Köyhyys johtuu tyhmyydestä

tyhmäpoika

Minulle peruskoulussa yksi opettaja sanoi näin "pahoin pelkään, että tulevaisuudessa sinut tullaa näkemään sossunluukulla." No oikeassahan hän oli nimittäin nyt olen 18 vuotias ja sossussa käyn. Kyllä tuolla peruskoulussa huomataan jo nämä toivottomat tapaukset mistä ei mitää ikinä tule. Osa ihmisistä on yksinkertaisesti vain tyhmiä, kuten minä mitkä eivät pärjää koulussa. Mikä tarkoittaa taas sitä, että ei tule pärjäämään elämässäkään. Nykyaikana ei ole mitään asiaa töihin ilman koulusta. Ennen vanhaa tyhmemmätkin ihmiset pärjäsivät, kun oli näitä yksinkertaisia töitä mitä nykyaikana on paljon vähemmän. Nuorten syrjäytymisen ehkäisemiseksi on turha käyttää yhtään verorahoja, koska osa syrjäytyy aina ja siihen ei mikään auta. Kaikki ei ole älykkäitä, ahkeria ja sosiaalisia ihmisiä ja sen takia ei pärjää. Nykyään ei tosin kaikille älykkäille korkeasti koulutetuillekaan riitä töitä, mutta älykkäät ihmiset kyllä tajuavat muuttaa vittuun täältä "uppoavasta laivasta" eli suomesta.

14

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ahkeruus kunniaan..

      Ei köyhyys tyhmyydestä johdu vaan laiskuudesta. Ahkeralla kouluttamattomalla ihmisellä voi olla mojovat vuosiansiot mutta laiskalla ja hyvin koulutetulla ei välttämättä muuta kuin päiväraha. Jos olet nuoruudessa onnistunut lyömään itsesi läpi markkinoilla ja saanut sulkia hattuun merkittäviltä työnantajilta ei kukaan vanhempana edes kysele koulutustasi

      On olemassa koulunkeskeyttäneitä jotka hypänneet työelämään ja heillä voi olla jo asunto maksettuna kuin vastaava ikäluokka vasta aloittelee työntekoa ja opintolainan lyhennyksiä.

      • tyhmäpoika

        No joo... Itse olen tyhmä ja sen lisäksi myös laiska. :D


      • akat. lehtori
        tyhmäpoika kirjoitti:

        No joo... Itse olen tyhmä ja sen lisäksi myös laiska. :D

        Hyvä että sen nyt viimeinkin tajuat itsekin.


    • Samassa jonossa pian

      Ajattele, että se opettajasikin on suurella todennäköisyydellä myös sossunjonossa! Jos näet oikein paikanpäällä, niin muista morjenstaa! Otat yhteyttä siihen "kirjanoppineeseen" ja voitte vaikka yhdessä toimittaa hakemukset! Myöskin hänellä on varmasti pilkku ja yhdys sana säännöt fiilattu, joten hän voi täyttää sinunkin hakemuksesi!

      Nykyäänhän pätkitään sopimuksia juuri julkiselta ja työaikojakin lyhennellään osa-aikaiseksi! Yt on myös siellä puolella! Yt:t ei tietenkään koske sielläkään kuin suorittavaa porrasta.

    • eräs tyhmä

      Minä olen juuri tuollainen tyhmä.
      Mutta voin syyttää omia vanhempia vain tästä ja varsinkin äitiäni kun synnytti minut.

      Jouduin käymään koko peruskoulun erityisluokkaa ja erillaisissa tutkimuksissa.
      Niistä selvisi että olen lievästi kehitysvammainen enkä pääse opiskelemaan sellaisia ammatteja mistä minä olen kiinnostunut koska älykkyys ei riitä ja minulla on paljon rajotteita.
      Pystyn vain helppoon työtön. En siis mihinkään vaikeisiin töihin.

      Onha se kieltämttä masentavaa kun melkein kaikki unelmat on uhottu vammaisuuden takia

      • ertyuilbkvx m,c

        Mitenkäs se kehitysvammaisuus on juuri sinun äitisi vika?


    • poliitikot tyhmiä

      No sitähän me kansalaiset olemme noille poliitikoille eduskuntaan viestittäneet että ei pidä olla siellä tyhmä, sieltä se lähtee.

    • tyhmyydestä köyhyys

      Olen jo aiemminkin kirjoittanut täällä, että köyhyys suurelta osin on seurausta tyhmyydestä. Jonkinlaista yksinkertaisuutta vaatii, ettei pysty itseään elättämään ilman kaikenmaailman sosiaaliavustuksia ja muita yhteiskunnan Tukia.

      Ei sitä nyt välttämättä jokainen pääse rikastumaan, mutta kyllä ihan keksiverrolla järjenkäynnillä pystyy kuka tahansa saattaamaan elämänsä kohtuulliseksi. Mutta tyhmyys ajaa kaikenlaisiin virhearviointeihin, kuten ylivelkaantumiseen ja erilaisten riippuuvuuksien piiriin.

      • riipus?

        Kukas nyt on tyhmä?

        Älykäskin ihminen voi kärsiä riippuvuuksista.


      • Paavo Lippönen
        riipus? kirjoitti:

        Kukas nyt on tyhmä?

        Älykäskin ihminen voi kärsiä riippuvuuksista.

        Tyhmyys altistaa riippuvuuksille ja uskonnoille.


    • Tosi on

      Voisiko aloittaja olla niin ystävällinen, että muuttaisi sinne kertomaansa paikkaan. Siellä sitten selviäisi tyhmällekin, että Suomessa tyhmästäkin pidetään huolta, kun on se sossun luukku, monissa muissa maissa sen sijaan ei sosiaalihuolto toimi lainkaan tai vain joten kuten.

      Aloittajan kaltaisten olisi varmasti paree olla jossain muualla kuin nauttimassa tässä maassa ilmaista rahaa. Voisi korvien väliin aika äkkiä poksahtaa oikean suuntaisia ajatuksia ja asenteita eikä vain keltaista nestettä.

    • irfefouw
      • fkfkffifi

        Hah,opet muka viisaita? Mun mutsi on peruskoulun luokanope mutta ainakin käytännön järkeä ei tunnu löytyvän oikein millään eli ei se tod mene niin että ne ois automatik viisaita!Se,että muistaa ulkoa teoriat kirjoista ei tee imisestä viisasta.


    • Pitkäaikatyötön

      "Nykyaikana ei ole mitään asiaa töihin ilman koulusta."

      Kouluttamattomien työnsaantimahdollisuudet ovat luonnollisesti koulutettuja vähäisemmät. Tämä ei kuitenkaan tarkoita täydellistä toivottomuutta työmarkkinoilla, koska varsinkin pätkätöitä on tarjolla monessa paikassa pelkällä perehdytyksellä. Esimerkiksi marjatiloilla on poimintatyötä kesäisin, ja myös keväisin & syksyisin autojen pyöränvaihtosesongin aikaan tarvitaan tekeviä käsiä. Kauppoihin voi päästä pullonpalautusautomaattia hoitamaan ja hyllyjä täyttämään. Itse olin nuorena liikenteenohjaajana asfalttiporukassa, ja tienestit olivat hyvät suurten ylityömäärien vuoksi; Työtä tehtiin ilmojen salliessa kellon ympäri ja enemmänkin. Moni tietyöläinen lähti sitten talveksi etelään elämään halvalla, ja palasi taas keväällä ansaitsemaan lisää.

      Ihan pienellä koulutuksella saa jatkuvampaa työtä muun muassa metsäkoneenkuljettajana ja rekkakuskina puutavarakuljetuksissa. Näissä töissä alkaa olla vakavampi työvoimapula uhkaamassa, sillä eläköityminen on suurta ja puun käyttö lisääntyy bíoenergian suosimisen myötä.

      "Nuorten syrjäytymisen ehkäisemiseksi on turha käyttää yhtään verorahoja, koska osa syrjäytyy aina ja siihen ei mikään auta."

      Tämä oli kieltämättä aika tyhmästi sanottu. Kaikki syrjäytymisuhan alla olevat nuoret eivät ole tyhmiä, saati sitten väistämättä syrjäytyviä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1265
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe