Tyhmä lapsi

Äiti

Minulla on ongelma, johon toivoisinkin teiltä, muut vanhemmat, apua ja neuvoja.

Minulla(38v.) on neljä lasta, 20-vuotias tytär, joka opiskelee Lääketieteellisessä yliopistossa johon lähti kuusi L:llää mukanaan ylioppilaslakki päässä.
Seuraavana seuraa 15-vuotias tyttäreni, 12-vuotias poika ja iltatähtemme, 3-vuotias tyttö.
Olen itse lukenut itseni juristiksi, vaikka olikin kotona pieni lapsi. ja toinen tulossa.
Olen aina ollut "viisas", opin lukemaan jo viisi vuotiaana ja hyppäsin yhden luokan ylikin.
Vanhin tyttäreni Nora oppi myös lukemaan ennen kouluun menoa ja keskiarvo oli aina ysin päälle.
Mieheni on ammatiltaan lääkäri ja myös siis terävä aivoistaan.
Mutta 15-vuotias Nea on jotenkin poikkeus.
Oppimisvaikeuksia ei ole, keskiarvo on kasin tienoilla, mutta älykkyys on alhaista.
Asioiden tajuamin kestää ja muutenkin tuntuu, ettei mikään vaikeampi päättelytyötä vaativa tehtävä onnistu.
Nea ei käytä tietokonetta, koska se on liian monimutkainen hänelle, ei pelaa mitään pelejä, koska on aina häviäjä:ei ehdi tajuamaan kaikkea ja muutenkin...
En yhtään siis ihmettele, että kavereina on 10-vuotias serkku ja pari oman ikäistä, oikeaa "nössö-tyttöä",joiden äo on myös alhainen...
Mitään sairautta ei Nealla ole.
Milläköhän saisin tytön älykkyyttä lisääntymään. Pelkään, ettei hän pärjää, kun syksyllä täytyy lähteä opiskelemaan.

29

6504

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Linux -85

      Ei Herra Jumala! Perustele, miksi pitäisi ylipäätään uskoa, että tuo kirjoittamasi teksti on totta? Kirjoituksesi vaikuttaa sarkastiselta ivalta, johon odotat hymy suupielessä höppänöiden ja lankaan menneiden vastauksia.

      Jos tuo teksti on sana sanalta totta, niin onnittelen. Olet ensimmäinen lajissaan, joka kirjoittaa noin moukkamaisesti sekä itsestään, että lapsistaan.

      Ensinäkin on erittäin typerää retostella omalla älykkyysosamäärällään. Toisekseen, jos arviointi kohdistuu muihin, kuin itseensä arvostelijaan, tässä tapauksessa omiin lapsiin, niin luulenpa että älykkyytenne ei ole aivan sillä tasolla kuin oletat.

      Taidat olla itsekeskeinen pikku piipittäjä, etkä näe muita ihmisiä ”älykkyytesi” ympärillä. Taidat olla sitä sorttia, että kukaan, lukuun ottamatta älykästä miestäsi, ei kelpaa sinulle, sillä muut ihmiset ovat harmaata mössöä, alempiarvoista, rahvasta ja typerää väkeä älykkyytesi ja älykkäiden lastesi tiellä – tietysti yhtä lukuun ottamatta, mikä kaikesta yksinkertaisuudestaan huolimatta saattaa olla tuleva monilahjakkuus.

      Tosiasia on kuitenkin se, että olet tekstistäsi päätellen säälittävä tapaus. Säälin lapsiasi, säälin miestäsi, säälin jopa itseäsi. No joo, mutta mitäpä minä olen teitä arvostelemaan. Varmasti tässä vaiheessa jo kiroat mielessäsi ja narskuttelet hampaitasi ”perkeleen nössö, ettäs kehtaat arvostella minua”.

      Tips: Älä koskaan arvostele, aliarvioi äläkä retostele ominaisuuksilla taikka omaisuudellasi, niin voit ehkä jonakin päivänä kasvaa kunnon ihmiseksi, josta kaikki pitävät.

      • isoisä

        Kyllä oli asiallinen avaus.


        kiitos.


      • keke
        isoisä kirjoitti:

        Kyllä oli asiallinen avaus.


        kiitos.

        Et sattunut käyttämään raskausaikana alkoholia?


      • Linux -85
        isoisä kirjoitti:

        Kyllä oli asiallinen avaus.


        kiitos.

        Tosin, ei kovin pikkuiselta. 100 kiloa ja 185 senttiä. En kyllä tosin tiedä, kuinka iso "paapa" itse olet ja mitä pidät isona ja mitä pienenä. Itse asiassa minua ärsyttää suunnattomasti tuollainnen vähättely, kohdistuu se sitten kehen tahansa ja missä muodossa tahansa. Eniten raivoa nostattaa toisen älykkyyden arvostelu taikka ulkomuotojen pilkkaaminen, koska niihin ei juurikaan itse pystytä vaikuttamaan.

        Toisin sanoen, tee niin kuin itsellesi haluasit tehtävän, oli Jeesuksen viimeisimpiä sanoja lyhen elämänsä aikana. Noihin muutamaan sanaan sisältyi silti melkoinen viisaus, jota noudattamalla pääsisimme hyvin pitkälle. Tämä tarkoittaa esimerkiksi sitä, että emme saa puhua "paskaa" toisistamme toistemme selkien takana.

        En ainakaan itse tykkäisi kuulla kaupan kassajonossa, että paras kaverini on haukkunut minut maanrakoon jollekin toiselle jota en ehkä edes tunne. Paljon mukavempaa on kuulla, kuinka itseään on kehuttu.


      • isoisä
        Linux -85 kirjoitti:

        Tosin, ei kovin pikkuiselta. 100 kiloa ja 185 senttiä. En kyllä tosin tiedä, kuinka iso "paapa" itse olet ja mitä pidät isona ja mitä pienenä. Itse asiassa minua ärsyttää suunnattomasti tuollainnen vähättely, kohdistuu se sitten kehen tahansa ja missä muodossa tahansa. Eniten raivoa nostattaa toisen älykkyyden arvostelu taikka ulkomuotojen pilkkaaminen, koska niihin ei juurikaan itse pystytä vaikuttamaan.

        Toisin sanoen, tee niin kuin itsellesi haluasit tehtävän, oli Jeesuksen viimeisimpiä sanoja lyhen elämänsä aikana. Noihin muutamaan sanaan sisältyi silti melkoinen viisaus, jota noudattamalla pääsisimme hyvin pitkälle. Tämä tarkoittaa esimerkiksi sitä, että emme saa puhua "paskaa" toisistamme toistemme selkien takana.

        En ainakaan itse tykkäisi kuulla kaupan kassajonossa, että paras kaverini on haukkunut minut maanrakoon jollekin toiselle jota en ehkä edes tunne. Paljon mukavempaa on kuulla, kuinka itseään on kehuttu.

        Minullakin on -85 ja vanhempia lastenlapsia, jotka harrastaa Linuksia ja tietysti muutakin.
        Tarkoitin pikkuisella ikääsi.


      • Anonyymi

        Tuulesta temmattu juttu, pätemisen tarkoitus keksityiltä asioilla on monelle jonkinlainen sairas leikki.


    • rikalainen

      tulee isäänsä

      • Äiti myöskin

        Minulla on myös samantapainen ongelma. poikaani, 17v. kiusataan ja on aina kiusattu, koska hän on myös älyllisesti tyhmä.
        Olen itse lukenut kolme ammattia(mutta en sillä kersku, kuten ei "äiti"kään!)
        Pojallani huomasimme olevan jotain vinossa jo ennen kouluikää, koska asiat eivät menneet perille. Pienikin laskutoimitus tuntui yläasteellakin tuottavan kamalia vaikeuksia.
        Matemaattiset kyvyt olivat nollassa.
        Veimme pojan 12-vuotiaana lääkärille, jossa hänen aivokäyriään tutkittiin ja pojalle tehtiin älykkyystestejä.
        Tulokset olivat hälyttävät. Hän on tyhmä, älyllisesti ei oman ikäisensä tasollaan, näin lääkärit sanoivat.
        Tehtiin lisätutkimuksia mahdollisten aivosairauksien pelossa, mutta ei mitään.
        Lopulta kaksi vuotta sitten meille ehdotettiin, että laittaisimme pojan kasvulaitokseen, jossa olisi samanlaisia lapsia ja nuoria!
        Järkyttävää, vai mitä!
        Mutta sen vain voin sanoa, että pojastamme ei koskaan tule mitään, koska älykkyys puuttuu.
        Se on tärkeää tämänkaltaisessa maailmassa.
        Poika on kotona, mutta joutui jättämään koulun kesken. Ei pärjännyt.
        Tekee nyt pientä apupojantyötä huoltoasemalla, mutta muuta tuskin pojasta tulee.

        Otan osaa muiden vanhempien puolesta, "äiti".


      • Tyttö

        Minulla on sisko, joka on 13-v. hän on myös "tyhmä". Ei oppinut kirjottaan , kun vasta 10vuotiaana ja muutakin oppivaikeutta on. Hän on erityisluokalla ja tuskin pääsee koskaan jatko-opiskeleen peruskoulun jälkeen.
        Olen itse 16v, ja lukiossa toista vuotta(menin 6v-kouluun) että et ole yksin, äiti.


      • Äiti
        Tyttö kirjoitti:

        Minulla on sisko, joka on 13-v. hän on myös "tyhmä". Ei oppinut kirjottaan , kun vasta 10vuotiaana ja muutakin oppivaikeutta on. Hän on erityisluokalla ja tuskin pääsee koskaan jatko-opiskeleen peruskoulun jälkeen.
        Olen itse 16v, ja lukiossa toista vuotta(menin 6v-kouluun) että et ole yksin, äiti.

        Kiitos ensinäkin näille parille henkilölle, jotka vastasivat oikeasti tähän. Mutta EI KIITOS esim.- nimimerkille Linux -85.
        Ette tunnu koskaan tavanneen lähi-ihmississäsi ketään tälläistä apua kaipaavaa ihmistä!
        Vai osuiko juttuni liian syvälle itseesi?
        Sitä en tiedä.
        Nim. Äiti myös, kiitos.
        Kirjoituksestasi oli apua. Tiedänpä ainakin, ettei tyttäreni ole ainut tapaus.
        Matemaattisia ongelmia oli, mutta niistä päästiin yli kovalla harjoittelulla jo ala-asteella.
        Se, että on ihmisiä, jotka vain ovat tyhmiä on hyväksyttävä. En tietenkään kersku omalla viisaudellani, jota tuskin on Einsteinin verran!!! Ja en vähättele lastani. Haluan hänelle vain parasta, olenhan äiti!


      • pienen tytön äiti
        Äiti kirjoitti:

        Kiitos ensinäkin näille parille henkilölle, jotka vastasivat oikeasti tähän. Mutta EI KIITOS esim.- nimimerkille Linux -85.
        Ette tunnu koskaan tavanneen lähi-ihmississäsi ketään tälläistä apua kaipaavaa ihmistä!
        Vai osuiko juttuni liian syvälle itseesi?
        Sitä en tiedä.
        Nim. Äiti myös, kiitos.
        Kirjoituksestasi oli apua. Tiedänpä ainakin, ettei tyttäreni ole ainut tapaus.
        Matemaattisia ongelmia oli, mutta niistä päästiin yli kovalla harjoittelulla jo ala-asteella.
        Se, että on ihmisiä, jotka vain ovat tyhmiä on hyväksyttävä. En tietenkään kersku omalla viisaudellani, jota tuskin on Einsteinin verran!!! Ja en vähättele lastani. Haluan hänelle vain parasta, olenhan äiti!

        >Se, että on ihmisiä, jotka vain ovat tyhmiä on >hyväksyttävä. En tietenkään kersku omalla >viisaudellani

        Siis ymmärsinkö nyt kaikesta tekstistä "oikein"
        -> lajittelet 8 keskiarvon omaavan, ei tietokonetta käyttävän tyttäresi TYHMÄKSI???????


      • LUONTAISTUOTE
        pienen tytön äiti kirjoitti:

        >Se, että on ihmisiä, jotka vain ovat tyhmiä on >hyväksyttävä. En tietenkään kersku omalla >viisaudellani

        Siis ymmärsinkö nyt kaikesta tekstistä "oikein"
        -> lajittelet 8 keskiarvon omaavan, ei tietokonetta käyttävän tyttäresi TYHMÄKSI???????

        Oletko ajatellut viedä lastasi homeopaatille,
        siitä saattaisi olla apua.Minä ainakin kokeilisin.
        Kaikkea hyvää sinulle ja lapsellesi.


      • 16V
        Äiti kirjoitti:

        Kiitos ensinäkin näille parille henkilölle, jotka vastasivat oikeasti tähän. Mutta EI KIITOS esim.- nimimerkille Linux -85.
        Ette tunnu koskaan tavanneen lähi-ihmississäsi ketään tälläistä apua kaipaavaa ihmistä!
        Vai osuiko juttuni liian syvälle itseesi?
        Sitä en tiedä.
        Nim. Äiti myös, kiitos.
        Kirjoituksestasi oli apua. Tiedänpä ainakin, ettei tyttäreni ole ainut tapaus.
        Matemaattisia ongelmia oli, mutta niistä päästiin yli kovalla harjoittelulla jo ala-asteella.
        Se, että on ihmisiä, jotka vain ovat tyhmiä on hyväksyttävä. En tietenkään kersku omalla viisaudellani, jota tuskin on Einsteinin verran!!! Ja en vähättele lastani. Haluan hänelle vain parasta, olenhan äiti!

        Onko sinun mielestäsi Einsteinin älykkyys sitä oikeata älykkyyttä? Mieshän oli sosiaalisesti tyhmän tasolla.

        Ajattele älykkyys kehäksi joka muodostuu joko useasta palasesta tai yhdestä kehästä. Sinä eli "sinuus" on kehän sisällä.

        Kehä muodostuu käsityksestäsi mitä älykkyys on ja sinun kohdalla se on lähes täydellinen ympyrä. Joillakin muilla se muodostuu palasista joiden väliin jää rako. Mitä useampi pala sinulla on parempi, sillä raot antaa sinulle enemmän tilaa muokata käsitystä älykkyydestä. Jos sinulla on vain yksi aukko kehässä niin sinulla ei ole kuin yhdenlainen käsitys älykkyydestä.

        Mitä jos lapsesi on tai tulee olemaan älykäs jossakin muussa asiassa kuin sinun suvaitsemassasi älykkyydessä. Esim taiteilija ja peräti jossakin sinun mielestä "täydellisessä töherrystaiteessa" Kriitikot ja yleisön mielestä fantastista älykkyytä omaava taiteilija on vain sinun tyhmä tyttö joka ei menestynyt koulussa ja ei omaa "minulaista" älykkyytä.

        Kysyn: Onko sinulla omassa elämässä jäänyt jotain elämättä? Mikä tarve sinulla on tehdä lapsestasi viisas? Rakastatko lastasi vähemmän kun se on niin tyhmä? Miksi lapsesi on vain "tapaus". Osaako lapsesi huolehtia itsestään?

        Omalta osaltani voin sanoa että suomalainen koulujärjestelmä ei mittaa lapsesi älykkyyttä. Se vain valmistelee lastasi selviytymään elämässä ja hyvä todistus ei ole älykkyyden mittari. itse olen DI ja olen keskiverto tai peräti tyhmä. Koulujärjestelmän hyväksikäyttö oikealla tavalla mahdollistaa opiskelun ilman älykkyyttäkin. Tai onhan sekin älykkyyttä kun osaa selvitä opiskeluista lukematta-> tyhmänä.


      • GURUNDA
        Äiti myöskin kirjoitti:

        Minulla on myös samantapainen ongelma. poikaani, 17v. kiusataan ja on aina kiusattu, koska hän on myös älyllisesti tyhmä.
        Olen itse lukenut kolme ammattia(mutta en sillä kersku, kuten ei "äiti"kään!)
        Pojallani huomasimme olevan jotain vinossa jo ennen kouluikää, koska asiat eivät menneet perille. Pienikin laskutoimitus tuntui yläasteellakin tuottavan kamalia vaikeuksia.
        Matemaattiset kyvyt olivat nollassa.
        Veimme pojan 12-vuotiaana lääkärille, jossa hänen aivokäyriään tutkittiin ja pojalle tehtiin älykkyystestejä.
        Tulokset olivat hälyttävät. Hän on tyhmä, älyllisesti ei oman ikäisensä tasollaan, näin lääkärit sanoivat.
        Tehtiin lisätutkimuksia mahdollisten aivosairauksien pelossa, mutta ei mitään.
        Lopulta kaksi vuotta sitten meille ehdotettiin, että laittaisimme pojan kasvulaitokseen, jossa olisi samanlaisia lapsia ja nuoria!
        Järkyttävää, vai mitä!
        Mutta sen vain voin sanoa, että pojastamme ei koskaan tule mitään, koska älykkyys puuttuu.
        Se on tärkeää tämänkaltaisessa maailmassa.
        Poika on kotona, mutta joutui jättämään koulun kesken. Ei pärjännyt.
        Tekee nyt pientä apupojantyötä huoltoasemalla, mutta muuta tuskin pojasta tulee.

        Otan osaa muiden vanhempien puolesta, "äiti".

        Tällä "Äidin" tyttärellä on kuitenkin keskiarvo kahdeksan kieppeillä. Olisi minustakin masentavaa, jos saa huomata olevansa "kaikessa" muuta perhettään huonompi. Ehkä siksi Nea etsii seuraa nuoremmista, näyttääkseen, että pärjää edes jossakin ja jonkun kanssa.

        Ehkäpä "Äiti" vaatii liikoja. Onko Nea kenties lahjakas ns. taidelajeissa tai liikunnassa?


      • Linux -85
        16V kirjoitti:

        Onko sinun mielestäsi Einsteinin älykkyys sitä oikeata älykkyyttä? Mieshän oli sosiaalisesti tyhmän tasolla.

        Ajattele älykkyys kehäksi joka muodostuu joko useasta palasesta tai yhdestä kehästä. Sinä eli "sinuus" on kehän sisällä.

        Kehä muodostuu käsityksestäsi mitä älykkyys on ja sinun kohdalla se on lähes täydellinen ympyrä. Joillakin muilla se muodostuu palasista joiden väliin jää rako. Mitä useampi pala sinulla on parempi, sillä raot antaa sinulle enemmän tilaa muokata käsitystä älykkyydestä. Jos sinulla on vain yksi aukko kehässä niin sinulla ei ole kuin yhdenlainen käsitys älykkyydestä.

        Mitä jos lapsesi on tai tulee olemaan älykäs jossakin muussa asiassa kuin sinun suvaitsemassasi älykkyydessä. Esim taiteilija ja peräti jossakin sinun mielestä "täydellisessä töherrystaiteessa" Kriitikot ja yleisön mielestä fantastista älykkyytä omaava taiteilija on vain sinun tyhmä tyttö joka ei menestynyt koulussa ja ei omaa "minulaista" älykkyytä.

        Kysyn: Onko sinulla omassa elämässä jäänyt jotain elämättä? Mikä tarve sinulla on tehdä lapsestasi viisas? Rakastatko lastasi vähemmän kun se on niin tyhmä? Miksi lapsesi on vain "tapaus". Osaako lapsesi huolehtia itsestään?

        Omalta osaltani voin sanoa että suomalainen koulujärjestelmä ei mittaa lapsesi älykkyyttä. Se vain valmistelee lastasi selviytymään elämässä ja hyvä todistus ei ole älykkyyden mittari. itse olen DI ja olen keskiverto tai peräti tyhmä. Koulujärjestelmän hyväksikäyttö oikealla tavalla mahdollistaa opiskelun ilman älykkyyttäkin. Tai onhan sekin älykkyyttä kun osaa selvitä opiskeluista lukematta-> tyhmänä.

        Veit sanat suustani. =)

        Itselläni keskiarvo oli yläasteella 8-8.6 väliltä ja jos joku olisi tullut sanomaan minua tyhmäksi, niin olisin luultavasti haastanut oikeuteen tippaakaan katsomatta, onko haukkuja äiti taikka joku muu sukulainen.


    • mutsi

      älä jätä voisi sanoa sinulle äiti hyvä, anteeksi vaan...
      En lukenut muiden kannanottoja, mutta oma mielipiteeni on se, että hukkaan on mennyt teidän perheen opinnot kun noin kylmästi suhtaudut omaan lapseesi.
      Tyttärelläsi on oppimisvaikeuksia vaikka sanoit ettei ole niin tuo ettei hän kykene käyttämään tietokonetta kertoo muuta, hän tarvitsee tukea eikä tyhmäksi nimittämistä.
      Sitäpaitsi olemme kaikki erilaisia niin tiedoiltamme ja taídoiltamme, oppimiskyvyt ovat erilaisia ja se täytyy sinunkin hyväksyä.
      Ei kaikkien tarvitse olla tuomareita ja lääkäreitä sun muita.
      Tyttäresi on pärjännyt loistavasti vaikka varmasti on saanut tuntea alemmuutta noin loistavaälyisessä sakissa.
      Missä on teidän perheen sydämen sivistys, toisen erilaisuuden hyväksyminen, rakkaus kaikkia perheenjäseniä kohtaan?
      Sitä ei tunnu sinulla olevan tytärtäsi kohtaan niin alentuva sävy oli kirjoituksessasi.
      Hän on hyvä tyttö hoitanut kaiken hienosti, äläkä pilaa häntä pusertamalla häntä omaan ahtaaseen älymystön muottiisi.

      Sinulla on erittäin suuri kasvunpaikka suhteessasi tyttäreesi..

    • Totuuden kertoja

      Ei ole omasikaan äö kovin korkea.

      Onneksi kohtalo korjaa aikanaan tuollaisen isottelun.

    • geek

      Kerronpa tarinan: olin itse koulussa ujo, arka, hidas ja opettajien ja oppilaiden mielestä tyhmä, vajaaälyinen jopa. Keskiarvoni oli sinun mielestäsi epäilemättä surkeat 7. Onneksi kotonani ei lahjojani koskaan epäilty, vaan minua tuettiin mihin tahansa ryhdyinkin. Viimein 35-vuotiaana uskaltauduin Mensan älykkyystestiin - sillä tuloksella että Mensan jäsenkortti on nyt taskussa... se ei ole pointtini vaan yksinkertaisesti se, että älä MILLOINKAAN anna lapsesi ymmärtää että epäilet hänen kykyään selviytyä elämässä. Olet tekemässä kaamean virheen asettaessasi hänet jonkinlaisen perheen idiootin asemaan. Rakasta ja tue häntä niin lujasti kuin voit - hän löytää paikkansa elämässä ja tulee onnelliseksi vaikka ei kuutta ällää kirjoittaisikaan tai ikinä kiinnostuisi tietokoneista. Äitinä itsekin en voi ymmärtää alentuvaa asennettasi tyttäreesi. Omiani rakastaisin vaikka eivät Mensaan ikinä pyrkisikään. Kyse on heidän elämästään, ei minun kunnianhimostani.

    • Meri

      Herra varjelkoon mut silta etta ma ikina kutsuisin omaa lastani tyhmaksi.

      Jos keskiarvo on jo kasin luokkaa, en vaatisi enempaa. Lapsesi ei ole niin kuin sina, lapsesi ei ole niinkuin muut lapsenne, siis lapsesi on oma persoonansa jonka taidot eivat valttamatta kohdistu urheiluun tai tieteisiin.

      Lapsestasi voi tulla vaikka erittain lahjakas taitelija.

    • Tyhmä

      Olen kotoisin isosta perheestä, jossa osa lapsista veteli alinomaa kymppejä kokeista. Isämme ja äitimme olivat siitä tietysti hyvin mielissään, mutta... meistä muista ei sitten ollutkaan heidän mielestään mihinkään... tyhmiä kaikki tyynni (vaikka olimme aikalailla keskitason ja vähän ylikin oppilaita). Kun minä otin yhtenä keväänä itseäni niskasta kiinni ja nostin keskiarvoni kertaheitolla 8:sta 8,8:aan, ei sitä noteerattu mitenkään, koska eihän se vanhempieni mielestä ollut mitään pikkusiskoni vakio-9,7:n rinnalla! - sisko sai palkkioksi menestyksestään 500 mk, vaikka mielestäni minä olisin sen ansainnut ahkeroinnillani ja hyvästä yrityksestä. Muistan vielä isäni ivalliset sanatkin: "Eihän tämä ole vielä mitään, kun X:llä on 9,7!". Tästä opin sen, ettei kannattanut enää yrittääkään, olinhan vain tyhmä idiootti, joka ei osaa mitään. Eli se siitä vaivannäöstä. Loput yläasteesta menikin sitten omalla painollaan.

      Vasta aikuisena uskalsin pikkuhiljaa kyseenalaistaa nämä käsitykset ja tajusin, etten olekaan ihan täysidiootti. En tosin menestynyt lukuaineissa yhtä hyvin kuin pinkosisarukseni, mutta käden taidot, kuten käsityöt, ovat vahvuuksiani, kun heillä taas on peukalo keskellä kämmentä. Emmehän me kaikki voi olla kaikessa yhtä hyviä, eikä onneksi tarvitsekaan! Mutta uskomus omasta tyhmyydestä kyti pitkään mielessä, en uskaltanut mennä lukioonkaan kuin vasta aikuisena... minulle kun oli tuputettu koko ikäni käsitystä, etten siellä tulisi pärjäämään. Olinhan tyhmä! Uskaltauduin lukioon vasta aikuisena, ja kotiväkemme yllätykseksi nykäisin sieltä perheemme toistaiseksi parhaimmat todistukset... heh.

      Yleensäkin olen sitä mieltä, etteivät arvosanat ja todistukset kerro mitään ihmisen älykkyydestä. Paljon riippuu näet myös vaivannäöstä ym. tekijöistä... esim. nuorimmat veljeni ovat mielestäni ainakin yhtä älykkäitä kuin pinkosisaremme, vaikkeivät he hyvillä todistuksilla ole koskaan päässeet pröystäilemään.

      Toivottavasti sinä et ole yhtä tyhmä kuin vanhempani, sillä halveksimalla tytärtäsi ja vertaamalla häntä muuhun perheeseen linttaat hänen itsetuntonsa maan rakoon ja tapat sen vähäisenkin yritteliäisyyden, mikä hänessä vielä on jäljellä. Vaikka kirjoituksesi perusteella saa sen kuvan, että näin on jo tapahtunut... ainakin näin pahoin pelkään. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että tyttäresi joutuu kärsimään siitä koko loppuelämänsä.

      Vanhempien kuuluisi rakastaa ja tukea lapsiaan ainutlaatuisina ja arvokkaina ihmisinä, eikä sen mukaan, miten he menestyvät koulussa tms.

    • äö

      Painu kallonkutistajalle ,jospa palaisit maanpinnalle ja katsot kerrankin itseäsi peilistä.

    • opettaja

      Hei äiti!

      Huolesi kuulostaa aidolta. Et ole ainoa, joka huolestuu, kun sisarusparvesta yksi on erilainen. Mieleeni tuli heti lukihäiriö. Jos lapsesi ei esim. pelissä pysy mukana, ja häviää aina ja peli vaatii esim. lukemista, voi kyseessä olla lukihäiriö. Aikaisemmin tuota ei tunnettu ja lasta pidettiin vain tyhmänä ja häirikkönä. Nyt kun asia on tiedostettu, sille voi tehdä jotain. Jos lapsesi on hidas, laita lukitestiin, sieltä VOI löytyä vastaus.

    • Mailapää

      Le extremely fascinating conversation

    • Anonyymi

      panin paremmaksi. mulla on kuusi tulevaa äänestäjää, he tekevät vähintään saman verran, joten turha toivoa enää mitään muuta kuin shariaa ja ISISÄ Suomeen.

      • Anonyymi

        Heh, opettele kirjoittamaan.


    • Anonyymi

      Ketään ei saa sanoa tyhmäksi. Vittu kun menette puhuu lapsestanne noin😒 Mulla on yksi autistilapsi, veikkaan Nea samanlaiseksi. Myös sana nössö on epäsuositeltava.

    • Anonyymi

      vittu wildus nähdään tulen viemään teiltä kaikilta lapiot ja sit kidiä huutamaan jos et tiedä mistä mahtaa olla kyse tarvitset yleissivistystä niin kuin jeesuskin aikanaan sanoi älä vitus finishaa monkey madnessia ellet halua pilata sun 1 defence puree oli teillä boomereilla kyllä ongelmat mutta sen voin sanoa että kukaan ei tiedän miltä se tuntuu kun on voitolla hiekkakasinolla kusee pari billiä sinne sitten se poistetaan etkä ikinä saa addiktiotasi täyttymään kunnes tajuat että hetkinen sillä ei ollut lopulta mitään merkitystä GG noobit
      -Miekkamestari69

    • Anonyymi

      Itse mie olen itseäni kehunut ja hyvin olen tullutkin kehuneeksi.

    • Anonyymi

      Haista pitkä vittusi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1255
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1176
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe