksikään jumala ei ole ilmaantunut paikalle. Voi viddu, mitä pelkureita! xxxxx

        Et ole ensimmäinen, joka on ryhtynyt taisteluun Jumalaa vastaan. He makaavat kuolleina ja voitettuina haudoissaan, mutta Jumala istuu edelleen valtaistuimellaan voittajana! Halleluja!

        "Jumala nousee, Hänen vihollisensa hajaantuvat, Hänen vihamiehensä pakenevat Hänen kasvojensa edestä.
        Sinä (Jumala) hajotat heidät, niin kuin savu hajoaa; niin kuin vaha sulaa tulen hohteessa, niin jumalattomat häviävät Jumalan kasvojen edessä.
        Mutta vanhurskaan iloitsevat ja riemuitsevat Jumalan kasvojen edessä, he ihastuvat ilosta." (Psalmi 68:2-4)


      • Jaakob kirjoitti:

        xxxxxx Olen haastanut jokaisen jumalan kaksintaisteluun, mutta yksikään jumala ei ole ilmaantunut paikalle. Voi viddu, mitä pelkureita! xxxxx

        Et ole ensimmäinen, joka on ryhtynyt taisteluun Jumalaa vastaan. He makaavat kuolleina ja voitettuina haudoissaan, mutta Jumala istuu edelleen valtaistuimellaan voittajana! Halleluja!

        "Jumala nousee, Hänen vihollisensa hajaantuvat, Hänen vihamiehensä pakenevat Hänen kasvojensa edestä.
        Sinä (Jumala) hajotat heidät, niin kuin savu hajoaa; niin kuin vaha sulaa tulen hohteessa, niin jumalattomat häviävät Jumalan kasvojen edessä.
        Mutta vanhurskaan iloitsevat ja riemuitsevat Jumalan kasvojen edessä, he ihastuvat ilosta." (Psalmi 68:2-4)

        Kaikki taistelutoveri vuosituhansien kuluessa ovat huomanneet saman: Eipä ole ensimmäistäkään jumalaa tullut ottamaan vastaan haastetta - vastaamaan sanoistaan. Joka kerta olemme saaneet luovutus voiton.
        Tästä voi vetää sen johtopäätöksen, että näitä jumalia ei ole.

        "Jumala istuu edelleen valtaistuimellaan voittajana! Halleluja! "
        Tämä oli jopa Jaakobilta iin hölmöä, että en usko Jaakobin itsekään uskovan siihen. Jos uskoo, niin siinä vasta hömö heppu on.


    • narsismia huipussaan

      Jotkut meistä kuvittelevat olevansa jonkin jumalolennon käsityötä, ja kaiken lisäksi kuvittelevat tuon olennon olevan henkilökohtaisesti tekeleestään kiinnostuneita.

      • xxxxxx Jotkut meistä kuvittelevat olevansa jonkin jumalolennon käsityötä, ja kaiken lisäksi kuvittelevat tuon olennon olevan henkilökohtaisesti tekeleestään kiinnostuneita xxxxxx

        "Kun minä katselen Sinun (Jumalan) taivastasi, Sinun sormiesi tekoa, kuuta ja tähtiä, jotka Sinä olet luonut, niin mikä on ihminen, että Sinä häntä muistat, tai ihmislapsi, että pidät hänestä huolen?
        Ja kuitenkin Sinä teit hänestä lähes jumal´olennon, Sinä seppelöitsit hänet kunnialla ja kirkkaudella; panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja, asetit kaikki hänen jalkojensa alle;
        lampaat ja karjan, ne kaikki, niin myös metsän eläimet, taivaan linnut ja meren kalat ja kaiken, mikä meren polkuja kulkee.
        Herra, meidän Herramme, kuinka korkea onkaan Sinun nimesi kaikessa maassa!" (Psalmi 8:4-10)


    • Vain ylpeys saa ihmisen kiistämään sen, että jänis on märehtijä. Ja vain ylpeys saa ihmisen kiistämään sen, että Allah on suurin. Vain ylpeys saa ihmisen kiistämään sen, että Aurinko voi pysähtyä taivaalle. Vain ylpeys saa ihmisen kiistämään sen, että joidenkin aivot keskustelevat jumalten kanssa. Vain ylpeys saa ihmisen kiistämään sen, että ihmisillä ja apinoilla ei ole mitään, ei ole mitään yhteistä.

      Reipas alkoholismi, kriminaalihistoria, ahdistava lapsuus, päihteet ja aivopesu ovat parhaimpia keinoja päästä ylpeyden synnistä. Ja tietysti addiktoitumalla uskontoon - uskontoaddiktit eivät ole ylpeitä.

      • xxxxx Vain ylpeys saa ihmisen kiistämään sen, että jänis on märehtijä. xxxxxxx

        Keskity ensin Jumalan etsimiseen ja vasta sitten jäniksiin! (Jänis muuten märehtii, vaikkakaan ei samalla menetelmällä kuin esim. lehmä)

        xxxxxJa vain ylpeys saa ihmisen kiistämään sen, että Allah on suurin. xxxxx

        Allah on arabiaa ja tarkoittaa nimenomaan Jumalaa.

        xxxxxVain ylpeys saa ihmisen kiistämään sen, että Aurinko voi pysähtyä taivaalle.xxxxxx

        Tarkoitit ilmeisesti päinvastaista. Joka tapauksessa Vanhan testamentin aikana aurinko pysähtyi Jumalan voimasta. Se todistaa, että Jumala on kaikkivaltias, eikä Hän ole sidottu luonnonlakeihin. Hän on niiden yläpuolella. Siksi ei ole mitää syytä kyseenalaistaa sitä. Ylpeät ihmiset kuvittelevat olevansa viisaampia kuin Jumala ja väittävät, että niin ei olisi voinut tapahtua. He ovat lisäksi tyhmiä, koska eivät tiedä, että Jumala on kaikkivaltias.


        xxx Vain ylpeys saa ihmisen kiistämään sen, että joidenkin aivot keskustelevat jumalten kanssa. Vain ylpeys saa ihmisen kiistämään sen, että ihmisillä ja apinoilla ei ole mitään, ei ole mitään yhteistä. xxxxx

        Aivot eivät keskustelekaan minkään jumalan kanssa, vaan miljoonat ihmiset keskustelevat ja ovat keskustelleet tuhansien vuosien aikana Jumalan kanssa. Vain ylpeät ihmiset kiistävät selvät tosiasiat.

        Kukaan uskova ei väitä, etteikö ihmisillä ja apinoilla olisi paljonkin yhteistä. Niillä kummallakin on 2 silmää, 2 korvaa, nenä, suu, sydän, verenkierto, vatsa, keuhkot jne.

        xxxxxx Reipas alkoholismi, kriminaalihistoria, ahdistava lapsuus, päihteet ja aivopesu ovat parhaimpia keinoja päästä ylpeyden synnistä. Ja tietysti addiktoitumalla uskontoon - uskontoaddiktit eivät ole ylpeitä xxxxx

        Olen eri mieltä.


      • huutis.
        Jaakob kirjoitti:

        xxxxx Vain ylpeys saa ihmisen kiistämään sen, että jänis on märehtijä. xxxxxxx

        Keskity ensin Jumalan etsimiseen ja vasta sitten jäniksiin! (Jänis muuten märehtii, vaikkakaan ei samalla menetelmällä kuin esim. lehmä)

        xxxxxJa vain ylpeys saa ihmisen kiistämään sen, että Allah on suurin. xxxxx

        Allah on arabiaa ja tarkoittaa nimenomaan Jumalaa.

        xxxxxVain ylpeys saa ihmisen kiistämään sen, että Aurinko voi pysähtyä taivaalle.xxxxxx

        Tarkoitit ilmeisesti päinvastaista. Joka tapauksessa Vanhan testamentin aikana aurinko pysähtyi Jumalan voimasta. Se todistaa, että Jumala on kaikkivaltias, eikä Hän ole sidottu luonnonlakeihin. Hän on niiden yläpuolella. Siksi ei ole mitää syytä kyseenalaistaa sitä. Ylpeät ihmiset kuvittelevat olevansa viisaampia kuin Jumala ja väittävät, että niin ei olisi voinut tapahtua. He ovat lisäksi tyhmiä, koska eivät tiedä, että Jumala on kaikkivaltias.


        xxx Vain ylpeys saa ihmisen kiistämään sen, että joidenkin aivot keskustelevat jumalten kanssa. Vain ylpeys saa ihmisen kiistämään sen, että ihmisillä ja apinoilla ei ole mitään, ei ole mitään yhteistä. xxxxx

        Aivot eivät keskustelekaan minkään jumalan kanssa, vaan miljoonat ihmiset keskustelevat ja ovat keskustelleet tuhansien vuosien aikana Jumalan kanssa. Vain ylpeät ihmiset kiistävät selvät tosiasiat.

        Kukaan uskova ei väitä, etteikö ihmisillä ja apinoilla olisi paljonkin yhteistä. Niillä kummallakin on 2 silmää, 2 korvaa, nenä, suu, sydän, verenkierto, vatsa, keuhkot jne.

        xxxxxx Reipas alkoholismi, kriminaalihistoria, ahdistava lapsuus, päihteet ja aivopesu ovat parhaimpia keinoja päästä ylpeyden synnistä. Ja tietysti addiktoitumalla uskontoon - uskontoaddiktit eivät ole ylpeitä xxxxx

        Olen eri mieltä.

        »Vanhan testamentin aikana aurinko pysähtyi Jumalan voimasta. Se todistaa, että Jumala on kaikkivaltias»

        Ei, vaan tuokin kertomus todistaa että kyseessä on saaga.


      • Jaakob kirjoitti:

        xxxxx Vain ylpeys saa ihmisen kiistämään sen, että jänis on märehtijä. xxxxxxx

        Keskity ensin Jumalan etsimiseen ja vasta sitten jäniksiin! (Jänis muuten märehtii, vaikkakaan ei samalla menetelmällä kuin esim. lehmä)

        xxxxxJa vain ylpeys saa ihmisen kiistämään sen, että Allah on suurin. xxxxx

        Allah on arabiaa ja tarkoittaa nimenomaan Jumalaa.

        xxxxxVain ylpeys saa ihmisen kiistämään sen, että Aurinko voi pysähtyä taivaalle.xxxxxx

        Tarkoitit ilmeisesti päinvastaista. Joka tapauksessa Vanhan testamentin aikana aurinko pysähtyi Jumalan voimasta. Se todistaa, että Jumala on kaikkivaltias, eikä Hän ole sidottu luonnonlakeihin. Hän on niiden yläpuolella. Siksi ei ole mitää syytä kyseenalaistaa sitä. Ylpeät ihmiset kuvittelevat olevansa viisaampia kuin Jumala ja väittävät, että niin ei olisi voinut tapahtua. He ovat lisäksi tyhmiä, koska eivät tiedä, että Jumala on kaikkivaltias.


        xxx Vain ylpeys saa ihmisen kiistämään sen, että joidenkin aivot keskustelevat jumalten kanssa. Vain ylpeys saa ihmisen kiistämään sen, että ihmisillä ja apinoilla ei ole mitään, ei ole mitään yhteistä. xxxxx

        Aivot eivät keskustelekaan minkään jumalan kanssa, vaan miljoonat ihmiset keskustelevat ja ovat keskustelleet tuhansien vuosien aikana Jumalan kanssa. Vain ylpeät ihmiset kiistävät selvät tosiasiat.

        Kukaan uskova ei väitä, etteikö ihmisillä ja apinoilla olisi paljonkin yhteistä. Niillä kummallakin on 2 silmää, 2 korvaa, nenä, suu, sydän, verenkierto, vatsa, keuhkot jne.

        xxxxxx Reipas alkoholismi, kriminaalihistoria, ahdistava lapsuus, päihteet ja aivopesu ovat parhaimpia keinoja päästä ylpeyden synnistä. Ja tietysti addiktoitumalla uskontoon - uskontoaddiktit eivät ole ylpeitä xxxxx

        Olen eri mieltä.

        "Olen eri mieltä."

        Tottakai olet, harva addikti myöntää olevansa addikti. Mutta nyt kun katsoo näitä sinun aloituksiasi, jotka menevät aina vaan pidemmälle fantasioinnin sfääreihin tai uskomuksiasi, että Aurinko oikeasti pysähtyisi taivaalle, niin olet kaukana tästä arkisesta maailmasta kuin pornoaddikti. Vaikuttaa siltä, että olet tullut huijatuksi itsesi toimesta, aivan kuten lottokupongin omistaja uskoo, että hänen lottokupongissaan on juuri ne numerot, jotka ensi lauantaina arvotaan. Ja pornoaddikti kadottaa todellisuudentajunsa harrastamalla seksiä kenen kanssa ja missä tahansa mielikuvituksessaan - jotkut jopa uskovat sen oman fantasian todeksi. Kun on hässinyt tuhansia kertoja Pamela Anderssonia, niin se oma puoliso ei oikein tunnu samalta. Kun Jumala poikineen on pitänyt kämmenellään, niin tämä oikea maailma on tylsä, joskin se paranee reippaalla fantasioinnilla enkeleistä ja ihmeistä.


    • Otetaan vielä huomioon että tuo "kolmas ryhmä", agnostikot, eivät yleensä myöskään usko jumalaan, eli ovat agnostisia ateisteja. Käyttävät mieluummin sanaa agnostikko koska se on heistä kiva. Ja kuulostaa jotenkin lievemmältä kuin ateisti joidenkin korvaan.

      Oikeasti suhtautumisessa jumalaan on olemassa 4 kantaa:

      -Gnostinen teisti (Jaakob, torppa): Uskoo jumalaan ja luulee tietävänsä jumalan olemassaolon varmasti.
      -Agnostinen teisti (kulttuurikristityt?): Uskoo jumalaan mutta ei sano varmaksi että onko sitä olemassa.
      -Agnostinen ateisti (Useimmat "agnostikot" ja ateistit): Ei usko jumalaan, mutta ei myöskään kiellä että jumalan olemassaolo on mahdollinen.
      -Gnostinen ateisti: On täysin varma siitä ettei jumalaa ole olemassa.

      Itse olen agnostinen ateisti, vaikka oikeastaan olen sitä mieltä että jumalan olemassaolo on melko lailla mahdoton. Mutta minulla on tapa ajatella rationaalisesti, ja en voi kieltää että jumalan olemassaolo olisi täysin mahdotonta, sitä kun on mahdotonta todistaa.

      • xxxxx Itse olen agnostinen ateisti, vaikka oikeastaan olen sitä mieltä että jumalan olemassaolo on melko lailla mahdoton. Mutta minulla on tapa ajatella rationaalisesti, ja en voi kieltää että jumalan olemassaolo olisi täysin mahdotonta, sitä kun on mahdotonta todistaa xxxxx

        Älä keskity siihen, voiko Jumalaa todistaa vai ei, vaan etsi Jumalaa. Kun löydät Hänet, et sen jälkeen enää voi sanoa, ettei ole todisteita.

        Tiedemiehet etsivät suurella rahalla elämää avaruudestakin, vaikka ei ole ainuttakaan todistetta, että siellä olisi elämää. Jumalan etsiminen ei maksa mitään, eikä Häntä tarvitse mennä etsimään avaruudesta.

        Apostoli Paavali puhui ateenalaisille: "Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, Hän, joka siinä on, Hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä, eikä Häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikään kuin Hän jotakin tarvitsisi, Hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken.
        Ja Hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maan piiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat, että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla Hänet löytää - Hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä." (Apt.17:24-27)


      • huutis.
        Jaakob kirjoitti:

        xxxxx Itse olen agnostinen ateisti, vaikka oikeastaan olen sitä mieltä että jumalan olemassaolo on melko lailla mahdoton. Mutta minulla on tapa ajatella rationaalisesti, ja en voi kieltää että jumalan olemassaolo olisi täysin mahdotonta, sitä kun on mahdotonta todistaa xxxxx

        Älä keskity siihen, voiko Jumalaa todistaa vai ei, vaan etsi Jumalaa. Kun löydät Hänet, et sen jälkeen enää voi sanoa, ettei ole todisteita.

        Tiedemiehet etsivät suurella rahalla elämää avaruudestakin, vaikka ei ole ainuttakaan todistetta, että siellä olisi elämää. Jumalan etsiminen ei maksa mitään, eikä Häntä tarvitse mennä etsimään avaruudesta.

        Apostoli Paavali puhui ateenalaisille: "Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, Hän, joka siinä on, Hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä, eikä Häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikään kuin Hän jotakin tarvitsisi, Hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken.
        Ja Hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maan piiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat, että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla Hänet löytää - Hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä." (Apt.17:24-27)

        »Tiedemiehet etsivät suurella rahalla elämää avaruudestakin, vaikka ei ole ainuttakaan todistetta, että siellä olisi elämää.»

        On silti hyvin todennäköistä että avaruudessa on jonkinlaista elämää. Jumalan olemassaolo taas on hyvin epätodennäköistä.
        Jos jumala (jokin niistä tuhansista) kuitenkin on olemassa, häntä on aivan turha etsiä, sillä eiköhän hän löytäisi minut. Paitsi jollei häntä kiinnosta paskaakaan.

        En siis etsi jumalaa vaan jätän mokoman huomiotta ja keskityn lähimmäisiin.


      • Jaakob kirjoitti:

        xxxxx Itse olen agnostinen ateisti, vaikka oikeastaan olen sitä mieltä että jumalan olemassaolo on melko lailla mahdoton. Mutta minulla on tapa ajatella rationaalisesti, ja en voi kieltää että jumalan olemassaolo olisi täysin mahdotonta, sitä kun on mahdotonta todistaa xxxxx

        Älä keskity siihen, voiko Jumalaa todistaa vai ei, vaan etsi Jumalaa. Kun löydät Hänet, et sen jälkeen enää voi sanoa, ettei ole todisteita.

        Tiedemiehet etsivät suurella rahalla elämää avaruudestakin, vaikka ei ole ainuttakaan todistetta, että siellä olisi elämää. Jumalan etsiminen ei maksa mitään, eikä Häntä tarvitse mennä etsimään avaruudesta.

        Apostoli Paavali puhui ateenalaisille: "Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, Hän, joka siinä on, Hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä, eikä Häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikään kuin Hän jotakin tarvitsisi, Hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken.
        Ja Hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maan piiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat, että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla Hänet löytää - Hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä." (Apt.17:24-27)

        >Älä keskity siihen, voiko Jumalaa todistaa vai ei, vaan etsi Jumalaa. Kun löydät Hänet, et sen jälkeen enää voi sanoa, ettei ole todisteita.

        Rehellinen uskova voi mainiosti myöntää, ettei todisteita edelleenkään ole. Rehellinen uskova ymmärtää, että vaikka hän itse olisi uskossaan kuinka varma tahansa, se ei todista mitään eikä kukaan muu voi hänen mitä syvimminkään kokemiaan "todisteita" nähdä. Rehellinen uskova etenee tältä pohjalta.

        >Tiedemiehet etsivät suurella rahalla elämää avaruudestakin, vaikka ei ole ainuttakaan todistetta, että siellä olisi elämää.

        Ei suoranaisesti, mutta monet viime vuosikymmenien astronomiset havainnot ovat lisänneet todennäköisyyttä, että elämää on tässä suunnattoman suuressa kaikkeudessa muuallakin ja ehkä jopa kuhisemalla. Ja vaikka ensimmäinen varma merkki Maan ulkopuolisesta elämästä on oleva valtava tieteellinen mullistus, ehdottaisin että suhtaudut sen mahdollisuuteen pelotta ja rauhallisesti. Veikkaan nimittäin että jo sinun elinaikanasi tuo merkki saadaan.


      • Jaakob kirjoitti:

        xxxxx Itse olen agnostinen ateisti, vaikka oikeastaan olen sitä mieltä että jumalan olemassaolo on melko lailla mahdoton. Mutta minulla on tapa ajatella rationaalisesti, ja en voi kieltää että jumalan olemassaolo olisi täysin mahdotonta, sitä kun on mahdotonta todistaa xxxxx

        Älä keskity siihen, voiko Jumalaa todistaa vai ei, vaan etsi Jumalaa. Kun löydät Hänet, et sen jälkeen enää voi sanoa, ettei ole todisteita.

        Tiedemiehet etsivät suurella rahalla elämää avaruudestakin, vaikka ei ole ainuttakaan todistetta, että siellä olisi elämää. Jumalan etsiminen ei maksa mitään, eikä Häntä tarvitse mennä etsimään avaruudesta.

        Apostoli Paavali puhui ateenalaisille: "Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, Hän, joka siinä on, Hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä, eikä Häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikään kuin Hän jotakin tarvitsisi, Hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken.
        Ja Hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maan piiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat, että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla Hänet löytää - Hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä." (Apt.17:24-27)

        Se vaan on niin, ettei jumalaa voi löytää, sitä kun ei mitä suurimmalla todennäköisyydellä ole olemassakaan.

        Jumala on yliluonnollinen, eikä mistään yliluonnollisesta ole mitään todisteita. Luonnollisesta sen sijaan on todisteita, siksi on hyvin todennäköistä että jossain kaukaista tähteä kiertävällä planeetalla on elämää.


    • *JC

      Kiitos avauksestasi, Jaakob. Olen itsekin toistuvasti todennut, että evolutionismi on ennen kaikkea ateistinen oppijärjestelmä. Tarkoitus on kieltää Jumalan luomistyö ja sitä kautta tukea ateistista maailmankatsomusta.

      Kiintoisa seikka evojen ylpeydessä, siinä että he ovat itse oma jumalansa, on evojen samanaikainen pyrkimys alentaa ihminen vain lajiksi lajien joukkoon. Evothan pitävät ihmistä kaikkeuden reunamille sattumalta syntyneenä karvattomana apinana, päämäärättömän evoluution "tuotteena".

      Mutta onhan yleisesti tunnettua "alentamalla ylentäminen". Yllättävän moni varakas elää köyhäillen, ajaa vanhalla autolla ja pukeutuu halpahallin vaatteisiin.

      Ja jos tämä sama ihminen yhtäkkiä menettää varallisuutensa, hän ainakin yrittäisi ostaa velkarahalla uuden auton ja haluaisi pukeutua merkkivaatteisiin.

      Kreationistin ei tarvitse olla ylpeä tietäessään olevansa luotu Jumalan kuvaksi, suureen kaikkeuteen ja arvoiseensa asemaan. Eikä se, että ihminen on luotu kaikkien lajien yläpuolelle, niitä vallitsemaan ja niistä huolehtimaan, tee kreationistista ylpeätä. Ei, kaikesta olevasta kreationisti kiittää vain Jumalaa ja Hänen hyvyyttään.

      Varallisuuteensa Jumalaan uskova osaa suhtautua luontevasti, sillä hän tietää ettei se ole keneltäkään pois. Henkinen pääoma on aina tärkeintä. Itse näen menestyksen siunauksena, ja olen aina valmis antamaan rovon apua tarvitsevalle.

      Selityksesi korkeammin koulutettujen suuremmasta ateismin ja evolutionismin kannatuksesta on oikea. He huumaantuvat vaikkapa teknologisista saavutuksista ja tekevät sitten tieteestä oman epäjumalansa. Moni heistä on ahtanut päänsä liian täyteen turhanpäiväistä kirjaviisautta, tullut ns. fakki-idiootiksi ja kadottanut sydämensä äänen. Ja silti he unohtavat, että vähäisinkin Luojan luoma otus on aina heidän koneitaan paljon mutkikkaampi, toimivampi ja hienorakenteisempi.

      • *Evothan pitävät ihmistä kaikkeuden reunamille sattumalta syntyneenä karvattomana apinana, päämäärättömän evoluution "tuotteena".*

        Lopeta valehteleminen. Jos sinä et ymmärrä evoluution tarkoitusta, älä kuvittele etteivätkö muut ymmärtäisi.

        Evoluutio ei ole mikään täysin sattumanvaraisesti toimiva järjestelmä vaan ympäristöolosuhteiden säätelemä, elämää ylläpitävä prosessi.

        Ihme olisi, jos joku kreationisti tuon asian joskus ymmärtäisi ja lopettaisi noiden sontaroiskeiden syytämisen.

        "Selityksesi korkeammin koulutettujen suuremmasta ateismin ja evolutionismin kannatuksesta on oikea."

        Sontaa se on.

        Korkeammin koulutetut tietävät mitä biologinen evoluutio tarkoittaa, yksinkertaiset ja kouluttamattomat eivät.


    • Jaakоb

      Japanilaista tissipeliä mainostettiin, kuinkas muutenkaan, repimällä vaatteita naistähdiltä


      Japanilaista tissipeliä mainostettiin, kuinkas muutenkaan, repimällä vaatteita naistähdiltä


      Japanilaista tissipeliä mainostettiin, kuinkas muutenkaan, repimällä vaatteita naistähdiltä


      Japanilaista tissipeliä mainostettiin, kuinkas muutenkaan, repimällä vaatteita naistähdiltä


      Japanilaista tissipeliä mainostettiin, kuinkas muutenkaan, repimällä vaatteita naistähdiltä



      Japanilaista tissipeliä mainostettiin, kuinkas muutenkaan, repimällä vaatteita naistähdiltä



      Japanilaista tissipeliä mainostettiin, kuinkas muutenkaan, repimällä vaatteita naistähdiltä


      Japanilaista tissipeliä mainostettiin, kuinkas muutenkaan, repimällä vaatteita naistähdiltä



      Japanilaista tissipeliä mainostettiin, kuinkas muutenkaan, repimällä vaatteita naistähdiltä

      • xxxx Japanilaista tissipeliä mainostettiin, kuinkas muutenkaan, repimällä vaatteita naistähdiltä xxxxx

        Siunausta sinulle Jaakob, joka kirjoitat minun nimimerkilläni!


    • KATin haamu

      Paavi ja arkkipiispa uskovat evoluutioon ja Jumalaan.

      Billy Graham hyväksyy evoluution Herran luomisen metodina
      jne.

    • söin hänet

      Jatka valitsemallasi linjalla, Jaakob. Tuolla menolla paljastut piankin trolliksi ja silloin sinua on lupa hakata kuin sananparren vierasta sikaa.

      • Trollihan se todennäköisesti on, mutta ruokitaan silti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1826
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      46
      1608
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1497
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1485
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe