Olenko "tarpeeksi lihava" leikkaukseen?? (kuvat)

leikkaukseen

Olen yrittänyt koko elämäni laidhuttaa epätoivoisesti, mutta paino sen kun nousee. Enimmillään olen saanut pudotettua noin 10kg mutta sitten se taas nousee ja tulee lisää, aina joka kerta. En tiedä painoani tällä hetkellä kun vihaan vaakaa.. Olen huolissani terveydestä ja vihaan tätä tilaa ulkonäöllisesti. Lihavuus aiheuttaa minulle paljon haittaa elämässäni. Olen niin huonossa kunnossa, etten jaksa kiivetä portaita, kaikkialle sattuu kun liikun, vaatteita ei löydy. Syön ihan liikaa mutta en oikein pysty lopettamaan sitä.

Mietin, että olenko "tarpeeksi lihava" laihdutusleikkaukseen? Se tuntuu ainoalta ratkaisulta kun en saa muuten laihdutettua. Olen vielä nuori nainen. En kehtaa mennä ostaa vaakaa tämän kokoisena mutta osaisiko joku kuvista katsoa olenko niin lihava että leikkaukseen pääsisin?

http://i58.tinypic.com/2z4iix5.jpg
http://i57.tinypic.com/2s1rin7.jpg
http://i57.tinypic.com/2cf32tt.jpg

14

278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bariatric surgery

      Mikä on painoindeksisi? Se on kai leikkaukseen pääsyn tärkein kriteeri mahdolliset lihavuuteen liittyvät sairaudet, joita sinulle ei ehkä vielä nuoren iän takia ole. Valokuvista on vaikea sanoa mitään, ylipainoa on, sen kyllä näkee. Periaatteessa nuoriakin leikataan, jopa teini-ikäisiä.

      Itse olen menossa Viroon leikkaukseen. Varmaan sinäkin sinne pääsisit omalla rahalla, riippuen painoindeksistä. Itse ajattelen, että voin hyvin sijoittaa 6000 euroa omaan terveyteeni. Minulla on hieman säästöjä. Jos ei olisi, ottaisin varmaan lainaa. Leikkauksessa on riskejä, jotka täytyy hyväksyä.

      Vuosikymmenien mittaan olen itse keinunut laihdutuskuurien kierteessä. Kymmenen kiloa on lähtenyt, mutta 15 on tullut tilalle. Olen liian heikko ihminen olemaan elinikäisellä dieetillä. Syön terveellisesti, mutta liikaa.

    • Kuvat pois!!!
    • ex-läski

      "Syön ihan liikaa mutta en oikein pysty lopettamaan sitä. "

      Miksi et pysty lopettamaan? Syötkö nälkääsi vai haetko sillä hyvän olon tunnetta? Jos se on nälkääsi niin koeta vaihtaa se nykyinen ruokasi tuoreisiin vihanneksiin ja salaattiin. Vaatii totuttelua, mutta niitä voit melkeinpä syödä niin paljon kuin haluat etkä lihoa.

      Jos kyseessä on tunnepitoista syömistä niin sitten sinun pitää keksiä jokin korvaava asia joka toisi mielihyvää. Itseäni auttoi kuntoilu. En tehnyt sitä sen takia, että laihtuisin vaan koska raskas liikunta vapauttaa endorfiinejä. Liikunnan aloitus on vain erittäin vaikeata ja sitä hyvää oloa ei tule aluksi (aluksi minua ainakin enemmän itketti), koska keho ei ole tottunut moisiin rasituksiin, mutta jo puolessa vuodessa olotilani on parantunut huomattavasti.

    • Anteeksi alkujaan kysymykseni.Oletko varma ettet vauvaa odota kun tummat nännin pihat näkyisi ja isot nännit? vai antaako rintaliivisi väärän kuvan.
      Onko menkat jäänyt välistä ja kun syö juo vettä, siitä on hyvä alkaa. Toinen on oletko käynyt kilpirauhasteissä? tai sokerirasituksessa?
      Suosittelen varaamaan oman kunnan terveyspalvelun kautta omalle lääkärille aikaa.

    • 16´1

      Olet kyllä vaikeasti ylipainoinen. Huomaa, että sinun täytyy pystyä pudottamaan painoasi melko paljon ennen leikkausta, jotta sinut otetaan siihen. Sillä varmistetaan, ettet hotki liikaa ruokaa. Laihdutusleikkauksen tulos voi olla myös epäonnistunut, jos ihminen venyttää ruoansulatuskanavansa takaisin entisiin mittoihin lyhyessä ajassa.

    • Samassa veneessä

      Ihan kuin oisin omaa vartaloani katsonut,kun noita kuvia katselin.Söin rankan puolentoista vuoden kortisonikuurin,paino nousi 16kg,nykyään painan 100,6kg.Painoindeksini on 41.Liikun päivittäin,ja jaksan nykyään liikkua,mutta peiliin ei viitsi paljoa katsoa.

    • kuulapsi

      Suosittelisin mielummin että laihduttaisit syömällä vähemmällä. Siihen ei tarvitse muuta kun tahdonvoimaa. Termodynamiikan lait sanoo että jos sinä saat vähemmän kaloreita, niin sinä laihdut.

      Jos hävität läskit pois leikkaamalla, se ei hävitä niitä alkuperäisiä psykoloogisia syitä jotka aiheutti läskin, joten se läski voi tulla takaisin, tai sitten tulee muita ongelmia.

    • pakko herätä

      Ihan ärsyttää kun on nuo laihdutusleikkaukset keksitty!!! Mitään ei ihmisen tarvi tehdä enää itse!

      Lääketieteellistynyt ja koneellistunut maailma...

      Mutta ei kai tässä maassa ole muutakaan vaihtoehtoa kun on ylipaino-ongelma jo riistäytynyt käsistä. :(

      Olen surullinen puolestasi. En tarkoita pahaa... Olet vielä nuori joten voit alkaa liikkumaan. Ei mitenkään kivuliaasti niin kuin "Suurimmassa pudottajassa". Taviskin näkee että se on ihan hullua. :/

      Mulla on yks sellanen tuttu, joka teki elämäntapamuutoksen nuorena pt:n avulla. Se laihdutti joku 30kg ja ylipaino lähti. Nyt se on ollut hoikka jo muutaman vuoden. On sillä vieläkin kai painonhallinnassa sellaista opettelemista... Mutta innokas on ollut ja muuttui koko elämänasenne tosi paljon. Oma motivaatio pitää olla. Kuulostaako mahdottomalta?????! Kirjotan ihan pienimmänkin mahdollisuuden vuoksi ja toivon etten höpise turhaan.. vaikka niin se kai on. Hän oli yks niistä harvinisuuksista kai.. :) Onneksi on niitäkin.

      Sulla on rahaa kun on kerran iphonekin niin mielummin meet johonki ällöön leikkaukseen ku laihdutat????? Mieti vähän! Joillain sairailla ei oo varaa mennä lääkäriin tai ostaa kaikkia tarvittavia lääkkeitä vaikka kela korvaakin osan. Ja sitten on tollaset joilla on rahaa ni annetaan lääkärin hoitaa vaikka itsekin vois nähdä vähän vaivaa..:( Oli aivan pakko moralisoida. Pahoitteluni..

      • pakko herätä

        Tuli vain mieleen, että mee aamulla aikasin uimahalliin uimaan! :) Ei tarvitse hävetä ylipainoa, koska siellä on aamulla aikasin toosi monet ylipainoiset uimassa! Joskus kun kävin uimahallissa niin huomasin tämän. Muutama himouimari ehkä ja loput ylipainoisia ja eläkeläisiä. Uiminen on hyvä harrastus ylipainoiselle. Tiedätkin sen varmaan. Ei se välttämättä ole yhtä kivaa kuin syöminen, mutta älä vertaa niitä juttuja keskenään, okei? :) Sinne vaan rohkeesti! Siellä on myös vaaka, jos et sellasta kehtaa ostaa. Omasta mielestäni voisit ihan hyvin käydä kaupassa ostamassa vaa'an, jos oikein alat laihduttaa, mutta ei se mikään välttämättömyys ole. Kun niitä on uimahalleissakin.

        Ei laihdutusleikkaukseen vaan uimahalliin ja lenkille! :)


    • metsänakka

      Terapiaan nyt ensiksi, miettimään miksi syöt väärin. Se vika on meillä syöpöillä siellä korvien välissä, eikä ne leikkaukset auta jos ei ongelmaan puututa myös henkisellä puolella!

    • Lihavampikuinsinä

      Itse olen menossa leikkaukseen ja painan noin. 290kg Menen sinne vain koska päiväni ovat tälläisiä: herään, syön aamupalaksi yleensä kolme paahtoleipää, yhden paketin pekonia, yhden paketin nakkia ja neljä munaa. Sitten menen suihkuun ja sen jälkeen otan keittiöstä sohvalle sipsiä, limua, karkkia, makkaroita, kinkkua ja juustonaksuja, rojahdan sohvalle ja vietän siinä noin 6 tuntia ipad kädessä. Sitten tulee taas nälkä ja syön yleensä pizzaa tai hampurilaisia iltapalaksi. Sitten menen nukkumaan. Liikkuminen sattuu pystyn liikkumaan keralla noin 5 metriä. Käyn noin kerran kuukaudessa ulkona koska se on niin vaikeaa.

      • Tku33333

        tuo oli hauska


    • ällöä

      Miks edes kysyt? Tollasii kuvii en viittis laittaa edes kasvottomina. Hävettää sun puolesta! Älä marise, laihduta. Ite oot ittes tohon paskakuntoon saanu. Vai et pitäis viel leikata! Aivot vai?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      28
      1387
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe