Pidättäytyminen ja puhtaus

Hän on minun linnani

Osa uskovista ajattelee, että monet asiat ovat syntisiä. Heillä on samanlaisia ajatuksia kuin muslimeilla: masturbaatio, esiaviollinen seksi ja varainkin naisen koko seksuaalisuus ovat tabuja, joiden äärellä podetaan huonoa omatuntoa. Muslimeilla asia on usein niin, ettei näistä edes keskustella. Olen kuitenkin tällä palstalla ja muuallakin törmännyt aina vain useammin kristittyihin, joilla on näitä "islamistisia" ajatuksia.

Länsimaalaisina meillä ovat voimassa ihmisoikeudet ja seksualisuus ymmärretään osaksi ihmisluontoa. Kaikenlainen kiihkoilu ja toisten syntien osoittelu on siis turhaa.

Luottakaa Jumalaan! Kyllä hän meistä huolehtii.

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi sitä pitää pohtia vain naista? Yhtä hyvin mies on vastuussa. Naista pidetään jonain viettijättärenä jolle mies ei mahda mitään.

      Ihan niin kuin Aatami ja Eeva kertomuksessa nainen jo siellä houkutteli miestä syntiin, sillä omenalla.

      Ei se syntien miettiminen niin väärin ole aina.

      Silloin kun minä olin uskossa ja evanekelioin miehiä niin useampi kysyi ihan vakavissaan onko siellä seurakunnassa naisia. Eräskin oli uskossa kun kysyi sitä.

      Seurakuntaa pidetään jonain seuranhakupaikkana, ihan yleisesti.

      Minua harmitti se koska itse olin kiinnostuneempi uskonasioista kuin esiliinana toimimisesta.

    • -o-

      Olen kanssasi samaa mieltä, toiseksi viimeiseen riviin saakka.

      • Oliko toi mulle? Toiseksi viimeinen rivi oli:"Seurakuntaa pidetään jonain seuranhakupaikkana, ihan yleisesti."

        Niin, ne miehet joita minä tunsin, pitivät seurakuntaa sellaisena.

        Vai oliko-o-viesti aloittajalle, tokavika rivi hänellä on:"Kaikenlainen kiihkoilu ja syntien osoittaminen on turhaa."

        Siinä sä varmaan olet samaa mieltä.

        Mä en pitänyt itseäni mitenkään kiihkoilijana tai syntien osoittelijana. Ne miehet teki vaan naisten metsästyksensä keskellä samantekevänä sitä miksi heidän kanssaan olin tekemisissä:

        lähinnä toivoin että he irtautuisivat ongelmistaan kuten alkoholismi uskon avulla. Yritin auttaa heitä hengellisesti.

        Eivät olleet siis mitään unelmamiehiä ja näytti sitlä että heille kelpasi nainen kuin nainen.

        "Onko siellä naisia?"oli kysymys tosi usein, ja mä vaan vaivaannuin siitä. Enkä halunnut heidänlaisiaan ystävieni(seurakuntasisaret)elämään.

        Joka tapauksessa siihen esiliinan rooliin jouduin, koska ei ne naisetkaan sen pyhempiä olleet. Eräskin sitten ihastui yhteen tällaiseen alkoholistiin mutta se kaatui kun miehen mielestä parempi nainen tuli paikalle.

        Tämä on ihan koettua faktaa seurakuntamaailmasta.

        Seuranhakupaikkoja ovat.


      • -o-
        auroraboreallis kirjoitti:

        Oliko toi mulle? Toiseksi viimeinen rivi oli:"Seurakuntaa pidetään jonain seuranhakupaikkana, ihan yleisesti."

        Niin, ne miehet joita minä tunsin, pitivät seurakuntaa sellaisena.

        Vai oliko-o-viesti aloittajalle, tokavika rivi hänellä on:"Kaikenlainen kiihkoilu ja syntien osoittaminen on turhaa."

        Siinä sä varmaan olet samaa mieltä.

        Mä en pitänyt itseäni mitenkään kiihkoilijana tai syntien osoittelijana. Ne miehet teki vaan naisten metsästyksensä keskellä samantekevänä sitä miksi heidän kanssaan olin tekemisissä:

        lähinnä toivoin että he irtautuisivat ongelmistaan kuten alkoholismi uskon avulla. Yritin auttaa heitä hengellisesti.

        Eivät olleet siis mitään unelmamiehiä ja näytti sitlä että heille kelpasi nainen kuin nainen.

        "Onko siellä naisia?"oli kysymys tosi usein, ja mä vaan vaivaannuin siitä. Enkä halunnut heidänlaisiaan ystävieni(seurakuntasisaret)elämään.

        Joka tapauksessa siihen esiliinan rooliin jouduin, koska ei ne naisetkaan sen pyhempiä olleet. Eräskin sitten ihastui yhteen tällaiseen alkoholistiin mutta se kaatui kun miehen mielestä parempi nainen tuli paikalle.

        Tämä on ihan koettua faktaa seurakuntamaailmasta.

        Seuranhakupaikkoja ovat.

        Ei ollut sinulle, vaan aloittajalle.
        Toiseksi viimeinen rivi oli vielä OK, mutta viimeistä en enää allekirjoita, eli "Luottakaa Jumalaan! Kyllä hän meistä huolehtii.".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1476
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1233
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe