Kaikki oikeudet minulle!

kone omistukseen

Kuinka windows seiskassa saan oikeudet kaikkiin tiedostoihin? Ärsyttää kun yritän päästä tiettyihin kansioihin mutta ei ole oikeuksia. Olen koneen omistaja ja ainoa käyttäjä.

34

172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin on

      Paree vaan ettet pääse niihin. Sotkisit kuitenkin.

      • kone omistukseen

        Mitä se sulle kuuluu jos vaikka haluan sotkea? Minunhan on kone. Lapsellista holhoamista.


      • Rasittavaa
        kone omistukseen kirjoitti:

        Mitä se sulle kuuluu jos vaikka haluan sotkea? Minunhan on kone. Lapsellista holhoamista.

        Tuut sitte kuitenki tänne itkemään ku konees on sotkus.


    • Järjestelmänvalvojan tilin kautta.

      • ei oikeuksia ei

        Niinhän sitä luulisi. Minunkin tietokoneessani jossa on Windows Vista on yksi Temp-kansio johon ei edes järjestelmänvalvojan tunnuksilla pääse.
        Aina tulee ilmoitus: sinulla ei ole käyttöoikeuksia.
        Ja tämä alikansio on nimenomaan järjestelmänvalvojan tunnuksien kansiossa.
        Tämä kertonee Windowsin surkeasta ja virheellisestä arkkitehtuurista.

        On myös toinen kansio jolla on pitkä kryptinen nimi johon ei pääse.

        Tarkistapahan tietosi Windowsin arkitehtuurista.


    • vapunen

      Mutta jos yrität päästä johonkin Windowsin kansioon niin se ei välttämättä onnistu.

      • 21-21-21

        Miksi ei?


    • Windows Seiskassa on ensikäyttäjä vain sellainen "leikkijärjestelmänvalvoja". Oikeasti on
      Järjestelmänvalvojan tili sekä piilotettu että deaktivoitu. Sen takia ei ihan kaikki niin vaan onnistukaan käyttäjältä tililtä, joka näyttää olevan järjestelmänvalvoja.

      • reikä pää

        Itekki yrittäny mulkkailla konetta, niin joutuu välillä laittamaan 6 kertaa, että se tekee jotain ja sitten kyselee, että toimitaanko järj.v. tunnuksilla. No eihän sellaisessa kysymyksessä ole järjen hiventäkään, jos en olisi järj.v. niin silloinhan se kyselisi asiaan kuulumattomilta, että käytetäänkö järj. v. oikeuksia.

        Ihan pelleohjelma.


    • Teet jotain väärin.

      Pitäisi olla koneessa kaksi tiliä, järjestelmän valvoja ja sitten se tavallinen tili. Käytännössä kaikki käyttö pitäisi tehdä tavallisella tilillä ja järjestelmän valvojana vain silloin kun tehdään jotain ylläpitotoimia, eli noin kerran kuussa päivittämässä tms.

      Tavallisella käyttäjätilillä käytettäessä ei edes pidä päästä mihinkään muualle kuin kotikansioon. Jos pääsee muualle niin se on sitten väärin tehty. Tämä on tietoturvan perusteita.

      • kone omistukseen

        En tee mitään väärin. Olen aina käyttänyt järjestelmänvalvojan tiliä. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia haittaohjelmista. Edellinen tartunta on Amiga-ajoilta.

        Kuka nyt viittii rampata tavallisen ja järjestelmänvalvojan välillä.
        Kun pitää ohjelmistot päivitettynä ja ei asenna haittaohjelmia niin hyvin toimii.


      • Tietoa sinulle
        kone omistukseen kirjoitti:

        En tee mitään väärin. Olen aina käyttänyt järjestelmänvalvojan tiliä. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia haittaohjelmista. Edellinen tartunta on Amiga-ajoilta.

        Kuka nyt viittii rampata tavallisen ja järjestelmänvalvojan välillä.
        Kun pitää ohjelmistot päivitettynä ja ei asenna haittaohjelmia niin hyvin toimii.

        Haittaohjelmien saantitapoja on monia muitakin kuin mihin viittasit.
        Järjen käyttö ei ole kiellettyä.


      • Järjetöntä touhua

        No toi on tarkoitettu imbesilleille, mutta jos itse tiedät mitä kansioita muuttelet/poistelet teet, niin kyllä se pitäisi olla mahdollista saman tien.

        Ymmärrän tollojen holhoamisen, että eivät tuhoaisi koneeltaan kaikkea, mutta eihän se ratkaisu sellainen voi olla, että sekään joka tietää mitä tekee ei voi esim. poistella kansioita.


      • kone omistukseen kirjoitti:

        En tee mitään väärin. Olen aina käyttänyt järjestelmänvalvojan tiliä. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia haittaohjelmista. Edellinen tartunta on Amiga-ajoilta.

        Kuka nyt viittii rampata tavallisen ja järjestelmänvalvojan välillä.
        Kun pitää ohjelmistot päivitettynä ja ei asenna haittaohjelmia niin hyvin toimii.

        Ei kannata suhailla järjestelmänvavojana jatkuvasti. Luo tavallisen käyttäjän tili ja käytä sitä. Tarvittaessa anna järjestelmänvalvojan salasana mikäli olet itse tekemässä jotakin. Ellet niin sitten katso mistä on kysymys.


      • M-Kar
        kone omistukseen kirjoitti:

        En tee mitään väärin. Olen aina käyttänyt järjestelmänvalvojan tiliä. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia haittaohjelmista. Edellinen tartunta on Amiga-ajoilta.

        Kuka nyt viittii rampata tavallisen ja järjestelmänvalvojan välillä.
        Kun pitää ohjelmistot päivitettynä ja ei asenna haittaohjelmia niin hyvin toimii.

        "Kuka nyt viittii rampata tavallisen ja järjestelmänvalvojan välillä."

        Ei tarvitse. Vain huoltotoimenpiteiden yhteydessä kerran kuukaudessa tarvitsee käydä.


      • hohhoijakkata²

        "Tavallisella käyttäjätilillä käytettäessä ei edes pidä päästä mihinkään muualle kuin kotikansioon"

        Oletko valtion hommissa?

        Mitä hyötyä turhista käyttöoikeuskikkailuista on yhden käyttäjän tietokoneessa, jossa koneen ainoa käyttäjä on myös järjestelmän valvoja?

        Aloittajalle tiedoksi, että jos ei muuten onnistu, niin käynnistä koneesi live-linuxilla ja tee tiedostotemput sen ja sudon avulla.


      • töttöröö
        kone omistukseen kirjoitti:

        En tee mitään väärin. Olen aina käyttänyt järjestelmänvalvojan tiliä. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia haittaohjelmista. Edellinen tartunta on Amiga-ajoilta.

        Kuka nyt viittii rampata tavallisen ja järjestelmänvalvojan välillä.
        Kun pitää ohjelmistot päivitettynä ja ei asenna haittaohjelmia niin hyvin toimii.

        Nyky-Windowsit kysyvät tarpeen mukaan itse järjestelmänvalvojan salasanaa. Ei ole tarpeen kirjautua eri tilillä.


    • Hdy25

      Mihin kansioon pitäisi päästä?

      • kone omistukseen

        Koska tein asennuksen hieman huolimattomasti niin entisestä asennuksesta jäi Windows.old-kansio. Saanhan minä sen pois vaikka rinnalle asennetusta linuxista, mutta jäi huvittamaan että olen JV mutta en sitten kuitenkaan ole :)


      • kone omistukseen kirjoitti:

        Koska tein asennuksen hieman huolimattomasti niin entisestä asennuksesta jäi Windows.old-kansio. Saanhan minä sen pois vaikka rinnalle asennetusta linuxista, mutta jäi huvittamaan että olen JV mutta en sitten kuitenkaan ole :)

        Resurssienhallinta >C-asema >ominaisuudet >järjestä uudelleen >järjestä järjestelmätiedot. Ruksaa valintaruutu "aikaisemmat Windows-asennukset.


      • mitä luulet

        Kaikkiin kansioihin tietenkin.


      • kaikkimulle

      • kone omistukseen kirjoitti:

        Koska tein asennuksen hieman huolimattomasti niin entisestä asennuksesta jäi Windows.old-kansio. Saanhan minä sen pois vaikka rinnalle asennetusta linuxista, mutta jäi huvittamaan että olen JV mutta en sitten kuitenkaan ole :)

        Olisi kannattanut alustaa koko levy asennusvaiheessa.


    • V Allu

      Ei oo tollasta kansiota siellä.

      Siitä ei oo mitään muuta kun haittaa, että ei voi hallinnoida konetta. Haittojen lataamiseen ei mitään merkitystä myöskään, koska jos nyt pystyn ne asentamaan, niin mikään ei muutu jos olen järjestelmän valvoja. Ainoastaan nyt en pysty poistamaan niitä heti, jos huomaan huonoksi ohjelmaksi. Eli se ettei pysty hallinnoimaan konetta antaa ainoastaan haitakkeille mahdollisuuden jäädä jylläämään koneelle.

      Toki jos jaksaisi ja viitsisi lueskella ja googlailla, että onko kys. ohjelmasta ollut harmia kellekään, niin säästyisi monelta vaivalta. Aina ei vain jaksa, vaikka tämän tietääkin.

    • shjk
      • ei kiinnosta

        Mitä sä höriset. Ei oman koneensa omistajan tarvitse mitään lueskella halutessaan hallinnoida konetta. Luultavasti 99% turhaa tietoa.


      • shjk
        ei kiinnosta kirjoitti:

        Mitä sä höriset. Ei oman koneensa omistajan tarvitse mitään lueskella halutessaan hallinnoida konetta. Luultavasti 99% turhaa tietoa.

        Senkus hakkaat päätäs seinään, ei se mua hetkauta pätkääkään


      • Turhia selityksiä
        shjk kirjoitti:

        Senkus hakkaat päätäs seinään, ei se mua hetkauta pätkääkään

        Mitä selität?

        Jos haluaa hallinnoida omaa konettaan, jonka lapsikin osaisi jos järjestelmä olisi tehty oikein, niin mitä sä siitä itket?


      • shjk

    • fdsafdsa

      Tuo on MS:n Windowsiin sisäänrakentama palikkatesti, jonka tarkoitus on estää heikkotaitoisimpia sekoittamasta konettaan. Ne joille johonkin kansioon pääseminen tai vastaavat ovat ongelma, eivät osaa tarpeeksi hyvin ja on vain hyvä, etteivät he pääse niihin käsiksi.

      Jos et ymmärrä, miksi Windows kysyy asennusten yhteydessä järjestyksenvalvojan oikeuksia, vaikka sinä vain yhdellä ja ainoalla tunnuksella konetta käytät, niin se on selvä merkki siitä, että sinun ei kannattaisi mennä sörkkimään niitä kansioita, joihin Windows ei sinua päästä.

      Ne jotka osaavat edes kohtuullisessa määrin riittävästi, tietävät kyllä miten tuonne pääsee... nettisivuilta kyselemättä.

    • turhuuksia

      "Kaikki oikeudet minulle! "
      Ei niitä muutoin saa kuin boottoomalla ulkoiselta "medialta" koneen käyntiin "linux livet" silloin Kovalevyllä (kovalevyllä) oleva tieto on vain dataa ?? käyttöjärjestelmä pystyy itse manipuloimaan mitä voi avata mitä ei.

      • hyvä palvelija

        Siksi varmaan suositellaan vikasietotilaa noissa tapauksissa. Tosin käyttäjävittuiluahan se on "palvelun" tarjoajan puolelta, että pitää keksiä jotain ulkopuolista apua ongelmien hoitoon ja windows saattaa ilmoittaa, ettei suostu esim, poistamaan virus kansioita, niin onhan se nyt "#¤%&%&///&#%¤% stä.


      • ky sy my s
        hyvä palvelija kirjoitti:

        Siksi varmaan suositellaan vikasietotilaa noissa tapauksissa. Tosin käyttäjävittuiluahan se on "palvelun" tarjoajan puolelta, että pitää keksiä jotain ulkopuolista apua ongelmien hoitoon ja windows saattaa ilmoittaa, ettei suostu esim, poistamaan virus kansioita, niin onhan se nyt "#¤%&%&///&#%¤% stä.

        Mistä se "viruskansio" sinne tulisi, jos ei ole laiminlyönyt päivityksiä tai asentanut sitä "virusta" itse?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1283
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe