TEUVO vastaan PAAVALI ottelu vissiin jatkuu!

Kumpi on johdossa?

Palstaa vähemmän seuranneena kysäisen, että kumpi johtaa Teuvo vai Paavali.

130

122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä tunnustan avoimesti, että täällä maailmassa, Saa-tanan valtakunnassa Paavali johtaa, koska nauttii sen enkelin jatkuvasta kurituksesta, ja sillä on synnin vankeina kaikki tällä palstalla totuutta herjaavat.

      Kaikki nuo, jotka syntiä täynnä uskovat taivaaseen pääsevänsä, koska uskovat että heidän pyhä Paavalinsakin sinne pääsi, vaikka tunnustikin valehtelevansa:

      "Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?"

      Kun Paavali Saa-tanan erinomaisten ilmestysten hurmoksessa, ei tiennyt tai ei välittänyt totuudesta:

      "Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä."

      "Mutta pelkurit, luopiot ja iljetysten kumartajat, murhamiehet ja irstailijat, noidat, epäjumalien palvelijat ja kaikki valheen orjat saavat tämän palkan: he joutuvat tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle. Tämä on toinen kuolema."

    • Tämän keskustelun aloittajalta kysyn: Kumman puolella sinä itse olet, valheen vai totuuden?

      • Kuulehan Teuvo.

        Ylpeydessäsi olet hylännyt totuuden ja sen sijaan olet mielistynyt vääryyteen ja valheeseen.

        Niinpä sinä olet langennut sen väkevän eksytyksen valtaan, jonka Jumala lähettää Hänen iankaikkisen totuutensa vastustajille.

        2.Tess.2:9 "tuo, jonka tulemus tapahtuu s*atanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        2:10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        2:11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        2:12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen."

        Kysymykseesi, että kumman puolella minä aloittajana olen, saat vastauksen edellä olevasta.

        Minä olen siis totuuden puolella, sen totuuden, joka on Kristus Jeesus ja jota Paavali uskollisesti seurasi.

        Ota TÄNÄÄN vastaan totuus, jos se vielä on mahdollista, voidaksesi pelastua.


      • Kuulehan Teuvo. kirjoitti:

        Ylpeydessäsi olet hylännyt totuuden ja sen sijaan olet mielistynyt vääryyteen ja valheeseen.

        Niinpä sinä olet langennut sen väkevän eksytyksen valtaan, jonka Jumala lähettää Hänen iankaikkisen totuutensa vastustajille.

        2.Tess.2:9 "tuo, jonka tulemus tapahtuu s*atanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        2:10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        2:11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        2:12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen."

        Kysymykseesi, että kumman puolella minä aloittajana olen, saat vastauksen edellä olevasta.

        Minä olen siis totuuden puolella, sen totuuden, joka on Kristus Jeesus ja jota Paavali uskollisesti seurasi.

        Ota TÄNÄÄN vastaan totuus, jos se vielä on mahdollista, voidaksesi pelastua.

        Vastaa nyt minulle rehellisesti, mikä näistä Paavalin uskonopeilla levitty totuus olisi vastaanottamisen arvoista:

        adventistit
        aglikaanit
        Agrigolalaiset
        arkkimunkkilaiset
        armonkalliolaiset
        baalbelklaiset
        babtistit
        birkittalaissisaret
        branhamilaiset
        cityseurakuntalaiset
        dominikaanit
        elämänsanalaiset
        slevy:n miespapit
        slevy:n naispapit
        elämänlähdeläiset
        eläväsanalaiset
        ekumeeniset
        exoduslaiset
        gnostilaiset
        henotesläiset
        helluntailaiset
        hengenuudistuslaiset
        heränneet
        esikoiset
        ilmestysmajalaiset
        ilosanomalaiset
        israelinystävät
        Joosualaiset
        jehovalaiset
        Jeesuksen pyhän veren papit
        Jeesuksen ruumislaiset
        Jeesus on herralaiset
        katolilaiset kylväjät
        kansanraamattuseuralaiset
        kalleimman veren sisaret
        kansanlähetysläiset
        Kellonkartanolaiset
        koivuniemiläiset
        korpelalaisuus
        kotikirkkolaiset
        kulmakivenseurakuntalaiset
        kulmakiviseurakuntalaiset
        kuninkaansoturit
        kristilliset eläkeläiset
        kriisipalvelulaiset
        kotisatamalaiset
        luterilaiset
        lähetysseurakuntalaiset
        luthersäätiöläiset
        lasarusveljet
        lähdekalliolaiset
        lännenhunttarilaiset
        maranatalaiset
        majakkalaiset
        metodistit
        missiomaailmalaiset
        mormoonit
        munkkiluostarin munkit
        nunnaluostarin nunnat
        nokialaismissiolaiset
        onewayhouselaiset
        ortodoksit
        pelastusarmeijalaiset
        patmoslaiset
        palatsiseurakuntalaiset
        paavalinsynodilaiset
        paratiisikotilaiset
        pikkuesikoiset
        priskillalaiset
        pyhänikolauslaiset
        perjantaikristuksellelaiset
        raamattupuhuulaiset
        radiodeiläiset
        rauhansanalaiset
        rauhanyhdistysläiset
        ristiinnaulitut
        risteyspaikkalaiset
        ristiretkeläiset
        ropolaiset
        rukouspalvelulaiset
        rukousystäväläiset
        ruusuristiläiset
        ristiinnaulittulaiset
        saalemilaiset
        sanansaattajalaiset
        sanajaylistysläiset
        savenvalajalaiset
        scientologilaiset
        siloalaiset
        stefanuslaiset
        suomenraamattuopistolaiset
        teologiset istuuttilaiset
        tabernaakkelilaiset
        takeitnowlaiset
        Timoteusyhteisöläiset
        tuomasmessulaiset
        totuudenystäväläiset
        tunnustukselliset luterilaiset
        torontonsiunaajalaiset
        uusheränneet
        uusapostoliset
        uusitoivolaiset
        uusiviiniläiset
        valon enkelit
        vapaakirkolliset
        vanhauskoiset
        vapaamuurarit
        viadolorosalaiset
        vineyardilaiset
        yhteyskristuksessalaiset
        yhteysliikeläiset
        yeshualaiset


      • Kysyväinen
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Vastaa nyt minulle rehellisesti, mikä näistä Paavalin uskonopeilla levitty totuus olisi vastaanottamisen arvoista:

        adventistit
        aglikaanit
        Agrigolalaiset
        arkkimunkkilaiset
        armonkalliolaiset
        baalbelklaiset
        babtistit
        birkittalaissisaret
        branhamilaiset
        cityseurakuntalaiset
        dominikaanit
        elämänsanalaiset
        slevy:n miespapit
        slevy:n naispapit
        elämänlähdeläiset
        eläväsanalaiset
        ekumeeniset
        exoduslaiset
        gnostilaiset
        henotesläiset
        helluntailaiset
        hengenuudistuslaiset
        heränneet
        esikoiset
        ilmestysmajalaiset
        ilosanomalaiset
        israelinystävät
        Joosualaiset
        jehovalaiset
        Jeesuksen pyhän veren papit
        Jeesuksen ruumislaiset
        Jeesus on herralaiset
        katolilaiset kylväjät
        kansanraamattuseuralaiset
        kalleimman veren sisaret
        kansanlähetysläiset
        Kellonkartanolaiset
        koivuniemiläiset
        korpelalaisuus
        kotikirkkolaiset
        kulmakivenseurakuntalaiset
        kulmakiviseurakuntalaiset
        kuninkaansoturit
        kristilliset eläkeläiset
        kriisipalvelulaiset
        kotisatamalaiset
        luterilaiset
        lähetysseurakuntalaiset
        luthersäätiöläiset
        lasarusveljet
        lähdekalliolaiset
        lännenhunttarilaiset
        maranatalaiset
        majakkalaiset
        metodistit
        missiomaailmalaiset
        mormoonit
        munkkiluostarin munkit
        nunnaluostarin nunnat
        nokialaismissiolaiset
        onewayhouselaiset
        ortodoksit
        pelastusarmeijalaiset
        patmoslaiset
        palatsiseurakuntalaiset
        paavalinsynodilaiset
        paratiisikotilaiset
        pikkuesikoiset
        priskillalaiset
        pyhänikolauslaiset
        perjantaikristuksellelaiset
        raamattupuhuulaiset
        radiodeiläiset
        rauhansanalaiset
        rauhanyhdistysläiset
        ristiinnaulitut
        risteyspaikkalaiset
        ristiretkeläiset
        ropolaiset
        rukouspalvelulaiset
        rukousystäväläiset
        ruusuristiläiset
        ristiinnaulittulaiset
        saalemilaiset
        sanansaattajalaiset
        sanajaylistysläiset
        savenvalajalaiset
        scientologilaiset
        siloalaiset
        stefanuslaiset
        suomenraamattuopistolaiset
        teologiset istuuttilaiset
        tabernaakkelilaiset
        takeitnowlaiset
        Timoteusyhteisöläiset
        tuomasmessulaiset
        totuudenystäväläiset
        tunnustukselliset luterilaiset
        torontonsiunaajalaiset
        uusheränneet
        uusapostoliset
        uusitoivolaiset
        uusiviiniläiset
        valon enkelit
        vapaakirkolliset
        vanhauskoiset
        vapaamuurarit
        viadolorosalaiset
        vineyardilaiset
        yhteyskristuksessalaiset
        yhteysliikeläiset
        yeshualaiset

        Onko sinulla sen verran ymmärrystä, että tajuaisit, ettei taivaan portilla kysytä, mihin srk:aan uskova kuuluu, vaan KENELLE kuuluu?


    • tottakin välillä

      Jos tänäpäivänä näkisi näyn jonka Paavali näki ja puhuisi siitä muille pidettäisiin epäluotettavana hörhönä ja jos tuosta näystä puhuisi lääkärille alettaisiin etsiä sopivaa lääkitystä.

      • Köysienkö puute?

        On syynä siihen että Teuvo on vielä vapaalla jalalla?


    • Toteavainen

      Paavali on jo voittaja, sillä hän on Jeesuksen luona taivaan kirkkaudessa. Teuvosta hän tuskin on kiinnostunut. Hänhän selvisi oman aikansa vainoojista, sen ajan teuvoista, jotka kuolivat valansa aiheuttamiin nälkä- ja janokuolemaan.

      • Kylläpä sinäkin saatanallisen erinomaisessa hurmoksessa vaellat, kun et usko edes Paavalin omaa todistusta siitä, että hänet tuomitaan valehtelun tähden syntisenä.

        Taivaan kirkkaus ja helvetin kuumuus selviää kullekin vasta viimeisellä tuomiolla, ei silloin, kun ihminen kokee ensimmäisen kuoleman.


      • Toteavainen
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Kylläpä sinäkin saatanallisen erinomaisessa hurmoksessa vaellat, kun et usko edes Paavalin omaa todistusta siitä, että hänet tuomitaan valehtelun tähden syntisenä.

        Taivaan kirkkaus ja helvetin kuumuus selviää kullekin vasta viimeisellä tuomiolla, ei silloin, kun ihminen kokee ensimmäisen kuoleman.

        Jatka vaan herjojasi. Tuomari on Jumala. Kadotustuomio-oikeutta hän ei sinulle ole koskaan antanut. Päinvastoin. Hän kielsi sen lausumisen ja sinä rikot hänen kieltonsa.


      • Toteavainen kirjoitti:

        Jatka vaan herjojasi. Tuomari on Jumala. Kadotustuomio-oikeutta hän ei sinulle ole koskaan antanut. Päinvastoin. Hän kielsi sen lausumisen ja sinä rikot hänen kieltonsa.

        Miksi jokainen totuuden sana on sinulle vain herjaa?

        Kaltaisillesi Jeesus tuon kiellon asetti:

        "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. Niin kuin te tuomitsette, niin tullaan teidät tuomitsemaan, ja niin kuin te mittaatte, niin tullaan teille mittaamaan.

        Kuinka näet roskan veljesi silmässä, mutta et huomaa, että omassa silmässäsi on hirsi?

        Kuinka voit sanoa veljellesi: 'Annapa kun otan roskan silmästäsi', kun omassa silmässäsi on hirsi?

        Sinä tekopyhä! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä."

        Hänen omat opetuslapset saivat toisenlaisen käskyn.

        Tässä Jeesuksen totuuden sanat omilleen - minullekin:

        "Koko ajan, kaikissa koettelemuksissa, te olette pysyneet minun kanssani.

        Niinpä minä annan teille annan teille kuninkaallisen vallan, niin kuin Isäni on minulle antanut."

        "Älkää tuomitko sen mukaan, miltä asia päältä katsoen näyttää, vaan tuomitkaa oikein."

        Ja kun Jeesuskaan ei ketään tuomitse, eivät sitä tee myöskään hänen omansa, vaan tuomio tuleekin niiden sanojen kautta, jotka hän, ja hänen omansa julkituovat:

        "Jos joku torjuu minut, eikä ota sanojani vastaan vaikka on ne kuullut, en minä häntä tuomitse. En ole tullut maailmaa tuomitsemaan vaan pelastamaan sen.

        Jos joku torjuu minut, eikä ota sanojani vastaan, hänellä on kyllä tuomarinsa: se sana, jonka olen puhunut, tuomitsee hänet viimeisenä päivänä."

        "Joka kuulee teitä, kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut. Mutta joka hylkää minut, hylkää sen, joka on minut lähettänyt."

        Tämä on yhtäpitävä Jumalan profeetoilleen antamalla käskyllä:

        Kun minä sanon jumalattomalle, että hänen on kuoltava, asetan sinut vastuuseen hänestä.

        Ellet sinä puhu hänelle, ellet varoita häntä hänen jumalattomuudestaan pelastaaksesi hänet, hän kuolee syntiensä tähden -- ja hänen kuolemastaan minä vaadin tilille sinut."

        Koska en yhdenkään kaltaisen toteavaisen takia halua joutua tuomituksi, siksi kerron totuuden.


      • Tämä on nähty.
        Toteavainen kirjoitti:

        Jatka vaan herjojasi. Tuomari on Jumala. Kadotustuomio-oikeutta hän ei sinulle ole koskaan antanut. Päinvastoin. Hän kielsi sen lausumisen ja sinä rikot hänen kieltonsa.

        Teuvo viis välittää Jeesuksen kielloista, jos ne eivät sovi hänen pirtaansa.


      • Toteavainen
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Miksi jokainen totuuden sana on sinulle vain herjaa?

        Kaltaisillesi Jeesus tuon kiellon asetti:

        "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. Niin kuin te tuomitsette, niin tullaan teidät tuomitsemaan, ja niin kuin te mittaatte, niin tullaan teille mittaamaan.

        Kuinka näet roskan veljesi silmässä, mutta et huomaa, että omassa silmässäsi on hirsi?

        Kuinka voit sanoa veljellesi: 'Annapa kun otan roskan silmästäsi', kun omassa silmässäsi on hirsi?

        Sinä tekopyhä! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä."

        Hänen omat opetuslapset saivat toisenlaisen käskyn.

        Tässä Jeesuksen totuuden sanat omilleen - minullekin:

        "Koko ajan, kaikissa koettelemuksissa, te olette pysyneet minun kanssani.

        Niinpä minä annan teille annan teille kuninkaallisen vallan, niin kuin Isäni on minulle antanut."

        "Älkää tuomitko sen mukaan, miltä asia päältä katsoen näyttää, vaan tuomitkaa oikein."

        Ja kun Jeesuskaan ei ketään tuomitse, eivät sitä tee myöskään hänen omansa, vaan tuomio tuleekin niiden sanojen kautta, jotka hän, ja hänen omansa julkituovat:

        "Jos joku torjuu minut, eikä ota sanojani vastaan vaikka on ne kuullut, en minä häntä tuomitse. En ole tullut maailmaa tuomitsemaan vaan pelastamaan sen.

        Jos joku torjuu minut, eikä ota sanojani vastaan, hänellä on kyllä tuomarinsa: se sana, jonka olen puhunut, tuomitsee hänet viimeisenä päivänä."

        "Joka kuulee teitä, kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut. Mutta joka hylkää minut, hylkää sen, joka on minut lähettänyt."

        Tämä on yhtäpitävä Jumalan profeetoilleen antamalla käskyllä:

        Kun minä sanon jumalattomalle, että hänen on kuoltava, asetan sinut vastuuseen hänestä.

        Ellet sinä puhu hänelle, ellet varoita häntä hänen jumalattomuudestaan pelastaaksesi hänet, hän kuolee syntiensä tähden -- ja hänen kuolemastaan minä vaadin tilille sinut."

        Koska en yhdenkään kaltaisen toteavaisen takia halua joutua tuomituksi, siksi kerron totuuden.

        Sinulle on moneen kertaan kerrottu asiallisesti, kenelle Jeesus nuo sanat sanoi. Silti kiistät valheellisesti totuuden. Jeesus puhui nuo sanat taivaalliselle Isälleen. Pakanoilla ei sellaista ole. Tuomiovallan Jeesus omiltaan kielsi.


      • Toteavainen
        Toteavainen kirjoitti:

        Sinulle on moneen kertaan kerrottu asiallisesti, kenelle Jeesus nuo sanat sanoi. Silti kiistät valheellisesti totuuden. Jeesus puhui nuo sanat taivaalliselle Isälleen. Pakanoilla ei sellaista ole. Tuomiovallan Jeesus omiltaan kielsi.

        Korjaan. Jeesus puhui nuo sanat taivaallisen Isän omille.


      • Toteavainen kirjoitti:

        Sinulle on moneen kertaan kerrottu asiallisesti, kenelle Jeesus nuo sanat sanoi. Silti kiistät valheellisesti totuuden. Jeesus puhui nuo sanat taivaalliselle Isälleen. Pakanoilla ei sellaista ole. Tuomiovallan Jeesus omiltaan kielsi.

        Jopa on aikoihin eletty, kun Jeesus kielsi taivaallista isäänsä tuomitsemasta ja miksi hän puhutteli Isäänsä monikossa:

        "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. Niin kuin te tuomitsette, niin tullaan teidät tuomitsemaan, ja niin kuin te mittaatte, niin tullaan teille mittaamaan.

        Kuinka näet roskan veljesi silmässä, mutta et huomaa, että omassa silmässäsi on hirsi?

        Kuinka voit sanoa veljellesi: 'Annapa kun otan roskan silmästäsi', kun omassa silmässäsi on hirsi?

        Sinä tekopyhä! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä."

        Mikä mahtaa olla sinun uskonlahkosi, jolle Taivaallinen Isäkin on tekopyhä?


      • Toteavainen kirjoitti:

        Korjaan. Jeesus puhui nuo sanat taivaallisen Isän omille.

        Saa-tanalleko Jeesus uskosi mukaan tätä opetti:

        "Koko ajan, kaikissa koettelemuksissa, te olette pysyneet minun kanssani.

        Niinpä minä annan teille annan teille kuninkaallisen vallan, niin kuin Isäni on minulle antanut."

        "Älkää tuomitko sen mukaan, miltä asia päältä katsoen näyttää, vaan tuomitkaa oikein."

        Ja kun Jeesuskaan ei ketään tuomitse, eivät sitä tee myöskään hänen omansa, vaan tuomio tuleekin niiden sanojen kautta, jotka hän, ja hänen omansa julkituovat:

        "Jos joku torjuu minut, eikä ota sanojani vastaan vaikka on ne kuullut, en minä häntä tuomitse. En ole tullut maailmaa tuomitsemaan vaan pelastamaan sen.

        Jos joku torjuu minut, eikä ota sanojani vastaan, hänellä on kyllä tuomarinsa: se sana, jonka olen puhunut, tuomitsee hänet viimeisenä päivänä."

        "Joka kuulee teitä, kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut. Mutta joka hylkää minut, hylkää sen, joka on minut lähettänyt."

        Tämä on yhtäpitävä Jumalan profeetoilleen antamalla käskyllä:

        Kun minä sanon jumalattomalle, että hänen on kuoltava, asetan sinut vastuuseen hänestä.

        Ellet sinä puhu hänelle, ellet varoita häntä hänen jumalattomuudestaan pelastaaksesi hänet, hän kuolee syntiensä tähden -- ja hänen kuolemastaan minä vaadin tilille sinut."

        Koska en yhdenkään kaltaisen toteavaisen takia halua joutua tuomituksi, siksi kerron totuuden.


      • Tämä on nähty. kirjoitti:

        Teuvo viis välittää Jeesuksen kielloista, jos ne eivät sovi hänen pirtaansa.

        Oletko jo nähnyt myöskin sen, miksi Paavali ei pystynytkään toteuttamaan tätä Jeesuksen tahtoa:

        "Jos vielä pyrkisin miellyttämään ihmisiä, en olisi Kristuksen palvelija."

        Mutta Teuvo on pystynyt.


      • Miellytäthän
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Oletko jo nähnyt myöskin sen, miksi Paavali ei pystynytkään toteuttamaan tätä Jeesuksen tahtoa:

        "Jos vielä pyrkisin miellyttämään ihmisiä, en olisi Kristuksen palvelija."

        Mutta Teuvo on pystynyt.

        sinä perseennuolijaasi Teuvo. Eikö hän-kään ole ihminen?


      • Toteavainen
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Jopa on aikoihin eletty, kun Jeesus kielsi taivaallista isäänsä tuomitsemasta ja miksi hän puhutteli Isäänsä monikossa:

        "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. Niin kuin te tuomitsette, niin tullaan teidät tuomitsemaan, ja niin kuin te mittaatte, niin tullaan teille mittaamaan.

        Kuinka näet roskan veljesi silmässä, mutta et huomaa, että omassa silmässäsi on hirsi?

        Kuinka voit sanoa veljellesi: 'Annapa kun otan roskan silmästäsi', kun omassa silmässäsi on hirsi?

        Sinä tekopyhä! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä."

        Mikä mahtaa olla sinun uskonlahkosi, jolle Taivaallinen Isäkin on tekopyhä?

        Jos haluat ymmärtää väärin, niin ymmärrä vaan. Kirjoitukseni virheen korjasin, mutta sinä et sitä HALUNNUT ymmärtää, vaan jatkat riidankipeänä, tapasi mukaan. Jatka siis riitaasi yksin tykönäsi.


      • Toteavainen kirjoitti:

        Jos haluat ymmärtää väärin, niin ymmärrä vaan. Kirjoitukseni virheen korjasin, mutta sinä et sitä HALUNNUT ymmärtää, vaan jatkat riidankipeänä, tapasi mukaan. Jatka siis riitaasi yksin tykönäsi.

        Monesko kerta tämä onkaan, kun eroilmoituksesi totuudesta teet?

        Toivottavasti tämä pitää, ettei minun enää koskaan tarvitse herjojasi lukea.


      • Miellytäthän kirjoitti:

        sinä perseennuolijaasi Teuvo. Eikö hän-kään ole ihminen?

        En ole koskaan tuollaista ihmistä tavannut.

        Paperilla minun on se itse tehtävä, kun en edes 50 vuotta nuorempanakaan pystynyt sitä sinun tavallasi hoitamaan.


      • Toteavainen
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Monesko kerta tämä onkaan, kun eroilmoituksesi totuudesta teet?

        Toivottavasti tämä pitää, ettei minun enää koskaan tarvitse herjojasi lukea.

        Jos totuus on sinulle herjaa, niin minkä minä sille mahdan?


      • Tämä pn nähty
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Oletko jo nähnyt myöskin sen, miksi Paavali ei pystynytkään toteuttamaan tätä Jeesuksen tahtoa:

        "Jos vielä pyrkisin miellyttämään ihmisiä, en olisi Kristuksen palvelija."

        Mutta Teuvo on pystynyt.

        No kerro, miksi et välitä Jeesuksen kiellosta? Pidätkö Jeesusta halpana?


      • Tämä pn nähty kirjoitti:

        No kerro, miksi et välitä Jeesuksen kiellosta? Pidätkö Jeesusta halpana?

        Kymmeniä kertoja olen täällä tuohon vastauksen antanut.

        Se ei ole enää minun ongelma vaan sinun, koska totuus ei kuulu sinun hengellisiin haluihisi.

        Tämäkin on nähty jo monta kertaa!


      • Älä valehtele!
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Kymmeniä kertoja olen täällä tuohon vastauksen antanut.

        Se ei ole enää minun ongelma vaan sinun, koska totuus ei kuulu sinun hengellisiin haluihisi.

        Tämäkin on nähty jo monta kertaa!

        Et sinä mitään ole vastannut! Miksi valehtelet?


    • Ei se ole köysistä kiinni, sillä ei tällaisen pienen miehen sitomiseen puotinarua kummempaa köyttä tarvita.

      Kyllä se on Pyhän Hengen varjelus, joka on tähän asti pitänyt huolen siitä, että Teuvo on edelleen vapaana, eikä mielisairaala siteissä.

      Vaikka sitä Ruukin seurakunnassa jo vuonna 1989 kovasti yritettiin tämän kirkkoherran puolison ja uskonnon lehtorin tekemän diagnoosin perusteella:

      "Kuinka Jumala voi muka sinulle puhua, kun ei se puhu meidän Reijollekaan, joka sentään on pappi?"

      Ja on siinä pulmaa jokaiselle tämän palstan tekopyhitetyllekin.

      • Kylläpä vaan

        Jumala puhuu Reijolle, - Raamatun kautta.

        Onko sinulla teoriaa siitä miksi Reijo elää kirouksestasi huolimatta?


      • Kylläpä vaan kirjoitti:

        Jumala puhuu Reijolle, - Raamatun kautta.

        Onko sinulla teoriaa siitä miksi Reijo elää kirouksestasi huolimatta?

        Ei totuus ketään tapa ennen kuin vasta viimeisellä tuomiolla.

        Sinäkin kuulut tähän surreen joukkoon pappien kanssa, jotka elävät vain kirjoituksista, eivätkä Kristuksen elävästä Hengestä:

        "Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta.

        Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän

        En minä ole ihmisten kiitoksen tarpeessa. Minä tunnen teidät, teissä ei ole rakkautta Jumalaan.

        Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan. Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä olette vastaanottavaisia.

        Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta."


      • Näin ne sinun
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Ei totuus ketään tapa ennen kuin vasta viimeisellä tuomiolla.

        Sinäkin kuulut tähän surreen joukkoon pappien kanssa, jotka elävät vain kirjoituksista, eivätkä Kristuksen elävästä Hengestä:

        "Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta.

        Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän

        En minä ole ihmisten kiitoksen tarpeessa. Minä tunnen teidät, teissä ei ole rakkautta Jumalaan.

        Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan. Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä olette vastaanottavaisia.

        Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta."

        jutut muuttuvat tilanteen mukaan. Olet monesti ylvästellyt tappolistallasi, mutta päävihollisesi elää siitä huolimatta.


      • Nigeriaa
        Näin ne sinun kirjoitti:

        jutut muuttuvat tilanteen mukaan. Olet monesti ylvästellyt tappolistallasi, mutta päävihollisesi elää siitä huolimatta.

        Nii Teuvo ja sai jopa Nigeriasta tummalta tylleröiseltä "rakkaus"kirjeen, ja sen netti paljasti huijauskirjeeksi.
        Ha haaaa.
        Ylpeys käy lankeemuksen edellä.


    • Näitä Jumalan ilmoituksiako sinä pidät Teuvo Sunin tappolistana:

      "Älä sinä, ihminen, pelkää heitä, älä kauhistu heidän sanojaan, vaikka olet heidän keskellään kuin piikkipensaikossa ja skorpionien seassa. Älä pelkää heidän puheitaan, älä säiky heitä -- he ovat uppiniskaista kansaa."

      "Minä kostan heille kovalla kädellä, ankarasti minä rankaisen heitä, ja silloin, kostoni kohdatessa heidät, he tietävät, että minä olen Herra."

    • Aloittajan toteamus.

      Näkyy Teuvo yhä jatkavan Paavalin ja samalla Jeesuksen herjaamista.

      Tiensä ja puolensa on Suni-parka valinnut. Valinta on hänen omansa.

      Suni on ihan itse kutonut sen valheen verkon, jonka pauloissa hän elää.

      Silti säälien joutuu seuraamaan valheen orjan antautumista kohtaloonsa.
      Keskustelun avulla Sunia ei käännytetä. Jumala yksin voi orjan vapauttaa.

      Vapauttamisen tekee Sunin kohdalla mahdottomaksi se, ettei hän tunnusta
      valheen verkkoon edes joutuneensa. Jumalalta "hän ei siis apua tarvitse".

      • Niinpä.

        Totta joka sana.


      • Kyllä ne totuuden herjaajat löytyvät sinun joukko-osastostasi, jotka eivät pysty erottamaan Paavalin valheita ja Kristuksen totuutta toisistaan.

        Eikä tuo mikään ihme ole, kun siihen ei pystynyt Paavalikaan:

        "Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?"

        Ja siksi Jumala määräsi Saa-tanan lähettämään enkelinsä Paavalia kurittamaan, kun tämä alkoi julistaa Saa-tanan opetuksia Jumalan opetuksina.


      • Raaka totuus

        Oikeastaan aloituksen kysymyshän oli typerä. Voiko rakki jotenkin pärjätä Jumalan suurlähettilään rinnalla? Paavalilla oli suvereeni asema ja tehtävä Jumalan ikuisissa suunnitelmissa, mutta tällä rakilla vain suunpieksäjän ja rähisijän rolli, ei sen enempää.


      • Odotellaan...
        Raaka totuus kirjoitti:

        Oikeastaan aloituksen kysymyshän oli typerä. Voiko rakki jotenkin pärjätä Jumalan suurlähettilään rinnalla? Paavalilla oli suvereeni asema ja tehtävä Jumalan ikuisissa suunnitelmissa, mutta tällä rakilla vain suunpieksäjän ja rähisijän rolli, ei sen enempää.

        Niin ja sitten odotellaan tämän rakin reaktiota tuttuinen fraaseineen...


      • karavaani
        Raaka totuus kirjoitti:

        Oikeastaan aloituksen kysymyshän oli typerä. Voiko rakki jotenkin pärjätä Jumalan suurlähettilään rinnalla? Paavalilla oli suvereeni asema ja tehtävä Jumalan ikuisissa suunnitelmissa, mutta tällä rakilla vain suunpieksäjän ja rähisijän rolli, ei sen enempää.

        kulkee ja koirat haukkuu..


      • Toteavainen
        Raaka totuus kirjoitti:

        Oikeastaan aloituksen kysymyshän oli typerä. Voiko rakki jotenkin pärjätä Jumalan suurlähettilään rinnalla? Paavalilla oli suvereeni asema ja tehtävä Jumalan ikuisissa suunnitelmissa, mutta tällä rakilla vain suunpieksäjän ja rähisijän rolli, ei sen enempää.

        Paavalilla oli aikamoinen meriittilista alkuajan seurakuntien perustajana ja evankeliumin julistajana, apostoli vailla vertaa. Mutta mitä tämä rähisijä on saanut aikaan? Ei mitään, ei niin mitään.


      • Alusta asti seurannu
        Toteavainen kirjoitti:

        Paavalilla oli aikamoinen meriittilista alkuajan seurakuntien perustajana ja evankeliumin julistajana, apostoli vailla vertaa. Mutta mitä tämä rähisijä on saanut aikaan? Ei mitään, ei niin mitään.

        Yrittihän Teuvokin rakentaa lahkoa, mutta kun epäonnistui surkeasti siinä hommassa niin alkoi vaan hajottamaan. Oli Jumalan johdatus että Teuvo ihastui Armiin, naiseen joka hajotti alkuunsa koko sunilaisuuden korttitalon. Tosin se talo oli rakennettu valheen savijaloille, romahdus oli muutenkin väistämätön.


      • Asioita seurannut
        Alusta asti seurannu kirjoitti:

        Yrittihän Teuvokin rakentaa lahkoa, mutta kun epäonnistui surkeasti siinä hommassa niin alkoi vaan hajottamaan. Oli Jumalan johdatus että Teuvo ihastui Armiin, naiseen joka hajotti alkuunsa koko sunilaisuuden korttitalon. Tosin se talo oli rakennettu valheen savijaloille, romahdus oli muutenkin väistämätön.

        Minusta vähän tuntuu, että olisi siinä ollut kuka tahansa mukana, niin hanke olisi kuitenkin pian romahtanut, sillä niin tyystin perustus oli laskettu valheen, vääristelyn, katkeruuden ja vihan varaan. Eihän sellaiseen voi Pyhä Henki yhtyä. Ei niin millään.


      • Raaka totuus kirjoitti:

        Oikeastaan aloituksen kysymyshän oli typerä. Voiko rakki jotenkin pärjätä Jumalan suurlähettilään rinnalla? Paavalilla oli suvereeni asema ja tehtävä Jumalan ikuisissa suunnitelmissa, mutta tällä rakilla vain suunpieksäjän ja rähisijän rolli, ei sen enempää.

        Sinunkin rakkaan suurlähettilääsi aikaansaannosta on se, josta Jeesuksen rakkain opetuslapsi Johannes jo vuonna 90 kirjoitti:

        "Me tiedämme olevamme Jumalasta, mutta koko maailma on Pahan vallassa."

        Hän lähetti myös Efeson seurakuntaan viestin, sen johtajalle, joka Paavalin opein oli seurakunnan johtajaksi valittu:

        "Kirjoitin muutaman sanan seurakunnalle, mutta Diotrefes, joka mahtailee sen johtajana, ei pidä meitä missään arvossa.

        Siksipä minä sinne tultuani aionkin huomauttaa hänelle siitä, mitä hän oikein tekee levittäessään meistä pahoja puheita. Eikä hänelle sekään riitä. Hän kieltäytyy itse ottamasta veljiä vastaan, estää niitä, jotka haluavat sen tehdä, ja jopa erottaa heitä seurakunnasta."

        Kun Johannes sitten Efesoon mentyään meni tästä Diotrefekselle puhumaan, hänet toimitettiinkin vankeuteen Patmos saarelle, pois seurakunnalta totuutta vaatimasta:

        "Minä, veljenne Johannes, jolla on sama ahdinko, valtakunta ja Jeesukselta tuleva kestävyys kuin teillä, olin joutunut Patmos-nimiselle saarelle, koska olin julistanut Jumalan sanaa ja todistanut Jeesuksesta."

        Ja siellä Pyhä Henki näytti hänelle, miten Paavalin opeilla perustetuille seurakunnille oli jo siihen mennessä tapahtunut.

        Seitsemästä seurakunnasta enää vain kaksi sai puhtaat paperit. Eivätkä nekään enää pitkään tuon jälkeen totuuden tiellä pysyneet.

        Siksi Pyhä Henki saneli Johannekselle tämän tärkeän viestin, jotta valitut pystyisivät jättämään kaikki porttoseurakunnat:

        Sen porton viiniä, vihan viiniä, ovat kaikki kansat juoneet, kaikki maailman kuninkaat ovat irstailleet hänen kanssaan, ja kaikki maailman kauppamiehet ovat rikastuneet hänen vauraudestaan ja ylellisestä elämästään."

        Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi: "Lähtekää pois, jättäkää hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi ottamaan osaa hänen synteihinsä ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille, joilla häntä lyödään.

        "Hänen syntiensä röykkiö ulottuu jo taivaaseen asti, eikä Jumala unohda hänen pahoja tekojaan."

        Tuosta Jeesuksen omilleen tarjoamasta viimeisestä ehtoollisesta tulikin näin pian vihan viiniä, kun Paavali sen Saa-tanan kehotuksesta seurakuntien mahtavaksi rituaaliksi toi.


      • Alusta asti seurannu kirjoitti:

        Yrittihän Teuvokin rakentaa lahkoa, mutta kun epäonnistui surkeasti siinä hommassa niin alkoi vaan hajottamaan. Oli Jumalan johdatus että Teuvo ihastui Armiin, naiseen joka hajotti alkuunsa koko sunilaisuuden korttitalon. Tosin se talo oli rakennettu valheen savijaloille, romahdus oli muutenkin väistämätön.

        Minkä nautinnon sinä saat tuosta Saa-tanan sinulle syöttämästä uskosi mukaisesta ihanasta valheesta?

        En ole koskaan ollut rakastunut tuohon naiseen, josta entiselle ystävälleni tuli lopulta kompastuskivi eikä koskaan päässyt sisään ahtaasta portista.

        Enkä koskaan ole ollut lahkoa perustamassa, koska Pyhä Henki varjeli minut siltä, kuten varjeli Jeesuksen raakkaan opetuslapsenkin, Johanneksen, joka todistajan tehtävän tähden toimitettiin Efeson seurakunnasta vankeuteen:

        "Minä, veljenne Johannes, jolla on sama ahdinko, valtakunta ja Jeesukselta tuleva kestävyys kuin teillä, olin joutunut Patmos-nimiselle saarelle, koska olin julistanut Jumalan sanaa ja todistanut Jeesuksesta."

        Historia toistaa itseään, eikä kenellekään liene jäänyt epäselväksi miksi minuakin ollaan täältä poistattamasta milloin milläkin tekosyyllä.


      • karavaani kirjoitti:

        kulkee ja koirat haukkuu..

        Raamatun mukainen on todistukseksi, vaikka et itse sitä ymmärrä:

        "Jumalaton eläköön yhä jumalattomasti, saastainen rypeköön saastassaan, vanhurskas harjoittakoon vanhurskautta ja pyhä edetköön pyhyyden tiellä."


      • Engä en
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Minkä nautinnon sinä saat tuosta Saa-tanan sinulle syöttämästä uskosi mukaisesta ihanasta valheesta?

        En ole koskaan ollut rakastunut tuohon naiseen, josta entiselle ystävälleni tuli lopulta kompastuskivi eikä koskaan päässyt sisään ahtaasta portista.

        Enkä koskaan ole ollut lahkoa perustamassa, koska Pyhä Henki varjeli minut siltä, kuten varjeli Jeesuksen raakkaan opetuslapsenkin, Johanneksen, joka todistajan tehtävän tähden toimitettiin Efeson seurakunnasta vankeuteen:

        "Minä, veljenne Johannes, jolla on sama ahdinko, valtakunta ja Jeesukselta tuleva kestävyys kuin teillä, olin joutunut Patmos-nimiselle saarelle, koska olin julistanut Jumalan sanaa ja todistanut Jeesuksesta."

        Historia toistaa itseään, eikä kenellekään liene jäänyt epäselväksi miksi minuakin ollaan täältä poistattamasta milloin milläkin tekosyyllä.

        "Enkä koskaan ole ollut lahkoa perustamassa"

        Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista (kun ei ylettynyt niihin ja mieli teki syödä niitä)


      • Saahan sitä kysellä
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Minkä nautinnon sinä saat tuosta Saa-tanan sinulle syöttämästä uskosi mukaisesta ihanasta valheesta?

        En ole koskaan ollut rakastunut tuohon naiseen, josta entiselle ystävälleni tuli lopulta kompastuskivi eikä koskaan päässyt sisään ahtaasta portista.

        Enkä koskaan ole ollut lahkoa perustamassa, koska Pyhä Henki varjeli minut siltä, kuten varjeli Jeesuksen raakkaan opetuslapsenkin, Johanneksen, joka todistajan tehtävän tähden toimitettiin Efeson seurakunnasta vankeuteen:

        "Minä, veljenne Johannes, jolla on sama ahdinko, valtakunta ja Jeesukselta tuleva kestävyys kuin teillä, olin joutunut Patmos-nimiselle saarelle, koska olin julistanut Jumalan sanaa ja todistanut Jeesuksesta."

        Historia toistaa itseään, eikä kenellekään liene jäänyt epäselväksi miksi minuakin ollaan täältä poistattamasta milloin milläkin tekosyyllä.

        Niin. Ainahan sinä kiistät kaiken, mikä on sinun kannaltasi huonoa. Muuten, väitätkö tosiaankin, että sinun ahdas porttisi on se, kun tunnustit homoseksuaalisen ( tutkamiehen kanssa ) yhdyntäsi vaimollesi? Entä muut synnit? Nekö ohitit olankohautuksella?


      • Saahan sitä kysellä kirjoitti:

        Niin. Ainahan sinä kiistät kaiken, mikä on sinun kannaltasi huonoa. Muuten, väitätkö tosiaankin, että sinun ahdas porttisi on se, kun tunnustit homoseksuaalisen ( tutkamiehen kanssa ) yhdyntäsi vaimollesi? Entä muut synnit? Nekö ohitit olankohautuksella?

        Saatanan pettämiltä eivät koskaan valheiden levittämiset lopu, koska Saa-tana on valheiden mestari.

        Tuokin on sen luokan valhe, josta saisi nostaa syytteen kunnianloukkauksesta, ja perättömästä ilmiannosta.

        Kun tutkamiesten vuotuisessa tapaamisessa, kaukana kotoa, tuo koston halu mieleen tuli, ja siihen tilaisuus tuli, se ei suinkaan tapahtunut Saa-tanan iloitsemalla tavalla. Sillä homoudesta on Pyhä Henki minut varjellut.

        Pyhä Henki otti minut kiinni suurimmasta ja inhottavimmasta synnistäni, ja se riitti hänelle.

        Etkö ole lukenut sitä kirjoitusta ahtaan portin tuskastani?

        Jos et, niin käy se nyt lukemassa vaihteeksi täältä, ja lopeta tuon valheen levittäminen tähän:

        http://kla.fi/keskustelu/index.php?topic=559.0


      • Aloitus johdatteli
        Raaka totuus kirjoitti:

        Oikeastaan aloituksen kysymyshän oli typerä. Voiko rakki jotenkin pärjätä Jumalan suurlähettilään rinnalla? Paavalilla oli suvereeni asema ja tehtävä Jumalan ikuisissa suunnitelmissa, mutta tällä rakilla vain suunpieksäjän ja rähisijän rolli, ei sen enempää.

        vain siihen, että onko palstalla saatu ohjattua Teuvoa aisoihin.

        Suni näyttää valitettavasti jatkavan mieletöntä kujanjuoksuaan.
        Aivan kuin itse s*atana olisi iskenyt koukkunsa Teuvon leukoihin.

        Totuuden hylännyt parjaaja on nyt sielunvihollisen retuutettavana
        ja herjailee Jumalaa ja Hänen kutsuttua apostoliaan Paavalia.

        Suni on varoittava esimerkki siitä, mihin ihmisen ylpeys voi johtaa.
        Se johtaa lankeemukseen ja lopulta syvään paatumuksen tilaan.


      • Aloitus johdatteli kirjoitti:

        vain siihen, että onko palstalla saatu ohjattua Teuvoa aisoihin.

        Suni näyttää valitettavasti jatkavan mieletöntä kujanjuoksuaan.
        Aivan kuin itse s*atana olisi iskenyt koukkunsa Teuvon leukoihin.

        Totuuden hylännyt parjaaja on nyt sielunvihollisen retuutettavana
        ja herjailee Jumalaa ja Hänen kutsuttua apostoliaan Paavalia.

        Suni on varoittava esimerkki siitä, mihin ihmisen ylpeys voi johtaa.
        Se johtaa lankeemukseen ja lopulta syvään paatumuksen tilaan.

        Lopeta jo suuruuden hulluutta ihannoivat valheesi.

        Sitä iloa ei Pyhä Henki sinulle suo, että hän sallisi minutkin valjastettavaksi Saa-tanan aisoihin, vaikka Paavalille niin kävi.

        Kun Saa-tana oli tarpeeksi - 14 vuotta - Paavalia runnonut, niin tuo ihmisparka yhä odotti olevansa tarpeeksi heikko, jotta Pyhä Henki tulisi - mutta ei vaan tullut:

        "Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi.

        Olen kolme kertaa pyytänyt Herralta, että pääsisin siitä.

        Mutta hän on vastannut minulle: "Minun armoni riittää sinulle. Voima tulee täydelliseksi heikkoudessa." Sen tähden ylpeilen mieluimmin heikkoudestani, jotta minuun asettuisi Kristuksen voima."

        Kristuksen opetuksen mukaan tuon voiman saivat hänen opetuslapsensa kolmen vuoden koulutuksen jälkeen.

        Ja minulla - opetuslapseksi ottamisesta - Häneltä tehtävän saamiseen meni aikaa 3 vuotta 2 kuukautta ja 27 päivää.


      • Hmmmmm
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Saatanan pettämiltä eivät koskaan valheiden levittämiset lopu, koska Saa-tana on valheiden mestari.

        Tuokin on sen luokan valhe, josta saisi nostaa syytteen kunnianloukkauksesta, ja perättömästä ilmiannosta.

        Kun tutkamiesten vuotuisessa tapaamisessa, kaukana kotoa, tuo koston halu mieleen tuli, ja siihen tilaisuus tuli, se ei suinkaan tapahtunut Saa-tanan iloitsemalla tavalla. Sillä homoudesta on Pyhä Henki minut varjellut.

        Pyhä Henki otti minut kiinni suurimmasta ja inhottavimmasta synnistäni, ja se riitti hänelle.

        Etkö ole lukenut sitä kirjoitusta ahtaan portin tuskastani?

        Jos et, niin käy se nyt lukemassa vaihteeksi täältä, ja lopeta tuon valheen levittäminen tähän:

        http://kla.fi/keskustelu/index.php?topic=559.0

        "Tuokin on sen luokan valhe, josta saisi nostaa syytteen kunnianloukkauksesta, ja perättömästä ilmiannosta."

        Näin sivullisena kommentoin: Turvaat sittenkin yhteiskuntaan Teuvo, mukavaa nähdä että ihan kaikki ei sinun mielestä ole s,aatanasta. Tuollainen olettama on ihan järkeenkäypä, jos kertoo sortuneensa miesten kokouksessa...


      • Ei yksin ylpeys
        Aloitus johdatteli kirjoitti:

        vain siihen, että onko palstalla saatu ohjattua Teuvoa aisoihin.

        Suni näyttää valitettavasti jatkavan mieletöntä kujanjuoksuaan.
        Aivan kuin itse s*atana olisi iskenyt koukkunsa Teuvon leukoihin.

        Totuuden hylännyt parjaaja on nyt sielunvihollisen retuutettavana
        ja herjailee Jumalaa ja Hänen kutsuttua apostoliaan Paavalia.

        Suni on varoittava esimerkki siitä, mihin ihmisen ylpeys voi johtaa.
        Se johtaa lankeemukseen ja lopulta syvään paatumuksen tilaan.

        "Suni on varoittava esimerkki siitä, mihin ihmisen ylpeys voi johtaa.
        Se johtaa lankeemukseen ja lopulta syvään paatumuksen tilaan."

        Teuvo on myös varoittava esimerkki siitä mihin spirtismin kautta tavattu "jeesus" voi ihmisen johtaa.


      • Teuvo ja antikristus
        Ei yksin ylpeys kirjoitti:

        "Suni on varoittava esimerkki siitä, mihin ihmisen ylpeys voi johtaa.
        Se johtaa lankeemukseen ja lopulta syvään paatumuksen tilaan."

        Teuvo on myös varoittava esimerkki siitä mihin spirtismin kautta tavattu "jeesus" voi ihmisen johtaa.

        Spiritismistä Teuvo syyttää mielellään entistä ystäväänsä, ilmeisen aiheetta.

        Vuorenvarmaksi tosiasiaksi sensijaan on osoittautunut, että Teuvo-paran "jeesus" on peräisin pimeyden ruhtinaan syvyyksistä.

        Onko Teuvo tuohon mantraamaansa "velho-jeesukseen" tarttunut spiritistien pöydässä vai jossain muualla, se ei palstalla selviä. Mutta se ainakin on varmaa, että hänen mantraamansa antikristillinen kammotus kuuluu s*aatanan huonekuntaan.


      • Ei yksin ylpeys kirjoitti:

        "Suni on varoittava esimerkki siitä, mihin ihmisen ylpeys voi johtaa.
        Se johtaa lankeemukseen ja lopulta syvään paatumuksen tilaan."

        Teuvo on myös varoittava esimerkki siitä mihin spirtismin kautta tavattu "jeesus" voi ihmisen johtaa.

        Kylläpä sinunkin on mahdotonta edes yhtä viestiä kirjoittaa, joka ei perustuisi valheeseen.

        Koskaan en ole vainajahenkien kanssa mitään peliä pelannut.

        Tiedän kyllä kahden tällä palstalla aikoinaan kirjoittaneen sitä harrastaneen.

        Jos minua ei Pyhä Henki olisi tuolta varjellut, olisin täällä sinunkin rakkaina ystäväsi ja kaikki kaltaisesi täällä yhdessä iloitsisivat:

        "Kaikki he puhkeavat puhumaan ja lausuvat sinulle: "Nyt siis sinäkin olet voimasi kadottanut niin kuin me, olet yksi meistä.

        Tuonelaan on syösty sinun loistosi ja mahtisi, sinun harppujesi helkytys. Sinun allasi ovat vuoteena madot, sinun ylläsi peitteenä toukat."


      • Näyttää siltä
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Kylläpä sinunkin on mahdotonta edes yhtä viestiä kirjoittaa, joka ei perustuisi valheeseen.

        Koskaan en ole vainajahenkien kanssa mitään peliä pelannut.

        Tiedän kyllä kahden tällä palstalla aikoinaan kirjoittaneen sitä harrastaneen.

        Jos minua ei Pyhä Henki olisi tuolta varjellut, olisin täällä sinunkin rakkaina ystäväsi ja kaikki kaltaisesi täällä yhdessä iloitsisivat:

        "Kaikki he puhkeavat puhumaan ja lausuvat sinulle: "Nyt siis sinäkin olet voimasi kadottanut niin kuin me, olet yksi meistä.

        Tuonelaan on syösty sinun loistosi ja mahtisi, sinun harppujesi helkytys. Sinun allasi ovat vuoteena madot, sinun ylläsi peitteenä toukat."

        että et edes ymmärrä harrastavasi spiritismiä Teuvo. Googlaa ja tutustu asiaan.


      • Teuvo ja antikristus kirjoitti:

        Spiritismistä Teuvo syyttää mielellään entistä ystäväänsä, ilmeisen aiheetta.

        Vuorenvarmaksi tosiasiaksi sensijaan on osoittautunut, että Teuvo-paran "jeesus" on peräisin pimeyden ruhtinaan syvyyksistä.

        Onko Teuvo tuohon mantraamaansa "velho-jeesukseen" tarttunut spiritistien pöydässä vai jossain muualla, se ei palstalla selviä. Mutta se ainakin on varmaa, että hänen mantraamansa antikristillinen kammotus kuuluu s*aatanan huonekuntaan.

        Kyllä sinä viimeiselä tuomiolla hänet kohtaat.

        Siinä sinulla on sitten ihmettelemistä, kun hän ei olekaan sinun Vuorenvarman kaltainen.

        Eikä sinulle Jeesuksen Kristuksen nimittäminen "velho-jeesukseksi" suinkaan ole Pyhän Hengen pilkkaa - eihän?


      • Saahan sitä kysellä
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Saatanan pettämiltä eivät koskaan valheiden levittämiset lopu, koska Saa-tana on valheiden mestari.

        Tuokin on sen luokan valhe, josta saisi nostaa syytteen kunnianloukkauksesta, ja perättömästä ilmiannosta.

        Kun tutkamiesten vuotuisessa tapaamisessa, kaukana kotoa, tuo koston halu mieleen tuli, ja siihen tilaisuus tuli, se ei suinkaan tapahtunut Saa-tanan iloitsemalla tavalla. Sillä homoudesta on Pyhä Henki minut varjellut.

        Pyhä Henki otti minut kiinni suurimmasta ja inhottavimmasta synnistäni, ja se riitti hänelle.

        Etkö ole lukenut sitä kirjoitusta ahtaan portin tuskastani?

        Jos et, niin käy se nyt lukemassa vaihteeksi täältä, ja lopeta tuon valheen levittäminen tähän:

        http://kla.fi/keskustelu/index.php?topic=559.0

        Minä vain kysyin. Tutkamiehestähän on ollut puhe. Eli siis kuitenkin kyse oli naisesta? Sekö oli ainoa synti, jonka olet tunnustanut?


      • Näyttää siltä kirjoitti:

        että et edes ymmärrä harrastavasi spiritismiä Teuvo. Googlaa ja tutustu asiaan.

        Googleko onkin sinun jumalasi?


      • Kysyväinen
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Raamatun mukainen on todistukseksi, vaikka et itse sitä ymmärrä:

        "Jumalaton eläköön yhä jumalattomasti, saastainen rypeköön saastassaan, vanhurskas harjoittakoon vanhurskautta ja pyhä edetköön pyhyyden tiellä."

        Miksi pidät Jeesuksen kieltoa kadotustuomion lausumisesta halpana? Miksi sinä rikot Jeesuksen kieltoa?


      • Saahan sitä kysellä kirjoitti:

        Minä vain kysyin. Tutkamiehestähän on ollut puhe. Eli siis kuitenkin kyse oli naisesta? Sekö oli ainoa synti, jonka olet tunnustanut?

        Käy lukemassa kokonaan se kirjoitus, johon linkin annoin. Äläkä enää sen jälkeen ala täällä valheita minusta levitellä.

        Kysele sitten Jumalalta, miksi hän ei vaatinut minua tilille muista synneistäni - vaan ainoastaan tuosta - vaikka ne kaikki olisin hänelle mielellään tunnustanut.

        Ja minkä saatanallisen ilon sinä menetitkään, kun en ollutkaan homo.


      • Olenko
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Googleko onkin sinun jumalasi?

        Niin sanonut? En laittanut linkkiä kun et avaa niitä, viisasta se onkin kun muistamme sen rakasteluvideon jonka aukaisit etkä saanut sitä pois koneeltasi millään.

        Olet spiritualisti. Käy kirjastosaa tutustumassa aiheeseen jos pelkäät googlea.


      • Saahan sitä kysellä
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Käy lukemassa kokonaan se kirjoitus, johon linkin annoin. Äläkä enää sen jälkeen ala täällä valheita minusta levitellä.

        Kysele sitten Jumalalta, miksi hän ei vaatinut minua tilille muista synneistäni - vaan ainoastaan tuosta - vaikka ne kaikki olisin hänelle mielellään tunnustanut.

        Ja minkä saatanallisen ilon sinä menetitkään, kun en ollutkaan homo.

        En minä sinun synneistäsi iloitse. En myöskään ole levitellyt sinusta mitään. Palstalla saa keskustella ja kysellä, eikö niin?


      • Huomaathan tämän
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Kyllä sinä viimeiselä tuomiolla hänet kohtaat.

        Siinä sinulla on sitten ihmettelemistä, kun hän ei olekaan sinun Vuorenvarman kaltainen.

        Eikä sinulle Jeesuksen Kristuksen nimittäminen "velho-jeesukseksi" suinkaan ole Pyhän Hengen pilkkaa - eihän?

        Se jeesuksesi, jonka "voimalla" sinä Paavalia täällä herjaat, EI VOI OLLA Jumalan Ainosyntyinen Poika, Kristus Jeesus. Siitä tässä on kysymys.

        "Paavali, Jeesuksen Kristuksen palvelija, kutsuttu apostoli, erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia," Rm.1:1

        Minä olen Paavalin tavoin Jeesuksen Kristuksen palvelija, Hänen seuraajansa.
        Voisinko minä pilkata Herraani ja Mestariani tai Hänen Pyhää Henkeänsä?

        Sitä pilkkaa en tee KOSKAAN!

        Sinun riivaajahenkesi ja väärentämäsi jeesuksen suhteen asia on toisin.
        Niitä vastustan rohkeasti Jumalan armon ja Pyhän Hengen voiman kautta.


      • Olenko kirjoitti:

        Niin sanonut? En laittanut linkkiä kun et avaa niitä, viisasta se onkin kun muistamme sen rakasteluvideon jonka aukaisit etkä saanut sitä pois koneeltasi millään.

        Olet spiritualisti. Käy kirjastosaa tutustumassa aiheeseen jos pelkäät googlea.

        Minkälaisen nautinnon Saa-tana sinulle antoi, kun sai sinut tällaisen valheen tänne kirjoittamaan:

        "muistamme sen rakasteluvideon jonka aukaisit etkä saanut sitä pois koneeltasi millään."

        Omia kokemuksiako sinä pidät myös minun kokemuksina?

        Pyhä Henki on minulle paljastanut kaikki Saa-tanan erinomaiset valheet, joten minun ei enää tarvitse lähteä niitä mistään muualta tutkimaan.

        Ja minusta sinun on täysin turhaa pelkuruuden henkeä tehdä:

        "Jumalan rakkaus on saavuttanut meissä täyttymyksensä, kun me tuomion päivänä astumme rohkeasti esiin.

        Sellainen kuin Jeesus on, sellaisia olemme mekin tässä maailmassa.

        Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkottaa pelon.

        Pelossahan on jo rangaistusta; se, joka pelkää, ei ole tullut täydelliseksi rakkaudessa."


      • Kirjoitat rakkaudest
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Minkälaisen nautinnon Saa-tana sinulle antoi, kun sai sinut tällaisen valheen tänne kirjoittamaan:

        "muistamme sen rakasteluvideon jonka aukaisit etkä saanut sitä pois koneeltasi millään."

        Omia kokemuksiako sinä pidät myös minun kokemuksina?

        Pyhä Henki on minulle paljastanut kaikki Saa-tanan erinomaiset valheet, joten minun ei enää tarvitse lähteä niitä mistään muualta tutkimaan.

        Ja minusta sinun on täysin turhaa pelkuruuden henkeä tehdä:

        "Jumalan rakkaus on saavuttanut meissä täyttymyksensä, kun me tuomion päivänä astumme rohkeasti esiin.

        Sellainen kuin Jeesus on, sellaisia olemme mekin tässä maailmassa.

        Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkottaa pelon.

        Pelossahan on jo rangaistusta; se, joka pelkää, ei ole tullut täydelliseksi rakkaudessa."

        Eikö rakkaus ollut sinun mielestä jotain s,aatanallista?


      • Kirjoitat rakkaudest kirjoitti:

        Eikö rakkaus ollut sinun mielestä jotain s,aatanallista?

        Oikeassa olet, vaikka järkesi ei tätä ymmärrä.

        Se rakkaus, jota Saa-tana Paavalille opetti, se on todella saatanallista rakkautta, koska se uskoo kaiken.

        Vaikka Raamatun ohje on toisenlainen:

        "Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja."


      • Sanoppa
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Oikeassa olet, vaikka järkesi ei tätä ymmärrä.

        Se rakkaus, jota Saa-tana Paavalille opetti, se on todella saatanallista rakkautta, koska se uskoo kaiken.

        Vaikka Raamatun ohje on toisenlainen:

        "Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja."

        Miten ne henget Raamatun mukaan koetellaan?


      • Saahan sitä kysellä kirjoitti:

        En minä sinun synneistäsi iloitse. En myöskään ole levitellyt sinusta mitään. Palstalla saa keskustella ja kysellä, eikö niin?

        Toki kysellä saa, ja pitääkin. Kunhan kysymyksillään ei ryhdy väärämielisten auttajaksi.

        Sillä on syytä muistaa tässäkin Jumalan viisaus:

        "Mutta onhan myös Herra viisas! Hän voi lähettää onnettomuuden, eikä hän sanojaan peruuta.

        Hän käy taisteluun niitä vastaan, jotka tekevät vääryyttä, ja niitä vastaan, jotka ryhtyvät väärintekijöiden auttajiksi."


      • Huhuh
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Toki kysellä saa, ja pitääkin. Kunhan kysymyksillään ei ryhdy väärämielisten auttajaksi.

        Sillä on syytä muistaa tässäkin Jumalan viisaus:

        "Mutta onhan myös Herra viisas! Hän voi lähettää onnettomuuden, eikä hän sanojaan peruuta.

        Hän käy taisteluun niitä vastaan, jotka tekevät vääryyttä, ja niitä vastaan, jotka ryhtyvät väärintekijöiden auttajiksi."

        "Mutta onhan myös Herra viisas! Hän voi lähettää onnettomuuden, eikä hän sanojaan peruuta.

        Hän käy taisteluun niitä vastaan, jotka tekevät vääryyttä, ja niitä vastaan, jotka ryhtyvät väärintekijöiden auttajiksi."

        Siinäpä lausuit tuomion itsellesi Teuvo


      • Huomaathan tämän kirjoitti:

        Se jeesuksesi, jonka "voimalla" sinä Paavalia täällä herjaat, EI VOI OLLA Jumalan Ainosyntyinen Poika, Kristus Jeesus. Siitä tässä on kysymys.

        "Paavali, Jeesuksen Kristuksen palvelija, kutsuttu apostoli, erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia," Rm.1:1

        Minä olen Paavalin tavoin Jeesuksen Kristuksen palvelija, Hänen seuraajansa.
        Voisinko minä pilkata Herraani ja Mestariani tai Hänen Pyhää Henkeänsä?

        Sitä pilkkaa en tee KOSKAAN!

        Sinun riivaajahenkesi ja väärentämäsi jeesuksen suhteen asia on toisin.
        Niitä vastustan rohkeasti Jumalan armon ja Pyhän Hengen voiman kautta.

        Näin kutsu Paavalillle kävi, mutta muuten hänelle ei käynyt yhtä hyvin kuin alkuperäisille opetuslapsille, joita hän kateudesta haukkui mainioiksi apostoleiksi, kun heitä ei Saatanan enkeli kurittanut niin kuin häntä.

        Hän kun uskoi noiden Saa-tanan erinomaisten ilmestysten takia olevansa yhtä hyvä apostoli:

        Jos joku tulee luoksenne ja julistaa toista Jeesusta kuin me olemme julistaneet, jos te saatte jonkin toisen hengen kuin sen, jonka olette jo saaneet, tai toisen evankeliumin kuin sen, jonka olette jo ottaneet vastaan, niin sellaista te kyllä hyvin siedätte.

        En minä kuitenkaan katso olevani mitenkään huonompi kuin nuo mainiot apostolit.

        Puhetaitoni on ehkä kehno, mutta tietoni ei, ja tietoni olen kaikin tavoin, kaikissa asioissa saattanut teidän nähtäväksenne.

        Olenkohan tehnyt suurenkin synnin, kun auttaakseni teitä nousemaan olen alentanut itseni julistamalla teille Jumalan evankeliumia ilman korvausta?"

        Ja ajattele minkälaisen vallan sinäkin olet Saa-tanalta Paavalin kautta saanut, kun saat kirota jopa taivaan enkelit, jos he tulevat tänne totuutta puolustamaan:

        "Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu."

        Joten tästä johtuu tämänkin palstan joka ainoaan tekopyhitettyjen viha todellista totuutta kohtaan, koska
        sitä ei Paavalin kirjoituksista löydy.

        Toki muutama löytyy ja pidätkö sinä tätä hänen julistamaansa totuutta valheena:

        "Jumala, joka on luonut maailman ja kaiken, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu ihmiskäsin tehdyissä temppeleissä.

        Häntä ei myöskään palvella ihmiskäsin, ikään kuin hän tarvitsisi jotakin - itse hän antaa kaikille elämän, hengen ja kaiken muun.

        Yhdestä ihmisestä hän on luonut koko ihmissuvun, kaikki kansat asumaan eri puolilla maan päällä, hän on säätänyt niille määräajat ja asuma-alueiden rajat, jotta ihmiset etsisivät Jumalaa ja kenties hapuillen löytäisivät hänet.

        "Jumala ei kylläkään ole kaukana yhdestäkään meistä: hänessä me elämme, liikumme ja olemme. Ovathan muutamat teidän runoilijannekin sanoneet: 'Me olemme myös hänen sukuaan.'

        Koska me siis olemme Jumalan sukua, meidän ei pidä luulla, että jumaluus olisi samankaltainen kuin kulta, hopea tai kivi, kuin ihmisen mielikuvituksen ja taidon luomus.

        Tällaista tietämättömyyttä Jumala on pitkään sietänyt, mutta nyt sen aika on oh: hän vaatii kaikkia ihmisiä kaikkialla maailmassa tekemään parannuksen."

        Jumalan tuomio, kun se ihmiskunnan kerran kohtaa, se alkaa juuri näistä Saatanan palvelijoillaan rakennuttamista jumalanhuoneista, joissa vuosisadasta ja -tuhannesta toiseen ihmisiä pidetään Saa-tanan orjina juuri noilla ihmiskäsin tehtävillä jumalanpalveluksilla.

        Jatkuu


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Näin kutsu Paavalillle kävi, mutta muuten hänelle ei käynyt yhtä hyvin kuin alkuperäisille opetuslapsille, joita hän kateudesta haukkui mainioiksi apostoleiksi, kun heitä ei Saatanan enkeli kurittanut niin kuin häntä.

        Hän kun uskoi noiden Saa-tanan erinomaisten ilmestysten takia olevansa yhtä hyvä apostoli:

        Jos joku tulee luoksenne ja julistaa toista Jeesusta kuin me olemme julistaneet, jos te saatte jonkin toisen hengen kuin sen, jonka olette jo saaneet, tai toisen evankeliumin kuin sen, jonka olette jo ottaneet vastaan, niin sellaista te kyllä hyvin siedätte.

        En minä kuitenkaan katso olevani mitenkään huonompi kuin nuo mainiot apostolit.

        Puhetaitoni on ehkä kehno, mutta tietoni ei, ja tietoni olen kaikin tavoin, kaikissa asioissa saattanut teidän nähtäväksenne.

        Olenkohan tehnyt suurenkin synnin, kun auttaakseni teitä nousemaan olen alentanut itseni julistamalla teille Jumalan evankeliumia ilman korvausta?"

        Ja ajattele minkälaisen vallan sinäkin olet Saa-tanalta Paavalin kautta saanut, kun saat kirota jopa taivaan enkelit, jos he tulevat tänne totuutta puolustamaan:

        "Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu."

        Joten tästä johtuu tämänkin palstan joka ainoaan tekopyhitettyjen viha todellista totuutta kohtaan, koska
        sitä ei Paavalin kirjoituksista löydy.

        Toki muutama löytyy ja pidätkö sinä tätä hänen julistamaansa totuutta valheena:

        "Jumala, joka on luonut maailman ja kaiken, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu ihmiskäsin tehdyissä temppeleissä.

        Häntä ei myöskään palvella ihmiskäsin, ikään kuin hän tarvitsisi jotakin - itse hän antaa kaikille elämän, hengen ja kaiken muun.

        Yhdestä ihmisestä hän on luonut koko ihmissuvun, kaikki kansat asumaan eri puolilla maan päällä, hän on säätänyt niille määräajat ja asuma-alueiden rajat, jotta ihmiset etsisivät Jumalaa ja kenties hapuillen löytäisivät hänet.

        "Jumala ei kylläkään ole kaukana yhdestäkään meistä: hänessä me elämme, liikumme ja olemme. Ovathan muutamat teidän runoilijannekin sanoneet: 'Me olemme myös hänen sukuaan.'

        Koska me siis olemme Jumalan sukua, meidän ei pidä luulla, että jumaluus olisi samankaltainen kuin kulta, hopea tai kivi, kuin ihmisen mielikuvituksen ja taidon luomus.

        Tällaista tietämättömyyttä Jumala on pitkään sietänyt, mutta nyt sen aika on oh: hän vaatii kaikkia ihmisiä kaikkialla maailmassa tekemään parannuksen."

        Jumalan tuomio, kun se ihmiskunnan kerran kohtaa, se alkaa juuri näistä Saatanan palvelijoillaan rakennuttamista jumalanhuoneista, joissa vuosisadasta ja -tuhannesta toiseen ihmisiä pidetään Saa-tanan orjina juuri noilla ihmiskäsin tehtävillä jumalanpalveluksilla.

        Jatkuu

        Jatkoa

        Siksi Raamatun viimeisimpiä Jeesuksen Kristuksen käskyjä on kutsua kaikki omansa pois noista Saatanan rituaalipalveluksista, ennen kuin hän saapuu ne tuhoamaan:

        "Sen porton ( näiden lopun ajan seurakuntien ) viiniä, vihan viiniä, ovat kaikki kansat juoneet, kaikki maailman kuninkaat ( siis esivallat) ovat irstailleet hänen kanssaan, ja kaikki maailman kauppamiehet ovat rikastuneet hänen vauraudestaan ja ylellisestä elämästään

        Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi: "Lähtekää pois, jättäkää hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi ottamaan osaa hänen synteihinsä, ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille, joilla häntä lyödään. Hänen syntiensä röykkiö ulottuu jo taivaaseen asti, eikä Jumala unohda hänen pahoja tekojaan."

        Tätä käskyä ei yksikään Jumalan jo paaduttama kykene noudattamaan, koska Jumalan lähettämän rajun eksytyksen vaikutuksesta tätä kehotusta rakkaan seurakuntansa jättämisestä pidetään Saatananasta lähteneenä. Vaikka tämä on yhtäpitävä Jeesuksen ja profeettojen ilmoitusten kanssa:

        "Kun Jeesus oli tullut ulos temppelistä ja oli lähdössä pois, opetuslapset tulivat hänen luokseen näyttääkseen hänelle temppelialueen rakennuksia. Mutta Jeesus sanoi heille: "Näettekö kaiken tämän? Totisesti: kaikki revitään maahan, tänne ei jää kiveä kiven päälle."

        "Kuulkaa siis: teidän temppelinne on jäävä asujaansa vaille."

        Näin oli Jumala ihmiskäsin tehdyt jumalanhuoneet lopullisesti hylännyt, ja näin käynyt toteen hänen profeetoilleen antamansa ennustukset:

        "Oman majansa hän tuhosi, hävitti puutarhansa, löi maan tasalle pyhäkkönsä. Juhlapäivän ja sapatin hän antoi unohtua Siionissa. Kauhistuttavassa vihassaan hän hylkäsi kuninkaan (siis esivallan) ja papit.

        Myös oman alttarinsa hän jätti, hylkäsi temppelinsä. Hän antoi vihollisen käsiin palatsit ja muurit.

        Herra oli päättänyt hävittää Siionin muurit. Tarkoin hän tiesi, mitä teki. Ei hän vetänyt kättään tuhoamasta: valli ja muuri itkivät kohtaloaan, yhdessä ne sortuivat."

        Miksi Jumala tällaisen teon teki. Sekin on selvästi ilmoitettu:

        "Herra päästi kiivautensa purkautumaan, vuodatti koko hehkuvan vihansa. Hän sytytti Siionin tuleen, poltti sen perustuksia myöten.

        Eivät uskoneet maan piirin kuninkaat, ei tullut kenenkään mieleen, että jonakin päivänä vainooja ja vihollinen tulisi sisään Jerusalemin porteista.

        Tämä tapahtui profeettojen syntien tähden, pappien rikkomusten tähden, he vuodattivat kaupungissa viattomien verta. Silmät sokeina he nyt harhailevat kaduilla veren tahrimissa vaatteissa. Vaatteita, joihin eivät saisi edes koskea, he kantavat yllään."

        Siksi Jeesus ei suostunut tähän Saatanan mahtavaan tarjoukseen, jolla hän suostutteli häntä näiden rakennustensa johtajaksi:

        "Kaiken tämän, koko maailman ja sen loiston minä annan sinun valtaasi, sillä se on annettu minun haltuuni ja minä voin antaa sen kenelle tahdo. Jos kumarrat minua, tämä kaikki on sinun."

        Jeesus ei kumartanut, mutta sitten tulivatkin paavit, kardinaalit, patriarkat, metropoliitat, arkkipiispat, piispat, papit, evankelistat, julistustyöntekijät, vanhemmisto veljet, saarnaajat, kaatajat, kastajat.

        Kaikkein mahtavaimmat arvonimet on Saatana antanut ortodokseille; Hänen Erinomaisuutensa, His Eminence, Hänen Pyhyytensä, His All Holines, Hänen Kaikki Pyhyytensä, His Beatitude, Hänen Autuutensa, Korkeasti Siunattu, Korkeasti Pyhitetty.

        Ja ihme olisi ollut, jos ei tällaisilla arvonimillä olisi saatu paria miljardia ihmistä maailmassa uskomaan, että Kaikkivaltiaan Jumalan ja hänen Poikansa palvelijoita nämä kaikki varmasti ovat. Kun joka puolella maailmaa loistavissa temppeleissään häntä palvelevat.


      • Sitä
        Sanoppa kirjoitti:

        Miten ne henget Raamatun mukaan koetellaan?

        vastausta saatkin odotella.


      • Sanoppa kirjoitti:

        Miten ne henget Raamatun mukaan koetellaan?

        Siitähän on apostoli Johannes antanut selvän ohjeen:

        "Jumalan Henki ja Antikristuksen henki

        Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja

        Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta

        Yksikään henki, joka kieltää Jeesuksen, ei ole Jumalasta. Sellainen henki on Antikristuksen henki, jonka te olette kuulleet olevan tulossa ja joka jo on maailmassa.

        Te, lapseni, olette Jumalasta, ja te olette voittaneet nuo väärät profeetat, sillä se, joka on teissä, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.

        He ovat maailmasta. Maailmasta on se, mitä he puhuvat, ja maailma kuuntelee heitä."

        Joten testaapa vaikka heti oma henkesi.

        Uskon, että henkesi tunnustaa sen, että Mariasta syntyneeseen poikaan tuli Pyhä Henki.

        Mutta tunnustaako se sen, että myös Airi Sunista syntyneeseen Teuvo poikaan tuli myös Pyhä Henki tammikuun viimeisenä viikonloppuna 1988.

        Jos se ei sitä tunnusta, niin se henki on Antikristuksen henki.


      • Sitä kirjoitti:

        vastausta saatkin odotella.

        Monta kertaa on Raamatun totuus Saa-tanan kiireestä käynyt toteen tälläkin palstalla.

        Nyt se kävi toteen sinun kohdalla.

        Jos olisit malttanut vielä odottaa vajaan 10 minuuttia, ei olisi tarvinnut tyhmyyttään paljastaa.


      • Huhuh kirjoitti:

        "Mutta onhan myös Herra viisas! Hän voi lähettää onnettomuuden, eikä hän sanojaan peruuta.

        Hän käy taisteluun niitä vastaan, jotka tekevät vääryyttä, ja niitä vastaan, jotka ryhtyvät väärintekijöiden auttajiksi."

        Siinäpä lausuit tuomion itsellesi Teuvo

        Kyllä minä sinua uskon, koska saamasi uskon mukaan luulet olevasi oikeassa:

        "Voi niitä, jotka sanovat pahaa hyväksi ja hyvää pahaksi!

        Pimeyden he kääntävät valoksi ja valon pimeydeksi, karvaan makeaksi ja makean karvaaksi."


      • Kysyväinen kirjoitti:

        Miksi pidät Jeesuksen kieltoa kadotustuomion lausumisesta halpana? Miksi sinä rikot Jeesuksen kieltoa?

        Kymmeniä kertoja olen täällä tuohon vastauksen antanut.

        Se ei ole enää minun ongelma vaan sinun, koska totuus ei kuulu sinun hengellisiin haluihisi.


      • Miksi velmuilet???
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Kymmeniä kertoja olen täällä tuohon vastauksen antanut.

        Se ei ole enää minun ongelma vaan sinun, koska totuus ei kuulu sinun hengellisiin haluihisi.

        Älä valehtele! Kertaakaan et ole kysymykseen suoraan vastannut! Ns. vastauksesi ovat AINA sisältäneet ihan jotain muuta kuin esitettyä kysymystä.


      • Niin väitätkin!
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Kyllä minä sinua uskon, koska saamasi uskon mukaan luulet olevasi oikeassa:

        "Voi niitä, jotka sanovat pahaa hyväksi ja hyvää pahaksi!

        Pimeyden he kääntävät valoksi ja valon pimeydeksi, karvaan makeaksi ja makean karvaaksi."

        Kuten sinäkin väität Jumalan sanaa valheeksi!


    • Hyvää yötä!

      Sillä eiköhän tämäkin työmies ole unensa ansainnut?

    • Mitäs tuohon sanoisi

      Inhimillisellä tasolla en Teuvoa voi enkä saisikaan vihata. Mutta hänessä vaikuttavaa henkivoimaa ei pidä hyväksyä. Se voima, joka saa Teuvon halveksimaan avoimesti Paavalia ja Jumalan evankeliumin totuutta, SITÄ on lupa vastustaa ja vihatakin.

      Raamattupalsta on liian tärkeä foorumi tänä pimentyvänä aikana jätettäväksi Jumalan sanan vastaisen harhaopin "teuvo-lähetyskanavaksi".

      Historian kuluessa on noussut monia vaikutusvaltaisia Jumalan vastustajia, jotka ovat kaatuneet yksi toisensa jälkeen. Heidän rinnallaan Teuvo on pelkkä lilliputti. Olkaamme kärsivällisiä. Kaikella on aikansa, isot ja pienet harhauttajat kaatuvat kukin vuorollaan.

      • Ei huolta

        Teuvon harha usko kaatuu Teuvon myötä ja menee monttuun hänen myötään. Harmi vaan että hän valitsi väärän alueen tullakseen kuuluisaksi ja jäädäkseen historiaan. Teuvo ei ole ensimmäinen eikä viimeinen s,aatanan pettämä.

        Olisi älykästä luopua hakkaamasta päätään seinään kun huomaa että homma ei toimi. Teuvon kaltaisia yrittäjiä on paljon, mutta heidät armahtaa yleensä konkurssi.
        Sunilaisuus on toki kokenut henkisen konkurssin, mutta kuka panisi Teuvon liiketoimintakieltoon? Tai no, onhan hän sisällön, tai mieluummin sisälmyksien tuotos palstalle :-)


      • Ei huolta kirjoitti:

        Teuvon harha usko kaatuu Teuvon myötä ja menee monttuun hänen myötään. Harmi vaan että hän valitsi väärän alueen tullakseen kuuluisaksi ja jäädäkseen historiaan. Teuvo ei ole ensimmäinen eikä viimeinen s,aatanan pettämä.

        Olisi älykästä luopua hakkaamasta päätään seinään kun huomaa että homma ei toimi. Teuvon kaltaisia yrittäjiä on paljon, mutta heidät armahtaa yleensä konkurssi.
        Sunilaisuus on toki kokenut henkisen konkurssin, mutta kuka panisi Teuvon liiketoimintakieltoon? Tai no, onhan hän sisällön, tai mieluummin sisälmyksien tuotos palstalle :-)

        Saatanallisen hurmahengen hurmoksessa on sinun hyvä elää!

        Joten tähän sopii hyvin Jeesuksen ilmoitus uskosi esi-isille, kuin myös sinulle.

        "Jatkakaa toki isienne tapaan, kunnes mitta on täysi!

        Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt! Miten te voisitte välttää kadotustuomion?

        "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen."

        Täysin erilaisen maailman toiveissa me elämme, kun uskosi tunnustamista et uskalla esittää rehellisesti omalla nimelläsi, koska Saa-tanan pelkosi on niin suuri.

        Sinun maailmasi:

        "Teuvon harha usko kaatuu Teuvon myötä ja menee monttuun hänen myötään."

        Minun maailmani:

        "Minun lampaani kuulevat minun ääneni ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.

        Minä annan heille ikuisen elämän. He eivät koskaan joudu hukkaan, eikä kukaan riistä heitä minulta.

        Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kuin kukaan muu, eikä kukaan voi riistää heitä Isäni kädestä."


      • Käytät
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Saatanallisen hurmahengen hurmoksessa on sinun hyvä elää!

        Joten tähän sopii hyvin Jeesuksen ilmoitus uskosi esi-isille, kuin myös sinulle.

        "Jatkakaa toki isienne tapaan, kunnes mitta on täysi!

        Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt! Miten te voisitte välttää kadotustuomion?

        "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen."

        Täysin erilaisen maailman toiveissa me elämme, kun uskosi tunnustamista et uskalla esittää rehellisesti omalla nimelläsi, koska Saa-tanan pelkosi on niin suuri.

        Sinun maailmasi:

        "Teuvon harha usko kaatuu Teuvon myötä ja menee monttuun hänen myötään."

        Minun maailmani:

        "Minun lampaani kuulevat minun ääneni ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.

        Minä annan heille ikuisen elämän. He eivät koskaan joudu hukkaan, eikä kukaan riistä heitä minulta.

        Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kuin kukaan muu, eikä kukaan voi riistää heitä Isäni kädestä."

        järjenvastaisesti termiä hurmahenki kun nimenomaan itse sellainen olet.ja ne jota nimittelet, eivät ole KOSKA PITÄYTYVÄT RAAMATUN SANASSA.

        Kummallista kun nyt tunnustat lihaantulleen Jeesuksen kun alkuperäiselle raimolle et sitä millään tunnustanut. Tosin lisäsit omat satusi siihen perään.

        Muista että lihaallisella Jeesuksella OLI MYÖS SOVITUKSEN TUOVA VERI.


      • pointti tämäkin
        Käytät kirjoitti:

        järjenvastaisesti termiä hurmahenki kun nimenomaan itse sellainen olet.ja ne jota nimittelet, eivät ole KOSKA PITÄYTYVÄT RAAMATUN SANASSA.

        Kummallista kun nyt tunnustat lihaantulleen Jeesuksen kun alkuperäiselle raimolle et sitä millään tunnustanut. Tosin lisäsit omat satusi siihen perään.

        Muista että lihaallisella Jeesuksella OLI MYÖS SOVITUKSEN TUOVA VERI.

        Tuo veri josta paljon puhutaan taitaa olla taikauskoisen ajan myytti jolla oli vaan yhteys pakanalliseen uhrikulttiin mutta ei mitään muuta. Jeesus itse ei puhunut pelastustehtävästään eikä omasta uhriudestaan oikeastaan mitään.


      • Käytät kirjoitti:

        järjenvastaisesti termiä hurmahenki kun nimenomaan itse sellainen olet.ja ne jota nimittelet, eivät ole KOSKA PITÄYTYVÄT RAAMATUN SANASSA.

        Kummallista kun nyt tunnustat lihaantulleen Jeesuksen kun alkuperäiselle raimolle et sitä millään tunnustanut. Tosin lisäsit omat satusi siihen perään.

        Muista että lihaallisella Jeesuksella OLI MYÖS SOVITUKSEN TUOVA VERI.

        Yksikin pieni totuuden oras on kaltaisillesi Veren voimasta hurmosta naukkaileville heidän järkensä vastaista.

        Tämän tiesi Paavalikin:

        "Sen sanon, veljet, ettei liha ja veri voi saada omakseen Jumalan valtakuntaa ja ettei katoava voi saada omakseen katoamattomuutta."

        "Liha haluaa toista kuin Henki, Henki toista kuin liha. Ne sotivat toisiaan vastaan, ja siksi te ette tee mitä tahtoisitte."

        Tämäkin Johanneksen hengentunnistusmenetelmään liittyvä totuus on sinullekin järkesi vastaista:

        "Te, lapseni, olette Jumalasta, ja te olette voittaneet nuo väärät profeetat, sillä se, joka on teissä, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.

        He ovat maailmasta. Maailmasta on se, mitä he puhuvat, ja maailma kuuntelee heitä."


      • pointti tämäkin kirjoitti:

        Tuo veri josta paljon puhutaan taitaa olla taikauskoisen ajan myytti jolla oli vaan yhteys pakanalliseen uhrikulttiin mutta ei mitään muuta. Jeesus itse ei puhunut pelastustehtävästään eikä omasta uhriudestaan oikeastaan mitään.

        Saa-tahan sen Paavalille saneli tämän lopun ajan rajun eksytyksen yhdeksi kulmakiveksi, kun teki Jeesuksen surmaamisesta Vanhan liiton eläinurien tapaisen rituaalin:

        "Rakkaus ohjatkoon elämäänne, onhan Kristuskin rakastanut meitä ja antanut meidän tähtemme itsensä lahjaksi, hyvältä tuoksuvaksi uhriksi Jumalalle."

        Tällä ilmestyksellään Saatana sai uskoteltua Paavalille, että Jeesuksen uhraus oli samanlainen toimenpide Jumalan tahdon noudattamiseksi, kuin mitä olivat Vanhan liiton eläinuhritkin:

        "Tuokaa kaksi nuorta sonni, yksi pässi ja seitsemän karitsaa, joiden on oltava vuoden ikäisiä, ja antakaa ne tuoksuvaksi polttouhriksi, joka on Herralle mieluisa."

        "Uhratkaa Herralle mieluisaksi, tuoksuvaksi polttouhriksi nuori sonni, pässi ja seitsemän karitsaa, joiden on oltava vuoden ikäisiä. Kaikkien eläinten tulee olla virheettömiä."

        "Juhlan ensimmäisenä päivänä teidän tulee tuoda polttouhriksi, tuoksuvaksi tuliuhriksi, joka on Herralle mieluisa, kolmetoista nuorta sonnia, kaksi pässiä ja neljätoista vuoden ikäistä karitsaa. Kaikkien eläinten on oltava virheettömiä."

        Koska kaikkien uhrattavien eläinten piti olla virheettömiä, junaili Paavali Jeesuksesta eläinten kaltaisen virheettömän uhrin Jumalalle:

        "Jos jo pukkien ja härkien veri ja saastuneiden päälle vihmottava hiehon tuhka puhdistaa ihmisen ulkonaisiin menoihin kelvolliseksi, kuinka paljon paremmin puhdistaakaan Kristuksen veri?

        Ikuisen henkensä voimalla hän on antanut itsensä virheettömänä uhrina Jumalalle, ja hänen verensä puhdistaa meidän omatuntomme kuoleman teoista, niin että voimme palvella elävää Jumalaa."

        Tällä erinomaisella ilmestyksellä Paavalille, Saa-ta-na uskoi pystyneensä hävittämään ikiajoiksi kaikki jäljet siitä, että hänen palvelijansa Jeesuksen hänelle uhrasivat, eivätkä suinkaan Jumalalle.

        Sillä jos hänet olisi Jumalalle uhrattu, se olisi tehty Jerusalemin temppelissä, eikä rikollisten mestauspaikalla.

        Pitkään on Jumalakin pitänyt tätä uhrausta salassa, mutta nyt se on tälle kansalle ja tämän sukupolven keskellä paljastettu.

        Jumala olisi tietenkin voinut tämän estää, mutta ei estänyt, koska oli tämän jo profeettojensa
        kautta ennalta ennustanut. Sillä verellä, jonka Saatana sai Golgatalla vuotamaan, Jeesus pystyy
        kaikki valittunsa Saatanan synnin vankilasta vapauttamaan. Juuri niin kuin minutkin vapautti.

        Mutta kaikki ne, jotka eivät Jeesuksen tahtoa noudattaen, ole ahtaasta portista Kristuksen puhdistettavaksi ja hänen Henkensä omistajaksi päässeet. Ne tänäkin päivänä kaikkialla maailmassa Saatanan heille rakennuttamissaan jumalan huoneissa palvovat Saatanan tunnustuksia: kuoleman ristiä, Jeesusta ristillä; kuvissa ja patsaissa.

        Ja se on Saatanan vankilaan jääneille ihana valhe, että Jumala olisi todella nauttinut taivaassa Jeesuksen veren hyvästä tuoksusta, hänen kärsimyksistään ja tuskanhuudostaan:

        "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit!"

        Toistan vielä: Jeesuksen veri oli lunastusmaksu Saatanalle, ei Jumalalle. Sillä ei Jumala ole ketään synnin vankilan kahleisiin johdattanut.

        Eikä tämä Jeesuksen vuodattama veri tule perimään taivasten valtakuntaa, vaikka kaikki tekopyhitetyt

        ja Jumalan paaduttamat siihen vakaasti uskovat. Vaikka Paavalikaan ei siihen uskonut:

        "Sen sanon, veljet, ettei liha ja veri voi saada omakseen Jumalan valtakuntaa ja ettei katoava voi saada omakseen katoamattomuutta."

        "Kenellä ei ole Jeesuksen Henkeä, ei ole hänen omansa."


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Saa-tahan sen Paavalille saneli tämän lopun ajan rajun eksytyksen yhdeksi kulmakiveksi, kun teki Jeesuksen surmaamisesta Vanhan liiton eläinurien tapaisen rituaalin:

        "Rakkaus ohjatkoon elämäänne, onhan Kristuskin rakastanut meitä ja antanut meidän tähtemme itsensä lahjaksi, hyvältä tuoksuvaksi uhriksi Jumalalle."

        Tällä ilmestyksellään Saatana sai uskoteltua Paavalille, että Jeesuksen uhraus oli samanlainen toimenpide Jumalan tahdon noudattamiseksi, kuin mitä olivat Vanhan liiton eläinuhritkin:

        "Tuokaa kaksi nuorta sonni, yksi pässi ja seitsemän karitsaa, joiden on oltava vuoden ikäisiä, ja antakaa ne tuoksuvaksi polttouhriksi, joka on Herralle mieluisa."

        "Uhratkaa Herralle mieluisaksi, tuoksuvaksi polttouhriksi nuori sonni, pässi ja seitsemän karitsaa, joiden on oltava vuoden ikäisiä. Kaikkien eläinten tulee olla virheettömiä."

        "Juhlan ensimmäisenä päivänä teidän tulee tuoda polttouhriksi, tuoksuvaksi tuliuhriksi, joka on Herralle mieluisa, kolmetoista nuorta sonnia, kaksi pässiä ja neljätoista vuoden ikäistä karitsaa. Kaikkien eläinten on oltava virheettömiä."

        Koska kaikkien uhrattavien eläinten piti olla virheettömiä, junaili Paavali Jeesuksesta eläinten kaltaisen virheettömän uhrin Jumalalle:

        "Jos jo pukkien ja härkien veri ja saastuneiden päälle vihmottava hiehon tuhka puhdistaa ihmisen ulkonaisiin menoihin kelvolliseksi, kuinka paljon paremmin puhdistaakaan Kristuksen veri?

        Ikuisen henkensä voimalla hän on antanut itsensä virheettömänä uhrina Jumalalle, ja hänen verensä puhdistaa meidän omatuntomme kuoleman teoista, niin että voimme palvella elävää Jumalaa."

        Tällä erinomaisella ilmestyksellä Paavalille, Saa-ta-na uskoi pystyneensä hävittämään ikiajoiksi kaikki jäljet siitä, että hänen palvelijansa Jeesuksen hänelle uhrasivat, eivätkä suinkaan Jumalalle.

        Sillä jos hänet olisi Jumalalle uhrattu, se olisi tehty Jerusalemin temppelissä, eikä rikollisten mestauspaikalla.

        Pitkään on Jumalakin pitänyt tätä uhrausta salassa, mutta nyt se on tälle kansalle ja tämän sukupolven keskellä paljastettu.

        Jumala olisi tietenkin voinut tämän estää, mutta ei estänyt, koska oli tämän jo profeettojensa
        kautta ennalta ennustanut. Sillä verellä, jonka Saatana sai Golgatalla vuotamaan, Jeesus pystyy
        kaikki valittunsa Saatanan synnin vankilasta vapauttamaan. Juuri niin kuin minutkin vapautti.

        Mutta kaikki ne, jotka eivät Jeesuksen tahtoa noudattaen, ole ahtaasta portista Kristuksen puhdistettavaksi ja hänen Henkensä omistajaksi päässeet. Ne tänäkin päivänä kaikkialla maailmassa Saatanan heille rakennuttamissaan jumalan huoneissa palvovat Saatanan tunnustuksia: kuoleman ristiä, Jeesusta ristillä; kuvissa ja patsaissa.

        Ja se on Saatanan vankilaan jääneille ihana valhe, että Jumala olisi todella nauttinut taivaassa Jeesuksen veren hyvästä tuoksusta, hänen kärsimyksistään ja tuskanhuudostaan:

        "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit!"

        Toistan vielä: Jeesuksen veri oli lunastusmaksu Saatanalle, ei Jumalalle. Sillä ei Jumala ole ketään synnin vankilan kahleisiin johdattanut.

        Eikä tämä Jeesuksen vuodattama veri tule perimään taivasten valtakuntaa, vaikka kaikki tekopyhitetyt

        ja Jumalan paaduttamat siihen vakaasti uskovat. Vaikka Paavalikaan ei siihen uskonut:

        "Sen sanon, veljet, ettei liha ja veri voi saada omakseen Jumalan valtakuntaa ja ettei katoava voi saada omakseen katoamattomuutta."

        "Kenellä ei ole Jeesuksen Henkeä, ei ole hänen omansa."

        Vielä jatkoksi tähän Veren voimaan.

        Parhaiten on Saa-tana saanut tämän hyödynnettyä, tähänkin keskusteluun tulleen vl-taustaisen ihmisen uskoon.

        Kun vaikka lapseensa sekaantunut isä tuntee seuroissa piston sydämessään, nostaa kätensä, ja heti kajahtaa alttarilta ihana vapauden ääni:

        "Minä julistan sinulle Jeesuksen Kristuksen nimessä ja hänen kalliissa sovintoveressä kaikki sinun syntisi anteeksi."

        "Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen."

        Tämä porttolahko on tämän vääntänyt muotoon:

        "Sydämen usko tuo vanhurskauden, käden nosto pelastuksen."


    • Puolueeton.

      Onko nyt puoliaika, kun on niin hiljaista?

      Puolueettomana tarkkailijana minusta Teuvo johtaa, koska on vielä vapaana saa.tanan enkelin kurituksesta.

      • Lapsellista.

        Kyllä sinut tunnetaan #puolueeton"


      • Oikein olet tarkkaillut, mutta nimimerkkisi ei ole oikeuden mukainen. Uskon alueella - totuuden tiellä - ei kukaan voi olla puolueeton:

        "Joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan, ja joka ei yhdessä minun kanssani kokoa, se hajottaa."


      • Lapsellista. kirjoitti:

        Kyllä sinut tunnetaan #puolueeton"

        Oletko tavannut siellä Hartaanselän hartaalla tiellä erästä lapsellista aikuista miestä, joka on kadottanut hartaan miehen nimimerkkinsä, ja joutuu turvautumaan milloin mihinkin nimimerkkiin?


      • Hartasanselkä
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Oletko tavannut siellä Hartaanselän hartaalla tiellä erästä lapsellista aikuista miestä, joka on kadottanut hartaan miehen nimimerkkinsä, ja joutuu turvautumaan milloin mihinkin nimimerkkiin?

        On merenlahti, etkö sitäkään tiennyt pölvästi?


      • Hartasanselkä kirjoitti:

        On merenlahti, etkö sitäkään tiennyt pölvästi?

        Minä en maininnut sanaa Hartanselkä - pölvästi.

        Vaan Hartaanselkä. Kirjoita Googleen Hartaanselkä, Siikajoki, niin tämän jälkeen et enää ole tämän paikkakunnan suhteen tietämätön pölvästi.


      • Kuka lie pölvästi?:-
        Hartasanselkä kirjoitti:

        On merenlahti, etkö sitäkään tiennyt pölvästi?

        Kannattaisiko opetella ensin kirjoittamaan, ennenkuin alkaa pelata kovin "viisasta"
        Mistä löytyy sellainen merenlahti, kuin "Hartasanselkä"


      • Googleko
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Minä en maininnut sanaa Hartanselkä - pölvästi.

        Vaan Hartaanselkä. Kirjoita Googleen Hartaanselkä, Siikajoki, niin tämän jälkeen et enää ole tämän paikkakunnan suhteen tietämätön pölvästi.

        on sinun jumalasi Teuvo?


      • Googleko kirjoitti:

        on sinun jumalasi Teuvo?

        Kyllä se on monessa asiassa hyvä renki - mutta ei ainakaan minulle isäntä.

        Sen avulla oli helppo tälle nimettömälle ja osoitetta vaille olevalle opastaa, missä tarkoittamani paikkakunta sijaitsee.


    • Tepa kaatui knockout

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Tyrmäys

      Jumala sallii armossaan Teuvon vielä kehän nurkasta heitellä viimeisiä herjojaan.

      Taju totuudesta ja elämän Sanasta on mieheltä täysin kaikonnut.
      Mihinkäpä muuhun kapinointi Jumalan Sanaa vastaan voisi johtaa!

      • Ei syytä huoleen:)

        Hyvinhän tuo on pärjännyt tuollaiista joukkiota vastaan.
        Tosin suurin osahan herjoista on yhden ja saman tyypin kirjoittamia.


      • Ei syytä huoleen:) kirjoitti:

        Hyvinhän tuo on pärjännyt tuollaiista joukkiota vastaan.
        Tosin suurin osahan herjoista on yhden ja saman tyypin kirjoittamia.

        Eihän totuuden tien kulkijalla voi olla mitään aihetta huoleen.

        Kun sitä ei ole valheen valtatiellä vaeltavillakaan, vaikka heidän profeetallaan kyllä huolta oli:

        "Kaikkien näiden hankaluuksien lisäksi minua joka päivä painaa huoli kaikista seurakunnista."


    • Teuvon vanha bravuri

      >>Tällä erinomaisella ilmestyksellä Paavalille, Saa-ta-na
      uskoi pystyneensä hävittämään ikiajoiksi kaikki jäljet siitä,
      että hänen palvelijansa Jeesuksen hänelle uhrasivat,
      eivätkä suinkaan Jumalalle.>Toistan vielä: Jeesuksen veri oli lunastusmaksu
      Saatanalle, ei Jumalalle. Sillä ei Jumala ole ketään synnin vankilan
      kahleisiin johdattanut.

    • Lunastus Jeesuksessa

      Pietari todistaa selvin sanoin, että lunastus tulee Kristuksen veren kautta:

      1.Pt.1:17 "Ja jos te Isänänne huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika,
      1:18 tietäen, ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla, lunastetut turhasta, isiltä peritystä vaelluksestanne,
      1:19 vaan Kristuksen kalliilla verellä, niinkuin virheettömän ja tahrattoman karitsan,"

      Paavali tekee saman totuuden kaikille selväksi:

      Ef.1:7 "jossa (=Jeesuksessa) meillä on lunastus Hänen (=Jeesuksen) verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen, hänen armonsa rikkauden mukaan."

      Voisiko olla mitään keskeisempää kristillisen uskon kulmakiveä, jonka Teuvo Suni voisi yrittää kaataa! EI, sen keskeisempää ei ole kuin sovitus Kristuksen veressä.

      Jeesus itse antaa tuomionsa jokaiselle, joka kompastuu Kulmakiveen:

      Matteuksen evankeliumi 21:44 "Ja joka tähän kiveen kaatuu,
      se ruhjoutuu, mutta jonka päälle se kaatuu, sen se murskaa."

      Psalmit:
      118:22 Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi.

      Matteuksen evankeliumi:
      21:42 Jeesus sanoi heille: "Ettekö ole koskaan lukeneet kirjoituksista: 'Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi; Herralta tämä on tullut ja on ihmeellinen meidän silmissämme'?

    • Johannes versus Suni

      Kuule Teuvo: JEESUKSEN VERI PUHDISTAA MEIDÄT SYNNISTÄ.

      1.Joh.1:7 "Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin Hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, Hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä."

      Ehtona veren puhdistukselle on, että me vaellamme VALKEUDESSA!

      Ei voi vaeltaa lihan tahdon mukaan tietoisessa synnissä ja olettaa, että Jeesuksen veri puhdistaisi silloinkin automaatin tavoin toisi meille puhdistuksen ja sovituksen.

      Voidaan erottaa kolme tasoa suhtautumisessa Jeesuksen veren voimaan:

      1. Totaalikieltäjät =ne jotka avoimesti pilkkaavat Sunin lailla Jeesuksen uhria,

      2. Kaksimieliset =eletään lihan mukaan ja uskotaan veren peittävän synnit,

      3. Puhdassydämiset =vaelletaan valkeudessa ja hylätään synti päivittäin.

      • Vain kirjoituksia tutkimalla, et sinäkään pysty valkeudessa vaeltamaan, ennen kuin Kristus tulee sinut vapaaksi ostamaan sieltä Saa-tanan synnin vankilasta.

        Lunastus tulee todella Jeesuksen veren kautta, koska se meni lunastusmaksuksi Saa-tanalle.

        Se maksu oli ennakkoon maksettu Saa-tanalle Golgatalla, ja sillä maksulla hän minutkin osti vapaaksi Saa-tanan synnin vankilasta, jossa olin 50 elämäni ensimmäistä vuotta kahleissa ollut.

        Ja kun Jeesus Kristus meni Saa-tanalta minutkin vapaaksi ostamaan, niin taivaassa laulettiin:

        "He lauloivat uuden laulun: -- Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinut on teurastettu, olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmisiä kaikista heimoista, kaikista kielistä, kansoista ja maista."

        Ensiksi hänen täytyy valittunsa vapaaksi ostaa Saa-tanan synnin siteistä, koska ei voi Pyhää Henkeään antaa Saa-tanan asuinpaikkaan.

        "Liha haluaa toista kuin Henki, Henki toista kuin liha. Ne sotivat toisiaan vastaan, ja siksi te ette tee mitä tahtoisitte."

        Tämänkin totuuden Saul sai tietoonsa, mutta se ei Paavalia pelastanut, koska ihmisten miellyttäminen voi voiton Kristuksen totuudesta:

        "Jos vielä pyrkisin miellyttämään ihmisiä, en olisi Kristuksen palvelija."


      • Vain kirjoituksia
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Vain kirjoituksia tutkimalla, et sinäkään pysty valkeudessa vaeltamaan, ennen kuin Kristus tulee sinut vapaaksi ostamaan sieltä Saa-tanan synnin vankilasta.

        Lunastus tulee todella Jeesuksen veren kautta, koska se meni lunastusmaksuksi Saa-tanalle.

        Se maksu oli ennakkoon maksettu Saa-tanalle Golgatalla, ja sillä maksulla hän minutkin osti vapaaksi Saa-tanan synnin vankilasta, jossa olin 50 elämäni ensimmäistä vuotta kahleissa ollut.

        Ja kun Jeesus Kristus meni Saa-tanalta minutkin vapaaksi ostamaan, niin taivaassa laulettiin:

        "He lauloivat uuden laulun: -- Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinut on teurastettu, olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmisiä kaikista heimoista, kaikista kielistä, kansoista ja maista."

        Ensiksi hänen täytyy valittunsa vapaaksi ostaa Saa-tanan synnin siteistä, koska ei voi Pyhää Henkeään antaa Saa-tanan asuinpaikkaan.

        "Liha haluaa toista kuin Henki, Henki toista kuin liha. Ne sotivat toisiaan vastaan, ja siksi te ette tee mitä tahtoisitte."

        Tämänkin totuuden Saul sai tietoonsa, mutta se ei Paavalia pelastanut, koska ihmisten miellyttäminen voi voiton Kristuksen totuudesta:

        "Jos vielä pyrkisin miellyttämään ihmisiä, en olisi Kristuksen palvelija."

        nämä sinunkin juttusi on, ja melkein aina copypastausta jostakin vanhasta valehtelustasi,.


      • Vain kirjoituksia kirjoitti:

        nämä sinunkin juttusi on, ja melkein aina copypastausta jostakin vanhasta valehtelustasi,.

        Totuus on todella vanhaa - 2000 vuotta vanhaa.

        Sinun uskosi mukaan se ei ole totuutta vaan valehtelua, joka on vielä paljon vanhempaa:

        "Voi niitä, jotka sanovat pahaa hyväksi ja hyvää pahaksi! Pimeyden he kääntävät valoksi ja valon pimeydeksi, karvaan makeaksi ja makean karvaaksi."


      • Teuvo of finland
        Vain kirjoituksia kirjoitti:

        nämä sinunkin juttusi on, ja melkein aina copypastausta jostakin vanhasta valehtelustasi,.

        Antaa ymmärtää että s,aatana onkin vain Jumalan liikekumppani.


      • Joululahjaidea

      • Teuvo of finland kirjoitti:

        Antaa ymmärtää että s,aatana onkin vain Jumalan liikekumppani.

        Valitettavasti se on Raamatun totuus, joka on kaltaisiltasi salattu.

        Sen ja Jumalan suhteesta olisi paljonkin kerrottavaa, mutta kun tässä nyt kaivellaan Paavalia, niin hän on todella hyvä esimerkki.

        Jumala salli Saa-tanan koetella Paavalia, joka kuitenkin lankesi sen ihaniin ja erinomaisiin ilmestyksiin.

        Ja kun hän alkoi julistaa niitä Jumalan opetuksina, niin Saa-tana sai Jumalalta käskyn lähettää enkelinsä Paavalia kurittamaan.

        Ja Saa-tanan oli pakko totella:

        "Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi.

        Olen kolme kertaa pyytänyt Herralta, että pääsisin siitä.

        Mutta hän on vastannut minulle: "Minun armoni riittää sinulle. Voima tulee täydelliseksi heikkoudessa." Sen tähden ylpeilen mieluimmin heikkoudestani, jotta minuun asettuisi Kristuksen voima.

        Siksi iloitsen heikkoudesta, loukkauksista, vaikeuksista, vainoista ja ahdingoista, joihin joudun Kristuksen tähden. Juuri heikkona olen voimakas.

        Olen nyt ollut mieletön, mutta te olette pakottaneet minut siihen. Teidänhän olisi tullut pitää minun puoltani. Vaikka en mitään olekaan, en silti ole ollut millään tavoin noita mainioita apostoleja huonompi."

        Ja niin harhaan oli Paavali mennyt, kun koki, ettei noiden erinomaisten ilmestysten takia ollut mainioita apostoleja - alkuperäisiä opetuslapsia - huonompi.



      • Jos Suni edes lukisi
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Vain kirjoituksia tutkimalla, et sinäkään pysty valkeudessa vaeltamaan, ennen kuin Kristus tulee sinut vapaaksi ostamaan sieltä Saa-tanan synnin vankilasta.

        Lunastus tulee todella Jeesuksen veren kautta, koska se meni lunastusmaksuksi Saa-tanalle.

        Se maksu oli ennakkoon maksettu Saa-tanalle Golgatalla, ja sillä maksulla hän minutkin osti vapaaksi Saa-tanan synnin vankilasta, jossa olin 50 elämäni ensimmäistä vuotta kahleissa ollut.

        Ja kun Jeesus Kristus meni Saa-tanalta minutkin vapaaksi ostamaan, niin taivaassa laulettiin:

        "He lauloivat uuden laulun: -- Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinut on teurastettu, olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmisiä kaikista heimoista, kaikista kielistä, kansoista ja maista."

        Ensiksi hänen täytyy valittunsa vapaaksi ostaa Saa-tanan synnin siteistä, koska ei voi Pyhää Henkeään antaa Saa-tanan asuinpaikkaan.

        "Liha haluaa toista kuin Henki, Henki toista kuin liha. Ne sotivat toisiaan vastaan, ja siksi te ette tee mitä tahtoisitte."

        Tämänkin totuuden Saul sai tietoonsa, mutta se ei Paavalia pelastanut, koska ihmisten miellyttäminen voi voiton Kristuksen totuudesta:

        "Jos vielä pyrkisin miellyttämään ihmisiä, en olisi Kristuksen palvelija."

        Heb.9:14 "kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, Hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!"

        Sanatarkkaa JUMALAN sanaa, Suni sinulle, lue nyt, jos osaat:

        "Uhrasi Itsensä Viattomana Jumalalle". Luitko: JUMALALLE!!

        Siis EI SA-ATANALLE!

        Mutta sinusta on 'hinta maksettu saa-tanalle' oman todistuksesi mukaan.

        Perusprinsiipit ovat nurinniskoin Teuvolla. Että semmoinen "opettaja". :(


      • Jos Suni edes lukisi kirjoitti:

        Heb.9:14 "kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, Hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!"

        Sanatarkkaa JUMALAN sanaa, Suni sinulle, lue nyt, jos osaat:

        "Uhrasi Itsensä Viattomana Jumalalle". Luitko: JUMALALLE!!

        Siis EI SA-ATANALLE!

        Mutta sinusta on 'hinta maksettu saa-tanalle' oman todistuksesi mukaan.

        Perusprinsiipit ovat nurinniskoin Teuvolla. Että semmoinen "opettaja". :(

        Älä anna minkään totuuden häiritä veren makua suussasi.

        Jos sinulla olisi rauha tuon veren kanssa, et siitä mielenrauhaasi menettäisi.

        Tämäkin Raamatun teksti, jonka tänne toit, on sitä samaa Saa-tanan ilosanoma, jonka se Paavalin kautta oman syntivankilansa asukkaille toi että he pysyisivät siella aitauksessa rauhallisena, eivätkä enää haikailisi minkään totuuden perään, vaan reilusti kiroaisivat jopa taivaan enkelitkin, jos he jotain muuta vaihtoehtoa pelastukselle tarjoaisivat:

        "Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu."

        Kristuksen totuuden tie ja hänen opetuslapseksi pääseminen ei suinkaan ala sillä, että kirjoituksista haetaan itselle mieluisia jakeita:

        "Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta.

        Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän

        En minä ole ihmisten kiitoksen tarpeessa. Minä tunnen teidät, teissä ei ole rakkautta Jumalaan.

        Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan. Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä olette vastaanottavaisia.

        Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta."

        Vaan hänen opetuslapseksi pääseminen alkaa tästä, eikä hän tässä mainitse edes halaistua sanaa omasta verestään:

        "Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua.

        Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."


      • Ei vakuuta
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Älä anna minkään totuuden häiritä veren makua suussasi.

        Jos sinulla olisi rauha tuon veren kanssa, et siitä mielenrauhaasi menettäisi.

        Tämäkin Raamatun teksti, jonka tänne toit, on sitä samaa Saa-tanan ilosanoma, jonka se Paavalin kautta oman syntivankilansa asukkaille toi että he pysyisivät siella aitauksessa rauhallisena, eivätkä enää haikailisi minkään totuuden perään, vaan reilusti kiroaisivat jopa taivaan enkelitkin, jos he jotain muuta vaihtoehtoa pelastukselle tarjoaisivat:

        "Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu."

        Kristuksen totuuden tie ja hänen opetuslapseksi pääseminen ei suinkaan ala sillä, että kirjoituksista haetaan itselle mieluisia jakeita:

        "Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta.

        Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän

        En minä ole ihmisten kiitoksen tarpeessa. Minä tunnen teidät, teissä ei ole rakkautta Jumalaan.

        Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan. Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä olette vastaanottavaisia.

        Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta."

        Vaan hänen opetuslapseksi pääseminen alkaa tästä, eikä hän tässä mainitse edes halaistua sanaa omasta verestään:

        "Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua.

        Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

        Ei mene läpi meille nuo valheesi Teuvo.


      • Ei vakuuta kirjoitti:

        Ei mene läpi meille nuo valheesi Teuvo.

        Sehän on selvä, ainakin minulle, kun uskosi perusta on tässä:

        "Voi niitä, jotka sanovat pahaa hyväksi ja hyvää pahaksi! Pimeyden he kääntävät valoksi ja valon pimeydeksi, karvaan makeaksi ja makean karvaaksi.

        Voi niitä, jotka ihailevat omaa älyään ja omasta mielestään ovat perin viisaita!

        Voi niitä, jotka ovat sankareita viiniruukun ääressä, niitä, jotka ovat väkeviä juomien sekoittajina!

        Lahjuksesta he julistavat syyllisen syyttömäksi. Siltä, joka on oikeassa, he ottavat oikeuden."

        Siitä kyllä melkoinen mellakka tulisi, jos totuus menisi läpi kaltaisillesi, sillä silloin Jeesus paljastuisi samanlaiseksi valehtelijaksi kuin Paavalikin:

        "Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu."

        Eikä tämä julistus kaikille kansoille ole suinkaan minun tehtävä, sillä Jumalan on valinnut todistajansa kunkin kansan omasta joukosta.

        Kuten tämä Johannekselle Patmos-saaaren vankeudessa näytettiin:

        "He lauloivat uuden laulun: -- Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinut on teurastettu, olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmisiä kaikista heimoista, kaikista kielistä, kansoista ja maista."


      • Mieltä vailla, Suni?
        Jos Suni edes lukisi kirjoitti:

        Heb.9:14 "kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, Hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!"

        Sanatarkkaa JUMALAN sanaa, Suni sinulle, lue nyt, jos osaat:

        "Uhrasi Itsensä Viattomana Jumalalle". Luitko: JUMALALLE!!

        Siis EI SA-ATANALLE!

        Mutta sinusta on 'hinta maksettu saa-tanalle' oman todistuksesi mukaan.

        Perusprinsiipit ovat nurinniskoin Teuvolla. Että semmoinen "opettaja". :(

        Suni elää muussa "maailmassa" kuin ne, jotka Jumalan Sanaa uskovat.

        Silloin kun Sunin tavoin sokealla raivolla ajetaan Jumalan sanan päälle omilla kyhäelmillä, silloin viimeistään on sydän paadutettu Sanan totuudelta.

        Armahtakoon Jumala kaikkia, joiden sydämessä on vilpitöntä rakkautta Totuuteen, etteivät he ajautuisi sille valheitten hetteikölle, johon Suni on jo uponnut.


      • Mieltä vailla, Suni? kirjoitti:

        Suni elää muussa "maailmassa" kuin ne, jotka Jumalan Sanaa uskovat.

        Silloin kun Sunin tavoin sokealla raivolla ajetaan Jumalan sanan päälle omilla kyhäelmillä, silloin viimeistään on sydän paadutettu Sanan totuudelta.

        Armahtakoon Jumala kaikkia, joiden sydämessä on vilpitöntä rakkautta Totuuteen, etteivät he ajautuisi sille valheitten hetteikölle, johon Suni on jo uponnut.

        Oikeassa olet, vaikka järkesi ei ymmärrä eikä totuutta usko:

        "Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman viha, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."

        Tietänetkö sitäkään, kuka ja kenelle hän tämän totuuden ilmoitti?


      • Kirjuri.
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Älä anna minkään totuuden häiritä veren makua suussasi.

        Jos sinulla olisi rauha tuon veren kanssa, et siitä mielenrauhaasi menettäisi.

        Tämäkin Raamatun teksti, jonka tänne toit, on sitä samaa Saa-tanan ilosanoma, jonka se Paavalin kautta oman syntivankilansa asukkaille toi että he pysyisivät siella aitauksessa rauhallisena, eivätkä enää haikailisi minkään totuuden perään, vaan reilusti kiroaisivat jopa taivaan enkelitkin, jos he jotain muuta vaihtoehtoa pelastukselle tarjoaisivat:

        "Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu."

        Kristuksen totuuden tie ja hänen opetuslapseksi pääseminen ei suinkaan ala sillä, että kirjoituksista haetaan itselle mieluisia jakeita:

        "Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta.

        Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän

        En minä ole ihmisten kiitoksen tarpeessa. Minä tunnen teidät, teissä ei ole rakkautta Jumalaan.

        Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan. Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä olette vastaanottavaisia.

        Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta."

        Vaan hänen opetuslapseksi pääseminen alkaa tästä, eikä hän tässä mainitse edes halaistua sanaa omasta verestään:

        "Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua.

        Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

        Sunille tiedoksi: Heprealaiskirje ei ole Paavalin kirjoittama kirje.


      • Kirjuri. kirjoitti:

        Sunille tiedoksi: Heprealaiskirje ei ole Paavalin kirjoittama kirje.

        Kun tästä maasta on löytynyt valelääkäreitäkin, ei se mikään ihme ole jos on jokunen valekirjurikin.

        Kyllä heprealaiskirje on Paavalin kirjoittama. Tämän Pyhä Henki paljasti minulle jo silloin, kun Kristuksen ilmestymisen jälkeen - 11.8.1985 - ensimmäisen kerran olin Raamatun läpi lukenut.

        Selviäähän kirjeen kirjoittaja Paavaliksi tuon kirjeen lopussa:

        "Vielä voin kertoa teille, että veljemme Timoteus on päässyt vapaaksi. Jos hän tulee ajoissa, otan hänet mukaani teidän luoksenne."

        Sillä juuri Paavalille Timoteus oli rakas veli:

        "Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, ja veli Timoteus."


      • Herjan heitti Teuvo
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Kun tästä maasta on löytynyt valelääkäreitäkin, ei se mikään ihme ole jos on jokunen valekirjurikin.

        Kyllä heprealaiskirje on Paavalin kirjoittama. Tämän Pyhä Henki paljasti minulle jo silloin, kun Kristuksen ilmestymisen jälkeen - 11.8.1985 - ensimmäisen kerran olin Raamatun läpi lukenut.

        Selviäähän kirjeen kirjoittaja Paavaliksi tuon kirjeen lopussa:

        "Vielä voin kertoa teille, että veljemme Timoteus on päässyt vapaaksi. Jos hän tulee ajoissa, otan hänet mukaani teidän luoksenne."

        Sillä juuri Paavalille Timoteus oli rakas veli:

        "Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, ja veli Timoteus."

        Pyhä Henki ei ole sinulle herjaajalle paljastanut yhtään mitään.

        Ei ainakaan sen jälkeen, kun aloit Jumalan sanaa jalkoihisi polkea.

        Korvasyyhyjesi tuottamaa valhetta ovat Teuvo sinun "ilmestyksesi".


      • Herjan heitti Teuvo kirjoitti:

        Pyhä Henki ei ole sinulle herjaajalle paljastanut yhtään mitään.

        Ei ainakaan sen jälkeen, kun aloit Jumalan sanaa jalkoihisi polkea.

        Korvasyyhyjesi tuottamaa valhetta ovat Teuvo sinun "ilmestyksesi".

        Jos se henki, joka sinussa vaikuttaa, olisi minutkin saanut valtoihinsa. Olisin teidän kaikkien rakastama, Paavalin kaltainen valehtelija, jonka valheet saneli Saa-tana.

        Ja niin erinomaisesti saneli, että jokainen sen erinomainen ilmestys Paavalille, pitää sisällään Pyhän Hengen pilkan.

        Siksi Paavali ei koskaan päässyt vapaaksi Saa-tanan enkelin kurituksesta.


    • Totuutta etsiville

      Aloittajana näen, että valheitten pesiminen rauhassa palstalla on vaarallista.

      Valheen vallalle on pantava vastavoimaa, kunnon vastatulta liikkeelle.
      Muuten ON se vaara, että joku etsivä sielu erehtyy siihen soppaan, jota Suni hämmentää - halusimmepa tai emme.

      Muistutan KarHenrik-nimimerkkisestä kirjoittajasta, joka varsinaisena älykkönä sortui aivan liian pitkäksi ajaksi kannattelemaan Sunin aisoja. Siinä määrin hänkin poltti siipiään ja/tai sitoi itseään, ettei rohjennut kunnon poikkisanaa sanoa lähtiessäänkään ent. lahkojohtajalleen, vaikka muuten voimakkaan opettajan ottein esiintyi.

      Ainakaan Sunilla ei olisi mitään sitä vastaan, että valheenpaljastajat puhdistettaisiin palstalta. Viimeisenä ja voitonriemuisena hän seisoisi 'tämän palstan multien päällä'.

      • Siitä saat olla varma, vaikka et usko, ettei vihaamasi Suni missään elämänsä vaiheessa syyllisty tähän Pyhän Hengen pilkkaan, jota kaikki kaltaisesi pitävät pyhän palveluksen tekemisestä Jumalalle:

        "Mies kylvi peltoonsa hyvää siementä. Mutta kun kaikki nukkuivat, hänen vihamiehensä tuli, kylvi vehnän sekaan rikkaviljaa ja meni pois.

        Kun vilja nousi oraalle ja alkoi tehdä tähkää, rikkaviljakin tuli näkyviin.

        Työmiehet menivät silloin isäntänsä luo ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö sinä kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen on tullut rikkaviljaa?

        Isäntä sanoi heille: 'Se on vihamieheni työtä.' Miehet kysyivät silloin häneltä: 'Tahdotko, että menemme kitkemään sen pois?' 'En', hän vastasi, 'te voitte rikkaviljaa kootessanne nyhtää sen mukana vehnääkin.

        Antakaa niiden kasvaa yhdessä elonkorjuuseen asti, kun sen aika tulee, minä sanon korjuuväelle: Kootkaa ensin rikkaviljaa ja sitokaa se kimpuiksi, että se poltettaisiin. Mutta vehnä korjatkaa aittaani."

        Miksi henkesi kuitenkin vaati nimeni tuomista aloituksesi otsikoon, kun jo ennalta tiesit, ettei totuus kuulu sinun hengellisiin haluihisi?


      • Paavalin evankeliumi
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Siitä saat olla varma, vaikka et usko, ettei vihaamasi Suni missään elämänsä vaiheessa syyllisty tähän Pyhän Hengen pilkkaan, jota kaikki kaltaisesi pitävät pyhän palveluksen tekemisestä Jumalalle:

        "Mies kylvi peltoonsa hyvää siementä. Mutta kun kaikki nukkuivat, hänen vihamiehensä tuli, kylvi vehnän sekaan rikkaviljaa ja meni pois.

        Kun vilja nousi oraalle ja alkoi tehdä tähkää, rikkaviljakin tuli näkyviin.

        Työmiehet menivät silloin isäntänsä luo ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö sinä kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen on tullut rikkaviljaa?

        Isäntä sanoi heille: 'Se on vihamieheni työtä.' Miehet kysyivät silloin häneltä: 'Tahdotko, että menemme kitkemään sen pois?' 'En', hän vastasi, 'te voitte rikkaviljaa kootessanne nyhtää sen mukana vehnääkin.

        Antakaa niiden kasvaa yhdessä elonkorjuuseen asti, kun sen aika tulee, minä sanon korjuuväelle: Kootkaa ensin rikkaviljaa ja sitokaa se kimpuiksi, että se poltettaisiin. Mutta vehnä korjatkaa aittaani."

        Miksi henkesi kuitenkin vaati nimeni tuomista aloituksesi otsikoon, kun jo ennalta tiesit, ettei totuus kuulu sinun hengellisiin haluihisi?

        On hyvä pitää mielessä se, mitä Paavali sanoo 'toisen Jeesuksen' julistajista:

        Gal.1:8 "Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta
        julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä
        me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu."


      • Paavalin evankeliumi kirjoitti:

        On hyvä pitää mielessä se, mitä Paavali sanoo 'toisen Jeesuksen' julistajista:

        Gal.1:8 "Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta
        julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä
        me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu."

        Pidät kyllä mielessä, vaikka et ymmärrä.

        Tuolla Paavali tarkoitti alkuperäisiä opetuslapsia, joita hän kateudesta kalpeana haukkui mainioiksi apostoleiksi, koska he eivät joutuneet Saa-tanan enkelin kuritettavaksi, kuten Paavali:

        "Jos joku tulee luoksenne ja julistaa toista Jeesusta kuin me olemme julistaneet, jos te saatte jonkin toisen hengen kuin sen, jonka olette jo saaneet, tai toisen evankeliumin kuin sen, jonka olette jo ottaneet vastaan, niin sellaista te kyllä hyvin siedätte.

        En minä kuitenkaan katso olevani mitenkään huonompi kuin nuo mainiot apostolit.

        Puhetaitoni on ehkä kehno, mutta tietoni ei, ja tietoni olen kaikin tavoin, kaikissa asioissa saattanut teidän nähtäväksenne."


    • No Teuvon henki hävis jo alkumetrillä koska Paavali Oli Jumalan Mies.

    • ZEN oppeja jatkuvuud

      Hyödytöntä elämää


      Talonpoika oli tullut vanhaksi eikä jaksanut enää tehdä talon töitä. Hän vietti päivänsä kuistilla istuskelemalla.

      Miehen poika raatoi pelloilla ja katseli välillä isäänsä istumassa kuistilla.
      "Ei hänestä ole enää mitään hyötyä", ajatteli poika. "Ei hän tee enää mitään!"

      Eräänä päivänä poika turhautui hyödyttömään isäänsä niin paljon, että rakensi puisen arkun, raahasi sen kuistille ja käski isänsä mennä arkkuun.

      Isä ei sanonut mitään vaan kömpi arkkuun. Poika sulki kannen ja alkoi vetää arkkua kohti kallionjyrkännettä.

      Jyrkänteen reunan lähestyessä arkun kanteen koputettiin hennosti. Poika avasi kannen.

      Isä katsoi poikaansa rauhallisesti arkusta ja sanoi:
      "Tiedän, että aiot syöstä minut jyrkänteen reunan yli, mutta ennen kuin teet sen, saanko ehdottaa jotain?"

      "Mitä sitten?", kysyi poika.

      Isä vastasi: "Heitä minut alas jos haluat, mutta säästä tämä arkku. Sinun lapsesi saattavat tarvita sitä vielä joskus."

      • Hyödyttömälle hyötyä

        Selitätkö vielä, miten tarinan hyvä opetus liittyy Paavalin tai Teuvoon?


      • Kaikilla oma taivas
        Hyödyttömälle hyötyä kirjoitti:

        Selitätkö vielä, miten tarinan hyvä opetus liittyy Paavalin tai Teuvoon?

        On näitä lähempänä elävästä elämästä kertova oppi, joka vie lähemmäs taivaan porttia, kuin vanhojen sanakäänteiden arvuuttelu, mihkä päätelmiin nämä veljekset P - T päätyvät, jokainenhan tekee näistä taivas-asioista "omansa" päätelmät lisäksi.


    • Kohtaloa ei voi muut

      Kohtalo


      Japanilainen sotakenraali päätti lähteä hyökkäykseen keskellä suurta taistelua, vaikka hänen joukkonsa olivat paljon pienemmät kuin vihollisen. Kenraali uskoi vakaasti voittoon, mutta miehistö epäröi.

      Matkalla taisteluun he pysähtyivät pyhätön luo. Rukoiltuaan miestensä kanssa kenraali otti esiin kolikon ja sanoi:

      "Heitän tätä kolikkoa. Jos tulee kruuna, me voitamme, jos klaava, me häviämme."

      Hän heitti kolikon ilmaan ja kaikki seurasivat sitä kiihkeästi katseellaan. Tuli kruuna.

      Miehet olivat niin innoissaan ja täynnä itseluottamusta, että hyökkäsivät kohti vihollista urheasti ja voittivat taistelun.

      Taistelun jälkeen luutnantti totesi kenraalille: "Kohtaloa ei voi muuttaa."

      "Ei niin", sanoi kenraali ja näytti luutnantille kolikkoa, jonka molemmilla puolilla oli kruuna.

    • Totuus voittaa, aina

      Sotilasmestari evp. Teuvo Suni on valinnut vastustajan, jonka edessä hänellä ei ole minkäänlaisia voitonmahdollisuuksia.

      Noustessaan vastustamaan Jumalan sanaa ja sitä totuutta, jota apostoli Paavali julisti, on Sunilla vain yksi mahdollisuus pelastautua. Hänen on tehtävä täyskäännös.
      Hänen on nöyrtyen tunnustettava, että turha on potkia tutkainta vastaan.

      Jospa Suni vielä ylpeytensä voisi niellä ja tunnustaa hirvittävän erehdyksensä.

      Inhimillisesti Sunin asema on toivoton, mutta Jumala on hänenkin tuomarinsa.

    • Kyllä minä sen jo varmasti uskon, että joka ainoalle, Saa-tanan valheen armolla uskoon saatetulle se on hirvittävä erehdys, kun joku on 50 elämänsä ensimmäistä vuotta jaksanut odottaa jonkun Jeesuksen ilmestymistä, eikä ole suostunut kenenkään muun armahdettavaksi.

      Ja senkin varmasti uskon, että joka ainut valheen armolla ihmisoppien uskoon uskotetulle se olisi riemun paikka, jos Teuvo nöyrtyisi Saa-tanan edessä, tekisi täyskäännöksen ja ilmestyisi teidän keskelle sinne pimeyden puskiin:

      "Kaikki he puhkeavat puhumaan ja lausuvat sinulle: "Nyt siis sinäkin olet voimasi kadottanut niin kuin me, olet yksi meistä.

      Tuonelaan on syösty sinun loistosi ja mahtisi, sinun harppujesi helkytys. Sinun allasi ovat vuoteena madot, sinun ylläsi peitteenä toukat."

      Turhaan sinäkin olet tuohon toivosi pannut, se ei tule tapahtumaan:

      "Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä. Hän, joka on syntynyt Jumalasta, varjelee jokaisen heistä, niin ettei Paha saa otetta."

    • Ai se on ihan ottelu? Mikä kun oon aina ajatellut että painivat aivan eri sarjoissa.

      • Teuvo luopiosarjassa

        Apostoli Paavali hyvin tiesi, mihin sarjaan totuuden vastustajat kuuluvat.

        Jumalan kutsuttu apostoli ei jättänyt epäselväksi niiden kohtaloa, jotka
        ehdoin tahdoin hylkäävät rakkauden totuuteen ja mielistyvät vääryyteen.

        2.Tess.2:10-12 "joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät
        ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen,
        niin että he uskovat valheen, että kaikki ne tuomittaisiin, jotka
        eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen."

        Rm.1:28 "Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni
        Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän
        kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia."


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1622
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe