Jokohan huomenna tuloksia?! OSA 2

kiguli

Tuleeko huomenna sähköpostia tai textaria, jos ei sisääpääsyssä onnistanut? vai pitääkö ootella surullisia uutisia perinteisen postin kautta?

500

2483

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eetii

      Osassa kouluista lähetetään tekstaria, mutta sähköpostista en tiedä. Toivon kuitenkin että jo parin tunnin päästä näkyisi tulokset netissä! :-)

    • jokonetuloksettulisj

      Mä ymmärsin ainaki et jos et oo päässy saat oottaa kirjettä/lukea opintopolusta

      • Odotellaanvaan

        Tulokset ei välttämättä tuu huomenna. Siellä lukee tällä hetkellä että _aikaisintaan_ 25.11 näkyisi tulokset.


    • Joopasenjoo

      Missä siellä? Opintopolussa en näe ja oamk.n sivuilla ei ainakaan ole mitään tiedotetta.

      On jotenkin niin huonosti informoitu nää systeemit ja tätäkin on sitten kehittänyt tietysti ryhmä suunnittelijoita kaks vuotta.... :(

      • Odotellaanodotellaan

        Kun kirjaudut opintopolkuun niin siellä sun omalla sivulla. Ottaa kyl päähän nyt, niin kusinen temppu.


    • Eitie

      Huomenna ainakin Tamkin tulokset tulevat, näin olen ainakin ymmärtänyt. Koululle vaan soittoa huomenna jos ei nettisivuilla näe tai ei ole postia/tekstaria kuulunut. Opintopolusta ei ota hullukaan selvää....

      • Jännittäää

        Siis kaikkien tulokset julkaistaan opintopolussa samaan aikaan. :) ja nyt tosiaan tonne on tullut teksti että ei välttämättä huomennakaan tuu.


      • riikkalii
        Jännittäää kirjoitti:

        Siis kaikkien tulokset julkaistaan opintopolussa samaan aikaan. :) ja nyt tosiaan tonne on tullut teksti että ei välttämättä huomennakaan tuu.

        No nyt kyl ärsyttää jos ei tuu huomenna. Toivottavasti unohtavat koko opintopolun ja laittavat tulokset amk:n sivuille.


    • rigasdinamo

      Kyllä mä yhä uskon että keskiyöllä tai aamulla/aamupäivällä tulee opintopolkuun tulokset/sähköpostia tai jonkin ilmoitus :)

    • kiguli

      Toivotaan että onnistaa, mulla on nimttäin synttärit tasan 5kk päästä!!

    • tulistulokset

      Onko meitä montakin vielä hereillä jännittämäs? Leffa vielä kesken niin aattelin 12 kattoa :)

    • jännäuloste

      Tääl jännätään josko nyt yöllä tulis :) 20 min enään..

    • Einii

      Juu täällä jännätään!! :) pakko katsoa 12 ainaki

    • Tulevatimbuktulainen

      Menen pitämään mielenosoitusta, jos ne ei tuu huomenna! Kuka tulee mukaan? :D No ei vaiteskaan, mutta en pysy housuissani enää. Toisaalta ymmärrän, että kokeiden tarkistamisessakin kestää. Meillä oli niin monta kirjallista tehtävää ( ryhmätehtävä haastattelu), hakijoita ties kuinka paljon ja koe oli tän kuun alussa vasta.. Noh, sovittu päivä oli silti huomenna.

      Mun mielestä sosiaali -ja terveysalojen hakusysteemi on aika hölmö. Eri hakukohteiden pisteitä vertaillaan keskenään, vaikka pääsykokeet on joka koulussa erilaiset ja yhdessä paikassa käydään tekemässä koe (valintakoeyhteistyö). Yhdessä koulussa on psykologin haastattelu ja ryhmätehtävä, toisessa koulussa on kirjatentti ja kolmannessa jotain päättelytehtäviä.. Käyt vaikka Turussa tekemässä kirjatentin ja päädyt Ouluun, jossa olikin haastattelu tms.. Pistemäärätkin eri kouluihin on erilaiset, joten miten niitä voi vertailla?

      Lisäks kutsun pääsykokeeseen sai just ja just viikkoa ennen koetta.. Onneks meillä ei ollut kirjoja siihen kokeeseen, koska niitä en olis ehtinyt lukea. Etukäteen ei voi tietää, mihin kokeeseen pisteet riittää ja niinpä on vaikea tietää, minkä koulun materiaalit kannattais lukea. Tietysti ahkera lukee kaikki materiaalit joka kouluun. Esim. Metropoliaan olis pitänyt lukea anatomiaa ja etiikkaa. En lukenut eikä mun pisteet sinne riittäneetkään :D

      Nojoo, tää jälkimmäinen valitus ei kai kuulunut tähän ketjuun :D Tulis nyt ne tulokset vaan.. Oon malttamaton, koska haluun lähteä vaikka Timbuktuun, jos en pääse kouluun (tai au pairiks jonnekin). Haluisin suunnitella ja järjestellä joko muuttoa opiskelukaupunkiin tai parin kuukauden seikkailua jonnekin ennen uutta yritystä.

      Onnea ja menestystä joka tapauksessa kaikille. Älkää luovuttako. Kaikki me päästään vielä joskus jonnekin, jos vaan halutaan ja yritetään kovasti tarpeeks pitkään.

    • jännäkakkahaagahelia

      Eipä näy mitään..parempi olis että aamulla näkyvät! tai viimestään iltapäivällä...

    • pewkelek

      Ei tuloksia :( meinaako toi aikaisintaan tosiaanki et voi mennä pitempään? Miten vatus ku pari vk aikaa ees hyväksyä paikka! Mä oon niiiin vihanen :(

      • ääähh

        Eikös ne pääsykoe kutsutkin tullut myöhässä n. 3pv ennen koetta? :o Onhan toi joo tosi p*skaa jos joutuu johonkin perjantaihin venaamaan.. -.- Itselläkin työnantaja odottelee vastausta.


    • ootellaanootellaan

      Juu ei mitään näytä tapahtuvan tuolla... huohh, olishan tää pitänyt arvata tän uuden systeemin kaa.

      Ootellaan aamuun...

    • ärsyttäätosipaljon

      Alkaa oikeesti tympästä. Olisivat ny testanneet palvelun ennen tätä ku oletettavasti uudet sivut kaatuu aina ensin. Peeeeerrrrff!!!!!!!

      • ketuttaa

        Itse ainakin aion soitella huomenna haaga-heliaan ja laureaan jos tuloksia ei aamupäivällä kuulu!! En voi uskoa, että he kehtaavat edellisenä iltana laittaa tonne infon "aikaisintaan 25.11" -.- Lupaus on aina lupaus.


    • Kyllä

      Yhden amk rehtorin kanssa jutellessani, niin se sanoi että pitäisi näkyä nyt puolen yön jälkeen opintopolussa.

    • Eiooei

      Joo ei tietoakaan tuloksista! Yliopiston viime kevään haussa näkyi netissä heti puolenyön jälkeen tulokset...sama ei siis päde opintopolussa. Olisi pitänyt arvata! Ei auta kun yrittää saada nukuttua ja aamulla taas jännäämään.

    • jeejee1

      mitä jos ne ei tuu aamullakaan?

      • perkele3

        No eiköhän siinä vaiheessa ala koulujen puhelimet soida...


    • Eiooei

      Kyllä ne tulee aamulla :) ainakin aina ennen on tullut! Ongelmia voi aina ilmetä mutta niille ei sitten maha mitään. Uskon kuitenkin että oppilaitokset päivittävät sivujaan ja sisäänpäässeiden nimet löytyy. Nyt vaan perkele sitten toivoo että oma nimi löytyy sieltä seasta vaikka täysin nappiin eivät pääsykokeet menneet... Tsemppiä kaikille!!

    • menihermot

      Joo kyllä alakaa ärsyttämään kun päivä "vaihdetaan" lennosta. Perk**e!!!!!! Pitäis kovasti jo tehdä muuton kannalta suunnitelmaa JOS kouluun pääsee mutta kas kun ei tiiä mistään mitään

    • Laurean sivulla lukee yhä että tulokset tulevat viimeistään..25.11

      • :(((((

        Niin lukee, hekään ei varmaan tiedä tästä opintopolun uudesta infosta. Miks tää on nyt tänä syksynä tehty näin vaikeeks... :((( Mä vaa rukoilen ja toivon et ne ois aamulla netissä!


      • alohagr
        :((((( kirjoitti:

        Niin lukee, hekään ei varmaan tiedä tästä opintopolun uudesta infosta. Miks tää on nyt tänä syksynä tehty näin vaikeeks... :((( Mä vaa rukoilen ja toivon et ne ois aamulla netissä!

        Ei oo tullu..


      • 1234567!?
        alohagr kirjoitti:

        Ei oo tullu..

        Eipä juu ole.. Ei s.postia eikä viestintään.. :(


      • eihätääkylnetulee
        alohagr kirjoitti:

        Ei oo tullu..

        harvemmin ne aamu kuudelta. ainaki viimeks ku mä hain tosin siitä useempi vuosi tuli ne aamulla kait klo 9


    • 53795378

      Mikä voi kestää !!!! EN TAJUA

    • myöhässä?

      "Korkeakoulujen yhteishaun tulokset tulevat Oma opintopolku –palveluun aikaisintaan tiistaina 25.11.2014. Tulokset tulevat näkyviin, kun ne ovat valmistuneet." Lukee opintopolussa.

      "aikaisintaan tiistaina 25.11.2014", eli ei välttämättä vielä tänäänkään?

    • vaikeeta matikkaa

      Täytyy sanoa, että minut tämä sähellys on saanut kyseenalaistamaan koko amkki-systeemin ja opintojen aloittamisen.

      Eikös sen täydy olla niin että kaikki tulokset täytyy tulla samaan aikaan, koska ne ovat keskenään suhteellisia ja toisistaan riippuvaisia, eivätkä koulut voi tietää toistensa valintoja ilman opintopolkua? Tarkoitan jos yksi on hakenut ykkösenä Metropolian sairaanhoitajaopintoihin ja kakkosen Haaga-Helian talouspuolelle ja joku muu ykkösenä Laurean viestintään ja kakkosena Metropolian sairaanhoitajaan, niin molempien tulokset riippuu toisistaan, koska jos molemmat pääsee Metropoliaan, heidän tuloksensa vaikuttaa sisäänpäässeiden vaadittuun pistemäärään?

      Koulut eivät kuitenkaan voi etukäteen tietää keitä muut koulut valitsevat, joten eivät voi määritellä sisäänpäässeiden vaadittuja pistemääriä, koska jos välistä joku onkin päässyt ykkösvalintaansa, se vaikuttaa molempien koulujen sisäänpäässeisiin ja arvoihin.

      • sfdf

        No onhan se ollut koko ajan tiedossa, että tulokset julkaistaan samaan aikaan kaikkien koulujen osalta ja todennäköisesti juuri Opintopolussa ensimmäisenä, jonka jälkeen koulut julkaisevat nimet omilla sivuillaan.

        Tuo ensimmäinen lauseesi kyllä on vähän kaukaa haettu. Eihän heillä ole mitään velvollisuutta ilmoittamaan mitään aikasemmin, eikä mistään sähellyksestä ole edes virallista tietoa. Jos tiedot tulevat tänään niin ne tuli juuri silloin kun oli luvattu. Tosin jos tiedot myöhästyy oikeasti, niin olisihan siitä ollut fiksu ilmoittaa kunnolla jossain.

        Mutta kaikella kunnioituksella, kannattaa jättää opinnot aloittamatta tämän takia.


      • vaikeeta matikaa
        sfdf kirjoitti:

        No onhan se ollut koko ajan tiedossa, että tulokset julkaistaan samaan aikaan kaikkien koulujen osalta ja todennäköisesti juuri Opintopolussa ensimmäisenä, jonka jälkeen koulut julkaisevat nimet omilla sivuillaan.

        Tuo ensimmäinen lauseesi kyllä on vähän kaukaa haettu. Eihän heillä ole mitään velvollisuutta ilmoittamaan mitään aikasemmin, eikä mistään sähellyksestä ole edes virallista tietoa. Jos tiedot tulevat tänään niin ne tuli juuri silloin kun oli luvattu. Tosin jos tiedot myöhästyy oikeasti, niin olisihan siitä ollut fiksu ilmoittaa kunnolla jossain.

        Mutta kaikella kunnioituksella, kannattaa jättää opinnot aloittamatta tämän takia.

        Jos oikeasti on totta, että ihmisten hakemuksia on opintopolussa muokattu kymmeniä kertoja, niin kyllä koko prosessin luotettavuus on kyseenalainen. Eihän sitä alkuperäistä saa mennä muuttamaan, millä sen todistaa ettei siellä ole tietoja muuttunut/poistunut. Ja jos voitkin todistaa, esim itse tulostin hakemuksestani kopion, ni mahdolliset valitusprosessit tuo tähän ihan omat kierroksensa lisäksi. Ylioppilastodistuksen arvosanathan sieltä oli poistettu koska saavat ne omista järjestelmistään. Aika riskaabelia touhua.

        Ja kyllä tämä viimeistään-aikaisintaan touhu on sähellystä. Ihmiset on sopineet aikatauluja näiden mukaan.

        Kaiken kaikkiaan kyllä pitäisi ohjelman suunnittelu pystyä järjestämään paremmin. Jos esim noita yo-arvosanoja ei tarvitse, sitten niitä ei olisi pitänyt kysyäkään. AMKeistahan näitä it-neroja tulee, laatua kehiin.


      • ?????
        vaikeeta matikaa kirjoitti:

        Jos oikeasti on totta, että ihmisten hakemuksia on opintopolussa muokattu kymmeniä kertoja, niin kyllä koko prosessin luotettavuus on kyseenalainen. Eihän sitä alkuperäistä saa mennä muuttamaan, millä sen todistaa ettei siellä ole tietoja muuttunut/poistunut. Ja jos voitkin todistaa, esim itse tulostin hakemuksestani kopion, ni mahdolliset valitusprosessit tuo tähän ihan omat kierroksensa lisäksi. Ylioppilastodistuksen arvosanathan sieltä oli poistettu koska saavat ne omista järjestelmistään. Aika riskaabelia touhua.

        Ja kyllä tämä viimeistään-aikaisintaan touhu on sähellystä. Ihmiset on sopineet aikatauluja näiden mukaan.

        Kaiken kaikkiaan kyllä pitäisi ohjelman suunnittelu pystyä järjestämään paremmin. Jos esim noita yo-arvosanoja ei tarvitse, sitten niitä ei olisi pitänyt kysyäkään. AMKeistahan näitä it-neroja tulee, laatua kehiin.

        Missä sielä näkyy muka muokauksia?
        Minulla ei näkynyt ainuttakaan.


    • jänskää

      Olen sen verran pessimisti, että en usko tulosten tulevan tänään, näinköhän huomennakaan.

      Ärsyttää, kun tässä on koko kolme viikkoa pääsykokeesta saakka miettinyt, että noh viimeistään 25.pv saa tietää. Viime viikko meni kuitenkin jännittäessä, että "josko sittenkin jo huomenna?", ja nyt se sama jatkuu kuitenkin edelleen.

    • Oikeasti!!!

      Arsyttääää hirveästi! :(

      • Jeejoololkuu

        Tuliskohan ysiltä?? Onko kukaa soitttanu


    • Samiveel

      SeAmk muuttanut sivuilleen, että "julkaistaan 25.11"

      • Asdäöljtyu

        Soitin lapin amkkii nii vastaus oli että tämän viikon aikana, aina välttämättä tänään ja just ne tarkistaa niitä siellä. Menee hermo,... Olin sopinu että tänään ilmotan työpaikalle, koska ne tarvii mulle tuuraajan jos pääsisin kouluun, hain siis monimuotototeutukseen. Ei jaksais enää oottaa ja ois kiva jos jokakoulun sivulle ois tullu info miksei tuu ja millo oikeasti viimeistään. Vittu


      • odottavanaika
        Asdäöljtyu kirjoitti:

        Soitin lapin amkkii nii vastaus oli että tämän viikon aikana, aina välttämättä tänään ja just ne tarkistaa niitä siellä. Menee hermo,... Olin sopinu että tänään ilmotan työpaikalle, koska ne tarvii mulle tuuraajan jos pääsisin kouluun, hain siis monimuotototeutukseen. Ei jaksais enää oottaa ja ois kiva jos jokakoulun sivulle ois tullu info miksei tuu ja millo oikeasti viimeistään. Vittu

        Joo mäkin hakenut Lapin amkkiin.. JOS sinne pääsen, pitäisi irtisanoa asunto nykyiseltä paikkakunnalta tämän kuun aikana jne. Tiukille menee jokatapauksessa, etenkin jos joskus perjantaina iltapäivällä saa tietää..


    • jäsnkää

      Jännä juttu kyllä, että missään ei selitetä miksi tulosten julkaisussa on ongelmia, ilmoitetaan vaan että voi myöhästyä sen kummempia selittelemättä.

      • Nytosngjsm

        Niimpä! Lapin amkin sivulla lukee että tulokset viim tänään.... Ärsyttäväää


    • kätilöksi

      Näin sanotaan Savonian sivuilla nyt:

      Syksyn yhteishaun opiskelijavalinta valmistuu tänään iltapäivällä

      Syksyn 2014 yhteishakuun liittyvän opiskelijavalinnan tulokset julkaistaan tänään 25.11. klo 15.00 Savonian www-sivuilla (heidän osaltaan jotka ovat antaneet luvan nimensä julkistamiselle). Kaikille hyväksytyille lähetetään myös sähköposti valintaan liittyen, tämän päivän aikana. Vaihtoehtoisesti voit käydä tarkistamassa tulokset osoitteesta www.opintopolku.fi

      • Surumieliii

        Apua, mä hain sinne enkä varmana päässy :((((((


    • riikkalii

      Mä en kestä. Onko kukaan kysellyt kyamk:sta. Mä en kestä jos pitää odottaa vielä 3 asti. Tuleekohan nyt kaikki sillon?

    • jänskää

      Kyllä ne varmaan kaikki tulee tuolloin.

      • Toivo elää

        Jep, ei mitään vieläkään....


    • riikkalii

      Hienosti hoitavat tämän hakijoiden informoinnin.Kyamk ei oo laittanut sivuille mitään.Olis kiva jos edes vähän infottas että missä mennään. Ärsyttävää tällänen että muutetaan lennossa päivämääriä.

      • suna15

        Kyamkin sivuilla lukee että pyrkivät ilmoittamaan sivuillaan hyväksytyt 25.11 klo 13 mennessä.


    • huhhuhh4

      Hain diak-in ja opintop. lukee myös, että "Korkeakoulujen yhteishaun tulokset tulevat Oma opintopolku –palveluun aikaisintaan tiistaina 25.11.2014. Tulokset tulevat näkyviin, kun ne ovat valmistuneet." :(

    • jänskää

      Mutta toisaalta, kun kerran Savonian mukaan ne tulokset tänään julkaistaan, niin ei kai kouluilla mitään infottavaa sitten olekaan, kun kerran tämä on se alkuperäinen deadline-päivä? Vaikka toki olisihan se muidenkin koulujen kohteliasta ilmoittaa, että iltapäivästä vasta tulee tulokset näkyviin.

    • jänskää

      Niin ja Saimian sivuilla lukee edelleen se "25.11. tulokset julkistetaan", ei viimeistään tai aikaisintaan.

    • idamariee

      Lamk, opiskelijavalinta kesken klo 9.15 :/

      • EiJaksaOdottaaa

        Lapin Amk, opiskelijavalinta kesken myös :(


    • riikkalii

      suna15 mistä löysit tiedon. Mä en löytänyt. Mut voiko ne ilmottaa ne jo sillon jos toiset saa vasta klo 15??

    • jo koulussa
      • Snow White

        Ja sitten kun klikkaatuon linkin jälkeen siitä valitut 2014... niin tulee tällanen teksti: "Valintojen tulokset julkaistaan 25.11.2014.
        Valintatietoja ei päivitetä tämän päivämäärän jälkeen."
        Kyllä se pitäisi olla samat säännöt joka koululle, eli joko kaikki saa julkaista sivuillaan tiedot valituista tai sitten ei kukaan. mut taas on kyllä vähän ristiriitaista informaatiota joka suunnalta...
        Tää odottaminen on niiiiin ärsyttävää. Ei oikein pysty keskittymään mihinkään muuhun, kun koko ajan käy kurkkaamassa et joko nyt...


    • riikkalii

      Suuret kiitokset viisaammille:)

    • lili95

      Lamkin pääsykokeissa sanottiin, että tiedon saa 25.11 koululta, joten pitäisikö soittaa?

      • Huooooohh

        Voisiko tästä siis päätellä, että jos kyamk julkaisee klo 13 niin muutkin oppilaitokset silloin? Eihän ne muut nyt voi eriaikaan julkaista..


    • Viipsukka

      Luuletteko, että kaikilta kouluilta tulee tieto tänään? Samkista sanoivat vielä perjantaina tuloksien tulevan ensiviikolla, mutta tarkkaa päivää ei ole tiedossa....Hermo menee tässä jännittäessä!

      • Heevo123445667

        Musta tuntuu, että tulokset tulis 12.00, mutta koulut ilmoittaa myöhempää aikaa siltä varalta jos opintopolku kastuu vaikkapa...


    • Jännäääääää

      Näköjään ainakin laurean puhelinlinjoissa on ruuhkaa.. :D täällä sitä jonotetaan!

      • napinapinapi

        Kerro sit heti mitä sieltä kerrottiin !!


    • tulokset

      Kyselin tänä aamuna Lapin amkista tuloksia sähköpostilla ja vastaukseksi tuli:

      "Hei

      tuloksia tarkistetaan ja pyritään saamaan hakijoille tämän viikon aikana"

      Tosi hämmentävää jos muissa amkeissa jo luvataan julkistamista tälle päivälle,...

      • napinapinapi

        varmaan kaikissa hakutoimistoissakin ollaan jo niin kyllästytty ja tullu epäluottamus tota opintopolkua kohtaa niin ei uskalla sanoo mitää tarkkaa vaan suuntaa antavaa tietoo. Veikkaan että tänä vuonna hakutoimistot on joutunu tekee enemmä töitä ku koskaa aikasemmi ton uuden järjestelmän vikojen takia. Tuntuu jotenki hämärältä koko homma.. Ite en ainakaa usko että oon päässy kouluu ennen ku oon siellä ja kaikki todistukset yms muut on tarkistettu :D en luota toho opintopolkuu ollenkaa


    • Jännäätouhua

      Noh, se puhelu olikin nopea :D Taaskin tuli kuuluisia "politiikon" vastauksia, kun kysyin että tuleeko tänään. "Pyrimme saamaan joitakin tuloksia tämän päivän aikana, mutta en osaa sanoa." Ja sitte kun kysyin tästä SeAMKista ja KyAMKIsta niin vastasi, että joidenkin koulujen osalta tulokset voi tulla jo aiemmin, mutta valtaosa tuloksista tulee samaan aikaan opintopolkuun? Hmmh... Ja viimeisenä kysyin että kuinka kauan meitä pidetään vielä piinassa, että saadaanko tämän viikon aikana tietää kuitenkin niin kuulemma kyllä, mutta mistään päivistä ei ole tietoa. Kaikilla kouluilla on mukamas vielä "kesken" tulosten syöttäminen. Siis tää kuulostaa ihan uskomattomalta.

    • Hmmmmmm.

      Älkää nyt hyvät ihmiset tänään vielä sinne alkako soittelemaan. Monessa paikassa on olut ilmoitus, ett ätulokset julkaistaan 25.11.
      Jos koululla on vielä kesken tänään tulosten syöttä koneelle ja porukka alkaa soittelemaan sinne, vaikka viimeinen päivä on vielä käsillä, niin se saattaa hidastaa prosessia.

      Tätä vuorokautta 25.11.2014 on jäljellä vielä abaut 13 tuntia ja 38 minuuttia!

      • sellastaaa

        Joidenkin on pakko soitella, kun on ilmoittanut työnantajalle, että tänään on deadline :) opintovapaa täytyy nimittäin tehdä ihan juuri..


      • Kouluuuuun

        Ei tässä enää tiedä, mitä ajatella.. Tuloksia on jännätty monta päivää. Tätä päivää on varsinkin odotettu. Jospa ne opiskelijavalinnat tulee kaikilta kouluilta tänään. Ja parempi olisi tulla, kun näin on luvattu alunperin.. Kamalaa tämä odottelu! Tästä tiedosta on niin paljon kiinni. Tsemppiä kaikille jännääjille, totta me kohta ollaan jo viisaampia tämän asian kanssa.
        Raivostuttavaa kyllä, jos täytyy tämä viikko olla viel piinassa! Lapin amk tietoja odotellessa....


      • wwww.
        sellastaaa kirjoitti:

        Joidenkin on pakko soitella, kun on ilmoittanut työnantajalle, että tänään on deadline :) opintovapaa täytyy nimittäin tehdä ihan juuri..

        Huomenna 26.11. soitteleminen on ajankohtaista, ellei silloin tuloksia ole julkaistu. Nyt koulut ovat edelleen lupauksessaan, sillä ollaan vuorokaudessa 25.11.

        Huominen soittelu on jo oikeutettua. Mikäli opintotoimistoissa on nyt vielä tulosten syöttö härdelli meneillään, häiritsee kaikenlainen soittelu heidän töitään, elleivät ole palkanneet jotakuta yimääräistä vastaamaan puheluihin.

        Jonnekin oli psykologiset testit... nyt saisi ainakin tarkistettua vastasiko porukka rehellisesti, jos kysyttiin kärsivällisyydestä ;D

        Onnea kaikille hakeneille, toivottavasti kaikki saavat tulokset ennen huomista :)


    • opintopolkurikki

      Uskon että hakutoimistoille on yleisesti suositeltu että jos jotkut kyselee niin antaa ympäri pyöreitä vastauksia, ihan jo pelkästään senkin takia että jos tulokset julkaistaan klo 12 että kaikki ei mee samaa aikaa opintopolkuun ja ruuhkauta sitä, joka voi taas johtaa siihe että sinne tulee joku vika ja taas odotellaan. Sen takia koulut on varmaa myös mainostanu että spostiin tulee heti tietoa ku valinnat tehdään.

      • ei opintopolun vika

        Jos opintopolussa ilmoitetaan kaikki yhtäaikaa, onko niin että jos joku koulu ei ole ilmoittanut omien hakijoidensa tuloksia ajoissa, koko systeemi jumittaa :D kiva kun joissakin vielä tarkastellaan hätäseen kun tänään pitänyt jo viimeistään saada tietää.


    • kuseekokoopintopolku

      Jep, kyllä pistää vihaks. Mutta joo soittelemalla ei kannata muutakun tiedustella mahdollisesta tulosten julkasupäivästä. Opintopolussahan nuo lopulliset valinnat tehdään, joten uskoisin, että sitä kautta tieto välitetään meille ensiksi. Toivotaan että tuo klo 15 pitää paikkansa!

      Perseestä kyllä koko paska.

    • nak1
      • jokokohta

        niimpäs näkyy!! eli tulokset voi siis tulla eri aikaan koulujen sivuille !!


    • voipaskajosnäinon

      Apua. Rupesin tässä nyt panikoimaan, ku hain ammattikoulun papereilla opiskelemaan. Olisko mun pitänyt palauttaa jotku todistuskopiot sinne hakemaani kouluun silloin lokakuussa?
      En ole palauttanut mitään, mutta kävin pääsykokeissa.
      Paperit löytyy kumminkin lukiosta ja amiksesta, mutta amiksella vain hain.

      • jokonetulis

        ei mun mielestä, sitten vasta kun saa tiedon onko päässyt jne. mä ainakin koitin haastiksissa tyrkyttää niitä mutta ukko ei ottanu vastaan et niitten vika ja metelin nostan jos näin on :D


      • tiedäsittenvarmaksi

        Mun muistaakseni riippuu että mihin kouluun oot hakenu. Muistaakseni esim. haagahelia ei vaatinu mitään liitteitä kun haki liiketaloutta, mutta sit taas laurea vaati, mut ne todistukset piti toimittaa ensimmäisen hakutoiveen hakutoimistoon 6.10.2014 mennessä. Mutta kyllä niitten kai pitäis saada ne tiedot sieltä ammattikoulusta.


      • voipaskajosnäinon
        jokonetulis kirjoitti:

        ei mun mielestä, sitten vasta kun saa tiedon onko päässyt jne. mä ainakin koitin haastiksissa tyrkyttää niitä mutta ukko ei ottanu vastaan et niitten vika ja metelin nostan jos näin on :D

        mä hain turun ammattikorkeakouluun sosiaali- ja terveysalalle. Ja kutsu tuli pääsykokeisiin vaikka tosiaan minnekkää en oo mitään palauttanu.

        Mun yhteishaun hakemuksen lopussa lukee näin: "Koulutodistuskopio
        Ammatti- ja erikoisammattitutkinnon sekä ulkomailla suoritetun tutkinnon todistuskopiot käännöksineen tai mahdollisesta pakolaisstatuksesta kertova viranomaispäätös toimitetaan sen ammattikorkeakoulun hakijapalveluihin, joka on valittu ensisijaiseksi ammattikorkeakouluhakukohteeksi."

        vähä vaikuttais että olis pitänyt jotain palauttaa! ITKU


    • jokonetulevat

      lapin amkissa ainakin jotain muutoksia tehdään nyt sillä heidän sivuilta ei enää löydy valitut kohtaa, joka oli ainakin vielä eilen missä luki jo 2014 vuodenkin opiskelijat ja ks kohta oli tuossa tammikuussa alkavat koulutukset..

      • jokonetulevat

        vamk julkaissut myös! näkyykö opintopolussa??


      • Kouluuuuun

        Ite huomasin saman lapin amk sivuilta, jottain siellä tehdään tosiaan. Jänskää!


      • persusta
        jokonetulevat kirjoitti:

        vamk julkaissut myös! näkyykö opintopolussa??

        seamkilla, centria kokkola/pietarsaari ja lapin amkilla kesken


    • jänskää

      Voi p*****e, kävin opintopolussa ja siellä luki 2. vaihtoehtoni kohdalla, että "pakollinen pääsykokeen osio hylätty". 1. ja 2. hakukohteeni valinnat olivat vielä kesken. Ja hain siis fyssariksi kaikkiin, eli siinä taisi mennä se sitten...

      • napinapinapi

        mihin kouluihin hait ?


      • Toivo elää

        Mulla lukee hakemuksessakin ja opintopolussakin oli että amiksen todistuskopio piti olla koululla 6.10. mennessä. Kuitenkin jos nyt saa paikan niin kopio pitää lähettää vielä uudestaan, nyt lukiosta valmistuvien esim 19.12. mennessä. Ja koulun alkaessa tarkistetaan alkuperäiset todistukset. Luulin että joka koulussa sama, ekaan kohteeseen piti tosiaan lähettää.


      • Toivo elää
        Toivo elää kirjoitti:

        Mulla lukee hakemuksessakin ja opintopolussakin oli että amiksen todistuskopio piti olla koululla 6.10. mennessä. Kuitenkin jos nyt saa paikan niin kopio pitää lähettää vielä uudestaan, nyt lukiosta valmistuvien esim 19.12. mennessä. Ja koulun alkaessa tarkistetaan alkuperäiset todistukset. Luulin että joka koulussa sama, ekaan kohteeseen piti tosiaan lähettää.

        Siis tietenkin nyt kirjoittavat ei edes voineet todistuksia vielä lähettää, mutta siis amiksen papereilla hakevan pitää lähettää kahteen kertaan.


      • hmmhf
        Toivo elää kirjoitti:

        Mulla lukee hakemuksessakin ja opintopolussakin oli että amiksen todistuskopio piti olla koululla 6.10. mennessä. Kuitenkin jos nyt saa paikan niin kopio pitää lähettää vielä uudestaan, nyt lukiosta valmistuvien esim 19.12. mennessä. Ja koulun alkaessa tarkistetaan alkuperäiset todistukset. Luulin että joka koulussa sama, ekaan kohteeseen piti tosiaan lähettää.

        Mä en oikein ymmärtänyt (siis aiemmin) kun näin ton todistus 6.10 mennessä, no mitä kun se 6.10 oli mennyt jo kk taaksepäin kun mun pääsykokeeni olivat vasta marraskuussa nii mistä olisin tiennyt laittaa kopiota? tuskin kukaan niitä turhaa lähettelee


      • jjejd
        Toivo elää kirjoitti:

        Siis tietenkin nyt kirjoittavat ei edes voineet todistuksia vielä lähettää, mutta siis amiksen papereilla hakevan pitää lähettää kahteen kertaan.

        mitä sää puhut että pitäis kahteen kertaan lähettää ? oks toi joku uus juttu ku ite en oo koskaa aikasemmissa hauissa lähettäny ku kerra ja sit koulussa paikan päällä on kans tarkastettu oikeellisuus.


      • Heebildldkdksk
        Toivo elää kirjoitti:

        Mulla lukee hakemuksessakin ja opintopolussakin oli että amiksen todistuskopio piti olla koululla 6.10. mennessä. Kuitenkin jos nyt saa paikan niin kopio pitää lähettää vielä uudestaan, nyt lukiosta valmistuvien esim 19.12. mennessä. Ja koulun alkaessa tarkistetaan alkuperäiset todistukset. Luulin että joka koulussa sama, ekaan kohteeseen piti tosiaan lähettää.

        Jos hakee ammatti- tai erikoisammattitutkinnolla niin silloin piti olla etukäteen todistus, mutta muuten ei.

        Eli ihan perus amikset ja lukion käyneet pistää kopiot tokareista vasta jos valitaan kouluun! Kysyin tätä halutoimistosta aiemmin kun epäröin itsekin.


      • Toivo elää
        hmmhf kirjoitti:

        Mä en oikein ymmärtänyt (siis aiemmin) kun näin ton todistus 6.10 mennessä, no mitä kun se 6.10 oli mennyt jo kk taaksepäin kun mun pääsykokeeni olivat vasta marraskuussa nii mistä olisin tiennyt laittaa kopiota? tuskin kukaan niitä turhaa lähettelee

        Kyllä se siinä hakuvaiheessa ja koulutuksen tiedossa selvästi näkyi että todistuskopio pitää lähettää. Ja jos saa paikan, pitää kopio lähettää taas jos ottaa paikan vastaan. Koulun alkaessa näytetään alkuperäiset koululla. Luin kyllä tarkkaan kaikki ohjeet ja mietin vielä et naurettavaa kun pitää kolmeen kertaan todistukset näyttää. Mutta en tosiaan tiedä onko kaikilla kouluilla sama systeemi! Hain Haaga-Heliaan ja Laureaan.

        Vois kyllä luulla että jos pääsykoekutsun sai niin kaikki ok? Mutta kun tässäkin osaan kouluista kutsuttiin kaikki hakukelpoiset kokeisiin, toisia ei.


      • Toivo elää
        Toivo elää kirjoitti:

        Kyllä se siinä hakuvaiheessa ja koulutuksen tiedossa selvästi näkyi että todistuskopio pitää lähettää. Ja jos saa paikan, pitää kopio lähettää taas jos ottaa paikan vastaan. Koulun alkaessa näytetään alkuperäiset koululla. Luin kyllä tarkkaan kaikki ohjeet ja mietin vielä et naurettavaa kun pitää kolmeen kertaan todistukset näyttää. Mutta en tosiaan tiedä onko kaikilla kouluilla sama systeemi! Hain Haaga-Heliaan ja Laureaan.

        Vois kyllä luulla että jos pääsykoekutsun sai niin kaikki ok? Mutta kun tässäkin osaan kouluista kutsuttiin kaikki hakukelpoiset kokeisiin, toisia ei.

        Toisissa ei, tarkoitin.


      • voipaskajosnäinon
        Heebildldkdksk kirjoitti:

        Jos hakee ammatti- tai erikoisammattitutkinnolla niin silloin piti olla etukäteen todistus, mutta muuten ei.

        Eli ihan perus amikset ja lukion käyneet pistää kopiot tokareista vasta jos valitaan kouluun! Kysyin tätä halutoimistosta aiemmin kun epäröin itsekin.

        "Jos hakee ammatti- tai erikoisammattitutkinnolla niin silloin piti olla etukäteen todistus, mutta muuten ei"

        ^ mut toihan lause käytännös meinaa et perus amistenkin pitäis lähetttää todistukset. Mul tuli toi teksti sinne liitteet osioon hakemuksen perään, JONKA HUOMASIN NYT.


    • ärsyttäää

      No ainakin laurean koululla on todennäköisesti joku puhelinpalvelu erikseen :D sillä tohon numeroon voi muustakin soittaa, että en usko hänen olevan mikään tulosten laskija.Työnantajalle nimenomaan pitäisi kertoa tulokset, niin on tää nyt sitte taas aikamoista paskaa jos täytyy johonkin perjantaihin asti ootella.

      Onhan kello joo vasta kohta 11, mutta jotenkin tuntuu ainakin laurean ja haaga-helian kohdalla että venaillaan vaan rauhassa....

      • Kouluuuuun

        Itellä luki opintopolussa edelleen: 'opiskelijavalinta kesken'. Tänään kyllä saa tulla tulokset, mie romahan muuten ;D


    • jännittäääää

      Onko kenelläkään tietoa Metropoliasta?

      • mhmhmh

        Itsekkin odottelen ja olen tätä seurannut ja välillä käynyt opintopolussa. Aina vaan kesken!!!! Niiden sivut on myös päivitetty eilen kun esim Laurean on tänään. Yhyy :D


    • jännäääää

      HUI!!!!!!! Nyt näkyy jo omalla opintopolun sivulla noi hakutoiveet ja näyttäis että olen mikkeliin (5.toive) varasijalla :O

      Odotellaan.....

    • napinapinapi

      Laurean etusivulle päivitetty "Yhteishaun valinnantulokset julkaistaan opintopolku.fi-palvelussa aikaisintaan 25.11.2014. Näet tulokset kirjautumalla www.opintopolku.fi ->kirjaudu sisään." Jep jep, tuosta nuin vaan muutetaan viimeistään sana aikaisintaan sanaksi ilman mitään selitystä. Törkeää. Eli ei varmaa tänää ainakaa tartte laurean suunnalta odotella mitään.

    • voipaskajosnäinon

      Onko täällä ketään jotka olis turun ammattikorkeeseen hakenu? Mun silmään ei ainakaan osu mitään numeroa joho vois ees soittaa. Varmaan tarkotuksella piilottaneet ettei puhelimet sois solkenaan :DDDDD

      • erkk1

        Minä hain kanssa turun amkkii. Joo sieltä sivulta ei kyllä löydä yhtää mitää. Ja mulla lukee opintopolussa alimmassa hakutoiveessa: peruuntunut, hyväksytty ylempään hakutoiveeseen. Eli ilmeisesti mut on jonnekki hyväksytty?


    • 0086700

      Onko kukaan ollut yhteydessä Tamkiin??? Ei ole tekstaria kuulunut vaikka aikaisempana vuonna on kuulunut jo näihin aikoihin..

    • Tuohto

      Itse myös odottelen Metropolian tuloksia...

    • hjhkm

      minulla näkyy nyt opintopolussa yksi koulu

    • hhjhsdsdsa

      mikkeli oli minulla 3 listalla sieltä tuli tulos että olen varasijalla... jyväskylä ja tampere vielä opiskelija valinta kesken

    • ihaavehunker

      SkaBaDaBADuuUuUuUUUU

    • fgfhddfh

      käykääpäs muut katsomassa??

    • joojooasiallisesti

      TURKU JA EI OO TULLU TULOKSIA!!!!!!!!!!! PASKON HOUSUUN

    • LAUREAKO

      Joo just katoin juuri samaa ku "napinapinapi". Nyt tekis mieli päästää pari"%#O#OI"OIU".

      Ja vielä tämän aamun aikaan vaihettu...ihan hetki sitten katoin nii oli vielä toinen sanamuoto.

      Ja vielä oudointa tässä on se, että osa muihin amkkeihin hakeneista on saanu jo niitä tuloksia...tai ainaki muiden koulujen sivuille on julkastu ne nimet..murr

      • hmhhhh

        Varmaan muuttivat sen takia että ei tule soittoja. Onko kukaan katsonut onko haaga-helian sivuilla mitään?


    • alkaajännittään

      Juu mullakin siis näkyi kaikki muut toiveet (laurea ja haaga-helia) että kesken mutta mikkelin tulos näkyi :D

    • HAHAHAH

      Haaga heliaan tullu?

    • Iiks

      Laureassa ainakin vielä kesken.

    • äM1

      Veikkaisin, että tulokset tarkastetaan aakkosjärjestyksessä koska järjestelmässä lukee "tulokset ilmoitetaan kun ovat valmiit". Eli tulevat varmasti eri aikaan. Jos joku viitsisi tänne infota kun on saanut tiedon, mitä kautta ja mikä sukunimen alkukirjain? Itselläni on S ja hakupaikka Metropolia.

    • malttamaton1

      Hain metropoliaan, Laureaan ja Diakiin, eikä nniistä ainakaan ole mistään julkaistu vielä mitään opintopolussa...

      • 321

        Mulla lukee vaihtoehtojen 4,5 ja 6 kohdalla opintopolussa peruuntunut, hyväksytty ylemmälle hakutoiveelle ja 1, 2 ja 3 kohdassa opiskelijavalinta kesken!?! Mitä tää nyt sitte tarkottaa!?!


      • 9+6

        Kävitkö kaikissa pääsykokeessa, vai vain yhdessä?

        Hain samoihin, mutta pääsykoe kutsu tuli vain yhdestä, vaikka pisteet näiden palstojen mukaan olisi riittänyt ainakin toiseenkin paikkaan.


      • 321
        9+6 kirjoitti:

        Kävitkö kaikissa pääsykokeessa, vai vain yhdessä?

        Hain samoihin, mutta pääsykoe kutsu tuli vain yhdestä, vaikka pisteet näiden palstojen mukaan olisi riittänyt ainakin toiseenkin paikkaan.

        Kävin vaan Kyamkissa kolmet pääsykokeet sosiaaliala ja noi peruuntuneet on Lahti ja myös sosiaaliala


      • galileogalilei
        321 kirjoitti:

        Mulla lukee vaihtoehtojen 4,5 ja 6 kohdalla opintopolussa peruuntunut, hyväksytty ylemmälle hakutoiveelle ja 1, 2 ja 3 kohdassa opiskelijavalinta kesken!?! Mitä tää nyt sitte tarkottaa!?!

        4, 5 ja 6 on peruuntunu koska pääsit johonki noist kolmesta ekasta??


    • toivotaanparasta

      Saimiaan hain ja ainakaan vielä ei ollut yhtään mitään muutosta... valinta kesken...

    • fhfhdfhdfbvbv

      missä on julkastu nimet???

      • Dkdkxidjkskdkxkx

        Vamk ja kyamk julkassu nimiä.


    • tulevatimbuktulainen

      Yritin nukkua mahdollisimman pitkään, ettei tarttis odottaa aamulla :D Eipä jättäny pääkoppa rauhaan yölläkään.. Ekassa unessa pääsin Tampereelle, seuraavassa paperi liimautui niin etten nähnyt kuin "onneksi olkoon, sinut on valittu..". Lisäks seikkailin vielä siellä Timbuktussakin ja Kuopiossa ja myöhästelin junasta... Toivon vaan, että kaikki on ainakin oikein tarkastettu ja laskettu sillon, kun ne tulokset tulee. Jos ne tänään (ja muinakin päivinä) hosuu siellä kouluissa hirveellä kiireellä ja väärät ihmiset pääsee kouluun tai jotain. Apuaa D: No ei kai sentään? :D vaikka ihmisiä nekin (kokeiden tarkastajat ja tulosten syöttäjät) vaan on.. Aamutv:ssä sanottiin muuten tänään, että tänään julkaistaan pääsykokeiden tulokset.

      • Nyt löytyy mamk

        Mamkilta ullut tiedot. Kauas varasijalle jäätiin...:(


    • Puvfgmjfxn

      Tamkin tuloksia ei näy.................

    • hima taas

      Torimummo huutaa: Täältä silakkaa!!

    • krugerf

      Teille joille on tullut jo jotain tietoa sinne opintopolkuun, niin tuliko teille samalla sähköpostiakin?

    • fddsds

      onko kellekkää tullut tekstiviestiä???? tai sähköpostia????

    • varasijalle

      9 varasija voi......no eipä tullu kyllä yllätyksenä mut vit...kovasti

      • 1 8

        Mihin hait?


    • thereisstillhope

      Haaga heliaa ja Laureaa (liiketalous) vielä odotellaan täällä :) Onnea kaikille päässeille ja vielä odottavillekkin :)

      • fhvgkn

        Metropoliasta vastattiin tänään, että odottavat opetushallituksesta julkaisu lupaa!! Tänään pitäisi
        Tulla jossain vaiheessa.


      • ?????
        fhvgkn kirjoitti:

        Metropoliasta vastattiin tänään, että odottavat opetushallituksesta julkaisu lupaa!! Tänään pitäisi
        Tulla jossain vaiheessa.

        Hä? Mitä ihmettä?


    • gfkol

      tamk tullut nyt

      • vastailen

        Ei tullut mailia. Mamkilta tieto vasta ja metropolia vielä kakkosena kesken


    • simppelisti3

      Metropolia, Laurea ja Diak...ei näy yhtään mitään. On vaan, että opiskelijavalinta kesken...

      • Malttamaton1

        Samat mullakin! Ärsyttävää! :D


      • Malttamaton1
        Malttamaton1 kirjoitti:

        Samat mullakin! Ärsyttävää! :D

        Ei näy ees niitä hakutoiveita listattuna vielä...


    • Laaaauureeeaaa

      Onko kukaan ollut yhteyksissä Laureaan ja jos on niin mittee ovat sieltä sanoneet tulosten julkaisuajankohdasta?

      • Viff

        Mitä tää tarkoittaa: mulla 3-6 hakukohteissa PERUUTETTU, 2.sijan kohalla lukee "PERUUNTUNUT, hyväksytty ylemmälle hakutoiveelle" ja 1.sijalla lukee KESKEN. Kouluina metropolia, lamk, saimia, laureat

        Mitä tää on!


      • Toivo elää
        Viff kirjoitti:

        Mitä tää tarkoittaa: mulla 3-6 hakukohteissa PERUUTETTU, 2.sijan kohalla lukee "PERUUNTUNUT, hyväksytty ylemmälle hakutoiveelle" ja 1.sijalla lukee KESKEN. Kouluina metropolia, lamk, saimia, laureat

        Mitä tää on!

        Voisko olla että oot varasijalla? Tai sit oot päässyt ekaan mutta vielä käydään läpi sitä ketkä kaikki pääsee sinne myös :) Ainahan sut valitaan ylimpään mihin pisteet riittää ja sitä alemmat automaattisesti peruuntuu.


    • napinapinapi

      voisko kaikki jotka ilmottaa että näki/sai tiedon opiskelupaikasta/varasijasta niin samalla myös ilmottaa että 1. mihin kouluun haki ja 2. mistä näki kyseisen tiedon ja 3. onko mahollisesti tullu spostia asiasta. Täällä on ollu sen verta trollaajia liikenteessä että ois kiva tietää varmaksi nää.

      • Tulevatimbuktulainen

        Ite käyn kattomassa vasta illalla, vaikka kuinka tekis jo mieli :D kaatuu vielä ne tietokoneet ja sivut, kun kaikki ryntää sinne :o ja oonpahan ainakin ilosena ja reippaana avustajan hommissa illalla, kun en vielä tiiä sitä totuutta etten päässyt ;) sit kyllä harmittaa niin.. Nyt täytyy vaan lopettaa tää ketjun lueskelu ja trimmata vaikka koira :D


    • Apuaaaaaaa

      Joo mulla on tamkin tullu mutta siinä lukee peruuntunut!!! Mitä ihmettä se tarkoittaa?!?!? Se oli 3.hakutoive

      • napinapinapi

        tarkottaiskoha se sitä että oot päässy ylempää hakutoiveeseen jos siinä lukee että peruuntunut ? Koska alempiihan ei voi enää päästä jos ylempiin toiveisiin pääsee ?


      • toivo meni

        Voisko olla että oot päässy ylempään toivomukseeen?!


      • aappa2

        Oet ehkä päässyt ylempiin hakutoiveisiin?
        Silloinhan alemmar hakutoiveet jää huomioimatta.
        Tsemppiä :)
        Täällä odotellaan maha kipeänä Metropolian tuloksia (hoitotyö)....


    • xxx2345

      Apuaaaaaaa: Sinut on sitten hyväksytty ylempään hakutoiveeseen.

    • että näin

      minulla tamk 2. hakutoive sairaanhoitaja monimuoto koulutukseen ja varasijalla 51 mikkelliin varasijalla 10

      • jkylä

        Nyt tullut jyväskylänyliopiston tulokset ! Harmi, ettei ole pankkitunnuksia töissä mukana :(


    • 654321

      Missä kohdassa noi tiedot lukee opintopolussa? Tarviiko omaa hakemusta avata?

      • Viff

        Tiedot avautunu heti ku opintopolkuun logannut. Siinä omien yhteystietojen yläpuolella


      • 654321
        Viff kirjoitti:

        Tiedot avautunu heti ku opintopolkuun logannut. Siinä omien yhteystietojen yläpuolella

        kiitos!


    • Emppuii

      Mulla Tamk, Kyamk ja Laurea ei vielä vastattu. Jamk peruuntunut ja Mamk peruuntunut, kun päässyt ylemmälle hakutoiveelle. Tää on ihan hullun jännää!!

    • Viipsukka

      Onko jollain tietoa samkista? Mulla ei valitettavasti käytössä tota opintopolkua. En viittis soittaakkaan sinne.

    • JABADABADUUU!

      1. Jyväskylän yliopisto, Informaatioteknologian tiedekunta - Tietojärjestelmätiede, yhteishaku, Jyväskylän yliopisto HYVÄKSYTTY

    • .......

      ei oo jamkia vielä tullu :/

    • Postis

      Ei oo samkista tullut viellä tietoa...

      • Kgfrjvzal

        Onko lapin amkista tietoa


    • maisakki

      metropoliasta tietoa odotellaan...

      • Kouluuuuun

        Ei ole tullut lapin amkista tietoa..


    • Apuuuuuaaaaa

      Joo hauskaa on vain se että tuo 3.hakutoive on peruuntunut ja se oli ainoa minkä pääsykokeissa kävin! Mutta hain 2. Vaihtoehtona saman koulun ja saman alan linjalle mutta se on vain monimuotototeutuksena.... Aaarrrrggghh eli voinko tällä uudella hakusysteemillä muka päästä siihen monimuotokoulutukseen vaikka en ollut kokeessa? Ota ny sit selvää :D hain siis sairaanhoitajaksi

      • seamktäältätullaan?

        joo voit! Mäkin olin vamkissa pääsykokeissa, se oli 3 hakutoive, 1 ja 2 oli seinäjoelle ja vamkiin oon 66 varasijalla :D

        Sjoelle siis oli päivä ja monimuoto ja molempiin käy sama pääsykoe :)


    • napinapinapi

      näyttää siltä että niillä kouluilla mihi otetaa eniten sisään porukkaa niiin on vaikeuksia saada tuloksia julki esim. just haagahelia, laurea, jamk ja metropolia

    • jännä

      Diakista odotellaan myös... :( Mutta en usko että pääsin.

      • EiJaksaOdottaa

        Joko Lapin Amk tulokset tullu??


    • Snow White

      Mä hain kaksi ekaa vaihtoehtoa Turkuun ja loput metropoliaan ja laureaan. Etusivulla näkyy edelleen "Opiskelijavalinta on kesken" ja hakemuksen kun avaa, niin siellä ei oo mitään merkintöjä. Saas nähdä kuin täs käy... Tuleeko itelle mitään tuloksia tänään :(

      • Snow White

        Uskomatonta, että esim. Vamk on julkaissut sivuilaan valitut.... Prkl.... Miksei kaikki koulut ole tehneet niin????


      • 654321

        Mullaki oli kaks ekaa Turkuun ja lukee edelleen että opiskelijavalinta on kesken..ja ilmeisesti loput vaihtoehdot on riippuvaisia tosta Turun amkn tiedosta


      • hmmmmmmh
        Snow White kirjoitti:

        Uskomatonta, että esim. Vamk on julkaissut sivuilaan valitut.... Prkl.... Miksei kaikki koulut ole tehneet niin????

        totta. ja oon hieman närkästynyt eräästä valitusta. Hän kertoi jättäneensä matikan ja äikän tehtävät melkein tekemättä ja ryhmäkeskustelussa istui hiljaa :(


        noooo mutta onnea hänelle, ihmettelen vain joitain valittuja millä perusteella heitä valitaan


      • 1+0
        hmmmmmmh kirjoitti:

        totta. ja oon hieman närkästynyt eräästä valitusta. Hän kertoi jättäneensä matikan ja äikän tehtävät melkein tekemättä ja ryhmäkeskustelussa istui hiljaa :(


        noooo mutta onnea hänelle, ihmettelen vain joitain valittuja millä perusteella heitä valitaan

        "Hän kertoi jättäneensä matikan ja äikän tehtävät melkein tekemättä ja ryhmäkeskustelussa istui hiljaa :( "

        Ei kannata luoda ihmisestä kuvaa hänen sanojensa perusteella. Ei ihminen ole sitä mitä sanoo. Voi ola parempi tai huonompi. Egoistit puhuu itsestä suureelliseen sävyyn ja jotkut puhuu taas vähättelevästi.

        Ihminen on hölmö....


    • emppuii

      Hakemusta ei tarvi avata, mulla näkyy ainaki ihan etusivulla heti ku kirjautuu sisää ni noi mihin on hakenu ja et onko päässy vai ei vai onko vielä kesken..

    • Iloinenmies2

      Olin pääsykokeissa viimeisessä vaihtoehdossa, joka oli ainoa johon en halunnut. Nyt siinä kohdalla lukee, että peruttu hyväksytty ylemmälle hakutoiveelle! Pieni kuumotus päällä!!!

    • jänskää

      Jos koulut tekee valintakoeyhteistyötä ja hakee samaan koulutukseen vaikka kahteen kaupunkiin ja nämä kokeet ovat hieman erilaiset (erilainen kirjallinen koe), niin jos toinen kohde on hylätty, onko myös toinen automaattisesti? Esimerkiksi Metropoliassa voi olla sosiaali- ja terveysalalla joku luetunymmärtäminen tms. ja LAMK:ssa psykologiset testit. Onko niissä sama pisteraja, millä tulee hyväksytyksi?

      • Juhmo

        Kyllä se hylätty on, ikävä kyllä, joka tapauksessa :/


    • nyt_helpottaa

      Mamkista oli ainakin tullut vastaukset. Ympäristoteknologia kutsuu!

    • vittumitäpaskaaheheh

      jooo mä en jaksa enää tätä kuumotteluu. Turku ja savonia odottelus. Nyt kutsuu lenkkipolut!.........................

    • huokaus.

      kokkola/pietarsaari myös julkistanut

    • jänskää

      Milloinkohan noihin kouluihin voi soitella ja kysellä, että mikä aiheutti hylsyn..? Oon niin pettyny itteeni. Oisinpa ees saanu koko pskan läpi ja varasijalla ihansamamikä, mutta hylkäys hävettää.

      • Napinapinapi

        Mihin hait ja et päässy ?


    • nhjkl

      jänskää: mihin kouluihin hait ja mille alalle?

    • huokaus.

      jänskää mihin hait?

    • jänskää

      Saimia, LAMK (sieltä oli jo tullut vastaus) ja fyssari.

    • jänskää

      Epäilen kyllä hylsyn johtuvan liikuntaosion motoriikkaosiosta, se meni ihan penkin alle... Tosin oli siinä kaksi muutakin juttua, mutta kaipa se on sitten 0 jos mikä tahansa liikuntaosion jutusta epäonnistuu.

      • Snow White

        Mä olin th pääsykokeissa, jossa oli vain kirjallinen tentti. Mutta jokaisesta osiosta piti saada hyväksytty tulos (eli oli ilmoitettu minimi pisteet jokaisessa tehtävässä). Eli jos yhdenkin osion feilaa, niin koko koe on hylätty. Rakaa peliä...


      • Toivo elää
        Snow White kirjoitti:

        Mä olin th pääsykokeissa, jossa oli vain kirjallinen tentti. Mutta jokaisesta osiosta piti saada hyväksytty tulos (eli oli ilmoitettu minimi pisteet jokaisessa tehtävässä). Eli jos yhdenkin osion feilaa, niin koko koe on hylätty. Rakaa peliä...

        OMG!! Vihdoinkin jotain Haaga-heilasta ja Laureasta!! Mulla h-h viides vaihtoehto (tietojenkäsittely) lukee et peruuntunut koska valittu ylempään, muissa lukee kesken! MUTTA PÄÄSEN SIIS JOHONKIN!!! :D :D


      • Toivo elää
        Toivo elää kirjoitti:

        OMG!! Vihdoinkin jotain Haaga-heilasta ja Laureasta!! Mulla h-h viides vaihtoehto (tietojenkäsittely) lukee et peruuntunut koska valittu ylempään, muissa lukee kesken! MUTTA PÄÄSEN SIIS JOHONKIN!!! :D :D

        Heila, helia, what ever :D :D


    • dfjdkfsjdf

      mitä!!! iteltäni hävis nyt sit kaikki.... tetojen lataus epäoonistui... ja oli noi kaks hakutoivetta jo näkyvillä tossa

      • kfslf

        sama täällä!


    • jänskää

      Niinhän se on... Luin jostain (olisko ollut Päämäärän juttuja), että n. 25% pääsykokeessa osallistuneista hylätään (sosiaali- ja terveysalalla). Se on aika suuri luku...

    • 654321

      KÄYTTÖKATKO - DRIFTSAVBROTT

      Olemme pahoillamme. Opintopolun sivuja ei jostakin syystä voi nyt näyttää. Yritä hetken kuluttua uudelleen

      huoh...

    • kärsimätön

      Koskahan seamk ilmoittaa?

    • Juhmo

      Nyt kaatu opintopolku :D

      • Toivo elää

        Niin teki, julkaisuaika oli kai 12 joten jänks, plus kaikki hyökkää sinne yhtäaikaa tarkistamaan. Ihan sama, oon niin onnellinen, musta tulee liiketalouden opiskelija :D :D


    • 645

      Opintopolussa tiedot hävis... :( Metropolian tietoja odottelen. Onko teille, jo hyväksytyille, tullut tekstaria/spostia?

    • ,.,..,

      nonni sekin vielä,....

    • uhfd89

      ei oo tullu tietoo vielä metropoliasta, tamkista vain...

    • jännäripuli

      käyttökatko..MITÄ VITTUA NYT!! Kuumotus alko..varmasti näkyy tulokset kun palaa (toivottavasti pian) takaisin!!!

    • LAUREAKO

      No joo niinpä näyttää! Ihanaa :D

    • emppuii

      Te keille on vastattu Tamkista niin ootteko päässy vai tullu hylätty?

    • ei todellistakaan

      Ei jumalauta ole mahdollista!! Miten tää voi olla hoidettu näin huonosti?? Taas on nurin opintopolku. Kyllä sietäisi hävetä...

    • apuaaaaaaa

      Seamkiin toivon pääseväni, nyt toinen hakukerta. Harmi ettei seamk osallistu tähän ns. "valitaan ensikertalaisia" juttuun. Muutenkin paikkaan aika vaikea päästä loppuviimein...huhhuh...mitähän sitten jos ei pääse? Muilla mitään varasuunnitelmaa?

      Töitäkään kun ei löydy oon aika pulassa :(

    • 98632

      tamkista tullut hylättyä...

    • jhdöfihaö

      joko se opintopolku taas toimii??

      • sgthif

        ei toimi


    • ..,.,.,

      tamk varasijalla 51

      • Toivo elää

        PÄÄSIN HAAGA-HELIAAN OPISKELEMAAN LIIKETALOUTTA!!! Nyt tää pyörtyy :D :D :D


    • minnuska1

      Opintopolkuun pääsin mut edelleen valinta kesken...huoH

    • juupajuu3

      huuuh! Ei tässä kyllä jaksa koko aikaa päivystellä..pitää mennä kuuraamaan vaikka kylppärin kaakeleita!

    • ,.,.,.,.

      nyt pääsin ja varasijat muuttuneet..... tamk aiemmin 51 nyt 48 mikkeli aiemmin 10 nyt 21???

    • uliuiluiluiliu

      HAAGA HELIAAA!!! AAAAA TÄLTÄ TULLAAN!! LIIKETALOUS!!!

      • susityttö

        Ei tuonut posti kirjettä. Diakin sivuilla lukee, että tulokset ilmoitetaan viimeistään tänään kirjallisesti eli eikö kirje olisi pitänyt tulla jo postissa? Julkaiseeko Diak omilla sivuilla päässeiden nimet?


    • maaaaria

      Metripoliaa oottelen.. Taitaa sieltä viimeisenä tulokset tulla...

    • PÖPÖPÖP

      JEEEEE 3.hakutoiveeseen tulliut Peruuntunut, hyväksytty ylemmälle hakutoiveelle!! MITÄÄÄ VOIKO TÄSSÄ JO TANSSIA

    • jänskää

      98632, minne alalle hait?

      • jännääjä

        Lapin AMK..onko jo tuloksia opintopolussa..nettisivuilla ei ainakaa näkyny, eikä sähköpostia...tulis jo tieto :)


    • Tietämätön

      "33. VARASIJALLA. VARASIJOJA TÄYTETÄÄN 18. JOULUKUUTA 2014 ASTI." Tarkoittaako tuo että 18 pääsee sisään vielä automaattisesti? vai vaan että jos esim 20 ihmistä ei ota vastaan opiskelupaikkaa niin silti 18 vaan pääsee varasijoilta sisään?

      • elisiispäivämäärää

        18.12 asti täytetään varasijoja


      • Juhmo

        Varasijoja täytetään 18.12. asti, noin yksinkertaisesti. Lukihäiriö tais tulla :D


      • kouluun kouluun

        "1 vaihtoehto (amk)lukee kesken
        2 vaihtoehto (tietojärjestelmätiede ) lukee PITÄÄ SAADA VÄHINTÄÄN 52 PISTETTÄ"


        mitä tää nyt tarkoittaa????? Osaako joku selventää?


    • hakeutunut

      opintopolussa käyttökatko! ÄÄÄÄÄ

      • justt

        Ei sillä, että tuolla mun varasiljalla olis mitään käytännön merkitystä, mutta outoa , että se laski juuri 19 sijaa alemmaksi.


    • 98632

      sh-koulutukseen.....

    • fdoteiorut

      ääää miksei laurean liiketaloudesta jo vois tulla tietoa, jännittääääää !

    • haaagaaaa

      varasija 74 HAHAH.. työnteko jatkuu Prkele

    • pöö

      Mullakin varasijat muuttuneet! Aiemmin oli ekassa hakutoiveessa varasija 12, nyt 25. Viidennessä hakutoiveessa lukee edelleen että peruuntunut, koska hyväksytty ylemmälle hakutoiveelle. Odottelen siis 2-4 hakutoiveen tuloksia.... Kai mut on johonkin niistä hyväksytty kun viimesessä lukee noin?

      • jkllh

        Johonkin hyväksytty, sitä se tarkoittaa :)


    • laureaa

      onko täällä sairaanhoitoo tai sosionomiks laureaa hakeneita onko tuloksia tullu

      • 0099

        hain laureaan, ei oo tullut tuloksia


      • Viuvi

        Laureaan terkkariks hakemassa, valinta kesken edelleen.. Ei jaksais enää odottaa!


    • napinapinapi

      mitä luulette että onko mulla mahollista päästä vielä laureaan opiskelee liiketaloutta ku 1. Haaga-helia liiketalous, jossa oon varasijalla, 2-4 laurean liiketalous opinnot (Otaniemi, tikkurila, leppävaara), joissa lukee että opiskelija valinnat kesken ja 5. haagahelia monimuotototeutus, jossa oon varasijalla ja 6. haagahelia tietojenkäsittely johon pääsin sisään. Voiko se siis muuttua vielä niin että pääsen liiketaloutta opiskelee laureaan ja toi tietojenkäsittely muuttuu ?

      • napinapinapi

        jotenki tuntuu vaa jännältä että pääsin tietojenkäsittelyy haagaheliaan vaikka siellä on ollu korkeemmat pisterajat normaalisti ku esim. laurean otaniemessä.. Laurean tuloksia ootellessa....


      • napinapinapi
        napinapinapi kirjoitti:

        jotenki tuntuu vaa jännältä että pääsin tietojenkäsittelyy haagaheliaan vaikka siellä on ollu korkeemmat pisterajat normaalisti ku esim. laurean otaniemessä.. Laurean tuloksia ootellessa....

        ja nyt näkyy että opiskelija valinnat kesken eli kaikki poistu tuolta sivuilta.. mitä ihmetäääää


    • juijuiuihiuh

      opintopolku toimii ja haagaheliaan pääsen!!!!

    • Metropoliaan hakenut

      Metropolian Facebook sivuilla lukee tällä tavalla:

      SYKSYN 2014 OPISKELIJAVALINNAT
      Opiskelijavalintojen tulokset eivät ole vielä kaikilta osin valmistuneet, mutta voit seurata omaa tilannettasi kirjautumalla Oma Opintopolku -palveluun osoitteessa https://opintopolku.fi/ Valintapäätöksiä ryhdytään postittamaan heti kun tulokset valmistuvat. Puhelimitse/sähköpostitse tuloksia voi tiedustella aikaisintaan 28.11.2014 lähtien.
      Terveisin Hakijapalvelut

      Eli pahimmassa tapauksessa osa meistä joutuu odottamaan vielä päivän pari :/

    • jokojo?

      DIAKISTA mitään tietoa??? :(

      • Kouluuuuun

        Lapin amk ja oamk eivät ole antaneet mitään tietoja. Tympäsee tämmöinen odottelu jo ja kun muut kyllä saavat tietoja. Ihme touhua ja opintopolussa lukee ainainen: 'opiskelijavalinta kesken'. Iso huoh! Tässä joutuu jännäämään varmaan koko tämän viikon siis.. Hohhoi.


    • jänskää

      Nyt mulla on lähtenyt opintopolusta noi koulut ja tilanteet, nyt on se sama näkymä kuin eilen ja muina päivinä, eli opiskelijavalinta kesken eikä muuta. :O

    • Hämmentynyt

      Mitä ihmettä, ensin näkyi että Haaga-heliaan olen varasijalla 42 ja Laurean tulokset vielä kesken, nyt kun päivitin sivuston niin tulokset ovat hävinneet, lukee taas että valinta on kesken.. Onko muilla tehnyt samaa?

      • samk2014

        Tässä on nyt se ongelma, että kun kaikkien koulujen tulokset eivät ole valmiina yms.. niin siellä voi ensin näkyä joku tulos ja se voi myöhemmin muuttua, koska kaikki tulokset eivät ole valmiina.. joten ihan varmaan 100 luottoa ei ole tuloksiin mitä sielä näkyy, eli riskinä että muuttuu vielä.... :/ eli älkää innostuko liian aikaisin :D


    • tisdaf

      Pääsin sisään mun ykkösvaihtoehtoon Haaga-heliaan!! Vihdoinkin!! Ku luin opintopolusta et mut oli hyväksytty ni itkuhan siinä pääsi. Onnea kaikille muille!

      • Happy23

        Joo sama itku tuli kesken työpäivää, ihanaa!!! Onnea :)


    • minnuska1

      Voi vittu metropolia nyt........ Ei jaksais oottaa ja oottaa.

    • toivotaanparasta

      edelleen "valinta kesken". Hain Saimiaan ja Turkuun

      • jeejeejeejejej

        "OMAT HAKEMUKSENI

        Sinulla ei ole hakemuksia, joita on mahdollista muokata. Etsi koulutukset sanahaulla, ja täytä hakulomake. Tunnistautuneena voit tällä sivulla muokata hakemustasi hakuaikana"

        TÄH!! MUN KOKO HAKEMUS HÄVINNY???


      • ei koskaan tuloksia

        ou nou... koko hakemus oli kadonnu nyt multa :( nyt luki näin opintopolussa: "Sinulla ei ole hakemuksia, joita on mahdollista muokata. Etsi koulutukset sanahaulla, ja täytä hakulomake. Tunnistautuneena voit tällä sivulla muokata hakemustasi hakuaikana."


    • 33jjjjjj

      sama homma

    • ,.,.,.,.,

      nyt mulla hävis taas kaikki tulokset!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • emppuii

      Pääsin tamkii varasijalta. Mutta nyt kaikki hävis ja tuli vaan että "opiskelijavalinta kesken" Whaaat

      • Wvylvatob

        Onko lapin amk ilmottanu ettei tulis tänää? Jos ei nii niitte on pakko tulla.siellä lukee vielä et tänää ilmotetaa


    • ,.,,.,

      Sinulla ei ole hakemuksia, joita on mahdollista muokata. Etsi koulutukset sanahaulla, ja täytä hakulomake. Tunnistautuneena voit tällä sivulla muokata hakemustasi hakuaikana.

      MITÄ HELVETTIÄ!!!???!?!?!?!?

    • 654321

      Omat hakemukseni
      Sinulla ei ole hakemuksia, joita on mahdollista muokata. Etsi koulutukset sanahaulla, ja täytä hakulomake. Tunnistautuneena voit tällä sivulla muokata hakemustasi hakuaikana.



      ÄÄÄÄÄ

    • omg

      Mulla kans viesti ettei hakemuksia :) LOLOLOLO

      • Viuvi

        Sinulla ei ole hakemuksia, joita on mahdollista muokata. Etsi koulutukset sanahaulla, ja täytä hakulomake. Tunnistautuneena voit tällä sivulla muokata hakemustasi hakuaikana.

        Jepjep..


    • apuaaaa

      Opintopolussa ei näy enää ollenkaan hakemuksia, tuli teksti:

      Sinulla ei ole hakemuksia, joita on mahdollista muokata. Etsi koulutukset sanahaulla, ja täytä hakulomake. Tunnistautuneena voit tällä sivulla muokata hakemustasi hakuaikana.


      Hain siis Metropoliaan, muilla sama?

      • aappa2

        Sama täällä, Metropoliaan haku ja nyt hakemus hävinnyt.......


    • vmp2

      Tuntuu hyvin toimivalta järjestelmältä tää opintopolku =D

      • Viuvi

        Erittäin hyvin epäonnistunut järjestelmä. Hohhoijjaa..


    • Hämmentynyt

      Apua, nyt sieltä on hävinnyt koko hakemus!

    • jiii3

      Mullakin lukee ettei hakemuksia löydy!

      Ja laurea...

    • 13+10

      itselläni metropolia ja ei näy hakemuksia

    • Niinuli1

      Mulla kanssa lukee,ettei hakemuksia löydy. Metropoliaan hain. Aamulla vielä luki että valinta kesken tms.

      • Niinuli1

        Ja Metropolian sivuilla on viesti, jossa lukee ;

        SYKSYN 2014 OPISKELIJAVALINNAT
        Opiskelijavalintojen tulokset eivät ole vielä kaikilta osin valmistuneet, mutta voit seurata omaa tilannettasi kirjautumalla Oma Opintopolku -palveluun osoitteessa https://opintopolku.fi. Valintapäätöksiä ryhdytään postittamaan heti kun tulokset valmistuvat. Puhelimitse/sähköpostitse tuloksia voi tiedustella aikaisintaan 28.11.2014 lähtien.
        Terveisin Hakijapalvelut


      • samk2014

        mä ainakin luotan tulokseen vasta ku nimet julkastu koulun sivulla!
        Opintopolun höpötyksiin mennyt usko.. siellä voi lukea nyt että hyväksytty ja seuraavan kerran menet, onkin et päässytkään / tai varasija numero muuttuu koko ajan...


    • hämmentynyt

      Ja miten voi olla mahdollista että Metropoliasta viime viikolla vielä luvattiin tulokset maanantaiksi ja kirjeet lähetettäisiin tiistaina ja nyt ei ole edes varmaa tulevatko tänään? Työnantajalle olen antanut viime viikolla saamani tiedot ja nyt pitää selitellä miksi en tiedäkkään vielä..

    • Kätilöksi?

      Sama juttu.. Turkuun oon hakenut. Ja sit käyttökatkoa perään. Saattaa olla et linjojen toisessa päässäkin jotakuta jo kuumottaa.,,

    • HoHohOhoho

      Toivo elää XD jos sieltä 74 varasiljata nousiski vähä ylemmäs ku ne katos.. :D ei haittaa yhtään et sekoilee toi! toivon että se on sekoillu ton mun sijoittumisen kanssa :D Kerranki näin päin..

    • turhautunut8

      Onkohan alasta riippuvainen tämä ilmoitus systeemi Metropoliassa? Minunkin ryhmälle ilmoitettiin että 25.11. tulisi ilmoitus tekstarina ja sähköpostina. Toivottavasti saisivat homman toimimaan klo 15 mennessä.

    • onnellinen113

      Haaga-Helia here I come!!! YEEEESSS! Odotus palkittiin! Onko muita tulossa?

      • apua11

        mulle tuli että ois matkailuun hyväksytty mutta nyt kun kaikki katos tuolta niin alkaa epäilyttää :D


    • :) :( :/

      meille sanottiin pääsykokeissa että tulokset tulevat mahdollisesti jo edeltävänä viikonloppuna eli perjantaina

    • tympääntynyt

      Ja nyt taas käyttökatko.. hermo menee!!!

    • ..,,...,

      en luottais siihen mitä opintopolussa sanotaan

    • pimahtanut

      Nyt se koko opintopolku on kaatunut. Ei muutaku odotellaan.

      Mahtavaa, että oikein valtakunnan uutisissa ilmoitettin, että tänään ilmoitetaan yhteishaun tulokset.

      Hulluksihan tässä jo tullee....

    • wowowowowo

      KYAMK KUTSUUUU!!!!! JIHUUU! Johdonassistentti ja kielet :)! Opintopolku tökki, mutta kyamkin sivuilla julkaistiin!

      • Kd;7!;6

        Soitin lapin amkkii ja ei usko että tänään saa tuloksia. Kuulema kovaa vauhtia siellä töitä tekevät.


    • eiootodellista1

      mulla lukee et käyttökatko että se siitä tiedosta pääseekö vieläkään kouluun!!!

    • toivotaanparasta

      Vaikka opintopolku tökkiikin niin luulen kyllä että siellä julkaistavat tiedot ovat päteviä, eikä niitä tarvii kyseenalaistaa.

      • Ihmettelijä

        Totta. en ymmärrä mitä nää kaikki vauhkoaa :D


      • lapsus
        Ihmettelijä kirjoitti:

        Totta. en ymmärrä mitä nää kaikki vauhkoaa :D

        Mua kyllä vähän huolettaa :/ opintopolussa näkyi, että minut on hyväksytty tamkiin sh-koulutukseen, mutta ilmoitus katosi pian ja nyt käyttökatko. Melkoisen ikävää, jos tuohon tietoon ei voisi luottaa.


      • Eikait tämä ole tosi

        Hmm, jos oikein tarkkaan luit, niin tyyppien "jononumerot" on vaihtuneet tässä ihan viime hetkien aikana, ennenkuin kaikki tiedot ja hakemukset hävisivät opintopolusta. Ei kauhean luotettavaa, jos ensin näkynyt jo varasija nro.12 ja vaihtuukin numeroon 25.


      • jepulis2
        lapsus kirjoitti:

        Mua kyllä vähän huolettaa :/ opintopolussa näkyi, että minut on hyväksytty tamkiin sh-koulutukseen, mutta ilmoitus katosi pian ja nyt käyttökatko. Melkoisen ikävää, jos tuohon tietoon ei voisi luottaa.

        Kyllä voi luottaa. Sivut vain tökkivät koska täällä on 1000000 muuta jotka myös kokoajan yrittävät tietojaan saada. ei huolta. ja btw tamkiin päässeet näkyvät tamkin sivulla jo :) http://www.tamk.fi/cms/tamk.nsf/($All)/03CE3DB9E8565C88C22577570074CE84?OpenDocument#ko23


    • dindidnidndin

      Mä oon päivittäny tota opintopolkuu about kokoajan.. ja nyt pääsin niinku normaalisti sisään ja siinä luki hakemuksia ei löytynyt, yritä myöhemmin uudelleen. mut sit yhtäkkii nyt taas käyttökatko :D

      kovilla on palvelin

    • hohhoijaaasd

      mikä helvetti siinä voi olla niin vaikeaa laittaa vaan valittujen nimet koulun sivuille ja unohtaa tämä sysipaska opintopolku.

      • EiJaksaOdottaa

        "mikä helvetti siinä voi olla niin vaikeaa laittaa vaan valittujen nimet koulun sivuille ja unohtaa tämä sysipaska opintopolku"


        REPSS XD


    • emppuii

      Noi tamkin opiskelijavalinnat on vuodelta 2011.. tänä vuonna ei julkase netissä nimiä

    • nmklo

      jep itsellä ensin varasija 10 ja sitten muuttuikin 21

    • elluz1

      MENEE nyt nii jumii ton sivun kaa!!!!!

      • riikkalii

        Jee. Tää pääsi kyamk tradenomi linjalle! !! Onnea muillekin


      • riikkalii

        Jee. Tää pääsi kyamk tradenomi linjalle! !! Onnea muillekin


    • Snow White

      Mä en edes viitsi yrittää kirjautua Opintopolkuun. Ilmoitelkaa sit kun taas toimii ja jos/kun joku saa tietoja Turusta...
      Kyllä ketuttaa...murrr...

      • loppuu

        Onkohan jamkista tietoa?


    • ikfjia

      palaa ihan hermo! ei edes pysty keskittymään mihinkään muuhun!!!Eikä ole edes varmaa saako tietoa tänään.....Tosi ärsyttävää!!

      • Köntsähousuissa

        Serveri näköjään kaatui. Vittu!!!!!!!!!!!!!!!


      • Kouluuuuun
        Köntsähousuissa kirjoitti:

        Serveri näköjään kaatui. Vittu!!!!!!!!!!!!!!!

        Onko kellään tietoa lapin amk? Ihan mahaan tässä sattuu, kun joutuu nii jännäämään. Ainaki vielä lapin amk sivuilla lukee, että tulokset ilmoitetaan viimeistään tänään. Kaippa siihen voi sit luottaa?! Ei auta kuin odotella. Stressaavaa mut silti jotenki huvittaa koko tilanne :D
        Opintopolku on kyl epäonnistunut täydellisesti kokonaisuudessaan..


      • Elvisjgld
        Kouluuuuun kirjoitti:

        Onko kellään tietoa lapin amk? Ihan mahaan tässä sattuu, kun joutuu nii jännäämään. Ainaki vielä lapin amk sivuilla lukee, että tulokset ilmoitetaan viimeistään tänään. Kaippa siihen voi sit luottaa?! Ei auta kuin odotella. Stressaavaa mut silti jotenki huvittaa koko tilanne :D
        Opintopolku on kyl epäonnistunut täydellisesti kokonaisuudessaan..

        Ite kans lapin amkkia oottelen. Ootko soittanu? Ite soitin aamulla ja sain nii epämääräsen vastauksen, tyyliin mahollisimman pian en tiiä millon. Soita ja kysy tuleeko tänään. Oishab niiden pitäny infota jos ei tuu, kun sielä kuiten lukee että tänään tulokset tulee.


      • Kouluuuuun
        Elvisjgld kirjoitti:

        Ite kans lapin amkkia oottelen. Ootko soittanu? Ite soitin aamulla ja sain nii epämääräsen vastauksen, tyyliin mahollisimman pian en tiiä millon. Soita ja kysy tuleeko tänään. Oishab niiden pitäny infota jos ei tuu, kun sielä kuiten lukee että tänään tulokset tulee.

        Okei. Millä linjalle hait? En ole soittanut, täytyy vielä odotella ja jos ei ala kuuluu, niin sitten varmaan soitella asiasta. Pidetään peukkuja, että jotain tietoja kohta alkaa kuulumaan!


    • Hoo

      Veikkaisin, että opintotoimistojen rouvat saattavat ottaa vähän reilumman lasillisen viintä tänä iltana...

      • Snow White

        Juu, siel saattaa hiukan tädeillä korvat punoittaa tänään, kun joutuvat vastaamaan kiukkuisiin puheluihin... No, siitähän niille maksetaan... ;)


    • uuhmm

      soittakaa ihmiset hakutoimistoihin, jos sieltä kertovat tulokset. pakkohan niiden on ne jo tietää

    • ugkjukbgk

      Oamk julkaissut tulokset nettisivuillaan.

    • elluz1

      Haaga-Heliaa ei saa ainakaa yhteyttä helkkarin hienoo...

    • odottelija1

      Savonialla oli palo- ja pelastusalalle hyväksyttyjen nimet sivuillaan. Vielä odotellaan vajaa tunti..

    • elluz1

      ONko kellään käyny niin että pääsee opintopolkuun mut ei siel näy mitään???

      • Odotusta

        Opintopolussa ollaan ja opiskelija valinta kesken..


    • hämmentynyt

      Nyt pääsee taas opintopolkuun ja lukee opiskelijavalinta on kesken..

    • Snow White

      Onko kukaan ollut yhteydessä Turun amkiin???

      • EiJaksaOdottaa

        KUKAAN OLLUT YHTEYDESSÄ LAPIN AMK????


      • Lfigurnhp
        EiJaksaOdottaa kirjoitti:

        KUKAAN OLLUT YHTEYDESSÄ LAPIN AMK????

        Ei usko että tlee tänään, nii sanoivat. Eikä kertonu että milloin sitten.


      • Lapin AMK
        Lfigurnhp kirjoitti:

        Ei usko että tlee tänään, nii sanoivat. Eikä kertonu että milloin sitten.

        Lapin AMK muuttanut aikatauluja sivulleen, että 28.11 julkistetaan tulokset. Sillee lennosta vaihdettu siitä 25.11 päivästä. Kiva. :D


    • lflflfy

      JAMK hakupalveluihin soitin, ovat itse sitä mieltä että tämän viikon aikana saavat ajettua hakutulokset läpi. Kirjeet ja lista valituista (jos on antanut luvan julkaista nimensä) tulevat myös nettisivuille Tämän viikon aikana. Ajavat tuloksia asteittain sivuille, ja ilmeisesti ei ole ihan toivotulla nopeudella mennyt tämä asia heidänkään mielestään.

      Eipä tuossa tullut mitään uutta. Ihmettelen vaan tätä touhua kun osa julkaissut ja osa ei. Miten JAMK voi olla näin hidas verrattuna muihin? On tosi mukavaa odotella heidän tuloksiaan mahdollisesti jopa tämän viikon

      • 1234567

        kertoko sulle jamkista ootko päässy sisää?


      • loppuu

        Ai kun kiva..että mahdollisesti vielä tämäkin viikko. Pitävät kunnolla jännityksessä..


      • lflflfy
        1234567 kirjoitti:

        kertoko sulle jamkista ootko päässy sisää?

        Ei kertoneet tuloksia. Lopussa sanoi puhelimen päässä työntekijä varovaisesti että hän uskoo että huomenna viimeistään tulee tulokset..


    • ekakerta1

      Minulla lukee 4 hakutoiveessa: PERUUNTUNUT, HYVÄKSYTTY YLEMMÄLLE HAKUTOIVEELLE ja 2 hakutoiveessa olen varasijalla 46.

      Tarkoittaako tuo hyväksytty siis sitä että minut on kuitenkin hakutoiveeseen 1 tai 3 hyväksytty? vai miten tuo homma menee.

      t. ensikertalainen

      • apuuuaaaaa

        näin mä sen ymmärtäisin että oot 1 tai 3 hyväksytty


      • odottelija1

        Niin minä ainaki käsittäsin asian. Ei oo kyl mitään varmaa tietoo, kun itekki ensikertalainen :D


      • 17+19

        Se hyväksytty on se olennainen sana siellä, onnea! :) Nähtävästi pääsit siihen kolmanteen koska muuten et ois varasijalla tokaan, jos oisit päässyt ensimmäiseen siis.


    • lollo1

      pääsin sisään ja näyttää että opiskelija valinta edelleen kesken...huoh!!! luulis nyt jo saavan selville

    • käyttökatko taas...

    • Snow White

      Soitin itse Turkuun ja on kuulemma syötetty järjestelmään noin tunti sitten, eli pitäisi näkyä, mutta kun kirjaudun niin tulee "Tietojen lataus epäonnistui. Yritä myöhemmin uudelleen." Aaaaaarg....

      • Snow White

        Apua! Mut on hyväksytty 1. vaihtoehtoon!!!!!


      • Kouluuuuun
        Snow White kirjoitti:

        Apua! Mut on hyväksytty 1. vaihtoehtoon!!!!!

        LAPIN AMK, sivuilla luki, et tulokset julkistetaan 28.11. Eli perjantaihin joutuu jännäämään. Ei ole oikeasti todellista :(


      • Tympääntynyt x100
        Kouluuuuun kirjoitti:

        LAPIN AMK, sivuilla luki, et tulokset julkistetaan 28.11. Eli perjantaihin joutuu jännäämään. Ei ole oikeasti todellista :(

        No ompa yllätys. Millähän oikeudella ne noita tuloksia viivyttää?


    • 12345678

      kertoko se sulle että ootko päässy sisälle jamkkiin?

      • gaag

        JAMK hakupalveluihin soitin, ovat itse sitä mieltä että tämän viikon aikana saavat ajettua hakutulokset läpi. Kirjeet ja lista valituista (jos on antanut luvan julkaista nimensä) tulevat myös nettisivuille Tämän viikon aikana. Ajavat tuloksia asteittain sivuille, ja ilmeisesti ei ole ihan toivotulla nopeudella mennyt tämä asia heidänkään mielestään.


    • susa2

      Ykkösvaihtoehtoon täälläkin :)

    • metropoliaseksuaali

      onko kukaan soittanut metropoliaan?

      • Toivo elää

        Onnea kaikille paikan saaneille ja roppakaupalla kärsivällisyyttä odottelijoille!! :)

        Nähdään Haaga-Heliassa tammikuussa, jotka sinne pääsi kans!


    • .....

      Tai soittanut Tamkiin?

      • Tietoa?

        Varasijat 49->68->65. Mistähän toikin johtuu kun muuttuu koko ajan


      • susityttö

        Entä diakiin? Ei se oikeesti voi olla niin että oamk jo julkaisi nimet ja diak ei. Ei kyllä riitä kärsivällisyys.


    • asasasasasa

      pääsin saloon opiskelemaan...Turun AMK

      • Snow white

        Samoin :) Mikä linja?


    • sadgsd

      Hain kahteen kohteeseen, soitin kakkosvaihtoehtoon ja sanoivat varovaisesti että et ole edes varasijalla täällä meillä. Varovaisesti kertoili että se johtuu siitä että olet _todennäköisesti_ valittu ekaan kohteeseen!!!!


      JIPPIIIII JA JEEEEEE!!! En uskalla ennen tuloksia kyllä liikaa iloita!!!! :D

    • asasasasasa

      Th

      • Snow White

        Sama :)


    • enmaltaenää

      onko seamkin julkaisemisajasta tms mitään tietoa?

    • asasasasasa

      en päässyt Ruiskadulle valitettavasti :((((((((((((
      voi ei........

    • jakkihärkä234

      Soittakaa hakijapalveluihin! Antavat suoraan sieltä tietoa. Ei olle edes ruuhkaa puhelimessa, ei muuta kun langat laulamaan. Moni menee kiinni kello 15 tai kello 16, joten nyt on mahdollisuus vielä.

      • kätilöksi

        Savoniaan kätilöksi jeeeeee !


    • vittumitee

      KAIKKI HYLÄTTY: syrjäytymään.

    • 98765

      1.kesken 2. 46 3. 14 ja noiki muuttunu koko ajna

    • makkaraperunat1

      Soitin laurean hakijapalveluun sanoivat, että valintoja ei ole tehty joten kannattaa huomenna kysellä. hah.

    • jännittääliikaa

      hain haagaheliaan opiskelemaan englanninkielisiin koulutuksiin, niissä näkyy että valinta kesken :O onko muut haaga-heliaan hakeneet saaneet jo tulokset?

    • minnuska1

      Onko kukaan soitellut metropoliaan?

    • 1212

      Uskaltaisikohan Metropolian toimistolle soittaa, ja kysyä tietoa omasta mahdollisesta sisäänpääsystään?

    • hämmentynyt

      metropolian hakutoimistom puhelinlinja sulkeutuu ma-ti klo 13 eli huomiseen menee soittelun osalta

      • Metropoliaa

        Pikkusen rupee jo hermot menee tähän touhuu!!!! Kyse kuitenkaa ei oo ihan pienestä asiasta!!!!
        Ärsyttää niiiiin paljon. Metropoliaan ji aamulla laitoin s-postia, eikä millään tavalla sanonu et olis joku vielä kesken. Sanoi odottavansa lupaa julkaista opintohallitukselta.


      • Tietämätön

        Kuka kertoisi, miten toimitaan jos pääsis sisään hakutoiveeseen nro.2 mutta on varasijalla 1.hakutoiveessa, niin miten se toimii käytönnössä? Pitääkö hakea erikseen siihen? Vai odotellaan vaan muina ihmisinä jos sattuis vapautuu varasijalta paikka itselle? :D
        T. ekaa kertaa näissä juttuissa


    • 1234567!?

      JEEE..lamk ja monimuoto.. Mä pääsin!!!! Uskomatonta tää on ihan huippu fiilis!!!

    • :) ;)

      Onko muut samaa mieltä et Metropolian sivut on aika kurjasti toteutettu ? :) Jos sinne nimet julkaistaisiin, niin minneköhän ne laitettais...

    • tuohto

      Eiköhän Metropolian tulokset ole tältä päivältä taputeltu. Harmittaa!!

    • tamktäältätullaa

      jeee tamk ja monimuoto!!! mä laitoin hakutoimistoon viestii ja vastasivat heti :) kannattaa soittaa koska kertovat kyllä jos tietävät oletko päässyt sisään!

    • LLii
    • kärsimätön

      onko diakkiin odottavia? sivuilla lukee aikaisintaan 25.11! hitto tässä ku koko ajan käy kurkkimassa opintopolussa nin verkkopankki salasanat tulee käytettyä.. :D mitenhän sitä osais vaan oottaa ilmotusta postitse tai viestillä kun on tässä pääsykokeittenkin jälkeen ollut malttia.. huhhahhei

      • Hoo

        Nyt tuli Diakiin (Helsinki, terveydenhoitaja) tulos ainakin täällä Opintopolkuun.


      • susityttö

        Mä kans oottelen diakkiin tuloksia. Huomenna kyllä soitan sinne jos ei tänään tuu tulokset.


      • Hoo
        susityttö kirjoitti:

        Mä kans oottelen diakkiin tuloksia. Huomenna kyllä soitan sinne jos ei tänään tuu tulokset.

        Kandee soitella tänään, huomenna näyttäis opintotoimisto olevan suljettuna...


    • Mitä?!

      "valintakokeen osion tulos alle 8 pistettä"

      Osaako joku sano mitä tämä tarkoittaa? Että koko kokeesta alle 8 pistettä?! Eikai sentään... Älkää viittikö nauraa jos on niin että sain oikeesti koko kokeesta alle 8 pistettä..

    • 55678

      :D aikamoinen mestari kyllä oot jos oot saanu 8 pistettä :D

      • Mitä?!

        No sitä minäki ajattelin, että ei helvetti sentää :D Muistaakseni täydet on 100 pistettä...


      • Urp0
        Mitä?! kirjoitti:

        No sitä minäki ajattelin, että ei helvetti sentää :D Muistaakseni täydet on 100 pistettä...

        Siis jostain osiosta oot saanu ton verran.


    • 55678

      :D ai että... aihan tässä vähän piristystä päivään :) :D

    • odotuspalkitaan??

      haagahelia international business, kukaan saanut tuloksia?????

    • kohta sh

      Oamk valitut näkyy oamk etusivulla. Oma nimeni näytti olevan joukossa. Itkuksi tämä päivä meni.... olo niin onnellinen!

      • Jeppe

        Onko Samk:ista tullut tuloksia vielä kellekään ?


    • lk-n-nj

      Tarkoittaako, jos opintopolussa yhden hakukohteen kohdalla lukee "PERUUNTUNUT, HYVÄKSYTTY YLEMMÄLLE HAKUTOIVEELLE", että oon varmasti hyväksytty ylempiin hakukohteisiin, vaikka ylemmät hakukohteet ovat vielä kesken, vai voiko se vielä muuttua siten, että paikkaa ei tulekaan?? Haluan vain varmistaa

      • Tulisjo

        Hihkaskaa jos joku laureaan pyrkivä saa tulokset


      • Kyrpiintynyt
        Tulisjo kirjoitti:

        Hihkaskaa jos joku laureaan pyrkivä saa tulokset

        Joo täälläkin ootellaan Laurean tuloksia.....


      • lk-n-nj
        Kyrpiintynyt kirjoitti:

        Joo täälläkin ootellaan Laurean tuloksia.....

        Täälläkin. 3 ylintä kohdetta oli laurean liiketaloustradenomiks,


    • päläpälä

      Kukaan päässyt Mamkiin?

    • jänskää

      Pakko myöntää, että oon teille sisään päässeille kateellinen, vaikkakin iloinen teidän puolesta! :) Olisi ollut niin upeeta saada itsekin koulupaikka, mutta ei nyt tällä(kään) kertaa ollut mun vuoro... Täytyy vaan luottaa siihen että vielä on munkin vuoro saada ilouutisia opiskelupaikasta, vaikka nyt harmittaakin niin pirusti ja tuntuu etten ikinä pääse.

    • 7890+

      vaihteeks taas käyttökatko

    • hähh

      Mitä tarkoita, että VALINTAKOKEEN PAKOLLINEN OSIO HYLÄTTY?
      mutta toiset kaks hakutoivetta on vielä ns kesken?

      • |x|

        Samk? Mullakin luki ensi pakollinen osio hylätty mutta nyt "Peruuntunut, aloituspaikat täynnä"
        Tarkoittaako se sama kuin hylätty?


    • laurea

      Laureaan hakevat mikä tilanne teillä?

      • Kyrpiintynyt

        "Opiskelijavalinta on kesken."

        Ihan käsittämätöntä..


      • EiJaksaOdottaa

        LAPIN AMK ! Opintopolkuun tullut tieto! Sisään niin että heilahti!!! :) onnea kovasti muillekin!


    • Sormet ristissä

      En voi uskoa, että olen Haaga-Heliaan varasijalla 41, koska pisteitä koulumenestyksestä oli jo pelkästään 60. Millä pisteillä sinne sitten on päässyt tänä vuonna? Viimeksi ollut jotain 63-65 ja uskoisin saaneeni kyllä ainakin puolet oikein pääsykokeissa. Mielettömät onnittelut siis niille, jotka HH:hon pääsivät :)

      Laureaan siis täälläkin odotellaan ja olen todella v*ttuuntunut ja pettynyt itseeni. Mulla lukee kans kahdessa alimmassa, että "peruutettu".

      ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!

      • Varasijalla

        Mihin aineeseen hait Haaga-Heliassa? Mulla on täsmälleen sama tilanne, varasija 41. vaikka lähtöpisteet hyvät ja pääsykoekin tuntui menevän nappiin. Jännää..


      • Sormet ristissä
        Varasijalla kirjoitti:

        Mihin aineeseen hait Haaga-Heliassa? Mulla on täsmälleen sama tilanne, varasija 41. vaikka lähtöpisteet hyvät ja pääsykoekin tuntui menevän nappiin. Jännää..

        Moikka!

        Tradenomi ja liiketalous. Toivottavasti sulla sama, niin se on joku virhe :D


      • Sormet ristissä
        Sormet ristissä kirjoitti:

        Moikka!

        Tradenomi ja liiketalous. Toivottavasti sulla sama, niin se on joku virhe :D

        Tarkoitin siis tradenomi ja monimuoto :D


      • Varasijalla
        Sormet ristissä kirjoitti:

        Moikka!

        Tradenomi ja liiketalous. Toivottavasti sulla sama, niin se on joku virhe :D

        Mitä ihmettä :D Tradenomi ja liiketalouden päivätoteutus!


      • Sormet ristissä
        Varasijalla kirjoitti:

        Mitä ihmettä :D Tradenomi ja liiketalouden päivätoteutus!

        Mä en kuitenkaan voi jotenkin uskoa, että pääsykoe olis mennyt niin pyllylleen, että olisin varasijalla 41. Tsemppiä sulle! :)


    • joopajoo3

      varasija 74>79>78 ?? miks vaihtelee tolleen. Tosi rasittavaa.. vaikka ei kyl tolta sijotukselta enää mihinkää kouluu pääse :D

      • wtfff

        Mulla lukee hakutoiveissa 2-4 (hain 4 paikkaa) että peruuntunut, hyväksytty ylempään hakutoiveeseen 1. Hakutoive Jamk kätilö lukee että valinta on kesken mutta jos mulla kerta 2. Toiveen kohdalla lukee että peruuntunut,hyväksytty ylempään hakutoiveeseen ni joko tässä uskaltaa juhlia.. :D valintakokeiden tulos on ollut 65/70 pistettä


      • AmandaHelena
        wtfff kirjoitti:

        Mulla lukee hakutoiveissa 2-4 (hain 4 paikkaa) että peruuntunut, hyväksytty ylempään hakutoiveeseen 1. Hakutoive Jamk kätilö lukee että valinta on kesken mutta jos mulla kerta 2. Toiveen kohdalla lukee että peruuntunut,hyväksytty ylempään hakutoiveeseen ni joko tässä uskaltaa juhlia.. :D valintakokeiden tulos on ollut 65/70 pistettä

        Mulla on hakutoiveet 1-3 Laureaan, jossa lukee valinta kesken. 4. Oli Lamk, jonka kohdalla lukee peruttu, hyväksytti ylempään hakukoneeseen.
        Metropolian kohdalla lukee peruttu ja nyt ilmeistyi viimeiseen jAMkin kohdalle sama peruttu, hyväksytty ylempään halukohteeseen.
        Linja SH
        Tarkoittaako tuo varmasti, että mut on hyväksytty Laureaan eli johonkin 1-3 vaihtoehdoista ja olisin päässyt Lamk tai Jamk??.
        Kiitos jos joku osaa neuvoa. :) nyt vaan pelottaa, jos yhtäkkiä ei saakaan paikkaa Laurasta. :(
        Tylsää tämä odottelu.,,


    • tulevatimbuktulainen

      No enpä tainnut päästä. Laureaa vielä aavistuksen verran toiveikkaasti odottelen. Hopihopi Laurea. :D Metropolia myös kesken, mutta sen suhteen en enää elättele toivoa noista varasijalukemista päätellen. Täytyypi keksiä jotain muuta. :( :(

    • opintopolkufu

      miksei haagahelian kaikki tulokset oo tullu? niin rasittavaa .... :(

      se oli ainoa paikka minne ylipäätään hain.

    • tel123

      No nyt itseäni rupeaa vihdoin ärsyttämään, koska lupauksista ei ilmeisesti pidetä kiinni. Tänään on se mystinen 25. marraskuuta, mutta Laureaan hakeneena mulla lukee "opiskelijavalinta on kesken". Mitä hemmettiä? Toivoisin, että tämän päivän aikana tulee...

      Onnea jonnekin päässeille!

      • nknk2

        Onhan tässä vielä n. 8 tuntia tätä päivää jäljellä..


    • vauhtia1

      inhottavaa olla töissä ja jännittää tuloksia -.- :D:D:D pitäisi pomollekkin ilmottaa jatkosta että hän osaa palkata täysiaikaisen työntekijän mun tilalle!

      • .....

        Täälläkin on mennyt koko työpäivä pilalle odottelun takia. :)


    • Odotus jatkuu

      Soitin äsken Metropoliaan ja vaihteesta sanoivat että uusimman tiedon mukaan tuloksia sinne voi soitella aikaisintaan perjantaina. :D Valitettavasti näin ja muuta ei osanut sanoa. Kivaa...

      • aappa2

        Voihan Metropolia sentään... Täällä klo 6 asti jännittänyt koneen ääressä että pääsinkö ainoaan hakuvaihtoehtoon johon hain!
        Toivottavasti tuo 28. pvä on vaan varman päälle asetettu ehdoton takaraja ja tulokset julkistettaisiin sittenkin aiemmin...
        Huudelkaa ihmeessä joku tänne kun tulokset vihdoin saadaan!


    • Onko kenelläkään metropoliaan 1. hakuvaihtoehtona hakeneella tullut muihin hakuvaihtoehtoihin "peruuntunut, hyväksytty ylempään hakutoiveeseen"?

    • haluanopiskelemaan

      Oikeesti niin odottanu tätä päivää, et sais vihdoinki tietää kuinka käy. Niin päivämäärää muutettu "viimeistään 25.11 --> 28.11. Toisaalta se ja sama odottaa pari päivää lisää, mut jotenkin olis odottanut et noista viimeistään-päivämääristä pidettäis kiinni.
      Epätietoisuus ja odottelu pistää kyl niiiin stressaantuneeksi!
      No mutta, perjantaina sitten.. Nyt ainakin alan olla valmis siihen ei-toivottuunkaan valintakoetulokseen, ollut aikaa valmistautua pettymykseenkin kunnolla :)

      • Tarkoitatko jotain tiettyä AMK:ta?


      • ÄÄÄÄMenihermot

        LAUREA SULKI HAKIJAPALVELU NUMERON. -.- vittu tää on perseestä.....


      • Kyrpiintynyt
        ÄÄÄÄMenihermot kirjoitti:

        LAUREA SULKI HAKIJAPALVELU NUMERON. -.- vittu tää on perseestä.....

        Taitaa joka suunnalla mennä hermot kyseiseen tilanteeseen.. Mutta että sulkee hakijapalvelu numeronsa? Kantaisivat nyt vastuunsa kyseisessä tilanteessa ja malttaisivat infota hakijoita. Todella vastuuttomasti toimittu! Eiväthän he sille mitään mahda jos järjestelmä kusee, mutta toistan: todella vastuuttomasti toimitttu!!
        Täälläkin hermoja kiristää..


      • haluanopiskelemaan
        texasforever kirjoitti:

        Tarkoitatko jotain tiettyä AMK:ta?

        Jep, Lapin AMK


    • jaanatuuli

      JAMKiin tuli tulokset, varasijoille kauas jäin :( harmittaa hirveesti

      • anka1

        Mulla lukee opinpolussa, että valintatilanne kesken. Silti ykkösvaihtoehdon perässä lukee että 14.varasijalla. Vieläköhän ne voi siitä muuttua. Siis JAMKiin hain.


    • 123456789

      Mistä muka näätte pistemääränne?? mulla nyt kaikki tulokset. jamk oli 1 hakutoive ja varasijalla 38. mut silti lukee edellen et opiskelijavalinta kesken

      • JäätävääOdotella

        Mulla ei lue enää ees linjaa mille hain, ainoastaan et opiskelijavalinta on kesken. En hakenut kuin yhteen paikkaan.


      • jaanatuuli

        Tietenkin se on kesken kun lopulliset valinnat ei oo vielä tapahtunut. Sitten kun varasijoilta on ihmiset hyväksytty, niin opiskelija valinta on valmis ja se on sitten lopullinen


      • Juippiis

        Onko kukaan päässyt mamkiin? Minulla lukee että valinta kesken.


      • jeejee.
        Juippiis kirjoitti:

        Onko kukaan päässyt mamkiin? Minulla lukee että valinta kesken.

        Terkkariksi MAMKiin ;)


    • minnuska1

      Noh ei se auta kuin odotella noita metropolian tuloksia.. Tuskin tänään enää tulevat.

    • ompempom

      Onko kellään tullut vastauksia Lapin amkista?

    • jjeee

      Melkone farssi tää koko opintopolku. Miks pitää mennä sörssimää vaik vanha systeemi toimi jo hyvin. Laurean tuloksia odotellessa....

      • jauuu!

        Kätilöksi Turkuun! Kiitooos!!


      • kolmas kerta toden sanoo
        jauuu! kirjoitti:

        Kätilöksi Turkuun! Kiitooos!!

        Mäkiii pääsiiin :))))))


    • möhh

      Hei, jos Diakista tuli hylätty, Laurea ja Metropilia on vielä
      "opiskelijavalinta on kesken", tarkoittaa se sitä, että kaikki tulee olemaan hylätyksi? :(

      • makkaraperunat1

        melkein sama tilanne.. Epäilen hylättyä kaikista, koska kaverilla luki muuten samallain mutta "sinut on valittu hyväksytty ylemmälle hakutoiveelle"


    • jejejejej

      mutta mistä tiedätte, että paljonko tuli pisteitä pääsykokeista? näkeekö ne jostain muualta?

    • 1234567890

      tarkotinkin nyt sitä että kun varasijat on tässä mulla muuttuuneet pitkin päivää että muuttuukohan ne vielä, kun nyt kaikissa hakutoiveissa on jo varasija paikka

    • Sormet ristissä

      Sain Laurealta s-postia:

      "Hei

      Tämän hetken tiedon mukaan, tulokset tulevat tämän päivän/illan aikana.

      Valintatieto tulee reaaliaikaisena näkymään www.opintopolku.fi -palvelussa, johon voi kirjautua pankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai poliisin myöntämällä sirullisella varmennekortilla.

      Valinta-ajoja tehdään yöhön saakka, joten kannattaa katsoa tilannetta opintopolusta myös tänään illalla.

      Kun valinnan tulokset ovat valmiit, lähetämme hyväksytyille myös sähköpostia sekä postitse hyväksymiskirjeen."

      • 16+13

        Peruuntunut aloituspaikat täynnä? Eli hylätty?


    • napinapinapi

      mitä luulette että onko mulla mahollista päästä vielä laureaan opiskelee liiketaloutta ku 1. Haaga-helia liiketalous, jossa oon varasijalla, 2-4 laurean liiketalous opinnot (Otaniemi, tikkurila, leppävaara), joissa lukee että opiskelija valinnat kesken ja 5. haagahelia monimuotototeutus, jossa oon varasijalla ja 6. haagahelia tietojenkäsittely johon pääsin sisään. Voiko se siis muuttua vielä niin että pääsen liiketaloutta opiskelee laureaan ja toi tietojenkäsittely muuttuu ?

      • napinapinapi

        Selvitin tän hakutoimiston kautta niin tuli tämmöne vastaus jos joku vielä miettii:

        "Hei

        Valinta-ajot ovat vielä kesken, joten kyllä sinulla on vielä mahdollisuus tulla valituksi ylempään hakutoiveeseen. Tulokset tulevat tämän päivän/illan aikana myös Laurean osalta.

        Valintatieto tulee reaaliaikaisena näkymään www.opintopolku.fi -palvelussa, johon voi kirjautua pankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai poliisin myöntämällä sirullisella varmennekortilla.

        Valinta-ajoja tehdään yöhön saakka, joten kannattaa katsoa tilannetta opintopolusta myös tänään illalla.

        Kun valinnan tulokset ovat valmiit, lähetämme hyväksytyille myös sähköpostia sekä postitse hyväksymiskirjeen."

        Eli nyt peukut ja varpaat mulle pystyyn!!!! haluun liiketalouteen!!! :D


      • jännääjä

        Mulla ei opintopolussa vielä Lapin amkin tuloksia...lukee että valinta kesken..tarkoittanee siis että en päässyt, jos osalla jo tieto että pääsyt :( onnea kaikille jotka paikan saaneet. Ote ehkä melkein jo toivon heottäny kaivoon, mjt jännätään nyt vielä kuitenkin että opintopolkuun tulokset sais omaltakin osalta...ainakaa ei vielä suoraan lue että ois hylätty.


    • Jesh!

      Pääsin lappiin sosionomin päiväkoulutukseen :D En tiedä, itkisinkö vai nauraisinko, sillä toi Lappi oli vähän semmonen, et haen sinne jos vaikka pääsisin edes johonki kouluun... Laurea ja Metropoli tosiaan kesken, joten niihin voin vielä varmaan päästä? :P

      • erkk1

        Onnittelut kaikille jotka ovat päässeet johonkin kouluun! :) ja ne ketkä eivät vielä ole saaneet tietää tuloksia niin älkää lannistuko! Ne ketkä ei päässeet mihinkään, no keväällä uusi yritys :) mäki pääsin onneks ja suuntana turun amk. Oli kyllä todell piinaavaa odottaa että pääsi sinne opintopolkuun sisään.


    • hiphei2

      geronomi, metropolia, monimuotokoulutus: HYVÄKSYTTY

    • sadofjwfow

      mää en kyllä ymmärrä että oon 203. varasijalla haagaheliaan liiketalouteen vaikka kokeet meni mielestäni ihan ok hyvin ja lähtöpisteitä oli 35 :D Luulis että pisterajat ois laskenu ku oli vähemmä hakijoita ja pisteytys koko haussa muuttu, mutta nyt tuntuu siltä että ne vaan on noussu aikasempiin vuosiin verrattuna..

    • kääk

      Siis mä en tajua mulla on koko ajan haaga-helian varasija noussut vaikka tuskin kukaan perunut viel tässä vaihees?:D Tosin edellee se on joku 40, että en mä sinne oo pääsemässä. Mutta ärsyttäää ku hakukohteet 2-4 Laureaan liiketaloutta niin lukee kesken ja 5-6 lukee että "peruuntunut, hyväksytty ylemmälle hakutoiveelle".... milloin uskaltaa juhliaaa

      • npinapinapi

        kääk, mitä sulla on 5-6 hakutoiveessa ?


      • kääk
        npinapinapi kirjoitti:

        kääk, mitä sulla on 5-6 hakutoiveessa ?

        haaga-helian monimuotototeutus ja metropolian :)


    • 6+6=666

      17. varasija metropoliaan sähkö- ja automaatiotekniikka, oisko mitään mahiksia?

    • annette3

      Onnea kaikille jotka saaneet opiskelupaikan! :) Täällä jännitetään vielä metropolian bioanalyytikan tuloksia. Oon 99,9 % varma etten pääse mutta silti pieni toivon kipinä päässä surraa!!

    • kalakukko1

      Mulla lukee kolmannessa vaihtoehdossa Peruuntunut, hyväksytty ylemmälle hakutoiveelle, onko mahollista vaihtaa tokasta kolmanteen, metropolian sisällä tekniikasta toiseen siis, jos pisteet riittää?

      • ewrttsr

        se sun täytyy selvittää sit metropolian kautta, mut yleensä mun mielestä insinööri opinnoissa on helpompaa vaihtaa ku muissa. Joka tapauksessa tässä itse haussa sää et sitä pysty muuttaa mut sit ku meet kouluu niin siellä täytyy selvittää :)


    • aappa2

      Metropolian tulokset tullut, kätilötyön päiväopetus HYVÄKSYTTY!!!
      Aaaaah ihanaa!!! :))))

    • surullinen5

      Hei, jos 1. Diakista tuli hylätty, 2. Laurea ja 3. Metropilia on vielä "opiskelijavalinta on kesken", tarkoittaa se sitä, että kaikki tulee olemaan hylätyksi? :(

      • aegsgs

        ei tarkota välttämättä :) jos sulla siis pääsykokeessa ei oo mikää pakolline osuus menny hylätyks joka hylkää koko kokeen nii muuten sulla on vielä mahkut päästä niihin! mut sit taas toisaalta.. jos ei tullu ees varasijaa.. no, sinuna oottaisin vielä laureaa ja metropoliaa jonka tulokset tulee tän päivän aikana !


      • skakaaaa

        Metropolia hylätty. Ja luki lopullinen valinta. niin arvasin eli raivo harjoittelu ensi kokeeseen koska ei ole vaihtoehto ettei menis läpi:D


    • Röntgenhoitaja

      Metropoliaan opiskelemaan röntgenhoitajaksi, hurraaa!

      • onnellinenoppilas

        Täällä toinen onnellinen! Tammikuussa nähdään! :)


      • Röntgenhoitaja

        Me nähdään sitten sielä! Minäkin pääsin:)


    • miäs

      Kyamk sosionomi HYVÄKSYTTY :)

    • 0099

      Laurea hyvinkää sosionomi hyväksytty, muut laureat viel kesken

    • minnuska1

      ääh koko päivän päivittäny tuota ja edelleen opiskelijavalinta on kesken! Noh jospa kohta kerta metropoliakin alkanu tietoja tiputtelemaan

    • Tuohto

      Ei ole tullut Metropoliasta vielä minulle vastausta :(

    • aappa2

      Metropoliaan kätilöksi! Jjjeeesss!

    • 1212

      Lukeeko teillä siinä "etusivulla" Opiskelijavalinta on kesken -tekstin lisäksi hakemienne koulutusohjelmien nimi?

      • minnuska1

        ei lue


      • 161616

        täällä lukee

        --Opiskelijavalinta on kesken.--
        --VALINTATILANNE Kesken--
        --koulutus--


      • 1212
        161616 kirjoitti:

        täällä lukee

        --Opiskelijavalinta on kesken.--
        --VALINTATILANNE Kesken--
        --koulutus--

        Kiitos vastauksista! Mulla lukee näin:


        Korkeakoulujen yhteishaku syksy 2014
        Näytä hakemus
        Opiskelijavalinta on kesken.
        Yhteystiedot


      • Minnaliinirr
        minnuska1 kirjoitti:

        ei lue

        Minulla lukee. En enää jaksa toivoa. Motivaatio olisi ollut kova. Kylläpä harmittaa..


    • Kynnetsyötynäkohta

      Metropolia, yhteistyökoulutukset eri maakuntien ammattikorkeakoulujen kanssa, onko kukaan saanu tuloksia? Röntgenhoitaja tai bioanalyytikko?

      • lissuhk

        Bioanalyytikon tuloksia odotellaan.... Eli en ole saanut.


    • Inhinööri

      Metropoliaan hyväksyttiin sähkö-ja automaatiotekniikkaa lukemaan :)))

    • asdadsdas

      10. varasijalla metropoliaan tietotekniikkaa -.-

    • kerrankin2

      Jamkilta tuli tieto neljän aikaan. Opiskelulupa myönnetty ja otin heti vastaan. Olen niin helpottunut, ettei mitään rajaa. Jes. Olen niin onnellinen, ettei mitään järkeekään.

      • anka1

        Onnea! Näitkö opinpolusta tulokset? Mulla opinpolussa lukee, että ei hakemuksia, joita voi muokata. Haitko sairaanhoitajaksi vai kätilöksi?


    • eiiii

      oma hakemukseni hävisi järjestelmästä? en ollut vielä saanut tuloksia :OO

      • mitä helvettiä

        sama täällä, hakemus vaan katosi näkyvistä vaikka oli hommat kesken


      • minnuska1
        mitä helvettiä kirjoitti:

        sama täällä, hakemus vaan katosi näkyvistä vaikka oli hommat kesken

        mullakin hävis...


      • jännittääää

        Mullakin luki ensin alimmissa hakukohteissa että PERUUNTUNUT, hyväksytty ylempään hakukohteeseen. Ehdin jo vähän iloita että pääsen jompaan kumpaan ylempään joissa luki, että valinta kesken.

        NYT KOKO HAKEMUS KADONNUT!!! Ei voi olla totta!!!

        Vähänkö liian trilleriksi menee tää ilta.


    • samithemies

      vähän mietityttää, että kesällä kun jäi paikka saamatta koska meni pääsykoe erittäin huonosti, alle 10p, joten automaattinen hylky, minulla tosin oli aika hyvä todistus jolloinka sain lähes pelkällä koulumenestyksellä minimipisteet koulutukseen, ja nyt olen jopa 20 varasijalla, vaikka sama todistus ja meni pääsykoekin läpi.
      onko syksyn haussa niin kovaa tasoa vai miten näin yhtäkkiä on?
      tosin voi olla se että opintopoluissa lukee että valinnat kesken mutta tiedä häntä

      • samithemies

        ja nyt hakemus ja koulutus katosi jaaahans


    • 1212

      "Sinulla ei ole hakemuksia, joita on mahdollista muokata."

      • jumalauta nyt OPH

        enpä olis halunnutkaan tietää tuloksia


      • .....

        Kuten myös... :/


    • Happy!

      Pääsin Tamkiin. Vuhuu! :)

      • Itkenkohta

        Mullakin hävis hakemus :((( mitä tää on????!


    • tel123

      NO HUHHUH, pääsin Laureaan vaikka olin melko varma etten pääse... Nyt on mahtava olo. Onnea kaikille päässeille ja tsemppiä hakuun niille, jotka eivät tällä kertaa päässeet!

    • EIONNISTUMIKÄÄN11

      mikä lie taas tullu opintopolkuun, kun olin vastaanottamassa koulupaikkaa ja palvelu ei hyväksynyt vastausta ja kirjauduin uudelleen sivulle ja hakemusta ei enää ollut???!!! voi v....

    • jeppsu1

      Metropolia tieto- ja viestintätekniikka varasijalla 20. Paljon opiskelijoita otetaankaan sisään?:D Tai no toiki on vielä kesken, joten turha kai tässä mitään toivoa elätellä. Meni kyllä penkin alle koe tai ainakin kemian osuus että on tää iha positiivinen ylläri sinänsä.;D

    • enjaksaenääodottaa

      nyt tuli tiedot takasin mutta EDELLEEN kesken....

      • kyllästynyt

        jep, tuloksia yhä odotellaan täällä myös


    • Hyväksytty Laurea Tikkurila terveydenhoitaja! Ihanaa!!!

    • Muilla poikki yhteys

      Taisi opintopolku kaatua..

    • hilimanjaaro

      Hakemuksia ladataan...

      Tietojen lataaminen epäonnistui, yritä myöhemmin uudestaan.

      Äääääh!!!! :P

    • nouuu

      Jaha, taas opintopolussa käyttökatko,

      • suuhygienistiksi

        Hermo menee....! Metropolia hopi hopi. Onko muita täällä hakenut suuhygienistiksi?


      • Mietteliäänä täällä
        suuhygienistiksi kirjoitti:

        Hermo menee....! Metropolia hopi hopi. Onko muita täällä hakenut suuhygienistiksi?

        Minä, sekä päivä- että monimuotototeutukseen. Kyllä hermot menee tässä odotellessa


    • kerrankin2

      Pääsin saikariksi jamkille. Älkää stressatko jos hakemus häviää noin. Itselläkin hävisi ennen tietoa. Ja mulla luki välissä sellaistakin et oisin ollut varasijalla mun viimeiseen hakupaikkaan. Meinasi itku tulla siinä vaiheessa mut ne muuttu sit noin et myönnetty opiskelupaikka jamkiin ja otatko paikan vastaan. Joten peli ei oo vielä pelattu. Tsemppiä kaikki.

    • hämmentynyt

      metropoliaan bioanalytiikkaa monimuotona hyväksytty!!!!

    • milloin

      haaga-helia englannin kielen tulokset vieläkin kesken :(
      voi kumpa tieto tulisi tänään! muuten huomisestakin duunipäivästä tulee pitkä kun kyttäilen samalla kokoajan opintopolkua :D ja pankkitunnukset loppuu hahaha!

    • viivi11

      Metropolia sairaanhoitaja! :) Onnellisuusprosentti pilvissä

    • hippa1

      Hyväksyin opiskelupaikan ja sen jälkeen kaikki tiedot katosi, nyt järjestelmässä lukee vain:
      Tunnistautumisesi onnistui, mutta emme löytäneet hakemuksia henkilötunnuksellasi.

      Löytyykö nyt jostain tiedot opintopolusta että olen hyväksynyt koulun ja todella päässyt sinne. Vai kaatuiko koko sivu nyt ?

    • .....

      Onko Tamkista kuulunut mitään? Onko muille tullut vastauksia sieltä?

    • mitä mikä miten häh

      Mitenhän tuo varasijan määritys oikein menee..? Pääsykokeeseen jos on päässyt vain tietty määrä hakijoita ja niistä tietty määrä pääsee suoraan sisään, voiko varasija sitten olla "kauemapana" kuin edes hakijamäärä..? Joko tässä luovutaan minkäänalaisesta toivosta... :/

    • qnsku

      Entäs Laurean tulokset?? mulla lukee, että valinta kesken ja vielä erikseen koulutuksen kohdalla "kesken" mutta kuitenkin varasija 39. ? Eli onko toivoa, että toi tosta vielä muuttuu vai alanko jo miettiä muita kuvioita keväälle?

    • hippa1

      huh. taas toimii. ja kaikki tiedot ennallaan. :)

    • KESKEN!!??

      mulla lukee kaikkialla opiskelijavalinta kesken :D :((((

      • zzzzZZZzzzz

        Täälläkin lukee, että on kesken. Kauankohan tässä vielä pitää odottaa. :/


    • Niinuli1

      Onko kukaan saanut tuloksia metropolian toimintaterapeuttilinjalle? Opintopolulla vaihtuu teksti koko ajan, valinta kesken tms.

    • oivoi393

      ihmeellistä, jokaikinen hakupaikka on varasijalla. Ei taida koulupaikka aueta vieläkään. kaipa täs täytyy siirtyy johonkin muuhun suunnitelmaan.

    • hakija1

      Lapin amkin sivuilla lukee nyt hakuaikatauluissa että tulokset julkistetaan 28. päivä. osaako joku sanoa onko tuo pvmäärä ollut siellä jo aiemmin vai onko ilmestyny tänään?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1412
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1193
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe