joskus rakastaa toista niin paljon

että lähtee pois

koska tietää että toisen on parempi ilman häntä

42

1050

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skeptinen

      Entä jos se on vain oma näkemyksesi. Entä jos se ei olekaan totta, toisen olisikin parempi kanssasi. Et voi päättää toisen puolesta mikä on hänen parhaakseen.

      • Tai kaksi tuhatta

        Haluaisin tykätä kommentistasi tuhat kertaa.


      • Positiivarina
        Tai kaksi tuhatta kirjoitti:

        Haluaisin tykätä kommentistasi tuhat kertaa.

        Loppuyhteenveto: Ehkä he vielä saavat toisensa.


    • ...............

      mä lähdin kerran pois kun mun hartiat ei ois kestäny sitä toisen tuskaa, kun omaakin oli tarpeeksi. Silti tulee joskus mieleen, että mitä jos olisin jäänyt? Olisko ne kuitenkin kestäneet sen?

      Elämä on valintoja joiden kanssa on elettävä.

    • Rakastetulle

      Olen miettinyt, ajatteleeko hän mahdollisesti juuri näin. Asiat muuttui turhan nopeasti ja hän löi kaikki luukut kiinni. Se sai minut reagoimaan tavalla, jota hän ei voi varmaankaan ymmärtää. Potkaistiin rautakengällä kovaa alas sieltä, missä linnut lauloi ja aurinko lämmitti säteillään ja lämmin käsi hartteilla rauhoitti ja näytti tien kotiin. Nyt on tilalla hyinen kammio, joka puristaa kokovartalosukkana, eikä anna tilaa liikkua. Ahdistus on jokapäiväistä, toivo paluusta entiseen kapenee mustaksi kiilaksi yön pikkutunneilla. Menetys iskee moukarin lailla ohimoon joka hetki. Menetys siitä, jota en tiennyt ennen olevan olemassakaan.

      • Mitä teit?

        Mikä muuttui nopeasti ja mitä hän ei ymmärä tavastasi reagoida, miksi ne luukut meni kiinni? Rakastunut ei anna periksi kovin helposti.


      • ED.
        Mitä teit? kirjoitti:

        Mikä muuttui nopeasti ja mitä hän ei ymmärä tavastasi reagoida, miksi ne luukut meni kiinni? Rakastunut ei anna periksi kovin helposti.

        Ehkäpä hän ei ollutkaan rakastunut.


      • Ehkäpä sit niin
        ED. kirjoitti:

        Ehkäpä hän ei ollutkaan rakastunut.

        Olipa hyvä vastaus........
        Jotain tapahtui kuitenkin koska kerran olet tossa tilanteessa.
        Rakastitko sä?


      • Se sama
        Ehkäpä sit niin kirjoitti:

        Olipa hyvä vastaus........
        Jotain tapahtui kuitenkin koska kerran olet tossa tilanteessa.
        Rakastitko sä?

        Rakastin ja rakastan edelleen.


      • sama kysyjä
        Se sama kirjoitti:

        Rakastin ja rakastan edelleen.

        Harmi että asiasi meni niin.. vaikuttaa siltä että loppuselvitys jäi tekemättä?


    • pakko neuvoa

      Tilanteessasi ei ole muuta keinoa kuin ottaa joku yhteys siihen rakastettuusi koska vaihtoehtonasi on jatkuva kokovartalosukassa oleminen ja kolo ohimolla. Tuntuu siltä että sulla ei ole mitään menetettäväänkään?

      • Jotain haluan pitää

        Totta kai on menetettävää. Kerroin juuri, että olen miettinyt, en tiedä varmuudella. En halua ahdistella. Menetettävää on - kun muuta ei enää ole jäljellä, ylpeys.


    • jotakuinkin noin

      Olisihan se liian helppoa jos ylpeydestä ei pidettäisi kiinni. Olisi paljon enemmän toisensa löytäneitä ja onnellisia. Mutta ymmärrän sua silti hyvin.

      • Se edellinen

        Tätä jo odotinkin. Mahdatkohan sekoittaa ylpeyden ja ylimielisyyden? En ole mielestäni ylimielinen, vaan pyrin rehellisyyteen. Ylpeyttä on se että jaksan kantaa pääni pystyssä. :)


    • edellisen edellinen

      Ylpeyttä tarkoitin. Siihen itsekin syyllistyneenä. Se tekee asioista vaikeita, jopa mahdottomia. Siitä tulee kaveri; aamuyön yksinäiset, mietteliäät tunnit, ikävä ja ylpeys rinnalla kulkien.

      • -eee

        On olemassa myös väärää ylpeyttä. Mutta oikeanlainen ylpeys pitää mielestäni ihmisen kasassa, jottei hänest tulis sellanen luhistunut säkki, joka ei herätä muuta, kuin sääliä ja ärtymystä kanssaihmisissä ja joka ei osaa pitää itsestään enää huolta. Jotakuinkin tolleen.


      • mietihän sitä
        -eee kirjoitti:

        On olemassa myös väärää ylpeyttä. Mutta oikeanlainen ylpeys pitää mielestäni ihmisen kasassa, jottei hänest tulis sellanen luhistunut säkki, joka ei herätä muuta, kuin sääliä ja ärtymystä kanssaihmisissä ja joka ei osaa pitää itsestään enää huolta. Jotakuinkin tolleen.

        Meissä on sellaisia jotka antavat toisille hyvää ja sitten sellaisia jotka ajattelevat että vahvat syövät heikot ja niin kuuluukin mennä. Kumpiko tie johtaa onneen kanssa ihmisten kanssa? jos joku on sun mielestä huonon tilanteensa vuoksi säälipaska joka ei ansaitse mitään hyvää niin ehkä et ole kovin hyvä kaveri, päin vastoin. Sinussa on itsessäsi se heikkous, kun et siedä toisten heikkoutta ja vielä haukut päälle siitä.


      • -eeee
        mietihän sitä kirjoitti:

        Meissä on sellaisia jotka antavat toisille hyvää ja sitten sellaisia jotka ajattelevat että vahvat syövät heikot ja niin kuuluukin mennä. Kumpiko tie johtaa onneen kanssa ihmisten kanssa? jos joku on sun mielestä huonon tilanteensa vuoksi säälipaska joka ei ansaitse mitään hyvää niin ehkä et ole kovin hyvä kaveri, päin vastoin. Sinussa on itsessäsi se heikkous, kun et siedä toisten heikkoutta ja vielä haukut päälle siitä.

        Ketäköhän olen haukkunu? Kaikki ihmiset ovat silmissäni yhtä arvokkaita, elämäntilanteestaan riippumatta. Haluan vain suojella omaa itseäni ja sydäntäni.Olen näet henkisesti ottanut "selkäsaunan" kaivatultani jo moneen otteeseen. Pitääkö minun olla se tyrkky, joka ryömii ja anelee hänen jalkojensa juuressa, vaikka hän on jo ilmaissut, että voimme olla vain ystäviä. Kyllä se mustavalkoinen ajattelutapa, mikä toisilla tulee esiin vahvana saa vielä ajan pitkään harmaita sävyjä (ainakin toivon mukaan).


      • Mihin aikaan
        -eeee kirjoitti:

        Ketäköhän olen haukkunu? Kaikki ihmiset ovat silmissäni yhtä arvokkaita, elämäntilanteestaan riippumatta. Haluan vain suojella omaa itseäni ja sydäntäni.Olen näet henkisesti ottanut "selkäsaunan" kaivatultani jo moneen otteeseen. Pitääkö minun olla se tyrkky, joka ryömii ja anelee hänen jalkojensa juuressa, vaikka hän on jo ilmaissut, että voimme olla vain ystäviä. Kyllä se mustavalkoinen ajattelutapa, mikä toisilla tulee esiin vahvana saa vielä ajan pitkään harmaita sävyjä (ainakin toivon mukaan).

        kyseinen tapahtuma sijoittui? Entäs jos kyseinen ihminen ei kehtaa enää ilmaista sinulle tunteistaan, mutta yrittää lähestyä sinua pitkän ajan jälkeen ystävyys verukkeella. Jospa hän ikävöi sinua joka päivä, muttei uskalla tunteistaan kertoa.


    • joskus saattaa

      rakastaa niin paljon, että kun on lähtenyt pois niin joutuu palaamaan takaisin..

      • tuo..

        ..kuulostaa parhaalta vastaukselta. Kyllä Rakkaus menee kaiken edelle, myös ylpeyden. Aito Rakkaus ylittää kaikki esteet ja kuopat..ja tekee mahdottomastakin mahdollisen. Voi kun olisit mies, ketä ajattelen...ja odotan takaisin tänne .....♡ T


    • vilkuti vilkuti

      Tähän harhaan onkin sitten hyvä lopettaa. Ei jäänyt kuin vähäsen paha mieli, koska sä vaan oot niin hullu sekopää ja mun parempi olla ilman sua sen takia. Mussa ei ollut mitään, rakastat mua niiiin paljon. Kaikki tämä minun vuokseni. Olet ihana ihminen,
      Kiitos! muistan sinut naisena joka halusi minulle parasta, kultaa eikä rihkamaa. Voi, kultaseni. Hei ja hyvästi. Olet hyvä ihminen.

      • Ei AP.

        Ja tässä taas muistutuksena itselle.


      • eivät ne pyöri
        Ei AP. kirjoitti:

        Ja tässä taas muistutuksena itselle.

        Ettei pidä olla niin narsistinen, että luulottelee kaikkien palstaviestien pyörivän oman napansa ympärillä?


      • riittää
        eivät ne pyöri kirjoitti:

        Ettei pidä olla niin narsistinen, että luulottelee kaikkien palstaviestien pyörivän oman napansa ympärillä?

        Ei mulle, mutta jollekkin.


      • 6+4

        "vilkuti vilkuti" on varsinainen "kullanmuru"... vai on joku ollut hullu sekopää sinua kohtaan. Voisin veikata sunkin olevan, kun täällä jonkun kirjoituksen omit itselles.


    • Vapauteen...

      Joskus toivoo että toinen ymmärtäisi oman etunsa vuoksi lähteä kun ei pysty pitämään kiinni. Rakkautta on antaa toisen mennä.

    • Näin kävi.

      Kerran luovutin, lähdin ja ajattelin että toinen on onnellinen kun lähden. Parempi lähteä kuin katsoa ja katua. No se toinen sitten löysi lopullisen onnen, nukkui pois. Pahinta on että tiedän ettei sitä olisi tapahtunut jos olisin jäänyt.

    • hyvin tehty

      kyllä on aiheellista lähteä jos kokee ettei ole mitenkään oikea toiselle ja tekee toisen onnettomaksi eikä pysty parempaan

    • Rakkaudessa
      • vitsin väänsit

        Eli viet häneltä mahdollisuuden elää elämäänsä suurimman rakkauden kanssa, koska se rakkaus ei ole hyväksi hänelle.?


      • Rakkaudessa
        vitsin väänsit kirjoitti:

        Eli viet häneltä mahdollisuuden elää elämäänsä suurimman rakkauden kanssa, koska se rakkaus ei ole hyväksi hänelle.?

        En mitään vitsiä, vaan valinnanmahdollisuuden tehdä oman halunsa mukaan ja tehdä elämästään sen mitä itse eniten haluaa.
        Jos se olisin minä, voi palata siihen entiseen, ovi on auki, mutta jos se en ole minä, vapaus jatkaa valitsemallaan tiellä, minun häiritsemättä.


    • juuh..pitää ryhti

      Komppaan. ..ja siksi ettei toinen oikeesti välitä, ainakaan samalla tavalla.

      • Vetovoimaa

        Kunhan muistat ottaa selvää vastapuolen tunteista, tiedä vaikka olis umpirakastunut sinuun.


    • nammiskaainen

      Ehkä välillä toivoisin, että lähtisit. Et ansaitse minua. Minun olisi parempi ilman sinua. On hankalaa aina vaan yrittää. Vedät aina maton pois jalkojen alta.

      itse en pysty lähtemään.

    • kunhan kysyn

      Mitä jos oletkin koko elämä sille toiselle ja hän menettää elämänhalunsa koska lähdet pois?

      • näin

        Hän oli rakkaani,mutta narsitiluonteensa paljasti. Pelkkää valhetta ja pelkoa.Ulos. Olen nyt onnellinen ja suhteessa ktoisen kunnioitus ja rakkaus,


      • huomautus
        näin kirjoitti:

        Hän oli rakkaani,mutta narsitiluonteensa paljasti. Pelkkää valhetta ja pelkoa.Ulos. Olen nyt onnellinen ja suhteessa ktoisen kunnioitus ja rakkaus,

        Otan osaa ja onneksi löysit paremman suhteen. Aloitus ei tosin sitten osu tarinaasi koska narsisti ei ajattele toisen parasta eikä narsistin ns. uhri ajattele hänkään kuten ap.


      • Eriävä...
        huomautus kirjoitti:

        Otan osaa ja onneksi löysit paremman suhteen. Aloitus ei tosin sitten osu tarinaasi koska narsisti ei ajattele toisen parasta eikä narsistin ns. uhri ajattele hänkään kuten ap.

        mielipide. Kyllä narsistin ns. uhrikin voi ajatella narsistille parempaa,, se on rakkautta se.


      • miten on..
        Eriävä... kirjoitti:

        mielipide. Kyllä narsistin ns. uhrikin voi ajatella narsistille parempaa,, se on rakkautta se.

        Mahtaako olla sitten lainkaan oikean narsistin kanssa ollut hetkeäkään?


      • Monimutkaista
        miten on.. kirjoitti:

        Mahtaako olla sitten lainkaan oikean narsistin kanssa ollut hetkeäkään?

        Kaikki narsistit eivät ole niin läpinäkyvästi mitä ovat. Ovat niin salakavalia pelureita.. kuten näitä, että esim. naiselle ilmenee 10v avioliiton jälkeen, että miehellä on ollut toinen perhe toisaalla viimeiset kuusi vuotta. Weird shit happens.

        Kyllä narsistia voi rakastaa, kovinkin.. erityisesti siinä vaiheessa kun homma alkaa kaatumaan ja yrittää kaikin voimin vielä kääntää tilanteen, uskoa toiseen ja yhteiseen hyvään. Yrittää rakastamalla saada toisen kääntymään puoleensa. Narsisti kyllä paskat moisesta nakkaa ja jättääkin toisen ihan surutta riutumaan tunteinensa tuskan keskelle. Siinä ei yhteinen menneisyys paljon paina, eihän se lopulta merkinnytkään hänelle samaa kuin sinulle.


      • Mulle...
        miten on.. kirjoitti:

        Mahtaako olla sitten lainkaan oikean narsistin kanssa ollut hetkeäkään?

        oli parempi että jätin narsistin,, vaikka rakastinkin häntä..loppupeleissä parempi myös hänelle, näytteleminen ja jatkuva menettämisen pelko syö myös narsistia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe