Mihin on kadonnut perusperhe

Oma perhe, ei muita

mihin lapset ja vanhemmat? Nykyperheet on niin sekavia, ettei niistä ota kukaan selvää. Yhdessä asunnossa saattaa elää viiden-kuuden perheen ihmisiä. Minusta se on järkyttävää, miten tämmöinen systeemi on tullut tänne yleisesti? Ihminen menee sekaisin kun ei enää tiedä ketkä on omia ja ketkä täysin vieraita... aivan järjetöntä.
Minä en sietäisi omassa perheessäni ja suvussani sekaliittoja ja yhteiseloja, laittaisin heti pt neuvvottelut käyntiin ja antaisin kenkää siipeilijöille.

126

359

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Avio-/avoliitto

      Kyllä nykyäänkin yhä suurin osa ihmisistä elää ensimmäisessä ja ainoassa liitossaan.

      • Paljon väkeä

        Ennenhän niitä vasta olikin. Elämä oli jopa parempaa kuin kahden vanhemman perheissä.
        Uusperheessä asiohin puuttuu aina joku.
        Sitäpaitsi se on rikkaus ja rakkaus ja onni.


      • Avio-/avoliitto
        Paljon väkeä kirjoitti:

        Ennenhän niitä vasta olikin. Elämä oli jopa parempaa kuin kahden vanhemman perheissä.
        Uusperheessä asiohin puuttuu aina joku.
        Sitäpaitsi se on rikkaus ja rakkaus ja onni.

        Juu, tarkoitat, että samassa huushollissa eli monta sukupolvea. No en minä nyt niin vanhoja aikoja muistelisi, vaan puhun nykypäivästä. Omassa elämänpiirissäni vain noin joka viides on eronnut, jonkun toisen piireissä tyyli voi olla noin fifty-fifty.

        Meillä empaattisuus kulkee järjen kanssa käsi kädessä sukupolvien ketjuna. Erot ovat suvussamme harvinainen poikkeus.


      • piuyp9u8hyp9u8h

        Kun lasketaa mukaan avioliittojen lisäksi myös avoliitot, niin todellakaan suurin osa ei elä edelleen ensimmäisessä ja ainoassa liitossaan. Esimerkiksi alle 30-50 vuotiaita, jotka eivät ole asuneet kenenkään muun kumppanin kanssa ennen nykyistä kumppaniaan, on selkeä vähemmistö.


      • sinkkuja paljon
        piuyp9u8hyp9u8h kirjoitti:

        Kun lasketaa mukaan avioliittojen lisäksi myös avoliitot, niin todellakaan suurin osa ei elä edelleen ensimmäisessä ja ainoassa liitossaan. Esimerkiksi alle 30-50 vuotiaita, jotka eivät ole asuneet kenenkään muun kumppanin kanssa ennen nykyistä kumppaniaan, on selkeä vähemmistö.

        Suomessa elää myös suuri sinkkutalouksien määrä, heitä on paljon alle 30v nuoria naisia ja miehiä ja yli 55v naisia, eronneita ja leskiä.


      • piygp8igypu
        sinkkuja paljon kirjoitti:

        Suomessa elää myös suuri sinkkutalouksien määrä, heitä on paljon alle 30v nuoria naisia ja miehiä ja yli 55v naisia, eronneita ja leskiä.

        Jep. Ja näistä sinkuistakin valta osa on ollut ennen sinkkuuttaan useammassa vähintääkin avoliitossa.

        Tarkoitus ei ole moittia tai tuomita niitä, joilla useita vakavampia suhteita on takana. Ainakin on ollut yritystä, ja on ollut valmis vaikka asumaankin yhdessä. (Eikä vain hakenut baarista joka illalle uutta...) Usei erojen syyt ovat myös erittäin hyväksyttäviä (mielenterveysongelmia, väkivaltaa, päihdeongelmia, useamman kerran pettämistä, rahahuijauksia yms...) Sellaisia syitä, että pitääkin uskaltaa erota. Ennen vanhaan jäätiin roikkumaan kammottavissa suhteissa.

        Mutta toivoisin että sellaiset ns. turhat erot vähenisivät. Eli jos kumppani on eri mieltä siitä, mihin mennään kesälomareissulle. Tai jos toinen on aamu-uninen ja toinen ei. Tai jos toinen harrastaa metsästystä ja toinen on kasvissyötä. Tai jos toinen polttaa tupakan kerran viikossa ja toinen ei. Tms. Nämä EIVÄT ole sellaisia syitä, joiden takia koko suhde täytyy väen väkisin laittaa epäonnistumaan. Tällaisten syiden takia ei lähdetä etsimään "jotain parempaa", sillä jokaisessa muussakin on niitä "vikoja". Sitoutuminen on tärkeää.


      • leski/uusperheelline
        sinkkuja paljon kirjoitti:

        Suomessa elää myös suuri sinkkutalouksien määrä, heitä on paljon alle 30v nuoria naisia ja miehiä ja yli 55v naisia, eronneita ja leskiä.

        Totta ,esim monet lähes kuuskymppiset lesket tai eronneet ei enään pariudu, vaan jäävät yksin asumaan, suurin osa on naisia.


      • EI EI EI EI
        leski/uusperheelline kirjoitti:

        Totta ,esim monet lähes kuuskymppiset lesket tai eronneet ei enään pariudu, vaan jäävät yksin asumaan, suurin osa on naisia.

        Leski yrittää nyt opetella vielä suomenkielen. Se sana on ENÄÄ. Ei sinne mitään ännää kuulu loppuun laittaa!


      • Avio-/avoliitto
        piuyp9u8hyp9u8h kirjoitti:

        Kun lasketaa mukaan avioliittojen lisäksi myös avoliitot, niin todellakaan suurin osa ei elä edelleen ensimmäisessä ja ainoassa liitossaan. Esimerkiksi alle 30-50 vuotiaita, jotka eivät ole asuneet kenenkään muun kumppanin kanssa ennen nykyistä kumppaniaan, on selkeä vähemmistö.

        En rinnasta lapsetonta avoliittoa avioliittoon. Eli kyllä suurin osa lapsiperheistä yhä on ensimmäisessä liitossaan - lasten onneksi!


      • liygghuuh
        Avio-/avoliitto kirjoitti:

        En rinnasta lapsetonta avoliittoa avioliittoon. Eli kyllä suurin osa lapsiperheistä yhä on ensimmäisessä liitossaan - lasten onneksi!

        Entä lapseton avioliitto? Kummallista että liitot täytyy jotenkin järjestykseen laittaa. Olen itse ollut pitkässä lapsettomassa avoliitossa, sekä lyhyessä avioliitossa jossa syntyi yksi lapsi. Väitän että avoliitto oli huomattavasti merkityksellisempi. Se lyhyt avioliitokin vihittiin vain siksi, että lapsi oli tulossa. Olis pitänyt olla menemättä vihille.

        Sekä avioliitto että avoliitto voivat olla yhtä tärkeitä. Ja syntyy lapsia tai ei, niin se ei kerro pariskunnan liiton merkityksestä mitään. Lapsi voi tulla vaikka yhden illan jutusta... Niin, se ei ole hyvä juttu. Mutta sellaisen perusteella ei liittoja laiteta järjestykseen.


      • kyl,kyl,
        EI EI EI EI kirjoitti:

        Leski yrittää nyt opetella vielä suomenkielen. Se sana on ENÄÄ. Ei sinne mitään ännää kuulu loppuun laittaa!

        Blaa sulle, en ole syntyperäinen suomalainen, mutta kiitos vihjeestä.


      • äidin kielenopettaja
        EI EI EI EI kirjoitti:

        Leski yrittää nyt opetella vielä suomenkielen. Se sana on ENÄÄ. Ei sinne mitään ännää kuulu loppuun laittaa!

        Nimimerkki EI EI EI EI voisi myös opetella suomen kielen.


      • mieltäkieltä
        äidin kielenopettaja kirjoitti:

        Nimimerkki EI EI EI EI voisi myös opetella suomen kielen.

        Vai niin äidinkielen opettaja. Suomenkieli on kaunis kieli.

        Miksi äidin kielenopettaja ei osaa kuitenkaan sitä kieltä äidille opettaa . Onko se vaan vaikeaa.

        Äiti on ruotsinkielinen.

        Vai eikö äidin kieli taivu oikeaan asentoon että osaa ääntää sitä kieltä ? Suomenkieli on vaikea kieli.


      • näinpäin
        mieltäkieltä kirjoitti:

        Vai niin äidinkielen opettaja. Suomenkieli on kaunis kieli.

        Miksi äidin kielenopettaja ei osaa kuitenkaan sitä kieltä äidille opettaa . Onko se vaan vaikeaa.

        Äiti on ruotsinkielinen.

        Vai eikö äidin kieli taivu oikeaan asentoon että osaa ääntää sitä kieltä ? Suomenkieli on vaikea kieli.

        Ei kun Suomen kieli. Anteeksi olen ruotsinkielinen mutta kylläkin osaan Suomen kieltä.


      • Avio-/avoliitto
        liygghuuh kirjoitti:

        Entä lapseton avioliitto? Kummallista että liitot täytyy jotenkin järjestykseen laittaa. Olen itse ollut pitkässä lapsettomassa avoliitossa, sekä lyhyessä avioliitossa jossa syntyi yksi lapsi. Väitän että avoliitto oli huomattavasti merkityksellisempi. Se lyhyt avioliitokin vihittiin vain siksi, että lapsi oli tulossa. Olis pitänyt olla menemättä vihille.

        Sekä avioliitto että avoliitto voivat olla yhtä tärkeitä. Ja syntyy lapsia tai ei, niin se ei kerro pariskunnan liiton merkityksestä mitään. Lapsi voi tulla vaikka yhden illan jutusta... Niin, se ei ole hyvä juttu. Mutta sellaisen perusteella ei liittoja laiteta järjestykseen.

        Totta avoliitto voi olla yhtä tärkeä kuin avioliitto, jos se kestää kymmeniä vuosia. Jotkut vain laskevat avoliitoksi myös 3 kk seurustelut, joissa kaveri kiinaa samassa kämpässä.

        On ihan omaa tyhmyyttäsi, jos et osaa käyttää ehkäisyä oikein ja teet lapsen väärälle ihmiselle. Itsepä en moista kehtaisi edes nimettömänä täällä mainostaa! :D


      • edel.
        Avio-/avoliitto kirjoitti:

        Totta avoliitto voi olla yhtä tärkeä kuin avioliitto, jos se kestää kymmeniä vuosia. Jotkut vain laskevat avoliitoksi myös 3 kk seurustelut, joissa kaveri kiinaa samassa kämpässä.

        On ihan omaa tyhmyyttäsi, jos et osaa käyttää ehkäisyä oikein ja teet lapsen väärälle ihmiselle. Itsepä en moista kehtaisi edes nimettömänä täällä mainostaa! :D

        Minäpä viitsin "mainostaa", sillä mielestäni on tärkeää, että asioista puhutaan. Vaikka ihmisillä on erilaisia elämänkokemuksia, ja vaikka joskus joku kohtelee kaltoin, tai vaikka itse tekisi vääriä ratkasuita, niin silti elämä jatkuu. Kun on kokenut jotakin, ja siitä selvinnyt, niin voi seistä selkä suorassa ja ylpeänä. Silloin ei koe tarpeelliseksi tuomita muita yksittäisten asioiden perusteella, ja on kenties empaattisempikin. Olen mielelläni hyvänä esimerkkinä niille äideille ja isille, jotka kenties myös ovat saaneet lapsen sellaisen kumppanin kanssa, joka ei ollutkaan soventuva vanhemmaksi, tai jonka kanssa oli mahdoton pysyä liitossa. Pärjään hyvin, olen onnellinen yms.

        Tein lapseni tietoisesti, eli lapsi ei ollut vahinko. Ehkäisyä osaan käyttää, mutta siinä elämäntilanteessa en silloin halunnut. Luulin silloin että tuo mies olisi hyvä isä lapselleni. No, toisin kävi, enkä osannut sitä ennustaa. Enkä ole ainoa.

        "Olen vahva, koska olen tuntenut heikkouden. Olen viisas, koska olen ollut typerä. Olen myötätuntoinen, koska olen kokenut tuskaa. Voin nauraa, koska olen tuntenut surua."

        Jospa sinäkin joskus opit ymmärtämään ja ennen kaikkea arvostamaan ihmisiä, joilla on erilaisia kokemuksia takana.


      • edel. kirjoitti:

        Minäpä viitsin "mainostaa", sillä mielestäni on tärkeää, että asioista puhutaan. Vaikka ihmisillä on erilaisia elämänkokemuksia, ja vaikka joskus joku kohtelee kaltoin, tai vaikka itse tekisi vääriä ratkasuita, niin silti elämä jatkuu. Kun on kokenut jotakin, ja siitä selvinnyt, niin voi seistä selkä suorassa ja ylpeänä. Silloin ei koe tarpeelliseksi tuomita muita yksittäisten asioiden perusteella, ja on kenties empaattisempikin. Olen mielelläni hyvänä esimerkkinä niille äideille ja isille, jotka kenties myös ovat saaneet lapsen sellaisen kumppanin kanssa, joka ei ollutkaan soventuva vanhemmaksi, tai jonka kanssa oli mahdoton pysyä liitossa. Pärjään hyvin, olen onnellinen yms.

        Tein lapseni tietoisesti, eli lapsi ei ollut vahinko. Ehkäisyä osaan käyttää, mutta siinä elämäntilanteessa en silloin halunnut. Luulin silloin että tuo mies olisi hyvä isä lapselleni. No, toisin kävi, enkä osannut sitä ennustaa. Enkä ole ainoa.

        "Olen vahva, koska olen tuntenut heikkouden. Olen viisas, koska olen ollut typerä. Olen myötätuntoinen, koska olen kokenut tuskaa. Voin nauraa, koska olen tuntenut surua."

        Jospa sinäkin joskus opit ymmärtämään ja ennen kaikkea arvostamaan ihmisiä, joilla on erilaisia kokemuksia takana.

        Se on hienoa, että joku osaa suhtautua noin rakentavasti elämänkokemukseen ja jopa vastaoinkäymisiin. Tuo on terveen ihmisen asenne.

        Aina kuitenkaan ihmiset eivät pärjää näiden elämänkokemustensa, kriisiensä ja erojensa kanssa. Eikä osata/uskalleta/haluta/pystytä hakea apua. Kaikk eivät osaa ottaa omia kokemuksia arvokkaina, opettavina. Menneinä asioina, joista voi ja pitää päästä yli. edes jossain vaiheessa omaa elämää. Valitettavan usein vastoinkäymiset (elämä kieltämättä ja välttämättä sisältää näitäkin) koetaan muista johtuviksi, ei uskalleta ottaa omaa vastuuta asioiden sujumiseen (vaikka itse on ollut niitä päätöksiä tekemässä, jotka ovat johtaneet elämän juuri siihen pisteeseen).. Koetaan, että itsellä ei ole ollut osaa eikä arpaa. Näin ei niistä kokemuksista myöskään hyödytä, opita. Ei kasveta aikuisina.

        Sitten tulee näitä elämään katkeroituneita ja menneisyydessa eläviä ihmisraunioita..


    • poiknainti

      Niinpä. Oma perhe ei muita: Jep , eihän sinun tarvii siellä jaotella kun kaikki ovat teillä naitu sukuun. Eihän ne ole vieraita kun sulla koko kööri sukua. On poikkinaintia.

      • Siitä puhe, mistä...

        Kyllä sinä enemmin vaikutat degeneroituneelta, kun jankutat aina tuota samaa poikkinaintia. Napi, napi, tykkäät kuitenkin.


    • näin se vaan on

      Ydinperhe on ainoa oikea perhe, muita ei ole. Kuvitelmia toki saa kaikill aolla, kunhan vaan tiedostaa että ydinperhe on se ainoa oikea normaali perhemuoto,.

      • uusio kumppani

        Valitettavasti tämä OIKEA PERHE YDINPERHE voi hyvin huonosti tässä suomen maassa. Joka vuosi 15 000 paria eroaa ja 30 000 lasta kokee vanhempiensa eron. Lähes kaikki perhesurmat ovat myös tapahtuneet ydinperheissä omien vanhempien tekemänä.

        Veljeni erosi vähän aikaa sitten. Hänellä on kolme lasta. Kyllä on suru hänen perheensä puolesta. Toivon vaan, että heidän asiansa kääntyy aikaa myöten parhain päin. Minä olen myös aviossa miehen kanssa, jolla on edellisestä suhteesta kaksi isoa lasta. Minun mieheni suhde päättyi vaimon pitkäaikaiseen pettämiseen. MInä olen onnellinen mieheni kanssa, mutta ymmärrän erittäin hyvin kuinka ydinperheen ero on raskas koettelemus kaikille osapuolille.


      • Oikea YDINperhe

        Niin Ydinperhe eli isä, äiti ja lapset.
        Ei äiti ja lapset
        Ei isä ja lapset
        Ei isä, uusikko ja lapset
        Ei äiti, uusikko ja lapset
        Ei isä, isä ja lapset
        Ei äiti, äiti ja lapset
        Vain ISÄ, ÄITI ja LAPSET on Ydinperhe ja AINOA, OIKEA perhe.
        NIIN totta lissu ;)


      • Avio-/avoliitto
        uusio kumppani kirjoitti:

        Valitettavasti tämä OIKEA PERHE YDINPERHE voi hyvin huonosti tässä suomen maassa. Joka vuosi 15 000 paria eroaa ja 30 000 lasta kokee vanhempiensa eron. Lähes kaikki perhesurmat ovat myös tapahtuneet ydinperheissä omien vanhempien tekemänä.

        Veljeni erosi vähän aikaa sitten. Hänellä on kolme lasta. Kyllä on suru hänen perheensä puolesta. Toivon vaan, että heidän asiansa kääntyy aikaa myöten parhain päin. Minä olen myös aviossa miehen kanssa, jolla on edellisestä suhteesta kaksi isoa lasta. Minun mieheni suhde päättyi vaimon pitkäaikaiseen pettämiseen. MInä olen onnellinen mieheni kanssa, mutta ymmärrän erittäin hyvin kuinka ydinperheen ero on raskas koettelemus kaikille osapuolille.

        Teidän suvussa pyyhkii selvästi huonosti ja "rumennatte" tilastoja. Eniten surmia tuntuu tapahtuvan erotilanteissa ja yh-perheissä.


      • miksi rikotte?
        uusio kumppani kirjoitti:

        Valitettavasti tämä OIKEA PERHE YDINPERHE voi hyvin huonosti tässä suomen maassa. Joka vuosi 15 000 paria eroaa ja 30 000 lasta kokee vanhempiensa eron. Lähes kaikki perhesurmat ovat myös tapahtuneet ydinperheissä omien vanhempien tekemänä.

        Veljeni erosi vähän aikaa sitten. Hänellä on kolme lasta. Kyllä on suru hänen perheensä puolesta. Toivon vaan, että heidän asiansa kääntyy aikaa myöten parhain päin. Minä olen myös aviossa miehen kanssa, jolla on edellisestä suhteesta kaksi isoa lasta. Minun mieheni suhde päättyi vaimon pitkäaikaiseen pettämiseen. MInä olen onnellinen mieheni kanssa, mutta ymmärrän erittäin hyvin kuinka ydinperheen ero on raskas koettelemus kaikille osapuolille.

        Se on totta, koska niin helposti perheenrikkojat haluavat rikkoa perheen kun heillä ei ole mitään menetettävää, eikä he ajattele että sillä miehellä voi olla pienet lapset ja vaimo... ei sitä he eivät ajattele, kiva nähdä lasten itku ja kaipaus, ja se että yh äiti joutuu pulaan ja väsyuy, se on perheenrikkojist akivaa, muutoihan he eivät sitä tekisi.


      • igo8iy7
        Avio-/avoliitto kirjoitti:

        Teidän suvussa pyyhkii selvästi huonosti ja "rumennatte" tilastoja. Eniten surmia tuntuu tapahtuvan erotilanteissa ja yh-perheissä.

        Erotilanne tai uhka erotilanteesta on kyllä usein surman syy. Sen sijaan vakiitunut yh-perhetilanne ei nosta tai vaikuta juuri koskaan surmien todennäköisyyden kasvuun. Ei myöskään vakiintunut uusperhe. (Toki niissäkin tapahtuu surmia, kuten myös ydinperheissä ilman eron uhkaa, mutta siis tilastollisesti ei sen enempää.)


    • gajty..

      Miksi ei osata tai haluta sitoutua tänäpäivänä ,eikä kestetä pientäkään vastoinkäymistä ,Eikä ole tahtotilaa lainkaan vanhemmat ovat erittäin levottomia ja meneviä ,ei osata rauhoittua ja elää normaalia perhe elämää ,nauttia lapsista ,niin vähän aikaa ,kun he ovat lapsia.Koskaan ei ole ollut helppoa ,mutta väitän että enempi on lapsista vastuuta kannettu ,kuin tänään.Ihan hirvittää kun lukee tilastoja lasten huostaan otoista.Ei vastuuta voi sysätä yhteiskunnalle ,onko yhteiskuntakin täysin vääristynyt ?

      • Avio-/avoliitto

        Älä nyt hyvä ihminen yleistä. Kyllä monella on vielä elämisen taito tallella eli tehdään ne lapset vasta sitten, kun se oikea on löytynyt.

        Minulle se oikea löytyi satojen kilometrien päästä, joillakin se vakan kansi on toisella puolella maapalloa.

        Hätähousut pokaa ekan, joka vastaan kävelee, tekee kersan tai pari, katuu ja eroaa.
        Ilmankos sitä sanotaan, ettei hätäilemällä tule kuin vesipäisiä kakaroita.


      • kolmas rikkoo
        Avio-/avoliitto kirjoitti:

        Älä nyt hyvä ihminen yleistä. Kyllä monella on vielä elämisen taito tallella eli tehdään ne lapset vasta sitten, kun se oikea on löytynyt.

        Minulle se oikea löytyi satojen kilometrien päästä, joillakin se vakan kansi on toisella puolella maapalloa.

        Hätähousut pokaa ekan, joka vastaan kävelee, tekee kersan tai pari, katuu ja eroaa.
        Ilmankos sitä sanotaan, ettei hätäilemällä tule kuin vesipäisiä kakaroita.

        Niinpä j aminkä sille voi jos katkera perheenrikkoja rikkoo? Ei siinä lasten itkut auta kun isä lähtee ja vaihtaa lapsensa naikkosiin.


      • lähtijä rikkoo
        kolmas rikkoo kirjoitti:

        Niinpä j aminkä sille voi jos katkera perheenrikkoja rikkoo? Ei siinä lasten itkut auta kun isä lähtee ja vaihtaa lapsensa naikkosiin.

        Se isähän sen perheensä silloin rikkoo, lähtemällä kävelemään.


      • kolmas rikkoo
        lähtijä rikkoo kirjoitti:

        Se isähän sen perheensä silloin rikkoo, lähtemällä kävelemään.

        Ei kun se suttura joka iski miehen, hänellä on vastuu, miksi mennä toisten perheen väiin en ymmärrä? Sen verran pitää itseään kunnioittaa ettei riko kenenkään perhettä.

        On törkeetä kun rikkojalla on ongelmia ja maksattaa vieraalla perheellä.
        Mikä se semmoinen suttur on joka haluaa vaan rikkoa?


      • Jo on törkeetä
        kolmas rikkoo kirjoitti:

        Ei kun se suttura joka iski miehen, hänellä on vastuu, miksi mennä toisten perheen väiin en ymmärrä? Sen verran pitää itseään kunnioittaa ettei riko kenenkään perhettä.

        On törkeetä kun rikkojalla on ongelmia ja maksattaa vieraalla perheellä.
        Mikä se semmoinen suttur on joka haluaa vaan rikkoa?

        Mikä on miehen vastuu?
        Eikö miehellä ole mitään vastuuta omasta teostaan?


      • Jo on törkeetä
        kolmas rikkoo kirjoitti:

        Ei kun se suttura joka iski miehen, hänellä on vastuu, miksi mennä toisten perheen väiin en ymmärrä? Sen verran pitää itseään kunnioittaa ettei riko kenenkään perhettä.

        On törkeetä kun rikkojalla on ongelmia ja maksattaa vieraalla perheellä.
        Mikä se semmoinen suttur on joka haluaa vaan rikkoa?

        Miksi mies sallii sutturan tulla perheeseensä?
        Miksi mies antaa sutturan rikkoa perheensä?
        Miksi perheellinen mies on iskettävissä?


      • ..........
        Jo on törkeetä kirjoitti:

        Mikä on miehen vastuu?
        Eikö miehellä ole mitään vastuuta omasta teostaan?

        Ja mikä on vaimon vastuu ja mikä johtaa eroon ??? Itse erosin narsistista ja otin oman elämän hallinnan itselleni !!!
        Kaikki oli vaimon kavereita sukulaisia jotka meillä sai käydä . Minun sukulaisilla ei ollut lupaa tulla meille vaimo kielsi ja mikäli mun vamhemmat tulivat kylään niin vaimo lähti lasten kanssa omille vanhemmille (n.7vuotta eikä lapset nähnyt minun puolen isovanhempia). Kaikki pyöri meillä vaimon tahdon ympärilä johon väsyin/kyllästyin ja rikoin oman perheen enkä kadu ollenkaan ! Nykyisen vaimoni löysin vasta vuosia eron jälkeen . Lasten tapaamiset onnistuu nyt oikeuden ja lastensuojelun määräyksellä !!!


      • olex tyhmä?
        kolmas rikkoo kirjoitti:

        Ei kun se suttura joka iski miehen, hänellä on vastuu, miksi mennä toisten perheen väiin en ymmärrä? Sen verran pitää itseään kunnioittaa ettei riko kenenkään perhettä.

        On törkeetä kun rikkojalla on ongelmia ja maksattaa vieraalla perheellä.
        Mikä se semmoinen suttur on joka haluaa vaan rikkoa?

        Kyl se on sun ex miehes joka on vastuussa, eihän miehellä edes mulu-kku seiso, jos ei yhtään sutturasta tykkää, kyllä se ukkos lähti muluk-ku suorana sutturan kaa, se tykkää panna sutturaa , ei tykänny enää sun kaa panna.


    • Älä ny hullujans

      Puuttuisin perhesurmaväitteeseen edellä: perhesurmia tapahtuu nimenomaan silloin, kun ero on joko tulossa tai juuri tapahtunut. Mies tappaa naisen ja lapset, yleensä myös itsensä (muttei aina), nainen tappaa lapset kostoksi miehelle ja jättää itsensä eloon - ei tapa miestä. Miehet ei tapa pelkästään lapsia, vaan tavoitteena on tappaa se likainen horonainen.

      • tepsista

        Outoa. Mitä varten se lapset tappaa jos tavoitteena on tappaa horonainen. Eikös helpompaa ole jättää lapset henkiin ja tappaa horonainen.

        Ei kun kenenkään ei tarvii tappaa ketään.


      • Avio-/avoliitto
        tepsista kirjoitti:

        Outoa. Mitä varten se lapset tappaa jos tavoitteena on tappaa horonainen. Eikös helpompaa ole jättää lapset henkiin ja tappaa horonainen.

        Ei kun kenenkään ei tarvii tappaa ketään.

        Toinen, jolla ei muumit pysy laaksossa. Tottahan se aivan sairasta on, eikä outoa. Ei siinä sekopäisyyden tilassa varmaankaan mietitä mikä on helpointa, kun tappamaan ryhdytään. :D


      • ,,,,,,,,............
        Avio-/avoliitto kirjoitti:

        Toinen, jolla ei muumit pysy laaksossa. Tottahan se aivan sairasta on, eikä outoa. Ei siinä sekopäisyyden tilassa varmaankaan mietitä mikä on helpointa, kun tappamaan ryhdytään. :D

        Mies tappaa naisen ja lapset, yleensä myös itsensä (muttei aina), nainen tappaa lapset kostoksi miehelle ja jättää itsensä eloon - ei tapa miestä. Miehet ei tapa pelkästään lapsia, vaan tavoitteena on tappaa se likainen horonainen.

        Jos on tavoite tappaa horonainen niin miksi tappaa lapset.


        Sulla ei ole muumit laaksossa, niinko itsekirjoitit, Saman Lissun jorinoita.


      • Avio-/avoliitto
        ,,,,,,,,............ kirjoitti:

        Mies tappaa naisen ja lapset, yleensä myös itsensä (muttei aina), nainen tappaa lapset kostoksi miehelle ja jättää itsensä eloon - ei tapa miestä. Miehet ei tapa pelkästään lapsia, vaan tavoitteena on tappaa se likainen horonainen.

        Jos on tavoite tappaa horonainen niin miksi tappaa lapset.


        Sulla ei ole muumit laaksossa, niinko itsekirjoitit, Saman Lissun jorinoita.

        Onko sulla ihan tilastoa siitä, että naiset jättävät itsensä eloon useammin kuin miehet lapset tapettuaan. Tappajat eivät ole yhtään yksi toistansa parempia.

        Miehet tappaa kännissä ja huumepäissään ja naiset sairastuttuaan synnytyksen jälkeiseen syvään masennukseen. Kummansorttinen ihminen on toistansa pahempi? Sanopa sinä lissunläpsykkä. :D


      • masennus on vitutust
        Avio-/avoliitto kirjoitti:

        Onko sulla ihan tilastoa siitä, että naiset jättävät itsensä eloon useammin kuin miehet lapset tapettuaan. Tappajat eivät ole yhtään yksi toistansa parempia.

        Miehet tappaa kännissä ja huumepäissään ja naiset sairastuttuaan synnytyksen jälkeiseen syvään masennukseen. Kummansorttinen ihminen on toistansa pahempi? Sanopa sinä lissunläpsykkä. :D

        Katumapäälle tulemista niin ettei haluakkaan sitä lasta kutsutaan hienosti "sairastuu synnytyksen jälkeiseen masennukseen". Siitä on oikein sairaus tehty niin kuin kaikesta nykyään.


      • Avio-/avoliitto
        masennus on vitutust kirjoitti:

        Katumapäälle tulemista niin ettei haluakkaan sitä lasta kutsutaan hienosti "sairastuu synnytyksen jälkeiseen masennukseen". Siitä on oikein sairaus tehty niin kuin kaikesta nykyään.

        Huomaa, ettet ole koskaan tavannut ihmistä, joka on sairastunut synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Ehkäpä tuo tila joskus tulee sinullekin vastaan vaikka jälkipolvessa. Siinä on leikki kaukana, jos apua ei ole nopeasti saatavilla.


    • -----

      ""Ei kun se suttura joka iski miehen, hänellä on vastuu, miksi mennä toisten perheen väiin en ymmärrä? Sen verran pitää itseään kunnioittaa ettei riko kenenkään perhettä.
      On törkeetä kun rikkojalla on ongelmia ja maksattaa vieraalla perheellä.
      Mikä se semmoinen suttur on joka haluaa vaan rikkoa?""

      Voi kuinka typerää onkaan taputella rassukkaa pettäjä-miestä päähän, kuten sinä teet... "voi sinua pientä, se kaamea sutturanaikkonen pakotti sinut painamaan häntä, oletpa sinä kokenut suurta vääryyttä..."

      Oletko tullut ajatelleeksi, että kyllä se voi ihan yhtä hyvin olla se mies itse, joka iskee sen "sutturan"? Tietäisitpä vaan, miten ne ukkomiehet tuolla baareissa kinuavat sänkyseuraa, flirttailevat naisille ja pettävät vaimojaan. Kyllä ne miehet tekee sen ihan omasta vapaasta tahdostaan, usko pois. Ei kukaan heitä siihen pakota aseella uhaten.

      Ota jo se pää pois p-erseestäsi ja lopeta se miehesi sääliminen.

      • Hei sutturat

        Kyllä ne on sinkulat ja jo ulkoruokinnassa olevat, jotka sitä sänkyseuraa baareissa kinuaa. Toki ukkomiehissä flirttejä on, mutta nekin kipittää illan päätteeksi kiltisti muijan viereen nus*imaan.


    • Unohtuneet

      Ihan turhaa vouhketta siitä, mikä perhe on onko ydin, uusperhe, sateenkatti perhe vai mikä tahansa.

      Ennen mentiin avioliittoon, nykyisin ei haluta edes sitoutua. Ennen seurusteltiin, nyt ollaan heti seksin kimpussa ja sitä kautta tulee lapsia, joita kukaan ei jouda hoitamaan.

      Tärkeintä olisi, että lapset tehdään vasta sitten kun on höyrytty kaikki tuhat pois ja pystyy sanomaan itselleen, hoidan lapseni, rakastan heitä, mikään ei tärkeämpää tällä hetkellä. Autan puolisoani tässä tehtävässä, en jätä yksin.

      Ja myös pitäisi olla kunnossa talousasioiden sekä vakaat työpaikat.
      Kaverit eivät saa viedä aikaa, eli pitää ymmärtää vastuunsa .

      • Ei mikään pakko

        Näin on. Ja jokaisen kannattaa miettiä, haluaako ylipäätään lapsia, se kun ei ole mikään pakollisuus. Moni nuori on niin avuton, ettei edes kunnon kotiruokaa osata tehdä, mutta lapsia silti halutaan. Sitten kun ne on hankittu, parutaan että se onkin tosi kallista ja raskasta puuhaa.


    • että näin..

      KYLLÄPÅ OSUIT NAULANKANTAAN juuri näin on tänäpäivänänä ,vanhemmat ensin kouluun ,niin vähenisi lasten pahoinvointi ja huostaanotot .Vanhemmat ensin koulun penkille opettelemaan vastuutaan ja arkipäivän elämistä !

    • itkuiikka

      Minkäs sille voi Lissu jos olet kadottanut perheesi. Mies lähti kävelemään ja löysi toisen naisen. Mitäs olit niin hirmuvaltias. Ukkos lähti.
      Nyt olet kadottanut perusperseesi ja itse aiheutit sen. Itkeppä nyt sitä.

      • Onnen ydin perhe

        No eihän sille minkään voi, jos perheenrikkoja tulee ja vie lapsilta isän niin eipä siinä ole mitään tehävissä, olet ihan oikeassa.

        Kyllä mull aon perusperhe koossa, kaikki ihmiset, mutta eipä ole miehellä kun se suttura. Mutta minkäs hän sille voi, kun halusi vaihtaa lapset sutturoihin, niin eihän semmoista miesä ja isää enää kukaan kaipaa.


      • kerro...
        Onnen ydin perhe kirjoitti:

        No eihän sille minkään voi, jos perheenrikkoja tulee ja vie lapsilta isän niin eipä siinä ole mitään tehävissä, olet ihan oikeassa.

        Kyllä mull aon perusperhe koossa, kaikki ihmiset, mutta eipä ole miehellä kun se suttura. Mutta minkäs hän sille voi, kun halusi vaihtaa lapset sutturoihin, niin eihän semmoista miesä ja isää enää kukaan kaipaa.

        Onko sulla sitte kuitenkin mies?
        Eikö hän sua vaihtanutkaan sutturoihin, jaatko hänet sutturoiden kanssa ja miksi se tarvii niin monta naista ja sinutkin vielä?


      • persläpi
        Onnen ydin perhe kirjoitti:

        No eihän sille minkään voi, jos perheenrikkoja tulee ja vie lapsilta isän niin eipä siinä ole mitään tehävissä, olet ihan oikeassa.

        Kyllä mull aon perusperhe koossa, kaikki ihmiset, mutta eipä ole miehellä kun se suttura. Mutta minkäs hän sille voi, kun halusi vaihtaa lapset sutturoihin, niin eihän semmoista miesä ja isää enää kukaan kaipaa.

        Sitten on kaikki yh:t perusperheellisiä. Samoin muutkin joissa on lapsia tai ei lapsia ovat perusperheellisiä. Lissu on yksinhuoltaja perusperheellinen.


      • Onnen ydin perhe kirjoitti:

        No eihän sille minkään voi, jos perheenrikkoja tulee ja vie lapsilta isän niin eipä siinä ole mitään tehävissä, olet ihan oikeassa.

        Kyllä mull aon perusperhe koossa, kaikki ihmiset, mutta eipä ole miehellä kun se suttura. Mutta minkäs hän sille voi, kun halusi vaihtaa lapset sutturoihin, niin eihän semmoista miesä ja isää enää kukaan kaipaa.

        No se suttura on miehes perhe ja rakkaampi kuin sinä... ...vaikka sin se perhees rikoit viimeistään silloin kun estit lapsia tapaamasta isäänsä


    • ei löydy

      Ei se ainkaan täältä uuspehepalsstalta löydy. Ei täällä ole onnen ydinperhettäkään. Tää on uusperhepalsta.

    • Historia osoittaa

      Ydinperhe on alle 100 vuotta vanha keksintö. Aikaisemmin odotettavissa oleva elinikä oli monta vuosikymmentä vähemmän kuin nykyään ja avioliitot jäivät lyhyeksi jomman kumman kuollessa ennen aikojaan. Sitten piti ottaa uusi puoliso huolehtimaan miesten/naisten hommista. Harvinaista oli, että yhteiselo kesti yli 20 vuotta, nyt ihanteena on 60 vuotta saman ihmisen kanssa. Toki se on hatunnoston arvoinen suoritus, mutta ei ehkä nyt sitten kuitenkaan selkärangasta tulevaa toimintaa.

      • Avio-/avoliitto

        Ei varmastikaan selkärangasta tulevaa toimintaa, vaan siinä on tunteet vahvasti mukana. Onneksi suurin osa ihmisistä yhä vieläkin pystyy kasvattamaan lapsensa siinä ensimmäisessä liitossaan.
        Nämä ovat niitä ihmisiä, jotka eivät ole tehneet lapsia siksi, kun kavereillakin on jo lapsia.


    • .....

      ""Yhdessä asunnossa saattaa elää viiden-kuuden perheen ihmisiä. Minusta se on järkyttävää, miten tämmöinen systeemi on tullut tänne yleisesti?""

      Yleisesti? Onko tällainen kovinkin yleistä?
      Itse en tunne ketään kommuuneissa asuvia, mutta olen kyllä kuullut sellaisista. Olen käsittänyt, että monet hipit perustavat kommuuneja vanhoihin taloihin. En vain tiennyt, että sellainen olisi nykyään jotenkin yleistä.

      ""Minä en sietäisi omassa perheessäni ja suvussani sekaliittoja ja yhteiseloja, laittaisin heti pt neuvvottelut käyntiin ja antaisin kenkää siipeilijöille.""

      Mikä on sekaliitto? Ja mitä "yhteiseloja"?
      Ja toisekseen; mikä sinä olisit määräämään, miten sinun perheesi tai sukulaisesi päättävät elämäänsä elää? Mikä sinä olisit "antamaan kenellekään kenkää"? Ja mistä antaisit kenkää, suvustasiko? Oletko sinä sukunne matriarkka, joka antaa potkuja tai ottaa uusia ihmisiä sukuunne?

      Ja mistä siipeilijöistä sinä puhut? Täytyy myöntää, olen aika ulalla. Miten siipeilijät liittyvät tähän asiaan? Ja ketä ne siipeilevät, missä?

    • Näin sen olla apitää

      Perheitä rikotaan, koska tekijät ei saa siitä rangaistusta.

      Jos perheenrikkominen olisi rangaistava teko joko 5 v vnakeutta tai 100 000 sakoka... moni lapsi olisi onnellinen oman perheen ja vanhempiensa kanssa.
      Eroamist pitää olla puolisoiden välisiä asioita, ei niin että ulkopuolinen tulee ja rikkoo.

      • SAKOKA vai VNAKEUTTA

        Sinä lissulässy olisit sitten linnassa istumassa VNAKEUTTA. Ei sulla tommosia SAKOKA rahoja olisi maksaa.


      • afganistan

        Ihme ettei raipan iskuja ja kivitystä, tai kuolema, sinä voit muuttaa muslimimaihin siellä kivitetään kuoliaaksi, jos on uskoton siis nainen on uskoton, mies ei saa mitään rangaistusta, koska se on naisen vika aina ja mies omistaa naisensa.


      • lissutaaskännissä

        Turpa kiinni tenukeppi. Ukkos istuis sitte linnassa, kun oli uskoton ja teki aviorikoksen.
        Ja lapset olis onnellisia, kun saavat käydä linnassa kattoos faijaa.


      • ......

        Mikähän sakko olisi oikein narsisti vaimolle joka kiusaa,orjuuttaa ja erottaa suvustaan miestään


      • Kolmas rikkooo usein
        ...... kirjoitti:

        Mikähän sakko olisi oikein narsisti vaimolle joka kiusaa,orjuuttaa ja erottaa suvustaan miestään

        Jos sinun puoliso, lastesi toinen vanhempi viertäisiin joku rikkoisi sun perheen, niin sinustako se olisi oikein? Sinä saist kärsiä rangaistuksen niinkö ajattelet asian?

        Ihminen joka ajattelee niin etttei perheenrikkoja ole syyllinen on hän itse semmoinen sitten, eihän itseään voi syyttää.


      • Se olet sinä
        Kolmas rikkooo usein kirjoitti:

        Jos sinun puoliso, lastesi toinen vanhempi viertäisiin joku rikkoisi sun perheen, niin sinustako se olisi oikein? Sinä saist kärsiä rangaistuksen niinkö ajattelet asian?

        Ihminen joka ajattelee niin etttei perheenrikkoja ole syyllinen on hän itse semmoinen sitten, eihän itseään voi syyttää.

        sinä olet lissu perheenrikkoja.


      • Miten ois?

        Eikös perheenrikkomisesta voisi rangaistuksena menettää lapsen huoltajuuden.
        Aika moni nainen sen silloin menettäisi, sillä naisethan ne useimmiten suhteesta lähtevät (eli rikkovat perheen)?


      • ........
        Kolmas rikkooo usein kirjoitti:

        Jos sinun puoliso, lastesi toinen vanhempi viertäisiin joku rikkoisi sun perheen, niin sinustako se olisi oikein? Sinä saist kärsiä rangaistuksen niinkö ajattelet asian?

        Ihminen joka ajattelee niin etttei perheenrikkoja ole syyllinen on hän itse semmoinen sitten, eihän itseään voi syyttää.

        Eli sun mielestä vaimo saa olla tyranni ja mies pelkkä kuhnuri ilman aivoja ja itsetuntoa!
        Ei oot väärässä kyllä huonosta epäkunnioittavasta suhteesta täytyy saada erota ja pitää olla mahdollisuus jatkaa elämää tahoillaan jopa uudessa suhteessa


      • rikos sekin oli enne
        Kolmas rikkooo usein kirjoitti:

        Jos sinun puoliso, lastesi toinen vanhempi viertäisiin joku rikkoisi sun perheen, niin sinustako se olisi oikein? Sinä saist kärsiä rangaistuksen niinkö ajattelet asian?

        Ihminen joka ajattelee niin etttei perheenrikkoja ole syyllinen on hän itse semmoinen sitten, eihän itseään voi syyttää.

        Usko nyt jo ukkos teki aviorikoksen, mutta miksi ,sen tiedät sinä.


      • rikos sekin oli enne kirjoitti:

        Usko nyt jo ukkos teki aviorikoksen, mutta miksi ,sen tiedät sinä.

        Kyllä ennenkin sai erota huonosta suhteesta ilman että leimattiin rikollisesksi. Ja monesta kirjoituksesta päätellen lissu on huono narsistinen ihminen ja voin ymmärtää miksi mies erosi ja eron jälkeen löysi elämän arvoisenihmisen


      • kivitys
        Miten ois? kirjoitti:

        Eikös perheenrikkomisesta voisi rangaistuksena menettää lapsen huoltajuuden.
        Aika moni nainen sen silloin menettäisi, sillä naisethan ne useimmiten suhteesta lähtevät (eli rikkovat perheen)?

        Oletko lissu valmis heittämään ensimmäisen kiven? Mielestäni et, vaan viimeisen, tai et ollenkaan.


      • 16+6=22
        ...... kirjoitti:

        Mikähän sakko olisi oikein narsisti vaimolle joka kiusaa,orjuuttaa ja erottaa suvustaan miestään

        Sehän on ihmisoikeusrikkomus.


    • rikkojat vastuuseen

      Perheenrikkojilla ei ole lapsia, siksipä he rikkovatkin kun toisilla on, he ovat niin kateellisia heille joilla on perhe. Kun heillä ei ole perhettä, niin ei muillakaan saa olla, eihän perheenrikojilla ole mitään menetettävää, ei he ymmärrä että lapset jäävät ilman isää.

      • Niin sinun päätöksestä/toiminnasta lapset jäivät ilman isää ja sinä omalla narsistisella käytöksellä rikoit perheesi juuri sinä maailman surkein äiti !


      • maailman paras äiti
        jukni69 kirjoitti:

        Niin sinun päätöksestä/toiminnasta lapset jäivät ilman isää ja sinä omalla narsistisella käytöksellä rikoit perheesi juuri sinä maailman surkein äiti !

        En minä perhettä hajoittnut eikä lapset, sen rikkoi täysin katkera ulkopulinen perheenrikoja, joka tykkäsi että lapset jäävät ilma n isää ja kaipaavat ja itkevät. Siitä se sutttura nauttii että voi tehdä pahaa lapsille. Siksi emme halunneet nähdä moista ankkaa, anoppikin sanoo, että on kumma ämmä, et toivon mukaan ei tule ikinä heille. Ei ole kehdannut mennä tyrkyttämään itseään sinne, anoppi on hvyä tyyppi, ollut aina. Ei siedä sutturoita hänkään.

        Olen maailman paras äiti lapset sanoo, sinun ei tarvi minulle sanoo sitä kun olet pöllö.


      • jukni 69
        maailman paras äiti kirjoitti:

        En minä perhettä hajoittnut eikä lapset, sen rikkoi täysin katkera ulkopulinen perheenrikoja, joka tykkäsi että lapset jäävät ilma n isää ja kaipaavat ja itkevät. Siitä se sutttura nauttii että voi tehdä pahaa lapsille. Siksi emme halunneet nähdä moista ankkaa, anoppikin sanoo, että on kumma ämmä, et toivon mukaan ei tule ikinä heille. Ei ole kehdannut mennä tyrkyttämään itseään sinne, anoppi on hvyä tyyppi, ollut aina. Ei siedä sutturoita hänkään.

        Olen maailman paras äiti lapset sanoo, sinun ei tarvi minulle sanoo sitä kun olet pöllö.

        Mutta sinun päätöksestä lapset eivät päässeet tapamaan isää ja sinä omalla käytökselläsi rimoit perheen sinä surkea äiti


      • hullu sää olet
        maailman paras äiti kirjoitti:

        En minä perhettä hajoittnut eikä lapset, sen rikkoi täysin katkera ulkopulinen perheenrikoja, joka tykkäsi että lapset jäävät ilma n isää ja kaipaavat ja itkevät. Siitä se sutttura nauttii että voi tehdä pahaa lapsille. Siksi emme halunneet nähdä moista ankkaa, anoppikin sanoo, että on kumma ämmä, et toivon mukaan ei tule ikinä heille. Ei ole kehdannut mennä tyrkyttämään itseään sinne, anoppi on hvyä tyyppi, ollut aina. Ei siedä sutturoita hänkään.

        Olen maailman paras äiti lapset sanoo, sinun ei tarvi minulle sanoo sitä kun olet pöllö.

        Mielipuolen ajatus ja haavemaailmaa, täyttä sontaa.


      • Onnen ydin perhe
        jukni 69 kirjoitti:

        Mutta sinun päätöksestä lapset eivät päässeet tapamaan isää ja sinä omalla käytökselläsi rimoit perheen sinä surkea äiti

        Sinä se et osaa lukea! Lapsiani en koskaankieltänyt näkemästä isää enkä toisinpäin, ainoa ehdoton kielto on ollut perheenrikkoja sutturat. Mutta eihän sulta voi ymmärtämystä vaatia kun kostat omille lapsillesi erosi kun vaimo sut jätti, olet niin katkera, enkä ihmettele yhtään.
        Lapsiasi säälin.


      • Pöllö pöllömpi huuhk
        maailman paras äiti kirjoitti:

        En minä perhettä hajoittnut eikä lapset, sen rikkoi täysin katkera ulkopulinen perheenrikoja, joka tykkäsi että lapset jäävät ilma n isää ja kaipaavat ja itkevät. Siitä se sutttura nauttii että voi tehdä pahaa lapsille. Siksi emme halunneet nähdä moista ankkaa, anoppikin sanoo, että on kumma ämmä, et toivon mukaan ei tule ikinä heille. Ei ole kehdannut mennä tyrkyttämään itseään sinne, anoppi on hvyä tyyppi, ollut aina. Ei siedä sutturoita hänkään.

        Olen maailman paras äiti lapset sanoo, sinun ei tarvi minulle sanoo sitä kun olet pöllö.

        Ex-miehesi rikkoi teidän liiton. Se mikä hänet vei petturuudentielle,on sinulla tiedossa varmasti. Ne asiat liittyy teidän kahden suhteeseen ja väleihin. Sinä ja exäsi olette vastuussa siitä, ettei liittonne ollut onnellinen. Mutta exäsi on syypää omaan valintaansa, eli sinun jättämiseen.
        Olet antanut ymmärtää että tämä suttura oli lapseton ja vapaa, näin ollen hän ei pettänyt ketään.

        Miksi sinun anoppisi pitäisikään nähdä ex-miehesi puolisoa? Ymmärrän että ex-anoppisi häntä tapaa, onhan hän hänen anoppi nyt. Mutta että sinun miehesi äiti, sitä en ymmärrä.


      • Sinua säälin
        Onnen ydin perhe kirjoitti:

        Sinä se et osaa lukea! Lapsiani en koskaankieltänyt näkemästä isää enkä toisinpäin, ainoa ehdoton kielto on ollut perheenrikkoja sutturat. Mutta eihän sulta voi ymmärtämystä vaatia kun kostat omille lapsillesi erosi kun vaimo sut jätti, olet niin katkera, enkä ihmettele yhtään.
        Lapsiasi säälin.

        Etkö sinä osaa lukea? Jukni 69 on kertonut itse jättäneensä narsisti vaimonsa.
        katkera katkera katkera katkra....muuta et osaa sanoa.


      • ydinperhepalsta
        Onnen ydin perhe kirjoitti:

        Sinä se et osaa lukea! Lapsiani en koskaankieltänyt näkemästä isää enkä toisinpäin, ainoa ehdoton kielto on ollut perheenrikkoja sutturat. Mutta eihän sulta voi ymmärtämystä vaatia kun kostat omille lapsillesi erosi kun vaimo sut jätti, olet niin katkera, enkä ihmettele yhtään.
        Lapsiasi säälin.

        Meeppäs onnen ydinperheellinen kirjoitteleen sitten ydinperhepalstalle. Siellä ei ole ketään . Sehän sopii sulle kun olet omasta mielestäsi ydinperheellinen. Sinähän kysyt ja vastaat itsellesi. Sinne vaan, tää on uusperhe palsta.


      • jukni 69
        Onnen ydin perhe kirjoitti:

        Sinä se et osaa lukea! Lapsiani en koskaankieltänyt näkemästä isää enkä toisinpäin, ainoa ehdoton kielto on ollut perheenrikkoja sutturat. Mutta eihän sulta voi ymmärtämystä vaatia kun kostat omille lapsillesi erosi kun vaimo sut jätti, olet niin katkera, enkä ihmettele yhtään.
        Lapsiasi säälin.

        Miksi miehesi nainen pitäisi lähteä kotoaan jos lapset menee katsomaan isäänsä ? Olet kohtuuton


      • ei kuulu perheeseemm
        jukni 69 kirjoitti:

        Miksi miehesi nainen pitäisi lähteä kotoaan jos lapset menee katsomaan isäänsä ? Olet kohtuuton

        En halunnut että lapset olisivat joutuneet pakolla olemaan huonossa seurasa ja näkemään ihmisen joka rikkoi heidän perheensä, ja näinollen näkemään sitä ettei siität ule mitään sanktiota, että rperheitä on lupa rikoka... sitä ei minun lapseni saaneet kohdata. Meidän elämään ei semmoiset ihmiset kuulu.

        Jos lapsi näkee että perheitä saa rikkoa ja sitten tulla heidän elämään häiriköimään, niin lapset saavat vääriä asioita elämäänsä. Että perheen saar ikoka koska tahansa ja olla kuin ei olisi tehnyt mitään pahaa.

        Siihen emme lähteneet mukaan ja sanoimme lapsille että tuo suttura teki elämästämme hankalaa, rikkoi perheemme, vei siän ja siksi emme halua häntä tulemaan meille emmekä me mene sinne sutturaa katsomaan.


      • jukni 69
        ei kuulu perheeseemm kirjoitti:

        En halunnut että lapset olisivat joutuneet pakolla olemaan huonossa seurasa ja näkemään ihmisen joka rikkoi heidän perheensä, ja näinollen näkemään sitä ettei siität ule mitään sanktiota, että rperheitä on lupa rikoka... sitä ei minun lapseni saaneet kohdata. Meidän elämään ei semmoiset ihmiset kuulu.

        Jos lapsi näkee että perheitä saa rikkoa ja sitten tulla heidän elämään häiriköimään, niin lapset saavat vääriä asioita elämäänsä. Että perheen saar ikoka koska tahansa ja olla kuin ei olisi tehnyt mitään pahaa.

        Siihen emme lähteneet mukaan ja sanoimme lapsille että tuo suttura teki elämästämme hankalaa, rikkoi perheemme, vei siän ja siksi emme halua häntä tulemaan meille emmekä me mene sinne sutturaa katsomaan.

        No päästä heti lapset luotasi ettei saa huonoja vaikutteita ! Ja se "suttura"on ex miehesi perhettä elämän kumppani joten ei hänen tarvitse kotoaan mihinkään lähteä jos lapset menee isäänsä katsomaan ja et sinä ole enään ex miehesi perhettä eikä ex miehelläsi ole juridisia/moralisia velvotteita sinua kohtaan !


      • meille ei tulla
        jukni 69 kirjoitti:

        No päästä heti lapset luotasi ettei saa huonoja vaikutteita ! Ja se "suttura"on ex miehesi perhettä elämän kumppani joten ei hänen tarvitse kotoaan mihinkään lähteä jos lapset menee isäänsä katsomaan ja et sinä ole enään ex miehesi perhettä eikä ex miehelläsi ole juridisia/moralisia velvotteita sinua kohtaan !

        No ei ei, eihän se mieskään ole meidän perhettä eikä varsinkaan se perheenrikkoja sutura. Hyi.. meitä ihan ellottaa ajatuskin siitä veiläkin. Mitään niin pahaa ei kukaan voi tehdä kenenkään perheelle kun rikkoa se ja viedä lapsilta isän.

        Ei meillä lapset ole halunneet sutturoita nähdä, miksi mennä suoraan suden suuhun kiusattavaksi haukuttavaksi ja häiriköinnin uhriksi? Ei meillä, niin alas me emme ole vajonneet että sutturat tulisi meille haukkumaan ja sotkemaan tai me menisimme sitä katsomaan.

        Miksi ihmeessä?

        Ei ne sutturat kuulu meidän perheeseen eikä elämään. Ei yhtään,jos yrittäisivät vieläkin niin me lasten kanssa kyllä laitettaisiin stoppi heti. Lapset ksanookin että mitään niin julmaa ulkokpuoliset ei voi tehdä kuin hajoittaa tositen perheen.

        Hyi kauhee ajatuskin.. ei onnistu miellä että sutturat tulisi meille.


      • jukni 69
        meille ei tulla kirjoitti:

        No ei ei, eihän se mieskään ole meidän perhettä eikä varsinkaan se perheenrikkoja sutura. Hyi.. meitä ihan ellottaa ajatuskin siitä veiläkin. Mitään niin pahaa ei kukaan voi tehdä kenenkään perheelle kun rikkoa se ja viedä lapsilta isän.

        Ei meillä lapset ole halunneet sutturoita nähdä, miksi mennä suoraan suden suuhun kiusattavaksi haukuttavaksi ja häiriköinnin uhriksi? Ei meillä, niin alas me emme ole vajonneet että sutturat tulisi meille haukkumaan ja sotkemaan tai me menisimme sitä katsomaan.

        Miksi ihmeessä?

        Ei ne sutturat kuulu meidän perheeseen eikä elämään. Ei yhtään,jos yrittäisivät vieläkin niin me lasten kanssa kyllä laitettaisiin stoppi heti. Lapset ksanookin että mitään niin julmaa ulkokpuoliset ei voi tehdä kuin hajoittaa tositen perheen.

        Hyi kauhee ajatuskin.. ei onnistu miellä että sutturat tulisi meille.

        Niin sinä se kiusaaja/haukkuja olet ja sudenluolassa lapset on kun sinun kanssa elelee! Ja se että "surura" asuu ex miehesi kanssa tekee se jo hänestä enempi perhettä ex miehellesi kuin sinä ja kyllä isä on lapsilleen perhettä ja sitä kautta sutturakin on lapsillesi perhettä... ... ja epäilen ettet SINÄ HALUNUT SUTTURAA NÄHDÄ NIIN ET PÄÄSTÄNYT LAPSIA ISÄLLE !!!


      • Onnen ydin perhe
        jukni 69 kirjoitti:

        Niin sinä se kiusaaja/haukkuja olet ja sudenluolassa lapset on kun sinun kanssa elelee! Ja se että "surura" asuu ex miehesi kanssa tekee se jo hänestä enempi perhettä ex miehellesi kuin sinä ja kyllä isä on lapsilleen perhettä ja sitä kautta sutturakin on lapsillesi perhettä... ... ja epäilen ettet SINÄ HALUNUT SUTTURAA NÄHDÄ NIIN ET PÄÄSTÄNYT LAPSIA ISÄLLE !!!

        Kyllä sulla on musta mieli ja surkea elämä ja paha maailma.
        Kyllä minä olen lasten ja suvun perhettä, eihän appivanemmat oel koskaan suiitä sutturaa halunneet edes nähdä, eipä ole sutura viettämssä juhlia anoppilassa... hih, miksiköhän? Kaikkihan sen näkee ja tietää, että jos rikkoo, ei siinä muu auta kun pysyä ja hävetä ja olla poissa.

        Sinä voit olla kenen perhettä haluat, minä olen lasten ja oman suvun ja miehen sun prhettä, siinä ei sun kiukuttelusi auta. Kadehdita vaan mun osaani ja sitä että suku on säilynyt. No sitä kannattaa sun kadehtiakin.

        Juu en halunnut perheenrikkojaa nähdä, enkä voinut suoda lapsille semmoista tuskaa ja nöyryytystä, että olisimme sutturat halunneet kotiimme tai me olisimme menneet sitä katsomaan? Miksi? Eihän se kuulu meidän elämään mitenkään. Me säästimme lapset siltä järkytykseltä, että siavat olla lapsuuden ja nuoruuden rauhassa ilman pelkoa joutumasta sutturoiden kynsiin. Ilmankos ovat niin ihania ja onnellisia, kun ei ole ollut sivulta tulevaa uhkaa ja hiriötä elämässään koskaan. Siihen me emme alistuneet ikinä.
        On hienoa että saa jakaa tämän hyvä kokemuksen vaikka vain sinun kanssa, voit kysellä jos tulee kysymyksiä, niin on hienoa että jaksat olla kiinnostunut.


      • jukni 69
        Onnen ydin perhe kirjoitti:

        Kyllä sulla on musta mieli ja surkea elämä ja paha maailma.
        Kyllä minä olen lasten ja suvun perhettä, eihän appivanemmat oel koskaan suiitä sutturaa halunneet edes nähdä, eipä ole sutura viettämssä juhlia anoppilassa... hih, miksiköhän? Kaikkihan sen näkee ja tietää, että jos rikkoo, ei siinä muu auta kun pysyä ja hävetä ja olla poissa.

        Sinä voit olla kenen perhettä haluat, minä olen lasten ja oman suvun ja miehen sun prhettä, siinä ei sun kiukuttelusi auta. Kadehdita vaan mun osaani ja sitä että suku on säilynyt. No sitä kannattaa sun kadehtiakin.

        Juu en halunnut perheenrikkojaa nähdä, enkä voinut suoda lapsille semmoista tuskaa ja nöyryytystä, että olisimme sutturat halunneet kotiimme tai me olisimme menneet sitä katsomaan? Miksi? Eihän se kuulu meidän elämään mitenkään. Me säästimme lapset siltä järkytykseltä, että siavat olla lapsuuden ja nuoruuden rauhassa ilman pelkoa joutumasta sutturoiden kynsiin. Ilmankos ovat niin ihania ja onnellisia, kun ei ole ollut sivulta tulevaa uhkaa ja hiriötä elämässään koskaan. Siihen me emme alistuneet ikinä.
        On hienoa että saa jakaa tämän hyvä kokemuksen vaikka vain sinun kanssa, voit kysellä jos tulee kysymyksiä, niin on hienoa että jaksat olla kiinnostunut.

        Meilläpä on ex puolisot pidetty poissa eikä meillä minun vanhemmat ole eron jälkeen halunut ex kälyä nähdä ! Minkä takia ja mistä ollisin kateellinen sinulle ... ...ehei ei noin huonosta äidistä voi olla kateellinen oot yks vosu muiden joukossa.


      • Tunnusta nyt jukni
        jukni 69 kirjoitti:

        Meilläpä on ex puolisot pidetty poissa eikä meillä minun vanhemmat ole eron jälkeen halunut ex kälyä nähdä ! Minkä takia ja mistä ollisin kateellinen sinulle ... ...ehei ei noin huonosta äidistä voi olla kateellinen oot yks vosu muiden joukossa.

        Tuosta voi päätellä, että rakastat edelleen ex vaimoasi, kun et pysty häntä näkemään. Jos haluaa unohtaa rakkaansa, ei pysty olemaan samassa tilassa hänen kanssaan.

        Vanha rakkaus ei ruostu.


      • Tunnusta nyt jukni kirjoitti:

        Tuosta voi päätellä, että rakastat edelleen ex vaimoasi, kun et pysty häntä näkemään. Jos haluaa unohtaa rakkaansa, ei pysty olemaan samassa tilassa hänen kanssaan.

        Vanha rakkaus ei ruostu.

        Ei en rakasta olen eronnut ja se tarkoittaa myös sitä minulla ei ole mitään sanottavaa hänelle ei yhtään mitään sanottavaa !
        Eron alussa piti poliisien avulla poistaa ko.ihminen meiltä koska ei ymmärtänyt pysyä poissa !


      • jukni69 kirjoitti:

        Ei en rakasta olen eronnut ja se tarkoittaa myös sitä minulla ei ole mitään sanottavaa hänelle ei yhtään mitään sanottavaa !
        Eron alussa piti poliisien avulla poistaa ko.ihminen meiltä koska ei ymmärtänyt pysyä poissa !

        Ja olen jopa häätänyt omistamastani talosta (maatila keskus) ex:n heti kun loppu elatusmaksu velvollisuus!


      • onneksi pääsit elare
        jukni69 kirjoitti:

        Ja olen jopa häätänyt omistamastani talosta (maatila keskus) ex:n heti kun loppu elatusmaksu velvollisuus!

        ooh.. voi sntään, että ihan häätänyt? oot sie sit kauhee

        No onneks pääsit eroon lastesi elatuksesta, saat syytää rahat uuden eukkosi kaljoihin, sepä onkin tärkeempää kuin omat lapset.

        Lasten elarit on sitte rahanmenoo vaan, on kurja että sulla on ne riippakivet ollut.


      • onneksi pääsit elare kirjoitti:

        ooh.. voi sntään, että ihan häätänyt? oot sie sit kauhee

        No onneks pääsit eroon lastesi elatuksesta, saat syytää rahat uuden eukkosi kaljoihin, sepä onkin tärkeempää kuin omat lapset.

        Lasten elarit on sitte rahanmenoo vaan, on kurja että sulla on ne riippakivet ollut.

        1. Meillä ei käytetä alkoholia 2.pääsin eroon ex:tä 3. Lapset asuu nykyyään minun luona.


      • Lissu keksii mitä va
        Tunnusta nyt jukni kirjoitti:

        Tuosta voi päätellä, että rakastat edelleen ex vaimoasi, kun et pysty häntä näkemään. Jos haluaa unohtaa rakkaansa, ei pysty olemaan samassa tilassa hänen kanssaan.

        Vanha rakkaus ei ruostu.

        Johan on päätelmä. Käännät jokaisen tekstin sellaiseksi kuin, sen itse haluat lukea. Välittämättä siitä, mitä toinen on kertonut.
        Minäkään en halua tavata/nähdä/puhua exäni kanssa, ja se johtuu silkasta inhosta häntä kohtaan, ei mistään muusta tunteesta.
        Vanhakin rakkaus ruostuu ja kuolee. Se on fakta. Turhaan yrität laittaa sanoja toisten suuhun, kai me nyt itse tiedämme tunteemme.
        Onko tämä sitä sun ikiomaa keittiöpukolgiaa vai mitä se nyt olikaan, mitä luet?


      • puolin ja toisin
        Lissu keksii mitä va kirjoitti:

        Johan on päätelmä. Käännät jokaisen tekstin sellaiseksi kuin, sen itse haluat lukea. Välittämättä siitä, mitä toinen on kertonut.
        Minäkään en halua tavata/nähdä/puhua exäni kanssa, ja se johtuu silkasta inhosta häntä kohtaan, ei mistään muusta tunteesta.
        Vanhakin rakkaus ruostuu ja kuolee. Se on fakta. Turhaan yrität laittaa sanoja toisten suuhun, kai me nyt itse tiedämme tunteemme.
        Onko tämä sitä sun ikiomaa keittiöpukolgiaa vai mitä se nyt olikaan, mitä luet?

        Varmasti siksi hän kääntä äkoska sinäkin käännät hänen kertomat oman mielen mukaisiksi. Ei ole jäänyt se huomaamatta.


      • ...
        jukni69 kirjoitti:

        Ja olen jopa häätänyt omistamastani talosta (maatila keskus) ex:n heti kun loppu elatusmaksu velvollisuus!

        Elatusmaksuvelvollisuus on yhdyssana. Ootko sie lissu?


      • Hullu-Lissu
        puolin ja toisin kirjoitti:

        Varmasti siksi hän kääntä äkoska sinäkin käännät hänen kertomat oman mielen mukaisiksi. Ei ole jäänyt se huomaamatta.

        Älä lässy yritä. Me muut ei käänellä ja väännellä kuten sinä. Osataan lukea. Mutta sun jutut on ihan sekopään settiä. Ei niitä tartte muuttaa, huomaa että olet hullu.


      • huittinen
        Hullu-Lissu kirjoitti:

        Älä lässy yritä. Me muut ei käänellä ja väännellä kuten sinä. Osataan lukea. Mutta sun jutut on ihan sekopään settiä. Ei niitä tartte muuttaa, huomaa että olet hullu.

        Tää palsta sairastaa Hullun Lissun tautia.


    • demokratia voitti

      On se hyvä kun Suomeen saatiin tasa-arvoinen avioliittolaki.

    • Ei olla teinejä enää

      Niin siis Suomessahan on peräti 40 prosenttia yhden hengen talouksia. Määrä on todella iso. Toki siihen lasketaan mukaan sellaiset erovanhemmat, joiden luona lapset EIVÄT ole kirjoilla, vaikka lapset olisivat siellä esim. puolet ajasta. Uusperheiksi lasketaan vain ne perheet, joissa lapset on kirjoilla - etäperhettä ei tilastoida mihinkään eikä huomioida.

      Ei perheenrikkomista voi kukaan todistaa. Parisuhteet on hauraita, aina olleet, mutta nykyään ei tarvitse jäädä huonoon tilanteeseen. Jos parisuhde on hyvä, siihen ei pääse ketään väliin.

    • ei oikeita perheitä

      Nykysin on vain laastarisutheita.

      • jatkoa seuraa

        Vai niin. Minun ja miehen laatari on ollut paikallaan 27v ja jatkuu....
        Sinun suhteesi taisi jäädä paljon lyhyemmäksi.


      • hyvin vedätät
        jatkoa seuraa kirjoitti:

        Vai niin. Minun ja miehen laatari on ollut paikallaan 27v ja jatkuu....
        Sinun suhteesi taisi jäädä paljon lyhyemmäksi.

        No pitkään sie oot pystynyt elelemään toisen siivellä! Eiks meis tajuu mitään että asut hänen talossaan ja juot hänen rahoillaan? Mene töihin ja hanki omat kaljarahat.

        Jotkut miehet vaan ei tajuu.. viivootko ees vai tekeekö mies kaikki, sä vaan lihot ja makaat ja juopottelet


      • hyvin vedätät kirjoitti:

        No pitkään sie oot pystynyt elelemään toisen siivellä! Eiks meis tajuu mitään että asut hänen talossaan ja juot hänen rahoillaan? Mene töihin ja hanki omat kaljarahat.

        Jotkut miehet vaan ei tajuu.. viivootko ees vai tekeekö mies kaikki, sä vaan lihot ja makaat ja juopottelet

        Oot aika kaista päinen! Kyllä eron jälkeen voi aloittaa uuden suhteen ja mennä naimisiin ilman e4tä kumpikaan siipeilisi yhtään mitään ! Jopa se toinen suhde voi olla vieläpä rakkaussuhde ... ...mutt eipä se yksin jäänyt lehmä usko sellaiseen vaan koittaa väkisin vääntää omat virheensä toisten niskaa.


      • kerro lässy?
        hyvin vedätät kirjoitti:

        No pitkään sie oot pystynyt elelemään toisen siivellä! Eiks meis tajuu mitään että asut hänen talossaan ja juot hänen rahoillaan? Mene töihin ja hanki omat kaljarahat.

        Jotkut miehet vaan ei tajuu.. viivootko ees vai tekeekö mies kaikki, sä vaan lihot ja makaat ja juopottelet

        mitä on meis?
        mitä on viivootko?


    • sussut kaakkoon

      Ei kukaan täyspäinen isä tai äiti anna omia lapsia kenenkään vieraan ulkopuolisen sutturan kiusta haukkua ja kohdella huonosti. En ymmärrä semmoisia vnhempia.

      Onneksi ei meillä eikä kellään tuttavallanikaan kukaan vieras suttura kiusaa lapsia, omituista että täällä monet ei arvosta lapsiaan yhtään ja haluaa kiusata heitä.

      • jukni 69

        Hei taulapää vaimo ei ole ulkopuolinen tajuatko??? Ex vaimo on ulkopuolinen vieras ihminen!!!
        Ja meillä vaimolla on määräys valta aina enempi kuin ex vaimolla eikä meillä kiusata ja haukuta lapsia !!!


      • Hallelujahhhh
        jukni 69 kirjoitti:

        Hei taulapää vaimo ei ole ulkopuolinen tajuatko??? Ex vaimo on ulkopuolinen vieras ihminen!!!
        Ja meillä vaimolla on määräys valta aina enempi kuin ex vaimolla eikä meillä kiusata ja haukuta lapsia !!!

        Miksi sinä et tehnyt lapsia vaimosi kanssa, vaan jonkun vieraan ihmisen kanssa?


      • olen sairas!
        jukni 69 kirjoitti:

        Hei taulapää vaimo ei ole ulkopuolinen tajuatko??? Ex vaimo on ulkopuolinen vieras ihminen!!!
        Ja meillä vaimolla on määräys valta aina enempi kuin ex vaimolla eikä meillä kiusata ja haukuta lapsia !!!

        Ei vaimo ja lasten äiti olekkaan vaan se uusi perheenrikkojasuttura, siitä on ollut kyse, se naikoknen on täysin vieras ja ulkopuolinen.

        Ex vaimo on aina lasten äiti vaikket sitä haluisikaan, niin hän on, se ei muuksi muutu, ja sun lapset rkaastaa häntä yli kaiken, sekin sua risoo kun olet niin katkera.

        Ei sutturoilla ole määräysvaltaa toisten lapsiin.
        Ex vaimoilla on myös suuri määräysvalta sutturan kakaroihin, ei voi olla yksipuolista haukkumisvaaltaa, molemminpuolinen pitää olla ja onkin.

        Miksi kiusaat omia lapsia ja estätä heidän äitinsä olemista lastesi lähellä oletko niin katkeellinen ja pelkäät?


      • jukni 69
        olen sairas! kirjoitti:

        Ei vaimo ja lasten äiti olekkaan vaan se uusi perheenrikkojasuttura, siitä on ollut kyse, se naikoknen on täysin vieras ja ulkopuolinen.

        Ex vaimo on aina lasten äiti vaikket sitä haluisikaan, niin hän on, se ei muuksi muutu, ja sun lapset rkaastaa häntä yli kaiken, sekin sua risoo kun olet niin katkera.

        Ei sutturoilla ole määräysvaltaa toisten lapsiin.
        Ex vaimoilla on myös suuri määräysvalta sutturan kakaroihin, ei voi olla yksipuolista haukkumisvaaltaa, molemminpuolinen pitää olla ja onkin.

        Miksi kiusaat omia lapsia ja estätä heidän äitinsä olemista lastesi lähellä oletko niin katkeellinen ja pelkäät?

        Lasten äiti on tapaamis sopimuksen mukaisesti lasten kanssa MUTTA EI MEIDÄN KOTONA JA MEIDÄN LUONA EX VAIMO ON ULKOPUOLINEN VIERAS IHMINEN JA MIKÄLI OLISI RAKAS HALUTTU IHMINEN NIIN EN OLISI ERONNUT HÄNESTÄ


      • mietippä sitä
        jukni 69 kirjoitti:

        Lasten äiti on tapaamis sopimuksen mukaisesti lasten kanssa MUTTA EI MEIDÄN KOTONA JA MEIDÄN LUONA EX VAIMO ON ULKOPUOLINEN VIERAS IHMINEN JA MIKÄLI OLISI RAKAS HALUTTU IHMINEN NIIN EN OLISI ERONNUT HÄNESTÄ

        NO EI OLE EX VAIMO VIERAS, HÄN ON LASTESI ÄITI, EI VIERAS.

        TÄMÄ UUSI NAIKKONEN ON VIERAS LAPÅSILLE JA ELÄÄ SUN SIIVELLÄ JA KALJOTTELEE.


      • jukni 69
        mietippä sitä kirjoitti:

        NO EI OLE EX VAIMO VIERAS, HÄN ON LASTESI ÄITI, EI VIERAS.

        TÄMÄ UUSI NAIKKONEN ON VIERAS LAPÅSILLE JA ELÄÄ SUN SIIVELLÄ JA KALJOTTELEE.

        Hmmm.kyllä ex vaimo on vieras ulkopuolinen meillä jota ei päästetä sisälle eikä edes pihaan ei ole mun perhettä !
        Ja meillä ei kaljoitella eikä viinan kanssa lotrailla ei edes kiljulla !
        Vaimollani on työpaikka ja yhdessä maksamme asunnon ja elämisen kulut !
        Olet kyllä aika narsistinen!


      • Niin olet!!
        olen sairas! kirjoitti:

        Ei vaimo ja lasten äiti olekkaan vaan se uusi perheenrikkojasuttura, siitä on ollut kyse, se naikoknen on täysin vieras ja ulkopuolinen.

        Ex vaimo on aina lasten äiti vaikket sitä haluisikaan, niin hän on, se ei muuksi muutu, ja sun lapset rkaastaa häntä yli kaiken, sekin sua risoo kun olet niin katkera.

        Ei sutturoilla ole määräysvaltaa toisten lapsiin.
        Ex vaimoilla on myös suuri määräysvalta sutturan kakaroihin, ei voi olla yksipuolista haukkumisvaaltaa, molemminpuolinen pitää olla ja onkin.

        Miksi kiusaat omia lapsia ja estätä heidän äitinsä olemista lastesi lähellä oletko niin katkeellinen ja pelkäät?

        Todellakin....olet sairas....hyvä että tajusit sen itsekkin!


      • Oletko NYT aikuinen?
        jukni 69 kirjoitti:

        Hmmm.kyllä ex vaimo on vieras ulkopuolinen meillä jota ei päästetä sisälle eikä edes pihaan ei ole mun perhettä !
        Ja meillä ei kaljoitella eikä viinan kanssa lotrailla ei edes kiljulla !
        Vaimollani on työpaikka ja yhdessä maksamme asunnon ja elämisen kulut !
        Olet kyllä aika narsistinen!

        Outoa, että silti menit tekemään lapsia vieraan ihmisen kanssa, etkä tämän nykyisen vaimosi kanssa. Oletko ajatellut millaisia kärsimyksiä olet idioottimaisella, aiemmalla käytökselläsi lapsillesi tuottanut?


      • Oletko NYT aikuinen? kirjoitti:

        Outoa, että silti menit tekemään lapsia vieraan ihmisen kanssa, etkä tämän nykyisen vaimosi kanssa. Oletko ajatellut millaisia kärsimyksiä olet idioottimaisella, aiemmalla käytökselläsi lapsillesi tuottanut?

        Miksi kuvittelet, että parisuhteen kariutuminen olisi vain yhden ihmisen vastuulla?
        Ehkäpä tuo sinun viittaamasi aikaisempi "vieras ihminen" on järjen mukaan joskus ollut se nykyinen, jonka kanssa asiat on sujunut sen jonkin aikaa.

        Jos lähtee tuolle linjalle niin ksokaan ei ikinä, kenekään pitäisi tehdä lapsia, ksoka MISTÄÄN EI KOSKAAN VOI OLLA VARMA.


      • Oletko NYT aikuinen? kirjoitti:

        Outoa, että silti menit tekemään lapsia vieraan ihmisen kanssa, etkä tämän nykyisen vaimosi kanssa. Oletko ajatellut millaisia kärsimyksiä olet idioottimaisella, aiemmalla käytökselläsi lapsillesi tuottanut?

        Et taida olla terävin kynä penalissa ! Tein lapset vaimon kanssa joka nyt on ex vaimo ja vieras meidän taloudessa täysin ulkopuolinen! Ja kärsimys väheni 50%:a kun erosin narsistista ! Nyt pystyy nauttimaan elämästä vaimon kanssa ja pystyy nauttimaan lasten olosta ja lapset pystyy nauttimaan ja pääsee minun vanhempien luokse myöskin


    • Juknille

      Miten sinä olet vieraan ihmisen kanssa mennyt lapsia tekemään? Outoa, tosi erikoista?

      • jukni 69

        Tein lapset vaimon kanssa tämän joka on ex vaimo nykyään se ulkopuolinen !


    • ydin perhe on paras

      Perusperheet häviää kun on ihmisiä jotka rikkoo sen idyllin. Jokainen haluaa säilyttää lapsillaan turvallisen pehreen, mutta kun on katkeria ihmisiä, joill aei ole mitään, niin he haluavat rikoka kun kellään ai saa olla asiat hyvin.
      On sääli että lapset jäävät ilman isää, ja perheenrikkojat vaan hymisee, eikä mieti lasten ikävää.

      Kenenkään perhettä ei saa rikkoa, ei saa ei ei ei

      • ,.,.,.,.,.,.,

        Jos menisit sitten ydinperhepalstalle. Kiitos!


      • täällä tarvitaan
        ,.,.,.,.,.,., kirjoitti:

        Jos menisit sitten ydinperhepalstalle. Kiitos!

        Täällä monet tarvitsevat minua neuvoja ja näkökulmaa, autan parhaanimukan. Monet tykkää ja kyselevät innokkaasti asioita.


      • mene poies
        täällä tarvitaan kirjoitti:

        Täällä monet tarvitsevat minua neuvoja ja näkökulmaa, autan parhaanimukan. Monet tykkää ja kyselevät innokkaasti asioita.

        Kukaan ei kysy sinulta mitään. Toivottavat sinut helvettiin, joten ole hyvä ja mene sinne. Sinua pippelimiestä ei täällä tarvita.


      • tervetuloa mukaan
        mene poies kirjoitti:

        Kukaan ei kysy sinulta mitään. Toivottavat sinut helvettiin, joten ole hyvä ja mene sinne. Sinua pippelimiestä ei täällä tarvita.

        Mulle pukkaa niin paljon fanipostia ja kysymyksia, että en ehdi kaikkiin edes vastata. Sitten vaan kysykää uudelleen... on nääs oltava töissäkin ja hoidettava omia asioita...
        ja psykologiaa on luettava ja käytävä laulutunnilla, ja tehtävä käsitöitä, mutta... kun lapset ovat aikusia niin nyt on aikaa.


      • pitkäniemen parantol
        tervetuloa mukaan kirjoitti:

        Mulle pukkaa niin paljon fanipostia ja kysymyksia, että en ehdi kaikkiin edes vastata. Sitten vaan kysykää uudelleen... on nääs oltava töissäkin ja hoidettava omia asioita...
        ja psykologiaa on luettava ja käytävä laulutunnilla, ja tehtävä käsitöitä, mutta... kun lapset ovat aikusia niin nyt on aikaa.

        Anna se sähköposti osoitteesi niin laitan kysymyksiä.


      • tähän voit laittaa
        pitkäniemen parantol kirjoitti:

        Anna se sähköposti osoitteesi niin laitan kysymyksiä.

        laita tähän niin on mahdollisimman monelle hyötyä kun kaikki voivat ottaa oppia ja lukea tästä.


      • toimintaterapeutti
        tervetuloa mukaan kirjoitti:

        Mulle pukkaa niin paljon fanipostia ja kysymyksia, että en ehdi kaikkiin edes vastata. Sitten vaan kysykää uudelleen... on nääs oltava töissäkin ja hoidettava omia asioita...
        ja psykologiaa on luettava ja käytävä laulutunnilla, ja tehtävä käsitöitä, mutta... kun lapset ovat aikusia niin nyt on aikaa.

        Niinpä. Toimintaterapiaa sinulla pitää olla. Tottakai. Muutenhan siellä suljetulla tulis pitkä aika. Sitten vielä iltasella nämä kirjalliset hommat netissä.
        Muista pyytää hoitsulta unilääkettä että pääset nukkumaan ajoissa.


      • pitkäniemen parantol
        tähän voit laittaa kirjoitti:

        laita tähän niin on mahdollisimman monelle hyötyä kun kaikki voivat ottaa oppia ja lukea tästä.

        Tämä on uusperheet palsta, ei tänne voi mitään kyssäreitä laittaa.
        Anna nyt vaan se s-postiosoite.


      • terapiaa+
        toimintaterapeutti kirjoitti:

        Niinpä. Toimintaterapiaa sinulla pitää olla. Tottakai. Muutenhan siellä suljetulla tulis pitkä aika. Sitten vielä iltasella nämä kirjalliset hommat netissä.
        Muista pyytää hoitsulta unilääkettä että pääset nukkumaan ajoissa.

        Hyvä siellä on sairaalassa on harrastaa.


    • se on kadonnut ihmisten moraalin, toiveiden, käytöstapojen, arvojen ja maailmankuvan muutosten myötä. Perhe muodostuu parisiuhteesta, parisuhde yksilöistä. Siitä kun alkaa laskemaan mistä jonkun perheen toimivuus tai epätoimivuus johtuu niin ei tarvitse mikään ruudinkeksijä olla että ymmärtää lähtökohdat.

    • tsis tsou

      Ei ole hävinnyt minnekkään. Jos kaikki olisi laitettu kaasukammioon täällä ei eläisi kuin ne kaasukammioon laittajat ja heidän jälkeläisensä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1346
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe