Joulu on monille lapsille surullista aikaa

siihen on tottuminen

jos perhe on hajonnut eikä saa viettää sitä lasten juhlaa omien vanhempien kanssa. Voisi väliintulijaihmiset miettiä mitä on tehnyt, ja jos miestä rakastaa silti, niin sanoa että hänen pitäisi mennä oman lapset luokse joulua viettämään. Mutta eivät sano koska uskon että heistä on kivaa nähdä kun lapset itkee kun ei ole isää eikä saa lahjoja isältä. Toisten tuska on joistakin kivaa.

130

497

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katso napaasi

      Niin ne varmaan sinun lapsesi ovat itkeneet isää, kun et päästänyt heidän isäänsä lapsiaan katsomaan.

      • järkyttäävää on

        Kyllä lapset itkivät isän perään kun vieras umpikiero suttura rikko perheemme. Mutta menikäs teet kun kieroja ihmisiä ei haittaa eikä he häpee mitään.


    • miksi ei pääs isälle

      Oma vikas, jos kakarasi poraa isän perään.

      • kadu lissu

        Olisit lissu päästänyt lapset aikoinaan isän ja sutturan luokse joulua viettämään. Olisi heilläkin ollut parempi lapsuuden joulu kuin katkeran exän luona. Ei oo yhtään ihme että itkivätkin. Sinä pilasit heidän lapsuuden joulunsa.


    • -----

      Miksi ihmeessä lapset eivät voisi viettää joulua isänsä kanssa erosta huolimatta? Mieheni lapset ovat meillä joka toinen jouluaatto, ja joka vuosi kuitenkin juhlimme joulua heidän kanssaan, olivat he meillä virallisena aattopäivänä tai eivät. Jos eivät ole, vietämme omaa jouluaattoa silloin kun lapset ovat meillä, esim. pari päivää ennen aattoa tai esim. tapaninpäivänä tai joulupäivänä.Yleensä menemme tuolloin anoppilaan joulunviettoon, mukana sekä mieheni lapset että yhteiset.

      • et hän tosissasi olu

        Siis että jouluaatto muualla kuin äidin luona? Höpsis, joulu kuuluu olla äidin luona missä on myös lasten isä.

        Ja olisihan se häpeellistä jos lapset olisivat isän luona missä olisi joku täysin vieras suttura??? Joulu on lapsten ja omien vanhempien ei sinne vieraita tuntemattomia kuulu.

        Kaikkee sitä jjoku ehdotttaakin hyvänen aika sentään.

        Meillä ei koskaan lapset ole olleet poissa äidin luota siis minun, aina on joka joulu ja kaikki juhlat ollet minun luona, isä jos ei halua tulla se on hänen ongelma ei meidän, onahn se surullista että sutturat häiritsee isän ja lasten elämää kun ei isä voi tulla lasten luo, mutta se ei meitä ole ikinä haitannu kunhan suttura vaan ei tule meille, ei ole ikinä tullut.
        '
        Joulu vieraan naikkosen kanssa,, ei käy meille.

        No et tainnu tosissaan tota edes ehdottaakkaan, kunahna taas huudatat ihmsiiä täällä.'


        Olisi järkyttävää jos minä en olisi lasten jalastenlapsien kanssa jouluaattoa, ehei semmonen ei meille käy ikinä.

        Niin on ollut aina ja tulee olemaankin aina.


      • et hän tosissasi olu kirjoitti:

        Siis että jouluaatto muualla kuin äidin luona? Höpsis, joulu kuuluu olla äidin luona missä on myös lasten isä.

        Ja olisihan se häpeellistä jos lapset olisivat isän luona missä olisi joku täysin vieras suttura??? Joulu on lapsten ja omien vanhempien ei sinne vieraita tuntemattomia kuulu.

        Kaikkee sitä jjoku ehdotttaakin hyvänen aika sentään.

        Meillä ei koskaan lapset ole olleet poissa äidin luota siis minun, aina on joka joulu ja kaikki juhlat ollet minun luona, isä jos ei halua tulla se on hänen ongelma ei meidän, onahn se surullista että sutturat häiritsee isän ja lasten elämää kun ei isä voi tulla lasten luo, mutta se ei meitä ole ikinä haitannu kunhan suttura vaan ei tule meille, ei ole ikinä tullut.
        '
        Joulu vieraan naikkosen kanssa,, ei käy meille.

        No et tainnu tosissaan tota edes ehdottaakkaan, kunahna taas huudatat ihmsiiä täällä.'


        Olisi järkyttävää jos minä en olisi lasten jalastenlapsien kanssa jouluaattoa, ehei semmonen ei meille käy ikinä.

        Niin on ollut aina ja tulee olemaankin aina.

        Ei todellakaan joulua vietetä ex ämmän luona ! Joka toinen joulu ym.juhlapyhät lapset ovat isällä tai äidillä vuoroin !
        ÄLÄ LÄSSY EDES KUVITTELE ETTÄ ERON JÄLKEEN VIETTÄISIN MITÄÄN JUHLIA EX:N LUONA ! Minulla on vaimo joka on läsnä mknun joulussa !


      • voi juknijukni...
        jukni69 kirjoitti:

        Ei todellakaan joulua vietetä ex ämmän luona ! Joka toinen joulu ym.juhlapyhät lapset ovat isällä tai äidillä vuoroin !
        ÄLÄ LÄSSY EDES KUVITTELE ETTÄ ERON JÄLKEEN VIETTÄISIN MITÄÄN JUHLIA EX:N LUONA ! Minulla on vaimo joka on läsnä mknun joulussa !

        No sie nyt ootkin niin kakera ihminen, että kostat lapsillesi sen että tulit jätetyksi. Ihmettelen oikeesti kuka sinut vielä otti!!!!

        Lapsetkaan ei saa olla sun kanssa kun vihaat niin paljon tai sinut on pakettu vihaamaan ex viamoa, ettei olisi suuri uhka.


      • voi juknijukni... kirjoitti:

        No sie nyt ootkin niin kakera ihminen, että kostat lapsillesi sen että tulit jätetyksi. Ihmettelen oikeesti kuka sinut vielä otti!!!!

        Lapsetkaan ei saa olla sun kanssa kun vihaat niin paljon tai sinut on pakettu vihaamaan ex viamoa, ettei olisi suuri uhka.

        Kyllä joulu on perhe juhla ja ex vaimo ei ole minun perhettä


    • paskaa puhut

      Aika harvoille se on surullista aikaa, sun mukulas on eri asia, kun vieroitit ne isästään ,etkä päästänyt isin luo joulunviettoon.

    • Ei hyvä ei

      Joulu on kadonnut ainakin eronneilta. Toki yrittävät lapsen Joulua monesti järjestää, mutta onko siinä laitaa, että ensin ovat toisen luona aattona ja siellä jaetaan sen suvun puolen lahjat ja sitten vaihtaa vaikka Tapanina toiselle ja sitten siellä vietetään toista aattoiltaa ja jaetaan tämän puolsen suvun lahjat.

      Eipä tuota nyt oikein voi miksikään jouluksi sanoa, kyllä aattoja pitää olla vain yksi ainoa, silloin sillä on merkitys.

      Mutta eihän noita lapsia voi kahdeksi jakaa. Varmasti heistä joskus siltä tuntuu kuin pitäisi olla kahdessa paikassa samaan aikaan, kuinkahan monella lapsen vanhemmalla on ollut samanlainen hajoitettu lapsuus.

      • kossu.

        Tiedätkö sinä lissu miksi joulua vietetään, epäilen.....


      • Joulu on taas

        Ei joulu ole mihinkään kadonnut, oli eronnut tai ei. Joulu on aina joulukuussa. Meillä on joka vuosi ollut joulu, niin lapsille kuin aikuisille, ja eronnut olen. Lapsi saa lahjansa siellä vanhemman kotona, missä joulun viettää. Vuorotellen kummankin luona.
        Yksikään lapsi ei muutenkaan sisäistä joulun sanomaa oikeasti. Siis tätä Jeesuksen syntymää, kyllä joku uskovaisen perheen lapsi sen osaa sanoa ääneen, muttei lapsen kehityskyky riitä oikeaa joulun sanomaa sisäistämään. Ja lapselle olisi kamala paikka, kun sanottaisiin, että emme jaa lahjoja, koska se ei ole joulun tarkoitus, vaan muistamme Jeesus-lasta. Kyllä siinä itkua pukkaisi lapselta. lapsi odottaa joulupukkia ja lahjoja, paljon paketteja.
        aattoja onkin vain yksi.
        Miksi tahallasi leikit tyhmää ja yksinkertaista? Tahallasi et ole ymmärtävinäsi mitään?


    • joulu äidin jalasten

      Ilman muuta lapset kuuluu jouluna olla äidin luona. Hulluhan on jos eivät saa olla äidin luona joulua.

      Rahallisesti äiti säästää paljon, ei tarvisi ostaa ruokaa jouluksi eikä lahjoja lapsille, mutta joulu on lasten ja äiti kuuluu siihen aina.

      JOulu menee pilalle jos ei ole omat lapset joulussa mukana, en voisi ikinä semmosta vietätää eikä lapsetkaan.

      • Sinä se hullu olet ! Joka toinen joulu isällä ja joka toinen äidillä ja äläkä edes kuvittele että ottaisin ulkopuolisen ex:n meille juhlimaan joulua ehei ei sellasta päivää tule että ex vaimo ja erotettu ihminen tulisi meille tai me menisimme ex:n vieraan ulkopuolisen luokse... ...yhtä hyvin voisin marssia mihin tahansan vieraan kotiin.


      • lällääälälläää

        Lissu alla jalasten se jatkaa lauluaan.


    • Ota nimimerkki

      siihen on tottuminen
      21.11.2014 11:59
      järkyttäävää on
      21.11.2014 19:30
      et hän tosissasi olu
      21.11.2014 19:29
      Ei hyvä ei
      21.11.2014 18:32
      joulu äidin jalasten
      21.11.2014 19:34

      Lissun aloitus ja lissun komppaukset.

    • uusperheellinen

      Itse sinä liittosi ajoit karille. Sinä ja miehesi. Ei kukaan muu. Katso peiliin ja syytä itseäsi.
      Luulisi psykologiaa lukeneen tajuavan, ettei kenenkään liittoa voi rikkoa kukaan JOS puolisot rakastavat tosiaan. Ja luulisi psykologiaa lukeneen tajuavan että, vika on aina molemmissa, kun suhde ei toimi. Tai sinun psykologiasi on ihan oma tieteen ala, jota kukaan muu ei lue.

      • joulu isän luona

        Lapsilla on kahdet vanhemmat, isä ja äiti. Kyllä isä on yhtä tärkeä lapsille kuin äiti. Lapset voivat viettää joulun yhtä hyvin jomman kumman vanhemman luona. Ei se äiti niin tärkeä ole ettei isä voisi sitä korvata. Voisi olla lapselle rikkaus viettää toisenlainen joulu isän luona, mutta sinä lissu et sitä koskaan lapsillesi suonut. Ovat jääneet paljosta paitsi. Ajattele mitä oot lapsiltasi vienyt! Sen kaikista tärkeimmän: ISÄN.


    • -----

      ""Siis että jouluaatto muualla kuin äidin luona? Höpsis, joulu kuuluu olla äidin luona missä on myös lasten isä.""

      Miten niin "joulu kuuluu olla isän luona"? Kuka niin on sanonut? Isä on ihan yhtä tasavertainen vanhempi kuin äitikin.

      Eron jälkeen ei kuulu viettää joulua enää "vanhana perheenä", jos eronneet eivät niin halua. Ja tuskinpa kovin moni eronnut haluaakaan, kun on erottu, niin ollaan erottu. Ja jos vanhemmilla on vieläpä uudet puolisot ja uudet perheet, niin tottakai joulu vietetään siellä omassa kodissa oman perheen kanssa, ei entisten kumppaneiden kanssa. Olisihan se omituista lapsillekin, että näytellään ja ollaan olevinaan taas perhe kerran vuodessa.

      ""Ja olisihan se häpeellistä jos lapset olisivat isän luona missä olisi joku täysin vieras suttura??? Joulu on lapsten ja omien vanhempien ei sinne vieraita tuntemattomia kuulu.""

      En minä ole mikään vieras ja tuntematon suttura, vaan lasten isän vaimo ja heidän pienempien sisarustensa äiti. Olemme asuneet yhdessä jo kohta vuosikymmenen, kyllä tässä on hyvinkin tutuiksi tultu.

      Mieheni exällä on hänelläkin uusi puoliso. Olisi aika outoa, jos hän pakottaisi mieheni sinne jouluksi tai me hänet tänne jouluksi. Olisihan se lastenkin kannalta aika kiusallista.

      ""Meillä ei koskaan lapset ole olleet poissa äidin luota siis minun, aina on joka joulu ja kaikki juhlat ollet minun luona, isä jos ei halua tulla se on hänen ongelma ei meidän, onahn se surullista että sutturat häiritsee isän ja lasten elämää kun ei isä voi tulla lasten luo, mutta se ei meitä ole ikinä haitannu kunhan suttura vaan ei tule meille, ei ole ikinä tullut.""

      Noh, mutta normaalit ja järkevästi ajattelemaan kykenevät erovanhemmat ymmärtävät, etteivät heidän omat tarpeensa mene lasten tarpeiden edelle. Johan sen jo lukee sinun kirjoituksistasi, että sinun tahto ja tarpeet ovat aina olleet ne tärkeimmät; sinä määräät, sinä päätät, ja muiden on alistuttava sinun tahtoosi.

      Normaali aikuinen ihminen laittaa lasten oikeudet omiensa edelle. Lapsella on oikeus molempiin vanhempiin eronkin jälkeen. Lapselle on tärkeää saada viettää arkea ja juhlapyhiä molempien vanhempien kanssa, vaikka erikseen, kunhan saa viettää ja säilyttää läheisen suhteen molempiin.

      Onneksi minun mieheni ex on fiksu ihminen, joka ei ajattele omaa etuaan ja omaa itseään, vaan lasten parasta. Lapset odottavat joulua innolla, saavat viettää sitä niin isän perheessä kuin äidin perheessä, ja se on heille todella tärkeää. Meillä kaikki aikuiset puhaltavat yhteen hiileen lasten vuoksi, ja aikuiset osaavat työntää syrjään omat tarpeensa kun on kyse lapsista. Ikävää, että sinulle on tärkeintä vain sinä itse, tyyliin; "minä en voisi olla jouluna ilman lapsia, minä en annan lasten mennä jouluna isän luokse..." Sinä sinä sinä sinä sinä. Asia tuli selväksi.

      "No et tainnu tosissaan tota edes ehdottaakkaan, kunahna taas huudatat ihmsiiä täällä.'
      Olisi järkyttävää jos minä en olisi lasten jalastenlapsien kanssa jouluaattoa, ehei semmonen ei meille käy ikinä."

      En minä mitään ehdottanutkaan, vaan kerroin, miten meillä on joulunvietto järjestetty. Itse asiassa, kaikissa tuntemissani erotapauksissa lapset viettävät vuorovuosina joulua äidin ja isän luona. Ihan tavallinen käytäntö se on.

      Ja yllätys yllätys:
      "Olisi järkyttävää jos MINÄ en olisi lasten ja lastenlapsien kanssa jouluaattoa, ehei semmoinen ei meille käy ikinä."
      Taas: Minä minä minä minä. Ja kehtaat kirjoittaa vieläpä että "MEILLE ei käy". Kehtaat puhua muiden suulla. Melkoinen tyrannihan sinä olet. Luojalle kiitos, minun mieheni ex on normaali.

      • -----

        ""Miten niin "joulu kuuluu olla isän luona"? Kuka niin on sanonut? Isä on ihan yhtä tasavertainen vanhempi kuin äitikin.""

        Tarkoitin, että miten niin "joulu kuuluu olla äidin luona"? Kuka niin on sanonut? (Muuta kuin sinä :) Lukeeko se laissa? Mikä pykälä?


      • lölhgf
        ----- kirjoitti:

        ""Miten niin "joulu kuuluu olla isän luona"? Kuka niin on sanonut? Isä on ihan yhtä tasavertainen vanhempi kuin äitikin.""

        Tarkoitin, että miten niin "joulu kuuluu olla äidin luona"? Kuka niin on sanonut? (Muuta kuin sinä :) Lukeeko se laissa? Mikä pykälä?

        Olet lissy riistollasi ja itsekkyydelläsi maksattanutblapsillasi kalliin hinnan. Riistänyt heiltä katkeruudellasi oonnellisen lapsuuden.


      • Vain äidin luona
        lölhgf kirjoitti:

        Olet lissy riistollasi ja itsekkyydelläsi maksattanutblapsillasi kalliin hinnan. Riistänyt heiltä katkeruudellasi oonnellisen lapsuuden.

        Ymmärrän sinua että olet katkera, mutta lapsia ei meillä koskaan pompoteltu kun olivat pieniä, niinkuin täällä monet tekee.

        Meillä lapset saivat olla kotona koko lapsuuden ja nuoruuden, ei tullut sutturoita meille, eikä me menty niitä katsomaan, heistäkin saivat olla rauhassa, eikä kukaan haukkunut eikä kiusannaut meitä.

        No se kiusa oli et rikkoivat perheemme ja veivät lapsilta isän, mutta siitäkin pääsee yli, kun miettii että mitäpä semmoisella isällä tekeekään, joka on valmis vaihtaman omat lapset sutturoihin?
        Hyvä että meni pois.

        Nytovat lapset ihania aikuisia ja omat perheet, ja saneet multa hyvät eväät elämään, ettei omia läheisiä koskaanjätetä, minä en jättänyt ja yhä olen tukena ja turvana.

        Meillä kaikki joulut oli minun kanssa, mentiin anoppilaan ja sinne kokoontui koko suku joka joulu, yhä vielä niin tänävuonnakin.
        On hienoa ettei suvustamme lähtenyt muukuin meidän miekkonen, kaikki muut on tallessa ja samanlaisia kuin ennen, tuskin miestä muistetaan enää.

        Huonot lähtee ja vahvat ja hyvä jää.

        Joulu on lasten ja se kuuluu viettää äidin luona toki isän jos on kiinnostunut omista lapsistaan, ellei ole sitten ei veitä.

        Rahallisesti pääsisi helpolla kun ei ostelisi joululahjoja muuulloin kun siillon kun lapset on luona, mutta onneksi meillä ei sellaista tapausta ole koskaan, aina on lapset olleet mun kanssa jouluna ym juhlina.


    • Järkeillen

      Lapsen Joulu tässä asiassa kärsii, että sitä pitää kahteen kertaan viettää "Aattoiltaa".

      Toki on ymmärrettävää, että eivät nämä eronneet vanhemmat voi sitä enää yhdessä viettää, että mukana on entiset ja uudet kumppanit ja monien erojen kautta jääneet lapset.

      Todella kuinka moni teistä eronneista vanhemmista on joutunut itse kokemaan samanlaista monen kerran aattoa. Siitä katoaa se Joulun Sanoma kokonaan, se on vain lahjarumba ja aika usein myös aikuisien huonon omantunnon kautta vielä mennyt aivan mahdottomuuksiin. Lapsille ostetaan kalliita lahjoja vaikka velalla, jotta se oma omatunto saataisiin paremmaksi ja Joulu kyllä ei enää ole mitään koko asiassa.

      Jo se olisi jotain, että ne lahjat olisi yhdessä paikassa, vaikka sitten vuoronperään äidin ja isän luona, vaikka sitten muutoin se joulun aika vietettäisiin puoliksi kummankin luona.

      Itse jouduin ajattelemaan tätä lahja asiaa uudelleen ja tulin siihen tulokseen, että joululahjat ovat pientä muistamista, kuten syntymäpäivälahjatkin.
      Sitten on erikseen tarpeelliset asiat, jotka ostetaan muulloin kuin näinä päivinä, eikä näin yhdistetä näitä mitenkään jouluun tai merkkipäiviin.

      Jouduin tähän syystä, että eroperheen lapset alkavat vaatia todella kalliita asioita lahjoiksi, eikä se voi olla oikein.

      • YKSI YKSI YKSI!!!

        Ei ole kuin yksi isä, yksi äiti yksi perhe yksijoulu, yhdet synttärit yhdet häät, yhdet rippujuhlat!!

        Ei lasta voi pakottamaan juhlimaan jokapaikasa, yhdet juhlat riittää ja se joka ei kehtaa tulla ja häpee itseään ja tekojaan, olkoot juhlimatta.


      • -----

        ""Lapsen Joulu tässä asiassa kärsii, että sitä pitää kahteen kertaan viettää "Aattoiltaa".""

        Miten se joulu siinä kärsii? Perusteleppas tämä hieman tarkemmin? Siis sillä tavoin, kun lapsi saa kaksi jouluaattoa rakkaine ihmisineen, lahjoineen, ruokineen ja tunnelmineen? Kun meillä ainakin nuo miehen lapset muistavat aina kehuskella kaikille, kuinka heillä on tuplajoulu. Ja muut kihisevät kateudesta.

        Et sinä voi puhua lasten suulla tai astua lapsen kenkiin. En ole kuullut yhdenkään lapsen sanovan, että voi ei, joudun viettämään joulua kahdesti ja saamaan lahjoja kahdesti.

        Ja lapselle ovat rakkaita niin äiti perheineen kuin isä perheineen. Ei lapsi näe asioiden negatiivista puolta (=vanhemmat eronneet) vaan positiiviset puolet (=saan silti viettää joulua isän ja äidin kanssa, ja saan nauttia joulun tunnelmasta molempien luona, tuplana!).

        ""Lapsille ostetaan kalliita lahjoja vaikka velalla, jotta se oma omatunto saataisiin paremmaksi ja Joulu kyllä ei enää ole mitään koko asiassa.""

        Turhaan syytät kulutushysteriasta uusperheellisiä. Kyllä joulusta on tullut materialistinen juhla ihan kokonaisuudessaan, ei se ole perhemuodosta kiinni. Ihan yhtä lailla ne ydinperheiden lapset saavat tabletteja ja pleikkareita ja älypuhelimia, ei se ole mikään uusperheiden vitsaus. Ja niin se vain on, että lapsille joulussa merkitsee eniten lahjat. Ei se ole mitään uutta. Kysyppä keneltä tahansa lapselta, että mitä joulu merkitsee hänelle. Harva vastaa, että " joulu merkitsee minulle jeesus-lapsen syntymää, joulurauhaa ja yhdessäoloa". Aika normaali vastaus on, että "lahjoja ja karkkia ja joulukuusi".

        ""Jo se olisi jotain, että ne lahjat olisi yhdessä paikassa, vaikka sitten vuoronperään äidin ja isän luona, vaikka sitten muutoin se joulun aika vietettäisiin puoliksi kummankin luona. ""

        Miksi näin? Kuka sanoo, että joululahjat pitää saada vain yhdessä paikassa? Eiköhän jokainen perhe vietä joulua omalla tavallaan.
        Minä kasvoin ydinperheessä, ja saimme lahjoja kotona ja kahdessa mummolassa. Ei kukaan ajatellut, että voi p-aska, nyt on joulu pilalla kun emme saaneet kaikkia lahjoja samalla kerralla samassa paikassa.

        Kaiken tämän sinun jaarittelusi pohjalla on edelleen se uusperhevastaisuus. Oli kyse mistä tahansa. Sinä kääntelet, vääntelet, spekuloit, syyllistät ja olet puhuvinasi lasten suulla, vaikka todellisuudessa voit puhua vain omasta puolestasi.


      • oNNEN YDIN PERHE
        ----- kirjoitti:

        ""Lapsen Joulu tässä asiassa kärsii, että sitä pitää kahteen kertaan viettää "Aattoiltaa".""

        Miten se joulu siinä kärsii? Perusteleppas tämä hieman tarkemmin? Siis sillä tavoin, kun lapsi saa kaksi jouluaattoa rakkaine ihmisineen, lahjoineen, ruokineen ja tunnelmineen? Kun meillä ainakin nuo miehen lapset muistavat aina kehuskella kaikille, kuinka heillä on tuplajoulu. Ja muut kihisevät kateudesta.

        Et sinä voi puhua lasten suulla tai astua lapsen kenkiin. En ole kuullut yhdenkään lapsen sanovan, että voi ei, joudun viettämään joulua kahdesti ja saamaan lahjoja kahdesti.

        Ja lapselle ovat rakkaita niin äiti perheineen kuin isä perheineen. Ei lapsi näe asioiden negatiivista puolta (=vanhemmat eronneet) vaan positiiviset puolet (=saan silti viettää joulua isän ja äidin kanssa, ja saan nauttia joulun tunnelmasta molempien luona, tuplana!).

        ""Lapsille ostetaan kalliita lahjoja vaikka velalla, jotta se oma omatunto saataisiin paremmaksi ja Joulu kyllä ei enää ole mitään koko asiassa.""

        Turhaan syytät kulutushysteriasta uusperheellisiä. Kyllä joulusta on tullut materialistinen juhla ihan kokonaisuudessaan, ei se ole perhemuodosta kiinni. Ihan yhtä lailla ne ydinperheiden lapset saavat tabletteja ja pleikkareita ja älypuhelimia, ei se ole mikään uusperheiden vitsaus. Ja niin se vain on, että lapsille joulussa merkitsee eniten lahjat. Ei se ole mitään uutta. Kysyppä keneltä tahansa lapselta, että mitä joulu merkitsee hänelle. Harva vastaa, että " joulu merkitsee minulle jeesus-lapsen syntymää, joulurauhaa ja yhdessäoloa". Aika normaali vastaus on, että "lahjoja ja karkkia ja joulukuusi".

        ""Jo se olisi jotain, että ne lahjat olisi yhdessä paikassa, vaikka sitten vuoronperään äidin ja isän luona, vaikka sitten muutoin se joulun aika vietettäisiin puoliksi kummankin luona. ""

        Miksi näin? Kuka sanoo, että joululahjat pitää saada vain yhdessä paikassa? Eiköhän jokainen perhe vietä joulua omalla tavallaan.
        Minä kasvoin ydinperheessä, ja saimme lahjoja kotona ja kahdessa mummolassa. Ei kukaan ajatellut, että voi p-aska, nyt on joulu pilalla kun emme saaneet kaikkia lahjoja samalla kerralla samassa paikassa.

        Kaiken tämän sinun jaarittelusi pohjalla on edelleen se uusperhevastaisuus. Oli kyse mistä tahansa. Sinä kääntelet, vääntelet, spekuloit, syyllistät ja olet puhuvinasi lasten suulla, vaikka todellisuudessa voit puhua vain omasta puolestasi.

        Kärsii joulunvietto jos lasten pitää hyppiä sinne ja tänne.
        Joulu on rauhallista perhejuhlaa, ei siinä hötkyillä paikasta toiseen.
        Meillä on joulunpyhät oltu aina yhdessä paikasa koko perheen voimin. Isä äiti ja laset mnäin on menty ja näin mennään edelleen.

        En puhu lasten suulla mutta näin meillä kaikki ajattelee. Lpaset itsekin aikusia nykyisin muistelevat kuinka ihanaa oli heillä lapsuus, kun ei tarvinnut mennä jouluna minnekkään eikä nähdä isän sutturoita.

        Ei meillä ole tarninnut vuorotella, koska ei ole joulua muuten kuin läidin, minun kanssa ollut ja anoppilassa koko suku, siellä on oltu mutta lapset ovat olleet aina koko joulun yhdessä paiksaa, luojan kiitos!!!

        Meillä on minun lapsuudessa oltu joulu aina ydhessäpaikasas, niin on nyt omien lasten kanssa oltu yhdessä paikassa sekä nyt lapset perheineen ydhessä paikassa, olemme niin etuoikeutetussa asemassa olleet, ja näkyy siinä että lapset ovat onnellisia ja kiittävät minua siitä, että pidin heidän puoliaan asiassa kuin asiassa.

        JOs joulu olisi rikkonainen, särkyisi se rauhallisuus eikä joulu olisi juhla, vaan tavallinen arkipäivä, jossa mennään sinne ja tänne. jA JOS MEILLE TULISI TÄYSIN VIERAITA TUNTEMATTOMIA PERHENRIKKOJIA, SE EI OLISI ENÄÄ JOULU VAAN JOKU KUMMA SOTKUJUHLA.

        Meillä näin teillä juostaan joka päivä ja kkoko päivän minne sattuu, eikä osata rauhoittua, se on harmi.

        Meillä joulu on ruahalllista aikaa yhdessä paikassa.
        Aivan ihanaa. JOulu on parasta kun kaikki tärkeät on koolla ja koko joulun, ei tarvi mennä moneen päivään mihinkään.

        SE ON OIKEA JOULU!


      • -----
        oNNEN YDIN PERHE kirjoitti:

        Kärsii joulunvietto jos lasten pitää hyppiä sinne ja tänne.
        Joulu on rauhallista perhejuhlaa, ei siinä hötkyillä paikasta toiseen.
        Meillä on joulunpyhät oltu aina yhdessä paikasa koko perheen voimin. Isä äiti ja laset mnäin on menty ja näin mennään edelleen.

        En puhu lasten suulla mutta näin meillä kaikki ajattelee. Lpaset itsekin aikusia nykyisin muistelevat kuinka ihanaa oli heillä lapsuus, kun ei tarvinnut mennä jouluna minnekkään eikä nähdä isän sutturoita.

        Ei meillä ole tarninnut vuorotella, koska ei ole joulua muuten kuin läidin, minun kanssa ollut ja anoppilassa koko suku, siellä on oltu mutta lapset ovat olleet aina koko joulun yhdessä paiksaa, luojan kiitos!!!

        Meillä on minun lapsuudessa oltu joulu aina ydhessäpaikasas, niin on nyt omien lasten kanssa oltu yhdessä paikassa sekä nyt lapset perheineen ydhessä paikassa, olemme niin etuoikeutetussa asemassa olleet, ja näkyy siinä että lapset ovat onnellisia ja kiittävät minua siitä, että pidin heidän puoliaan asiassa kuin asiassa.

        JOs joulu olisi rikkonainen, särkyisi se rauhallisuus eikä joulu olisi juhla, vaan tavallinen arkipäivä, jossa mennään sinne ja tänne. jA JOS MEILLE TULISI TÄYSIN VIERAITA TUNTEMATTOMIA PERHENRIKKOJIA, SE EI OLISI ENÄÄ JOULU VAAN JOKU KUMMA SOTKUJUHLA.

        Meillä näin teillä juostaan joka päivä ja kkoko päivän minne sattuu, eikä osata rauhoittua, se on harmi.

        Meillä joulu on ruahalllista aikaa yhdessä paikassa.
        Aivan ihanaa. JOulu on parasta kun kaikki tärkeät on koolla ja koko joulun, ei tarvi mennä moneen päivään mihinkään.

        SE ON OIKEA JOULU!

        "Meillä näin teillä juostaan joka päivä ja kkoko päivän minne sattuu, eikä osata rauhoittua, se on harmi."

        Jos sinä haluat viettää jouluasi neljän seinän sisällä ja pitää huolen, että ette näe ketään muita ihmisiä vahingossakaan, niin se on sinun asiasi.

        Me käymme jouluna omien vanhempieni luona, anoppilassa ja olemme illan kotona. Joulupäivänäkin menemme anoppilaan, ja tapaninpäivänä taas minun vanhemmilleni syömään. Sinne tulevat myös kaikki minun sisarukseni perheineen (samaten anoppilaan mieheni sisarukset) ja olemme isolla joukolla koolla. Lapsuudenkodin naapureillekin käyn monesti hyasintin lasten kanssa viemässä ja toivottamassa hyvät joulut. Sekaan mahtuvat ihan kaikki, me olemme hyväsydämisiä ja avoimia ihmisiä, emmekä niin sisäänpäin kääntyneitä kuin sinä.

        Mutta kukin tavallaan :)


      • Vain omaiset
        ----- kirjoitti:

        "Meillä näin teillä juostaan joka päivä ja kkoko päivän minne sattuu, eikä osata rauhoittua, se on harmi."

        Jos sinä haluat viettää jouluasi neljän seinän sisällä ja pitää huolen, että ette näe ketään muita ihmisiä vahingossakaan, niin se on sinun asiasi.

        Me käymme jouluna omien vanhempieni luona, anoppilassa ja olemme illan kotona. Joulupäivänäkin menemme anoppilaan, ja tapaninpäivänä taas minun vanhemmilleni syömään. Sinne tulevat myös kaikki minun sisarukseni perheineen (samaten anoppilaan mieheni sisarukset) ja olemme isolla joukolla koolla. Lapsuudenkodin naapureillekin käyn monesti hyasintin lasten kanssa viemässä ja toivottamassa hyvät joulut. Sekaan mahtuvat ihan kaikki, me olemme hyväsydämisiä ja avoimia ihmisiä, emmekä niin sisäänpäin kääntyneitä kuin sinä.

        Mutta kukin tavallaan :)

        Kyllä me halutaan, ollaan aina oltu koko joulu sisällä perheen kesken, eikä sitä riko mikään. Meistä on ihana viettää joulu omassa porukassa, ei edes vieraita haluta jouluna. Näin ollaan kaikki vuodet menty ja näin mennään edelleen.

        Ihmettelen suuresti semmosia ihmisä jotka heittelee lapsiaan ympäri pitäjää sukulaisilta toiselle... siinä menee joulun rauha rikki.

        Meillä joulu on vain läheisten kesken.


      • -----
        Vain omaiset kirjoitti:

        Kyllä me halutaan, ollaan aina oltu koko joulu sisällä perheen kesken, eikä sitä riko mikään. Meistä on ihana viettää joulu omassa porukassa, ei edes vieraita haluta jouluna. Näin ollaan kaikki vuodet menty ja näin mennään edelleen.

        Ihmettelen suuresti semmosia ihmisä jotka heittelee lapsiaan ympäri pitäjää sukulaisilta toiselle... siinä menee joulun rauha rikki.

        Meillä joulu on vain läheisten kesken.

        ""Meillä joulu on vain läheisten kesken.""

        Samoin. Mitäpä muutakaan ne perheenjäsenet olisivatkaan kuin läheisiä.

        Minä olen läheinen omien vanhempieni, appivanhempieni ja omien sisarusteni/miesten sisarusten perheiden kanssa. Vietämme paljon aikaa yhdessä. Mutta jotenkin ymmärrän, jos sinun lähisukusi ei halua viettää aikaa sinun kanssasi....


      • lapsikin ymmärtää
        ----- kirjoitti:

        ""Meillä joulu on vain läheisten kesken.""

        Samoin. Mitäpä muutakaan ne perheenjäsenet olisivatkaan kuin läheisiä.

        Minä olen läheinen omien vanhempieni, appivanhempieni ja omien sisarusteni/miesten sisarusten perheiden kanssa. Vietämme paljon aikaa yhdessä. Mutta jotenkin ymmärrän, jos sinun lähisukusi ei halua viettää aikaa sinun kanssasi....

        Sä oot tosi hauska! Me nauramme kippurassa täällä sun aivoituksiasi. Heheeee... veljeni tyttö sanoi tuossa että onkohan tuolla ihmisellä lukihäiriö, kun tuommosia kuvittelee lukevansa??? Niinpä onko sulla?

        Minä: meillä joulu on läheisten kanssa....

        johjhon sinä vastaat. ymmärrän jos sun läheiset ei halua viettää joulua sinun kanssa.....


        heheeee... kerroppa oikeesti mitä sinä luit???????????????


      • impensillit
        lapsikin ymmärtää kirjoitti:

        Sä oot tosi hauska! Me nauramme kippurassa täällä sun aivoituksiasi. Heheeee... veljeni tyttö sanoi tuossa että onkohan tuolla ihmisellä lukihäiriö, kun tuommosia kuvittelee lukevansa??? Niinpä onko sulla?

        Minä: meillä joulu on läheisten kanssa....

        johjhon sinä vastaat. ymmärrän jos sun läheiset ei halua viettää joulua sinun kanssa.....


        heheeee... kerroppa oikeesti mitä sinä luit???????????????

        Minkäs sille voi kun "se veljentytär" on siihen sukuusi tullut. Kaikki samanlaisia ääliöitä. Mites se joku sanoikaan serkunkaa on herkumpaa......

        Sun ääliömäisyytesi korostuu vielä kun näyttelet niitä kirjoituksiasi "lapsille", mitä se kertoo sinusta ? Tottahan se ei tietenkään ole mutta kuitenkin.

        Vai kirjoitatteko koko suku näitä ääliötarinoitanne tänne. Lapset, lapsenlapset, serkut , serkunlapset, koko suku sekalaisine seurakuntineen.


      • Äitimyytille
        impensillit kirjoitti:

        Minkäs sille voi kun "se veljentytär" on siihen sukuusi tullut. Kaikki samanlaisia ääliöitä. Mites se joku sanoikaan serkunkaa on herkumpaa......

        Sun ääliömäisyytesi korostuu vielä kun näyttelet niitä kirjoituksiasi "lapsille", mitä se kertoo sinusta ? Tottahan se ei tietenkään ole mutta kuitenkin.

        Vai kirjoitatteko koko suku näitä ääliötarinoitanne tänne. Lapset, lapsenlapset, serkut , serkunlapset, koko suku sekalaisine seurakuntineen.

        Vietä joulusi yksin, niin saat täydellistä seuraa. Eikä ketään tarvitse kiusata. Kostonhimo ja pirkävihaisuus ovat narsistin selvimmät ominaisuudet. Lapset eivät tarvitse äitiä, joka pitää heitä itsensä jatkeena.
        Toivon sydämestäsi, että lapset viettävät Isän kanssa aikaa edes salaa.
        Ei synnyttäminen tee sinusta pyhimystä.
        Onneksi exäsi ymmärsi lähteä, pelasti elämänsä.


      • lissu, sisälle siitä
        Äitimyytille kirjoitti:

        Vietä joulusi yksin, niin saat täydellistä seuraa. Eikä ketään tarvitse kiusata. Kostonhimo ja pirkävihaisuus ovat narsistin selvimmät ominaisuudet. Lapset eivät tarvitse äitiä, joka pitää heitä itsensä jatkeena.
        Toivon sydämestäsi, että lapset viettävät Isän kanssa aikaa edes salaa.
        Ei synnyttäminen tee sinusta pyhimystä.
        Onneksi exäsi ymmärsi lähteä, pelasti elämänsä.

        Lissu, kerroit teidän rauhallisesta joulusta, ettei lapsia tarvinnut viedä mihinkään. Raahasit ne kumminkin känysen anopin luokse joka helvatan joulu. Miksei sun lapset saanut viettää joulua katkeran äitinsä luona omassa kodissaan, no ei se joulu ollut varmaan kummosempi katkeran anopin tai katkeran äitin luona. Kyllä on sunkin kakaroilla ollu katkerat lapsuuden joulumuistot. Kaks katkeraa ämmää. Vietä siinä nyt sitten ikimuistoinen lapsuuden joulu. Onks sun kakaeat tarvinnut hoitoo psygiatrisella osastolla, suljetulla puolella, vai onko ne siellä vieläkin. Älä mee vierailemaan, voi olla että et pääse ulos.


      • joulukirkko.
        ----- kirjoitti:

        "Meillä näin teillä juostaan joka päivä ja kkoko päivän minne sattuu, eikä osata rauhoittua, se on harmi."

        Jos sinä haluat viettää jouluasi neljän seinän sisällä ja pitää huolen, että ette näe ketään muita ihmisiä vahingossakaan, niin se on sinun asiasi.

        Me käymme jouluna omien vanhempieni luona, anoppilassa ja olemme illan kotona. Joulupäivänäkin menemme anoppilaan, ja tapaninpäivänä taas minun vanhemmilleni syömään. Sinne tulevat myös kaikki minun sisarukseni perheineen (samaten anoppilaan mieheni sisarukset) ja olemme isolla joukolla koolla. Lapsuudenkodin naapureillekin käyn monesti hyasintin lasten kanssa viemässä ja toivottamassa hyvät joulut. Sekaan mahtuvat ihan kaikki, me olemme hyväsydämisiä ja avoimia ihmisiä, emmekä niin sisäänpäin kääntyneitä kuin sinä.

        Mutta kukin tavallaan :)

        Meillä käydään myös hautausmaalla ja kirkossa, koska jouluahan vietetään kristuksen syntymäjuhlana.


      • palmupuu.
        Vain omaiset kirjoitti:

        Kyllä me halutaan, ollaan aina oltu koko joulu sisällä perheen kesken, eikä sitä riko mikään. Meistä on ihana viettää joulu omassa porukassa, ei edes vieraita haluta jouluna. Näin ollaan kaikki vuodet menty ja näin mennään edelleen.

        Ihmettelen suuresti semmosia ihmisä jotka heittelee lapsiaan ympäri pitäjää sukulaisilta toiselle... siinä menee joulun rauha rikki.

        Meillä joulu on vain läheisten kesken.

        Vai nii, me lähemme kanarialle koko jengi.


      • sama suku molemmil
        lissu, sisälle siitä kirjoitti:

        Lissu, kerroit teidän rauhallisesta joulusta, ettei lapsia tarvinnut viedä mihinkään. Raahasit ne kumminkin känysen anopin luokse joka helvatan joulu. Miksei sun lapset saanut viettää joulua katkeran äitinsä luona omassa kodissaan, no ei se joulu ollut varmaan kummosempi katkeran anopin tai katkeran äitin luona. Kyllä on sunkin kakaroilla ollu katkerat lapsuuden joulumuistot. Kaks katkeraa ämmää. Vietä siinä nyt sitten ikimuistoinen lapsuuden joulu. Onks sun kakaeat tarvinnut hoitoo psygiatrisella osastolla, suljetulla puolella, vai onko ne siellä vieläkin. Älä mee vierailemaan, voi olla että et pääse ulos.

        Just, hyvin sanottu, tollasia ihmisistä tulee, kun serkun kaa on herkumpaa......


      • Oletpa idiootti
        lissu, sisälle siitä kirjoitti:

        Lissu, kerroit teidän rauhallisesta joulusta, ettei lapsia tarvinnut viedä mihinkään. Raahasit ne kumminkin känysen anopin luokse joka helvatan joulu. Miksei sun lapset saanut viettää joulua katkeran äitinsä luona omassa kodissaan, no ei se joulu ollut varmaan kummosempi katkeran anopin tai katkeran äitin luona. Kyllä on sunkin kakaroilla ollu katkerat lapsuuden joulumuistot. Kaks katkeraa ämmää. Vietä siinä nyt sitten ikimuistoinen lapsuuden joulu. Onks sun kakaeat tarvinnut hoitoo psygiatrisella osastolla, suljetulla puolella, vai onko ne siellä vieläkin. Älä mee vierailemaan, voi olla että et pääse ulos.

        Voi sinua idioottia.

        Keeonpa sinulle. Meillä joulu alkaa 24 12 jolloin siirrymme anoppilaan jo vahain, veitämme siellä koko joulun ja kotiin palaamme vasta 27. pivä, joten emme juoksenteke pitkin poikin ympäri kylää eikä lapssia ole heitelty joka päivä minnekkään, vaan rauhassa olemme saaneet olla yhdesä paikassa koko joulun. Sitä minä tarkoitin.

        Halusit taas käsittää asian väärin.

        Meillä joulu on rauhallista aikaa, kukaane kulje ees taas minnekkään.

        Näin olemme aina tehneet ja näin teemme vieläkin, koko suku.

        Sinä heitä tlapsesi joka pivä monta kertaa päivääs joulunakin joka paikkaan, etkä anna lapislelsi joulurauhaa.
        Meidän joulu ei ole kulkemista vaan yhdessä oloa koko joulu kaikien keksen.


      • lissu juoppo
        Oletpa idiootti kirjoitti:

        Voi sinua idioottia.

        Keeonpa sinulle. Meillä joulu alkaa 24 12 jolloin siirrymme anoppilaan jo vahain, veitämme siellä koko joulun ja kotiin palaamme vasta 27. pivä, joten emme juoksenteke pitkin poikin ympäri kylää eikä lapssia ole heitelty joka päivä minnekkään, vaan rauhassa olemme saaneet olla yhdesä paikassa koko joulun. Sitä minä tarkoitin.

        Halusit taas käsittää asian väärin.

        Meillä joulu on rauhallista aikaa, kukaane kulje ees taas minnekkään.

        Näin olemme aina tehneet ja näin teemme vieläkin, koko suku.

        Sinä heitä tlapsesi joka pivä monta kertaa päivääs joulunakin joka paikkaan, etkä anna lapislelsi joulurauhaa.
        Meidän joulu ei ole kulkemista vaan yhdessä oloa koko joulu kaikien keksen.

        Ja taas kännissä ja valehtelee....


      • LissunLässyLälly
        Oletpa idiootti kirjoitti:

        Voi sinua idioottia.

        Keeonpa sinulle. Meillä joulu alkaa 24 12 jolloin siirrymme anoppilaan jo vahain, veitämme siellä koko joulun ja kotiin palaamme vasta 27. pivä, joten emme juoksenteke pitkin poikin ympäri kylää eikä lapssia ole heitelty joka päivä minnekkään, vaan rauhassa olemme saaneet olla yhdesä paikassa koko joulun. Sitä minä tarkoitin.

        Halusit taas käsittää asian väärin.

        Meillä joulu on rauhallista aikaa, kukaane kulje ees taas minnekkään.

        Näin olemme aina tehneet ja näin teemme vieläkin, koko suku.

        Sinä heitä tlapsesi joka pivä monta kertaa päivääs joulunakin joka paikkaan, etkä anna lapislelsi joulurauhaa.
        Meidän joulu ei ole kulkemista vaan yhdessä oloa koko joulu kaikien keksen.

        Siis ovatko ainoat ns. sukulaisesi ex-miehesi sukulaiset?
        Tuskin ex-anoppilassasi sinun IKIOMAT sukulaisesi viettävät joulua.
        Joulunakaan et mene oman äitisi ja isäsi luo, miksi? Ovatko he kääntäneet sinulle selkänsä koska olet eronnut?


      • onnen ydin perhe
        LissunLässyLälly kirjoitti:

        Siis ovatko ainoat ns. sukulaisesi ex-miehesi sukulaiset?
        Tuskin ex-anoppilassasi sinun IKIOMAT sukulaisesi viettävät joulua.
        Joulunakaan et mene oman äitisi ja isäsi luo, miksi? Ovatko he kääntäneet sinulle selkänsä koska olet eronnut?

        Koska heitä ei ole, kukkia vien ja kyynttilöitä, kyllä muistan heitä.


      • Häpeä narttu!
        onnen ydin perhe kirjoitti:

        Koska heitä ei ole, kukkia vien ja kyynttilöitä, kyllä muistan heitä.

        Entä omat tätisi, setäsi ja enosi? Kummisi, kummilapsesi? Ovatko hekin kaikki kuolleet? Et välitä omasta suvustasi yhtään (vaikka aina kehut kuinka KOKO SUKU olette tallessa ja läheisiä), vaan viet pentusi kuppaamaan vanhoja isovanhempiaan. Käyt vain vahtimassa ja kyttäämässä ex-miehesi kotona.


      • 45623
        Vain omaiset kirjoitti:

        Kyllä me halutaan, ollaan aina oltu koko joulu sisällä perheen kesken, eikä sitä riko mikään. Meistä on ihana viettää joulu omassa porukassa, ei edes vieraita haluta jouluna. Näin ollaan kaikki vuodet menty ja näin mennään edelleen.

        Ihmettelen suuresti semmosia ihmisä jotka heittelee lapsiaan ympäri pitäjää sukulaisilta toiselle... siinä menee joulun rauha rikki.

        Meillä joulu on vain läheisten kesken.

        No kun niillä sinun lapsillasi on puolisot ja puolisoilla vanhemmat ja sisarukset. Ainako ne lapsesi lapsineen pakkautuu sinun luoksesi eikä sinne lasten puolisoiden koteihin, Onpas itsekästä jos lastesi puolisot eivät saa vanhempiaan moikkaamassa jouluna, kun koska joka joulu ovat siellä sinun luona. Olet sinä matroona. Eiköhän lastesi puolisot inhoa sinua.


      • mitäserkumpisitäherk
        Häpeä narttu! kirjoitti:

        Entä omat tätisi, setäsi ja enosi? Kummisi, kummilapsesi? Ovatko hekin kaikki kuolleet? Et välitä omasta suvustasi yhtään (vaikka aina kehut kuinka KOKO SUKU olette tallessa ja läheisiä), vaan viet pentusi kuppaamaan vanhoja isovanhempiaan. Käyt vain vahtimassa ja kyttäämässä ex-miehesi kotona.

        Kuules, kun Lisulla on sama suku ex miehen kaa.


      • en usko, valhettelee
        Häpeä narttu! kirjoitti:

        Entä omat tätisi, setäsi ja enosi? Kummisi, kummilapsesi? Ovatko hekin kaikki kuolleet? Et välitä omasta suvustasi yhtään (vaikka aina kehut kuinka KOKO SUKU olette tallessa ja läheisiä), vaan viet pentusi kuppaamaan vanhoja isovanhempiaan. Käyt vain vahtimassa ja kyttäämässä ex-miehesi kotona.

        Lissu valehtelee, et he menee ex anoppilaan kolmeksi päiväksi ja yötäkin ovat ,aikuisten lasten ja lastenlasten kanssa, onhan niillä lapsillakin anoppilat ja sukulaiset sieltä toiselta puolelta.
        Kyllä pitää ex anopilla olla iso talo ja huoneitakin ainakin 7 et sinne mahtuu lissun lapset perheineen ja sitte vielä ne anopin muut sukulaaset kuten hänen lapset perheineen ja vanha ex anoppi passaa, voi kauheeta, sääliksi käy vanhaa ihmistä.


      • satuilee
        en usko, valhettelee kirjoitti:

        Lissu valehtelee, et he menee ex anoppilaan kolmeksi päiväksi ja yötäkin ovat ,aikuisten lasten ja lastenlasten kanssa, onhan niillä lapsillakin anoppilat ja sukulaiset sieltä toiselta puolelta.
        Kyllä pitää ex anopilla olla iso talo ja huoneitakin ainakin 7 et sinne mahtuu lissun lapset perheineen ja sitte vielä ne anopin muut sukulaaset kuten hänen lapset perheineen ja vanha ex anoppi passaa, voi kauheeta, sääliksi käy vanhaa ihmistä.

        Kyllä kaikki tajuaa että valhettahan tuo tarina on. Lissun sairastunut psyyke on luonut tuon tarunan ja lisulle se on täyttä totta.


      • serkun kaa
        mitäserkumpisitäherk kirjoitti:

        Kuules, kun Lisulla on sama suku ex miehen kaa.

        Hitto, niihän olikin :-D.


      • en kyl usko
        45623 kirjoitti:

        No kun niillä sinun lapsillasi on puolisot ja puolisoilla vanhemmat ja sisarukset. Ainako ne lapsesi lapsineen pakkautuu sinun luoksesi eikä sinne lasten puolisoiden koteihin, Onpas itsekästä jos lastesi puolisot eivät saa vanhempiaan moikkaamassa jouluna, kun koska joka joulu ovat siellä sinun luona. Olet sinä matroona. Eiköhän lastesi puolisot inhoa sinua.

        Älä usko kaikkea mitä tuo sairas kirjoittaa, se valehtelee ja keksii puolet.


      • ootte sisäsiittoisia
        Vain omaiset kirjoitti:

        Kyllä me halutaan, ollaan aina oltu koko joulu sisällä perheen kesken, eikä sitä riko mikään. Meistä on ihana viettää joulu omassa porukassa, ei edes vieraita haluta jouluna. Näin ollaan kaikki vuodet menty ja näin mennään edelleen.

        Ihmettelen suuresti semmosia ihmisä jotka heittelee lapsiaan ympäri pitäjää sukulaisilta toiselle... siinä menee joulun rauha rikki.

        Meillä joulu on vain läheisten kesken.

        Koko joulu sisällä....no huh huh!
        Meillä ulkoillaan kyllä joulunakin. Käydään haudoilla ja kirkossa, kävelyllä koiran kanssa.
        Mutta kökkikää te sisäsiittoiset sisällä, parempi niin muille.


      • ja muu suku?
        Vain omaiset kirjoitti:

        Kyllä me halutaan, ollaan aina oltu koko joulu sisällä perheen kesken, eikä sitä riko mikään. Meistä on ihana viettää joulu omassa porukassa, ei edes vieraita haluta jouluna. Näin ollaan kaikki vuodet menty ja näin mennään edelleen.

        Ihmettelen suuresti semmosia ihmisä jotka heittelee lapsiaan ympäri pitäjää sukulaisilta toiselle... siinä menee joulun rauha rikki.

        Meillä joulu on vain läheisten kesken.

        No, missä se "sukulainen" ex anoppi on?


    • menkää töihin ja hoi

      Joulu ym juhlat kuuluu vain omille vanhemille ja omalle suvulle, ei siihen pidä sotkea enää vieraita ihmisiä.
      Eikö heillä ole omat perheet ja omat suvut, menkööt sinne.

      vAI OOTTAAKO NE UUDET IHMISET ILMAISTA RUOKAA JA ILMAISIA LAHJOJA JA YLLÄPITOA MIEHEN SUVULTA???
      mIKSEIMENE TÖIHIN JA ANSAITSE OMAT KALJARAHAT, EI PIDÄ KINUTA SITÄ MIEHELTÄ.

      • hana auki

        Nyt alkoi taas Lissulta hermo palaa.

        Otappas ryypyt, kyllä se siitä.


      • Uusi perhe
        hana auki kirjoitti:

        Nyt alkoi taas Lissulta hermo palaa.

        Otappas ryypyt, kyllä se siitä.

        Miehen lapset muuttavat meille tänä jouluna...
        Olemme vihdoin kokonainen perhe. Äiti voi vaihteeksi tapailla, saapa nähdä annammeko, kun ei teidä mitä setiä siellä liikkuu.
        Tulevat meidän yhteisten lasten kanssa hyvin juttuun.
        Kolmas yhteinen syntyy uusperheeseemme tammikuussa.
        Meillä riittää rakkautta :)


      • mitäserkumpisitäherk

        Juopolta palo taas käämit.....


      • Niin isä ja hänen vaimonsa viettääkin perheensä sukunsa kanssa joulua ja joka toinen joulu lapset ovat heidän luona niin kuin ero tapauksissa yleensä on tapana.
        Ex vaimo vaan ei ole sukua ex miehelle joten on suvun joulu ja perhejuhlissa ulkopuolinen vieras ihminen !!!


      • Elviira äiti
        Uusi perhe kirjoitti:

        Miehen lapset muuttavat meille tänä jouluna...
        Olemme vihdoin kokonainen perhe. Äiti voi vaihteeksi tapailla, saapa nähdä annammeko, kun ei teidä mitä setiä siellä liikkuu.
        Tulevat meidän yhteisten lasten kanssa hyvin juttuun.
        Kolmas yhteinen syntyy uusperheeseemme tammikuussa.
        Meillä riittää rakkautta :)

        Meillekin muutttaa koko talon lapset olen heille äiti. Onneksi on iso asunto voin olla äiti kaikille naapurin lapsille, mikä onkaan kivampaa kuin kasvattaa toistenlapsia kun heidän oma äiti ei osaa, meille muuttaa huomenna kokko laulma Olen äiti! Mua on sanottava äidiksi. Olen paras.


    • Hupputakki huu

      Joulu on monille lapsille ja aikuisille surullista aikaa, kun ei voida edes hetkeksi laittaa sivuun juopottelua tai oman - entisen tai nykyisen - puolison ja lasten huonoa kohtelua. Monissa perheissä myös joko henkinen tai fyysinen väkivalta kuuluu kuvioihin, niin juhlapyhinä kuin arkenakin. Esimerkiksi lissulla.

      Sillä, jos joku aika on lapsille surullista, ei ole mitään tekemistä sen kanssa, millaisessa perhemuodossa eletään.

      Ensi jouluna mieheni lapset ovat meillä ja he todellakin odottavat sitä innokkaina ja hehkuttavat jo etukäteen, miten kiva on, kun ei tarvitse katsella äidin antaumuksellista glöginjuontia tai aatonaattona baarista bongattua "poikaystävää". Yritämme saada tapaamissopimusta muutettua niin, että lapset olisivat useammin meillä turvassa tuonkaltaiselta kotielämältä. Oletettavasti onnistumme, koska lapset itsekin sitä kovasti haluaisivat.

      • Onnen ydin perhe

        Onneksi meillä ei koskaan ole pakotettu lapsia olemaan poissa äidin ja suvun luota jouluna eikä muinakaan juhlina. Ei milloinkan, mies tietää ettei ole ollut syytä vaatia kun itse teki väärin ja vaihtoi lapsensa sutturoihin, eihän silloin voi mitään vaatiakkaan.

        Meillä lapset ovat aina saaneet juhlia joulua, eikä koskaan ole tarvinnut pelätä joutuvansa sutturoiden kynsiin.

        Joulu kuuluu olla suvun kansas ja äidin, ei kenenkään vieraan naikkosen kysnsissä ja haukuttavina.

        Mun lapest ovat onnekkaita, kun ovat saaneet joka joulun viettää kuin aina ennenkin, isä nyt on puuttunut mutta muut eivät, kaikki on ollut ennallaan. Ihanaa kun tietää että on onnistunut olemaan se vanhempi johon lapset luottaa ja ketä rakastaa ja kehen tukeutua.

        Mies nyt oli mitä oli, menneen talven lumia, ei paljon ketään kiinnosta, ihmetellään vaan miten kehtaa tehdä lapsilleen noin että viahtaa heitädt ulkopuolisiin katkeriin sutturoihin.


      • riemun raikkahin aik

        Juuri näin. Monessa perheessä juopotellaan, myös siin ydinperheessä. Viskataan lapsille lahjat jos niihin on jäänyt rahaa tai muistettu ostaa, sen jälkeen aloitetaan ryyppääminen. Ei edes joulua lapset saa viettää ettei vanhemmilla ole viinapullo pöydällä.
        Perheriidat ovat myös jouluna tavallisia. Lapset siinä unohtuu ja joulun sanoma,.


    • -----

      Kyllä, joulu on monille lapsille surullista aikaa.

      Etenkin niille lapsille, joiden kotona läträtään viinalla joulupyhät läpeensä. Ja lapsilla, joiden kotona viinapiru aiheuttaa tappelua, väkivaltaa ja pelkoa.

      Myöskin niille lapsille, joilla ei ole kotia. Ovat joko orpoja, huostattuja ja kiertävät tukiperheestä ja lastenkodista toiseen.

      On myös lapsia, jotka elävät äärimmäisessä köyhyydessä. Vanhemmat ovat sosiaalihuollon asiakkaita, ja tiukkaa tekee, että saa edes leipää pöytään. Lahjoistakaan on turha haaveilla, elleivät jotkut hyväosaiset luovu vanhoista leluistaan heidän hyväkseen.

      Lapsi, jonka molemmat vanhemmat ovat erosta huolimatta edelleen läsnä lapsen elämässä, haluavat jakaa vanhemmuutensa ja viettää lapsensa kanssa niin arkea kuin juhlaa, eivät ole huono-osaisia. Jos sekä isän että äidin luona vietetään tavallista lapsiperheen elämää, ilman viinaa, väkivaltaa ja köyhyyttä, ei lapsella ole mitään hätää, eikä mitään surullista joulua. Lapsi saa viettää kaksi joulua, saa tuplaten juhlia ja lahjoja, kun toiset lapset eivät saa yhtikäs mitään, eivät lahjoja, jouluruokaa, jouluruokaa, saati sitten sitä tärkeintä -syliä, rakkaiden ihmisten seuraa.

      • RAITIS AIKA TOIVOTTA

        Juuri näin. Ihan turha syyttä uusperheitä lapsen surullisesta joulusta. Oikeastaan narettavaa tulla retostelemaan että meidän perheessä vain on oikea joulu teillä ei ole. Te vietätte lapsinenne vääränlaista joulua.

        Joillakin ei ole sitä onnellista joulua joka johtuu syystä tai toisesta.

        Ap, voisi syyttää vaikka Jehovia kun eivät vietä joulua. Mitä lapset ajattele kun naapurin lapsella on joulu ja hänellä ei ole. Tai muslimeja tms.


    • -----

      ""Keeonpa sinulle. Meillä joulu alkaa 24 12 jolloin siirrymme anoppilaan jo vahain, veitämme siellä koko joulun ja kotiin palaamme vasta 27. pivä, joten emme juoksenteke pitkin poikin ympäri kylää eikä lapssia ole heitelty joka päivä minnekkään, vaan rauhassa olemme saaneet olla yhdesä paikassa koko joulun. Sitä minä tarkoitin.""

      Ymmärsinkö oikein...

      Siis sinä punkkaat ex-anoppisi luona 24-27 joulukuuta, eli peräti 3 yötä, 4 päivää. Siis sinä, aikuinen ihminen, joka itsekin olet jo mummo.

      Ja sen lisäksi, että sinä menet sinne ex-anoppisi nurkkiin joulupyhiksi, sinne menevät myös sinun aikuiset lapsesi perheineen.

      Siis joo, ymmärrän, että aikuiset ihmiset käyvät lapsineen mummoloissa joulun aikaan, ehkä jopa yönkin yli. Eli että sinun aikuiset lapsesi ja lapsenlapsesi käyvät esim. syömässä jouluruokaa sinun, eli mummon, luona. Mutta että 3 sukupolvea majoittuu jouluaatosta tapaninpäivään vanhan ihmisen passattavaksi; ex-miniä (joka jo itse mummo), hänen aikuiset lapsensa ja vielä näiden pienet lapset, joille sinun ex-anoppisi on isomummu.

      Entäs ne ex-anoppisi omat lapset? Majoittuvatko hekin porukalla lapsineen ja puolisoineen sinne isomummun luokse?

      Ja entäs sinun aikuisten lastesi puolisot, onhan heilläkin vanhemmat ( =lasten toiset mummut ja papat) jossain. Jätetäänkö toinen mummula kokonaan paitsioon koko joulupyhien ajaksi, puolisoiden suvun puoli? Soittavatko he omille vanhemmilleen, että "sori, lapset eivät nyt tänäkään jouluna tule sinne teidän mummulaan ollenkaan käymään, vaan menemme porukalla lasten toisen mummun ex-anopin eli isomummun luokse kolmeksi yöksi"?

      Täytyy sanoa, että vaikea uskoa tätä todeksi. Ja jos tämä on totta, niin sääli kaikkia kohtaan; isomummua, joka on varmasti jo vanha ihminen, sekä sinun aikuisia lapsiasi ja heidän puolisoitaan ja lapsiaan kohtaan. Mahtaa siellä isomummulassa olla ahdasta.

      • huh huh.

        Hyvä huomio :D


      • Voi sun mielikuvitus

        Voi miten kateellinen olet, kirjotat asioista joista et tiedä. Arvelet vaan ja tottakai kirjoitat juuri tuohon sävyyn että näyttää todella pahalta, mutta sehän on vain sinun kuvitelma, ei se totuus miten asia oikeasti on.

        Mutta täällähän yleensäkin monet korostavat ja keksivät toisten tarinoihin niitä puolia ja kuvittavat omilla kertomuksilla. Miksi pitää aina kirjoittaa pahaa?

        Meidän asia ei ole noin mitä sinä korostat ja miten sinä provosoit ei ollenkaan.

        Uskon että olet katkera ja kateellinen kun meillä on asiat hyvin niin senpä tähden piti kirjottaa se oma versio keksitty versio.
        Oli muuten hauska satu...

        Jospa kysyit miten asia oikeesti on etkä sovittelisi omaa tarinaa toisten elämään.


      • olet kyl tosi hullu
        Voi sun mielikuvitus kirjoitti:

        Voi miten kateellinen olet, kirjotat asioista joista et tiedä. Arvelet vaan ja tottakai kirjoitat juuri tuohon sävyyn että näyttää todella pahalta, mutta sehän on vain sinun kuvitelma, ei se totuus miten asia oikeasti on.

        Mutta täällähän yleensäkin monet korostavat ja keksivät toisten tarinoihin niitä puolia ja kuvittavat omilla kertomuksilla. Miksi pitää aina kirjoittaa pahaa?

        Meidän asia ei ole noin mitä sinä korostat ja miten sinä provosoit ei ollenkaan.

        Uskon että olet katkera ja kateellinen kun meillä on asiat hyvin niin senpä tähden piti kirjottaa se oma versio keksitty versio.
        Oli muuten hauska satu...

        Jospa kysyit miten asia oikeesti on etkä sovittelisi omaa tarinaa toisten elämään.

        Mitä hel-vetti nyt väännät tuon edellisen valehtelijaksi, ja katkeraksi siis mistä??? etkö tosiaan tiedä mitä kirjoitat, tässä todiste:

        ""Keoompa sinulle meillä joulu alkaa 24 12 jolloin siirrymme anoppilaan jo varhain, vietämme siellä koko joulun ja kotiin palaamme vasta 27. pivä, joten emme juoksentete,pitkin poikin ympäri kylää eikä lapssia ole heiteelty joka päivä minnekään, vaan rauhassa olemme saaneet olla yhdesä paikassa koko joulun""
        Näin kirjoitit, tai sitte ne sivupersoonat kirjoittaa ,ei susta saa selvää ja tietty kännissä taas olet.


      • -----
        Voi sun mielikuvitus kirjoitti:

        Voi miten kateellinen olet, kirjotat asioista joista et tiedä. Arvelet vaan ja tottakai kirjoitat juuri tuohon sävyyn että näyttää todella pahalta, mutta sehän on vain sinun kuvitelma, ei se totuus miten asia oikeasti on.

        Mutta täällähän yleensäkin monet korostavat ja keksivät toisten tarinoihin niitä puolia ja kuvittavat omilla kertomuksilla. Miksi pitää aina kirjoittaa pahaa?

        Meidän asia ei ole noin mitä sinä korostat ja miten sinä provosoit ei ollenkaan.

        Uskon että olet katkera ja kateellinen kun meillä on asiat hyvin niin senpä tähden piti kirjottaa se oma versio keksitty versio.
        Oli muuten hauska satu...

        Jospa kysyit miten asia oikeesti on etkä sovittelisi omaa tarinaa toisten elämään.

        Ei, minä vain toistin sinun kirjoituksiasi.

        Tässä uudelleen pari sinun kirjoittamaasi kohtaa:
        ""Keeonpa sinulle. Meillä joulu alkaa 24 12 jolloin siirrymme anoppilaan jo vahain, veitämme siellä koko joulun ja kotiin palaamme vasta 27. pivä, joten emme juoksenteke pitkin poikin ympäri kylää eikä lapssia ole heitelty joka päivä minnekkään, vaan rauhassa olemme saaneet olla yhdesä paikassa koko joulun. Sitä minä tarkoitin.
        Meidän joulu ei ole kulkemista vaan yhdessä oloa koko joulu kaikien keksen.
        Näin olemme aina tehneet ja näin teemme vieläkin, koko suku.""

        Näin sinä annat asian ymmärtää, kuten edellä kirjoitin. Kirjoitat, että varhain 24.12. siirrytte porukalla anoppilaan, ja vietätte siellä koko joulun, kunnes palaatte kotiin 27.12. Ja että siellä olette ja pysytte, yhdessä paikassa, ette kuljeskele minnekään vaan olette yhdessä kaikkien kesken, koko suku. Ja että näin olette tehneet aina ja että näin teette vieläkin.

        ""Uskon että olet katkera ja kateellinen kun meillä on asiat hyvin niin senpä tähden piti kirjottaa se oma versio keksitty versio.
        Oli muuten hauska satu...
        Jospa kysyit miten asia oikeesti on etkä sovittelisi omaa tarinaa toisten elämään.""

        Kaikki on sinun itsesi kertomaa.

        Vai vedätkö nyt sanasi takaisin?

        Miten se sitten todellisuudessa meneekään? Ette siis olekaan yhdessä paikassa koko suku koolla koko joulun? Miksi sitten ensin väitit niin?


      • lissun sadut
        ----- kirjoitti:

        Ei, minä vain toistin sinun kirjoituksiasi.

        Tässä uudelleen pari sinun kirjoittamaasi kohtaa:
        ""Keeonpa sinulle. Meillä joulu alkaa 24 12 jolloin siirrymme anoppilaan jo vahain, veitämme siellä koko joulun ja kotiin palaamme vasta 27. pivä, joten emme juoksenteke pitkin poikin ympäri kylää eikä lapssia ole heitelty joka päivä minnekkään, vaan rauhassa olemme saaneet olla yhdesä paikassa koko joulun. Sitä minä tarkoitin.
        Meidän joulu ei ole kulkemista vaan yhdessä oloa koko joulu kaikien keksen.
        Näin olemme aina tehneet ja näin teemme vieläkin, koko suku.""

        Näin sinä annat asian ymmärtää, kuten edellä kirjoitin. Kirjoitat, että varhain 24.12. siirrytte porukalla anoppilaan, ja vietätte siellä koko joulun, kunnes palaatte kotiin 27.12. Ja että siellä olette ja pysytte, yhdessä paikassa, ette kuljeskele minnekään vaan olette yhdessä kaikkien kesken, koko suku. Ja että näin olette tehneet aina ja että näin teette vieläkin.

        ""Uskon että olet katkera ja kateellinen kun meillä on asiat hyvin niin senpä tähden piti kirjottaa se oma versio keksitty versio.
        Oli muuten hauska satu...
        Jospa kysyit miten asia oikeesti on etkä sovittelisi omaa tarinaa toisten elämään.""

        Kaikki on sinun itsesi kertomaa.

        Vai vedätkö nyt sanasi takaisin?

        Miten se sitten todellisuudessa meneekään? Ette siis olekaan yhdessä paikassa koko suku koolla koko joulun? Miksi sitten ensin väitit niin?

        Ei , kun lissu viettää joulunsa yksin juopolellen ja kirjoittaa joulusatuja suomi 24:ään.


      • Voi sua ressukkaa!
        ----- kirjoitti:

        Ei, minä vain toistin sinun kirjoituksiasi.

        Tässä uudelleen pari sinun kirjoittamaasi kohtaa:
        ""Keeonpa sinulle. Meillä joulu alkaa 24 12 jolloin siirrymme anoppilaan jo vahain, veitämme siellä koko joulun ja kotiin palaamme vasta 27. pivä, joten emme juoksenteke pitkin poikin ympäri kylää eikä lapssia ole heitelty joka päivä minnekkään, vaan rauhassa olemme saaneet olla yhdesä paikassa koko joulun. Sitä minä tarkoitin.
        Meidän joulu ei ole kulkemista vaan yhdessä oloa koko joulu kaikien keksen.
        Näin olemme aina tehneet ja näin teemme vieläkin, koko suku.""

        Näin sinä annat asian ymmärtää, kuten edellä kirjoitin. Kirjoitat, että varhain 24.12. siirrytte porukalla anoppilaan, ja vietätte siellä koko joulun, kunnes palaatte kotiin 27.12. Ja että siellä olette ja pysytte, yhdessä paikassa, ette kuljeskele minnekään vaan olette yhdessä kaikkien kesken, koko suku. Ja että näin olette tehneet aina ja että näin teette vieläkin.

        ""Uskon että olet katkera ja kateellinen kun meillä on asiat hyvin niin senpä tähden piti kirjottaa se oma versio keksitty versio.
        Oli muuten hauska satu...
        Jospa kysyit miten asia oikeesti on etkä sovittelisi omaa tarinaa toisten elämään.""

        Kaikki on sinun itsesi kertomaa.

        Vai vedätkö nyt sanasi takaisin?

        Miten se sitten todellisuudessa meneekään? Ette siis olekaan yhdessä paikassa koko suku koolla koko joulun? Miksi sitten ensin väitit niin?

        Kyllä sinä olet katkera ja kateellinen. Miksi rikoit jonkun perheen saat nyt kärsiä siitä ihan itse. Sinua suututtaa että kaikilla muilla on appivanhempiin hyvät välit kun sulla itsellä ei ole niin siitäpä olet erittäin katkeellinen.

        Ei ole minun kertomaa, sinä olet vääntänyt kaikki sanomani oman mielen ja näkemyksen mukaan, miten toivoisit että toisten asiat olisi. Ihan on oma sun juttusi ja tarina.

        Mutta ei se mitään, minä psykologiaa lukeneena, ymmärrän tuollaisia ihmisä tosi hyvin, en anna sinun juttujesi vaikuttaa minuun, se mitä itse kirjoitan on niin, mutta mitä sinä kirjoitat minusta sinä oletat vaan ja kuvittelet.
        Semmoisia on ihmiset joilla on synkkä mieli, sinull aon semmoinen.
        Kirjoita vaan ja kerro, minä kyllä luen sinun tarinasi, sillä terapioin sinua sillä tavoin, on hyväe ttä sulla on kuuntelija joka jaksaa ymmärtää.
        Minä en loukkaanu, sillä tiedän että sinulla on tosi vaikeeta, se ei vaikuta minuun.
        Odotan avautmistasi, halin myös sinua. Uskon että toivut tuosta synkästä olotilasta, puhumalla asiat ratkeentuu tai ainakin helpottuu.

        Halin sinua.


      • lissu fani
        Voi sua ressukkaa! kirjoitti:

        Kyllä sinä olet katkera ja kateellinen. Miksi rikoit jonkun perheen saat nyt kärsiä siitä ihan itse. Sinua suututtaa että kaikilla muilla on appivanhempiin hyvät välit kun sulla itsellä ei ole niin siitäpä olet erittäin katkeellinen.

        Ei ole minun kertomaa, sinä olet vääntänyt kaikki sanomani oman mielen ja näkemyksen mukaan, miten toivoisit että toisten asiat olisi. Ihan on oma sun juttusi ja tarina.

        Mutta ei se mitään, minä psykologiaa lukeneena, ymmärrän tuollaisia ihmisä tosi hyvin, en anna sinun juttujesi vaikuttaa minuun, se mitä itse kirjoitan on niin, mutta mitä sinä kirjoitat minusta sinä oletat vaan ja kuvittelet.
        Semmoisia on ihmiset joilla on synkkä mieli, sinull aon semmoinen.
        Kirjoita vaan ja kerro, minä kyllä luen sinun tarinasi, sillä terapioin sinua sillä tavoin, on hyväe ttä sulla on kuuntelija joka jaksaa ymmärtää.
        Minä en loukkaanu, sillä tiedän että sinulla on tosi vaikeeta, se ei vaikuta minuun.
        Odotan avautmistasi, halin myös sinua. Uskon että toivut tuosta synkästä olotilasta, puhumalla asiat ratkeentuu tai ainakin helpottuu.

        Halin sinua.

        Komppaan lissua, juuri näin, katkerat vaan provosoivat.


      • lissu on pahasti sai
        ----- kirjoitti:

        Ei, minä vain toistin sinun kirjoituksiasi.

        Tässä uudelleen pari sinun kirjoittamaasi kohtaa:
        ""Keeonpa sinulle. Meillä joulu alkaa 24 12 jolloin siirrymme anoppilaan jo vahain, veitämme siellä koko joulun ja kotiin palaamme vasta 27. pivä, joten emme juoksenteke pitkin poikin ympäri kylää eikä lapssia ole heitelty joka päivä minnekkään, vaan rauhassa olemme saaneet olla yhdesä paikassa koko joulun. Sitä minä tarkoitin.
        Meidän joulu ei ole kulkemista vaan yhdessä oloa koko joulu kaikien keksen.
        Näin olemme aina tehneet ja näin teemme vieläkin, koko suku.""

        Näin sinä annat asian ymmärtää, kuten edellä kirjoitin. Kirjoitat, että varhain 24.12. siirrytte porukalla anoppilaan, ja vietätte siellä koko joulun, kunnes palaatte kotiin 27.12. Ja että siellä olette ja pysytte, yhdessä paikassa, ette kuljeskele minnekään vaan olette yhdessä kaikkien kesken, koko suku. Ja että näin olette tehneet aina ja että näin teette vieläkin.

        ""Uskon että olet katkera ja kateellinen kun meillä on asiat hyvin niin senpä tähden piti kirjottaa se oma versio keksitty versio.
        Oli muuten hauska satu...
        Jospa kysyit miten asia oikeesti on etkä sovittelisi omaa tarinaa toisten elämään.""

        Kaikki on sinun itsesi kertomaa.

        Vai vedätkö nyt sanasi takaisin?

        Miten se sitten todellisuudessa meneekään? Ette siis olekaan yhdessä paikassa koko suku koolla koko joulun? Miksi sitten ensin väitit niin?

        Dissosiatiivinen identiteettihäiriö eli DID.
        DID on monipersoonahäiriö tai sivupersoonahäiriö se on monimutkainen ja siinä on yleensä läsnä kaikki dissiosiatiiviset oireet.
        Lapsuudessa alkaneen traumasaation seurauksena potilaan persoonallisuuden eri osat ovat joutuneet toisistaan niin erilleen ,että ne ovat omaksuneet oman henkilöhistorian , nimen ja fyysiset piirteet.
        DID häiriöstä käsivällä ihmisellä esiintyy kaksi tai useampia erilaisia persoonallisuuksia, kaikilla persoonilla on oma muistikuva, mieltymys ja käytös ja vain yhden persoonan piirteet on havaittavissa kerrallaan.
        Eri persoonat ovat tietämättömiä toisistaan eikä niillä ole yhteyttä toisten mielikuviin.
        Ilmeisesti lissulla on tää häiriö muiden sairauksien joukossa.


      • -----
        Voi sua ressukkaa! kirjoitti:

        Kyllä sinä olet katkera ja kateellinen. Miksi rikoit jonkun perheen saat nyt kärsiä siitä ihan itse. Sinua suututtaa että kaikilla muilla on appivanhempiin hyvät välit kun sulla itsellä ei ole niin siitäpä olet erittäin katkeellinen.

        Ei ole minun kertomaa, sinä olet vääntänyt kaikki sanomani oman mielen ja näkemyksen mukaan, miten toivoisit että toisten asiat olisi. Ihan on oma sun juttusi ja tarina.

        Mutta ei se mitään, minä psykologiaa lukeneena, ymmärrän tuollaisia ihmisä tosi hyvin, en anna sinun juttujesi vaikuttaa minuun, se mitä itse kirjoitan on niin, mutta mitä sinä kirjoitat minusta sinä oletat vaan ja kuvittelet.
        Semmoisia on ihmiset joilla on synkkä mieli, sinull aon semmoinen.
        Kirjoita vaan ja kerro, minä kyllä luen sinun tarinasi, sillä terapioin sinua sillä tavoin, on hyväe ttä sulla on kuuntelija joka jaksaa ymmärtää.
        Minä en loukkaanu, sillä tiedän että sinulla on tosi vaikeeta, se ei vaikuta minuun.
        Odotan avautmistasi, halin myös sinua. Uskon että toivut tuosta synkästä olotilasta, puhumalla asiat ratkeentuu tai ainakin helpottuu.

        Halin sinua.

        ""Kyllä sinä olet katkera ja kateellinen. Miksi rikoit jonkun perheen saat nyt kärsiä siitä ihan itse. Sinua suututtaa että kaikilla muilla on appivanhempiin hyvät välit kun sulla itsellä ei ole niin siitäpä olet erittäin katkeellinen.""

        Ei minulla ole mitään syytä olla sinulle kateellinen. Eikä myöskään ole mitään syytä olla katkerakaan.

        Kyllä, minä rikoin aikanaan perheeni ottamalla eron miehestäni. En kärsi senkään vuoksi enää, kiitos huolenpidostasi vaan.

        Minulla on läheiset välit appivanhempiini, he asuvat naapurissamme. Ex-appivanhempiinikin välit ovat kunnossa, näemme toisinaan lasten juhlissa, kaikki on meidänkin välillämme ok.

        ""Ei ole minun kertomaa, sinä olet vääntänyt kaikki sanomani oman mielen ja näkemyksen mukaan, miten toivoisit että toisten asiat olisi. Ihan on oma sun juttusi ja tarina.""

        Kyllä. Kaikki kohdat oli kopioitu sinun kirjoituksistasi. Tässä ne ovat kopioituna uudestaan (voit tarkistaa asian edeltä, omasta kirjoituksestasi):
        ""Keeonpa sinulle. Meillä joulu alkaa 24 12 jolloin siirrymme anoppilaan jo vahain, veitämme siellä koko joulun ja kotiin palaamme vasta 27. pivä, joten emme juoksenteke pitkin poikin ympäri kylää eikä lapssia ole heitelty joka päivä minnekkään, vaan rauhassa olemme saaneet olla yhdesä paikassa koko joulun. Sitä minä tarkoitin.
        Meidän joulu ei ole kulkemista vaan yhdessä oloa koko joulu kaikien keksen.
        Näin olemme aina tehneet ja näin teemme vieläkin, koko suku."

        Nämä ovat sinun kirjoittamiasi asioita (eilen, klo 13.08).

        Ovelasti jälleen sivuutit itse asian. Tässäkin aloit jauhaa psykologiasta ja terapoimisesta, mutta kätevästi jätit vastaamatta sinulle esitettyihin kysymyksiin.

        Ensin kirjoitit, että kysyisit suoraan asioista, tässä kopio kirjoituksestasi:
        "Jospa kysyit miten asia oikeesti on etkä sovittelisi omaa tarinaa toisten elämään."

        Ja sitten kun sinulta kysytään, miten asia sitten oikeasti on, sinä alat kierrellä ja kaarrella. Eli vastaappas nyt vain:

        Miten se sitten todellisuudessa meneekään? Ette siis olekaan yhdessä paikassa koko suku koolla koko joulun? Miksi sitten ensin väitit niin?

        Katsotaan, oletko sanasi mittainen :)


      • Onnen ydin perhe
        ----- kirjoitti:

        ""Kyllä sinä olet katkera ja kateellinen. Miksi rikoit jonkun perheen saat nyt kärsiä siitä ihan itse. Sinua suututtaa että kaikilla muilla on appivanhempiin hyvät välit kun sulla itsellä ei ole niin siitäpä olet erittäin katkeellinen.""

        Ei minulla ole mitään syytä olla sinulle kateellinen. Eikä myöskään ole mitään syytä olla katkerakaan.

        Kyllä, minä rikoin aikanaan perheeni ottamalla eron miehestäni. En kärsi senkään vuoksi enää, kiitos huolenpidostasi vaan.

        Minulla on läheiset välit appivanhempiini, he asuvat naapurissamme. Ex-appivanhempiinikin välit ovat kunnossa, näemme toisinaan lasten juhlissa, kaikki on meidänkin välillämme ok.

        ""Ei ole minun kertomaa, sinä olet vääntänyt kaikki sanomani oman mielen ja näkemyksen mukaan, miten toivoisit että toisten asiat olisi. Ihan on oma sun juttusi ja tarina.""

        Kyllä. Kaikki kohdat oli kopioitu sinun kirjoituksistasi. Tässä ne ovat kopioituna uudestaan (voit tarkistaa asian edeltä, omasta kirjoituksestasi):
        ""Keeonpa sinulle. Meillä joulu alkaa 24 12 jolloin siirrymme anoppilaan jo vahain, veitämme siellä koko joulun ja kotiin palaamme vasta 27. pivä, joten emme juoksenteke pitkin poikin ympäri kylää eikä lapssia ole heitelty joka päivä minnekkään, vaan rauhassa olemme saaneet olla yhdesä paikassa koko joulun. Sitä minä tarkoitin.
        Meidän joulu ei ole kulkemista vaan yhdessä oloa koko joulu kaikien keksen.
        Näin olemme aina tehneet ja näin teemme vieläkin, koko suku."

        Nämä ovat sinun kirjoittamiasi asioita (eilen, klo 13.08).

        Ovelasti jälleen sivuutit itse asian. Tässäkin aloit jauhaa psykologiasta ja terapoimisesta, mutta kätevästi jätit vastaamatta sinulle esitettyihin kysymyksiin.

        Ensin kirjoitit, että kysyisit suoraan asioista, tässä kopio kirjoituksestasi:
        "Jospa kysyit miten asia oikeesti on etkä sovittelisi omaa tarinaa toisten elämään."

        Ja sitten kun sinulta kysytään, miten asia sitten oikeasti on, sinä alat kierrellä ja kaarrella. Eli vastaappas nyt vain:

        Miten se sitten todellisuudessa meneekään? Ette siis olekaan yhdessä paikassa koko suku koolla koko joulun? Miksi sitten ensin väitit niin?

        Katsotaan, oletko sanasi mittainen :)

        Voi sua, mitä sinä nyt oikeesti haluat tietää? Ellet ymmärrä selvää tekstiä kun ensin olet itse värittänyt sitä oman mielesi mukaan, en voi sille yhtään mitään.

        Mitä haluat siis tietää uudestaan? Senkä kuinka kauan vietämme joulua anoppilasa koko suku?

        Koko joulun vietämme siellä yhdessä kuin aina ennenkin. Miten tuostakin saat itsesi sekaisin omilla tulkinnoillasi??? Halin sua. JOs on kysyttävää kysy, älä vastaa muiden kysymyksiin omilla sanoillasi.

        En yhtään ihmettele että olet yksinäinen ja kukaan ei sua huoli kuin ne miehet joiden perheet rikot, jotta heillä on kotitonttu kotona.


      • -----
        Onnen ydin perhe kirjoitti:

        Voi sua, mitä sinä nyt oikeesti haluat tietää? Ellet ymmärrä selvää tekstiä kun ensin olet itse värittänyt sitä oman mielesi mukaan, en voi sille yhtään mitään.

        Mitä haluat siis tietää uudestaan? Senkä kuinka kauan vietämme joulua anoppilasa koko suku?

        Koko joulun vietämme siellä yhdessä kuin aina ennenkin. Miten tuostakin saat itsesi sekaisin omilla tulkinnoillasi??? Halin sua. JOs on kysyttävää kysy, älä vastaa muiden kysymyksiin omilla sanoillasi.

        En yhtään ihmettele että olet yksinäinen ja kukaan ei sua huoli kuin ne miehet joiden perheet rikot, jotta heillä on kotitonttu kotona.

        No niin, eli asia meni juuri niin kuin sinä ensin kirjoitit. Minä vain ihmettelin asiaa, ei muuta.

        Minusta on aivan älytöntä, että koko helevatan suku kokoontuu yhden vanhan muorin nurkkiin kolmeksi yöksi ja neljäksi päiväksi.

        En minä ole yksinäinen, älä siitä huoli. Minulla on aviomies ja lapset, ja joulupyhinä käymme kyläilemässä lasten molemmissa mummoloissa. Mutta emme aio majoittua oman mummoni (eli lasteni isomummun) nurkkiin kauhealla köörillä moneksi päiväksi, emme koskaan kehtaisi ryhtyä sellaiseen. Jouluaattona käymme lasten kanssa viemässä isomummulle joulukukan ja suklaata, ja minä kuljetan hänet autolla omille vanhemmilleni. Hän saa istua lapsensa perheen joulupöytään, valmiiseen pöytään, ja palata illalla kovan hälinän päätteeksi oman kotinsa rauhaan lepäämään.

        Näin meillä, mutta jokaisella toki omat tapansa :)


      • Onnen ydin perhe
        ----- kirjoitti:

        No niin, eli asia meni juuri niin kuin sinä ensin kirjoitit. Minä vain ihmettelin asiaa, ei muuta.

        Minusta on aivan älytöntä, että koko helevatan suku kokoontuu yhden vanhan muorin nurkkiin kolmeksi yöksi ja neljäksi päiväksi.

        En minä ole yksinäinen, älä siitä huoli. Minulla on aviomies ja lapset, ja joulupyhinä käymme kyläilemässä lasten molemmissa mummoloissa. Mutta emme aio majoittua oman mummoni (eli lasteni isomummun) nurkkiin kauhealla köörillä moneksi päiväksi, emme koskaan kehtaisi ryhtyä sellaiseen. Jouluaattona käymme lasten kanssa viemässä isomummulle joulukukan ja suklaata, ja minä kuljetan hänet autolla omille vanhemmilleni. Hän saa istua lapsensa perheen joulupöytään, valmiiseen pöytään, ja palata illalla kovan hälinän päätteeksi oman kotinsa rauhaan lepäämään.

        Näin meillä, mutta jokaisella toki omat tapansa :)

        Sinä näet asian noin. Me ainakin koko suvun voimin nautimme joulusta, ja emmehän me sinne men kuin hotelliin, meistä jokainen osallistuu yökylässä ruuanlaittoon, siivoomiseen ym kodin askareisiin. Myös lähtiessämme siivoamme yhteisvoimin. Jokainen vie sinne jouluruokaa ja tuliaisia, ei kukaan mene sinne syömään valmiiseen pöytään.
        Ja jos anoppi asnoisi ettei nyt käy, sitten ei käy. Aivan samoin meistä suulaisita voi kuka tahansa järjsetää saman juhlan, mutta maaseuru joulu on iahan aja isohko talo, mikäs sen mukavampaa. Täyshoitoon ei kukaan sinne mene. Ei koskaan ole kukaan mennyt.

        Tämä on meidän suvun tapa viettää joulua ja yhteistä aikaa. Näin on ollut niinkauan kun ex miehen kanssa tapasimme ja näin on jatkunut, mikään ei ole muuttunut.


      • juoppohullu olet
        Onnen ydin perhe kirjoitti:

        Sinä näet asian noin. Me ainakin koko suvun voimin nautimme joulusta, ja emmehän me sinne men kuin hotelliin, meistä jokainen osallistuu yökylässä ruuanlaittoon, siivoomiseen ym kodin askareisiin. Myös lähtiessämme siivoamme yhteisvoimin. Jokainen vie sinne jouluruokaa ja tuliaisia, ei kukaan mene sinne syömään valmiiseen pöytään.
        Ja jos anoppi asnoisi ettei nyt käy, sitten ei käy. Aivan samoin meistä suulaisita voi kuka tahansa järjsetää saman juhlan, mutta maaseuru joulu on iahan aja isohko talo, mikäs sen mukavampaa. Täyshoitoon ei kukaan sinne mene. Ei koskaan ole kukaan mennyt.

        Tämä on meidän suvun tapa viettää joulua ja yhteistä aikaa. Näin on ollut niinkauan kun ex miehen kanssa tapasimme ja näin on jatkunut, mikään ei ole muuttunut.

        Älä selitä, valehtelet kokoajan.


      • onnen ydin perhe
        juoppohullu olet kirjoitti:

        Älä selitä, valehtelet kokoajan.

        ;)


      • tulkkia tarvitaan?
        Onnen ydin perhe kirjoitti:

        Sinä näet asian noin. Me ainakin koko suvun voimin nautimme joulusta, ja emmehän me sinne men kuin hotelliin, meistä jokainen osallistuu yökylässä ruuanlaittoon, siivoomiseen ym kodin askareisiin. Myös lähtiessämme siivoamme yhteisvoimin. Jokainen vie sinne jouluruokaa ja tuliaisia, ei kukaan mene sinne syömään valmiiseen pöytään.
        Ja jos anoppi asnoisi ettei nyt käy, sitten ei käy. Aivan samoin meistä suulaisita voi kuka tahansa järjsetää saman juhlan, mutta maaseuru joulu on iahan aja isohko talo, mikäs sen mukavampaa. Täyshoitoon ei kukaan sinne mene. Ei koskaan ole kukaan mennyt.

        Tämä on meidän suvun tapa viettää joulua ja yhteistä aikaa. Näin on ollut niinkauan kun ex miehen kanssa tapasimme ja näin on jatkunut, mikään ei ole muuttunut.

        "Aivan samoin meistä suulaisita voi kuka tahansa järjsetää saman juhlan, mutta maaseuru joulu on iahan aja isohko talo, mikäs sen mukavampaa."

        Häh????????????????????????????


      • Lissu valehtelee
        Onnen ydin perhe kirjoitti:

        Sinä näet asian noin. Me ainakin koko suvun voimin nautimme joulusta, ja emmehän me sinne men kuin hotelliin, meistä jokainen osallistuu yökylässä ruuanlaittoon, siivoomiseen ym kodin askareisiin. Myös lähtiessämme siivoamme yhteisvoimin. Jokainen vie sinne jouluruokaa ja tuliaisia, ei kukaan mene sinne syömään valmiiseen pöytään.
        Ja jos anoppi asnoisi ettei nyt käy, sitten ei käy. Aivan samoin meistä suulaisita voi kuka tahansa järjsetää saman juhlan, mutta maaseuru joulu on iahan aja isohko talo, mikäs sen mukavampaa. Täyshoitoon ei kukaan sinne mene. Ei koskaan ole kukaan mennyt.

        Tämä on meidän suvun tapa viettää joulua ja yhteistä aikaa. Näin on ollut niinkauan kun ex miehen kanssa tapasimme ja näin on jatkunut, mikään ei ole muuttunut.

        Mites ne sun lasten puolisot? Tulevat iloisena sun ex-anopin? Viis veisaavat omista vanhemmistaan? Enpä usko...
        pa sk aa puhut ja valehtelet.
        8-kymppisen ex-anopin luo menee , 5-kymppinen lissu ja 2- ja 3-kymppiset lapset, 2- ja 3- kymppiset puolisot pennut ja vuodesta toiseen....
        Sinä ja pentusi varmaan teette näin, mutta en usko että, nuo puolisot sinne tulee joka hiivatin joulu, onhan heillä omatkin vanhempansa.


      • kompaten
        lissu fani kirjoitti:

        Komppaan lissua, juuri näin, katkerat vaan provosoivat.

        Lissu komppaa lissua. Varo ettet kompastu omaan "sukkeluutees".


      • mitäserkumpisitäherk
        Lissu valehtelee kirjoitti:

        Mites ne sun lasten puolisot? Tulevat iloisena sun ex-anopin? Viis veisaavat omista vanhemmistaan? Enpä usko...
        pa sk aa puhut ja valehtelet.
        8-kymppisen ex-anopin luo menee , 5-kymppinen lissu ja 2- ja 3-kymppiset lapset, 2- ja 3- kymppiset puolisot pennut ja vuodesta toiseen....
        Sinä ja pentusi varmaan teette näin, mutta en usko että, nuo puolisot sinne tulee joka hiivatin joulu, onhan heillä omatkin vanhempansa.

        Lissu siellä vaan käy manipuloimassa muistisairasta ex anoppia ja kuppaa siltä rahaa joululahjoihin, sukua kun kerran on, siis lissun sukua myös.


    • tasapuolinen joulu

      Meillä lapset viettää vuorojouluina ex:n (äitinsä) ja isänsä luona ja samanlainen joulu se on kummankin luona.
      Myös isä tuntee yksinäisyyttä kun lapset on joulun poissa....
      Ei kumpainenkaan vanhempi voi omia lapsia lissun tyyliin ja lapsilla on oikeus kumpaankin vanhempaan.
      Erosin ex:stä, en lapsista.

      • julmaa ja epäkypsää

        Miksi mies kiusaa omia lapsia?


      • lissu on hullu
        julmaa ja epäkypsää kirjoitti:

        Miksi mies kiusaa omia lapsia?

        Mitä hel-vetin kiusaamista tuossa näet hullu?


      • julmaa ja epäkypsää kirjoitti:

        Miksi mies kiusaa omia lapsia?

        Kuule Lissu sinun käyttäytyminen on julmaa ja epäkypsää !!! Teet kaikkesesi erottaaksesi lapset isästä !
        Jos lapsesi olisi nyt pieniä ja joku tekisi lastensuojelu ilmoituksen niin isä olisi lähihuoltaja ja sinulla valvotut tapaamiset lapsikaappauksen estämiseksi !!!


      • voi ihme sun miettei
        jukni69 kirjoitti:

        Kuule Lissu sinun käyttäytyminen on julmaa ja epäkypsää !!! Teet kaikkesesi erottaaksesi lapset isästä !
        Jos lapsesi olisi nyt pieniä ja joku tekisi lastensuojelu ilmoituksen niin isä olisi lähihuoltaja ja sinulla valvotut tapaamiset lapsikaappauksen estämiseksi !!!

        Hm, no eipä kukaan tehnyt silloin kun olivat pieniä? Miksi? No siksi koska olin äiti joka ei lapsiaan hylännyt eikä vaihtanut kenhenkään. Hm, isä oli se joka lapest hylkäsi ja viahtoi sutturoihin.. ja sinusta isä on hyvä ihminen kun hylkää. Joopa... Tahdot vaan tahallasi vääntää asiat mieleiseksi ja mustamaalata minua. En piittaa siitä. Sinä näet itsessäni niin paljon synkkää, että luulet että kaikki muutkin ovat samanalaisa.
        Mutta toi oli hauska, lapsikaappaus... heh... minäkö olisin kaapannut lapseni kun mies itse ei halunnut olla lasten kanssa vaan hylkäsi heidät??? Aika hauska logiikka sinulla... heh...oikeesti, on sulla kuvitelmat olet harhainen.

        Parempaa äitiä kuin minä omilleni ei olisi voinut olla.
        Sinä saat mielikuvituksissasi leikkiä asioilla miten lystäät, siitä emme piittaa yhtään.


      • jukni 69
        voi ihme sun miettei kirjoitti:

        Hm, no eipä kukaan tehnyt silloin kun olivat pieniä? Miksi? No siksi koska olin äiti joka ei lapsiaan hylännyt eikä vaihtanut kenhenkään. Hm, isä oli se joka lapest hylkäsi ja viahtoi sutturoihin.. ja sinusta isä on hyvä ihminen kun hylkää. Joopa... Tahdot vaan tahallasi vääntää asiat mieleiseksi ja mustamaalata minua. En piittaa siitä. Sinä näet itsessäni niin paljon synkkää, että luulet että kaikki muutkin ovat samanalaisa.
        Mutta toi oli hauska, lapsikaappaus... heh... minäkö olisin kaapannut lapseni kun mies itse ei halunnut olla lasten kanssa vaan hylkäsi heidät??? Aika hauska logiikka sinulla... heh...oikeesti, on sulla kuvitelmat olet harhainen.

        Parempaa äitiä kuin minä omilleni ei olisi voinut olla.
        Sinä saat mielikuvituksissasi leikkiä asioilla miten lystäät, siitä emme piittaa yhtään.

        Kakat isä mitään hylännyt sinä et päästänyt lapsia isän luokse... ...olet kyllä yksi maailman surkeimmista äideistä !!!!


    • kaikkea sitä...

      Kyllä täytyy sanoa, että kuulostaahan tuo aika uskomattomalta, että täällä joku mummoikäinen (!!) ihminen kertoo punkkaavansa lapsineen ja lapsenlapsineen entisen anoppinsa luona. Siis entisen miehensä vanhan äidin luona. Eikä pelkästään vieraile tai yövy yhden yön yli, vaan punkkaavat siellä peräti 3 kolme yötä! Eikä siinä vielä edes kaikki, vaan hän kertoo itsensä ja oman porukkansa lisäksi koko suvun tekevän näin! Aika uskomatonta.

      Itse en ole lähelläkään mummoikää, olen 30 ja minulla on kolme alle kouluikäistä lasta. Koska anoppini asuu toisessa kaupungissa, yövymme perheeni kanssa anoppilassa yhden yön yli joulupyhien aikaan, jotta lapset näkevät myös isän puolen isovanhempia. Siis huom! yhden yön, ja vain meidän perhe; mieheni, minä ja 3 lasta. Emme koko suvun voimin.

      Mutta kyseinen ex-anopin helmoissa punkkaava kirjoittaja on mummoikäinen, eli hän on luultavasti n. 50-vuotias. Ymmärtäisin, jos hänen omat lapsensa perheineen majoittuisivat yöksi tai pariksi hänen luoksensa joulunviettoon. Mutta ei. Tämä mummo pakkaa omatkin kimpsunsa ja kampsunsa ja kerää kokoon lapsensa ja heidän lapsensa ja majoittuu ex-anopin nurkkiin.

      Ja koska kirjoittaja on mummo itse, hänen anoppinsa ikä on varmasti jo 80 ikävuoden paikkeilla! Ja samaten tekevät kaikki muutkin hänen ax-anoppinsa lapset, ja näköjään lastensa ex-puolisotkin kehtaavat mennä mukaan samaan röyhkeyteen: vaikkei olla edes naimisissa enää kyseisen naisen lapsen kanssa, mennään silti hänen nurkkiinsa punkkaamaan koko jouluksi! Siis ei ole rajaa tämän porukan röyhkeydellä. Minkähän kokoinen sakki siellä vanhan ihmisen nurkissa loppujen lopuksi sitten majailee, kun siellä ovat lapset puolisoineen ja ex-puolisoineen ja lapsenlapsineen ja ja ja....Uskomatonta.

      Kuten kerroin, itse en ole mummoiässä vielä. Anoppini ja oma äitini ovat n. 50-55 vuotiaita, ja heidän vanhempansa juurikin siellä 80 paremmalla puolen. Eli olisi sama, että minun vanhempani ja heidän sisaruksensa perheineen, minä ja minun sisarukseni perheineen majoittuisimme jouluksi minun mummolaani. Kyllä meitä olisikin aikamoinen kööri koossa. Näin nopeasti laskettuna useampi kymmenen ihmistä. Voi mummoparkaa.

      Kyllähän me kaikki käymme joulun aikaan kyläilemässä mummolassani, ja mieheni mummolassa. Meitä on iso suku, mummolla on paljon kahvitteluseuraa. Mutta siinäpä se. Kahvit hän voi meille keittää, tarjota ehkä jotain leivonnaisia, mutta emme koskaan, siis todellakaan koskaan, kehtaisi porukalla mennä kasseineen ja laukkuineen ja lapsineen hänen ovensa taakse, että hei, me tultiin kolmeksi yöksi tänne viettämään joulua! Eikä muuten sitten liikuta ja heiluta täältä minnekään, vaan pysytään yhdessä paikassa koko joulu koko suvun voimin! Ja me ollaan aina tehty näin, ja tullaan aina näin tekemään, niin kauan kuin sinussa henki pihisee, oi ex-anoppini!

      Jo on aikoihin eletty.

      • diwqjdiqj

        täytyy sanoa, että menee yli hilseen minullakin...
        tuo kirjoittaja on varmaankin oman äitini ikäinen, jos hänellä kerran on aikuisia lapsia ja hän on mummo. enpä kyllä osaa edes kuvitella, että oma äitini koskaan kehtaisi pitää joulunajan majatalona oman anoppinsa kotia. saati sitten että koko suku perässä.
        ymmärrän kyllä, jos nuoripari menee omaan mummolaan pienten lastensa kanssa pariksi yöksi joulun viettoon. tuolloinhan mummo on vielä ns. jaksavassa iässä, ehkä sen 50-60 v, ja nauttii pienten lastenlasten läsnäolosta vielä täysin voimin. mutta onhan se nyt aivan eri asia että tämä samainen joukko mummo mukanaan meneekin isomummun nurkkiin riehumaan. jonkinasteista riehumistahan se on aina, kun kuviossa on pieniä lapsia!
        siellä sitten ollaan neljän sukupolven voimin isomummun riesana: lapset, lapsenlapset ja lapsenlapsenlapset perheineen ja sukuineen. voi hyvä päivä. pikkuisen nyt kunnioitusta vanhuksille, haloo. käykää kylässä siellä suvun vanhimpien luona, pitäkää seuraa ja tarjotkaa hänelle jouluruokaa. kunnioittakaa sitä, että he ovat jo lapsensa kasvattaneet ja lapsenlapsensakin osittain kasvattaneet, ruokkineet suuria joukkioita ja olleet äitejä ja mummoja. antakaa nyt hyvän tähden arvo sille kaikelle älkääkä käyttäkö vanhoja ihmisiä hyväksenne tuolla tavoin.


      • hän on sairas.
        diwqjdiqj kirjoitti:

        täytyy sanoa, että menee yli hilseen minullakin...
        tuo kirjoittaja on varmaankin oman äitini ikäinen, jos hänellä kerran on aikuisia lapsia ja hän on mummo. enpä kyllä osaa edes kuvitella, että oma äitini koskaan kehtaisi pitää joulunajan majatalona oman anoppinsa kotia. saati sitten että koko suku perässä.
        ymmärrän kyllä, jos nuoripari menee omaan mummolaan pienten lastensa kanssa pariksi yöksi joulun viettoon. tuolloinhan mummo on vielä ns. jaksavassa iässä, ehkä sen 50-60 v, ja nauttii pienten lastenlasten läsnäolosta vielä täysin voimin. mutta onhan se nyt aivan eri asia että tämä samainen joukko mummo mukanaan meneekin isomummun nurkkiin riehumaan. jonkinasteista riehumistahan se on aina, kun kuviossa on pieniä lapsia!
        siellä sitten ollaan neljän sukupolven voimin isomummun riesana: lapset, lapsenlapset ja lapsenlapsenlapset perheineen ja sukuineen. voi hyvä päivä. pikkuisen nyt kunnioitusta vanhuksille, haloo. käykää kylässä siellä suvun vanhimpien luona, pitäkää seuraa ja tarjotkaa hänelle jouluruokaa. kunnioittakaa sitä, että he ovat jo lapsensa kasvattaneet ja lapsenlapsensakin osittain kasvattaneet, ruokkineet suuria joukkioita ja olleet äitejä ja mummoja. antakaa nyt hyvän tähden arvo sille kaikelle älkääkä käyttäkö vanhoja ihmisiä hyväksenne tuolla tavoin.

        Niin ja ottakaa nyt huomioon se, ettei kyseinen kirjoittaja (siis se joka pitää ex-anoppilaansa majatalona) ole enää edes naimisissa miehensä kanssa. Eli tämä kirjoittaja tunkee itsensä vanhan EX-anoppinsa luokse siivellä elämään ja loisimaan. Minusta kyllä kuulostaa narsistiselta ja jotenkin muutoinkin vinksahtaneelta ihmiseltä. Katkeroitui niin erostaan, että kieltäytyy hyväksymästä sitä ja päästämästä irti. Ja tuollaisia ihmisiä kulkee vapaana joukossamme ja sellaisen annetaan vielä kasvattaa lapsia. huh huh.


      • mustissaan
        hän on sairas. kirjoitti:

        Niin ja ottakaa nyt huomioon se, ettei kyseinen kirjoittaja (siis se joka pitää ex-anoppilaansa majatalona) ole enää edes naimisissa miehensä kanssa. Eli tämä kirjoittaja tunkee itsensä vanhan EX-anoppinsa luokse siivellä elämään ja loisimaan. Minusta kyllä kuulostaa narsistiselta ja jotenkin muutoinkin vinksahtaneelta ihmiseltä. Katkeroitui niin erostaan, että kieltäytyy hyväksymästä sitä ja päästämästä irti. Ja tuollaisia ihmisiä kulkee vapaana joukossamme ja sellaisen annetaan vielä kasvattaa lapsia. huh huh.

        Kun lukee mitä se sivupersoonana kirjoittelee niin en yhtään ihmetteleisi että tekee jonakin päivänä jotain kammottavaa. Toivottavasti joku jota se vihaa ei osuisi hänen tielleen kun sekoaa lopullisesti.


      • Onnen ydin perhe
        hän on sairas. kirjoitti:

        Niin ja ottakaa nyt huomioon se, ettei kyseinen kirjoittaja (siis se joka pitää ex-anoppilaansa majatalona) ole enää edes naimisissa miehensä kanssa. Eli tämä kirjoittaja tunkee itsensä vanhan EX-anoppinsa luokse siivellä elämään ja loisimaan. Minusta kyllä kuulostaa narsistiselta ja jotenkin muutoinkin vinksahtaneelta ihmiseltä. Katkeroitui niin erostaan, että kieltäytyy hyväksymästä sitä ja päästämästä irti. Ja tuollaisia ihmisiä kulkee vapaana joukossamme ja sellaisen annetaan vielä kasvattaa lapsia. huh huh.

        Okei.. sinä näet kaikki ihmiset sairaina jos tekee asoita omilla tavoillaan.


      • SairasSairaampiLissu
        hän on sairas. kirjoitti:

        Niin ja ottakaa nyt huomioon se, ettei kyseinen kirjoittaja (siis se joka pitää ex-anoppilaansa majatalona) ole enää edes naimisissa miehensä kanssa. Eli tämä kirjoittaja tunkee itsensä vanhan EX-anoppinsa luokse siivellä elämään ja loisimaan. Minusta kyllä kuulostaa narsistiselta ja jotenkin muutoinkin vinksahtaneelta ihmiseltä. Katkeroitui niin erostaan, että kieltäytyy hyväksymästä sitä ja päästämästä irti. Ja tuollaisia ihmisiä kulkee vapaana joukossamme ja sellaisen annetaan vielä kasvattaa lapsia. huh huh.

        Lissu tunkee itsensä sinne joka juhlapyhä tasan yhdestä syystä: tehdäkseen kiusaa ex-miehelle ja tämän perheelle. Kun lissu kuppaa 80v vanhusta ja ex ei voi sietää lissua, eikä suostu tätä kohtaamaan missään tilanteessa, niin ex ei voi viettää juhlia kotosessaan. Lissu menee muistisairaiden vanhusten luo siksi ettei ex-pääse. Narsistin kostoa. Omat sukulaiset lissu on unohtanut, elää ex-miehensä suvusta.


      • roskaläjä
        SairasSairaampiLissu kirjoitti:

        Lissu tunkee itsensä sinne joka juhlapyhä tasan yhdestä syystä: tehdäkseen kiusaa ex-miehelle ja tämän perheelle. Kun lissu kuppaa 80v vanhusta ja ex ei voi sietää lissua, eikä suostu tätä kohtaamaan missään tilanteessa, niin ex ei voi viettää juhlia kotosessaan. Lissu menee muistisairaiden vanhusten luo siksi ettei ex-pääse. Narsistin kostoa. Omat sukulaiset lissu on unohtanut, elää ex-miehensä suvusta.

        Se tamu voisi mennä sinne missä ei aurinko koskaan paista.


      • ydinperheen helvetti
        Onnen ydin perhe kirjoitti:

        Okei.. sinä näet kaikki ihmiset sairaina jos tekee asoita omilla tavoillaan.

        Niin, onnex harvinaiset, sairaat tekevät asioita omalla tavallaan, tappavat vaikka lapsensa jos siltä tuntuu. Niinkuin siinä Kuopion onnen ydin perheessä. Todellakin onneksi että kaikki eivät tee näin, kun siellä onnellisessa ydinperheessä menee päin helvettiä. Olisi antanut lapset isälleen ja tappanut itsensä.


    • soittakaa viulua ihm

      Niin on, miehet ei välitä lapsistaan niin paljon kuin äidit, miehet unohtaa helposti kun joku naikkonen tulee ja rikkoo hänen suhteen. Ei siinä paljon lapsetkaan merkitse mitään. On nähty ettei oo ihan hatusta veetty juttu.

      • piiloveetä

        Meeppäs mirkku nyt hautoomaan sitä jälikasvuas peffan alle ettei isi vaan tule ja näe niitä. Veitkö rahat ja tavarat. Istu myös sen rahavuores päälle. Monta ukko sulla on ollut ja kaikilta vienyt rahat . Hyvvin olet pentujen varjolla päässy rahastamaan.On taloo, maata ja mehtää. Vietä nyt joulua jalassakiinni olijoiden kanssa.Itke täällä kurjuuttasja mainosta ku olet maailman paras alkoholistiäiti.Taisi pentuskin saada traumoja pienenä. Nyt kuikuilee ja alta luomiensa kahtelee maailmaa.Hoidatit reissujen ajan sillä anoppiäiteellä, ihan niinku sillä ei olis ollu muuta tekenmistä.Taitaa pennustas juoppo tulla. Kutsu nyt isi apuun hoitamaan pennun traumoja. Siitä et voi isiä syyttää että pilas pennun kun et antanut sitä nähdäkkään. Nyt se peräkammarin poika nurkissa hiiviskellee ja isi hoitaa sen kaikki asiat. Nyt on isillä käyttöä kun vanhuus häämöttää. On talonmieshommaa kun poika ei osaa mitään tehdä kun äitinsä hameen alla koko ikänsä piilossa ollut ja mummon.


      • surun sävel

        Soitan surusäveltä Kuopiolaisten lasten takia. Siellä äiti välitti niin paljon että tuosta noin vain tappoi lapsensa. Ei todellakaan lapset merkinnyt mitään.


    • UUSI ISÄ

      JOULU ON RAKKAUDEN JOUHLA JA JOS PERHEEN MEIS EI HALUA VIETTÄÄ SITÄ LASTEN JA PERHEEN JA SUVUN KANSAS, NIIN EI SITTEN. JOS MUUT AISAT ON TÄRKEIMPIÄ KUIN OMAT LÄHEISET, NIIN SELLAINEN MIES EI OLE MINKÄÄN ARVOINEN.

      lAPSILLE VOI ETSIÄ UUDEN ISÄN JOKA VARMASTI RAKASTAA LAPSIA KUIN OMIA, SITTENPÄ LASTEN OMA ISÄ SAA VAÄHÄN MIETITTÄVÄÄ KUN MENETTÄÄ LAPSET UUDELLE ISÄLLE.

      • onni tuleman

        Meeppäs etsien. Mistähän saatas sulle mies. Tarviitko pikapanon.


      • Kyllä mies viettää joulun naisensa ja sukunsa kanssa ja joka toinen joulu omat lapset on ISÄN LUONA !!!! Ps.EX VAIMO EI OLE EX MIHEN SUKUA ERON JÄLKEEN !!!


      • !!!!!!!!!!!!!!!!
        jukni69 kirjoitti:

        Kyllä mies viettää joulun naisensa ja sukunsa kanssa ja joka toinen joulu omat lapset on ISÄN LUONA !!!! Ps.EX VAIMO EI OLE EX MIHEN SUKUA ERON JÄLKEEN !!!

        Oletko sinä jukni69 tuo ns. lissu tai Onnen ydin perhe, kun teet samanlaisia kirjoitusvirheitä? Jos olet, niin lopeta osa-aikainen naisena leikkiminen ja hanki uusi harrastus.


      • on se naismies
        !!!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:

        Oletko sinä jukni69 tuo ns. lissu tai Onnen ydin perhe, kun teet samanlaisia kirjoitusvirheitä? Jos olet, niin lopeta osa-aikainen naisena leikkiminen ja hanki uusi harrastus.

        Olen miettinyt samaa, häirikkö jukni hän on.


      • !!!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:

        Oletko sinä jukni69 tuo ns. lissu tai Onnen ydin perhe, kun teet samanlaisia kirjoitusvirheitä? Jos olet, niin lopeta osa-aikainen naisena leikkiminen ja hanki uusi harrastus.

        Ei en ole sama henkilö en ole erottanut lapsia etävanhemmasta en nauti/rakasta käskyttämisestä , minulle vaimo on rakas ja ex vaimo pidetään erossa meidän taloudesta/kodista/pihasta enkä minä puutu hänen kotiin !
        Tämä Lissu taas on tämä erottaja vanhempi jätetty "sutturan" kiusaama narsisti toisinaan hän on käskyttämistä rakastava sääntö friikki joka pyrkii päsmäröimään "miehensä" ex puolison kotonakin ja toisinaan tai siis kaiken pyrkimyksen takana on saada miehestä omien lasten elättäjä yms.


      • jukni69 kirjoitti:

        Ei en ole sama henkilö en ole erottanut lapsia etävanhemmasta en nauti/rakasta käskyttämisestä , minulle vaimo on rakas ja ex vaimo pidetään erossa meidän taloudesta/kodista/pihasta enkä minä puutu hänen kotiin !
        Tämä Lissu taas on tämä erottaja vanhempi jätetty "sutturan" kiusaama narsisti toisinaan hän on käskyttämistä rakastava sääntö friikki joka pyrkii päsmäröimään "miehensä" ex puolison kotonakin ja toisinaan tai siis kaiken pyrkimyksen takana on saada miehestä omien lasten elättäjä yms.

        Niin sit tää saatanan kosketusnäyttö kapula ei toimi aina niin kuin kuuluu kyriliset kirjaimet oon osannut ottaa välistä pois eikä tää aina niin helppoa ole ajaessa kirjoittaa


      • sot, sot
        jukni69 kirjoitti:

        Niin sit tää saatanan kosketusnäyttö kapula ei toimi aina niin kuin kuuluu kyriliset kirjaimet oon osannut ottaa välistä pois eikä tää aina niin helppoa ole ajaessa kirjoittaa

        sot, sot,. polliisi nuhtelee. ei saa kirjottaa ajessa.


      • jukni 69

        JOULU ON RAKKAUDEN JOUHLA JA JOS PERHEEN MEIS EI HALUA VIETTÄÄ SITÄ LASTEN JA PERHEEN JA SUVUN KANSAS, NIIN EI SITTEN. JOS MUUT AISAT ON TÄRKEIMPIÄ KUIN OMAT LÄHEISET, NIIN SELLAINEN MIES EI OLE MINKÄÄN ARVOINEN.
        Niinpä siksi isä ja mies viettääkin vaimonsa ja sukulaisten kanssa joulua jq viettäisi lastensa kanssakin mutta EX vaimo ei päästä lapsia isänsä luokse!!!
        EX vaimo ei ole sukua ex miehelle eikä hänen vaimolle ei ole rakas ei läheinen ei edes ystävä!!!!


      • Aisankannattaja?

        Helppohan se on ymmärtää, että lissun ex-MEISELLE muut AISAT ovat tärkeämpiä. Onko kysymys siitä, että MEIS löysi homoseksuaalisen puolensa, kuun muut AISAT vievät voiton?

        Se nyt ainakin on varmaa, että uutta miestä lissu ei saa millään - tuskin tuollaista kukaan hyväksyy edes kertakäyttöiseksi panopuuksi.


    • hävetkää ihmiset

      Jouluna vain ilkeät vanhemmat laittaa lapset matksutamaan paikasta toiseen, onneksi he itse saavat vaanolla ja nauttia kun lapset tekee sen raksaan työn.

      • ndjhdqhdw

        "Jouluna vain ilkeät vanhemmat laittaa lapset matksutamaan paikasta toiseen, onneksi he itse saavat vaanolla ja nauttia kun lapset tekee sen raksaan työn."

        Siis minkä ihmeen raskaan työn?

        Mieheni lapset asuvat meillä vuoroviikoin. Lasten äiti asuu maantien toisella puolella, alle kilometrin päässä. Lapsilla on omat huoneensa, tavaransa ja vaatteensa molemmissa kodeissa, mitään ei tarvitse kuljettaa kotien välillä.

        Tänä jouluna lapset tulevat meille ennen aattoa, ja menevät äidilleen joulupäivänä. Lapset saavat viettää joulua molempien vanhempiensa kanssa.


      • ytykkä

        Me käytiin savossa reissulla. Käytiin Matkuksessa myös. Kuopio on kiva paikka, vaikka siellä nyt löytyi ydinperheestä se lapsentappaja.


      • lissulle sukua
        ytykkä kirjoitti:

        Me käytiin savossa reissulla. Käytiin Matkuksessa myös. Kuopio on kiva paikka, vaikka siellä nyt löytyi ydinperheestä se lapsentappaja.

        Ettei vaan oo lissulle sukua, luuli lapsia sutturoiks tai tuleviks semmottis.


    • suuimu

      Totu vaan lissu siihen viinapulloon. Tai olethan tottunut jo. Se himo ei eroa. Se pysyy kuin liima sinussa kiinni. Kun yksi pullo lähtee toinen tulee heti tilalle. Himot ne on sullakin.

    • minä vain.

      Aloittajalle;

      olen muutaman vuoden tällä palstalla pyörinyt, ja yhä uudelleen ja uudelleen saan aina hämmästellä sinun maailmankuvaasi ja elämänasennettasi. Ei, en tuomitse sinua, en minä ole ketään tuomitsemaan, mutta ihmettelen vain, miksi sinun mielesi toimii kuten toimii. Tuntuu suorastaan hämmentävältä sinun pahansuopuutesi ja vahingonilosi, on kuin seuraisi vielä empatiakyvytöntä lasta leikkimässä muurahaiskeolla suurennuslasin kera auringonpaisteessa. Mutta sehän tässä kummallista onkin; käsittääkseni olet aikuinen ihminen. Jo mummi jollekin.

      Olen elämäni aikana törmännyt muutamiin ihmisiin, joilla on taipumus myrkyttää toisia ympärillään. Heidän seurassaan on kovin raskasta olla. Kun kaikki menee tällaisen ihmisen mielen mukaan (ja nimenomaan: niiden pitää aina mennä hänen mielensä mukaan!), on rauha maassa ja hän myhäilee tyytyväisenä, mutta jos asia on toisin, hänen sanallinen säilänsä alkaa viuhtoa ja pistää ihmisiä lakoon.

      Tällainen ihminen katselee maailmaa kuin putken läpi. On mustaa, on valkoista, muttei yhtään sävyä siltä väliltä. Maailma on jakaantunut hyviin ja pahoihin, ja hän lokeroi ihmisen väärin perustein kuin automaattisesti. Nämä ihmiset ovat mm. niitä, jotka äänestävät tasa-arvoista avioliittolakia vastaan. He ovat perinteen ihmisiä, kaikki vieras ja erilainen on pelottavaa ja pahaa. He käpertyvät omaan maailmaansa, ja vetävät sinne mukaansa läheisensä, ja jokaisen kohtaamansa ihmisen, jos nämä antavat sen tapahtua.

      Sinun maailmankuvassasi on valkoinen = ydinperhe, musta = uusperhe. Sinä olet lähtökohtaisesti sitä mieltä, että ydinperhe on aina hyvä, uusperhe aina paha. Sikäli tämä on hirveän hämmentävää, ettei sinulla käsittääkseni ole edes omaa kosketuspintaa uusperheisiin; et ole kasvanut sellaisessa, et ole elänyt sellaisessa. Olet vain omassa mielessäsi päättänyt, ettei se ole hyvä asia. Toki tiedämme, että sinulla on siihen syynsä: ex-miehesi jätti sinut, ja se loukkasi sinua. Ex-miehesi rakastui toiseen naiseen, se loukkasi sinua. Mutta sinä teet virheen, kun projisoit sen tuskan ja vihasi kaikkiin naisiin ja uusperheisiin. Emme me ole sinua satuttaneet, vaan miehesi. Turhaan tuomitset ja osoitat (ja lokeroit!) ihmisiä oman tuskasi nojalla. Etenkin vihasi lapsettomia naisia kohtaan on jotenkin kerrassaan älytöntä. Sinä olet itsekin ollut joskus lapseton nainen, sinun äitisikin on joskus ollut lapseton nainen, sinun mahdollinen tyttäresi on joskus ollut lapseton nainen!

      Nimittelet halveksivasti naisia. Sutturoita, naakkoja, perheenrikkojia...Toivon sydämessäni, että jos sinulla on poikia, et ole koskaan heidän kuultensa käyttänyt tuollaisia nimityksiä yhdestäkään naisesta. Se voi olla vahingollista poikalapsen psyykelle ja hänen naiskuvalleen. Tällaisesta pojasta naisia halveksiva mies.

      Minä en ymmärrä syyllistämistä ja tuomitsemista. Kukaan meistä ei ole täydellinen. Et edes sinä. Jos sinä olisit täydellinen, ei kukaan olisi sinulle koskaan tuottanut tuskaa. Ei mies jätä "täydellistä" naista. Jokainen meistä mokaa elämässään joskus, tekee virheitä, nolaa itsensä, toimii väärin ja harkitsemattomasti. Jotkut elävät samassa liitossa koko elämänsä, toiset eivät. Mutta ei se tee heistä yhtään sen huonompia kuin muista. Ihmiset muuttuvat, maailma muuttuu. Mitä me olemme ketään tuomitsemaan oman elämänsä ratkaisuista?

      Ei ydinperhe ole aina hyvä. Ydinperheissäkin on pahoinvointia. Ei se ole perhemuodosta kiinni. Taas joku ydinperheellinen oli surmannut lapsensa. Se on hirveän surullista, pistää miettimään, että missä tuki perheille? Oli perhemuoto mikä hyvänsä, ihmisiä täytyy tukea ja auttaa, jos he apua tarvitsevat. En ymmärrä sinun asennettasi: mielestäsi uusperheet ovat pahoja, etkä tue niitä missään muodossa. Mutta miksi et? Jos se alkuperäinen ydinperhe on hajonnut, siinä perheessä oli pahoinvointia. Se ei toiminut, ja lapset saivat mahdollisesti elää vihamielisessä ympäristössä. Miksi emme siis tukisi sitä uutta yritystä, nimenomaan lastenkin vuoksi? Lapsikin kiintyy vanhempansa puolisoon, vuosia saatetaan asua saman katon alla ja lähentyä, miksi kukaan toivoisi enää uutta eroa lapselle koettavaksi? Miksi emme antaisi tukeamme ja hyväksyntäämme kaikille perheille, olivat ne minkälaisia tahansa? Jos ydinperhe hajoaa, miksi tuomita, kun uusi liitto toimii? Aikuisten hyvinvointi heijastuu lapsiinkin, miksi emme huolehtisi siitä, että kun parisuhde voi hyvin, lapsetkin voivat hyvin?

      • järtyttävää on

        Ydin perhe on aina hyvä ellei sitä ulkopuolelta tuvelav katkera naikkonen riko. Semmoisia naikkosia on, jotka kateellisena katselee kun itsellä ei ole mitään, niin sittenr ikotaan toisten liitto. Heillä kun ei ole mitään menetettävää.

        En ymmärrä millainen mieli on ihmisellä, jotka hajottaa ja syyttelee siitä sitten miehen laspsia? Aika sairasta.


      • Lissu lissu lissu
        järtyttävää on kirjoitti:

        Ydin perhe on aina hyvä ellei sitä ulkopuolelta tuvelav katkera naikkonen riko. Semmoisia naikkosia on, jotka kateellisena katselee kun itsellä ei ole mitään, niin sittenr ikotaan toisten liitto. Heillä kun ei ole mitään menetettävää.

        En ymmärrä millainen mieli on ihmisellä, jotka hajottaa ja syyttelee siitä sitten miehen laspsia? Aika sairasta.

        Oli kuopiossakin "aina hyvä" Ydin perhe.
        Naapurin ydin perhe oli myös hyvä. Väkivaltaa ja alkoholia, lapset monesti meillä yötä.
        Kyllä, ydin perhe pn AINA hyvä.


      • aavehaukkuja
        järtyttävää on kirjoitti:

        Ydin perhe on aina hyvä ellei sitä ulkopuolelta tuvelav katkera naikkonen riko. Semmoisia naikkosia on, jotka kateellisena katselee kun itsellä ei ole mitään, niin sittenr ikotaan toisten liitto. Heillä kun ei ole mitään menetettävää.

        En ymmärrä millainen mieli on ihmisellä, jotka hajottaa ja syyttelee siitä sitten miehen laspsia? Aika sairasta.

        Kerroppa miten ne sinun lapsosesi ovat sutturan haukkumisen kohteeksi joutuneet kun aiemmin olet kertonut että lapsesi eivät ole nähdeetkään häntä ?

        Miten he ovat syytelleet, näkymättömänäkö ?

        Mitä sinä saat tuosta jankuttamisesta, joka ei etene mitenkään. Saat vain veemäisen olon. Itse kiusaat itseäsi asialle jolle et enää mahda mitään.

        Eiköhän nuo jälkikasvusikin olisi tyytyväisi jos vaihtaisit tuon valittamisen ihan uusille urille. Alkaisit elää. Etköhän huomaisi että eilistä ei kannata surra tänään alkaa elämä.


      • onnen ydin perhe
        aavehaukkuja kirjoitti:

        Kerroppa miten ne sinun lapsosesi ovat sutturan haukkumisen kohteeksi joutuneet kun aiemmin olet kertonut että lapsesi eivät ole nähdeetkään häntä ?

        Miten he ovat syytelleet, näkymättömänäkö ?

        Mitä sinä saat tuosta jankuttamisesta, joka ei etene mitenkään. Saat vain veemäisen olon. Itse kiusaat itseäsi asialle jolle et enää mahda mitään.

        Eiköhän nuo jälkikasvusikin olisi tyytyväisi jos vaihtaisit tuon valittamisen ihan uusille urille. Alkaisit elää. Etköhän huomaisi että eilistä ei kannata surra tänään alkaa elämä.

        No eivät ole toki joutuneet, kun emme antaneet sutturoiden tulla meille emmekä me mennä niitä katsomaan, en antut koskaan sutturoita tavata. Eiäv tonneksi päässet haukkumaan.

        Varmasti on selän takana haukkuneet ja ilkeilleet kun eivät ole päässeet kotiimme sotkemaan ja haisemaan. Kyllähän se tietää jos perheen pystyvät rikkomaan niin pystyy kaikkeen muuhunkin, mutta minä ja ex mies emme laskeneet sutturoita lasten lähelle.
        Mihin asian pitäisi edetä? Tarkoitus on vain kertoa, että toisinkin voi toimia kuin ottaa sutturat kaveriksi, siihenei tarvi ryhtyä jos naikoknen rikkoo perheen, ei todellakaan. Siihen ei tarvi alistua.

        Juu lapset ovat erittäin onnellisia kun en ole koskaan antanut isän sutturoiden nähdä heitä ja haukkua, eikä häriköidä ja kiusata. Siihen emme lähteneet mukaan, ja sanovatkin että olen maailman paras äiti.


      • sääliks käy
        onnen ydin perhe kirjoitti:

        No eivät ole toki joutuneet, kun emme antaneet sutturoiden tulla meille emmekä me mennä niitä katsomaan, en antut koskaan sutturoita tavata. Eiäv tonneksi päässet haukkumaan.

        Varmasti on selän takana haukkuneet ja ilkeilleet kun eivät ole päässeet kotiimme sotkemaan ja haisemaan. Kyllähän se tietää jos perheen pystyvät rikkomaan niin pystyy kaikkeen muuhunkin, mutta minä ja ex mies emme laskeneet sutturoita lasten lähelle.
        Mihin asian pitäisi edetä? Tarkoitus on vain kertoa, että toisinkin voi toimia kuin ottaa sutturat kaveriksi, siihenei tarvi ryhtyä jos naikoknen rikkoo perheen, ei todellakaan. Siihen ei tarvi alistua.

        Juu lapset ovat erittäin onnellisia kun en ole koskaan antanut isän sutturoiden nähdä heitä ja haukkua, eikä häriköidä ja kiusata. Siihen emme lähteneet mukaan, ja sanovatkin että olen maailman paras äiti.

        Vittu kuinka kaheli toi lissu, sääliks käy sen kakaroita kun on tomminen siittäjä. Äiti-nimee siitä ei voi ikinä käyttää. Minkähänlainen raukoilla lapsuuskin on ollu, mielenvikainen suttura kasvattajana ja isä suljettu pois lasten elämästä. Kieroon kasvaneita sisäsiittoisia pässejä. Mutta kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia.


      • Onnen ydin perhe
        sääliks käy kirjoitti:

        Vittu kuinka kaheli toi lissu, sääliks käy sen kakaroita kun on tomminen siittäjä. Äiti-nimee siitä ei voi ikinä käyttää. Minkähänlainen raukoilla lapsuuskin on ollu, mielenvikainen suttura kasvattajana ja isä suljettu pois lasten elämästä. Kieroon kasvaneita sisäsiittoisia pässejä. Mutta kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia.

        Voi kun sinä olet katkera. Huomaa tuosta sun tekstistäsi, että tunnet ätyttä vihaa sinua loukanneille ihmisille, se on ihan ok, se tunne täytyy käydäläpi, ja kun et pysty kertomaan sitä heille tai muille, purat vihasi tänne. Se on ihan hyvä ja parantava voima sinulle, kunhan vaan puhut etkä pidä sitä sisälläsi.

        Minä olen psykologiaa lukenut ja ymmärrän tuskasi, sinä olet vihainen ja saat olla, minulle voi kertoa kaikki, minä jaksan ymmärtää. Annat ulla vaan musta mielesi pois.


      • hekoti heh
        onnen ydin perhe kirjoitti:

        No eivät ole toki joutuneet, kun emme antaneet sutturoiden tulla meille emmekä me mennä niitä katsomaan, en antut koskaan sutturoita tavata. Eiäv tonneksi päässet haukkumaan.

        Varmasti on selän takana haukkuneet ja ilkeilleet kun eivät ole päässeet kotiimme sotkemaan ja haisemaan. Kyllähän se tietää jos perheen pystyvät rikkomaan niin pystyy kaikkeen muuhunkin, mutta minä ja ex mies emme laskeneet sutturoita lasten lähelle.
        Mihin asian pitäisi edetä? Tarkoitus on vain kertoa, että toisinkin voi toimia kuin ottaa sutturat kaveriksi, siihenei tarvi ryhtyä jos naikoknen rikkoo perheen, ei todellakaan. Siihen ei tarvi alistua.

        Juu lapset ovat erittäin onnellisia kun en ole koskaan antanut isän sutturoiden nähdä heitä ja haukkua, eikä häriköidä ja kiusata. Siihen emme lähteneet mukaan, ja sanovatkin että olen maailman paras äiti.

        Puheistas päätellen taitaa tuo kaipaamasi exukko olla juoppo. Senkö perään vollotat. Heh.
        Taisitte yhdessä ryypätä jo ennestään. Nyt itket sitä että se tarjoaa ilmaset kaljat nykyselleen.


      • pullopöytä
        Onnen ydin perhe kirjoitti:

        Voi kun sinä olet katkera. Huomaa tuosta sun tekstistäsi, että tunnet ätyttä vihaa sinua loukanneille ihmisille, se on ihan ok, se tunne täytyy käydäläpi, ja kun et pysty kertomaan sitä heille tai muille, purat vihasi tänne. Se on ihan hyvä ja parantava voima sinulle, kunhan vaan puhut etkä pidä sitä sisälläsi.

        Minä olen psykologiaa lukenut ja ymmärrän tuskasi, sinä olet vihainen ja saat olla, minulle voi kertoa kaikki, minä jaksan ymmärtää. Annat ulla vaan musta mielesi pois.

        Kännissähän sitä ollaan vaikka minkälaisia loogia. Kun pää selviää ei oo kuin tyhjä kaljaloota ja haiseva pacha.
        Mahtaa siellä kämpässäsi haista melkoinen krapulapee.
        Ps. Oletko sisustanut niillä pulloillasi sen kämppäsi.


      • ..........
        onnen ydin perhe kirjoitti:

        No eivät ole toki joutuneet, kun emme antaneet sutturoiden tulla meille emmekä me mennä niitä katsomaan, en antut koskaan sutturoita tavata. Eiäv tonneksi päässet haukkumaan.

        Varmasti on selän takana haukkuneet ja ilkeilleet kun eivät ole päässeet kotiimme sotkemaan ja haisemaan. Kyllähän se tietää jos perheen pystyvät rikkomaan niin pystyy kaikkeen muuhunkin, mutta minä ja ex mies emme laskeneet sutturoita lasten lähelle.
        Mihin asian pitäisi edetä? Tarkoitus on vain kertoa, että toisinkin voi toimia kuin ottaa sutturat kaveriksi, siihenei tarvi ryhtyä jos naikoknen rikkoo perheen, ei todellakaan. Siihen ei tarvi alistua.

        Juu lapset ovat erittäin onnellisia kun en ole koskaan antanut isän sutturoiden nähdä heitä ja haukkua, eikä häriköidä ja kiusata. Siihen emme lähteneet mukaan, ja sanovatkin että olen maailman paras äiti.

        Kuules onnen ydin(jäte)perhe meillä joka toinen joulu lapset ovat minun ja vaimoni luona ja aatto ollaan yhdessä suvun kesken eli minun vanhemmat sisaret ja vaimon lapset vanhemmat sisaret ! Ja hei EX puolisot ovat omilla sukulaisilla tai yksin kotona tai ehkä baarissa perskännissä ??? Mutta pääasia on ettei ole siellä missä me olemme !
        Ja se vielä ex:lle ei kuulu meidän kotiasiat


    • kurjuuttako

      Nyt kyllä ottaa pannuun tämä turhanpäiväinen keskustelu, kellä on joulu ja kellä ei. Täälläkin suunnilleen kaikilla jotakuinkin on asiat suhtkoht hyvin niin mitä saat... sitä täällä huudetaan ja vertaillaan toisten joulua. Jokainen taaplaa tyylillään.

      Jos joku tietää että asiat huonosti niin äkkiä apua hakemaan. Jos tänne kirjoittaa ja on avun tarpeessaa niin osaa sitä apua silloin muualtakin hakemaan. Ei kun soittelemaan ja pyytämäään sitä apua.

      Eräs muka on huolissaan perheiden, lasten ja yhteiskunnan tilasta. Tekisi jotain jos hänen lähellään joku voi huonosti eikä täällä hauku sivullisia ihmisä. Menis ja hakisi sitä apua eikä näppäilisi sitä näppäintä että savu perseestä nousee.

      Se on helppo huudella ja odottaa että joku tekee ja itse vahtii verhon raosta että voi kauheeta, voi kauheeta.

      Jos jollain lapsella on hätä. Soitto lastensuojeluun niin eiköhän sieltä joku riennä kohta paikalle. Tai jos joku hakkaa jotain, niin soitto poliisille. Turhaan se täällä rääkyy että voi, voi, kun kukaan ei tee mitään.

      Tekis jotain itselleen kun on niin paha olla eik ä murjos muiden niskaan omaa paskakasaansa. Ei kai täällä muillakaan tämä elämä ain ole ruusuilla tanssimista.

      Maailmassa on niin paljon kurjuutta ,hätää, lapset nälissään että meidän hädät on loppupeleissä vaan pieni piste tapetilla kun vertaa vaikka mitä noissa muissa maissa tapahtuu.
      Venäjälläkin katulapsia joista ei kukaan välitä. Afrikassa nälänhätää yms.

      Että menisi nyt tämä aloittaja itseensä ja katsoisi kerrankin sitä omaa napaansa. Miettis että onko se elämä niin kurjaa hänelläkään kuin hän antaa olettaa. Ajatteleisi edes kerrankin positiivisesti plussaisi mitä hyvää hänekin elämästä löytyy, eikä oli nokka pitkällä haukkumassa muita.

      No sehän on liikaa vaadittu. Hänen ajattelutapansa , voi mua raukkapoloista, kurja on ollut kohtaloni, suttura tuli ja pilasi elämäni.
      Voi prk mitä peen jauhamista...

      Suosittelisin hänelle hyväntekeväisyystyötä niin näkisi mitä se todellinen kurjuus on.

    • vain ydinperhe ja y

      Joulu on vain ydinperheläisillä oieka ja yh perheellä, mutta nämä laastarisuhteet ym pakolla rakennetut yhteenliittymäyhteisöt ei ole perhe vaan sikinsokin elinolot.

      • okhgf

        Meidän sateenkaariperhe viettää onnellista ja rauhallista joulua. Tule lissu nauttimaan meidän joulusta niin nää kuinka onnellisia olemme.


      • on taas niin hullua

        Voi, voi ei oo sitte sullakaan joulua ,kun olet yksin elävä.


      • ¿¿¿

        Miten voi noin pässi olla ihminen. Tai anteeksi pässi et ole noin idiootti kuin tuo sutturan vihaaja.
        Miten voi noin idiootti olla ihminen.
        Minulla jos olisi ollut tuollainen äiti, olisin hävennyt silmät päästäni. En olisi kellekkään ilennyt sanoa että tuo imbensilli olisi äitini.
        Mieluummin olisin asunut isäni luona.
        No onneksi minulla ei ole tuollaista äitiä .


    • Käyttäkää ehkäisyä

      Miksi joulut, äitien ja isänpäivät aiheuttavat monille hirveetä itkua ja surkuttelua, ihan sairasta! Lopettakaa jo!

      Isättömyyttä ja lahjattomuutta en ole ikinä itkenyt että täysin paskaa puppua suollat. Tienasin jo 13v. asti omaa rahaa. Ei tässä elämässä itkemällä pärjää vaan on hyväksyttävä ettei vanhemmuus kaikkia kiinnosta. Teissä ämmissä on vika kun teette lapsia sellaisille joita ne eivät kiinnosta.

    • Väärä osoite

      Niinpä. Eipä täällä moni ole lapsista itkenyt. On vain tuo yksi joka täällä mollaa. Olisit sille sanonut että olis jättänyt ne kersat tekemättä.

      Ota itsekkin miehenävastuuta jos et niitä lapsia maailmaan halua. Jos nyt mies olet.

      Vielä olisit aloittaja Lissulle sanonut että ei olisi niitä jälkikasvujaan tehnyt. Hän täällä meuhkaa, ei muut.

    • Niin, ajatelkaa niitä lapsia, jotka saavat osakseen väkivaltaa, asuvat nistien tai huumeongelmaisten vanhempien kanssa tai ovat peräti orpoja. Ajatelkaa lapsia, jotka eivät saa nähdä vanhempiaan, jotka ovat vaikka vankilassa tai toinen vanhempi estää tapaamiset.

      Ajatelkaa sotalapsia maailmalla, nälkää näkeviä. Kidnapattuja... murhattuja lapsia ja heidän perheitä.

      Joulu on monella surun ja kaipuaksen aikaa.

      Aina lapsen kohtalo on aikuisten käsissä. harmi, että nämä aikuiset osaavat olla itsekkäitä ja omien halujensa sokaisemia.

      Helppo se on aina maailman vääryyksiä näin ääneen huudella, mutta entä se ensi askel toimia lasten puolesta?

      Pelastakaa lapset ry, lahjoitukset ja kummina toimiminen. Auttavat ja hätäpuhelimet.

      Antakaa lapsille edes mahdollisuus hakea tukea ja turhaa jso sitä ei kotoonta saa. Estetään nuorten itsemurhat ja eritäytyminen. Jokainen on jonkun lapsi.

      rakkautta kaikille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1545
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1233
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe