Yksin jouluaaton.

hylkiö1

Kuinkas moni on yksin jouluaaton? Siis minun lisäkseni.
Ja olen vasta 36v.

76

1546

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varpunen jouluyönä

      Olen myös yksin jouluaaton kuten kaikki muutkin pyhät ja arkipäivät :( ja olen 39v. Eikai se yksinäisyys ikää katso.

      • MÄÄKII

        ON TÄÄLLÄ- minäkii -60v.mummi--koko joulu ja uusivuosi koko vuosi ja mennyt vuosi YKSIN !------


    • Keissa

      Varmaan olen yksin. Tarkoitan, että voin kyllä käydä toisten yksinäisten luona aattoiltana, mutta kodissani ei ole muita. En minä jouluaattoa sen kummempana asiana näe: se on vain yksi vuoden illoista.

    • 10+3

      Yksin ollaan näillä näkymin. Eihan sitä ihan varmasti tiedä mitä kerkiää tapahtumaan.

    • Skorpion 65

      Niin minäkin olen yksin Jouluaattona ja muulloinkin. Minulle jokainen päivä on sitä samaa paskaa. Ei minulla ole edes ketään kavereita. Että yksin täällä vain erakkona ollaan. Se on minun kohtaloni ja sen melkeimpä jo hyväksynkin. Kaiken on pakko vain niellä. Itse jo 49v.

    • 6+9

      Jouluaatto tulee vietettyä joka vuosi vanhempien siskon ja ehkä isovanhempien kanssa, ehkä osa myös sitä seuraavasta päivästä.
      Mutta uudenvuoden osalta ei ole mitään suunnitelmia, se on kyllä erityisen paha päivä meille yksinäisille :(

      • joulufiilis

        Sama täällä vanhempien, tai siis äidin luona joulu ja uusivuosi on sitten aivan hämäränpeitossa....?


      • ihmisten ilmoille
        joulufiilis kirjoitti:

        Sama täällä vanhempien, tai siis äidin luona joulu ja uusivuosi on sitten aivan hämäränpeitossa....?

        Menkää jonnekkin missä on ihmisiä !! Tanssilavalle esim. kuuntelemaan hyvää musaa jos ette osaa tanssia. Siellä on paljon muitakin yksin tuilleita mutta seuraahan siellä aina halutessaan saa.


      • Mies, 49, Hki
        ihmisten ilmoille kirjoitti:

        Menkää jonnekkin missä on ihmisiä !! Tanssilavalle esim. kuuntelemaan hyvää musaa jos ette osaa tanssia. Siellä on paljon muitakin yksin tuilleita mutta seuraahan siellä aina halutessaan saa.

        Enpä usko, että tanssilavalla kuulee mieleistäni musiikkia. Karmeaa iskelmäjollotusta kylläkin.


      • heiki,k
        Mies, 49, Hki kirjoitti:

        Enpä usko, että tanssilavalla kuulee mieleistäni musiikkia. Karmeaa iskelmäjollotusta kylläkin.

        tanssimaan ehdottomasti,, ei tarvii olla yksin ,, ja nykyjään on tanssikansa selvinpäin,, melkein,, e muuta kuin menoksi, tanssipaikkoja on paljon,, valkkaat vain, kunnon kotimaista menoa,, ,, näin sis uutenevuotena,, voiolla että no ainakin tapanintanssit on,, jos olet disko ihminen sit kaikki paikat auki joulun aikaan,,


      • Herr Bruckner
        ihmisten ilmoille kirjoitti:

        Menkää jonnekkin missä on ihmisiä !! Tanssilavalle esim. kuuntelemaan hyvää musaa jos ette osaa tanssia. Siellä on paljon muitakin yksin tuilleita mutta seuraahan siellä aina halutessaan saa.

        Millähän tanssilavalla kuulee hyvää musiikkia? En oikein usko tuota väitettä.


    • juu, yksin ollaan :)

      Yksin olen (ja omasta halusta). ikää 40.

      minäkään en joulua pidä mitenkään erityisenä, tai siten, että juuri silloin iskisi joku "joulu yksin!" -fiilis. osaan olla yksin eikä se ahdista. ja kun joulu ei ole minulle erityisen tärkeä juhla. paitsi että se saa ihmiset lähtemään pois kaupungista ja saan nauttia hiljaisesta kerrostalosta ja rauhallisista lenkeistä. Eikä autotkaan pörise läheisellä isolla tiellä.

      vanhempien luona en jaksa olla, koska siellä on ankeuttajia ja he osaavat ankeuttaa optismistinkin. kotona on kiva olla yksin. Tietysti kumppaninkin kanssa voisi hyvinkin olla, en ole sosiaalinen erakko, vaikka pidänkin yksinolosta, mutta kun sitä ei ole, niin ei ole. otan sitten kaiken irti siitä, että saa olla yksin.

      ehkä hankin nyt keittiön pöydälle joulukuusen sijaan joulukiven, jos joku jouluhullu erehtyy tunkemaan kotiini, niin voin ainakin sen avulla vastustaa joulua ja samalla ottaa siihen osaa. en vain jaksa toistaa samaa kaavaa vuodesta toiseen, siksi kaiketi vastustan joulua - kaikista rutiininomaisinta ja käsikirjoitetuinta näytelmää.

      viime jouluna kaipasin, että jos jossain olisi ollut kulttuuritarjontaa jouluna, siis muutakin kuin "kauniita" joululauluja tai aamenia ja hoosiannaa ja huolestuneita puheita syrjäytyneistä. jos vaikka jossain kirkossa olisi ollut jotain iloista, vaikka jos joku olisi ollut täällä tykittämässä bachin toccataa ja fuugaa kirkkouruilla, tai jos olisi ollut teatterin näyttämöllä oopperaa (kerrankin olisi ollut aikaa valmistautua ooperaan etukäteen syventymällä librettoon jne) tai jos julkistakin liikennettä olisi ollut, että autottomatkin pääsisi, mutta toki ymmärrän, että ihmisiä ei kauheasti innosta olla töissä jouluna. Ei ehkä minuakaan innostaisi, sillä sitten en voisi nauttia hiljaisuudesta. Ainoa joulurutiinini taitaa tosin olla se, etten avaa nettiä ellen sitten katso sieltä jotain sarjaa tai leffaa tai jotain konserttia tai oopperaa). ja se, että olen mieluusti niin vähillä valoilla kuin suinkin, että saa kunnolla imeä pimeyttä sisäänsä ja ajatella, että kohta siitä pääsee onneksi eroon ja aurinko tulee taas esiin.

      niin, siis sori jaarittelut, mutta jos joku on yksin ja kärsii siitä ja kokee, että joulu erityisesti on hankala aika, niin miettikää miksi ihmeessä kokee, että oma seura on niin huonoa että kärsimys tulee. (lue: nauti kerrankin, että saat olla yksin ja tehdä tasan tarkkaan sitä mitä huvittaa. jos joulu ahdistaa paljon, niin käy ennen jouluaattoa kaikissa mahdollisissa kissanristiäisissä ja kulttuuririennoissa, että saat yliannostuksen ihmisistä. kulje kaupoissa jouluryysiksen mukana ja jonota kassajonossa kassajonon jälkeen. kun pääset viimein jouluaattona kotiin, olet vain onnellinen että saat olla ainakin kaksi päivää ilman ihmisiä, ruuhkaa ja hälinää. tai luulen, että niin käy.. olen itse introvertti, joten en ehkä osaa kovin hyvin kuvitella miten yksin olo voisi ahdistaa tai tuntua kurjalta).

      • Mies, 49, Hki

        Vanhempiani voisi toki mennä katsomaan, mutta taidan pysyä kotona. S-postiini tulvinut siinä määrin uutuuslevyjä, joten ottanen ne joulu-urakaksi. Taatusti muutakin kuultavaa kuin iänikuinen BWV 565.


    • Nvm55 JKL

      Voi kuule, monta joulua on tullut jo yksin vietettyä sen jälkeen kun lapseni muutti avoliittoon ja nytkin olen tulevan joulun taas yksin. Sukulaisiinkaan en voi lähteä aatoksi, kun en halua yöksi jäädä ja bussit ei kulje.
      Täällä on muutama ravintola auki aattonakin mutta vielä en ole rohjennut mennä vaikka siellä on kuulemani mukaan ollut mukava tunnelma, olen miettinyt että olenkohan jo liian vanha niihin kekkereihin kun ikää jo liki kuuskymmentä.

      • ikinuorimuori

        No et taatusti ole liian vanha kekkereihin. Mukaan vaan.

        Mikset muuten pyydä lastasi ja hänen kumppaniaan sinulle joulu-aaton aterialle?


      • Nvm55 JKL
        ikinuorimuori kirjoitti:

        No et taatusti ole liian vanha kekkereihin. Mukaan vaan.

        Mikset muuten pyydä lastasi ja hänen kumppaniaan sinulle joulu-aaton aterialle?

        Lapseni ja kumppaninsa pienen tyttönsä kanssa menee tänä vuonna toiseen mummilaan, joka toinen joulu siellä :)


    • vanha kurppa myös

      Moikka joulun yksinäiset! Lähtekää tekin Tallinnaan. En tiedä kuinka hiljainen tai glögin tuoksuinen on joulu Virossa, mutta eipähän ainakaan tarvi potea jouluvitutusta yksin kotona. En yleensä harrasta risteilyjä, mutta nyt on elämä luisunut niin harmaan ahdistavaksi, että vois kokeilla löytyykö reissulta edes yks mukava juttukaveri. Tai kaunis joulutori, musiikkia, jotain kivaa...

      • Nvm55 JKL

        Mä olin toissa jouluna Tallinnan risteilyllä ja tykkäsin kyllä. Vähän suunnittelin tällekin joululle samaa, mutta en saanut ketään hyttikaveriksi niin en raaski yksin lähteä, kun tulee paljon kalliimmaksi.


      • ei niin vanha
        Nvm55 JKL kirjoitti:

        Mä olin toissa jouluna Tallinnan risteilyllä ja tykkäsin kyllä. Vähän suunnittelin tällekin joululle samaa, mutta en saanut ketään hyttikaveriksi niin en raaski yksin lähteä, kun tulee paljon kalliimmaksi.

        Tiedän jo vastauksen, mutta kysynpä silti; huvittaisiko sinua viettää yhteinen, kahden yksinäisen, joulu? Syödään ja jutellaan, ollaan vain. Kysyn sinulta Nvm55 tätä siksi, että asun itsekin Jyväskylässä, enkä haluaisi olla taas yksin. Sanotaan nyt vielä, että olen kyllä sinua nuorempi, 36-vuotias ja mies, mutta en tosiaan tarkoita tässä nyt muuta kuin joulunviettoa.

        Jos ajatus ei tunnu liian oudolta, tavoitat minut osoitteesta suomi24 at uymail.com


      • Nvm55 JKL
        ei niin vanha kirjoitti:

        Tiedän jo vastauksen, mutta kysynpä silti; huvittaisiko sinua viettää yhteinen, kahden yksinäisen, joulu? Syödään ja jutellaan, ollaan vain. Kysyn sinulta Nvm55 tätä siksi, että asun itsekin Jyväskylässä, enkä haluaisi olla taas yksin. Sanotaan nyt vielä, että olen kyllä sinua nuorempi, 36-vuotias ja mies, mutta en tosiaan tarkoita tässä nyt muuta kuin joulunviettoa.

        Jos ajatus ei tunnu liian oudolta, tavoitat minut osoitteesta suomi24 at uymail.com

        Sorry, mut niin rohkea en ole, pitää tuntea pitempään ennenkuin rohkenen kahdenkeskiseen ajanviettoon muualla kuin ihmisten ilmoilla.....Hyvää joulua kuitenkin


    • ,,,,,,,,,,

      36v. missä vanhemmat, sukulaiset asuvat ?

      • lavafriikki

        Niin ja mikset käy ravintoloissa tai muissa mestoissa ja harrastuksissa missä tapaa ihmisiä ?

        Mene tanssikursseille niin sinulla ei tule koskaan olemaan pulaa ainakaan naisista jos alat sitten harrastamaan lavatanssia.


      • Elämän valttimäntit
        lavafriikki kirjoitti:

        Niin ja mikset käy ravintoloissa tai muissa mestoissa ja harrastuksissa missä tapaa ihmisiä ?

        Mene tanssikursseille niin sinulla ei tule koskaan olemaan pulaa ainakaan naisista jos alat sitten harrastamaan lavatanssia.

        Miä ihmeen tanssimania täällä on? Jos on kompura jaloistaan ja inhoaa iskelmää, ei taatusti harrasta lavatanssia.


    • yksinNa

      Luultavasti, ellei lainan ja laskujen maksun jälkeen jää rahaa matkustaa vanhempien luo...

    • olen viestik. alotta

      en ole väleissä kenenkään vanhempien tai sukulaisten kanssa enkä rupea selittelemään syitä täällä. sanon, että yrittänyt olen korjata välejä, mutta sen verran ilkeä suku ja vanhemmat ettei tule mitään ja enää en aio yrittää korjata asioita, saa mun puolesta olla asiat, viimeisin yritys tänä vuonna 2014 eikä asia onnistunut niin enää en yritä ja turha kenenkään sanoa ettenkö olisi tarpeeksi yrittänyt tai mun vikani tai muuta kaikkea te ette tunne mun vanhempiani tai sukulaisia kuinka ilkeitä ne ovat mua kohtaan ja niin edelleen. olen viestiketjun alottaja 36v.

      • 34v ja yksin

        Mulla ei yksinkertaisesti ole vanhempia eikä ketään sukulaisia. Ja olen myös joulun yksin. Oikeastaan se ei edes ahdista enää, olen niin tottunut olemaan yksin. Enemmän varmaan ahdistaisi jos joutuisi viettämään joulun jonkun/joidenkin kanssa ja olemaan sosiaalinen. Sitäpaitsi joulu ei merkitse mulle mitään enkä sitä mitenkään vietä. Luen kirjoja ja katson leffoja.


    • 11+7

      Minulle Jouluaatto on kuoleman juhla, Läheinen ihminen kuoli juuri jouluaattona. Joten sen vuoksi haluan olla silloin yksin.

    • Luonto on kirkkoni

      Kuolemaa ei kannata juhlia. Ehkä elämämme jatkuu muodossa tai toisessa myös tämän kehon tultua liian väsyneeksi. Kenties jouluaattona lähtenyt läheisesti seuraa yhä maanpäällisiä puuhiasi jossain eri ulottuvuudessa pystymättä ilmaisemaan tunteitaan sinulle. Jos näin on, hänkin varmasti tuntee saman suuren ikävän, ja haluaisi nähdä rakkaan ihmisen onnellisena. Anna itsellesi sekä läheisillesi (rajan molemmin puolin) joulun paras lahja: oikeus iloon ja toivoon.

      Kaipaus on kuin kaiken alleen peittävä varjo, jonka alla olen haparoinut minäkin, mutta yritä silti köpötellä pienin horjuvin askelin eteenpäin sen sijaan, että jäisit pimeyteen makaamaan. Suru ei ikinä poistu täysin, mutta sen kanssa voi oppia elämään. Jonakin päivänä olet taas riittävän vahva näkemään valon pilkahduksen, kunhan opit antamaan itsellesi anteeksi virheet joita teit ja kauniit sanat, jotka jätit kertomatta läheisellesi. Hän kyllä tietää ja on ylpeä sinusta, koska jatkat sinnikkäästi eteenpäin.

      Lämmin halaus ja parempaa uutta vuotta!

      • 11+7

        Kiitos.


    • yökukkuja

      Jos hyvin menee niin olen yksin joulun ajan kuten uudet vuodet myös. Nautin kovasti yksin olosta.

      Katon muutaman leffan ja surhvaan netissä, siinä se aika menee. Käyn muutaman tunnin kävelyllä iltamyöhään.

    • siivu elämää

      Yksinäiset sanoo aina että joulu on vaan yksi päivä tai viikonloppu muitten joukossa. Katkeraa. Olen itse yksin aina ja varsinkin jouluna. Silti tykkään joulusta ja kuuntelen joululauluja ja virittelen jouluvaloja sekä käyn laulamassa kauneimpia joululauluja. Todellakin: Hoosianna! Tää on hyvää ja mainio tapa. En tunne kirkossa ketään, enkä halua tuntea. Tunnelma on pääasia. Minunkin ympäriltä on parhaat ystävät jo kuolleet, olenhan itsekin jo sivu viidenkymmenen.

      • Lady in red

        Minä olen 57 v ja käyn tanssimassa, myös jouluna. Tosin en aattona.

        Lapsi tulee aattona ja on ilmeisesti myös joulu -yön luonani. Sitten hän lähtee ystäviensä ja rakkaansa kanssa omiin joulunviettoihinsa.

        Minä lähden lavoille tanssimaan. Tanssitarjontaa on maaseudun ja kaupunkienkin lavoilla läpi joulun. Pidän siis hauskaa niinkuin sadat muutkin ... tanssien selvinpäin ;))

        Sukulaisiakin on mutta ei nyt jouna kiinnosta heidän seuransa. Käyn heillä ennen joulua aina.


      • heikki.k
        Lady in red kirjoitti:

        Minä olen 57 v ja käyn tanssimassa, myös jouluna. Tosin en aattona.

        Lapsi tulee aattona ja on ilmeisesti myös joulu -yön luonani. Sitten hän lähtee ystäviensä ja rakkaansa kanssa omiin joulunviettoihinsa.

        Minä lähden lavoille tanssimaan. Tanssitarjontaa on maaseudun ja kaupunkienkin lavoilla läpi joulun. Pidän siis hauskaa niinkuin sadat muutkin ... tanssien selvinpäin ;))

        Sukulaisiakin on mutta ei nyt jouna kiinnosta heidän seuransa. Käyn heillä ennen joulua aina.

        noin sitä pitää,, olet oikeassa,, ei muuta kuin menoksi,,,,kinkulle kyytiä.. hih ,, ja selvinpäin tietysti,, niin se o,,


    • lonley

      Myös joudun olemaan yksin jouluna. Ainoa paikka missä voin vain käydä jouluna, niin on hautuumaalla viemässä kynttilät palamaan. Minulla ei ole ystäviä\kavereita. Saatikka seurustelu kumppania. Olen vasta 27v poju.

      • tanssityttö

        Netistä löytyy seuraa aattonakin ;)) !!! Etsi itsellesi netistä tyttöystävä.


    • juu, yksin ollaan :)

      Siivu elämää- nimimerkille:

      miksi se on katkeraa, jos jollekin joulu on yksi päivä muiden joukossa? Miksi joku leimautuu katkeraksi, jos ei vietä joulua? Eihän kaikki tykkää anaaliseksistä tai sitä harrasta, ei kaikkien tarvitse tykätä joulustakaan tai sitä viettää ilman että pitäisi leimata toiseen katkeruusleimoja. Toivottavasti löydät itsellesi kaverin, joka tykkää samoista asioista joulussa kuin sinäkin.

      • 6+17

        Ensimmäinen joulu yksin. Vaimo menehtyi yllättäen marraskuun lopulla ja siunaustilaisuus on juuri ennen joulua 20.12 eikä lapsia ole. Tällä uudella paikkakunnalla ehdimme asumaan vasta kaksi vuotta eikä läheisiä ystäviä täällä vielä ole. 35 vuotta ehdimme olla yhdessä. Rankkaa tästä tulee...


      • nainenNiinu
        6+17 kirjoitti:

        Ensimmäinen joulu yksin. Vaimo menehtyi yllättäen marraskuun lopulla ja siunaustilaisuus on juuri ennen joulua 20.12 eikä lapsia ole. Tällä uudella paikkakunnalla ehdimme asumaan vasta kaksi vuotta eikä läheisiä ystäviä täällä vielä ole. 35 vuotta ehdimme olla yhdessä. Rankkaa tästä tulee...

        Kun selviät suruajasta niin lähde tanssimaan tai nettitreffeille. Jonkinlaista Joulua ja jaksa nyt kaiken yli.


      • kynttilän valossa
        6+17 kirjoitti:

        Ensimmäinen joulu yksin. Vaimo menehtyi yllättäen marraskuun lopulla ja siunaustilaisuus on juuri ennen joulua 20.12 eikä lapsia ole. Tällä uudella paikkakunnalla ehdimme asumaan vasta kaksi vuotta eikä läheisiä ystäviä täällä vielä ole. 35 vuotta ehdimme olla yhdessä. Rankkaa tästä tulee...

        Koita jaksaa, vaikka olisi kuinka vaikeaa. Lähetän sinulle paljon kyyneleet kuivaavia halauksia sinne pimeyteen...ota kiinni! :) Jos mitenkään pystyt, niin lähde silloin tällöin ihmisten pariin - parhaan ystäväsi luo, katsomaan iloinen elokuva, vapaaehtoiseksi tms. Ehkä muiden seura ei kiinnosta pätkän vertaa nyt, mutta tekee hyvää silti. Saat pikku loman yksinäisyydestä, raitista ilmaa ja uusia ajatuksia.


      • 9+12
        kynttilän valossa kirjoitti:

        Koita jaksaa, vaikka olisi kuinka vaikeaa. Lähetän sinulle paljon kyyneleet kuivaavia halauksia sinne pimeyteen...ota kiinni! :) Jos mitenkään pystyt, niin lähde silloin tällöin ihmisten pariin - parhaan ystäväsi luo, katsomaan iloinen elokuva, vapaaehtoiseksi tms. Ehkä muiden seura ei kiinnosta pätkän vertaa nyt, mutta tekee hyvää silti. Saat pikku loman yksinäisyydestä, raitista ilmaa ja uusia ajatuksia.

        Kiitos teille nainenNiinu ja kynttilän valossa!

        On tämä 57v yksin jäävälle miehelle melko rankka juttu. Ja kun tuo joulukin tulee vielä ikävästi tähän kohdalle.

        Yritän nyt vielä tehdä noin 60km:n päässä asuvalle vanhalle äidilleni jonkinlaisen joulun. Ostan vähähän perinteisiä jouluruokia ja menen aattona hänen luokseen kun vaimoni oli hänelle erittäin rakas ja läheinen. Olemme kaikkina näinä vuosina viettäneet joulun yhdessä. Nyt on yksi joukosta poissa. Nyyh.......


    • 4+16=55

      Mukavia kirjoituksia. En ole enää niin yksinäinen.

    • Keissa

      Osanotot rakkaimpansa juuri menettänyt mies. Sinun ja äitisi joulu on nyt erilainen.
      Ei jouluna tarvitse olla porukoissa. Olen jo niin tottunut itsenäiseen elämään, että en edes kaipaa jatkuvaa seuraa kotona ja ei ole pakollista tarvetta lähteä jouluaattona pois kotoa. Viime jouluaattona söin jouluaterian kahdessa paikassa. Eräs ystävä oli jo ajoissa kutsunut, sitten voitin joulukinkun ja kokkaamista harrastava ystävä laittoi siitä jouluruuan. Nyt tämä ensimmäinen kertomani ystävä on jo niin sairas, että makaa sairaana kotiavun ja omaisten turvin kotona, jos ei ole milloin sairaalassa.
      Aattona joulusaunasta se alkaa, sitten syön riisipuuroa sopan kanssa, lohta, hedelmäkakkua jne. Jouluvaloja päälle ja iltaa kynttilän hämyssä. Myöhällä kierros hautausmaalle - ensin käyn vanhalla hautausmaalla viemässä kynttilän isäni isoisän haudalle, Isäni isovanhempain haudalle, sitten isovanhempaini haudalle (isäni vanhemmat) ja lopulla vuorossa ovat omat vanhempani. Muistan näin sukuani ollen itse jo viidennessä polvessa.
      Joskus olen käynyt vielä kirkossa yömessussa.
      Aattopäivänä tai edellisenä iltana käyn hoivakodissa tervehtimässä tätiä ja kahta ystävää. Tekstiviestejä lähtee moniin paikkoihin....

      • Kiitos Keissa!!!

        Löysin salasanan tähän joskus rekisteröityyn käyttäjätunnukseen joten käytän nyt tätä.

        Vaimon siunaustilaisuus on 20.12 joten en voi edes kuvitella miten rikki olen jouluna :(

        Lisämausteena on vielä se, että työni (valtion virkamies) loppuivat marraskuun lopussa. Vuonna 71 sattuneen liikenneonnettomuuden vuoksi maksettava 50% työkyvyttömyyseläke saattaa tehdä selviytymisestä mahdollista kunhan vaihdan tämän asumisoikeusasunnon vähhän pienempään. Yritän nyt vaan jotenkin kestää....


      • Ajatuksenvirta
        käpyhaukka kirjoitti:

        Kiitos Keissa!!!

        Löysin salasanan tähän joskus rekisteröityyn käyttäjätunnukseen joten käytän nyt tätä.

        Vaimon siunaustilaisuus on 20.12 joten en voi edes kuvitella miten rikki olen jouluna :(

        Lisämausteena on vielä se, että työni (valtion virkamies) loppuivat marraskuun lopussa. Vuonna 71 sattuneen liikenneonnettomuuden vuoksi maksettava 50% työkyvyttömyyseläke saattaa tehdä selviytymisestä mahdollista kunhan vaihdan tämän asumisoikeusasunnon vähhän pienempään. Yritän nyt vaan jotenkin kestää....

        Vieläköhän olet kuullolla... Ensiksikin paljon voimia ja tsemppiä sinne surun keskelle!
        Kirjoitan alle sekalaista ajatuksenvirtaani, haluan edes jotain koittaa sanoa sinulle...

        Päiviisi mahtuu tietysti paljon tuota surua, mutta koita ottaa itsellesi aikoja päivästä, jolloin et sure, vaan lähdet vaikka jonnekin ihmisten ilmoille, tai teet jotain mielekästä. Lähde ulos vaikka ei huvittaisikaan, vaikka kävelylle, tai ota kavereihin yhteyttä. Tee ihan mitä vain puuhaa, mikä väkisinkin saa ajatuksesi pois surusta. Olet niin arvokas, että itsesi takia kyllä keksit jotain. Tällä maailmalla on ihan varmasti sinullekin vielä monta tarkoitusta, sinua tarvitaan! Tulet sen vielä huomaamaan, kun uskot huomiseen, vaikka se voi nyt olla vaikeaa.

        Listaa paperille asioita, jotka elämässäsi ovat hyvin ja aiheuttavat hyvää mieltä ja iloa. Laita paperille jopa kaikki pienimmätkin hyvät asiat, ja käy läpi niitä, ja muista että paljon, paljon huonomminkin olisi voinut asiat mennä/olla, vaikka nyt kohtasitkin suuren surun. Onko taloutesi kunnossa, onko terveytesi hallinnassa, ajattele että sinulla on sentään ollut kumppani, niin monet elävät ihan yksin. Sinulla on katto pään päällä ja olet turvassa. Miten voit nauttia vapaa-ajastasi? Minne voit lähteä? Mitä olet ehkä haaveillut?

        Mieti eteenpäin, äläkä jää liiaksi menneeseen vaikka se esiin puskeekin. Menneet on kauniita muistoja, eivätkä haihdu mihinkään. Kauniit muistot ovat kanssasi aina. Uusiakin muistoja mahtuu aivojen lokeroihin kyllä, kun annat niille luvan.

        Etsi joku harrastusporukka, tärkeintä on että pysyt ns. elämässä kiinni. Harkitse jotain sururyhmää, tällaisia on. Mieti voisitko toimia jossain hyvätekeväisyysjutussa vapaaehtoisena, sellainen voi antaa tosi paljon henkisesti, eikä "maksa" kuin omaa aikaasi. Mieti miten voit käyttää kokemuksiasi ja vahvuuksiasi hyväksi, vaikka jäätkin töistä pois?

        Suru kyllä helpottaa vähin erin, ja huomaat että isotkin esteet elämän polulla on kuitenkin vielä ylitettävissä, vaikka töitä joudutkin tekemään. Muista että joku päivä vielä olosi tuntuu paljon paremmalta, ja näin sen pitääkin mennä! Alku on aina se vaikein!

        Muista että meillä on vain yksi elämä, ja se on tarkoitettu elettäväksi, kaikesta surusta huolimatta sinunkin elämäsi. niin kovin monen elämä loppuu ennen aikojaan, jopa pienten viattomien lasten elämä. Elämä ei ole aina reilua, ja sen langat eivät ole aina käsissämme, mutta voimme silti vaikuttaa siihen melkoisen paljon. Elämä potkii todella rankasti päähän muitakin, ja muutkin selviävät, sinäkin selviät! Arvostetaan omaakin elämää niin paljon, että tehdään siitä hyvä, ei suostuta muuhun! Ollaan hyviä muille ja ollaan hyviä myös itselle.

        Tsemppiä paljon vielä!


      • Ajatuksenvirta kirjoitti:

        Vieläköhän olet kuullolla... Ensiksikin paljon voimia ja tsemppiä sinne surun keskelle!
        Kirjoitan alle sekalaista ajatuksenvirtaani, haluan edes jotain koittaa sanoa sinulle...

        Päiviisi mahtuu tietysti paljon tuota surua, mutta koita ottaa itsellesi aikoja päivästä, jolloin et sure, vaan lähdet vaikka jonnekin ihmisten ilmoille, tai teet jotain mielekästä. Lähde ulos vaikka ei huvittaisikaan, vaikka kävelylle, tai ota kavereihin yhteyttä. Tee ihan mitä vain puuhaa, mikä väkisinkin saa ajatuksesi pois surusta. Olet niin arvokas, että itsesi takia kyllä keksit jotain. Tällä maailmalla on ihan varmasti sinullekin vielä monta tarkoitusta, sinua tarvitaan! Tulet sen vielä huomaamaan, kun uskot huomiseen, vaikka se voi nyt olla vaikeaa.

        Listaa paperille asioita, jotka elämässäsi ovat hyvin ja aiheuttavat hyvää mieltä ja iloa. Laita paperille jopa kaikki pienimmätkin hyvät asiat, ja käy läpi niitä, ja muista että paljon, paljon huonomminkin olisi voinut asiat mennä/olla, vaikka nyt kohtasitkin suuren surun. Onko taloutesi kunnossa, onko terveytesi hallinnassa, ajattele että sinulla on sentään ollut kumppani, niin monet elävät ihan yksin. Sinulla on katto pään päällä ja olet turvassa. Miten voit nauttia vapaa-ajastasi? Minne voit lähteä? Mitä olet ehkä haaveillut?

        Mieti eteenpäin, äläkä jää liiaksi menneeseen vaikka se esiin puskeekin. Menneet on kauniita muistoja, eivätkä haihdu mihinkään. Kauniit muistot ovat kanssasi aina. Uusiakin muistoja mahtuu aivojen lokeroihin kyllä, kun annat niille luvan.

        Etsi joku harrastusporukka, tärkeintä on että pysyt ns. elämässä kiinni. Harkitse jotain sururyhmää, tällaisia on. Mieti voisitko toimia jossain hyvätekeväisyysjutussa vapaaehtoisena, sellainen voi antaa tosi paljon henkisesti, eikä "maksa" kuin omaa aikaasi. Mieti miten voit käyttää kokemuksiasi ja vahvuuksiasi hyväksi, vaikka jäätkin töistä pois?

        Suru kyllä helpottaa vähin erin, ja huomaat että isotkin esteet elämän polulla on kuitenkin vielä ylitettävissä, vaikka töitä joudutkin tekemään. Muista että joku päivä vielä olosi tuntuu paljon paremmalta, ja näin sen pitääkin mennä! Alku on aina se vaikein!

        Muista että meillä on vain yksi elämä, ja se on tarkoitettu elettäväksi, kaikesta surusta huolimatta sinunkin elämäsi. niin kovin monen elämä loppuu ennen aikojaan, jopa pienten viattomien lasten elämä. Elämä ei ole aina reilua, ja sen langat eivät ole aina käsissämme, mutta voimme silti vaikuttaa siihen melkoisen paljon. Elämä potkii todella rankasti päähän muitakin, ja muutkin selviävät, sinäkin selviät! Arvostetaan omaakin elämää niin paljon, että tehdään siitä hyvä, ei suostuta muuhun! Ollaan hyviä muille ja ollaan hyviä myös itselle.

        Tsemppiä paljon vielä!

        Olen kuulolla. Kiitos Sinulle Ajatuksenvirta kauniista kirjoituksestasi!

        Taloudellisesti asiat ovat suunnilleen kunnossa joten sen puoleen tässä saatan selvitä (vaikka lisäherkkuna työtkin tosiaan loppuivat marraskuun lopussa).

        Vaimon siunaustilaisuus tosiaan on 20.12 ja lapsettomia kun olemme niin vaikea joulu tämä tulee olemaan.

        Olen myös aina ollut tämän synkimmän vuodenajan hyvin alakuloinen eikä vaimon menehtyminen ainakaan helpota oloani :(

        Viestisi antoi minulle uskoa ja voimaa!!! Kiitos siitä!!!


      • käpyhaukka kirjoitti:

        Olen kuulolla. Kiitos Sinulle Ajatuksenvirta kauniista kirjoituksestasi!

        Taloudellisesti asiat ovat suunnilleen kunnossa joten sen puoleen tässä saatan selvitä (vaikka lisäherkkuna työtkin tosiaan loppuivat marraskuun lopussa).

        Vaimon siunaustilaisuus tosiaan on 20.12 ja lapsettomia kun olemme niin vaikea joulu tämä tulee olemaan.

        Olen myös aina ollut tämän synkimmän vuodenajan hyvin alakuloinen eikä vaimon menehtyminen ainakaan helpota oloani :(

        Viestisi antoi minulle uskoa ja voimaa!!! Kiitos siitä!!!

        No niin!

        Vaimoni siunaustilaisuus siis tosiaan oli eilen 20.12.
        Etukäteen jännitin pysynkö läjässä tuon tilaisuuden.
        Yllättävän hyvin se kuitenkin meni (kiitos läheisten tuesta).
        Papin puhe oli äärettömän kaunis ja tilaisuus oli onneksi kirkossa eikä missään kolkossa kappelissa. Kellojen soitto ja oikea urkumusiikki olivat koskettavia. Kukkien lasku oli vaikein hetki. Nyt pitää vaan uskoa omiin voimiin ja luottaa tukeen yläkerrasta jaksamisen suhteen.


      • Ajatuksenvirta
        käpyhaukka kirjoitti:

        No niin!

        Vaimoni siunaustilaisuus siis tosiaan oli eilen 20.12.
        Etukäteen jännitin pysynkö läjässä tuon tilaisuuden.
        Yllättävän hyvin se kuitenkin meni (kiitos läheisten tuesta).
        Papin puhe oli äärettömän kaunis ja tilaisuus oli onneksi kirkossa eikä missään kolkossa kappelissa. Kellojen soitto ja oikea urkumusiikki olivat koskettavia. Kukkien lasku oli vaikein hetki. Nyt pitää vaan uskoa omiin voimiin ja luottaa tukeen yläkerrasta jaksamisen suhteen.

        Vähin erin pääset yli pahimmasta, siunaus oli vasta alkua, sitä jännitit ja siitäkin selvisit kuitenkin. Vaikeita aikoja tulee mutta kun uskot itseesi juuri niin kuin sanoit, niin selviät varmasti!

        Sinulla on nyt enkeli olkapäälläsi, juttele sillekin kun tuntuu pahalta, se kuuntelee sinua ja ymmärtää tuskasi paremmin kuin kukaan muu. Ja se enkeli hei haluaa todellakin että sinä selviät! Se kertoisi sen sinulle itse, jos voisi, mtta ehkäpä se löytää vielä keinon..


      • Ajatuksenvirta kirjoitti:

        Vähin erin pääset yli pahimmasta, siunaus oli vasta alkua, sitä jännitit ja siitäkin selvisit kuitenkin. Vaikeita aikoja tulee mutta kun uskot itseesi juuri niin kuin sanoit, niin selviät varmasti!

        Sinulla on nyt enkeli olkapäälläsi, juttele sillekin kun tuntuu pahalta, se kuuntelee sinua ja ymmärtää tuskasi paremmin kuin kukaan muu. Ja se enkeli hei haluaa todellakin että sinä selviät! Se kertoisi sen sinulle itse, jos voisi, mtta ehkäpä se löytää vielä keinon..

        Kiitos taas kauniista viestistäsi, Ajatuksenvirta!

        Huomenna jouluaattona yritän jaksaa mennä vanhaan sairaan äitini luo noin 60km:n päähän täältä ja tehdä hänelle vielä edes jonkinlaisen joulun vaikka vaimoni ei enää mukana joulupöydässä ole. Ostin joitakin sellaisia jouluruokia joita aina on joulupöydässämme ollut.

        35 vuotta vaimoni, äitini ja minä olemme viettäneet aaton yhdessä. Aikanaan mukana oli myös isoäitini. Nyt meitä on enää kaksi :(

        Jostakin tuntuu kuitenkin ihmeesti voimaa tulevan. Ehkä se on juurikin tuo enkeli olkapäällä :)


    • minun jouluni

      Olen siinä mielessä onnellisessa asemassa, etten joudu olemaan jouluna yksin. Meitä on suuri joukko koolla aattona ja joulupäivänä eri ikäisiä ihmisiä, keski-iän ollessa kuitenkin lähempänä sataa kuin viittäkymmentä. Syömme hyvin, luemme jouluevankeliumia ja laulamme kauneimpia joululauluja ja nautimme joulunajan harraasta tunnelmasta.

    • kalmankalpea

      Hei hylkiö1 !

      Saisinko tietää missä päin Suomea sinä asut. En halua osoitettasi, vain kaupungin nimen. Jos et halua viettää jouluaattoa yksin, minä ehkä voisin auttaa sinua. Siis sanon "ehkä". Se, että voinko auttaa vai en, riippuu hyvin paljon siitä missä sinä asut. Älä pelästy, minä en ole tulossa seuraksesi. ;-)

    • kalmankalpea

      Let´s Meet Together ( nimestään huolimatta enimmäkseen suomenkielinen ja suomalaisille tarkoitettu yhteisö Facebookissa ):
      https://www.facebook.com/groups/236015793225259/

      ( Sinun täytyy kirjautua sisään jotta voit lukea ja lähettää viestejä ! )

      Yhteisön idea ja tarkoitus:

      "Let's Meet Together on yhteisö, jossa löydät itsellesi seuraa kaupunkimenoihin, illanviettoihin ja kulttuuririentoihin. Voit kutsua mukaasi tuttujasi ja etsiä uutta seuraa verkoston avulla.
      Mihin seuraa voi sitten etsiä? Vaikkapa:
      * teatteriin, keikoille ja konsertteihin
      * ulkoiluun ja liikuntaharrastuksiin
      * illanviettoihin ja baari-iltoihin
      * lukupiireihin, peli-iltoihin ja keskusteluihin viinilasin äärellä
      * puistoon ja piknikille
      * oikeastaan kaikkeen, mihin kaipaat seuraa
      Jos haluat kutsua seuraa johonkin, luo tapahtuma tälle ryhmälle, niin kaikki sen jäsenet saavat kutsun mukaan. Jotta tulisi selväksi, mistä on kyse, kannattaa nimetä tapahtuma tyyliin: "Let's Meet Together: Maailmanparannusilta Kurvissa." Ja sitten vaan tapaamaan."

    • lehdokki1

      yksin ot sinä ihminen kaiken keskelä yksin yksin syntyvä oot yksin lähtevä oot...........

    • 9+8

      Plääh. Älä lehdokki1 masenna meitä. Yksin synnytään, mutta suurin osa ihmisistä löytää hyvän kumppanin ja ystäviä. Joillakin se onnen löytäminen vaan kestää pidemmän aikaa.

      • Paras ystävä

        Onnen ja ilon voi löytää muualta kuin toisista ihmisistä. Yhteys Jumalaan kestää kuolemankin. Kun Jumalan Henki on läsnä, et koe yksinäisyyttä. Kannattaa tavoitella!


    • tyytyväinen mies 54v

      Olen yksinäinen pitkäaikaistyötön jolla ei ole varaa joulun viettoon. Minulla on sen verran paljon kroonisia sairauksia etten jaksaisikaan viettää joulua, joten se sujuu lähinnä sängyssä maaaten ja lukien. Kaiken kaikkiaan olen kuitenkin tyytyväinen tilanteeseen. Ei edes rahojen vähyys (alle 400€/kk vuokra jälkeen) haittaa, koska en juurikaan jaksa ostella mitään tai käydä missään. En ole edes jaksanut selvitellä mahdollisuuksia työkyvyttömyyseläkkeelle ja lääkäriinkin olen mennyt vasta ihan viimeisen pakon edessä..

      • Keissa

        Jos ei ole kipuja, niin joulua voi viettää ihan sängyssäkin loikoillen. Ei se ole paikasta kiinni. Joulu on yksilöllinen (ainakin minun käsityksen mukaan ihmisen sisäinen kokemus, hiljentyminen joulun sanomaan). Ei kai se ole sitä, että mennään jonnekin tai kotiin tulee porukkaa, syödään itsensä kipeäksi ja ollaan ihmisten kanssa.
        Toivotan sinulle oikein rauhaisaa ja rikasta joulumieltä.


    • Hyacinth P.

      Yksin. 32v, Stadissa...

    • kalmankalpea

      Hyacinth P.


      Mitäs sanoisit näistä vaihtoehdoista, Helsingissä kun asut ?:

      Iesaf Country-Style Christmas Meetup on Christmas Eve:
      https://www.facebook.com/events/993302767357160/

      Boxing Day Meetup at The Woolshed:
      https://www.facebook.com/events/576723492472330/

      Näihin tapahtumiin ovat kaikki tervetulleita mukaan ? Täydellistä englannin taitoa ei tietenkään tarvita.

      Osallistumismaksua ei ole mutta kukin maksaa tietysti omat syömisensä ja juomisensa.

      Miksi en suosittele suomenkielistä jouluaatonviettoa Helsingissä ? Tekisin sen erittäin mielelläni jos minulla olisi sellaisesta tietoa.

    • Nainen 58 v

      Yksin minäkin vietän joulua Helsingissä. Hieman totuttelua vaatii, vaikka viihdynkin yksin. Miesystäväni kuoli keväällä, niin vähän orpo olo vielä.

      • Hei, nainen 58 v

        Ymmärrän tunteesi. Vaimoni siunaustilaisuus oli eilen 20.12. Yksin viihdyn minäkin, mutta 35 vuoden yhteisen taipaleen jälkeen tämä ei tule helppoa olemaan. Voimia Sinulle!!!


      • Nainen 58 v
        käpyhaukka kirjoitti:

        Hei, nainen 58 v

        Ymmärrän tunteesi. Vaimoni siunaustilaisuus oli eilen 20.12. Yksin viihdyn minäkin, mutta 35 vuoden yhteisen taipaleen jälkeen tämä ei tule helppoa olemaan. Voimia Sinulle!!!

        Samoin voimia Sinulle!


    • yksinäinen1111

      Minä olen 25 ja yksin. Koulussa alkoi joululoma joka päättyy loppiaisen jälkeen, en tiedä miten kestän yksin sinne asti.. Yritän tappaa aikaa ja vetää unilääkkeitä päivälläkin että nukkuisin koko ajan. Ahdistaa niin paljon.
      Ei ole vanhempia, ei sukulaisia, ei oikeastaan kavereitakaan ystävistä sitten puhumattakaan.
      Kaikki jauhaa facebookissa miten ihana joulu on ja miten on kiire ja miten paljon lahjoja,laittavat jouluisia kuvia. Oma asuntoni, jota kodiksi en voi kutsua koska olen niin yksin, olen niin uskomattoman yksin täällä.. en ole laittanut tänne joulujuttuja koska se olisi sama kuin heittäisi suolaa haavoihin.
      Muistan lapsuuden jouluja, paras hetki vuodessa. Jossain vaiheessa vaan kaikki muuttui.
      Uskon ettei tämä elämä jatku enää kauaa minun kohdallani. Tätä yksinäisyyttä vaan ei kestä.
      Voi kun mainokset ja ihmiset ymmärtäisivät että jotkut, jopa nuoret, minun ikäiseni, itkevät yksin sisällä kuunnellen muiden iloa ja naurua ja katsellen heidän upeita koristeltuja valoisia parvekkeitaan.
      Yksi parveke on musta, siellä ei ole mitään. Ihan niinkuin ei ole sydämessänikään.
      Voimia muille samanlaisille.

    • foreveralone25

      Täällä toinen 25 joka yksin koko joulun. Mutta eipä tämä eroa normaali arjesta/lomistani, joulu tai ei, yksin ollaan aina. Voimia muille yksinäisille, koitetaan jaksaa.

      • Erakko

        Täällä toinen 25 joka yksin koko joulun.

        Sinä oletkin nuori ihminen joka koet yksin olon raskaana ehkä. Mutta asiahan on niin, että onko sitä pakko kokea jouluna itsensä yksinäiseksi kuin muinakaan aikoina kerran on yksin eläjä Minä olen ollut yksin ensin nuorempana 35 vuotiaaksi asti, sitten olin välillä naimisissa 30 v kunnes vaimo kuoli. Olen niin rakastunut tähän yksin oloon, että pidän siitä joulunakin, minulla on kaikki tavalliset koti viihde koneet kotonani ja pidän siitä kovasti Minun on sanottava, että jos tähän tulis joku kanssani niin jouluni olisi pilalla. Olen kylläkin ollut niin paljon yksin elämässäni ja nyt jo 75 vuotta vanha. Jos ja kun teillä palstalaisilla on internetti, niin esm porno sivut on sellaisia jota hyvin vähän kukaan elävässä elämässään muuten näkee. Minulle nämä sivut on parasta viihdettä ja ne juuri pitää minut kunnossa ja terveenä, näin oletan. Jos lähdette kotoanne haalimaan näitä näkyjä mitä nämäkin sivut tarjoaa niin joulu rahasi on mennyttä jos menet paikkoihin joita voit katsella kotona. Yksin olo on kaikkei sressittömintä oloa mitä ihminen voi toivoa Yhteiskuntamme on kehittynyt niin paljon, että jos olet yksinäinen, niin anna mennä vaan niitten joilla on hauskaa ja lämmintä jonkun kanssa. Pyri omimaan vaikka väkisin se yksin olon ihanuus ja kurjuus tai sitten toisipäin jos olet jonkun kanssa samassa niin koeta vaan sietää sitä toista. Lisäksi voin varmasti sanoa, että juuri jouluna turvakodit täyttyvät ja asiakkaat on yleensäkin niitä naimisissa tai muuten yhdessä asuvista perheistä. Onko siis se jonkun kanssa oleminen välttämättä mikään onnela. Kysyn vaan?!


    • Keissa

      Sain kuulla sunnuntaina, että eräs minua muutaman vuoden nuorempi mies on joutunut pääleikkaukseen jonkun aivojutun vuoksi. Mies oli aikoinaan hyvä ystäväni ja kävi porisemassa usein ja autteli jopa joissain käytännön asioissa eron jälkeen. Olin jo pitkään ihmetellyt, että mitä kaverille kuuluu ja onko enää paikkakunnalla.
      Samassa talossa elävä invalidiystävä kertoi miehen asuvan samassa talossa ja saavan kaikenlaista hoitoapua. Ei ole palautunut enää omatoimiseksi, kun muisti ei pätkii ja tarvitsee arjen pyörittämisessä apua. Ajattelen rohkaista mieleni ja yrittää käydä hänen juttusillaan nyt joulun pyhinä.
      Kyllä Suomessa on paljon sairaita yksineläviä neljän seinän sisässä.

    • kalmankalpea

      yksinäinen1111

      Sinulla on varmaan useita kohtalotovereita siellä missä asut, siis siinä kaupungissa.
      En ymmärrä miksi et yrittänyt hankkia seuraa jouluaatoksi. Jos minä olisin ollut sinun asemassasi olisin järjestänyt tapaamisen johonkin sopivaan pubiin tai ravintolaan jouluaatoksi. Se olisi ollut niin helppoa. Tiedän tämän kokemuksesta.

      Järjestin viime vuonna tapaamisen Villi Wäinöön ( Helsingissä ) joulupäivälle. Yli 40 henkilöä tuli paikalle. "Ja kaikilla oli niin mukavaa". Se ei maksanut minulle mitään.

    • kalmankalpea
    • kalmankalpea

      yksinäinen1111

      Tässä on se tapahtuma, jonka järjestin viime jouluna:
      https://www.facebook.com/events/1437988486424438/
      ( Näet sivun vaikka et olisi Facebookissa, klikkaa vain linkkiä ! )

      Järjestin englanninkielisen tapaamisen Helsingissä asuville ulkomaalaisille koska olin saanut tietää ( luotettavistä lähteistä ) että monet heistä odottivat joulua hyvin ahdistuneina.

    • boy87vm

      ET ole ainoa. Täällä on 27v Miekkonen, kaiken lisäksi olen kuumeessa ja flunssassa.

    • JouluseuraX

      Muuten on aina työnkiirettä ja arkea, mutta nyt ois joulupyhät hyvää aikaa. Jos siis olet siellä myös yksin ja seura kaipaisi, niin laitappa viestiä tulemaan. [email protected] täällä olisi 34v kaveri PK-seudulla. Mulle on ihan sama mennäänkö meille vai teille. Katotaan leffat, syödään hyvin, köllitään vähän viltin alla ja jutustellaan henkeviä, nautiskellaan klögiä. Kinkkua ei oo, mut kalkkunaa ja laatikot löytyy.

      Kirjoittelemisiin...

    • joulufiilis

      Hyvää joulukuun 24pv kaikille.

    • paskapää

      Tällä 24-vuotias naishenkilö Helsingistä viettää "joulua" ilman jouluruokaa, ilman seuraa kaljakeissin kanssa kotona. Vielä en ole juonut mutta eipä tässä mitään muutakaan ole. Ystäviä ei ole. Masentaa toden teolla. Töissä käyn vakituisesti mut ei sieltäkään ole mitään irronnut.

      • Keissa

        Onpa sitten tällä hetkellä sinulla paha fiilis. Hyvä kun kirjoitit palstalla. Siellä Helsingissä on paljon yksineläviä. Netin kautta saa edes jotain kontaktia ihmisiin.
        Sydämestäni sinulle taivaallista joulua.


    • Särkee joka paikkaan

      Yksinpä yksin kotona flunssassa ja läheinen sairaalassa tiedottomana. Perhe pitää ajantasalla mitä puuhaavat. Menee se näinkin. Terveisiä kaikille yksinolijoille. Kai näillä asioilla on oma merkityksensä.

      • vuoroleski

        Vaimo iltavuorossa sairaalassa.
        Aattoilta sujunut sitten yksin.
        Ihan tottunut vaimon vuorotyöhön.


    • wrterqy

      Täällä 50 - vuotias mies Itä-Hämeestä ja yksin oon joulunkin, ei ongelmaa.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe